sug lut Skrevet 18. november 2014 #51 Skrevet 18. november 2014 jeg kan også bruke dunjakke når det er kaldt, men den jeg bruker til hverdags ser ikke ut som en skijakke tilsvarende den som er avbildet. har en michael kors, og en annen til sports bruk. det er helt snålt med voksne damer med en garderobe fra XXL sport! Anonymous poster hash: 333f7...476 Så rart at det er du som framstår som en rar liten fattigfornem namedroppende avviker, når det er du som forvalter både smaken og sannheten om påkledning.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #52 Skrevet 18. november 2014 jeg kan også bruke dunjakke når det er kaldt, men den jeg bruker til hverdags ser ikke ut som en skijakke tilsvarende den som er avbildet. har en michael kors, og en annen til sports bruk. det er helt snålt med voksne damer med en garderobe fra XXL sport! Anonymous poster hash: 333f7...476 Så rart at det er du som framstår som en rar liten fattigfornem namedroppende avviker, når det er du som forvalter både smaken og sannheten om påkledning. Neimen så flink å bruke ord hun ikke vet betydningen av Stående applaus til sug lut! Laget nok kvalme for i dag, eller er det mer igjen på kvota di? Anonymous poster hash: 9a532...ea8
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #53 Skrevet 18. november 2014 Det ER forresten kjensgjerning at norske kvinner ofte går med sportsklær overalt, og folk fra andre land kommenterer det. Det er liksom ingen mellomting - enten flasher man pupper på byen eller så går man i "funksjonelt" sportstøy. Har bodd i andre europeiske land, blant annet Frankrike og Nederland, og nei, sportsklær er ikke hverdagsantrekk til damene der. Anonymous poster hash: 9a532...ea8
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #54 Skrevet 18. november 2014 Litt lite stilig kanskje? Forstår meg ikke på dette med sportsklær i alle anledninger. Når jeg skal å handle går jeg ikke i joggebukse. Går ikke på jobben i joggesko, og går ikke rundt i byen i skijakke! Er som om folk i Norge, særlig i Bergen ikke aner når man bruker hva. Granitt Down Lady Parka Plum passer på ski og i skogen, det er ikke et plagg man går med til hverdags. Anonymous poster hash: 333f7...476 Man går da ikke på ski i dunjakke/kåpe hvordan er det dine skiturer arter seg? Hadde jeg gjort det hadde jeg dauet av varme! Da har man på seg tynne, men funksjonelle lag som det går an å bevege seg i. Hadde jeg sett en i denne kåpen i skiløypa hadde jeg nok tenkt at personen var på tiårets første skitur. Hvilke klesplagg mener du man skal bruke til hverdags (altså til/fra jobb, på trilletur osv) i kalde Norge da? Dunjakker/kåper passer klimaet vårt perfekt. Jeg har en lignende kåpe og den er fantastisk å ha på når jeg skal levere mini i bhg eller ut og handle om ettermiddagen. Jeg kan også finne på å ha den på når jeg skal på shopping midt på kaldeste vinteren Her er en link til mange dunjakker: http://www.zalando.no/dame/?q=dunjakker&r=false Om dere legger godviljen til så ser dere jo hvilke av de som er mer til sportsbruk, hvilke som er til hverdags og hvilke som er litt penere. Man ser det jo på materialet, snittet og fargene. Kan som sagt fint bruke dunjakke, men Bergans er etter min mening definitivt sports tøy. Vi bruker dunjakker i skibakken i de kaldeste måneden, det er skamkaldt å sitte i stolheisen i mange minus. Vi kler oss etter v'ret. Vi pleier å bruke fargerike klær i bakken, da er det så lett å kjenne hverandre igjen om vi kommer frahverandre. Mye lettere å få øye på en orange eller turkis dott som kommer susende, enn en grå eller sort, dessuten er det så mange sorte skidresser for tida, folk ser ut til å like det. Grunnen til at jeg nevnte merkenavnet var jo at Michael Kors ikke er spesielt sporty i sitt uttrykk , men det er fremdeles en varm og god jakke. Finnes mange andre merker til hverdagsbruk også, men det er nå engang det merket jeg har. Anonymous poster hash: 333f7...476
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #55 Skrevet 18. november 2014 Det ble denne og den er fantastisk!!! Løp og kjøp ... eller klikk og kjøp, damer Den er supervarm, fargen er enda finere IRL og det er som å ha på seg en myk lilla sky *lykkelig* http://nettbutikk.bergans.no/Bekledning/Kåpe/Parka/Dun/Vattert1/Granitt-Down-Lady-Parka-Plum-XL--158894-p0000974838 Hvor ble ditt hat til sånne jakker av? Anonymous poster hash: 2c615...620
Mamma_til_2 Skrevet 18. november 2014 #56 Skrevet 18. november 2014 http://www.haglofs.com/en-US/products/clothing/layers/insulation/women/barrier_iii_q_hood_en-us.aspx Sånn kjøpte jeg i år
Nettisen:) Skrevet 18. november 2014 #57 Skrevet 18. november 2014 Du blir jo slaktet uansett hva du sier. Først er du en jåledukke og når du kjøper en fornuftig jakke så er det også feil. Jakken er kjempegod og verdt hver krone:)
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #58 Skrevet 18. november 2014 Hadde inntrykk av at du ikke likte praktiske klær, men lekre klær? Du har jo kjøpt deg en sportsjakke? Fin til sitt bruk, på tur i skogen/hytte. Til hverdags er den ikke fin. Anonymous poster hash: 0d8c0...6c1
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #59 Skrevet 18. november 2014 Hadde inntrykk av at du ikke likte praktiske klær, men lekre klær? Du har jo kjøpt deg en sportsjakke? Fin til sitt bruk, på tur i skogen/hytte. Til hverdags er den ikke fin. Anonymous poster hash: 0d8c0...6c1 Dunkåpe på tur og på ski? Hva slags friluftsliv har egentlig folk her inne? Dunkåpe bruker jeg i dagliglivet. På ski og på tur kler jeg meg lag på lag, med en tynn skalljakke ytterst. På tur må man kunne varmeregulere! Alt som er Bergans behøver forresten ikke å være beregnet på friluftsliv. Kåpa HI har kjøpt er ikke sportsutstyr. Anonymous poster hash: a6981...ebe
moota m storebror&lillebror Skrevet 18. november 2014 #60 Skrevet 18. november 2014 Den var veldig fin Jeg har lava Down lady parka. Den er litt for varm nå. Den er for de aller kaldeste dagene. Nå bruker jeg Lone lady jacket, men den er litt kald nå. Har fått sansen for de de litt lengre jakkene/kåpene så leter etter en som er midt i mellom. Den må være vanntett. Men har kjøpt så mange jakker at mannen får spader bare jeg nevner at jeg vil ha en til, så jeg må finne en som passer godt denne gangen Vil du si at denne er for de kaldeste dagene, for en frysepinn, eller er den passe for 10 grader og kanskje litt vind?
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #61 Skrevet 18. november 2014 Jeg har en norheim jakke jeg kjøpte for 3 år siden, fargen ligner veldig den brune varianten av jakken til HI, fasongen er omtrent helt lik. Betalte 1000 kroner for den, og den har jammen holdt i alle disse årene, like fin, god og varm. Anonymous poster hash: 68670...abb
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #62 Skrevet 18. november 2014 Fin! Liker fargen, men er ikke like vågal selv. Går i svart, grått, brunt, mørk blått og mørk grønt i min jakkegarderobe. Har kjøpt denne selv i år: http://www.didriksonsshop.no/didriksons-angelina-dame-vinter-parka-p-3017-c-219.aspx Skal ha meg en dunkåpe også, men ikke landet på hvilken enda. Liker denne fra J Lindeberg, men får se. Syns den er feminin og fin. http://nelly.com/no/kl%C3%A6r-til-kvinner/kl%C3%A6r/jakker/j-lindeberg-2184/dilana-46-rev-down-jacket-221073-99/ De som ikke vil kjøpe så dyre jakker, eller vil bruke jakkene sine i 10 år etter hverandre står da virkelig fritt til det! På samme måte som vi andre, som ønsker å kjøpe ny jakke når vi er lei den andre eller har lyst på noe nytt, står fritt til det! Anonymous poster hash: a072a...a89
Englenemine Skrevet 18. november 2014 #63 Skrevet 18. november 2014 Oooh den var lekker. Men kjøpte ny ifjor omtrent lik i sort så det blir for dyrt for en jakke til. Den forrige var også veldig dyr men åh så deilig å varm.
sug lut Skrevet 18. november 2014 #64 Skrevet 18. november 2014 Fin! Liker fargen, men er ikke like vågal selv. Går i svart, grått, brunt, mørk blått og mørk grønt i min jakkegarderobe. Har kjøpt denne selv i år: http://www.didriksonsshop.no/didriksons-angelina-dame-vinter-parka-p-3017-c-219.aspx Anonymous poster hash: a072a...a89 Den Didrikson-jakka har jeg også sett på. Hvilken farge har du? Og hvor vanntett er den?
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #65 Skrevet 18. november 2014 At 3000kr er "ingenting"? Kanskje dere skal ta dere en tur til slummen i et eller annet u-land og få litt perspektiv på livet! Og dere kaller dere voksne? Dere lever i deres egen boble... Anonymous poster hash: 6e3c9...ac8
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #66 Skrevet 18. november 2014 Hvor er pop corn smileyen når man trenger den??? Anonymous poster hash: 0e3e2...4c9
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #67 Skrevet 18. november 2014 Fin! Liker fargen, men er ikke like vågal selv. Går i svart, grått, brunt, mørk blått og mørk grønt i min jakkegarderobe. Har kjøpt denne selv i år: http://www.didriksonsshop.no/didriksons-angelina-dame-vinter-parka-p-3017-c-219.aspx Anonymous poster hash: a072a...a89 Den Didrikson-jakka har jeg også sett på. Hvilken farge har du? Og hvor vanntett er den? Hmmm, du spør godt. Tro om den ikke hadde 8000 vannsøyle? Jeg mener å huske det. Veldig god og varm! Kan anbefales. Jeg har grønn. Prøvde svart og lilla også. Svart ble for kjip, mens lilla ikke ble helt meg, selv om fargen var veldig pen. Anonymous poster hash: a072a...a89
sug lut Skrevet 18. november 2014 #68 Skrevet 18. november 2014 Eh, betaler ikke 3000 for en jakke ass... Uff.. Anonymous poster hash: 6e3c9...ac8 3000 er da ingenting for en ordentlig vinterjakke? Den jeg ønsker meg koster over 20 000 Anonymous poster hash: 5a538...e05 Såppass ja. Jeg ville aldri i livet hatt på meg en så dyr jakke da. Men vi er forskjellig:) Link til din drømmejakke da? Anonymous poster hash: e6791...0bd https://uk.burberry.com/oversize-collar-shearling-coat-p39501381 Ikke meningen å kuppe tråden her. Om du synes den er skikkelig stygg kan du jo lage en ny tråd om det Anonymous poster hash: 5a538...e05 Kjempelekker jakke, men jeg mangler livet den passer til.
sug lut Skrevet 18. november 2014 #69 Skrevet 18. november 2014 Fin! Liker fargen, men er ikke like vågal selv. Går i svart, grått, brunt, mørk blått og mørk grønt i min jakkegarderobe. Har kjøpt denne selv i år: http://www.didriksonsshop.no/didriksons-angelina-dame-vinter-parka-p-3017-c-219.aspx Anonymous poster hash: a072a...a89 Den Didrikson-jakka har jeg også sett på. Hvilken farge har du? Og hvor vanntett er den? Hmmm, du spør godt. Tro om den ikke hadde 8000 vannsøyle? Jeg mener å huske det. Veldig god og varm! Kan anbefales. Jeg har grønn. Prøvde svart og lilla også. Svart ble for kjip, mens lilla ikke ble helt meg, selv om fargen var veldig pen. Anonymous poster hash: a072a...a89 Grønn var den jeg lurte på også, men på nett ser den ikke så veldig grønn ut egentlig - og den fargen som heter Midnight ser jo helt grå ut?
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #70 Skrevet 18. november 2014 At 3000kr er "ingenting"? Kanskje dere skal ta dere en tur til slummen i et eller annet u-land og få litt perspektiv på livet! Og dere kaller dere voksne? Dere lever i deres egen boble... Anonymous poster hash: 6e3c9...ac8 Ojojoj, så sinna. Jeg kan bare se EN som snakker om at 3000 kr er ingenting (for en god vinterjakke, ikke generelt) og det var ikke meg. Men hvor mye man er villig til å gi for en jakke er helt opp til den enkeltes økonomi. Ingen her sier at alle må ha jakker til 3000 kr. Det har da ingenting med slum og bobler å gjøre. Og ja, det er nettopp det at jeg er voksen, som gjør at jeg kan ta meg råd til sånt. Voksen, utdannet og i jobb. Ellers hadde jeg nok ikke hatt råd. Anonymous poster hash: a072a...a89
*Miss Marple* Skrevet 18. november 2014 #71 Skrevet 18. november 2014 Det er ikke så mange som kan engasjere over fire sider på grunn av et jakkekjøp 👏👏 Jeg blir litt nysgjerrig på om dere sier sånn der ute i den virkelige verden også? Hvis en kollega har kjøpt seg en dunjakke, sier dere da at den ikke passer å gå på jobb i? Om en venninne kjøper seg dunkåpe får hun beskjed om at den hører hjemme i skibakken/løypen (!!!)? Jeg er fascinert 😳
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #72 Skrevet 18. november 2014 Hehe denne tråden viste seg å være litt mer interessant enn overskriften skulle tilsi. Hadde ikke tenkt å lese den, men måtte bare inn og sjekke hvordan man kunne diskutere noe så kjedelig som en jakke over fire sider. Anonymous poster hash: 07cd9...39c
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #73 Skrevet 18. november 2014 Fin! Liker fargen, men er ikke like vågal selv. Går i svart, grått, brunt, mørk blått og mørk grønt i min jakkegarderobe. Har kjøpt denne selv i år: http://www.didriksonsshop.no/didriksons-angelina-dame-vinter-parka-p-3017-c-219.aspx Anonymous poster hash: a072a...a89 Den Didrikson-jakka har jeg også sett på. Hvilken farge har du? Og hvor vanntett er den? Hmmm, du spør godt. Tro om den ikke hadde 8000 vannsøyle? Jeg mener å huske det. Veldig god og varm! Kan anbefales. Jeg har grønn. Prøvde svart og lilla også. Svart ble for kjip, mens lilla ikke ble helt meg, selv om fargen var veldig pen. Anonymous poster hash: a072a...a89 Grønn var den jeg lurte på også, men på nett ser den ikke så veldig grønn ut egentlig - og den fargen som heter Midnight ser jo helt grå ut? Den er ganske mørk grønn, men jeg syns ikke bildet på nett gjør den noen voldsomt stor tjeneste. Prøv i butikk, er mitt råd. Jeg har faktisk str 34, mot str 36 til vanlig, så det er kanskje litt stor. Jeg har kun sett den i svart, grønn og lilla, så det midnight vet jeg ikke hvordan ser ut i virkeligheten.. Anonymous poster hash: a072a...a89
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #74 Skrevet 18. november 2014 Fin! Liker fargen, men er ikke like vågal selv. Går i svart, grått, brunt, mørk blått og mørk grønt i min jakkegarderobe. Har kjøpt denne selv i år: http://www.didriksonsshop.no/didriksons-angelina-dame-vinter-parka-p-3017-c-219.aspx Anonymous poster hash: a072a...a89 Den Didrikson-jakka har jeg også sett på. Hvilken farge har du? Og hvor vanntett er den? Hmmm, du spør godt. Tro om den ikke hadde 8000 vannsøyle? Jeg mener å huske det. Veldig god og varm! Kan anbefales. Jeg har grønn. Prøvde svart og lilla også. Svart ble for kjip, mens lilla ikke ble helt meg, selv om fargen var veldig pen. Anonymous poster hash: a072a...a89 Grønn var den jeg lurte på også, men på nett ser den ikke så veldig grønn ut egentlig - og den fargen som heter Midnight ser jo helt grå ut? Den er ganske mørk grønn, men jeg syns ikke bildet på nett gjør den noen voldsomt stor tjeneste. Prøv i butikk, er mitt råd. Jeg har faktisk str 34, mot str 36 til vanlig, så det er kanskje litt stor. Jeg har kun sett den i svart, grønn og lilla, så det midnight vet jeg ikke hvordan ser ut i virkeligheten.. Anonymous poster hash: a072a...a89 *den er kanskje litt stor, ikke det. Måtte rette det! Får pustebesvær av skrivefeil, spesielt egne. Anonymous poster hash: a072a...a89
sug lut Skrevet 18. november 2014 #75 Skrevet 18. november 2014 Fin! Liker fargen, men er ikke like vågal selv. Går i svart, grått, brunt, mørk blått og mørk grønt i min jakkegarderobe. Har kjøpt denne selv i år: http://www.didriksonsshop.no/didriksons-angelina-dame-vinter-parka-p-3017-c-219.aspx Anonymous poster hash: a072a...a89 Den Didrikson-jakka har jeg også sett på. Hvilken farge har du? Og hvor vanntett er den? Hmmm, du spør godt. Tro om den ikke hadde 8000 vannsøyle? Jeg mener å huske det. Veldig god og varm! Kan anbefales. Jeg har grønn. Prøvde svart og lilla også. Svart ble for kjip, mens lilla ikke ble helt meg, selv om fargen var veldig pen. Anonymous poster hash: a072a...a89 Grønn var den jeg lurte på også, men på nett ser den ikke så veldig grønn ut egentlig - og den fargen som heter Midnight ser jo helt grå ut? Den er ganske mørk grønn, men jeg syns ikke bildet på nett gjør den noen voldsomt stor tjeneste. Prøv i butikk, er mitt råd. Jeg har faktisk str 34, mot str 36 til vanlig, så det er kanskje litt stor. Jeg har kun sett den i svart, grønn og lilla, så det midnight vet jeg ikke hvordan ser ut i virkeligheten.. Anonymous poster hash: a072a...a89 *den er kanskje litt stor, ikke det. Måtte rette det! Får pustebesvær av skrivefeil, spesielt egne. Anonymous poster hash: a072a...a89 Siste spm: du vet ikke tilfeldigvis hvilke butikker som selger Didrikson?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå