Gå til innhold

Hva jeg mener om voldtekt!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden alle mener jeg syns det er damas feil om hun blir voldtatt så vil jeg gjerne fortelle hva jeg syns. Så her kommer det.

 

Jeg mener at man ikke kan være naiv å sette seg i situasjoner der sjansen for å bli voldtatt er veldig stor. Som feks å bli altfor full, gå alene gjennom en park alene på natta osv. Jeg mener ikke at det er damas feil da heller men jeg mener at hun da har medvirket til det selv. At det er greit om det skjer da, nei det syns jeg ikke.

I en ideel verden burde damer kunne være drita, gå alene i parker og være halvnakne uten at noe skjer. Men vi lever ikke i en ideel verden, vi lever i en verden der det er viktig å ta ansvar for selg selv og hvilke situasjoner man setter seg i.

 

Så som sagt, jeg mener ikke at det er damas feil. Kjeft i vei folkens😁

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så de damene som har nattevakter og må gå hjem uten å ha noen å følge seg, må akseptere å bli jevnlig voldtatt fordi de "setter seg inn i situasjonen selv", eller bruke halve lønna i drosjeutgifter? Hva med de som er single og ikke har noe familie? Må de la være å dra på butikken en lørdagskveld selv om de mangler mat/medisiner fordi da medvirker de til voldtekt? Din logikk altså...



Anonymous poster hash: edb65...836
Skrevet

 

Så de damene som har nattevakter og må gå hjem uten å ha noen å følge seg, må akseptere å bli jevnlig voldtatt fordi de "setter seg inn i situasjonen selv", eller bruke halve lønna i drosjeutgifter? Hva med de som er single og ikke har noe familie? Må de la være å dra på butikken en lørdagskveld selv om de mangler mat/medisiner fordi da medvirker de til voldtekt? Din logikk altså...

 

Anonymous poster hash: edb65...836

Nei men de kan velge å ikke ta veien gjennom parken hvis det er mulig. De kan velge å hanlde tildigere på kvelden om de bor i et belastet strøk. Hva gjør du den dagen du skal prate med datteren din om oppførsel på fest og på tur hjem? Sier bare å være drita, gå gjennom parken osv? Fordi det liksom skal være greit å gjøre det? Lærer du ikke datteren din om det å være ansvarlig for seg selv og sine handlinger? Som sagt, sier ikke at det er damas skyld men mener man skal lære å ta ansvar for seg selv og lære å leve i den verden vi er en del av.
Skrevet

Jeg skjønner hva du mener og er enig. Å si at man medvirker til det selv blir feil å si, men dessverre så er det jo sånn at det finnes mange syke folk der ute. Da gjelder det å ikke gjøre seg sårbar! Man har aldri skyld, men man kan ikke være naiv...

 

Anonymous poster hash: a8e69...cad

Skrevet

 

Så de damene som har nattevakter og må gå hjem uten å ha noen å følge seg, må akseptere å bli jevnlig voldtatt fordi de "setter seg inn i situasjonen selv", eller bruke halve lønna i drosjeutgifter? Hva med de som er single og ikke har noe familie? Må de la være å dra på butikken en lørdagskveld selv om de mangler mat/medisiner fordi da medvirker de til voldtekt? Din logikk altså...

 

Anonymous poster hash: edb65...836

Nei men de kan velge å ikke ta veien gjennom parken hvis det er mulig. De kan velge å hanlde tildigere på kvelden om de bor i et belastet strøk. Hva gjør du den dagen du skal prate med datteren din om oppførsel på fest og på tur hjem? Sier bare å være drita, gå gjennom parken osv? Fordi det liksom skal være greit å gjøre det? Lærer du ikke datteren din om det å være ansvarlig for seg selv og sine handlinger? Som sagt, sier ikke at det er damas skyld men mener man skal lære å ta ansvar for seg selv og lære å leve i den verden vi er en del av.

 

 

 

Hehe, ja, alle kan velge hvor de bor, jobber, når de plutselig må ha mat eller medisin - du glemmer aldri å handle brød eller noe du, du er helt perfekt? Den dagen jeg prater med døtrene mine vil jeg lære dem å ta forholdsregler, men samtidig poengtere at de ALDRI må skylde seg selv hvis de blir utsatt for overgrep.

 

Anonymous poster hash: edb65...836

Skrevet

Jeg skjønner hva du mener og er enig. Å si at man medvirker til det selv blir feil å si, men dessverre så er det jo sånn at det finnes mange syke folk der ute. Da gjelder det å ikke gjøre seg sårbar! Man har aldri skyld, men man kan ikke være naiv...

 

Anonymous poster hash: a8e69...cad

 

 

Hun sier at den voldtatte medvirker til det, altså må bære en del av skylden. Det er ingen som reagerer på påstand om at man må ta forholdsregler.

 

Anonymous poster hash: edb65...836

Skrevet

Jeg mener at om jeg har lyst til å gå naken igjennom en park, alene midt på natten, så skal jeg kunne gjøre det. Kommer noen bort til meg og vil noe men jeg sier nei, sjal det respekteres!!!

 

Nei er nei!

 

Anonymous poster hash: f7d35...a52

Skrevet

Skulle likt å sett mennene anklage for voldtekt på lik linje som kvinner gjør..
Har vært borti flere tilfeller av fulle jenter med struttende pupper og miniskjørt, som legger seg etter fulle gifte menn på fest. 
Beføler dem og tar ikke nei for et nei, inntil det ender opp med at mannen er utro fordi han ikke klarer å stå imot lengre.

Men da er unnskyldningen bare " Han må da klare å ta ansvar for egne handlinger selv om han er full, jævla møkkamann " 
Men i følge mange, har denne mannen da faktisk blitt utsatt for en voldtekt..... 

Skrevet

Å si at kvinnen "medvirker" er feil. Hun har satt seg selv i en usatt posisjon. Men å medvirke er noe heeeeeelt annet, da betyr det at hun selv bidrar og det gjør hun ikke.

 

Anonymous poster hash: 6b961...04c

Skrevet

som voldtektsoffer føler jeg meg bare krenkt.... jaja overrasker meg ikke, og er også grunnen til at jeg ikke forteller folk hva jeg har opplevd. ever. 

ja jeg var full, ja jeg gikk alene  - men det var ikke min feil....

Skrevet

Amen!

Du vil ikke ha ebola, da oppsøker du ikke ebola. Du vil ikke bli voldtatt, ikke oppsøk idelle situasjoner. Altså: gå i parken, drikk en liter sprit, ta taxi alene, hå alene om natten generelt kanskje.

 

Men nå blir jo noen voldtatt hos onkel/bestefar, kollega og da har noen brutt tilliten! Og kunne nok ikke vært "ungått" ..

 

Anonymous poster hash: 0c793...57f

Skrevet

Kan være enig med deg faktisk, biltyven. Har selv opplevd i nærmeste omgangskrets hvor 1 jente dro på nach med 10 ukjente gutter. Hva trodde hun liksom? Se på frimerkesamlingen? Noen ganger er det faktisk lov å bruke hodet! Og nei, forsvarer heller ikke voldtekt da menn skal ta NEI for et NEI!

 

Som sagt, det er loiv å tenke og ta riktige vurderinger.

Skrevet

Enig med tyven når det kommer til dette!

 

Anonymous poster hash: 6e02a...07c

Skrevet

Biltyven uttaler seg litt klønete, men jeg er enig med henne. Hun sier ikke at det er jentens feil, men at jenten har ansvar for å gjøre det litt tryggere for henne selv.

 

Saken er at disse tingene skjer uansett hvor feil det er, og vi jenter må ta hensyn til det. Det er helt sykt at man ikke kan gå trygt hjem fra jobb, fest ol, men man må ha det i tankene. Det er mange syke menn der ute og da må man ta sine forholdsregler.

 

Jeg skulle ønske det var trygt, men jeg er ikke så dum og tror at disse tingene ikke kan skje med meg. Det har skjedd med meg. 



Anonymous poster hash: 296b8...708
Skrevet

Skulle likt å sett mennene anklage for voldtekt på lik linje som kvinner gjør..

Har vært borti flere tilfeller av fulle jenter med struttende pupper og miniskjørt, som legger seg etter fulle gifte menn på fest.

Beføler dem og tar ikke nei for et nei, inntil det ender opp med at mannen er utro fordi han ikke klarer å stå imot lengre.

 

Men da er unnskyldningen bare " Han må da klare å ta ansvar for egne handlinger selv om han er full, jævla møkkamann "

Men i følge mange, har denne mannen da faktisk blitt utsatt for en voldtekt.....

Jupp!

 

Anonymous poster hash: 6e02a...07c

Skrevet

 

 

Jeg skjønner hva du mener og er enig. Å si at man medvirker til det selv blir feil å si, men dessverre så er det jo sånn at det finnes mange syke folk der ute. Da gjelder det å ikke gjøre seg sårbar! Man har aldri skyld, men man kan ikke være naiv...

 

Anonymous poster hash: a8e69...cad

 

Hun sier at den voldtatte medvirker til det, altså må bære en del av skylden. Det er ingen som reagerer på påstand om at man må ta forholdsregler.

 

Anonymous poster hash: edb65...836

Mange reagerer på det jo. Les videre og tolk det som du vil

 

 

Anonymous poster hash: a8e69...cad

Skrevet

Skulle likt å sett mennene anklage for voldtekt på lik linje som kvinner gjør..

Har vært borti flere tilfeller av fulle jenter med struttende pupper og miniskjørt, som legger seg etter fulle gifte menn på fest.

Beføler dem og tar ikke nei for et nei, inntil det ender opp med at mannen er utro fordi han ikke klarer å stå imot lengre.

 

Men da er unnskyldningen bare " Han må da klare å ta ansvar for egne handlinger selv om han er full, jævla møkkamann "

Men i følge mange, har denne mannen da faktisk blitt utsatt for en voldtekt.....

Dette skjønte jeg ikke.... Om mannen ikke klarer å stå imot fordi han blir kåt er det jo ikke voldtekt? På samme måte som en gift dame som blir forført av en mann og blir kåt ikke blir voldtatt bare fordi hun er gift?

 

Anonymous poster hash: 32c0f...38b

Skrevet

 

Skulle likt å sett mennene anklage for voldtekt på lik linje som kvinner gjør..

Har vært borti flere tilfeller av fulle jenter med struttende pupper og miniskjørt, som legger seg etter fulle gifte menn på fest.

Beføler dem og tar ikke nei for et nei, inntil det ender opp med at mannen er utro fordi han ikke klarer å stå imot lengre.

 

Men da er unnskyldningen bare " Han må da klare å ta ansvar for egne handlinger selv om han er full, jævla møkkamann "

Men i følge mange, har denne mannen da faktisk blitt utsatt for en voldtekt.....

Jupp!

 

Anonymous poster hash: 6e02a...07c

 

Eller ikke :P

 

Kjenner en kar som ble falskt anklaget for voldtekt. 

Han er ikke det de fleste vil kalle for et fruktfat, og jenta som ble med han hjem, anmeldte han for voldtekt, fordi ingen skulle få vite at hun hadde hatt sex med "den stygge ekle gutten på festen" frivillig. Livet hans ble ØDELAGT. Han ble jo frikjent, heldigvis. Men rykter spres raskt, og han endte opp med å bli spyttet på på bussen osv... 

Man må faktisk selv ta ansvar for dumme ting man gjør i fylla

Skrevet

 

Skulle likt å sett mennene anklage for voldtekt på lik linje som kvinner gjør..

Har vært borti flere tilfeller av fulle jenter med struttende pupper og miniskjørt, som legger seg etter fulle gifte menn på fest.

Beføler dem og tar ikke nei for et nei, inntil det ender opp med at mannen er utro fordi han ikke klarer å stå imot lengre.

 

Men da er unnskyldningen bare " Han må da klare å ta ansvar for egne handlinger selv om han er full, jævla møkkamann "

Men i følge mange, har denne mannen da faktisk blitt utsatt for en voldtekt.....

Jupp!

 

Anonymous poster hash: 6e02a...07c

Det er IKKE voldtekt! Seksuell trakassering ja, men ikke voldtekt! Ganske respektløst ovenfor de som har vært utsatt for det med sånne påstander faktisk. La meg gjette... Mannen vært utro?

 

 

Anonymous poster hash: a8e69...cad

Skrevet

Amen!

Du vil ikke ha ebola, da oppsøker du ikke ebola. Du vil ikke bli voldtatt, ikke oppsøk idelle situasjoner. Altså: gå i parken, drikk en liter sprit, ta taxi alene, hå alene om natten generelt kanskje.

 

Men nå blir jo noen voldtatt hos onkel/bestefar, kollega og da har noen brutt tilliten! Og kunne nok ikke vært "ungått" ..

 

Anonymous poster hash: 0c793...57f

 

 

Ta taxi alene? Da må jeg si opp jobben min. Reiser ofte til diverse byer og må nesten ta taxi til og fra flyplassen. Kan ikke be noen ukjente folk om de vil være med meg :D

Skrevet

Djiiiiizes...

 

D handler om å PASSE PÅ SEG SELV!!!

 

Nei, betyr NEI, men d hjelper jo forferdelig lite når fyren driter i d!!

 

Jeg synes også at kvinner skal få være trygge i fylla, i parken, dag som natt, påkledt som avkledt - men dessverre så VET vi jo alle at slik er d IKKE!!!

 

D er ALDRI offerets feil!!

Men smarte kvinner tar sine forholdsregler, og passer seg for ikke å sette seg selv i en sårbar, utsatt situasjon.

Ikke fordi hun VIL, men - dessverre - fordi hun MÅ!!

 

Uansett så er d voldtektsmannens feil, ALLTID!!

 

Anonymous poster hash: fe93a...528

Skrevet

Det er helt galt å legge noe av skylden på den som blir vildtatt når det faktisk dreier seg om voldtekt. Det er noen vansklige grensetilfeller der kvinnen og mannen i ettertid ikke er enige om hva som var frivillig og ikke, men det blir en annen diskusjon.

 

Det som imidlertid er lurt er å huske på at det finnes mennesker som er villige til å gjøre grusome ting. Det er deres feil, men det lønner seg likevell å være obs da konsekvensene for en selv kan bli store om man møter dem. Det blir som når du som gående skal krysse et fotgjengerfelt. Du har retten 100% på din side, men det er likevell lurt å se seg godt for og være sikker på at bilene stopper før du går ut i veien. Det er ikke du som har skylden om du blir påkjørt . Du har etten på din side så lenge du har sørget for å være vanlig synlig, men en påkjørsel vil likevell gå hardt ut over deg.



Anonymous poster hash: e4fa5...0c5
Skrevet (endret)

 

Skulle likt å sett mennene anklage for voldtekt på lik linje som kvinner gjør..

Har vært borti flere tilfeller av fulle jenter med struttende pupper og miniskjørt, som legger seg etter fulle gifte menn på fest.

Beføler dem og tar ikke nei for et nei, inntil det ender opp med at mannen er utro fordi han ikke klarer å stå imot lengre.

 

Men da er unnskyldningen bare " Han må da klare å ta ansvar for egne handlinger selv om han er full, jævla møkkamann "

Men i følge mange, har denne mannen da faktisk blitt utsatt for en voldtekt.....

Dette skjønte jeg ikke.... Om mannen ikke klarer å stå imot fordi han blir kåt er det jo ikke voldtekt? På samme måte som en gift dame som blir forført av en mann og blir kåt ikke blir voldtatt bare fordi hun er gift?

 

Anonymous poster hash: 32c0f...38b

 

Kort forklart: Mange kvinner kaller frivillig sex i fylla for voldtekt, fordi de angrer. De er egentlig frivillig med på det, men siden de ikke husker stort, og de vet at de ALDRI ville vært utro/hatt sex med den mannen edru, så var det "overgrep"... 

 

Det samme skjer jo menn hele tiden..

 

Tenk mannen våkner, med frøken miniskjørt ved siden av seg, og skjønner ingenting. Det siste han husker er at hun la seg etter han HELE kvelden. Da innser han raskt at han ble for full, og tok et utrolig dumt valg. Dette valget han neppe tatt hvis kvinnen ikke hadde lagt seg etter han, men likevel. Det er jo ikke en voldtekt, og du ser ikke han løpe til politistasjonen for å anmelde

Endret av Bustetroll
Skrevet

Er enig minus "medvirket". Man har utsatt seg for risikoen, men ikke medvirket. Det blir jo det samme som at det er teit å gå ute i mørket uten refleks. Selv om det likevel er sjåførens skyld hvis man blir påkjørt.



Anonymous poster hash: 023dc...acc
Skrevet

Uansett hvor forsiktig man er,- KAN man bli voldtatt. Men man MÅ ta sine forholdsregler for og gjøre oddsen for seg selv bedre. Altså, ikke full, alene på natta, på høye hæler i et strøk det har vært x-antall overfallsvoldtekter de siste år....

 

På samme måte som at alle kan få et barn med "skade". Det være seg genfeil, skade under fødsel eller "noe som har skjedd" underveis i graviditeten.... Det kan skje, selv med en "perfekt oppførsel" som gravid, men alikevel velger de aller, aller fleste gravide og unngå tobakk, alkohol og spekemat,- for og gjøre oddsen for et friskt barn, bedre...

 

Bare til sammenlikning...

 

 



Anonymous poster hash: 53792...711

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...