Gå til innhold

Snopfritt 2015 - uke 2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder stand, og er veldig stolt over meg selv! Vet det er bare 6 dager enda, men det er vel de første som er verst!? Har alltid hatt så gode intensjoner, men når godtesuget har meldt seg har jeg kapitulert....

Hadde hodepine de tre første dagene, men den er over nå. Merker også at jeg har mindre vann i kroppen, og det er nesten det beste!!! Veier meg ikke, så aner ikke om jeg har gått ned noe, men det føles sånn.

Herlig!!!!!

Godt jobba, før du vet ordet av det, har du ikke sukkersug! Det er så befriende å ikke ha sukkersug. Har vært uten søtsaker siden september så jeg vet hva jeg snakker om.

Anonymous poster hash: e9c83...3ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er med jeg og!

Har klart meg fint fra mandag, men hatt endel hodepine de første dagene ..

Drakk endel smoothie igår og fikk vondt i magen så det holdt av det-var dårlig hele natta ... Fysj

Ellers så holdt jeg på å gi opp da jeg var med dattera mi for å handle lørdagsgodt. Isteden kjøpte jeg en proteinsjokolade (sukker der da men.. Ja ja, bedre enn alternativet ) så litt svak har jeg da vært .. Men jeg fortsetter så godt jeg kan :)

Drikker fortsatt Pepsi Max da! Har ingen planer om å gå vekk fra den -enda :) drikker derimot svært svært sjelden alkohol i noen form.

Mager kesam+cottage cheese med syltetøy uten tilsatt sukker har blitt "redningen" et par ganger og. Føler jeg har skikkelig abstinenser jeg 😰

Skrevet

Hva så om det er mye kalorier? Kalorier forteller ingenting om hvor sunn matvaren er, samt kvaliteten. Fløte er et naturprodukt tilnærmet, inneholder få ingredienser. Jo færre ingredienser, dess bedre. Jeg spiser mye fløte, ekte smør, sunt fett i form av kokosolje, avokado, kaldpresset olivenolje, fisk, kjøtt med mye fett m.m da jeg spiser paleo og jeg er frisk hele året, slank og stabil vekt, jevn og mye energi :) Det er bare en myte at man blir tjukk av å spise fett. Det er mye karbohydrater som er den store stygge skurken, da karbohydrater gjør at kroppen lagrer mer fett og fettforbrenninga undertrykkes. Jeg teller aldri kalorier, men aldri har vekta og helsa vært så stabil. Jeg klarer meg med tre måltider per dag, da fett er veldig mettende :) Før da jeg spiste mye karbohydrater hadde jeg mye ujevn energi pga det gir svininger i blodsukkeret. Kunne også sovna foran TV, noe jeg aldri gjør nå. Virker som mange har fettfobi, noe jeg også hadde før, men nå ser jeg at det fungerer utmerket :)

Tenkte ikke på lavkarbo. Da skjønner jeg! 😁

stå på! 😊

Skrevet

Jeg har vært på lavkarbo i en uke nå og har vært knall-flink om jeg skal si det selv:-). Aner ikke om det har hatt noen invirkning på vekta enda, da veiedag først er til mandag for min del. Har fått mensen i dag, så er uansett ikke riktig det som kommer da. Har gått merkelig enkelt, ingen hodepine eller andre abstinenser. Merker at jeg er mye varmere, må lufte hele tiden og varmepumpa er skrudd ned to grader.

Skrevet

Jeg har ikke spist søtsaker siden 8.september 2014, bortsett fra de to twistene jeg spiste på lillejulaften :)

Har gjort det om til en livsstil, så trenger ikke være med på Godtestopp :)

Bakst med kun sunne ingredienser er herlig :) Bare si fra om noen trenger oppskrifter til sunt snadder :)

Jeg vil gjerne ha oppskrifter!😊

Spiser LCHF. Kunne du fort gått gjennom hva forskjellene er mellom paleo og LCHF? (Mener å ha lest at du spiser paleo?)

Skrevet

Jeg har ikke spist søtsaker siden 8.september 2014, bortsett fra de to twistene jeg spiste på lillejulaften :)

Bakst med kun sunne ingredienser er herlig :) Bare si fra om noen trenger oppskrifter til sunt snadder :)

Jeg vil gjerne ha oppskrifter!

Spiser LCHF. Kunne du fort gått gjennom hva forskjellene er mellom paleo og LCHF? (Mener å ha lest at du spiser paleo?)

Deler gjerne oppskrifter. Paleo går ut på å spise ren og naturlig mat, spise mest mulig som våre forfedre, spise mat som ER ingredienser, ikke mat som HAR ingredienser. F.eks. tomat er en ingrediens, mens en ferdigpose med tomatsuppe inneholder masse ulike ingredienser og er ikke ett naturlig produkt. Paleo går ut på å spise fisk, kjøtt, fugl, egg, litt frukt, grønnsaker (i hovedsak de som vokser over jorden), bær og nøtter. Man spiser sunne fettkilder i form av avokado, kokosolje, ekte smør og animalsk fett (kjøtt,fisk,egg,fugl). I paleokosthold trenger man ikke telle kalorier, da man oftest holder seg sunn, slank og frisk med dette kosthold. Jeg spiser vel ca 95 % paleo. Det som gjør at jeg ikke spiser 100 %, er at jeg spiser fete oster og fete meieriprodukter. Hvordan fungerer LCHF for deg? Hvilken grad LCHF kjører du? Jeg har oppskrift på paleosjokoladekake, paleoscones, søtpotetrundstykker, paleopannekaker, gulrotmuffins m.m. Kommer ikke på alt i farta, eksperimenterer mye med sunn bakst, bare si fra hvilken oppskrifter du er interessert i :)

Skrevet

Deler gjerne oppskrifter. Paleo går ut på å spise ren og naturlig mat, spise mest mulig som våre forfedre, spise mat som ER ingredienser, ikke mat som HAR ingredienser. F.eks. tomat er en ingrediens, mens en ferdigpose med tomatsuppe inneholder masse ulike ingredienser og er ikke ett naturlig produkt. Paleo går ut på å spise fisk, kjøtt, fugl, egg, litt frukt, grønnsaker (i hovedsak de som vokser over jorden), bær og nøtter. Man spiser sunne fettkilder i form av avokado, kokosolje, ekte smør og animalsk fett (kjøtt,fisk,egg,fugl). I paleokosthold trenger man ikke telle kalorier, da man oftest holder seg sunn, slank og frisk med dette kosthold. Jeg spiser vel ca 95 % paleo. Det som gjør at jeg ikke spiser 100 %, er at jeg spiser fete oster og fete meieriprodukter. Hvordan fungerer LCHF for deg? Hvilken grad LCHF kjører du? Jeg har oppskrift på paleosjokoladekake, paleoscones, søtpotetrundstykker, paleopannekaker, gulrotmuffins m.m. Kommer ikke på alt i farta, eksperimenterer mye med sunn bakst, bare si fra hvilken oppskrifter du er interessert i :)

Men bruker du mase helsekostmat? Mandelmel etc? Er jo svindyrt å bake med dette ..

Anonymous poster hash: d1cfb...aaa

Skrevet

Men bruker du mase helsekostmat? Mandelmel etc? Er jo svindyrt å bake med dette ..

Anonymous poster hash: d1cfb...aaa

Helsekostmaten jeg bruker er kokossukker (bruker lite av dette, kun 1 dl kokossukker på 30 daddelmuffins), råkakaopulver, kokosolje og noen ganger økologiske aprikoses. Slik mat er dyrt, men det jeg bruker ikke supermasse av det. Jeg bruker ikke mandelmel, pga de nøttene jeg bruker i baksten kverner jeg med en prosessor. Kverner mandler og har i bakst f.eks, men jeg begrenser inntaket av nøtter da jeg ikke tåler for store mengder.

Skrevet

aprikoser skulle det stå :)

Skrevet

Kokosmel bruker jeg ukentlig, f.eks. i paleosjokoladekake som bakes av og til, og kokosgrøt som vi spiser til frokost 1-3 ganger i uken, men i to porsjoner kokosgrøt bruker vi kun 0,5 dl kokosmel, så det er ikke store mengdene.

Skrevet

For meg går det over all forventning, ingen hodepine, anstinenser eller sukkersug enda. 7 dagen med snopstopp i dag

Skrevet

For meg går det over all forventning, ingen hodepine, anstinenser eller sukkersug enda. 7 dagen med snopstopp i dag

Så herlig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...