Gå til innhold

Oktober?


FruTB

Anbefalte innlegg

Uff Ohana, det høres ikke noe særlig ut. Jeg er også helt på felgen nå av kvalme, smerter på ettermiddag\kveld og søvnløs om natten pga halsbrann. Føler jeg har alle symptomer i boka og hadde ikke klart å jobbe, så jeg føler meg heldig som fortsatt er hjemmeværende akkurat nå. Skal av alle ting begynne å jobbe neste uke, men bare en dag i uka i starten så det må jeg bare klare. God bedring :)

 

Velkommen legekjærringa, her har vi bestilt at alle spirene skal sitte godt fast til termin så du er i riktig gruppe :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg melder meg ut. Begynte å spotte på lørdag og idag blør eg masse..pluss smerte. Negative tester. Lykke til alle sammen 😃😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg melder meg ut. Begynte å spotte på lørdag og idag blør eg masse..pluss smerte. Negative tester. Lykke til alle sammen

Det var trist! :( masse lykke til videre<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg melder meg ut. Begynte å spotte på lørdag og idag blør eg masse..pluss smerte. Negative tester. Lykke til alle sammen

Uff, så trist.. Lykke til videre & håper det går bedre neste gang! :)

 

Jeg lurte bare på en ting, hvor mye folat tar dere andre & eventuelt hvilke andre kosttilskudd? Jeg tar vanlig multivitamin og folat 400mcg, så få i meg 600mcg pr dag, men leste nettopp en plass der de anbefalte helt opp til 800mcg. Har også lest forskjellige anbefalinger ang. Jern og kalsium..

 

Jeg tror jeg må ta en til graviditetstest snart, blir helt forvirra hver gang det går noen timer uten symptomer.. Uæh.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brun utflod i kveld :( redd det blir en ny sa!

Jeg skjønner at du er redd, men husk at mange har lett for å sprenge blodkar o.l under svangerskapet. Med mindre det blir verre så prøv å tenk positivt, og ikke nøl med å ring legen dersom du bekymrer deg for mye. Krysser fingrene for at dette går helt fint <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammantil2prinser

Det begynte igår kveld på jobb, kom liiiitt rosa på papiret. Idag kommer det også når jeg dytter litt papir "oppi der". Liiiiivredd for å miste den dyrebare spiren min. Men jeg har blødd/spottet med begge forrige også på denne tiden og litt fremover. Skal ringe til privatklinikk kl.09 og hååååper å få komme til å se et bankene nydelig hjerte. <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på dere ❤️ Jeg har to ganger tidligere opplevd det samme.. Føler at det er litt for godt til å være sant at dette går veien for meg. Er redd hver gang jeg har vert på do at det kommer blod på papiret.. Jeg hadde smerter og kramper da jeg mistet så det kan fortsatt hende det bare er et sprukket blodkar dere damer opplever 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff...tenker på dere Ohana og mammantil2prinser! Jeg vil si som Mumua at det er veldig vanlig å spotte litt i løpet av graviditeten, og at det som oftest er helt ufarlig. Skjønner likevel at man blir sykt stressa, man vil jo at alt skal gå bra og at den lille skal klore seg fast. Tror det er heller få som aldri kjenner på frykten for å miste nå de første ukene...jeg for min del tenker hvertfall over det fra tid til annen. Krysser fingrene for at alt går bra for oss alle <3.

 

Vi har også valgt å allerede fortelle om graviditeten til foreldrene våre og de nærmeste vennene. Dette var en gjennomtenkt handling og noe jeg hadde bestemt meg for at jeg ønsket allerede før jeg ble gravid. Jeg vet jo at sannsynligheten for å miste er størst de første 12 ukene, og at mange av den grunn ønsker å vente med å dele den fantastiske nyheten. Jeg vil si at det er av samme årsak jeg har valgt å dele nyheten med noe få utvalgte. De som har fått vite om det lille nurket er nemlig de jeg ville vendt meg til dersom noe (Gud forby) skulle gått galt. Hvordan forholder dere andre dere til slike valg?

 

På symptomfronten blir jeg bare trettere og trettere...nesten sånn komatrøtt..sånn jeg husker jeg var da jeg var liten og hadde "døgna" på klasseovernatting :P. Har heldigvis ikke kjent så mye på kvalmen hittil, men i dag føler jeg meg faktisk litt uvel. Håper det er forbigående :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fortalt det til noen av mine nærmeste, av samme grunn som deg Visu. Jeg hadde aldri klart å ikke fortelle det dersom jeg mistet, så jeg synes det føles tryggere når noen vet allerede nå. Min bestevenninne fikk vite at jeg var gravid en time etter at jeg fant det ut selv, hun har fulgt meg gjennom hele prosessen med prøving og feiling så det føltes riktig. I tillegg vet mamma og bestemor det, samt ett par venninner til. Veldig greit at de vet det føler jeg, spesielt når jeg er i veldig dårlig form. Har tenkt å fortelle det til pappa etter at jeg har vært på tidlig ul, mens resten får vite det når jeg runder 12 uker. Jeg er en person som deler det meste med venner og familie så jeg synes det er veldig godt å kunne være åpen om hva som foregår, enten det går bra eller dårlig <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper det går bra fremover for dere alle som har opplevd spotting. Kjenner at frykten for å miste er sterk, men heldigvis ikke like sterk som de første dagene etter testing. Er i dag 6+2 og skal ha tidlig ul i neste uke. Dagen kan ikke komme fort nok.

 

Jeg har fortalt en venninne og sambo har fortalt en kamerat og kona hans, ellers vet ingen om at vi prøver å få unge en gang. Jeg har litt lyst til å innvie min mor i hemmeligheten etter den tidlige ultralyden, men har ikke bestemt meg ennå. Avhenger litt av ul. Resten har vi planer om å fortelle hemmeligheten til i påsken da vi er over 12 uker. Men jeg har litt lyst til å ta en ul i uke 12, bare for å sjekke igjen før alle får vite.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da melder jeg meg inn her med termin 25.oktober. Planen var å vente til nærmere sommeren for å få 2016-barn, men en liten glipp var alt som skulle til, og nå er jeg 4+1.

Har et barn fra før på 2,5år.

Mye tanker, og bekymringer særlig for en ny fødsel. Men mannen er superhappy og jeg er på god vei;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt litt lys brun utflod siden 5+5, er nå 7+0 uker. Litt skummelt, men frykt er vår værste fiende. Vanskelig, men prøver å ikke stresse eller bekymre meg noe som helst for ikke å "påvirke" noe som helst. Legen min sier at jeg ikke må bekymre meg, det er det farligste jeg kan gjøre.

Håper alle oktober spirene har det bra der de er og holder fast <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da lister jeg meg forsiktig inn her også. Er 4+1 i dag, termin 26.oktober. Om alt går bra blir dette vårt første barn :) 

Hadde en missed abortion rett før jul og ser det er flere av oss her som har mistet, og kjenner meg igjen i all engstelsen. 

Helt uvirkelig at spiren skulle sitte så fort igjen og jeg har tatt 8 (!) graviditetstester til nå, hehe. Har testet hver dag siden søndag og tok to for sikkerhets skyld i dag :D . Herlig å se at testene blir sterkere så nå håper jeg spiren sitter helt ut! 

 

Her vet vår nærmeste familie + noen få venner det. De som visste det sist kommer nok til å få vite det denne gangen også. I morgen skal vi på barselbesøk til et vennepar, og de vet at vi mistet. Gleder oss veldig til å dele det med dem :) 

 

Betryggende å lese at dere har ordna sånn at alle spirene skal sitte helt ut! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultralyd 9 mars. Har allerede blitt litt små kvalm. Ellers lite med ømme bryst som var det jeg merket mest sist. Har ei i ivf jente på 19 mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultralyd 9 mars. Har allerede blitt litt små kvalm. Ellers lite med ømme bryst som var det jeg merket mest sist. Har ei i ivf jente på 19 mnd

Spennende :) Jeg har ingen symptomer foreløpig, bortsett fra at jeg er hissig som et lemen, hehe. Håper det går over. Hadde mange felre symptomer sist...men alle graviditeter er vel forskjellige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 22.oktober! Hååååper så inderlig at denne spiren sitter etter en MA i september med mye komplikasjoner i etterkant... Skal til legen imorgen for å få henvisning til tidlig UL. Er det i uke 8 det er vanligst? Noen av dere andre som har vært? Tvi tvi og gratulerer til alle dere andre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultralyd i dag, er 6+1 etter mine beregninger. Lille bønna var 5 mm og hjertet slo som bare det ❤️ Legen mente jeg muligens var et par dager kortere, at bønna kanskje hadde tatt et par dager pause innimellom. Men skal tilbake igjen om to uker. Deilig! 💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...