Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #26 Skrevet 21. november 2014 Egoistisk. Du setter deg foran barnet. Vi hadde mistet første om vi ikke kom på sykehus, hadde skjedd uansett, er jo ikke noe sykehuset påfører. Du kan diskutere fødselen i forkant og si litt hvordan du vil ha det. Men å ha beredskapsteam nært ved mener jeg er riktig. Og da ikke type, går noe galt så drar vi til sykehuset. Vi snakker minutter. Det tok tre minutter fra de skrek keisersnitt til ungen var ute for meg. Og likevel måtte han gjenopplives. Og ligge på intensive i 14 dager. Statistikken sier kanskje at lite går galt hjemme, men så er det få fødsler hjemme og d som får liv er nøye vurdert! Anonymous poster hash: 83bfa...955
Sint naken biltyv Skrevet 21. november 2014 #27 Skrevet 21. november 2014 Mye skremselspropaganda ute å går her. Man kan aldri garantere hvordan en fødsel blir men å sammenligne egen sykehusfødsel å si tenk om dette hadde skjedd hjemme, da hadde det ikke gått bra osv..blir helt feil. Hadde akkurat den fødselen vært hjemme er det ingen garanti for at de probleme ville dukket opp! Hvor mange problemer tror dere det skapes på sykehuset med tidspress, unødvendig bruk av riestimulerende midler, stress for den fødende, for mange unaturlige inngrep osv? Noen inngrep er nødvendige, men ikke alle. Til dags dato har det aldri skjedd dødsfall ved hjemmefødsler i norge, jeg har hørt om et barn som ble skadet med der hadde barnet en uoppdaget medfødt hjertefeil så den skaden hadde ingenting med fødselen å gjøre. Ved det miste avvik blir man sendt til sykehuset og man får ikke hjemmefødsel om man bor for langt unna. Ville gått for det om man finner en jordmor man trives med:) Anonymous poster hash: 854cd...752 Blødninger hos mor skjer uansett hvor man føder. Grunnen til at det ikke skjer så mye ved hjemmefødsler i Norge er fordi det er så få av de. Skal man se hvor trygt det er med hjemmefødsler må man finne statistikker i andre i-land med mange hjemmefødsler.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #28 Skrevet 21. november 2014 Min jordmor driver med hjemmefødsler, også for førstegangsfødende, så det er mulig. Har lekt med tanken selv, men vet at jeg hadde fått både mor og svigermor på nakken om jeg hadde valgt det. Jeg bor under to kilometer fra rikshospitalet, så egentlig ikke så bekymret. Hovedgrunnen til at jeg ikke velger det med andre fødselen nå i vinter, er at første fødsel gikk fort, og at alle sier jeg må dra til sykehuset så fort jeg merker noe denne gangen. Siden jeg bor så nær, regner jeg med at jeg rekker frem i god tid, men er mer bekymret for hvor fort en hjemmejordmor kan være hos meg... Syntes ikke sykehusfødsel var hverken bra eller dårlig, det fungerte helt greit. Anonymous poster hash: 788b7...774
sug lut Skrevet 21. november 2014 #29 Skrevet 21. november 2014 Vel. Ditt barn, din risiko. Det hjelper ikke at det er kort vei når det virkelig haster. Og det trenger ikke være noen som helst indikasjoner i forkant som tilsier at du bør være på sykehus.
Jezebel Skrevet 21. november 2014 #30 Skrevet 21. november 2014 Å sette sin egen komfort foran barnets liv og helse....har ikke ord!
Luksusdyret Skrevet 21. november 2014 #31 Skrevet 21. november 2014 Å sette sin egen komfort foran barnets liv og helse....har ikke ord! Veldig mange føder hjemme, du trenger ikke å være frekk og nedlatende. Såkalt "komfort" kan også være veldig viktig i en fødsel - blir man overkjørt, motarbeidet og behandlet dårlig under fødsel så blir man redd, og kroppen starter å jobbe imot, og ikke med. Har selv blitt overkjørt totalt under fødsel nr 2, hadde ingenting jeg skulle ha sagt, og de hadde ingen medisinsk grunn for det de gjorde (fikk forklaring fra overordnet etterpå, at det der var i strid med regelverket deres). Jeg ønsker ikke å føde hjemme, men opplevde fødsel nr 2 som mer traumatisk enn nr 1 og 3, selv om jeg ble nektet smertestillende, hjelp og diverse annet også under disse fødslene.
Jezebel Skrevet 21. november 2014 #32 Skrevet 21. november 2014 Å sette sin egen komfort foran barnets liv og helse....har ikke ord! Veldig mange føder hjemme, du trenger ikke å være frekk og nedlatende. Såkalt "komfort" kan også være veldig viktig i en fødsel - blir man overkjørt, motarbeidet og behandlet dårlig under fødsel så blir man redd, og kroppen starter å jobbe imot, og ikke med. Har selv blitt overkjørt totalt under fødsel nr 2, hadde ingenting jeg skulle ha sagt, og de hadde ingen medisinsk grunn for det de gjorde (fikk forklaring fra overordnet etterpå, at det der var i strid med regelverket deres). Jeg ønsker ikke å føde hjemme, men opplevde fødsel nr 2 som mer traumatisk enn nr 1 og 3, selv om jeg ble nektet smertestillende, hjelp og diverse annet også under disse fødslene. Synes det er så rart med alle bulldoser-jordmødrene man hører om på dib. Har aldri møtt noen (har flere, laange fødsler bak meg så jeg har møtt endel. Ei heller har jeg pratet med noen som har møtt noen. Og skulle man være så uheldig å møte på ei så står man på sitt. Jeg har flere uortodokse teknikker når jeg føder og har møtt litt protester. Så lenge det er jeg som føder, er det jeg som bestemmer hvordan det skal fødes. Har aldri vært noe problem.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #33 Skrevet 21. november 2014 4 lette fine fødsler og skulle få nr 5 hjemme. Ble helikopter til sykehuset det gitt. Ikke å anbefale. Anonymous poster hash: 8244d...d32 Kan du forklare hva som skjedde? Hvor langt var det til sykehuset? Har tenkt å føde hjemme, og vil gjerne høre... Anonymous poster hash: e20db...7f3
Sint naken biltyv Skrevet 21. november 2014 #34 Skrevet 21. november 2014 Jeg skjønner ikke behovet for å føde hjemme. Det er en grunn til at det er enorm forskjell på dødsraten for fødsel i u og i land. Jeg er selv tilhenger av naturlig fødsel, det er best og raskest og sunnest. Men å ta sjansen på å blø ihjel/ miste baby kan jeg bare ikke forstå. I Nederland har de mye større andel hjemmefødsler, enn i Norge, men de har ikke oppsiktsvekkende tall mtp. barnedødelighet under fødsel. Men det skjer dødsfall både hos mødre og barn pga hjemmefødsler der. Men nei, det skjer ikke ofte. Men hvis det skjer med akkurat deg Hi at barnet ditt dør pga at du ikke er på sykehus, kan du leve med det etterpå? Og hva med barnet ditt om du dør, tror du det blir noe det kan leve greit med, at mor satte seg selv foran barnet og at barnet da ble morløs pga det?
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #35 Skrevet 21. november 2014 Å sette sin egen komfort foran barnets liv og helse....har ikke ord! Gi deg da.. Handler om MYE mer enn komfort. at du i det hele tatt sier det forteller bare at du vet lite om hvorfor folk velger hjemmefødsler. Mener du alle fødestuene i landet er gamling med barnas liv og helse og da? Siden mange ikke har fødselslege i nærheten. Anonymous poster hash: 16e14...e99
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #36 Skrevet 21. november 2014 Jeg hadde ikke tenkt å føde hjemme, men jeg vil bare si at første fødselen var en drøm, men da jeg skulle få andremann, klarte jeg ikke takle smerten. Jeg fikk full panikk, og hadde panikkanfall i 8 timer, og var helt fjern av redsel og smerte... Jeg er veldig glad for at jeg var på sykehus pga det. Det ga en viss trygghet til at hjelpen var rett rundt hjørnet om det skulle være noe - både med meg og barnet. Fødselen gikk relativt fint (stjernekikker, men snudde seg til slutt, samt at jeg ikke klarte tisse og blæra var full, så barnet klarte ikke komme forbi. Måtte få kateter).Barnet viste seg å trenge akutt hjelp. Hadde fostervann i lungene (som var bæsjet i). Jeg var så fjern av smerte og panikk, selv etter fødselen, at jeg ikke forsto helt hva som skjedde, men de løp ut med barnet, og hva de gjorde vet jeg ikke sikkert, men de måtte få vannet ut av lungene hennes... Deretter måtte vi ligge en uke på nyfødtintensiven med en antibiotika pga infeksjon i lungene.Jeg skal ikke fraråde noen å føde hjemme, for de det går bra med, er det sikkert en fantastisk opplevelse. Men jeg følte enorm trygghet å være på sykehus med stort personell rundt meg. Anonymous poster hash: 04b30...a36
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #37 Skrevet 21. november 2014 Jeg skjønner ikke behovet for å føde hjemme. Det er en grunn til at det er enorm forskjell på dødsraten for fødsel i u og i land. Jeg er selv tilhenger av naturlig fødsel, det er best og raskest og sunnest. Men å ta sjansen på å blø ihjel/ miste baby kan jeg bare ikke forstå. I Nederland har de mye større andel hjemmefødsler, enn i Norge, men de har ikke oppsiktsvekkende tall mtp. barnedødelighet under fødsel. Men det skjer dødsfall både hos mødre og barn pga hjemmefødsler der. Men nei, det skjer ikke ofte. Men hvis det skjer med akkurat deg Hi at barnet ditt dør pga at du ikke er på sykehus, kan du leve med det etterpå? Og hva med barnet ditt om du dør, tror du det blir noe det kan leve greit med, at mor satte seg selv foran barnet og at barnet da ble morløs pga det? Faen du er flink til å gi damer skylda for alt - barnedødelighet, voldtekt, omsorgssvikt hjemme hos far, utroskap fra ektemannen osv. KVINNER ER IKKE DJEVELENS VERK OG HAR IKKE SKYLD I ALT! Tror du at helsepersonell i Norge hadde anbefalt hjemmefødsler hvis de hadde like nedlatende og ufyselig holdning som deg? Beskylde HI for at barnet eller hun muligens dør? Du har ikke prøvd å formidle det samme på LITT mer saklig måte for en gangs skyld? Anonymous poster hash: 6763c...d01
Luksusdyret Skrevet 21. november 2014 #38 Skrevet 21. november 2014 Å sette sin egen komfort foran barnets liv og helse....har ikke ord! Veldig mange føder hjemme, du trenger ikke å være frekk og nedlatende. Såkalt "komfort" kan også være veldig viktig i en fødsel - blir man overkjørt, motarbeidet og behandlet dårlig under fødsel så blir man redd, og kroppen starter å jobbe imot, og ikke med. Har selv blitt overkjørt totalt under fødsel nr 2, hadde ingenting jeg skulle ha sagt, og de hadde ingen medisinsk grunn for det de gjorde (fikk forklaring fra overordnet etterpå, at det der var i strid med regelverket deres). Jeg ønsker ikke å føde hjemme, men opplevde fødsel nr 2 som mer traumatisk enn nr 1 og 3, selv om jeg ble nektet smertestillende, hjelp og diverse annet også under disse fødslene. Synes det er så rart med alle bulldoser-jordmødrene man hører om på dib. Har aldri møtt noen (har flere, laange fødsler bak meg så jeg har møtt endel. Ei heller har jeg pratet med noen som har møtt noen. Og skulle man være så uheldig å møte på ei så står man på sitt. Jeg har flere uortodokse teknikker når jeg føder og har møtt litt protester. Så lenge det er jeg som føder, er det jeg som bestemmer hvordan det skal fødes. Har aldri vært noe problem. Ja, du klarer sikkert å stå på sitt når du ligger der med enorme smerter, dobbeltrier uten pause og får ikke lov til ditt og datt. Så flink du er. Men ikke alle er like "flinke" - jeg klarte så vidt å få frem ett ord etter 7 cm, bare lå og hylte i smerte.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #39 Skrevet 21. november 2014 Å sette sin egen komfort foran barnets liv og helse....har ikke ord! Gi deg da.. Handler om MYE mer enn komfort. at du i det hele tatt sier det forteller bare at du vet lite om hvorfor folk velger hjemmefødsler. Mener du alle fødestuene i landet er gamling med barnas liv og helse og da? Siden mange ikke har fødselslege i nærheten.Anonymous poster hash: 16e14...e99 Jeg hadde ALDRI, ALDRI, ALDRI født på en fødestue uten fødselslege i nærheten. Jeg ville faktisk ikke valgt å føde på et sykehus uten nyfødtintensivavdeling. Ser du på statistikken for fødestuer er det fler fødselsskader enn på sykehus. Jeg synes fødestuer og hjemmefødsler er gambling med barnets helse. Anonymous poster hash: fe19c...e2d
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #40 Skrevet 21. november 2014 Jeg hadde en ukomplisert fødsel helt til det ble komplikasjoner helt på slutten. Dette kunne ikke ha blitt forutsett på forhånd, og kan oppstå selv om fødsel nr 1 gikk bra. Sykehus er trygt og godt, og ekstra godt når noe går galt. Anonymous poster hash: 3ec08...bb0
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #41 Skrevet 21. november 2014 Jeg skjønner ikke behovet for å føde hjemme. Det er en grunn til at det er enorm forskjell på dødsraten for fødsel i u og i land. Jeg er selv tilhenger av naturlig fødsel, det er best og raskest og sunnest. Men å ta sjansen på å blø ihjel/ miste baby kan jeg bare ikke forstå. I Nederland har de mye større andel hjemmefødsler, enn i Norge, men de har ikke oppsiktsvekkende tall mtp. barnedødelighet under fødsel. Men så har de utrolig kort vei til sykehus om noe skulle skje under hjemmefødsel også, da! Nederland har jo ikke avstander sånn som vi har, akkurat. Anonymous poster hash: f896b...c61
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #42 Skrevet 21. november 2014 Å sette sin egen komfort foran barnets liv og helse....har ikke ord! Gi deg da.. Handler om MYE mer enn komfort. at du i det hele tatt sier det forteller bare at du vet lite om hvorfor folk velger hjemmefødsler. Mener du alle fødestuene i landet er gamling med barnas liv og helse og da? Siden mange ikke har fødselslege i nærheten.Anonymous poster hash: 16e14...e99 Jeg hadde ALDRI, ALDRI, ALDRI født på en fødestue uten fødselslege i nærheten. Jeg ville faktisk ikke valgt å føde på et sykehus uten nyfødtintensivavdeling. Ser du på statistikken for fødestuer er det fler fødselsskader enn på sykehus. Jeg synes fødestuer og hjemmefødsler er gambling med barnets helse. Anonymous poster hash: fe19c...e2d Hva med oss der sykehusene er veldig langt av gårde og fødslene går fort da? Jeg rekker ikke frem til sykehuset, er det tryggere å føde i ambulansen mener du, midt på fjellet? Anonymous poster hash: 6763c...d01
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #43 Skrevet 21. november 2014 Jeg skjønner ikke behovet for å føde hjemme. Det er en grunn til at det er enorm forskjell på dødsraten for fødsel i u og i land. Jeg er selv tilhenger av naturlig fødsel, det er best og raskest og sunnest. Men å ta sjansen på å blø ihjel/ miste baby kan jeg bare ikke forstå. I Nederland har de mye større andel hjemmefødsler, enn i Norge, men de har ikke oppsiktsvekkende tall mtp. barnedødelighet under fødsel. I Nederland er det mye kortere vei til sykehus i tilfelle ting skulle gå galt. Anonymous poster hash: 3ec08...bb0
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #44 Skrevet 21. november 2014 4 lette fine fødsler og skulle få nr 5 hjemme. Ble helikopter til sykehuset det gitt. Ikke å anbefale. Anonymous poster hash: 8244d...d32 Kan du forklare hva som skjedde? Hvor langt var det til sykehuset? Har tenkt å føde hjemme, og vil gjerne høre... Anonymous poster hash: e20db...7f3 Ungen ville ikke ut og hadde presset i over en time. Vi bor 15 min båttur og en halvtimes kjøretur fra sykehuset... Derfor var helikopter lettest. Alt gikk heldigvis bra, men skummelt når alt må skje så fort... Anonymous poster hash: 8244d...d32
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #45 Skrevet 21. november 2014 4 lette fine fødsler og skulle få nr 5 hjemme. Ble helikopter til sykehuset det gitt. Ikke å anbefale. Anonymous poster hash: 8244d...d32 Kan du forklare hva som skjedde? Hvor langt var det til sykehuset? Har tenkt å føde hjemme, og vil gjerne høre... Anonymous poster hash: e20db...7f3 Ungen ville ikke ut og hadde presset i over en time. Vi bor 15 min båttur og en halvtimes kjøretur fra sykehuset... Derfor var helikopter lettest. Alt gikk heldigvis bra, men skummelt når alt må skje så fort... Anonymous poster hash: 8244d...d32
Sint naken biltyv Skrevet 21. november 2014 #46 Skrevet 21. november 2014 (endret) Jeg skjønner ikke behovet for å føde hjemme. Det er en grunn til at det er enorm forskjell på dødsraten for fødsel i u og i land. Jeg er selv tilhenger av naturlig fødsel, det er best og raskest og sunnest. Men å ta sjansen på å blø ihjel/ miste baby kan jeg bare ikke forstå.I Nederland har de mye større andel hjemmefødsler, enn i Norge, men de har ikke oppsiktsvekkende tall mtp. barnedødelighet under fødsel.Men det skjer dødsfall både hos mødre og barn pga hjemmefødsler der. Men nei, det skjer ikke ofte. Men hvis det skjer med akkurat deg Hi at barnet ditt dør pga at du ikke er på sykehus, kan du leve med det etterpå? Og hva med barnet ditt om du dør, tror du det blir noe det kan leve greit med, at mor satte seg selv foran barnet og at barnet da ble morløs pga det? Faen du er flink til å gi damer skylda for alt - barnedødelighet, voldtekt, omsorgssvikt hjemme hos far, utroskap fra ektemannen osv. KVINNER ER IKKE DJEVELENS VERK OG HAR IKKE SKYLD I ALT! Tror du at helsepersonell i Norge hadde anbefalt hjemmefødsler hvis de hadde like nedlatende og ufyselig holdning som deg? Beskylde HI for at barnet eller hun muligens dør? Du har ikke prøvd å formidle det samme på LITT mer saklig måte for en gangs skyld? Anonymous poster hash: 6763c...d01 Hæ? Tror du må lese innlegget en gang til. Haha, ro deg ned😄 Og forresten, det er få helsepersonell som anbefaler hjemmefødsler. Endret 21. november 2014 av Sint naken biltyv
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #47 Skrevet 21. november 2014 Heheh, du vet at det kun er her inne på DiB at prosentandelen for uønskede hendelser i forbindelse med fødsel er høy, sant? En hjemmefødsel krever selvsagt at man regner med at sjansen for at noe skal skje er tilnærmet lik null. Hvis noe tyder på noe annet, eller hvis jordmor TROR at noe tyder på noe annet, så vil jeg selvfølgelig velge sykehus. Det jeg derimot synes er interessant er jo bruken av intervensjon i forbindelse med fødsel, alt fra igangsetting til keisersnitt. I følge den statistikken har sykehus i Norge enten lagt opp til et standardisert fødselsløp som skal ta så og så mange timer, eller så legger de opp til at komplikasjonsstatistikken er unaturlig høy. Jeg vil gjette på det første. Anonymous poster hash: 02c39...995 Man kan ikke velge selv å ikke blø for mye. Mye kan ikke kan velge selv og om man ikke er på sykehus når det skjer kan det gå alvorlig galt. Hvorfor ta sjansen? Veldig mange blødninger oppstår pga langvarige fødsler der man ønsker fortgang på fødselen med drypp eller så kan drypp i utdrivningsfasen noen ganger være nok. Sier ikke at man kan risikere blødning ellers også men sjansen er mye mindre enn om man klusser med naturen. Anonymous poster hash: 854cd...752
Sint naken biltyv Skrevet 21. november 2014 #48 Skrevet 21. november 2014 (endret) Heheh, du vet at det kun er her inne på DiB at prosentandelen for uønskede hendelser i forbindelse med fødsel er høy, sant? En hjemmefødsel krever selvsagt at man regner med at sjansen for at noe skal skje er tilnærmet lik null. Hvis noe tyder på noe annet, eller hvis jordmor TROR at noe tyder på noe annet, så vil jeg selvfølgelig velge sykehus. Det jeg derimot synes er interessant er jo bruken av intervensjon i forbindelse med fødsel, alt fra igangsetting til keisersnitt. I følge den statistikken har sykehus i Norge enten lagt opp til et standardisert fødselsløp som skal ta så og så mange timer, eller så legger de opp til at komplikasjonsstatistikken er unaturlig høy. Jeg vil gjette på det første. Anonymous poster hash: 02c39...995 Man kan ikke velge selv å ikke blø for mye. Mye kan ikke kan velge selv og om man ikke er på sykehus når det skjer kan det gå alvorlig galt. Hvorfor ta sjansen? Veldig mange blødninger oppstår pga langvarige fødsler der man ønsker fortgang på fødselen med drypp eller så kan drypp i utdrivningsfasen noen ganger være nok. Sier ikke at man kan risikere blødning ellers også men sjansen er mye mindre enn om man klusser med naturen. Anonymous poster hash: 854cd...752 Det er sant. Folk får velge som de vil. Jeg hadde ikke tatt sjansen da jeg selv har erfart hvor fort det kan gå fra frisk barn og fin fødsel til at man nesten dør. Endret 21. november 2014 av Sint naken biltyv
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #49 Skrevet 21. november 2014 Å sette sin egen komfort foran barnets liv og helse....har ikke ord! Veldig mange føder hjemme, du trenger ikke å være frekk og nedlatende. Såkalt "komfort" kan også være veldig viktig i en fødsel - blir man overkjørt, motarbeidet og behandlet dårlig under fødsel så blir man redd, og kroppen starter å jobbe imot, og ikke med. Har selv blitt overkjørt totalt under fødsel nr 2, hadde ingenting jeg skulle ha sagt, og de hadde ingen medisinsk grunn for det de gjorde (fikk forklaring fra overordnet etterpå, at det der var i strid med regelverket deres). Jeg ønsker ikke å føde hjemme, men opplevde fødsel nr 2 som mer traumatisk enn nr 1 og 3, selv om jeg ble nektet smertestillende, hjelp og diverse annet også under disse fødslene. Synes det er så rart med alle bulldoser-jordmødrene man hører om på dib. Har aldri møtt noen (har flere, laange fødsler bak meg så jeg har møtt endel. Ei heller har jeg pratet med noen som har møtt noen. Og skulle man være så uheldig å møte på ei så står man på sitt. Jeg har flere uortodokse teknikker når jeg føder og har møtt litt protester. Så lenge det er jeg som føder, er det jeg som bestemmer hvordan det skal fødes. Har aldri vært noe problem.Mange primadonnaer som tror verden stopper opp fordi de skal føde en unge.Får de ikke personlig "connection" med jordmor og hun ikke oppfører seg EKSAKT slik de har fantaserert om og oppfyller alle slags mulige krav, da er både sykehuset og jordmor forferdelige. Anonymous poster hash: 14012...c59
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #50 Skrevet 21. november 2014 Å sette sin egen komfort foran barnets liv og helse....har ikke ord! Veldig mange føder hjemme, du trenger ikke å være frekk og nedlatende. Såkalt "komfort" kan også være veldig viktig i en fødsel - blir man overkjørt, motarbeidet og behandlet dårlig under fødsel så blir man redd, og kroppen starter å jobbe imot, og ikke med. Har selv blitt overkjørt totalt under fødsel nr 2, hadde ingenting jeg skulle ha sagt, og de hadde ingen medisinsk grunn for det de gjorde (fikk forklaring fra overordnet etterpå, at det der var i strid med regelverket deres). Jeg ønsker ikke å føde hjemme, men opplevde fødsel nr 2 som mer traumatisk enn nr 1 og 3, selv om jeg ble nektet smertestillende, hjelp og diverse annet også under disse fødslene. Synes det er så rart med alle bulldoser-jordmødrene man hører om på dib. Har aldri møtt noen (har flere, laange fødsler bak meg så jeg har møtt endel. Ei heller har jeg pratet med noen som har møtt noen. Og skulle man være så uheldig å møte på ei så står man på sitt. Jeg har flere uortodokse teknikker når jeg føder og har møtt litt protester. Så lenge det er jeg som føder, er det jeg som bestemmer hvordan det skal fødes. Har aldri vært noe problem.Mange primadonnaer som tror verden stopper opp fordi de skal føde en unge.Får de ikke personlig "connection" med jordmor og hun ikke oppfører seg EKSAKT slik de har fantaserert om og oppfyller alle slags mulige krav, da er både sykehuset og jordmor forferdelige. Anonymous poster hash: 14012...c59 Jeg ble satt på drypp uten medisinsk indikasjon (noe som ble forklart til meg senere av legen som hadde fødselssamtale med meg), ble nektet smertestillende i forkant selv om jeg hadde 4 cm åpning og tidligere opplevelse med smerter jeg besvimte av, og overkjørte meg slik at jeg fikk styrtfødsel på litt over 30 minutter fra 4 cm til ungen var ute og det holdt på å gå galt. Jeg fikk blant annet brist i halebeinet på grunn av det. Ble latterliggjort og overkjørt hele veien - legen forklarte meg senere at det var et avvik og at de ikke overholdt 24 timers fristen fra vannavgang til de setter på drypp. Jeg hadde ingen infeksjon, ganske gode rier og 4 cm åpning i ca 1,5 time da jordmor ville fremskynde det hele til tross for protester fra min side. Neste gang ble jeg nektet badekar fordi jordmor ikke synes det var noe særlig god ide under en fødsel, hun var nemlig av den oppfatning at føde skulle man gjøre naturlig uten noe hjelpemidler. Hvordan er jeg primadonna her mener du? Anonymous poster hash: 6763c...d01
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå