Gå til innhold

Årets vinterjakke er i hus ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis den jakka ikke har kvalitet god nok til å holde mer enn et år er det et elendig kjøp. Den ser helt ok ut, heldig vis ikke svart, men jag har da ikke bruk for å kjøpe ny jakke hvert år. Som regel holder en jakke i over 10 år og da kjøper jeg ikke en gang de dyreste modellene.Anonymous poster hash: 26871...4d0

Hva mener du? Anonymous poster hash: 2a02f...6be
Jeg mener det er noe helt galt når voksne mennesker snakker om ÅRETS vinterjakke som om det var en normal ting å kjøpe ny ytterjakke hvert år. Det er totalt unødvendig. "Årets" vinterjakke for meg er ca 4 år gammel og holder fortsatt i mange år.Anonymous poster hash: 26871...4d0
Skjønner, du føler at det er viktig å ha noe å henge seg opp i?Du får kose deg med vinterjakka di, om den er 4 år eller kjøpt i går er mindre viktig. Ellers anbefaler jeg et glass rødvin mot høyt blodtrykk, noe du trolig trenger hvis du er mye på desse sidene ;)Anonymous poster hash: 2a02f...6be
Blodtrykket er helt fint, men takk for tipset.Jeg synes det er viktig å vise at ikke alle er enige i at en slik ekstrem trang til å kjøpe nye ting hele tiden er normalt. Hvis vi stadig blir fortalt at slik oppførsel er normalt og til og med forventet fører det til at vi blir mer tilbøyelig til å begynne å oppføre oss like lite rasjonelt selv.Anonymous poster hash: 26871...4d0

Joda, men jeg lurer på om du hadde sagt det samme hvis du overhørte noen snakke om dette i garderoben i barnehagen ol? Nå kan jeg heller ikke se at HI har sagt at hun kjøper vinterjakke hvert år, eller at det antas at denne jakken kun skal holde i ett år. Anonymous poster hash: 2a02f...6be
Hvis noen hadde sakt det til meg ville jeg svart på samme måten, ja. Jeg har ellers ikke for vane å blande meg inn i private samtaler jeg tilfeldig overhører.

Hi omtaler jakka som årets vinterjakke. Da regner jeg med at det er jakken hun akter å bruke dette året hun snakker om. Hadde hun snakket om en jakke hun forventet å bruke i mange år regner jeg med at hun bare hadde skrevet at hun hadde kjøpt ny jakke uten å presisere at det var årets jakke.

Anonymous poster hash: 26871...4d0

Er det så viktig når jeg kjøpte vinterjakke sist og når jeg ev.kommer til å kjøpe vinterjakke neste gang?

Poenget var:

Ny jakke + varm jakke + fin farge (lilla) = bra = fornøyd Nurkemamma

Det er greit.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis den jakka ikke har kvalitet god nok til å holde mer enn et år er det et elendig kjøp. Den ser helt ok ut, heldig vis ikke svart, men jag har da ikke bruk for å kjøpe ny jakke hvert år. Som regel holder en jakke i over 10 år og da kjøper jeg ikke en gang de dyreste modellene.Anonymous poster hash: 26871...4d0

Hva mener du? Anonymous poster hash: 2a02f...6be
Jeg mener det er noe helt galt når voksne mennesker snakker om ÅRETS vinterjakke som om det var en normal ting å kjøpe ny ytterjakke hvert år. Det er totalt unødvendig. "Årets" vinterjakke for meg er ca 4 år gammel og holder fortsatt i mange år.Anonymous poster hash: 26871...4d0
Skjønner, du føler at det er viktig å ha noe å henge seg opp i?Du får kose deg med vinterjakka di, om den er 4 år eller kjøpt i går er mindre viktig. Ellers anbefaler jeg et glass rødvin mot høyt blodtrykk, noe du trolig trenger hvis du er mye på desse sidene ;)Anonymous poster hash: 2a02f...6be
Blodtrykket er helt fint, men takk for tipset.Jeg synes det er viktig å vise at ikke alle er enige i at en slik ekstrem trang til å kjøpe nye ting hele tiden er normalt. Hvis vi stadig blir fortalt at slik oppførsel er normalt og til og med forventet fører det til at vi blir mer tilbøyelig til å begynne å oppføre oss like lite rasjonelt selv.Anonymous poster hash: 26871...4d0

Joda, men jeg lurer på om du hadde sagt det samme hvis du overhørte noen snakke om dette i garderoben i barnehagen ol? Nå kan jeg heller ikke se at HI har sagt at hun kjøper vinterjakke hvert år, eller at det antas at denne jakken kun skal holde i ett år. Anonymous poster hash: 2a02f...6be
Hvis noen hadde sakt det til meg ville jeg svart på samme måten, ja. Jeg har ellers ikke for vane å blande meg inn i private samtaler jeg tilfeldig overhører.

Hi omtaler jakka som årets vinterjakke. Da regner jeg med at det er jakken hun akter å bruke dette året hun snakker om. Hadde hun snakket om en jakke hun forventet å bruke i mange år regner jeg med at hun bare hadde skrevet at hun hadde kjøpt ny jakke uten å presisere at det var årets jakke.

Er det så viktig når jeg kjøpte vinterjakke sist og når jeg ev.kommer til å kjøpe vinterjakke neste gang?

Poenget var:

Ny jakke + varm jakke + fin farge (lilla) = bra = fornøyd Nurkemamma

Det er greit.

Skrevet

Litt lite stilig kanskje?

Forstår meg ikke på dette med sportsklær i alle anledninger. Når jeg skal å handle går jeg ikke i joggebukse. Går ikke på jobben i joggesko, og går ikke rundt i byen i skijakke!

Er som om folk i Norge, særlig i Bergen ikke aner når man bruker hva. Granitt Down Lady Parka Plum passer på ski og i skogen, det er ikke et plagg man går med til hverdags.

Anonymous poster hash: 333f7...476

Haha, hvis jeg møter noen på ski i den der så ler jeg meg ihjel.

Skrevet

Åh, den var fiiin! Mulig det blir min nr 2- jeg har denne; http://nettbutikk.bergans.no/Bekledning/Kåpe/Parka/Dun/Vattert1/Down-Lady-Parka-Black-M--144232-p0000350799 som vinterjakke, og den uisolerte versjonen av denne; http://nettbutikk.bergans.no/Bekledning/Kåpe/Parka/Skall/Vattert1/Oslo-Ins-Lady-Coat-Black-S--150767-p0000604497 til vår og høst.

Så har jeg en sort skallkåpe og en deilig og fin fleecejakke til å pakke meg inn i på hyttetur. :)

Linken viste ikke bare en jakke, men hvis det er dun parka du har, så har jeg den samme! :)

Utrolig god og varm. Jeg elsker min! :) hatt min i 4 år nå:)

Anonymous poster hash: e6791...0bd

Skrevet

Er den veldig fluffy? Bare spør fordi jeg lett ser ut som en sumobryter på stylter om overdelene er for tykke. Er den romslig over brystet? Likte den i blått. Jeg er en av de som kjøper meg minst en vinterjakke hvert år, og det er fordi jeg ikke får tak i en det ikke er noe galt med. Enten blir den litt for kort eller litt for lang. For tykk og varm. For innsvingt i livet og for posete nede. For trang over puppene slik at jeg får vondt i armene når jeg skal rekke frem til rattet eller feste 4 bilbelter. Den er for stor unntatt over puppene/skuldrene. Eller den er for tett i halsen, skraper meg på haka eller hetta henger ned i øynene.

Skrevet

Eh, betaler ikke 3000 for en jakke ass... Uff..

Anonymous poster hash: 6e3c9...ac8

3000 er da ingenting for en ordentlig vinterjakke? Den jeg ønsker meg koster over 20 000 :P

Anonymous poster hash: 5a538...e05

Såppass ja. Jeg ville aldri i livet hatt på meg en så dyr jakke da. Men vi er forskjellig:)

Link til din drømmejakke da?

Skrevet

Er den veldig fluffy? Bare spør fordi jeg lett ser ut som en sumobryter på stylter om overdelene er for tykke. Er den romslig over brystet? Likte den i blått. Jeg er en av de som kjøper meg minst en vinterjakke hvert år, og det er fordi jeg ikke får tak i en det ikke er noe galt med. Enten blir den litt for kort eller litt for lang. For tykk og varm. For innsvingt i livet og for posete nede. For trang over puppene slik at jeg får vondt i armene når jeg skal rekke frem til rattet eller feste 4 bilbelter. Den er for stor unntatt over puppene/skuldrene. Eller den er for tett i halsen, skraper meg på haka eller hetta henger ned i øynene.

Hva med å prøve jakkene på før du kjøper dem?

Skrevet

Forstår meg ikke på dette med sportsklær i alle anledninger. Når jeg skal å handle går jeg ikke i joggebukse. Går ikke på jobben i joggesko, og går ikke rundt i byen i skijakke!

Er som om folk i Norge, særlig i Bergen ikke aner når man bruker hva. Granitt Down Lady Parka Plum passer på ski og i skogen, det er ikke et plagg man går med til hverdags.

Hvis du møter meg på ski (med eller uten jakke) kommer du garantert til å le deg i hjel.

Sist jeg gikk på ski (påsken 2002??) ble jeg bl.a. sittende fast i en busk og min eks-mann måtte bære meg hjem. Brukte minst en time fra bil til hytte (ca.1 km.)

Måtte ha sånn borrelås under skiene (heller? koller? feller?). Det var traumatisk.

Ganske habil afterski-gjenger, da ;)

Skrevet

Jeg gjør det, så kjøper jeg den om det virker som den er bedre enn den jeg kjøpte sist. Men problemene dukker opp når jeg ser har fått prøvd den i praksis og sett meg i speilet skikkelig både bak og fremme. Kjøper en del på internett, og da har jeg litt mer kontroll.

Skrevet

Hvis du møter meg på ski (med eller uten jakke) kommer du garantert til å le deg i hjel.

Sist jeg gikk på ski (påsken 2002??) ble jeg bl.a. sittende fast i en busk og min eks-mann måtte bære meg hjem. Brukte minst en time fra bil til hytte (ca.1 km.)

Måtte ha sånn borrelås under skiene (heller? koller? feller?). Det var traumatisk.

Men da er du jo perfekt å ha på påskehytta - du kan steke i hytteveggen iført fine jakka og snertne solbriller og ha lammestek og rødvin ferdig til vi andre kommer tilbake, blir ikke bedre enn det.

Skrevet

Jeg spyr litt på meg av kommentaren "løp og kjøp" på ting som er såpass dyre. Ikke alle har penger å kaste vekk.

Anonymous poster hash: 64c38...093

Skrevet (endret)

Den er veldig behaglig på, men stor!! Jeg kjørte på og kjøpte L. Jeg har _skikkelig_ store pupper - og noen sa til meg at Bergansjakkene er sååå små i størrelsen. Jeg kunne med fordel hatt den i medium, men om det skulle bli gørkaldt får jeg plass til en diger ullgenser inni. Jeg kan også danse twist i jakken hvis jeg vil.

Den kan imidlertid snøres litt her og der så den sitter bra ;)

Alt i alt: fornøyd.

Endret av MammantilNurket
Skrevet (endret)

Men da er du jo perfekt å ha på påskehytta - du kan steke i hytteveggen iført fine jakka og snertne solbriller og ha lammestek og rødvin ferdig til vi andre kommer tilbake, blir ikke bedre enn det.
Det har du meg ;) Endret av MammantilNurket
Skrevet

3000 er da ingenting for en ordentlig vinterjakke? Den jeg ønsker meg koster over 20 000 :P

Såppass ja. Jeg ville aldri i livet hatt på meg en så dyr jakke da. Men vi er forskjellig:)

https://uk.burberry.com/oversize-collar-shearling-coat-p39501381

Ikke meningen å kuppe tråden her. Om du synes den er skikkelig stygg kan du jo lage en ny tråd om det :P

Skrevet

Ikke meningen å kuppe tråden her. Om du synes den er skikkelig stygg kan du jo lage en ny tråd om det :P

Fin den, men tror den fungerer dårlig sammen med refleksvest når jeg tråler skolegården på inspeksjon i ruskevær :)

Skrevet

Fin den, men tror den fungerer dårlig sammen med refleksvest når jeg tråler skolegården på inspeksjon i ruskevær :)

Alt til sin tid :)

Skrevet

Lekker jakke. Kunne tenkt meg den i blått, men det spørs om ikke vinterjakkekvota mi er full. Har allerede tre dunkåper og to dunjakker.

Skrevet

Jakkedilla er dyrt... Jeg har fått forbud mot å kjøpe ny dunjakke i år siden jeg kjøpte fire i fjor... :huh:

Anbefal gjerne en fin, litt lang regnjakke, for det trenger jeg (egentlig ikke, men jeg trenger det litt)  :laugh:

Anonymous poster hash: 2a02f...6be

Bergans Oslo Lady Trench Coat har stått på ønskelista her de siste 2-3 årene :D Ikke tatt meg råd til den enda.... :D

Skrevet

Alt til sin tid :)

Kjempelekker!! Hva slags skinn/pels er det?

Skrevet

Er det normalt å legge ut bilder av klærne man kjøper her inne?! Da blir det jævlig mange kjedelige tråder etterhvert.

Skal jeg at bilde av buksa jeg kjøpte i går? Og trusa jeg kjøpte på fredag?

Hvem bryr seg egentlig?

Skrevet

Man går da ikke på ski i dunjakke/kåpe :o hvordan er det dine skiturer arter seg? Hadde jeg gjort det hadde jeg dauet av varme! Da har man på seg tynne, men funksjonelle lag som det går an å bevege seg i. Hadde jeg sett en i denne kåpen i skiløypa hadde jeg nok tenkt at personen var på tiårets første skitur.

Hvilke klesplagg mener du man skal bruke til hverdags (altså til/fra jobb, på trilletur osv) i kalde Norge da? Dunjakker/kåper passer klimaet vårt perfekt.

Jeg har en lignende kåpe og den er fantastisk å ha på når jeg skal levere mini i bhg eller ut og handle om ettermiddagen. Jeg kan også finne på å ha den på når jeg skal på shopping midt på kaldeste vinteren 😱

Skrevet

Er det normalt å legge ut bilder av klærne man kjøper her inne?! Da blir det jævlig mange kjedelige tråder etterhvert.

Hvem bryr seg egentlig?

Man kan godt legge ut bilder av alt man ønsker (innen lovligheten og sømmelighetens grenser selvsagt). Som du ser er vi flere som syns sånne tråder er greie å svare på. Om man ikke bryr seg kan man bare la være å klikke seg inn på de trådene som handler om det. Det står veldig ofte i overskriften hva innlegget handler om.

Skrevet

Hvem bryr seg egentlig?

For litt siden hadde jeg en tråd om av typen "jeg trenger ny vinterjakke og synes denne ser fin ut - hva synes dere?".

Jeg vil veldig gjerne se bilde av den nye buksen din og av undertøyet ditt :)

Skrevet

Feil! Man bruker dunjakke når det er kaldt.

Anonymous poster hash: 2a02f...6be

jeg kan også bruke dunjakke når det er kaldt, men den jeg bruker til hverdags ser ikke ut som en skijakke tilsvarende den som er avbildet. har en michael kors, og en annen til sports bruk.

det er helt snålt med voksne damer med en garderobe fra XXL sport!

Skrevet

Litt morsomt - på DiB kan man forutse hvem som får sure tilbakemeldinger selv på hyggelige innlegg. Det eneste overraskende i tråden er at det ikke er enda verre... Gjør det noe om folk deler noe trivielt? Gjør det noe om folk gleder seg over en jakke? Er sannelig ikke alt jeg er enig med MTN om, men det er allikevel ikke sånn at alt må være dumt selv om man ikke alltid mener det samme.

Fin, MTN! Jeg er også et bøttekott. Eller gjør meg i et bøttekott? Eller er jeg en bøtteknott? Har også tenkt at lange jakker gjør meg enda mer tønneformet enn jeg er, men skal prøve en sånn. Den ser fin ut :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...