tinkerbell74 Skrevet 8. januar 2016 #1326 Del Skrevet 8. januar 2016 Hei embi. Jada vært på ul og satt nedregulerings sprøyta.. Bestemte meg for å prøve å gå ned 7kg til vi sku dra... Eller prøve da, for da kunne vi få en 3 syklus kontrakt og evt få penger tilbake om vi ikke blir gravide...er jo snakk om mye penger.. Meeeeen så fikk jeg vite igår at da må jeg gå ned 6 kg allerede til onsdag😱😱og det er jo umulig😭😵så nå føler jeg meg bare såååå teit og er så sint på meg sjøl at vekta nok en gang skal ødelegge... Har så mye sinne om dagen også så blir jo gal oppi hue for jeg holder det inni meg...så godt jeg klarer ihvertfall...😂 Men flybilletter er bestilt til lør 30.... 💩💩💩ass... At alt skal være så fordømt vanskelig😥😢 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/54/#findComment-147656525 Del på andre sider Flere delingsvalg…
embi Skrevet 8. januar 2016 #1327 Del Skrevet 8. januar 2016 Neiiii 6 kg på tre uker hadde jo vært mulig, men på noen få dager er det ikke så lett...utrolig kjedelig beskjed å få!! Tenker som så at det ikke kan skade å prøve å gå ned litt de neste tre ukene, i tilfelle du skulle få beskjed om at d gjaldt alikevel!? Uansett så kan en bokseøkt hjelpe på frustrasjonen...fy fasan så sinna og fæl man kan bli i denne prosessen😱😢 håper du har noen du kan ventilere til en gang i blandt, for å holde det inne er så vondt! Men nå er det deres tur! Om tre uker så mååå dere få noen gode beskjeder, flere setbacks går jeg ikke med på! Masse befrukta egg og helst en positiv test litt etter det👍 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/54/#findComment-147656588 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tinkerbell74 Skrevet 8. januar 2016 #1328 Del Skrevet 8. januar 2016 Neiiii 6 kg på tre uker hadde jo vært mulig, men på noen få dager er det ikke så lett...utrolig kjedelig beskjed å få!! Tenker som så at det ikke kan skade å prøve å gå ned litt de neste tre ukene, i tilfelle du skulle få beskjed om at d gjaldt alikevel!? Uansett så kan en bokseøkt hjelpe på frustrasjonen...fy fasan så sinna og fæl man kan bli i denne prosessen😱😢 håper du har noen du kan ventilere til en gang i blandt, for å holde det inne er så vondt! Men nå er det deres tur! Om tre uker så mååå dere få noen gode beskjeder, flere setbacks går jeg ikke med på! Masse befrukta egg og helst en positiv test litt etter det👍 Jeg vet..helt umulig.. Får ikke det til å gjelde etter onsdag..men jeg prøver nå å gå ned litt alikevel da.. Idag fikk jeg SMS om at søsteren min er gravid....😳Og hva fjør jeg.... Jo jeg griner... Jeg unner henne det jo men samtidig gjør det så forferdelig vondt😭 Og de ble det med et uhell...ja det er noen det går enkelt for.... Skammer meg over å føle sånn og..😢 Ja jeg hadde trengt en boksetime snart😱😠😡👿 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/54/#findComment-147657016 Del på andre sider Flere delingsvalg…
F*PCO Skrevet 9. januar 2016 #1329 Del Skrevet 9. januar 2016 Hei jenter. Godt nyttår, spesielt til deg tinkerbell74:-) Dette skal være ditt år! Dere startet et helt nytt kapittel med eggdonasjon, og helt andre prognoser, jeg har troen:-) Men jeg skjønner godt frustrasjonene med økonomi, vekt, alt det praktiske og usikkerhetsmomentene ift prosessen. Denne veien har blitt noe helt annet enn en hyrdestund en lørdagskveld, som andre folk driver med. Jeg gråt også etter barselbesøk hos min egen bror, det ble så sterkt samtidig som jeg var så i tvil om jeg noen gang skulle få bli mor. Her er termindato såvidt passert. Frøkna i magen er veldig aktiv, men glede og forventninger til fødsel har plutselig kommet i bakgrunnen pga mulighet for komplikasjon for meg i fødsel. Manglende erfaring med problemstillingen gjør at spesialistene ikke kan gi noe godt råd om jeg burde ta ks i stedet, og gyn's ide tror jeg ikke øker sikkerheten i det hele tatt. Samtidig har jeg veldig lite lyst på et snitt for meg og barnet uten å vite at det er for en god grunn. Føler ikke at problemet har en god løsning og at alt bare er overlatt til tilfeldighetene, samtidig sitter jeg med ansvaret fordi de vil operere meg hvis jeg insisterer:-( Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/54/#findComment-147658226 Del på andre sider Flere delingsvalg…
J'espere Skrevet 9. januar 2016 Forfatter #1330 Del Skrevet 9. januar 2016 Uff Tinkerbell, skjønner deg så innmari godt, i denne situasjonen er det ikke så lett å være ubetinget glad på andres vegne som blir gravide, selv ikke søsken og nære venninner .. Ikke vær for streng mot deg selv, tillat deg selv å gråte ut og tenke de kjipe tankene, og hvis du merker at du har vanskelig for å skjule det overfor søsteren din så er det også lov å skjerme seg litt..for dere begges skyld 💗 nå er det uansett ikke så lenge til neste forsøk for deg!! Vit at vi sitter her og krysser alle fingre og tær for deg! Er spennende å følge med på hvordan det går for deg! Og enig med Embi, jeg går heller ikke med på flere negative resultater for dere! I det minste en håndfull gode egg!! 🍳 Embi: ja gjett, her er puppen ute konstant, nesten så jeg ikke gidder å rulle den inn mellom hver gang 😂 Hun spiser jo hele tiden den lille glupske klumpen! Hun er allerede på strl 62 og er jo bare 2 1/2 uke gammel! Og ja, både jeg og resten av huset er definitivt melkemarinert. Går rundt med melkeflekker på klærne konstant, i senga blir det alltid vått om natta og på badegulvet er det flekker etter at det har rent morsmelk etter at jeg har dusjet om morgenen 😂😂😂 Litt begrenset med overskudd til å vaske gulvet og skifte på senga hver dag er det også 😆 jaja, huset kommer jo til å stinke av sur melk etterhvert, har bare innsett at det ikke er noe å gjøre med 😁 Hvordan føles det å være i permisjon da? Jeg har akkurat hatt min første uke hjemme uten sambo! Det er jo så kaldt her i Oslo nå, har vært oppi -14, så ikke akkurat vær for trilleturer med lille knøtt ☺️ FPCO: er så spent på hvordan det går med deg! 😳 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/54/#findComment-147658234 Del på andre sider Flere delingsvalg…
embi Skrevet 9. januar 2016 #1331 Del Skrevet 9. januar 2016 Huff F*PCO, ikke kult med stress på slutten! Vi satt jo også og måtte ta valg siste dagene, heldigvis ble det til slutt bare en mulig løsning, men alle vurderingene underveis er tunge. Dette er jo det viktigste i livet! Jeg kan ikke akkurat anbefale ks...synes d var no herk! Men nå i ettertid er det virkelig ikke viktig hvordan hun kom til verden, bare viktig at det gikk bra og at hun nå er her❤️ Huff Tinkerbell, det er en skikkelig tøff beskjed å få! Klart det er vanskelig for deg å glede deg over din søsters nyheter nå! Jeg håper så inderlig at dere får gå gravide sammen og får dele denne opplevelsen! Hvis ikke, så vit at det føles ikke sånn for alltid! Jeg trodde jeg skulle være et bittert monster resten av livet, men klarer nå å ta del i andres barn og glede meg over det. Bare ett år etter jeg trodde livet mitt var ødelagt for alltid! Så tillat deg selv å reagere nå og beskytt deg selv litt, men bare vit at disse følelsene skal du ikke kjenne på for alltid! Det blir bra igjen❤️ Godt å høre at det seiler litt hos flere J'espere😉 permisjon er bra saker! Og nødvendig!! Hjernen min er ubrukelig om dagen, hehe. Men tipper tida kommer til å fly...vi har vært hjemme i fire uker nå, lillesnupp er snart fem uker allerede!!! Begynner nå å bli litt vant til hverandre da, og koser oss veldig! Mor er meieri og far er bleiskiftarbeider😍 Her er vi fortsatt på str 50-56, men sikkert ikke lenge til... Vi har nå hatt på kjole for første gang💕 vi har fått så mye fine klær, og det må jo brukes! På julaften kom vi ikke så langt, hehe. Så vi får pynte oss litt nå i januar👍😉 dvs lillegull er nybadet og i kjole, mora derimot😱🙊 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/54/#findComment-147658305 Del på andre sider Flere delingsvalg…
J'espere Skrevet 9. januar 2016 Forfatter #1332 Del Skrevet 9. januar 2016 (endret) Vi sendte visst samtidig istad FPCO! Uff så stress at det skulle komme opp noe i siste liten! Og kjipt at du sitter igjen med følelsen av at ansvaret ligger på deg..det er tyngende nok situasjon fra før! Håper uansett dette løser seg på en god måte og at dere om få dager sitter der med den lille tulla deres i armene, da lover jeg deg at alt stresset vil være glemt! 💗💗💗 Embi: jeg har aldri brydd meg mindre om hvordan jeg ser ut, går rundt med bustete hår og har ikke sett sminkepungen siden midten av desember 😂 i dag hadde vi besøk og jeg klinte til med å ha på meg noe annet enn joggis og følte at jeg pyntet meg! Litt deilig å gi så beng også egentlig! Det føles litt som om verden rundt har stoppet helt opp, alt vi tenker på er dette lille nurket som spiser og bæsjer og sover og skriker når hun ikke får det som hun vil! Og jeg er jo helt obsessed med henne også, selv etter en hel dag hjemme klarer jeg ikke la henne ligge i kurven, må ha henne inntil meg og kose med henne på kvelden også 💗💗💗 Endret 9. januar 2016 av J'espere Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/54/#findComment-147658874 Del på andre sider Flere delingsvalg…
F*PCO Skrevet 10. januar 2016 #1333 Del Skrevet 10. januar 2016 Worst case er at synet på ene øyet kan bli ødelagt, og det er så lite hyggelig å gå til fødsel og lure på om jeg vil ødelegge øyet mitt i trykkefasen:-( Ikke i nærheten så ille som risiko for barnet eller som den farlige blødningen til J'espere, men jeg har fått en skikkelig psykisk reaksjon på det og den positive spenningen til fødsel er helt borte, og overskygger også følelsene for at jeg snart skal treffe babyen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/54/#findComment-147660880 Del på andre sider Flere delingsvalg…
J'espere Skrevet 10. januar 2016 Forfatter #1334 Del Skrevet 10. januar 2016 Herregud jeg skjønner kjempegodt at du er bekymret FPCO! Jeg er forferdelig glad for at jeg ikke visste hva som ventet meg etter fødsel, jeg fikk det jo egentlig ikke med meg før alt var over og det var nok mye mer traumatisk for de rundt enn det var for meg! Men å vite at du kan risikere å miste synet på ene øyet, ikke rart at det er vanskelig å ha en positiv innstilling til fødselen! Veldig synd at dette skulle komme nå på slutten, dere har hatt en tøff prosess frem til graviditet og jeg unner deg veldig å ha en fin fødselsopplevelse! Men jeg krysser alt jeg har for at dette går bra, og at du snart sitter der med en liten tulle som gjør at du glemmer alt du føler på nå! 💗 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/54/#findComment-147661494 Del på andre sider Flere delingsvalg…
F*PCO Skrevet 10. januar 2016 #1335 Del Skrevet 10. januar 2016 Jeg har fått googlet litt selv nå og funnet noen små caser og studier på saken. Det var litt beroligende, de fleste mener at man kan gjøre vaginal fødsel og at de fleste kommer fra det uten store men om problemet oppstår igjen i fødsel. Færre trengte operasjon mm. Så da skal jeg prøve å legge finne ro med at det ikke er en tabbe å ikke gå for snitt, og prøve å fokusere på at det nærmer seg baby. Skjønt, ingenting tyder på at det blir noen fødsel, det føles som at graviditeten har nådd en steady state og kommer til å fortsette på dette nivået til igangsetting. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/54/#findComment-147661601 Del på andre sider Flere delingsvalg…
J'espere Skrevet 11. januar 2016 Forfatter #1336 Del Skrevet 11. januar 2016 Uff føler med deg FPCO. Jeg var jo et nervevrak etter at termindato var passert. Det føltes virkelig som babyen aldri skulle komme. Håper du slipper igangsettelse, men hvis du må det så vit at min opplevelse i retrospekt ikke var så ille. Det var en tålmodighetsprøve riktignok, men det var det psykiske som var klart verst, som dere alle fikk høre mye om 😁 Og så tror jeg min livmorhals var over gjennomsnittlig umoden også ..de fleste jeg kjenner som har fått igangsatt fødselen har hatt en mye raskere prosess enn meg. Uansett, forhåpentligvis gjør legene en ansvarsfull vurdering mht risiko for din og barnets helse, synes det er ille om du føler du sitter igjen med ansvaret for å ta disse medisinske beslutningene nå. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/54/#findComment-147662255 Del på andre sider Flere delingsvalg…
embi Skrevet 11. januar 2016 #1337 Del Skrevet 11. januar 2016 Åy det var litt av et dilemma F*PCO! Huff kan forstå at det ikke er lett nå på slutten. Vi ønsker jo alle det beste for barna våre, men det må jo ikke gå på bekostning av vår egen helse. Godt at du har landet på en avgjørelse og er relativ trygg på det! Nå skjer det jo snart, og tipper i kampens hete at du ikke tenker stort på det. Jeg håper det i hvert fall, så dere får en fin opplevelse❤️ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/54/#findComment-147662889 Del på andre sider Flere delingsvalg…
J'espere Skrevet 13. januar 2016 Forfatter #1338 Del Skrevet 13. januar 2016 Hvordan går det FPCO? 🌸 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/54/#findComment-147667049 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tinkerbell74 Skrevet 18. januar 2016 #1339 Del Skrevet 18. januar 2016 Hvordan går det med dere nybakte foreldre her inne💕? Her er det evig stress.... Mangler fortsatt litt når det gjelder vektnedgang men får ikke gjort noe mer enn jeg gjør... Merker at det begynner å ta på med 500 kacl hver dag og en hard treningsøkt PR dag...pluss hormoner...ikke rart man blir gal....🙄😱 Håper det går bra FPCO... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/54/#findComment-147676241 Del på andre sider Flere delingsvalg…
J'espere Skrevet 18. januar 2016 Forfatter #1340 Del Skrevet 18. januar 2016 Hei Tinkerbell! Skjønner at det er slitsomt! 500 kcal er jo ingenting 😳 Ikke noe å si på innsatsen din hvertfall! Nå er det ikke lenge til avreise for deg, har tenkt på deg mange ganger! Håper dere får ut gullegget denne gangen! 🍼💗 Her går det ganske bra akkurat nå. Er jo så kaldt så ikke akkurat vær til å gå ute med babyer, så er mer eller mindre bare inne og gjør alt annet enn å slanke meg.. Jeg må innrømme at det har vært noen litt tøffe dager den siste uken, lille gull har vært ganske sutrete og urolig og jeg føler hun ofte roer seg mer hos pappaen enn hos meg. Ikke misforstå, det er jo kjempebra at han har god kontakt med henne, men min selvtillit som mamma blir jo ikke akkurat veldig god.Har tenkt mye på at jeg kanskje mistet noe essensielt de to første levedagene da jeg lå på intensiven og ikke fikk være sammen med henne, og at hun derfor har mye sterkere tilknytning til pappaen enn til meg. Litt trist å tenke på , de dagene får jeg jo aldri igjen 😟 Men håper det går seg til etterhvert, hun er jo stuck med meg hjemme nå fremover 👍🏻😳 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/54/#findComment-147676417 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tinkerbell74 Skrevet 18. januar 2016 #1341 Del Skrevet 18. januar 2016 Hei Tinkerbell! Skjønner at det er slitsomt! 500 kcal er jo ingenting 😳 Ikke noe å si på innsatsen din hvertfall! Nå er det ikke lenge til avreise for deg, har tenkt på deg mange ganger! Håper dere får ut gullegget denne gangen! 🍼💗 Her går det ganske bra akkurat nå. Er jo så kaldt så ikke akkurat vær til å gå ute med babyer, så er mer eller mindre bare inne og gjør alt annet enn å slanke meg.. Jeg må innrømme at det har vært noen litt tøffe dager den siste uken, lille gull har vært ganske sutrete og urolig og jeg føler hun ofte roer seg mer hos pappaen enn hos meg. Ikke misforstå, det er jo kjempebra at han har god kontakt med henne, men min selvtillit som mamma blir jo ikke akkurat veldig god.Har tenkt mye på at jeg kanskje mistet noe essensielt de to første levedagene da jeg lå på intensiven og ikke fikk være sammen med henne, og at hun derfor har mye sterkere tilknytning til pappaen enn til meg. Litt trist å tenke på , de dagene får jeg jo aldri igjen 😟 Men håper det går seg til etterhvert, hun er jo stuck med meg hjemme nå fremover 👍🏻😳 Når jeg fikk min første så følte jeg og at han roet seg bare med andre og ikke meg... Jeg var nok mere stressa inni meg tror jeg... Og kanskje litt urolig...de sier de merker det. Men det går seg til skal du se.. Vi er litt overfølsomme også i denne perioden. Trøst deg også med at du lukter melk så jeg fikk høre at det også var en årsak til at de var mer urolig med meg... Jeg er helt sikker på at du gjør en strålende jobb💕 Jeg ser fram til å kunne slippe slanke maset jeg da... Blir gal snart... Idag måtte jeg ha litt nakkekoteletter for jeg var så kjøttsulten😂 Ja nå har jeg 14 dager på meg til vi reiser...eller litt mindre faktisk... Bare håper jeg klarer målet... Men skal bli godt å få svaret den ene eller andre veien så jeg vet hva jeg må forholde meg til... Jeg tenker masse på dere og... Savner dere masse....🌹 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/54/#findComment-147677052 Del på andre sider Flere delingsvalg…
embi Skrevet 19. januar 2016 #1342 Del Skrevet 19. januar 2016 Hjelpe meg Tinkerbell, 500 kcal om dagen? Nå er du streng med deg selv! Ikke gå helt i sultestreik sånn at hormonene dine går i krøll nå😱 ta vare på kroppen din og deg selv oppi alt dette❤️ Det er tøffe tak! Det er nok som Tinkerbell sier J'espere, du lukter melk! Sånn er det her og! Lille berta vår er skikkelig urolig og gråter, nesten hyler, på kveldstid nå. Sikkert en del nye inntrykk nå som hun begynner å se bedre og bedre. Det skjærer i hjertet når hun hyler til, og jeg har nesten begynt å grine selv noen ganger! Det er så vondt å se at hun ikke har det bra. Urkreftene kommer frem og jeg kan rive henne ut av andres trøstende armer for jeg bare må holde henne selv! Hun viser at hun vil ha mat, men hyler enda mer når puppen kommer frem, og da er det rett i pappas armer💕så han må gå og gå til hun roer seg ned. Heldigvis klarer jeg også å roe henne ned, så vi deler på det. Men er det pupp involvert, så er pappa best. Jeg tenker bare at det er godt vi er to! Ære være de aleneforeldrene der ute som gjør alt selv! Det er nok bare en periode nå J'espere som du føler at hun trives best hos pappaen. La han kose og bære, hun vil alltid trenge dere begge bare til forskjellige ting og tider❤️ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/54/#findComment-147677990 Del på andre sider Flere delingsvalg…
J'espere Skrevet 19. januar 2016 Forfatter #1343 Del Skrevet 19. januar 2016 Ja kanskje det er pga melkelukta.. Det hjalp veldig å høre deres erfaringer, godt å høre at det er sånn for andre også! Det er faktisk akkurat sånn hos oss også Embi, hun vræler på kvelden, og selv om jeg vet hun egentlig er sulten spreller hun sånn med de små armene og bena sine at hun ikke klarer å få tak i puppen, og da er det bare pappaen som klarer å roe henne.. Er skikkelig overfølsom om dagen. Har vært enkelte ganger venninner og andre på besøk har kommet med velmente råd som det sikkert ikke ligger noe mer i, men jeg tolker det som en devaluering av meg som mor 😟 men nå skal jeg prøve å tenke at jeg gjør så godt jeg kan og det meste av tiden er hun jo en rolig og harmonisk liten baby så noe gjør jeg vel riktig også håper jeg 😳💗😁 14 dager Tinkerbell! Det går kjempefort! Wii, blir spennende!! 💗💞🌸 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/54/#findComment-147678345 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håper_og_tror Skrevet 21. januar 2016 #1344 Del Skrevet 21. januar 2016 Heisann! hær er det også sånn at han roer seg fortere hvis pappaen bysser han! Prinsen min nekter å ta smokken og sovner kun ved puppen eller hvis vi bysser han😂 De vet hva de vil disse små lillegutt var veldig urolig/utilpass fra han var 2 uker gammel. vi la merke til at han lå bare på høyre side så vi dro til kiropraktor. Han oppdaget at han hadde en låsning i nakken! Og den ryggvirvelen hadde også visstnok forbindelse til mage/tarm systemet. Nå har vi vært på 3 behandlinger og vi har fått en ny baby! Nå er han mye roligere og tilfreds og sover bedre på dagen. Kan absolutt anbefales hvis de små er urolige. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/54/#findComment-147681727 Del på andre sider Flere delingsvalg…
J'espere Skrevet 21. januar 2016 Forfatter #1345 Del Skrevet 21. januar 2016 Takk for råd Håper_og_tror! Nå har det faktisk vært noen ganske rolige dager her og da stiger også selvtilliten 👍🏻😄 Det var et tidspunkt jeg følte jeg gjorde alt galt og det er ingen god følelse når babyen skriker så hun blir helt rød på hele kroppen og man ikke vet hva godt man kan gjøre .. Utilstrekkelighet 😁 Men det er vel en følelse man må venne seg til som manma antar jeg! Uff nå føler jeg at jeg er veldig negativ men det har vært så deilig å ha dere å dele ting med hele 2015, og føler jeg må få ut dette også..ble så lei meg i stad fordi jeg spurte min mor om hun kunne være barnevakt noen timer en lørdag i februar, pga sambo har bursdag torsdagen før og jeg ville gjerne overraske han med en liten bursdagsfeiring. Også var hun litt nølende, før hun sa at hun heller kunne være barnevakt på selve dagen, fordi hun kanskje skulle på fjellet med min søster og familien den helgen, og at det uansett var mulig hun skulle gå på ski etc. Jeg føler veldig på at hun alltid har tid til å være sammen med og være barnevakt for min søsters barn, og hun har jo aldri passet mitt lille nurk før - jeg hadde jo egentlig forventet at hun skulle være overlykkelig for å bli spurt. Men nå føles det som at hun alltid kommer til å komme i skyggen av de andre, min søster er veldig flink til å drive rovdrift på min mor mht barnepass etc og jeg frykter at det kommer til å gå utover meg og mitt barn, og det gjør meg så rasende. Det er jo historien som gjentar seg selvfølgelig, sånn har det jo alltid vært da vi vokste opp også. Skulle ønske jeg klarte å la det fare men jeg klarer ikke det, har vært skikkelig dårlig humør i hele dag og gått og kvernet på hvordan dette kommer til å gå utover knøtte 😕 😁 Mulig jeg har fått et anfall av denne baby bluesen likevel, jeg burde jo strengt tatt bare sveve på skyer nå og ikke henge meg opp i bagateller 👍🏻 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/54/#findComment-147683146 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tinkerbell74 Skrevet 22. januar 2016 #1346 Del Skrevet 22. januar 2016 Takk for råd Håper_og_tror! Nå har det faktisk vært noen ganske rolige dager her og da stiger også selvtilliten 👍🏻😄 Det var et tidspunkt jeg følte jeg gjorde alt galt og det er ingen god følelse når babyen skriker så hun blir helt rød på hele kroppen og man ikke vet hva godt man kan gjøre .. Utilstrekkelighet 😁 Men det er vel en følelse man må venne seg til som manma antar jeg! Uff nå føler jeg at jeg er veldig negativ men det har vært så deilig å ha dere å dele ting med hele 2015, og føler jeg må få ut dette også..ble så lei meg i stad fordi jeg spurte min mor om hun kunne være barnevakt noen timer en lørdag i februar, pga sambo har bursdag torsdagen før og jeg ville gjerne overraske han med en liten bursdagsfeiring. Også var hun litt nølende, før hun sa at hun heller kunne være barnevakt på selve dagen, fordi hun kanskje skulle på fjellet med min søster og familien den helgen, og at det uansett var mulig hun skulle gå på ski etc. Jeg føler veldig på at hun alltid har tid til å være sammen med og være barnevakt for min søsters barn, og hun har jo aldri passet mitt lille nurk før - jeg hadde jo egentlig forventet at hun skulle være overlykkelig for å bli spurt. Men nå føles det som at hun alltid kommer til å komme i skyggen av de andre, min søster er veldig flink til å drive rovdrift på min mor mht barnepass etc og jeg frykter at det kommer til å gå utover meg og mitt barn, og det gjør meg så rasende. Det er jo historien som gjentar seg selvfølgelig, sånn har det jo alltid vært da vi vokste opp også. Skulle ønske jeg klarte å la det fare men jeg klarer ikke det, har vært skikkelig dårlig humør i hele dag og gått og kvernet på hvordan dette kommer til å gå utover knøtte 😕 😁 Mulig jeg har fått et anfall av denne baby bluesen likevel, jeg burde jo strengt tatt bare sveve på skyer nå og ikke henge meg opp i bagateller 👍🏻 Jeg forstår deg veldig godt J'espere. Jeg kan kjenne meg igjen i mitt forhold til min mor. Ikke at jeg trenger barnevakt nå, men det har vært sånn at hun har ikke orket mine unger fordi hun jobber i bhg. Men hun har orket mine søsters barn ganske mye... Og hun jobber fortsatt i bhg😂 Ikke ringer hun og snakker med de heller... Hun kan se de kanskje 2-4 ganger i året innimellom.... Hun sier hun får så god tid hvis jeg blir gravid nå at da kan hun jo bo her litt.... Hun blir pensjonist om noen år... Men jeg tror ikke på det heller... Og nå er jo yngste søstera mi gravid så veit hvor hu kommer til å være.... Er også som deg og tenker fælt på at barnet mitt kommer nesten ikke til å kjenne sin mommo....😔 Men samtidig blir jeg sånn at Nei det er virkelig hennes tap hvis hun vil ha det sånn. Jeg har mange andre i livet mitt som faktisk bryr seg og vil være der.....håper jeg da.... Har på en måte mistet min aller beste venn etter jeg flyttet og det jeg er igjennom nå... Ganske tungt egentlig men orker ikke høre på det negative og bli tråkka ned mer pga lite forståelse. Jeg håper du har andre i livet ditt som kan hjelpe deg J'espere eller at ting blir annerledes.... Det var ikke mye hjelp fra meg da for har ingen løsning men forstår deg altfor godt og ja det gjør forferdelig vondt! Babyblues eller ikke.... Gjør vondt for meg den dag idag... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/54/#findComment-147683444 Del på andre sider Flere delingsvalg…
J'espere Skrevet 22. januar 2016 Forfatter #1347 Del Skrevet 22. januar 2016 Takk for støtten Tinkerbell! Ja det gjør vondt og særlig nå som alt er nytt og sårbart er det veldig vanskelig å takle alt som oppleves som en avvisning av lille knøtt. Det er vel sånn det er, man kan ikke velge familie og selv om jeg er veldig glad i dem så er det de som kan såre meg mest også! Trist å høre om bestevennen din, hva skjedde? Kan det være at dere kan gjenoppta kontakten etterhvert eller er det helt over? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/54/#findComment-147685175 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tinkerbell74 Skrevet 23. januar 2016 #1348 Del Skrevet 23. januar 2016 Takk for støtten Tinkerbell! Ja det gjør vondt og særlig nå som alt er nytt og sårbart er det veldig vanskelig å takle alt som oppleves som en avvisning av lille knøtt. Det er vel sånn det er, man kan ikke velge familie og selv om jeg er veldig glad i dem så er det de som kan såre meg mest også! Trist å høre om bestevennen din, hva skjedde? Kan det være at dere kan gjenoppta kontakten etterhvert eller er det helt over? Nei det er ikke helt over,men det er ikke som før...tror ikke det blir det heller.... Jeg føler hun straffer meg for at jeg flyttet.. Jeg valgte å møte min nye mann på halvveien når vi skulle flytte sammen siden han jobber også langt unna. Og det føler jeg at jeg blir straffa for... Jeg har fått mange kommentarer på at jeg er så gammal og at det er rart å snakke med deg om p-piller, for vanligvis er man i overgangsalderen😳😳 nei jeg ble lei meg av alle kommentarene og trakk meg unna og det gjorde hun og. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/54/#findComment-147686590 Del på andre sider Flere delingsvalg…
embi Skrevet 25. januar 2016 #1349 Del Skrevet 25. januar 2016 Det kan jo ha vært et engangstilfelle og J'espere? At mammaen din hadde planer den helga, men gjerne svarer ja neste gang? Håper d i hvert fall❤️ Hvordan går det med deg F*PCO??? er du i mål? Har det gått bra med dere❤️? Bare dager igjen til avreise nå Tinkerbell, håper du føler deg bra og positiv til det som skal skje💕 har det blitt valgt donor og alt er klart? Hvilke dager skal ting skje på der nede, er det rett på med befruktning første dagen? Og så innsett to dager etterpå? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/54/#findComment-147689918 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tinkerbell74 Skrevet 25. januar 2016 #1350 Del Skrevet 25. januar 2016 Det kan jo ha vært et engangstilfelle og J'espere? At mammaen din hadde planer den helga, men gjerne svarer ja neste gang? Håper d i hvert fall❤️ Hvordan går det med deg F*PCO??? er du i mål? Har det gått bra med dere❤️? Bare dager igjen til avreise nå Tinkerbell, håper du føler deg bra og positiv til det som skal skje💕 har det blitt valgt donor og alt er klart? Hvilke dager skal ting skje på der nede, er det rett på med befruktning første dagen? Og så innsett to dager etterpå? Ja fått klarsignal idag👏🏼👏🏼får dager imorgen og donoravdelingen får beskjed imorgen for de var stengt når fikk svaret idag.tror det blir befruktning fredag og innsett enten man, ons eller tors. Føler meg så der...veldig spent på vekta men det får gå som det går...orker ikke tenke såååå mye på det...ble jo helt besatt... Den værste tiden står igjen da.... Blir sykmeldt denne gangen når jeg kommer hjem... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144197227-mars-jenter/page/54/#findComment-147691487 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå