Gå til innhold

Mars-jenter


J'espere

Anbefalte innlegg

Jeg testa med en sånn billigtest en gang! Da var det en strek dær som så vidt syntes, måtte vri den i mange ulike vinkler for å i det heletatt se streken. Noen dager senere var den sterkere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kikker bare innom for å se etter kommende babyer;-) Rene påskekrimmen, Tinkerbell74:-) Eggløsningssprøyten skal være ute etter 10 dager i flg Felleskatalogen, men vet en som har positiv i 14 dager. Skal ikke være lett å bli sikker, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er såååå nervøs jeg nå...merker dagen nærmer seg. Jeg har jo egentlig testdag på man så kunne teste hjemme da sa de...men jeg er så redd for at testen er negativ. Kommer vel til å bli helt utafor da...

Lurer på om jeg skal teste imorgen og bare hoppe i det... Det burde vel være utslag imorgen isåfall,hva mener dere???

 

Uff det er så mye som står på spill liksom....blir helt kvalm av tanken...

 

Hvordan går det med dere andre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tinkerbell74, jeg tester 1-2 dager før testdato. Jeg har begynt å spotte kvelden før testdato på negativt forsøk, og jeg vil heller finne det ut ved strimmeltest enn ved å oppdage blødningen. Jeg vil ikke teste før det er maks 2 dager igjen, det gjorde jeg på første ivf, og det var en stor skuffelse som gjorde de siste 4 dagene til testdato kjipere enn nødvendig.

 

Da jeg var gravid fikk jeg klart positiv 2 dager før, den hadde sikkert vært positiv 1-2 dager før det også om jeg hadde testet. Jeg ville testet i morgen, evt mandag. Å vente på telefon om blodprøvesvar høres helt grusomt ut for min del, mye bedre å få raskt svar selv og ta prøve når det passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg tenker og at jeg må vite det før hvis det er negativt.

Jeg ser for meg at det bør bli samme resultat søn og man... Redselen for svaret vil være der,men jeg får jo ikke forandret noe...jeg må bare godta det evt og bevege meg videre til ny runde. Men fytti for et mareritt...man føler seg helt hjelpeløs og tullete. Psyken spiller en stadig noen puss og man leter jo på en måte etter symptomer....må le litt og for jeg føler meg rett og slett litt gal nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er ganske umulig å ikke være litt oppslukt av den minste lille kroppslige endring i den fasen...;-)

 

Jeg er bare på 4. stikkedag og er øm innenfor høyre lyske. Bare det nå ikke er en cyste som vil forpurre forsøket... Har ikke hatt store cyster før, men erfarer stadig vekk at nye problemer er mulige...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj jeg håper ikke det er en cyste jeg og... Håper på bare litt øm..

 

Jeg tok test nå ikveld og den var negativ så regner med at det er over for meg denne runden dessverre...bare å brette opp arma og starte på nytt igjen...

Skikkelig deppis men sånn er fakta..life sucks sometimes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom hjem fra fjellet en dag før planlagt, friket litt ut pga hadde glemt både folsyretablettene og omega 3-pillene! 😁😁😁

 

Trist å lese om negativ test Tinkerbell! Tror de fleste her inne vet alt for godt hvordan det føles 😩 Håper du klarer å se fremover og prøve igjen, mars-jentene er jo et bevis på at det kan komme en positiv test på både andre, tredje og fjerde forsøk selv om ikke første gikk 😉

 

Uff F*PCO, vi får håpe det ikke er noen cyste på gang! Den er i såfall ikke velkommen! Håper du produserer mye fine egg denne gangen, og at påskesola bidrar positivt i den forbindelse 🐣☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk J'espere :-)

Jeg gråt det meste av meg i natt og har bestemt meg for å se videre og forberede meg til ett nytt forsøk. Spørsmålet nå er om vi skal prøve en gang til selv eller gå for donoregg...

Må jo si jeg er egoistisk og vil helst det skal klaffe for vårt men er åpen for donor og....

 

Ønsker alle lykke til da og kommer nok til å følge litt med på dere selv om jeg ikke ble en positiv del av mars jentene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner kjempegodt følelsen av motløshet når du får negativ test. Jeg følte det samme når vi testet negativt på ferskforssøket i januar (hadde da også sterke menssmerter rundt rugedag 5-8 som jeg håpet skulle være et godt tegn). Dere kan jo diskutere med legen, men synes på ingen måte det er grunn til å gi opp dine egne egg ennå! Vi fikk høre at det statistisk er 30-40 % som får barn på første forsøk, etter andre forsøk har det steget til 50 % og etter tredje forsøk er det 60-70 %. Selv om det kanskje føles sånn akkurat nå så er ikke løpet kjørt selv om det ikke går på første (men jeg skjønner at du tviler på alt nå for jeg gjorde det samme i januar).. Det er liksom ingen mellomting i dette gamet, det er gullpremien eller ingenting, og ingenting føles helt jævlig 😞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen tinkerbell74! Testdagen nærmer seg men lysta på å teste blir mindre og mindre... Det betyr jo alt det her! Veldig kjedelig at du testa negativt, det er ikke moro... Tillat deg selv å deppe litt så kommer kamplysten plutselig tilbake og så er dere klare igjen😊 det går til slutt, vi må bare ikke gi opp.

 

Her har jeg ikke turd å kjenne etter sympomer en gang, man blir jo bare lurt av bivirkningene av medisinene uansett...

Har faktisk ikke lyst til å teste denne gangen! Men det må gjøres, etterhvert😉

 

Sender deg en klem tinkerbell74❤️

Håper kamplysten og kreftene kommer fort tilbake og at neste runde ender bedre! J'espere sin statistikk er en god motivasjon😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klikka helt for denna ipaden min når jeg sku poste...

 

Jeg er klar for kamp igjen... Børster av meg og gir alt.

 

Nå er det å vente på mens og høre hva legen anbefaler.... Jeg har råd til ett forsøk til før Ed men det blir da siste med mine egg..litt skummelt men ok hva er viktig.... Jo det barnet blir jo mitt... Skal jo gå med det i 9 mnd..

 

Skjønner deg godt embi... Jeg måtte satse og hoppe i det bare for jeg hadde absolutt ikke lyst...men måtte bare vite og for jeg orka ikke den uvissheten lengre....

Krysser alt for at du tester positivt embi <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ligget våken i natt og stresset for at ikke knøttet er der lenger... :( I går var jeg kvalm, men i dag kjenner jeg ingenting. Ikke engang de stikningene nederst i magen og mensmurringene i ryggen som har vært der nesten hele tiden siden innsett... Er det vanlig at symptomene kommer og går fra dag til dag? Er liksom så ekkelt at de plutselig har blitt borte. Og hvor stor sannsynlighet er det for MA i forhold til SA? Har liksom prøvd å berolige meg selv med at hvis ikke jeg blør eller har vondt så er alt bra, men når jeg leser om alle som har hatt MAer og blighted ovum´er, så blir jeg litt smågal. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å slappe av, J'espere. Det er helt normalt at symptomer kommer og går, og noen har ikke et eneste symptom i den fasen, til tross for at alt skjer som det skal i underetasjen.

 

Jeg tror ca hver 4. eller 5. abort er MA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tinkerbell74, det var leit. Dessverre er det flertallet som sitter med negativ test etter første ivf. For å ha god sjanse for suksess må man beregne at det kan bli nødvendig med 2-3 til. Ved 40 år er det ofte dårligere eggkvalitet, men legen eller embryologen kan gi mer informasjon om hvordan sjansene ser ut for deg ut fra eggstokkutseende, hormonprøver, respons på behandling og embryoenes utvikling. Det er jo individuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk F*PCO ☺️ føler du har full oversikt over all kunnskap man måtte trenge! 👍

Altfor mye tid på nett etter at jeg fikk diagnosen og gjennomgikk metamorfosen til å bli ufrivillig barnløs;-) Men sånne ting har alltid festet seg lett hos meg, har plukket opp ting relatert til barn, kvinnehelse, svangerskap og fødsel og sånt fra jeg var tenåring. Da tok jeg jo for gitt at det ville bli relevant for meg...*blæh*

 

4 dager til follikeltelling her nå, og mest sannsynlig 3 uker til testdato. Jeg gruer meg litt nå, er redd for å ikke lage noe som er bra til innsett:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den redselen er kjent ja F*PCO, men du har jo fått ut noe bra før! Ett av egga må jo være gullegget! Nå går i hvert fall tida litt fortere for nå skjer det noe hele tida😊

 

Det er ganske normalt det du beskriver og J'espere. Sympomer kommer og går så tidlig, du vil merke mer etter hvert😉 det er vanskelig å tro på at man er gravid de første ukene for man føler seg liksom ikke så annerledes. Må nok en ultralyd til så kanskje det går opp for deg😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir fryktelig spennende for mange denne uken! ☺️ Krysser fingrene både for bankende hjerte hos 83-jenta, positiv test for Embi og flotte forlikler hos F*PCO!! Og spennende med UL for A+S også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen, tenker det blir to turer til Haukeland i morgen så får vi forhåpentlig hcg resultatet når vi kommer til ULen.

 

Har hatt blødning hele påsken, men den har avtatt. De siste dagene har det bare vært spotting, krysser fingrene for at det er et bra tegn. (Ellers er det fortsatt noen symptomer på plass) Håper vi får se et bankende hjerte i morgen, uken har egentlig gått fortere enn jeg trodde den kom til gå på tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...