Gå til innhold

Snopfritt 2015 - uke 2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde det ikke vært for denne godtestoppen hadde jeg nok vært oppi kjøkkenskapene akkurat nå. Kroppen føles allerede mye renere 😄

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ååå, jeg har så lyst å veie meg!!

Men badevekta er uten batteri, og jeg tør ikke kjøpe nye!😬 (Livredd for å se at tallet er skyhøyt i forhold til før jul, da går jeg fort på en smell)

Hvor mye er det egentlig mulig å gå opp på to uker?

Endret av Tessa3
Skrevet

SÅ deilig å være i gang! Merker allerede at vann er forsvunnet fra kroppen min. Rart hvor mye den holder på egentlig. Gått tur OG spist normalt og sunt i dag. Seier! Skal ned fra 89 til 70 kilo.

Anonymous poster hash: f7a6f...ae1

Gjest Tale30
Skrevet

Havregryn med melk - uten sukker..

Ikke verd å prøve. Dette til orientering.. ;D

Det er viktig å spise god mat ellers sprekker man så lett!

I dag laget jeg høye smørbrød med mager smøreost, magert kjøttpålegg og paprika. Legger ofte ekstra omtanke i maten og spiser masse godt når jeg skal ned i vekt.

Anonymous poster hash: 24bb9...fc9

Der var et utfall av skrapa nyttårskjøleskap :) Pleier vanligvis å kose meg veldig med maten :D

Skrevet

Noen som fryser mer nå enn ellers ? Blir alltid så kald spesielt på hender og føtter når jeg kutter møkkamat 😨.

Skrevet

Liker havregryn med bare melk jeg ?:) ikke sånn halleluja men det går fint om du har nok melk! evt lag grøt av det med kanel på-nam:) ta litt syltetøy eller rørte bær oppi kanskje?

Skrevet

Lerums syltetøyet uten tilsatt sukker er kjempe godt! Bare 51 kalorier pr 100 g. Kan brukes til å erstatte sukker i grøt eller mye annet! Jeg bruker det på knekkebrød med Philadelphia naturell light. Mmmmmm! 😋

Skrevet

Lerums syltetøyet uten tilsatt sukker er kjempe godt! Bare 51 kalorier pr 100 g. Kan brukes til å erstatte sukker i grøt eller mye annet! Jeg bruker det på knekkebrød med Philadelphia naturell light. Mmmmmm! 😋

Det har jeg også!:) syltetøyet asså:)

Skrevet

Det har jeg også!:) syltetøyet asså:)

Må prøve med Philadelphia på knekkebrød! 😊

Skrevet

Tok batteriene fra fjernkontrollen, så jeg fikk liv i badevekten😉

(Kansje litt dumt å gjøre dette sent på kvelden da) Men den viste altså 60,9kg😬 Ikke så mye som jeg fryktet, 2kg mer enn før jul. Men noe har sikker forsvunnet de siste dagene også😊

Det jeg ikke likte var at fett% var på 25, før jul var den på 22.

(Disse tallene er sikkert helt på tryne, siden det er ei vekt fra jula til 199kr😜 )

Da er iallefall målet mitt ned 3-4kg.

Skrevet

Jæjæ.. veide meg i dag.. 82,9kg 😖

opp 17kg på 1år! WTF?! Skjerpings! Glad jeg har tatt tak nå!

Målet er ned 17kg på 6mnd.

Skrevet

Dundrende hodepine, må være sukkerabstinenser 😜 det er egentlig så enkelt når man bare kutter noe ut av kosten (ihverfall ubetydelige ting som godteri) Det kan jeg ikke spise, ferdig med det. Haha dag 2 og optimist 😄

Skrevet

Hoppla:)

Jeg startet i går! 

I helgen rensket vi skapet for godis ( kastet det, spiste det ikke)

Ungene får ekstremt mye av besteforeldre i jul, påske og halloween. det er veldig godt tenkt, men summen av det er galskap. 

Vi fikk feks to BØTTER fulle ev smågodt til Halloween FØR de skulle ut å gå... det er godis for ett år bare der. Samme til jul.

Poenget mitt er at det er jo ikke ungene som spiser dette, det er mannen min og jeg:) 

For tre år siden pusset vi opp huset samtidig som jeg fikk nr to. Vi levde uten kjøkken i 3 mnd og det gikk i halvfabrikat eller gatekjøkken/ bestillemat for å spise kjapt og effektivt.

Jeg veide 62 kg etter fødsel og /¤ kg 4 mnd senere. Altså- det er helt galskap.

Deretter har jeg forsøkt å gå ned da. Jeg har redusert porsjoner og spiser salat med olivenolje istedet for dressing. Jeg spiser hjemmelagde knekkebrød, har kutte brød og bla bla bla.

Jeg har gått ned 2 kg på disse tre årene jeg har forsøkt å gå ned i vekt. Kan ikke skjønne hvorfor jeg ikke går ned. 

ha ha...

Sjokolade sniker seg inn i hverdagen. Uten at man tenker over det kan det ila en uke ha gått med to små sjokolader på jobb, ( jeg har stillesittende jobb)

Og en helnøtt etter fredagstacoen ( er fredagstaco litt 90 talls? Jeg liker det bare så godt og har en tradisjon med 200 gr helnøtt på deling etter maten )

lørdagen er det gjerne enda mer sjokolade, og det siste året har jeg tom begynt å like potetgull og dipp ( et helt  beger rømme til meg takk- etter ett halbvt beger rømme til taco på fredag)

Det sier seg selv at summen av det jeg har klart å "spare inn" på sunne måltider ila uken går helt i minus ila helgen.

NULL godis på meg fra i går!! Jeg er fast bestemt på at nå må jeg endre på de siste uvanene. Jeg har endret på MYE de siste årene, så nå går siste bremsen.

Det er ikke slik at jeg går å har lyst på sjokolade nå når det ikke er "lov" så da tenker jeg at jeg bare må huske å tenke hver morgen : hva skal jeg spise i dag, og være bevisst slik at jeg ikke glemmer meg og sitter med et kakestykke i munnen hvis noen feirer bursdag på jobb.

Lykke til alle sammen.

Skrevet

Hoppla:)

Jeg startet i går! 

I helgen rensket vi skapet for godis ( kastet det, spiste det ikke)

Ungene får ekstremt mye av besteforeldre i jul, påske og halloween. det er veldig godt tenkt, men summen av det er galskap. 

Vi fikk feks to BØTTER fulle ev smågodt til Halloween FØR de skulle ut å gå... det er godis for ett år bare der. Samme til jul.

Poenget mitt er at det er jo ikke ungene som spiser dette, det er mannen min og jeg:) 

For tre år siden pusset vi opp huset samtidig som jeg fikk nr to. Vi levde uten kjøkken i 3 mnd og det gikk i halvfabrikat eller gatekjøkken/ bestillemat for å spise kjapt og effektivt.

Jeg veide 62 kg etter fødsel og /¤ kg 4 mnd senere. Altså- det er helt galskap.

Deretter har jeg forsøkt å gå ned da. Jeg har redusert porsjoner og spiser salat med olivenolje istedet for dressing. Jeg spiser hjemmelagde knekkebrød, har kutte brød og bla bla bla.

Jeg har gått ned 2 kg på disse tre årene jeg har forsøkt å gå ned i vekt. Kan ikke skjønne hvorfor jeg ikke går ned. 

ha ha...

Sjokolade sniker seg inn i hverdagen. Uten at man tenker over det kan det ila en uke ha gått med to små sjokolader på jobb, ( jeg har stillesittende jobb)

Og en helnøtt etter fredagstacoen ( er fredagstaco litt 90 talls? Jeg liker det bare så godt og har en tradisjon med 200 gr helnøtt på deling etter maten )

lørdagen er det gjerne enda mer sjokolade, og det siste året har jeg tom begynt å like potetgull og dipp ( et helt  beger rømme til meg takk- etter ett halbvt beger rømme til taco på fredag)

Det sier seg selv at summen av det jeg har klart å "spare inn" på sunne måltider ila uken går helt i minus ila helgen.

NULL godis på meg fra i går!! Jeg er fast bestemt på at nå må jeg endre på de siste uvanene. Jeg har endret på MYE de siste årene, så nå går siste bremsen.

Det er ikke slik at jeg går å har lyst på sjokolade nå når det ikke er "lov" så da tenker jeg at jeg bare må huske å tenke hver morgen : hva skal jeg spise i dag, og være bevisst slik at jeg ikke glemmer meg og sitter med et kakestykke i munnen hvis noen feirer bursdag på jobb.

Lykke til alle sammen.

74 kg etter 4 mnd

Skrevet

Må vel veie meg i morgen

er det noen som er plaget med hodepine etter sukker stopp? Jeg stoppet 1.1. Siden 2 har jeg vert plaget med sterk hodepine tro om det har noen sammenheng?

Det har en stor sammenheng! Spesielt om du kutter brus helst cola eller pepsi max. Det vil gå over. Drikk mer vann så går det raskere over. Kroppen har rett og slett abstinens. Hold ut!

Hvis dette er tilfellet kan det være at det er mangel på koffein og det kan være lurt å ta en kopp grønn te eller annen te med koffein for å hjelpe på hodepinen en stund:) Mulig det hjelper.

Eller kaffe da, hvis man drikker det:) 

Gjest Tale30
Skrevet

Har hele gjengen gitt opp? 😂😀😉 Lite aktivitet her :D

Jeg holder fortsatt stand. Det tar egentlig ikke så mye bergi - det GIR heller mer energi. Jeg føler meg lettere i kroppen og magen er stabilisert.. Jeg har hatt ganske uregelmessig mage i mange pr.

Så I am staying positive 👏

Skrevet

Jeg holder stand!😃Tre dager uten snop, kaker etc. Går fint! Passer på å ha sunne ting å ta når jeg vil ha noe. Koser meg med yoghurt og appelsiner☺Spiser mindre porsjoner enn før. Føler meg bra😃

Anonymous poster hash: f7a6f...ae1

Skrevet

Jeg er her jeg😊Har bare ikke så mye nytt å komme med😅

Jeg merker ikke noe særlig, men så pleier ikke jeg å spise veldig mye,det har vært litt mer snop enn det pleier og det siste halve året har jeg drukket endel brus,og det er det jeg har merket😋

Eneste er i dag,jeg har hatt skikkelig mye luft i magen og der har romlet i vei hele dagen til jeg kom hjem og kunne gjøre noe med det😂 Syns det var rart,men det er jo ikke sikkert at det har noe med kostendringen å gjøre,for så mye endringer er det ikke☺

Skrevet

Vil så gjerne inn i bunaden min til 17.mai ... og kunne sitte, puste og spise litt mer enn to reker i den uten å krepere :D

Spiser lite godteri, men jeg er så glad i brød og gjærbakst ... *sukk* ... og salte ting, aioli, ost og salte kjeks ... og poteter ...

Min plan:

- knekkebrød til frokost i ukedagene+lørdag. Spiser alltid havregrøt til lunch. To skiver valgfritt brød til frokost søndag. Juhu!

- bare lov med ost etc.på fredag eller lørdag.

- poteter/pasta til middag maks to ganger i uken.

- bare drikke cava i helgene fremover ... eller kanskje ikke ... litt skal man da leve.

- slutte å drikke øl i alle fall og holde meg til tørt og mussérende. Ikke drinker, cocktails etc. (Drikker ikke så mye av det, men like greit å kutte det med det samme).

I første omgang frem til vinterferien ... wish me luck! ;)

Skrevet

Jeg er også her og har ikke gitt meg :-)

Status dag 3:

- Tisser heeeeele tida! Skikkelig irriterende på jobb.... Er det vanlig når man kutter karbohydrater? I så fall har jeg vært full av vann ;-) Tenker det stabiliserer seg etter en tid?

- Lett hodepine i går og i dag (regner med det går over også), ellers føler jeg meg mye bedre allerede :-)

- Trenger tips til oppskrift på grovt, sunt brød med lite karbohydrater og på gode erstatninger til poteter, brød og pasta som kan fungere i en varig kostholdsendring.

Ellers går det merkelig fint å kutte tvert på godteri og brus! Kaker og is er jeg ikke noe glad i uansett, men sjokolade og pepsi max er mine store laster...

Merker jeg er SKIKKELIG motivert!!! Måtte det vare :-)

Veier meg som sagt ikke, men synes dongeribuksa satt en liiiiten smule løsere i livet allerede i dag. Mulig jeg har tisset meg ned en kilo........

Stå på, damer :-)

Skrevet

Er her fortsatt :) hadde nok kjøpt en sjokolade på butikken idag hvis jeg fikk lov + at jeg hadde tømt colaflaska i kjøleskapet :P Legger mer merke til tankemønsteret nå. Vi skal forresten ha venner på besøk til helga, noen forslag til hva vi kan servere av lovlig "snacks" :)

Skrevet

Havregryn med melk - uten sukker..

Ikke verd å prøve. Dette til orientering.. ;D

Men med kanel er det kjempegodt!!

Kuttet søtsaker fra og med mandag som var, men trenger avvenning på ingefærøl, så det blir 1(2-3) glass i helgen, så får vi se hvordan det går. Målet er snopfritt ut året, har også en plan om å bytte ut noen matvarer med sunnere og mer helsefremmende alternativer iløpet av dette året.

Gjest Tale30
Skrevet

Så godt å høre at dere er godt i gang :D

Jeg tror dette skal hå helt fint. Ser på anno nå hvordan de sitter og sutter henført på en rute med sjokolade etter et par uker uten. PØH, sier jeg da.. Jeg skakke sutte på no slikt på 365 dager 😂😂😂

Skrevet

Hvordan går det jenter? Jeg merker at vannet har begynt å bli borte. FANTASTISK ! Føler meg lettere. Ikke så pløsen i ansiktet! Jippiii! 😃 dette er overraskende lett . Var på besøk hos en venninne i går kveld og da spiste vi gulrøtter og dipp og drakk pepsi max fra vinglass. Nydelig! 😊. Har også kjøpt inn Bris med mango smak. Veldig godt men forbeholder alt dette til helga. Noe må man jo ha å glede seg til. I kveld blir det smoothie med eplejus og frosne jordbær. Nam! Grugleder meg til mandag og veiing. Har vært så flink og er redd for å bli skuffet.

Hva spiser dere i kveld da?

Må også si at middag er middag. Den er som normalt. Men i litt mindre porsoner 😊

Skrevet

Her går det ganske greit:) Her er det også en trang bunad i skapet gitt. Men hovedsaken er at jeg ikke klarer å styre meg når jeg spiser søtt, og det liker jeg ikke. Savner ikke noe i grunnen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...