Gå til innhold

Snopfritt 2015 - uke 2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Første dagen uten sukker! Passer dårlig med senvakt.. Blir så rastløs når jeg er alene hjemme, ville vanligvis ha kost meg med sjokolade eller noe nå, men skal klare å gjøre det som må gjøres, og ta meg en joggetur eller noe, bare for å ha gjort det.

Her skal jeg gi meg selv lov til et glass brus innimellom, men skal drikke ett glass med vann før alle måltider. Skal kutte ut godteri, sjokolade, desserter og potetgull i hverdagene. Kun lørdag skal være lov. Grunnen til at jeg ikke kutter ut alt på en gang, er at jeg har prøvd det før, og det funket dårlig, sprakk etter 3 uker, så denne gangen skal jeg ha lov til litt, men ikke skli ut.

Anonymous poster hash: 11782...916
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da har jeg vært på den store stygge vekta....

86 kg 😩

Men den skal ned 20 kg og denne gangen skal jeg ikke stoppe på 11 kg! 😊 føler meg motivert!

Gjest Tale30
Skrevet

Da har jeg vært på den store stygge vekta....

86 kg 😩

Men den skal ned 20 kg og denne gangen skal jeg ikke stoppe på 11 kg! 😊 føler meg motivert!

Så deilig å tenke på at du fremover skal se tallet bli mindre og mindre :D

Gjest Tale30
Skrevet

Starter i dag! Går bra enn så langt ;) alt søppel i skapet er kastet. Er litt usikker på om jeg skal kutte Pepsi Maxen helt. Men det er kanskje det lureste? :)

Jeg drikker ikke brus, og haaater aspartam! Blir syk av det. Men i helga tok jeg faktisk et glass cola zero i mangel på noe annet :) Alt med måte.

Drikker te. Uten sukker. Smaken blir tydeligere nå som jeg ikke har smakt søtt på en stund..

Gjest Tale30
Skrevet

Havregryn med melk - uten sukker..

Ikke verd å prøve. Dette til orientering.. ;D

Skrevet

Prøv å ha litt honning i, istede for sukker. :)

Og litt sukker er heller ikke farlig. Pøser man på med spiseskjeer, så er det noe annet. :)

Anonymous poster hash: 11782...916
Skrevet

Jeg skal kutte brusen, ikke fordi jeg skal ned i vekt, men pga at det ikke er sunt å drikke brus hver dag.

Savner cola :(

Anonymous poster hash: c1fb8...045

Skrevet

Herlighet for noen fjortiser dere er!

Det var slik jeg hold på å snakket da jeg vra fjortis "nå skal jeg gå et helt åååår uten godis assa!!"

Har dere ikke ryggmarg?? Eier dere ikke viljestyrke??

Å ikke spise noe er like idiotisk som å spise for masse av noe, fo rdet fører kun til at dere sprekker så det griner etter og da spiser dere like mye som det dere har stårr ove til nå!

Alt med måte sier nå jeg, da slipper man å sikle eller savne noe som helst, for man kan spise det jevnt i små posjoner istedet.

Nei, grow some balls jenter og slutt å være så fjortisaktige! Tren jevnt og spis litt i helgene og dere kommer lengre i livet enn å kutte helt!

Anonymous poster hash: 92afb...2ba
Skrevet

Det var slik jeg hold på å snakket da jeg vra fjortis "nå skal jeg gå et helt åååår uten godis assa!!"

Å ikke spise noe er like idiotisk som å spise for masse av noe, fo rdet fører kun til at dere sprekker så det griner etter og da spiser dere like mye som det dere har stårr ove til nå!

Alt med måte sier nå jeg, da slipper man å sikle eller savne noe som helst, for man kan spise det jevnt i små posjoner istedet.

Nei, grow some balls jenter og slutt å være så fjortisaktige! Tren jevnt og spis litt i helgene og dere kommer lengre i livet enn å kutte helt!

He he! :D "grow some balls"???

Hvem er fjortis sa du??? :D

Anonymous poster hash: 24bb9...fc9

Gjest Tale30
Skrevet

Jeg spiser ikke så mye godteri egentlig, men ser etter en uke at sukker kommer inn i kostholdet uten at jeg tenker over det. Jeg opplever at det gjør meg energiløs og oppblåst. Så jeg vil gjerne teste ut hvordan det vil være å ha et kosthold uten sukker/snop/snacks.

For det gir meg faktisk ingenting å spise det. Jeg spiser på autopilot om det står fremme uten å egentlig kose meg med det engang.

Jeg vil kutte det helt fordi jeg syns det er et kult prosjekt. Og fordi jeg - som sagt før - skal skryte uhemmet og lite sjarmerende av det neste nyttårsaften. Vis meg den største nyttårsfesten med ok stort PA anlegg - dit skal jeg.

Ellers takk for konstruktivt innlegg 😉

Skrevet

Jeg henger meg på:) Sukkerfritt år er godt i gang.

Jeg er også alt eller ingenting. Har ikke stoppknapp. Men helt uten går helt fint.

Mine regler er null godteri og potetgull, men naturlig sukker i for eksempel smoothie er lov. Kaker og dessert ikke lov. 6 frimerker i året. Kan brukes på hva som helst.

Går greit foreløpig:)

Skrevet

Svar helst ikke på slike innlegg! Da forsures tråden. Vi skal klare å holde ut! Drit i dem som kommer og kommenterer surmaga anonymt! 😊

Skrevet

Jeg moser en halv banan og rører inn i grøten. Kjempegodt

Skrevet

Slenger meg på denne tråden for motivasjon. Veide meg nettopp: 65,9 kg, opp fra 65 over juleukene så ikke så ille som jeg trodde, men skal uansett ned 10 kg fra 2 x svangerskap før sommeren.

Jobber mot å kutte mest mulig sukker, noe som er vanskelig da jeg er ekstremt sukkeravhengig Tør ikke gå cold turkey. Uansett, ikke noe sukker, snop eller kaker whatsoever med unntak lørdag kveld hvor jeg skal kunne unne meg littegrann. I tillegg fokus på å spise sunt, posjonskontroll, og bevege meg mer. Og ja: ikke noe alkohol med mindre jeg er i festlig lag - og da med måte. Denne siste blir tøff merker jeg... Liker å kose meg ett glass til maten.

Gjest Tale30
Skrevet

Svar helst ikke på slike innlegg! Da forsures tråden. Vi skal klare å holde ut! Drit i dem som kommer og kommenterer surmaga anonymt! 😊

Godt innspill :D

Skrevet

Svar helst ikke på slike innlegg! Da forsures tråden. Vi skal klare å holde ut! Drit i dem som kommer og kommenterer surmaga anonymt!

Forsure?

Det er jo dere som forsurer verden med dette hysteriet deres!!

Skrevet

Kjenner jeg blir veldig fort sulten men er ikke så rart når man har gått og småspist i lang tid! Da tar jeg et ekstra knekkebrød innimellom tenker jeg så klarer jeg å holde meg til neste måltid. Magen må vel venne seg til å gå fra frotsing til normal mengde 😁

Skrevet

Så lenge en tillater seg å spise normal mat så kan vel ikke det være noe problem? Problemet mitt er heller at jeg spiser litt for mye mat og da blir jeg overvektig. Nytter ikke om jeg kun spiser sunn mat når jeg tydligvis spiser for mye. Men å kun unngå godterier og brus kan vel ikke være så vanskelig?

Anonymous poster hash: 37653...7e8
Skrevet

Så lenge en tillater seg å spise normal mat så kan vel ikke det være noe problem? Problemet mitt er heller at jeg spiser litt for mye mat og da blir jeg overvektig. Nytter ikke om jeg kun spiser sunn mat når jeg tydligvis spiser for mye. Men å kun unngå godterier og brus kan vel ikke være så vanskelig?

Folk har forskjellige utfordringer og forskjellige løsninger som funker best for dem.

Mitt største problem er sukker, jeg er avhengig og klarer ikke å stoppe når jeg først har begynt, derfor må jeg kutte det ut helt, og derfor er den første tiden vanskelig. For meg er det derimot ikke noe problem å unngå å spise for mye mat.

Skrevet

Svar helst ikke på slike innlegg! Da forsures tråden. Vi skal klare å holde ut! Drit i dem som kommer og kommenterer surmaga anonymt!

Forsure?

Det er jo dere som forsurer verden med dette hysteriet deres!!

Opplys gjerne om hvordan en anonym tråd på et mammaforum forsurer din eller andres verden? For jeg har store problemer med å se den problemstillingen.

Skrevet

He he! :D "grow some balls"???

Hvem er fjortis sa du??? :D

HAHAHAH 😂

Anonymous poster hash: d1cfb...aaa

Skrevet

Jeg har tidligere stoppet fra nyttår til påske, til slutt smakte ikke godteri det samme.

Nå kutter jeg sukker, korn og lettprodukter.

Skal kose meg med et glass rødvin og mørk sjokolade eller en øl og potetgull på fredag. Det er skrotdagen min, med det blir alt.

Jeg har sluttet på p piller, bruker de pga pco og akneutbrudd. Nå må jeg holde meg unna det som trigger utbruddene. Ta nok omega 3, spise mye fisk og holde meg unna korn og enkelte meieriprodukter.

Anonymous poster hash: 62237...40b

Skrevet

Du er litt for glad i vanlig mat, jeg klarer fint å begrense meg når det gjelder vanlig mat, men er veldig glad i sukker!

Skrevet

Dagens lille høydepunkt er å nippe til en sjokolade og ta et glass pepsi max mens man leser i denne tråden (og grøsser over havregrøt med most banan)  :D

Lykke til med å ikke kose dere! 

Skrevet

Det er viktig å spise god mat ellers sprekker man så lett!

I dag laget jeg høye smørbrød med mager smøreost, magert kjøttpålegg og paprika. Legger ofte ekstra omtanke i maten og spiser masse godt når jeg skal ned i vekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...