Gå til innhold

Der ble jeg jammen invitert i babyshower

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen ganger blir det bare tåpelig å fronte prinsippene sine.

Et enkelt neitakk holder lenge, jeg tviler på at det er mange, om noen, som bryr seg om din 'overbevisni'.

Er det ikke kjedelig å være så politisk korrekt som deg?

Man trenger kanskje ikke være så veldig politisk korrekt for å være enig i at svaret ditt kanskje var litt unødvendig?
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det særeste her er jo at du faktisk skryter av det på dib etterpå.

Anonymous poster hash: 78457...b85

Skrevet

Jeg vil tilføye et punkt på lista over aktiviteter jeg ikke under noen omstendigheter kommer til å delta på:

Mindfulness

Søren at jeg glemte det!

Skrevet

Ååå, jeg hater babyshower!! Det kleineste som fins, og verre enn utdrikningslag!!

Dessuten klarer jeg aldri å legge fra meg tanken "tenk om det går galt"

Anonymous poster hash: a831e...835

Samme tenker jeg. Har en personlig ikke fullt så dårlig erfaring da. Jeg ble overrassket med babyshower. Siden jeg skulle få jente fikk jeg masse fine jenteting og alt var super rosa. Men jeg fikk en GUTT. Selv etter 3 ultralyder. Fikk ikke byttet alt. Og masse hadde jeg åpnet og settet inn på barnerommet. Og ene venninden fikk et alvorlig syk barn mens enes unge døde noen uker før termin. Så jeg synes man kan ha babyshower etter fødslen jeg når man vet at det går bra med både mor og barn.

Anonymous poster hash: 71c4e...995

Skrevet

Er venninnen gravid er hun da mest sannsynlig her inne.

Gjetter egentlig på at Overlord troller litt i dag....

Skrevet

Overlord <3 Så artig med litt sprell fra den kanten igjen. Stå på! :)

Skrevet

Er personlig ikke veldig stor fan av babyshower, men jeg har en venninne som hadde snakket mye om dette lenge før hun ble gravid. Da hun ble gravid var hun helt fra seg av spenning for når denne babyshoweren skulle være og hvordan det ville bli. Hun er verdens skjønneste jente så jeg valgte å svelge ett par kameler og lagde en heidundrende babyshower til henne hjemme hos meg. Vi droppet alle lekene, for det synes jeg ble litt kleint (og det kom så mye folk at det var ikke plass til å røre seg) men jeg bakte store hauger med sukkersøte, stivpyntede cupcakes, hadde bleiekake, svært gavebord og kaker i alle krinker og kroker. I tillegg kom hele familien hennes og alle nære venninner og vi hadde en fantastisk ettermiddag sammen, den gravide ble så glad at hun satt i sofaen og gråt mens hun åpnet gaver.

Jeg ofrer glatt mine "problemer" med sånne feiringer om det er snakk om å glede noen jeg er glad i, og det var verdt det. Jeg vet at når jeg blir gravid så kommer hun garantert til å ta helt av og lage en babyshower for meg, og når det skjer skal jeg smile fra øre til øre og tenke på hvor jævla heldig jeg er som har så gode venner :) 

Skrevet (endret)

Babyshower, barnedåp, konfirmasjon og i en del tilfeller bryllup er oftest bare gøy kun for den som er preggiss/har dåpsbarn eller konfirmant/skal konfirmeres eller gifte seg.

Har vært i babyshower. Det var hinsides kjedelig.

Uansett: veien til suksess er åpenbar ... nemlig åpen bar :)

Når man er gravid er man så høy på hormoner og seg selv at det aldri kunne ha vært nok ... resten av selskapet trenger imidlertid en aldri så liten "pick-me-up" ;)

Kjør derfor på med god drikke.

Tror forøvrig at vekkelsesmøte i Salemkirken kan være litt skøy. Driver ikke de meg slik tungetale, da? Det er jo sikkert litt show over det :)

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Selv om svaret ditt var hysterisk morsomt, så må jeg bare si at babyshower er helt topp! Har fått to barn i USA og her er det babyshower som gjelder. Forøvrig synes jeg både Halloween og Valentines day er helt supre - jo mer kommerst, jo bedre. Julebukk er kjedelig (selv om det der litt på siden). 

Men for all del, informasjonsmøte for Syriafarere er kanskje gøy det også - har ikke prøvd...

Anonymous poster hash: 9e16a...b10
Skrevet

Hvem ble du invitert av? Den gravide eller ei vennine av henne? :)

Anonymous poster hash: dfc72...9b2

Ei venninne av henne. Den gravide skal overraskes må vite. Med ballonger og bleiekaker. #grøss

Ja, fysjameg! Tenk å gjøre noe hyggelig for ei venninne! Spy......

?!!?

Skrevet

Rart hvordan enkelte "poppisbrukere" får støtte av å gjøre noe kvalmt mot sine egne venner. Vet dere hvorfor det er så mye mobbing rundt omkring? Fordi mobberne hylles av slike som dere. Jeg opplever overlord sitt svar som mobbing og latterliggjøring. Utrolig lite modent for en mor forresten... Det GÅR AN å være høflig, selv om man ikke har lyst til å delta på noe man synes er dumt eller unødvendig. Hvorfor ikke bare melde avbud og si at man ikke kommer? MÅ man lire av seg masse edder og galle? Jeg blir ikke overrasket hvis hun ikke lenger vil bli invitert på sammenkomster med venninner, også slike sammenkomster som hun synes er "godkjent" i hennes øyne. Jeg hadde blitt rett og slett såret av en slik melding og revurdert hele vennskapet.

Anonymous poster hash: ab673...2b5
Skrevet

Rart hvordan enkelte "poppisbrukere" får støtte av å gjøre noe kvalmt mot sine egne venner. Vet dere hvorfor det er så mye mobbing rundt omkring? Fordi mobberne hylles av slike som dere. Jeg opplever overlord sitt svar som mobbing og latterliggjøring. Utrolig lite modent for en mor forresten... Det GÅR AN å være høflig, selv om man ikke har lyst til å delta på noe man synes er dumt eller unødvendig. Hvorfor ikke bare melde avbud og si at man ikke kommer? MÅ man lire av seg masse edder og galle? Jeg blir ikke overrasket hvis hun ikke lenger vil bli invitert på sammenkomster med venninner, også slike sammenkomster som hun synes er "godkjent" i hennes øyne. Jeg hadde blitt rett og slett såret av en slik melding og revurdert hele vennskapet.

Jeg tenker at mennesker som svarer på den måten som hi påstår at hun gjorde har et behov for å hevde seg og de føler seg nok litt bedre enn andre.

Egentlig er de ganske komiske og jeg hadde himlet godt med øynene av en sånn melding 😂 hvorfor skal det liksom være tøft og kult å være uforskammet?

Anonymous poster hash: 46324...876

Skrevet

Jeg tenker at mennesker som svarer på den måten som hi påstår at hun gjorde har et behov for å hevde seg og de føler seg nok litt bedre enn andre.

Egentlig er de ganske komiske og jeg hadde himlet godt med øynene av en sånn melding hvorfor skal det liksom være tøft og kult å være uforskammet?

Anonymous poster hash: 46324...876

Vet ikke, men hadde hun skrevet som anonym så ville hylekoret av fansen ikke ha kalt henne for tøff, kul, tegnet hjerter og gitt henne skryt for den uspiselige oppførselen.

Skrevet

Æsj, ta nå en spøk, da! Det er snakk om å sette ting litt på spissen, ser dere ikke det?

Skrevet

Æsj, ta nå en spøk, da! Det er snakk om å sette ting litt på spissen, ser dere ikke det?

Som sagt, hadde dette vært en anonym så ville ingen ha sagt at det var spøk. Jeg oppfatter det ikke som spøk, men som hån. "Gidder ikke å være med på de dumme greiene deres". Og så lurer hun på hvorfor hun ikke fikk svar... Rart...

Skrevet

Hvis hun virkelig svarte slik så regner jeg med at det ikke er noe nytt for vennegjengen at man kan være ærlig mot hverandre. Går selvsagt ut fra at de er en gjeng som ikke sitter hjemme og er såra over et sånt svar. Om dette er Overlord sin væremåte, så er det antakelig noe vennene har fått med seg. Altså ser jeg ikke på det som mobbing.

Det må forøvrig være fantastisk å ha venner man kan si meningen sin til, og ikke bare dille med høflighetsfraser og overfladiskhet (om sistnevnte er et ord).

Skrevet

Hvordan kan svaret til Overlord være mobbing? Vet du hva mobbing betyr? Man kan jo ikke snu seg her inne uten at noen roper "mobbing"

Ikke et veldig hyggelig svar nei, men det har ingenting med mobbing å gjøre.

Anonymous poster hash: 0c003...4ce

Skrevet

Ojojoj ...

Fører herved "babyshower" opp på listen over ting det ikke er lov å tøyse med på DiB ... :P

Skrevet

Ojojoj ...

Fører herved "babyshower" opp på listen over ting det ikke er lov å tøyse med på DiB ... :P

Beklager altså, men det der (altså svaret fra HI til den som arrangerer babyshower) var bare et patetisk forsøk på å være kul og "morsom". Det eneste hun oppnådde med det var å virke kjip og høy på seg selv. 

Anonymous poster hash: fd3d7...bc7

Skrevet

Ojojoj ...

Beklager altså, men det der (altså svaret fra HI til den som arrangerer babyshower) var bare et patetisk forsøk på å være kul og "morsom". Det eneste hun oppnådde med det var å virke kjip og høy på seg selv. 

Anonymous poster hash: fd3d7...bc7

Ja, rart hvordan mange stiller krav til andres tilstelninger og får dem til å handle om dem selv, og ikke hovedpersonen. Krav om hvordan bryllup skal foregå, hva som skal serveres i bursdager, hvor barnebursdager til andre barn skal feires bla bla bla. Eneste jeg hører er "meg, meg, meg, jeg er så mye viktigere enn alle andre". Utrolig dårlig og latterlig holdning. Men selvfølgelig, enkelte brukere her slenger dritt for å lage leven og får fansen sin til å rose dem opp i skyene. :D

Skrevet

Du kan ikke be Blindeforbundet her inne om å bare "se det".

Skrevet

For en dust du er HI! Jammen bra du innså selv hvilket elendig selskap du er. Hadde ikke orket å ha en så kjip venninne som deg med på en babyshower.

Anonymous poster hash: e1cbe...414

Skrevet

Jeg ofrer glatt mine "problemer" med sånne feiringer om det er snakk om å glede noen jeg er glad i, og det var verdt det. Jeg vet at når jeg blir gravid så kommer hun garantert til å ta helt av og lage en babyshower for meg, og når det skjer skal jeg smile fra øre til øre og tenke på hvor jævla heldig jeg er som har så gode venner :)

Håper for din del at du ikke blir skuffet. Har hun fått nr 2 og tilbake i full jobb tror jeg at å arrangere babyshower står ikke høyest å prioriteringslista.

Anonymous poster hash: c3270...c44

Skrevet

Du er bare sær.

Anonymous poster hash: f4559...356
Skrevet

Har aldri vært i babyshower, men jeg skal være kursleder for humanistisk konfirmasjon i vår.. Jeg er nok ulidelig meningsløs for Overlord, men hva gjør vel det?

Kjipt for vennene hennes at hun svarer dem sånn, men det er jo en effektiv måte å få stoppet invitasjoner til andre sosiale treff på..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...