Gå til innhold

Oktober?


FruTB

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Derfor jeg ble redd er fordi jeg har hatt kjempe ømme pupper frem til i dag tidlig, men np har de jaggu blitt ømme igjen :D

Fant ut i går at jeg er gravid, antagligvis 4+3 i dag - foreløpig termin 13. oktober. Det var en meget spesiell opplevelse, da jeg ikke i det hele tatt trodde jeg var gravid. Vi hadde dog sex rett rundt det som antaglig var eggløsningstiden min i januar - jeg har veldig uregelmessige sykluser, og han hoppet ikke av i svingen, fordi vi tenkte å "øveprøve" litt. Jeg tok testen kun fordi jeg hadde hatt mensmurringer i noen dager og veldig ømme brystvorter og tenkte å gi meg selv et psykologisk spark, slik at mensen ville komme i gang. Men brått viste testen to streker, og det samme gjorde testene hos legen (ga dem to urinprøver, for sikkerhets skyld). Om dette ikke går bra, så vet vi hvert fall nå at vi kan bli gravide.

 

Men i dag er brystvortene brått ikke ømme mer og jeg freaker totalt ut. Har vært en googleidiot i dag og lest alt mulig om SA, MA, BO og alt mulig jeg ikke burde bruke tid på. Har nå lest meg livredd for at graviditeten ikke blir noe mer av. Så dum jeg er :/ Håper virkelig alle her opplever at spirene blir sittende og vokser seg store og sterke - inkludert min egen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11.oktober her, men er ikke offisielt ennå, så er fortsatt bare anonym 😉

 

Anonymous poster hash: a6c0f...c2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

fikk positiv i dag siden mensen ikkje dukka opp på søndag.. meget uplanlagt men alt går :) nr 4 på meg. termin 14 oktober :)

Endret av Barn 3 :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Derfor jeg ble redd er fordi jeg har hatt kjempe ømme pupper frem til i dag tidlig, men np har de jaggu blitt ømme igjen :D

 

Fant ut i går at jeg er gravid, antagligvis 4+3 i dag - foreløpig termin 13. oktober. Det var en meget spesiell opplevelse, da jeg ikke i det hele tatt trodde jeg var gravid. Vi hadde dog sex rett rundt det som antaglig var eggløsningstiden min i januar - jeg har veldig uregelmessige sykluser, og han hoppet ikke av i svingen, fordi vi tenkte å "øveprøve" litt. Jeg tok testen kun fordi jeg hadde hatt mensmurringer i noen dager og veldig ømme brystvorter og tenkte å gi meg selv et psykologisk spark, slik at mensen ville komme i gang. Men brått viste testen to streker, og det samme gjorde testene hos legen (ga dem to urinprøver, for sikkerhets skyld). Om dette ikke går bra, så vet vi hvert fall nå at vi kan bli gravide.

Men i dag er brystvortene brått ikke ømme mer og jeg freaker totalt ut. Har vært en googleidiot i dag og lest alt mulig om SA, MA, BO og alt mulig jeg ikke burde bruke tid på. Har nå lest meg livredd for at graviditeten ikke blir noe mer av. Så dum jeg er :/ Håper virkelig alle her opplever at spirene blir sittende og vokser seg store og sterke - inkludert min egen.

Det går nok bra<3 men forstår engstelsen veldig godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Våknet i natt med mensmurringer i magen, har hatt litt i dag og. Regner med det er vanlig? Noen av dere andre som har dette? Jeg er 4+3 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet i natt med mensmurringer i magen, har hatt litt i dag og. Regner med det er vanlig? Noen av dere andre som har dette? Jeg er 4+3 i dag.

Jeg har massevis av mensmurringer, skikkelig vonde til tider også. Er 4+5 idag og har hatt det i ca 4 dager nå. Ifølge legen og google ( :P ) så er det veldig normalt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg joiner dere her, jeg! Har fått mer og mer tydelige, positive tester siden mandag, testet med CB idag og fikk resultatet: Gravid 2-3 uker Er lykkelig, skremt, og ikke helt sikker på om det virkelig er sant ennå.. Men det er vel kanskje sånn første gangen det skjer. Så har ifølge en app på mobilen termin i begynnelsen av oktober! Koselig at det er så mange her som er kommet ca like langt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innser at oktober er utrolig lenge til. Synes tiden går så utrolig sakte! jeg er trett og har ømme bryster ellers er det så utrolig lite som minner meg på at jeg er gravid. Leser alt på internett om svangerskapet, fra faren om SA til hva barnet skal hete og når terminen vil være. Er dere andre like utålmodige eller har dere roen? Er det noen av dere som allerede har vært på kontroll/ tidlig ultralyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden går ekstremt sakte her også, så redd for å miste så dagene går veldig sakte frem til ultralyd om 4 uker. Har mange symptomer da, men mye vondt i kroppen så jeg stresser litt med hvordan dette skal gå. Håper det roer seg litt etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går å lurer på ting og tang dagen lang, hva som er normalt og ikke. Var hos legen idag å fikk bekreftet graviditeten er 5+5 idag. Syns det er skummelt med disse mens murringene, hadde aldri trodd at en merket det liksom likegodt som om en skulle hatt mensen. Første gang jeg er gravid etter å ha prøvd lenge! Lykkelig til tusen men kjempe nervøs for at noe skal gå galt. Blir redd når jeg kjenner murringene/stikkingene ekstra godt. Etter jeg var på do i kveld ble papiret litt orange? Er det vanlig? Tyder det på at bie er galt? Friker litt ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig med litt småblødninger i starten og trenger ikke være et dårlig tegn 😊 jeg går og rundt og bekymrer meg og funderer på ting og tang hele tiden. Er så sykt trøtt - skjønner ikle hvordan jeg skal komme meg gjennom arbeidsdagen i dag..! :o i dag morges satte kvalmen inn for fullt, kan bli noen tøffe uker fremover. Nå gleder jeg meg bare til å få unnagjort tidlig ultralyd mandag 17 februar, håper å se et bankende hjerte der.. 💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går å lurer på ting og tang dagen lang, hva som er normalt og ikke. Var hos legen idag å fikk bekreftet graviditeten er 5+5 idag. Syns det er skummelt med disse mens murringene, hadde aldri trodd at en merket det liksom likegodt som om en skulle hatt mensen. Første gang jeg er gravid etter å ha prøvd lenge! Lykkelig til tusen men kjempe nervøs for at noe skal gå galt. Blir redd når jeg kjenner murringene/stikkingene ekstra godt. Etter jeg var på do i kveld ble papiret litt orange? Er det vanlig? Tyder det på at bie er galt? Friker litt ut..

Jeg har også en del mensenmurringer, hvertfall på kvelden. I går kveld så jeg en tynn stripe med blod på papiret etter toalettbesøk, og idag var det enda litt mer. Håper spirene våres klorer seg godt fast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går å lurer på ting og tang dagen lang, hva som er normalt og ikke. Var hos legen idag å fikk bekreftet graviditeten er 5+5 idag. Syns det er skummelt med disse mens murringene, hadde aldri trodd at en merket det liksom likegodt som om en skulle hatt mensen. Første gang jeg er gravid etter å ha prøvd lenge! Lykkelig til tusen men kjempe nervøs for at noe skal gå galt. Blir redd når jeg kjenner murringene/stikkingene ekstra godt. Etter jeg var på do i kveld ble papiret litt orange? Er det vanlig? Tyder det på at bie er galt? Friker litt ut..

Jeg har også en del mensenmurringer, hvertfall på kvelden. I går kveld så jeg en tynn stripe med blod på papiret etter toalettbesøk, og idag var det enda litt mer. Håper spirene våres klorer seg godt fast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har det gått Twinkel? Jeg fikk beskjed av sykepleier da jeg fikk bekreftet positiv test at det var vanlig å kjenne murringer og stikk i livmoren fremover, så burde ikke være farlig.

 

Jeg fikk tretthetssymptomet i går for fullt. Satt og så på tv og følte meg litt trøtt i 8-9 tiden så skulle bare lukke øynene bittelitt... En times tid senere våknet jeg av at samboer ristet meg våken og sa jeg hadde sovet skikkelig tungt. Klokken var ikke mer enn 10, men gikk og la meg og sovnet som en stein igjen. Våknet ikke før klokken halv åtte! Og det har ikke vært en slitsom uke.. Hvis det fortsetter slik så får jeg gjort fint lite etter jobb de neste ukene... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk som spør☺️ Jeg har ikke sett noe til det i dag, så krysser fingrene for at det var et ufarlig engangstilfelle. Jeg har fremdeles ømme pupper, og idag våknet jeg kjempe kvalm (ble bedre etter jeg hadde spist 4(!!!)skiver med ost🙈)

Jeg mistet på samme tid i fjor, det var en graviditet som ikke var planlagt og da startet det med brun utflod. Så kan være det er det samme som skjer nå, men jeg får bare krysse fingre frem til UL i uke 8 :)

 

Slitsomt å være så trøtt! Men er i grunn ganske deilig og ta seg en lur i ny og ne 😉

Har du andre barn fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kom kvalmen idag, 5 + 1 og måtte løpe rett på do når jeg var dum nok til å ikke spise med en gang jeg sto opp. Foreløpig ganske lett kvalme og bare litt brekninger så fullt levelig enda :) Glad for alle symptomer som kommer egentlig, selv om jeg kunne vært foruten både kvalmen, menssmertene og halsbrannen en uke eller to til. Men trenger iallefall ikke tvile på at jeg er gravid og det er jo fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk som spør☺ Jeg har ikke sett noe til det i dag, så krysser fingrene for at det var et ufarlig engangstilfelle. Jeg har fremdeles ømme pupper, og idag våknet jeg kjempe kvalm (ble bedre etter jeg hadde spist 4(!!!)skiver med ost)

Jeg mistet på samme tid i fjor, det var en graviditet som ikke var planlagt og da startet det med brun utflod. Så kan være det er det samme som skjer nå, men jeg får bare krysse fingre frem til UL i uke 8 :)

Slitsomt å være så trøtt! Men er i grunn ganske deilig og ta seg en lur i ny og ne

Har du andre barn fra før?

Bra å høre at det foreløpig går bra :) Vi har ingen barn fra før så dette blir vårt første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at andre har samme symptomer som jeg har :) Jeg merker mest om kveldene & nettene, utenom ømme pupper da, de er like hele tiden. Jeg er også glad for alle symptomer (foreløpig hvertfall!), er så redd for at noe skal gå galt.. :/

Lurer på når jeg skal ta første UL.. Hm.. Gleder meg veldig til å høre/se hjerteslag! <3 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Er blitt gravid for første gang, er i uke 7 nå og har regnet ut termin rundt 1.oktober. Formen er fin og har fått trent, bare litt mindre enn vanlig på grunn av tretthet og litt magesmerter. Ellers har jeg bare vært litt mer sulten, spesielt om morgenen og gått opp en BH str :D  Heldigvis ingen tegn til kvalme enda, så håper jeg slipper unna den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det en oktobertråd til ja:) Virker som om det er litt mer aktivitet her inne enn det er på termintråden...så da slenger jeg meg med her også! Jeg får vel kanskje lese gjennom det som har blitt skrevet her inne hittil først jeg da, så jeg ikke bare repeterer det som allerede har blitt sagt her inne :P

 

Uansett..ha en god kveld alle sammen!

 

Februarklem Visu :)

 

Jeg er forresten 5+4 i dag og har foreløpig termin 11.oktober (har skrevet 8./9. på en annen tråd, men BV-appen sier den 11.) 

Endret av Visu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Twinkel, godt å høre at du ikke har sett mer til blod på papiret. Jeg spotter litt men legen min mener jeg ikke trenger å bekymbekymre meg. Så da prøver jeg å slappe av. Noe som egentlig er lett fordi jeg er konstant trøtt, får ikke nok søvn uansett hvor lenge jeg sover 😜

har begynt å få veldig ømme pupper. Veldig kvalm og oppblåst på kveldstid, men det værste er at jeg allerede har begynt å få halsbrann (!) Å det selvfølgelig på kvelden/natten slik at det blir vanskelig å få sove 😑😜

Håper alle her inne har det bra og at de små spirene våre holder fast, vokser og gror i magene våre ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo damer,

titter forsiktig innom og melder meg på 9 oktober. Hadde MA i uke 13 for 1 år siden og gikk på en smell. Tør derfor ikke håpe altfor mye og slippe løs gleden enda. Brukte 9  mnd. for å få positiv test. Mannen min vet ikke enda.

 

Litt ømme pupper, og kvalmen begynner å melde sin ankomst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...