Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #26 Skrevet 24. november 2014 Amen! Du vil ikke ha ebola, da oppsøker du ikke ebola. Du vil ikke bli voldtatt, ikke oppsøk idelle situasjoner. Altså: gå i parken, drikk en liter sprit, ta taxi alene, hå alene om natten generelt kanskje. Men nå blir jo noen voldtatt hos onkel/bestefar, kollega og da har noen brutt tilliten! Og kunne nok ikke vært "ungått" .. Anonymous poster hash: 0c793...57f Mener du at kun pene jenter må unngå det? Hva med gamla på 80 som er blitt voldtatt for en stund siden, burde hun ha tatt forholdsregler? Anonymous poster hash: edb65...836
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #27 Skrevet 24. november 2014 Amen! Du vil ikke ha ebola, da oppsøker du ikke ebola. Du vil ikke bli voldtatt, ikke oppsøk idelle situasjoner. Altså: gå i parken, drikk en liter sprit, ta taxi alene, hå alene om natten generelt kanskje. Men nå blir jo noen voldtatt hos onkel/bestefar, kollega og da har noen brutt tilliten! Og kunne nok ikke vært "ungått" .. Anonymous poster hash: 0c793...57f Mener du at kun pene jenter må unngå det? Hva med gamla på 80 som er blitt voldtatt for en stund siden, burde hun ha tatt forholdsregler? Anonymous poster hash: edb65...836 Ehhhh hæ? Anonymous poster hash: a8e69...cad
Englenemine Skrevet 24. november 2014 #28 Skrevet 24. november 2014 Litt enig med sint naken biltyv ja.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #29 Skrevet 24. november 2014 Amen! Du vil ikke ha ebola, da oppsøker du ikke ebola. Du vil ikke bli voldtatt, ikke oppsøk idelle situasjoner. Altså: gå i parken, drikk en liter sprit, ta taxi alene, hå alene om natten generelt kanskje. Men nå blir jo noen voldtatt hos onkel/bestefar, kollega og da har noen brutt tilliten! Og kunne nok ikke vært "ungått" .. Anonymous poster hash: 0c793...57f Mener du at kun pene jenter må unngå det? Hva med gamla på 80 som er blitt voldtatt for en stund siden, burde hun ha tatt forholdsregler? Anonymous poster hash: edb65...836 Ehhhh hæ? Anonymous poster hash: a8e69...cad Biltyven refererer til fylla, flørting, lette klær osv. Da må det være logisk nok at stygge jenter i fotformsko med hestehale uten sminke ikke burde ta like mange forholdsregler, siden de ikke tenner voldtektsmenn like mye? Biltyven tror at voldtekt handler om tenning og tiltrekning. Det handler om makt, ikke sex. Og da kan hvem som helst bli voldtatt. Anonymous poster hash: edb65...836
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #30 Skrevet 24. november 2014 Amen! Du vil ikke ha ebola, da oppsøker du ikke ebola. Du vil ikke bli voldtatt, ikke oppsøk idelle situasjoner. Altså: gå i parken, drikk en liter sprit, ta taxi alene, hå alene om natten generelt kanskje. Men nå blir jo noen voldtatt hos onkel/bestefar, kollega og da har noen brutt tilliten! Og kunne nok ikke vært "ungått" .. Anonymous poster hash: 0c793...57f Mener du at kun pene jenter må unngå det? Hva med gamla på 80 som er blitt voldtatt for en stund siden, burde hun ha tatt forholdsregler? Anonymous poster hash: edb65...836 Ehhhh hæ? Anonymous poster hash: a8e69...cad Biltyven refererer til fylla, flørting, lette klær osv. Da må det være logisk nok at stygge jenter i fotformsko med hestehale uten sminke ikke burde ta like mange forholdsregler, siden de ikke tenner voldtektsmenn like mye? Biltyven tror at voldtekt handler om tenning og tiltrekning. Det handler om makt, ikke sex. Og da kan hvem som helst bli voldtatt. Anonymous poster hash: edb65...836 Enig i det, men du svarte på noe helt annet:p men tror ikke biltyven refererer til flørting heller altså... Anonymous poster hash: a8e69...cad
gale damen Skrevet 24. november 2014 #31 Skrevet 24. november 2014 Jeg er sjokkert over holdningene som fremvises i denne tråden. Biltyvens syn er jo velkjent, om enn aldri så foreldet og ubrukelig, men at så mange av dere, selv om dere ikke er tøffe nok til å signere med nick, finner jeg rett og slett sjokkerende og frastøtende. Måtte dere aldri få en datter, søster, mor eller venninne som trenger dere når skaden har skjedd, for dere er sannelig ikke kvinner nok til å håndtere en så stygg situasjon.
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 24. november 2014 #32 Skrevet 24. november 2014 Jeg forstår hva du sier, håper litt at du uttalte deg litt klønete. Det er ALDRI offeret sin feil!! Om hun så har vært rave dritings halvnaken i en park helt aleine. Nei er nei! Ekte menn ville heller hjulpet dama til en taxi eller hjem, ikke tenkt at det bare var å ta for seg. Dessuten blir hele utsagnet litt feil når statistikken viser at det er en fryktelig liten prosentandel av voldtekter som skjer på den måten. Du samler alle voldtekter under en type hendelse, når det er bevist at de aller fleste voldtekter blir utført av noen offeret kjenner, ikke en helt tilfeldig mann på gata. Google det selv, prosentandelen for overfallsvoldtekter er ekstremt lav i forhold til det store bildet, for ikke å snakke om alle mørketallene som finnes av voldtekter som har skjedd i "hjemmet". Som voksen overlevende av ekstremt seksuelt misbruk klarer jeg ikke la være å bli meget provosert. Jeg forstår hva du sier, forholdsregler må vi alle ta. Man bader ikke med haier uten å vite at man KAN bli bitt. Men, så er det alle de jeg har blitt kjent med gjennom terapien. F.eks ei jente som var 17 på det tidspunktet, hun hadde vært med ei venninne på kino, de tok følge det stykket de kunne hjem før de skilte veier. Da var det 300 meter hjem til denne jenta, i en liten by, godt belyst gate, midt i et boligfelt. Plutselig drar noen tak i henne, kaster hun bak en stor busk, og voldtar henne. Har hun da påvirket til dette selv? Fordi hun gikk alene, 300 meter fra huset sitt, kl 23 på kvelden midt i et boligfelt?
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #33 Skrevet 24. november 2014 Jeg har blitt voldtatt, og det var ikke noe som tilsa at jeg skulle bli det.Jeg var ikke for full, 2 glass vin.Jeg var ikke alene, jeg var på julebord, i voksent lag.Jeg var sammen med kjente. Jeg ble voldtatt på et toalett av eksem min, en person jeg stolte på.Jeg var med ham på julebord i håp om en ny sjanse.Han ville absolutt snakke privat, ville ikke sitte å snakke føleri foran andre på jobben, så vi gikk på toalettet.Det endte dessverre svært tragisk og uventet. Anonymous poster hash: 66dd9...957
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #34 Skrevet 24. november 2014 Jeg er sjokkert over holdningene som fremvises i denne tråden. Biltyvens syn er jo velkjent, om enn aldri så foreldet og ubrukelig, men at så mange av dere, selv om dere ikke er tøffe nok til å signere med nick, finner jeg rett og slett sjokkerende og frastøtende. Måtte dere aldri få en datter, søster, mor eller venninne som trenger dere når skaden har skjedd, for dere er sannelig ikke kvinner nok til å håndtere en så stygg situasjon. Hva mener du egentlig? Hun har jo rett, men hun sier det på en klønete måte. Man MÅ ta forholdsregler, dessverre. Med det er det ikke sagt at jenten har noe skyld i det. Anonymous poster hash: 296b8...708
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #35 Skrevet 24. november 2014 Jeg er sjokkert over holdningene som fremvises i denne tråden.Biltyvens syn er jo velkjent, om enn aldri så foreldet og ubrukelig, men at så mange av dere, selv om dere ikke er tøffe nok til å signere med nick, finner jeg rett og slett sjokkerende og frastøtende.Måtte dere aldri få en datter, søster, mor eller venninne som trenger dere når skaden har skjedd, for dere er sannelig ikke kvinner nok til å håndtere en så stygg situasjon.Hva får deg til å si det? Alle er enige om at det ALDRI er dama sin feil! Anonymous poster hash: a8e69...cad
Luksusdyret Skrevet 24. november 2014 #36 Skrevet 24. november 2014 (endret) Jeg er sjokkert over holdningene som fremvises i denne tråden. Biltyvens syn er jo velkjent, om enn aldri så foreldet og ubrukelig, men at så mange av dere, selv om dere ikke er tøffe nok til å signere med nick, finner jeg rett og slett sjokkerende og frastøtende. Måtte dere aldri få en datter, søster, mor eller venninne som trenger dere når skaden har skjedd, for dere er sannelig ikke kvinner nok til å håndtere en så stygg situasjon. Hva mener du egentlig? Hun har jo rett, men hun sier det på en klønete måte. Man MÅ ta forholdsregler, dessverre. Med det er det ikke sagt at jenten har noe skyld i det. Anonymous poster hash: 296b8...708 Hun har da sagt at det er jentas skyld, med å si at jenta "medvirket". Å medvirke betyr på norsk å bidra til noe, dvs. å gjør noe mulig. Medvirkning i straffeloven er straffbart, så biltyven mener at jenta må bære deler av skyld. Hun har også poengtert i et annet tråd at ved å ha frivillig sex etter voldtekt har jenta "ikke lært" osv. Hun har også uttalt at kvinner kan være skyld i mannens utroskap hvis de er "desperate" (vet ikke sikker hva hun mente med det) - jeg trodde man bare brukte ordet "desperat" i datingfasen, ikke når man er gift med vedkommende. Mitt inntrykk er at brukeren har generelt veldig dårlig syn på kvinner, og tillegger kvinner skyld i situasjoner der mannen har ansvaret. Endret 24. november 2014 av MrsRiddick
skjotta Skrevet 24. november 2014 #37 Skrevet 24. november 2014 Dersom du leker i trafikken kan du bli påkjørt, derfor lærer vi at du ikke skal leke i trafikken.
Jezebel Skrevet 24. november 2014 #38 Skrevet 24. november 2014 Enig med biltyven, her. Når en kvinne blir voldtatt er kvinnen alltid 100% uskyldig og mannen 100% skyldig. Men... selv om jeg har sympati for hun som danser hele kvelden med en fyr, lar han spandere drinker, blir med han hjem, tar av seg klærne, legger seg naken i senga hans, ombestemmer seg og blir voldtatt... så har jeg litt mer sympati for hun som blir voldtatt i eget hjem. Det handler om å ta forholdsregler. Man kan la vær å sette seg selv i en vanskelig situasjon. Men skyldig er man ikke.
Luksusdyret Skrevet 24. november 2014 #39 Skrevet 24. november 2014 Enig med biltyven, her. Når en kvinne blir voldtatt er kvinnen alltid 100% uskyldig og mannen 100% skyldig. Men... selv om jeg har sympati for hun som danser hele kvelden med en fyr, lar han spandere drinker, blir med han hjem, tar av seg klærne, legger seg naken i senga hans, ombestemmer seg og blir voldtatt... så har jeg litt mer sympati for hun som blir voldtatt i eget hjem. Det handler om å ta forholdsregler. Man kan la vær å sette seg selv i en vanskelig situasjon. Men skyldig er man ikke. Nei, jeg er enig med det angående forholdsregler. Men å si at man ved å gå alene om natta i mørket, i edru tilstand, MEDVIRKER til voldtekt, er sykt og tegn på psykisk sykdom hos den som uttaler seg. Ikke alle har noe valg, noen må faktisk gå om natten. Eller man kan ta taxi, men det er også galt - en av anonyme mener at da medvirker man til voldtekt også, hvis man er ALENE i taxien. Ikke alle har en bodyguard å drasse rundt på når man skal noe sted.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #40 Skrevet 24. november 2014 Jeg er sjokkert over holdningene som fremvises i denne tråden. Biltyvens syn er jo velkjent, om enn aldri så foreldet og ubrukelig, men at så mange av dere, selv om dere ikke er tøffe nok til å signere med nick, finner jeg rett og slett sjokkerende og frastøtende. Måtte dere aldri få en datter, søster, mor eller venninne som trenger dere når skaden har skjedd, for dere er sannelig ikke kvinner nok til å håndtere en så stygg situasjon. Hva mener du egentlig? Hun har jo rett, men hun sier det på en klønete måte. Man MÅ ta forholdsregler, dessverre. Med det er det ikke sagt at jenten har noe skyld i det. Anonymous poster hash: 296b8...708 Leste du ikke hva tyven skrev? Hun skrev at jenta MEDVIRKET! Det betyr at hun er delaktig i handlingen. Hun skrev slettes ikke det du sier!!! Anonymous poster hash: 6b961...04c
Mia_73 Skrevet 24. november 2014 #41 Skrevet 24. november 2014 Et voldtektsoffer medvirker ikke. Punktum.
Luksusdyret Skrevet 24. november 2014 #42 Skrevet 24. november 2014 Et voldtektsoffer medvirker ikke. Punktum. Det er jo selve definisjonen på voldtekt - å ha sex med noen uten den andres vilje - altså, når den andre IKKE medvirker. Når man medvirker til sex er det jo frivillig sex og ikke straffbart.
mamma_bergen Skrevet 24. november 2014 #43 Skrevet 24. november 2014 Jeg er også enig med biltyven. Mannen har all skyld, og det er vel ikke poenget her, men det er lov å ta forholdsregler. Når man vet at det finnes mennesker der ute som vil andre vondt, er det lurt å tenke seg litt om.
Mia_73 Skrevet 24. november 2014 #44 Skrevet 24. november 2014 Dersom du leker i trafikken kan du bli påkjørt, derfor lærer vi at du ikke skal leke i trafikken. Du sammenligner å leke i trafikken med å ikke kunne bevege seg fritt nattastid utelukkende fordi man er kvinne?
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #45 Skrevet 24. november 2014 Enig med biltyven, her. Når en kvinne blir voldtatt er kvinnen alltid 100% uskyldig og mannen 100% skyldig. Men... selv om jeg har sympati for hun som danser hele kvelden med en fyr, lar han spandere drinker, blir med han hjem, tar av seg klærne, legger seg naken i senga hans, ombestemmer seg og blir voldtatt... så har jeg litt mer sympati for hun som blir voldtatt i eget hjem. Det handler om å ta forholdsregler. Man kan la vær å sette seg selv i en vanskelig situasjon. Men skyldig er man ikke. Du motsier deg selv. Du kan ikke både være enig med tyven og samtidig si at gjerningsmannen har 100% skyld. Tyven skrev nemlig at offeret MEDVIRKET til voldtekten. Det er noe helt annet enn å være dum og ikke ta forholdsregler. Anonymous poster hash: 6b961...04c
sug lut Skrevet 24. november 2014 #46 Skrevet 24. november 2014 Et voldtektsoffer medvirker ikke. Punktum. Da har du nettopp sagt blant annet at ikke menn kan voldtas, siden det å få ereksjon må regnes som medvirkning. Det er en for snever forståelse. For en kvinne å "medvirke" for at det skal være over fortere gjør det ikke til mindre av en voldtekt.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #47 Skrevet 24. november 2014 Du ordlegger deg ikke bra. MEDVIRKER til det selv? Kan du ikke si at de utsetter seg for en forhøyet risiko? Jeg forstår hva jeg tror du mener, men det er ikke det samme som å medvirke til det selv. Anonymous poster hash: 51695...490
BareMas Skrevet 24. november 2014 #48 Skrevet 24. november 2014 I bunn og grunn enig med deg her. Det handler litt om å ikke utfordre skjebnen, bruke hodet og tilpasse seg hvordan samfunnet faktisk er. Man all protestere høylydt mot at jenter ikke kan gå halvnakne, drita fulle gjennom en mørklagt park på tur hjem fra fest, men man bør ikke gjøre det. Om man nå faktisk gjør dette, så har man IKKE medvirket til at man blir voldtatt, men at det var litt dumt, det må det være lov å mene. Voldtekt er utelukkende gjerningsmannen sin feil, ofret bærer aldri ansvaret for det!
mamma_bergen Skrevet 24. november 2014 #49 Skrevet 24. november 2014 Enig med biltyven, her. Når en kvinne blir voldtatt er kvinnen alltid 100% uskyldig og mannen 100% skyldig. Men... selv om jeg har sympati for hun som danser hele kvelden med en fyr, lar han spandere drinker, blir med han hjem, tar av seg klærne, legger seg naken i senga hans, ombestemmer seg og blir voldtatt... så har jeg litt mer sympati for hun som blir voldtatt i eget hjem. Det handler om å ta forholdsregler. Man kan la vær å sette seg selv i en vanskelig situasjon. Men skyldig er man ikke. Nei, jeg er enig med det angående forholdsregler. Men å si at man ved å gå alene om natta i mørket, i edru tilstand, MEDVIRKER til voldtekt, er sykt og tegn på psykisk sykdom hos den som uttaler seg. Ikke alle har noe valg, noen må faktisk gå om natten. Eller man kan ta taxi, men det er også galt - en av anonyme mener at da medvirker man til voldtekt også, hvis man er ALENE i taxien. Ikke alle har en bodyguard å drasse rundt på når man skal noe sted. Dette var vel kanskje en uheldig talemåte av HI? Det finnes også verktøy til å være litt tryggere når man er på utsatte steder, som selvforsvarskurs og "slagvåpen" som passer fint i en veske o.l. Det handler om å ta vare på seg selv..
Mia_73 Skrevet 24. november 2014 #50 Skrevet 24. november 2014 Et voldtektsoffer medvirker ikke. Punktum. Det er jo selve definisjonen på voldtekt - å ha sex med noen uten den andres vilje - altså, når den andre IKKE medvirker. Når man medvirker til sex er det jo frivillig sex og ikke straffbart. Sint naken biltyv har tydeligvis en annen oppfatning siden hun bruker ordet medvirker. Jeg er enig at man ikke burde utsette seg for fare, fordi det er dumt, men det betyr på ingen måte at man har noe som helst skyld dersom man faktisk blir voldtatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå