Gå til innhold

Der ble jeg jammen invitert i babyshower

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svarer du det samme dersom du blir bedt i dåp også?

Jeg er ikke religiøs, men det hadde ikke falt meg inn å svare så ufint dersom jeg ble invitert til en dåp eller et kirkelig bryllup.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg hadde blitt invitert på babyshower hadde det mest sannsynlig vært sammens med gode venneer og da betyr ikke bleiekake og ballonger en dritt. Hadde heller utstått det en kveld enn å melde frekt avbud...

Skrevet

Noen ganger blir det bare tåpelig å fronte prinsippene sine.

Et enkelt neitakk holder lenge, jeg tviler på at det er mange, om noen, som bryr seg om din 'overbevisni'.

Er det ikke kjedelig å være så politisk korrekt som deg?

mulig det, men hvilke inntrykk gir du ikke av deg selv lissom! Jaja, du får styre på!

Anonymous poster hash: 7d436...877

Skrevet

Et enkelt neitakk holder lenge, jeg tviler på at det er mange, om noen, som bryr seg om din 'overbevisni'.

Nei, det er ganske behagelig. Jeg slipper å fronte prinsipper bare for prinsippets skyld og jeg slipper å ha sterke meninger om trivielle ting.

Jeg trives!

Skrevet

Wow jeg ble med et veldig takknemlig for fine søte snille venninner som laget babyshower for meg. 11 av 12 som møtte og ikke en eneste sur mine fra noen som ikke ville delta. Babyshower er for meg en hyggelig venninnekveld med god mat og prat. Hvor gamle er egentlig dere som har så sterkt i mot babyshower? Er det bare for å ikke være "mainstream"?

Anonymous poster hash: 60129...469

Skrevet

Svarer du det samme dersom du blir bedt i dåp også?

Jeg er ikke religiøs, men det hadde ikke falt meg inn å svare så ufint dersom jeg ble invitert til en dåp eller et kirkelig bryllup.

Hvor folk gifter seg er for meg likegyldig, men jeg feirer dem bare èn gang. Vil de fornye løftene blir det uten meg :)

Dåp og konfirmasjon er jeg positiv til. Når det gjelder borgelig "konfirmasjon" syns jeg det er aldeles åndssvak, men det ville jeg aldri fortalt et barn, så jeg stiller høflig opp.

Skrevet

Det må jo være fantastisk å være så frigjort at du synes det er greit å drite fullstendig i andre følelser. Fantastiske, frigjorte, kule, kjipe, kjipe, kjipe du. Men det er klart, så lenge du får lov å være kul på nettforum, så betyr det jo ingenting at noen andre prøver å gjøren noe koselig for noen. 

Og nei, jeg er ikke spesielt fan av å inportere amerikanske tradisjoner som dette til Norge, men jeg gidder ikke å være kjip og surmaga av den grunn. Å ha en sammenkomst med venninner er helt greit for meg, selv om rammene ikke akkurat er det jeg personlig ønsker meg til enhver tid. Men du gjør jo åpenbart stort sett ting kun for din egen del virker det som. Fint det, men ser ikke poenget med å være frekk overfor folk som prøver å være hyggelig uansett. 

Anonymous poster hash: fd3d7...bc7

Skrevet

Det der er direkte ufint av deg. Men det var kanskje ikke annet å forvente etter det som står i hi.

Huff, har hatt respekt for deg før. Nå mistet jeg den. Men det gir du vel blaffen i.

Anonymous poster hash: 3b2c5...2e7

Skrevet

Vi har arrangert babyshower i dag.

Utrolig koselig var det.

Vi nordmenn feirer generelt alt for lite, hvorfor ikke lage noe gøy utav en lang ventetid?

En gylden anledning til å gjøre litt stas på en vordende mor.

Vi er jo ikke så kjedelige at vi diskuterer bleiepriser av den grunn.

Kun vinn vinn slik jeg ser det. Oppmerksomhet til en småsliten gravid, overraske en du er glad i, spise god mat og kake med venner du er glad i, du får vasket huset, du får diskutert nye faglig relevante temaer, alle er glade og fornøyde!:)

Bare velstand!

Skrevet

Jeg kan virkelig ikke forstå hva som er så grusomt med en babyshower? Kaker, tapas og venninner?! Jeg skal innrømme at det er litt pinlig med bleiekakene og dopapiret, men tro meg, maten veier opp for de pinlige selskapslekene!

Er du en slik som føler deg presset av "handelsstanden" som tvinger på deg Amerikanske påfunn som babyshower, halloween, valentinesday og black friday? :P

Tror du hadde hatt godt av en babyshower, et avbrek fra dine store lidenskaper: antikke vaser, 2. verdenskrig og hva enn jeg måtte ha glemt ((var det roser?))...

Anonymous poster hash: a49dc...3a9
Skrevet

Svarte følgende:

På grunn av personlig tro og overbevisning må jeg takke nei. Andre arrangementer jeg ville måttet takke nei til er f.eks:

- Demonstrasjonstog mot islam

- Informasjonsmøte for Syriafarere

- Fornying av ekteskapsløfter

- Årsmøte til Frp

- Vekkelsemøte i Salem

Sært.

Anonymous poster hash: 8f805...446

Skrevet

Er dette til en god venninne? Isåfall hadde jeg blitt rimelig såret og satt ut. Man stiller opp på slike ting. Den kvelden handler tross alt ikke om deg, men.din venninne.

Anonymous poster hash: 8f805...446

Skrevet

Jeg forstår ikke denne misnøyen. Babyshower er da bare koselig, og jeg mener at man bør feire det som feires kan! Om man skal tenke worst case hele tiden kan man ikke feire noe som helst - for tenk om ditt og tenk om datt...

Jeg elsker alt som kan feires! Og for meg er ikke babyshower særlig amerikansk utover navnet - det er en hyggelig kveld med gode venninner, god mat og god stemning.

Gjest MammaTilKidsa
Skrevet

Jeg liker ikke babyshower. Tenk om det går galt, og mor sitter igjen med mange ting som bare vil gjøre vondt verre.

Skrevet

Ja jøss, man blir mye mer interessant av å være frekk og spydig.

Skrevet

Haha:-p

Jeg må si, at jeg regner med at du ikke overrasker venninnene dine med å droppe å komme? Du har sikkert uttrykt før hvor teit du synes det er, og at du aldri vil gå på noe sånt tull. Så når du avslår invitasjon og skiver slikt, så er du bare deg selv, og de kjenner deg så godt, og er glad i deg uansett. Eller? :P I min vennegjeng er det hvertfall mange sterke personligheter, hvor noe sånn her fint kunne oppstått uten at noen hadde tatt seg nevneverdig nær av det...

Anonymous poster hash: 8daa3...e16

Skrevet

Svarte følgende:

På grunn av personlig tro og overbevisning må jeg takke nei. Andre arrangementer jeg ville måttet takke nei til er f.eks:

- Årsmøte til Frp

- Vekkelsemøte i Salem

Jeg synes utdrikningslag er idiotisk. Men alikevel setter jeg mine meninger til side, for å stille opp for mine nærmeste. Synes det samme kan forventes i babyshower.

Anonymous poster hash: 550eb...a09

Skrevet

Svarte følgende:

- Årsmøte til Frp

- Vekkelsemøte i Salem

Jeg synes utdrikningslag er idiotisk. Men alikevel setter jeg mine meninger til side, for å stille opp for mine nærmeste. Synes det samme kan forventes i babyshower.

Nei. Stiller du opp signaliserer du at det er helt ok.

Jeg er god vennine til ei som er ufrivillig barnløs men hun røper det ikke til alle. Denne skikken med babyshower er hennes verste mareritt, hele venninegjengen som snakker baby, baby og atter baby, mens hun skal sitte der og smile.

Jeg har nok anledninger til sosialt samvær, babyshower står jeg over.

Anonymous poster hash: c3270...c44

Skrevet

Har heldigvis aldri hatt gleden av å betrakte en bleiekake på nært hold, men jeg er av prinsipp motstander av å gi gaver til et ufødt barn. Betyr ulykke, sier farmor. Og dessuten er jo halve vitsen med barselgaver at man skal kunne myse på babyen med det samme...

Skrevet (endret)

Svarte følgende:

- Årsmøte til Frp

- Vekkelsemøte i Salem

Nei. Stiller du opp signaliserer du at det er helt ok.

Jeg er god vennine til ei som er ufrivillig barnløs men hun røper det ikke til alle. Denne skikken med babyshower er hennes verste mareritt, hele venninegjengen som snakker baby, baby og atter baby, mens hun skal sitte der og smile.

Jeg har nok anledninger til sosialt samvær, babyshower står jeg over.

Anonymous poster hash: c3270...c44

Nei. Brudeparet eller konfirmantene tar det ikke som "et tegn på at du synes skikken er helt ok" dersom du stiller opp.

De tar det som et tegn på at du tross personlig motvilje klarer å være voksen nok til å sette deres ønsker foran deg selv og dine egne prinsipper for en kort stund, når du likevel kommer.

Har man gode grunner til at noe slikt kan oppleves som smertefullt- slik som for din venninne, eller er overtroisk og dermed får ubehag av tanken og ikke tør, så er det ikke verre enn å takke høflig nei, uten å forklare den ekte årsaken til avslaget nærmere.

Endret av Ibsenfrue
Skrevet

Svarte følgende:

- Årsmøte til Frp

- Vekkelsemøte i Salem

Hvorfor så ovenpå?

Skrevet

Spent på om du har fått svar, jeg.

Babyshower er teit, men jeg kan overleve pinlige leker og synet av bleiekake så lenge det betyr god mat og mengder med gode kaker. Tipper du forresten blir babyshowerens store snakkis. 🙊

Skrevet

Det jeg lurer mest på er hva damen som inviterte svarte? Neppe så mange som sier at de ikke ønsker å delta på en babyshower pga personlig tro og overbevisning.

Hun har ikke svart enda. Tar kanskje litt tid å fordøye meldingen jeg sendte :)

Det vil jeg tro😅
Skrevet

Troll

For hvilken tro kan ha noe imot

Babyshower ??

Anonymous poster hash: 5c3b3...452

Troen på at Babyshower er noe fjas!
Skrevet

Det jeg lurer mest på er hva damen som inviterte svarte? Neppe så mange som sier at de ikke ønsker å delta på en babyshower pga personlig tro og overbevisning.

Hun har ikke svart enda. Tar kanskje litt tid å fordøye meldingen jeg sendte :)

Regner med at hun fant ut at du ikke var verdt et svar

Anonymous poster hash: ce400...879

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...