Gå til innhold

Snopfritt 2015 - uke 2

Anbefalte innlegg

Gjest Tale30
Skrevet

Tråden for gjengen som skal forsøke seg på et snopfritt år. Ingen godteri, kaker, snacks, og alkohol kun i godt lag. Alle velger selv hvor langt de vil gå..

Ny tråd hver uke, og åpent for alle. Vi motiverer hverandre, gir tips - og ja, det blir mandagsveiing. Frivillig selvsagt :D

Noen av oss har holdt på siden nyttårsaften, noen begynner i morgen, andre kommer kanskje inn midt i året :D

Morsomt om vi poster med nick. Da blir det lettere å følge hverandre.

Lykke til! Måtte Ronald McDonald være med oss

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er med fra i morgen! Jula er spist ut av skapet og hverdagen starter!

Trenger virkelig motivasjon, så henger meg på her :-)

Er rimelig sukkeravhengig, så forventer noen pyton dager framover....

Men nå SKAL jeg altså!!!

Målet er bikiniform 2015 (og jeg har ikke brukt bikini siden jeg fikk første barnet mitt i 2003....)

Skrevet

Jeg er også med fra i morgen:-)

Skrevet

Med fra imorgen... Selv om godiset pg colaen ikke er ute ac huset.... Cola blir verst da jeg er totalt avhengig 😭😭😭

Gjest Tale30
Skrevet

Så bra :D

For meg er det å gå for et helt år uten snop et morsomt prosjekt. Jeg er litt sånn "alt eller ingenting"

Jeg har nå levd som en Asker i 4 dager, og som jeg sa i en annen tråd - jeg kjenner lukten av vakuumpakket godteri.

Men det er deilig, jeg føler meg freshere allerede. Og frukt og mat smaker så mye mer!!!

Gjest Tale30
Skrevet

Så bra :D

For meg er det å gå for et helt år uten snop et morsomt prosjekt. Jeg er litt sånn "alt eller ingenting"

Jeg har nå levd som en Asker i 4 dager, og som jeg sa i en annen tråd - jeg kjenner lukten av vakuumpakket godteri.

Men det er deilig, jeg føler meg freshere allerede. Og frukt og mat smaker så mye mer!!!

Ikke Asker - asket :D

Skrevet

Jeg er med :) Har ikke spist snop eller drukket brus siden 01.01.15, men merker ikke noe særlig til det ennå :P Det er nok brusen som blir verst ;)

Jeg hadde tenkt å først holde på til sommeren også se hvordan det går. Jeg har tenkt å ikke spise snop/chips og ikke drikke brus, og ellers tenke meg litt mer om ang annen mat, men jeg blir nok ikke fanatisk ;) Jeg gjør dette for å bli litt sunnere, ikke nødvendigvis gå så mye ned i vekt :)

Skrevet

Har aldri gjort dette før, så er nysgjerrig på hvor "langt" dere har tenkt å strekke dere?

Kutte brus, godteri og kaker? Eller karbohydrater generelt?

Skrevet

Våre regler (gubben og jeg): Her er det null godteri, dessert og kaker. Er en invitert bort på middag en sjelden gang, er desserten uhøflig å avstå fra, så da må en moderere seg. Sukkerfri brus er lov. Frukt og nøtter (usaltede) er lov. Alkohol er lov (men så drikker vi ikke så ofte akkurat). I første omgang ut januar.

Anonymous poster hash: 901ac...9b1

Gjest Tale30
Skrevet

Har aldri gjort dette før, så er nysgjerrig på hvor "langt" dere har tenkt å strekke dere?

Kutte brus, godteri og kaker? Eller karbohydrater generelt?

Jeg går ikke inn på analyse av matvarer, men vil kanskje moderere karbo litt.

Alkohol kommer jeg til å drikke om jeg er i selskap, men lørdagsglasset skal bort.

Jeg kommer til å takke nei til dessert også i selskap. Da tenker jeg at det er greit med et halsbrekkende prosjekt som sukkerfritt år å skulde på.

Jeg syns uansett det er mange situasjoner hvor man liksom er forventet å spise kake. Som når kollegaen har bakt, på treretters med jobben, hos en venninne en lørdag som har lagt sin sjel i en deilig sjokolademousse.

Dette kommer til å bli utfordrende. Men jeg kommer til å si nei. For min drivkraft er egentlig mest at jeg nyttårsaften 2015 kan si ( relativt høylytt) at jeg ikke har smakt NOE av dette på et helt år. Rett og slett høy briefe-faktor.

Skrevet

Jeg er litt sånn alt eller ingenting. ..om jeg gir meg selv litt lov så sklir det sakte men sikkert ut igjen og plutselig spiser jeg snop fredag, lørdag og søndag. Har aldri prøvd å være helt avholden. Det skal jeg klare! 😊 veier meg i morgen så jeg vet startvekta . Blir nok et sjokk i morgen men får bruke det som motivasjon videre 😉

Gjest Tale30
Skrevet

Det jeg tenker er st dette bare er positivt ( til tross for noen skeptikere både her inne og i omgangskretsen)

Det handler jo ikke om ekstremisme i den forstand at kostholdet skal bære normalt og sunt. Jeg bare eliminerer ting som ikke har noen nytteeffekt.

Er jo litt opptatt av det nå, men det kommer til å gå over i en jevn tralt. Det er vel når det blir en normalisert del av hverdagen - når nyhetsverdien er borte - at det blir vanskeligere å finne motivasjonen.

Da er det fint med en liten gruppe/tråd med andre gærninger ;)

Skrevet

Jeg er også en "alt eller ingenting"- person. Sklir ut sakte men sikkert.....  Så tenker å kutte alt av kaker, godteri og lørdags-Baileys.. Usikker på om pepsi-max`en min bør ryke.....

Har ikke veid meg siden jeg var gravid med yngste, og har ikke tenkt å gjøre det nå heller. Skal heller kjenne etter på klærne mine!

Har f.eks noen kjempefine sommertopper i skapet som jeg ikke fikk brukt denne sommeren da jeg ikke følte meg vel i dem.....

Skrevet

Må vel veie meg i morgen😊

er det noen som er plaget med hodepine etter sukker stopp? Jeg stoppet 1.1. Siden 2 har jeg vert plaget med sterk hodepine😕 tro om det har noen sammenheng?

Gjest Tale30
Skrevet

er det noen som er plaget med hodepine etter sukker stopp? Jeg stoppet 1.1. Siden 2 har jeg vert plaget med sterk hodepine😕 tro om det har noen sammenheng?

Jeg har ikke merket det. Jeg har bare fått mye mer energi, og er mye oftere sulten.

Gjest Tale30
Skrevet

Jeg er også en "alt eller ingenting"- person. Sklir ut sakte men sikkert..... Så tenker å kutte alt av kaker, godteri og lørdags-Baileys.. Usikker på om pepsi-max`en min bør ryke.....

Har ikke veid meg siden jeg var gravid med yngste, og har ikke tenkt å gjøre det nå heller. Skal heller kjenne etter på klærne mine!

Har f.eks noen kjempefine sommertopper i skapet som jeg ikke fikk brukt denne sommeren da jeg ikke følte meg vel i dem.....

Vi satser på en sommer med henrivende sommertopper :D

Skrevet

Jeg er med, men det blir ikke et år da. Jeg har hivd meg på 8 ukers utfordringen på fb, får prøve å komme meg gjennom det først

Skrevet

Jeg er med fra mandag. :) Skal kutte ut alt av tilsatt sukker med unntak av majones og makrell i tomat. :P

Tenker chips o.l. og sukkerfri brus skal være lov på lørdager. Må ha faste regler for å ikke skli ut. ;)

Har gjort dette en gang før, men var så dum at jeg trodde jeg kunne ta noen dagers pause for så å begynne på igjen. Denne gangen er håpet at det skal bli en ny livsstil.

Gleder meg til å føle meg bedre og at vanlig mat skal smake bedre. :)

Skrevet

Det har en stor sammenheng! Spesielt om du kutter brus helst cola eller pepsi max. Det vil gå over. Drikk mer vann så går det raskere over. Kroppen har rett og slett abstinens. Hold ut! 😊
Skrevet

Da var siste sjokoladebit spist og det føles fantastisk! Sier nok ikke det samme om et par dager 😂 tømt skuffer og skap for å ta det med på jobb i morgen for der forsvinner det fort! Vet jo egentlig alt jeg bør gjøre for å gå ned i vekt på en sunn måte. Har jo klart det før men det er jo det godteriet som er min akilleshæl 😣 har klart 10 kg ned på 2,5 måned men nytter ikke når jeg lager unnskyldninger til å kose meg ekstra og vips er jeg tilbake i gamle vaner. Håpløst! Men nå skal jeg klare å fortsette selv om jeg begynner å føle meg mer vell! 😊

Skrevet

Våre regler (gubben og jeg): Her er det null godteri, dessert og kaker. Er en invitert bort på middag en sjelden gang, er desserten uhøflig å avstå fra, så da må en moderere seg. Sukkerfri brus er lov. Frukt og nøtter (usaltede) er lov. Alkohol er lov (men så drikker vi ikke så ofte akkurat). I første omgang ut januar.

Anonymous poster hash: 901ac...9b1

Uenig at det er uhøflig å takke nei til dessert. Man har da virkelig lov til å si at man er mett?

Anonymous poster hash: 1ffe3...8f8

Skrevet

Jeg starter i morgen!! :D har gjort mitt beste for å spise opp det som var igjen av julegodt nå i helga og kjenner at det faktisk skal bli godt å kutte det helt ut. Håper jeg klarer å holde meg :) for meg er det alt eller ingenting og det er på tide med forandring :)

Skrevet

Jeg skal ha en sukkerfri periode nå ihvertfall. Blir nok litt snop på lørdager, men bare litt.

Jeg starter i dag :)

Gjest Tale30
Skrevet

Første veiing:

Var 76,5 før jul, og klarte kunsttykket å runde 78 i jula. I dag var jeg 77.4, så jeg er på vei nedover i alle fall :)

174 høy og med en ønsket vekt på 67-69 kg

:fy_fy:  :sjokolade: 

Skrevet

Starter i dag! Går bra enn så langt ;) alt søppel i skapet er kastet. Er litt usikker på om jeg skal kutte Pepsi Maxen helt. Men det er kanskje det lureste? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...