Gå til innhold

Snopfritt 2015 - uke 2


Anbefalte innlegg

Skrevet

Min siste godtedag var nyttårsaften, har gått ned 1.2kg 😊

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min siste godtedag var nyttårsaften, har gått ned 1.2kg 😊

Det er jo kjempe bra! 👏 :)
Skrevet

 

Min siste godtedag var nyttårsaften, har gått ned 1.2kg 😊

Det er jo kjempe bra! 👏 :)

Tusen takk😊 har ihvertfall 30kg til å gå ned da men bra start😊

Skrevet

Jeg har foreløpig bare lest på tråden, men kaster meg med! Startet "Godtestopp" mandag, nei til godis, snacks, pepsi max som er min store last og alkohol - hvertfall i januar som er min hvite måned! Veide 99 kilo søndag og bilder fra sommerferien motiverer meg til å ikke være så stor mamma denne sommeren.

 

Startet i januar ifjor også, for å være sunnere til min 40- års dag, men mislykkes da. Vil veldig gjerne lykkes i år!

Skrevet

Hvordan går det jenter? Jeg merker at vannet har begynt å bli borte. FANTASTISK ! Føler meg lettere. Ikke så pløsen i ansiktet! Jippiii! 😃 dette er overraskende lett . Var på besøk hos en venninne i går kveld og da spiste vi gulrøtter og dipp og drakk pepsi max fra vinglass. Nydelig! 😊. Har også kjøpt inn Bris med mango smak. Veldig godt men forbeholder alt dette til helga. Noe må man jo ha å glede seg til. I kveld blir det smoothie med eplejus og frosne jordbær. Nam! Grugleder meg til mandag og veiing. Har vært så flink og er redd for å bli skuffet.

 

Hva spiser dere i kveld da?

 

Må også si at middag er middag. Den er som normalt. Men i litt mindre porsoner 😊

I kveld blir det sashimi (uten ris til meg). Skal dele 1/2 flaske cava med Kjæresten :)

Har ikke drukket alkohol siden tirsdag da jeg drakk et lite glass mussérende i badekaret for å feire min fantastiske A på eksamen.

Skrevet

Jeg har foreløpig bare lest på tråden, men kaster meg med! Startet "Godtestopp" mandag, nei til godis, snacks, pepsi max som er min store last og alkohol - hvertfall i januar som er min hvite måned! Veide 99 kilo søndag og bilder fra sommerferien motiverer meg til å ikke være så stor mamma denne sommeren.

Da er du jo godt på vei! Motivasjonen min er også å føle meg vel i sommer etter en sommer hvor jeg bare ville gjemme meg. Dette klarer vi! 😊💪👍

 

Startet i januar ifjor også, for å være sunnere til min 40- års dag, men mislykkes da. Vil veldig gjerne lykkes i år!

Skrevet

I dag blir det hjemmelaget pizza. Det jeg må passe på er å klare å stoppe i tide. 😂

Skrevet

 

Jeg har foreløpig bare lest på tråden, men kaster meg med! Startet "Godtestopp" mandag, nei til godis, snacks, pepsi max som er min store last og alkohol - hvertfall i januar som er min hvite måned! Veide 99 kilo søndag og bilder fra sommerferien motiverer meg til å ikke være så stor mamma denne sommeren.

Da er du jo godt på vei! Motivasjonen min er også å føle meg vel i sommer etter en sommer hvor jeg bare ville gjemme meg. Dette klarer vi! 😊💪👍

 

Startet i januar ifjor også, for å være sunnere til min 40- års dag, men mislykkes da. Vil veldig gjerne lykkes i år!

Skrevet

Hmmmm...svarer innlegg til <Håpet ble virkelighet> men det kommer ikke fram. 😯

Skrevet (endret)

Ha ha ha! Ser at det kom opp inni innlegget hennes! Var ikke meninga! 😁

Endret av dolsi
Skrevet

Går en helg i møte med både besøk og juletrefest. Hjemmelaget pizza i kveld og sukkerfri eplekake til dessert, is vedsidenav til gjestene :P så får man drikke masse kaffe på juletrefest i morgen :D jeg er beinhard og har virkelig bestemt meg for et snopfritt år. Vekta står stille foreløpig men det er vel resultatet av en heftig julemnd. 😳 Ha en super helg ! 😄

Skrevet

Jeg er med enda! Har nesten ikke søtsug lengre. Var i bursdag i går der hoppet jeg lett over kaker, det har ikke skjedd ofte før.

 

Ellers, så har jeg nok spist litt feil mat for å gå ned i vekt i dag og i går. Men det har i alle fall ikke vært mye raske karbohydrater som bære tuller til blodsukkeret.

 

Føler jeg har mye mer energi nå :D

 

Anonymous poster hash: 0180f...c3d

Skrevet

Jeg er med enda! Har nesten ikke søtsug lengre. Var i bursdag i går der hoppet jeg lett over kaker, det har ikke skjedd ofte før.

 

Ellers, så har jeg nok spist litt feil mat for å gå ned i vekt i dag og i går. Men det har i alle fall ikke vært mye raske karbohydrater som bære tuller til blodsukkeret.

 

Føler jeg har mye mer energi nå :D

 

Anonymous poster hash: 0180f...c3d

Oi.. skulle ikke være anonym.
Skrevet

Jeg har ikke spist søtsaker siden 8.september 2014, bortsett fra de to twistene jeg spiste på lillejulaften :)

Har gjort det om til en livsstil, så trenger ikke være med på Godtestopp :)

Bakst med kun sunne ingredienser er herlig :) Bare si fra om noen trenger oppskrifter til sunt snadder :)



Anonymous poster hash: e9c83...3ca
Skrevet

Dundrende hodepine, må være sukkerabstinenser det er egentlig så enkelt når man bare kutter noe ut av kosten (ihverfall ubetydelige ting som godteri) Det kan jeg ikke spise, ferdig med det. Haha dag 2 og optimist

Huff, sukkerabstinenser er det nok. Sukker er jo som kjent avhengighetsskapende. Før da jeg inntok godteri hver helg, hadde jeg sukkerabstinenser dagen derpå. Nå er jeg sluttet med søtsaker og savner overhodet ikke de ekle "bivirkningene". Du blir og klare det, de første dagene/ukene er verst, plutselig er du avvent. Jeg tenker ikke lengre over søtsaker :)

 

Anonymous poster hash: e9c83...3ca

Skrevet

Får ikke lest noen av svarene dine jeg dolsi, merkelig greier! Vurderer om jeg skal ha en liten kontrollert sprekk idag eller ikke. Vært og kjøpt lørdagsgodt og potetskruer med de to jentene mine og det frister jo bittelitt må jeg innrømme... Får se an utover kvelden, sulten nå så føler kanskje anderledes etter middag.

Skrevet

Får ikke lest noen av svarene dine jeg dolsi, merkelig greier! Vurderer om jeg skal ha en liten kontrollert sprekk idag eller ikke. Vært og kjøpt lørdagsgodt og potetskruer med de to jentene mine og det frister jo bittelitt må jeg innrømme... Får se an utover kvelden, sulten nå så føler kanskje anderledes etter middag.

Jeg skal selvsagt ikke fortelle deg hva du skal eller ikke skal spise men prøv så godt du kan å holde deg unna snopet. Vet det er vanskelig. Er det noe annet du liker? Går på appelsin, gulrøtter, pepsi max og smoothie. Noe må man kunne kose seg med i helgene 😊 du har nok mye mer kontroll når du får spist middag 😆 lykke til!

Skrevet

Tenkte jeg skulle være flink å holde meg vekk fra Pepsi Max som er min store svakhet, i perioder har jeg drukket opp mot 1 1/2 liter om dagen, så det har jeg bevisst ikke kjøpt inn. Men kjøpt inn kiwi, appelsin og druer som søte og gode alternativer. Skal teste viljestyrken og holde meg unna...så lenge som mulig ihvertfall! ;)

Skrevet

Tenkte jeg skulle være flink å holde meg vekk fra Pepsi Max som er min store svakhet, i perioder har jeg drukket opp mot 1 1/2 liter om dagen, så det har jeg bevisst ikke kjøpt inn. Men kjøpt inn kiwi, appelsin og druer som søte og gode alternativer. Skal teste viljestyrken og holde meg unna...så lenge som mulig ihvertfall! ;)

Fint at du holder deg borte fra Pepsi Max, men husk at frukt inneholder mye sukker (fruktose) og gir samme blodsukkersvingninger som godteri. Store mengder frukt er ikke bra for helsa. Frukt inneholder vitaminer og mineraler, men det gjør mye annet også (grønnsaker, kjøtt, egg m.m f.eks.)

 

Anonymous poster hash: e9c83...3ca

Skrevet

 

Får ikke lest noen av svarene dine jeg dolsi, merkelig greier! Vurderer om jeg skal ha en liten kontrollert sprekk idag eller ikke. Vært og kjøpt lørdagsgodt og potetskruer med de to jentene mine og det frister jo bittelitt må jeg innrømme... Får se an utover kvelden, sulten nå så føler kanskje anderledes etter middag.

Jeg skal selvsagt ikke fortelle deg hva du skal eller ikke skal spise men prøv så godt du kan å holde deg unna snopet. Vet det er vanskelig. Er det noe annet du liker? Går på appelsin, gulrøtter, pepsi max og smoothie. Noe må man kunne kose seg med i helgene du har nok mye mer kontroll når du får spist middag lykke til!

 

Forslag: Pisket fløte med bær er nydelig :) Sunt, godt og mettende :) Sjokolade med 86 % kakao er også sunt, godt og mettende. Mange flotte sunne oppskrifter her: http://paleomat.com/category/bakst/Gleder meg til å prøve de ut!

 

Anonymous poster hash: e9c83...3ca

Skrevet

 

 

 

Får ikke lest noen av svarene dine jeg dolsi, merkelig greier! Vurderer om jeg skal ha en liten kontrollert sprekk idag eller ikke. Vært og kjøpt lørdagsgodt og potetskruer med de to jentene mine og det frister jo bittelitt må jeg innrømme... Får se an utover kvelden, sulten nå så føler kanskje anderledes etter middag.

Jeg skal selvsagt ikke fortelle deg hva du skal eller ikke skal spise men prøv så godt du kan å holde deg unna snopet. Vet det er vanskelig. Er det noe annet du liker? Går på appelsin, gulrøtter, pepsi max og smoothie. Noe må man kunne kose seg med i helgene du har nok mye mer kontroll når du får spist middag lykke til!

Forslag: Pisket fløte med bær er nydelig :) Sunt, godt og mettende :) Sjokolade med 86 % kakao er også sunt, godt og mettende. Mange flotte sunne oppskrifter her: http://paleomat.com/category/bakst/Gleder meg til å prøve de ut!

 

Anonymous poster hash: e9c83...3ca

Er det ikke veldig mye kalorier i fløte? ☺
Skrevet

Sitter her og har spist middagen min som var laks og salat, men kjenner jeg har veldig lyst på "et eller annet" :P Har heldigvis ikke noe fristende her, annet enn noen nøtter, men de har jeg ikke lyst på ;)

Skrevet

Hva så om det er mye kalorier? Kalorier forteller ingenting om hvor sunn matvaren er, samt kvaliteten. Fløte er et naturprodukt tilnærmet, inneholder få ingredienser. Jo færre ingredienser, dess bedre. Jeg spiser mye fløte, ekte smør, sunt fett i form av kokosolje, avokado, kaldpresset olivenolje, fisk, kjøtt med mye fett m.m da jeg spiser paleo og jeg er frisk hele året, slank og stabil vekt, jevn og mye energi :) Det er bare en myte at man blir tjukk av å spise fett. Det er mye karbohydrater som er den store stygge skurken, da karbohydrater gjør at kroppen lagrer mer fett og fettforbrenninga undertrykkes. Jeg teller aldri kalorier, men aldri har vekta og helsa vært så stabil. Jeg klarer meg med tre måltider per dag, da fett er veldig mettende :) Før da jeg spiste mye karbohydrater hadde jeg mye ujevn energi pga det gir svininger i blodsukkeret. Kunne også sovna foran TV, noe jeg aldri gjør nå. Virker som mange har fettfobi, noe jeg også hadde før, men nå ser jeg at det fungerer utmerket :)



Anonymous poster hash: e9c83...3ca
Skrevet

beklager skrivefeil : svininger = svingninger ;)



Anonymous poster hash: e9c83...3ca
Skrevet

Jeg holder stand, og er veldig stolt over meg selv! Vet det er bare 6 dager enda, men det er vel de første som er verst!? Har alltid hatt så gode intensjoner, men når godtesuget har meldt seg har jeg kapitulert....

Hadde hodepine de tre første dagene, men den er over nå. Merker også at jeg har mindre vann i kroppen, og det er nesten det beste!!! Veier meg ikke, så aner ikke om jeg har gått ned noe, men det føles sånn.

Herlig!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...