Gå til innhold

Årets vinterjakke er i hus ...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet! Har den samme jakken i brun, og jeg elsker den! 😄

Skrevet

Knallfin! Men litt dyr for meg. Gratulerer:).

Skrevet

Jakkedilla er dyrt... Jeg har fått forbud mot å kjøpe ny dunjakke i år siden jeg kjøpte fire i fjor... :huh:

 

Anbefal gjerne en fin, litt lang regnjakke, for det trenger jeg (egentlig ikke, men jeg trenger det litt)  :laugh:



Anonymous poster hash: 2a02f...6be
Skrevet

Fiiiiin :D Elsker lilla! :D Dessverre er jeg en av de som ikke var tilstede når høyde ble utdelt, så jeg kan ikke bruke så lange jakker :(

 

Anonymous poster hash: dbf17...28f

Skrevet

Fiiiiin :D Elsker lilla! :D Dessverre er jeg en av de som ikke var tilstede når høyde ble utdelt, så jeg kan ikke bruke så lange jakker :(

 

Anonymous poster hash: dbf17...28f

Jeg er under en seksti - får man ikke lov til å bruke lang jakke når man er en bøttekott ? :o Uæææ!!

Synes den sitter kjempefint, altså, rekker meg til litt over knærne.

Jaja, kommer i alle fall ikke til å fryse på stumpen i vinter ;)

Skrevet

Takk for tipset! Har litt lyst å spandere på meg ei skikkeleg dunjakke i år.

Skrevet

Hvis den jakka ikke har kvalitet god nok til å holde mer enn et år er det et elendig kjøp. Den ser helt ok ut, heldig vis ikke svart, men jag har da ikke bruk for å kjøpe ny jakke hvert år. Som regel holder en jakke i over 10 år og da kjøper jeg ikke en gang de dyreste modellene.

 

Anonymous poster hash: 26871...4d0

Skrevet

 

Fiiiiin :D Elsker lilla! :D Dessverre er jeg en av de som ikke var tilstede når høyde ble utdelt, så jeg kan ikke bruke så lange jakker :(

 

Anonymous poster hash: dbf17...28f

Jeg er under en seksti - får man ikke lov til å bruke lang jakke når man er en bøttekott ? :o Uæææ!!

Synes den sitter kjempefint, altså, rekker meg til litt over knærne.

Jaja, kommer i alle fall ikke til å fryse på stumpen i vinter ;)

 

Et bøttekott, det syntes jeg var grusomt sagt :P

 

Anonymous poster hash: 03b1f...836

Skrevet

Hvis den jakka ikke har kvalitet god nok til å holde mer enn et år er det et elendig kjøp. Den ser helt ok ut, heldig vis ikke svart, men jag har da ikke bruk for å kjøpe ny jakke hvert år. Som regel holder en jakke i over 10 år og da kjøper jeg ikke en gang de dyreste modellene.

 

Anonymous poster hash: 26871...4d0

 

 

Hva mener du?

 

Anonymous poster hash: 2a02f...6be

Skrevet

 

Hvis den jakka ikke har kvalitet god nok til å holde mer enn et år er det et elendig kjøp. Den ser helt ok ut, heldig vis ikke svart, men jag har da ikke bruk for å kjøpe ny jakke hvert år. Som regel holder en jakke i over 10 år og da kjøper jeg ikke en gang de dyreste modellene.Anonymous poster hash: 26871...4d0

  Hva mener du? Anonymous poster hash: 2a02f...6be
Jeg mener det er noe helt galt når voksne mennesker snakker om ÅRETS vinterjakke som om det var en normal ting å kjøpe ny ytterjakke hvert år. Det er totalt unødvendig. "Årets" vinterjakke for meg er ca 4 år gammel og holder fortsatt i mange år.

 

Anonymous poster hash: 26871...4d0

Skrevet

Noen som vet hva xxl i Rjukan Down Lady tilsvarer?



Anonymous poster hash: 9170f...085
Skrevet

Åh, den var fiiin! Mulig det blir min nr 2- jeg har denne; http://nettbutikk.bergans.no/Bekledning/Kåpe/Parka/Dun/Vattert1/Down-Lady-Parka-Black-M--144232-p0000350799  som vinterjakke, og den uisolerte versjonen av denne; http://nettbutikk.bergans.no/Bekledning/Kåpe/Parka/Skall/Vattert1/Oslo-Ins-Lady-Coat-Black-S--150767-p0000604497 til vår og høst. 

Så har jeg en sort skallkåpe og en deilig og fin fleecejakke til å pakke meg inn i på hyttetur. :)

Skrevet

 

 

Hvis den jakka ikke har kvalitet god nok til å holde mer enn et år er det et elendig kjøp. Den ser helt ok ut, heldig vis ikke svart, men jag har da ikke bruk for å kjøpe ny jakke hvert år. Som regel holder en jakke i over 10 år og da kjøper jeg ikke en gang de dyreste modellene.Anonymous poster hash: 26871...4d0

  Hva mener du? Anonymous poster hash: 2a02f...6be
Jeg mener det er noe helt galt når voksne mennesker snakker om ÅRETS vinterjakke som om det var en normal ting å kjøpe ny ytterjakke hvert år. Det er totalt unødvendig. "Årets" vinterjakke for meg er ca 4 år gammel og holder fortsatt i mange år.

 

Anonymous poster hash: 26871...4d0

 

 

 

Skjønner, du føler at det er viktig å ha noe å henge seg opp i?

 

Du får kose deg med vinterjakka di, om den er 4 år eller kjøpt i går er mindre viktig. 

 

Ellers anbefaler jeg et glass rødvin mot høyt blodtrykk, noe du trolig trenger hvis du er mye på desse sidene ;)

 

Anonymous poster hash: 2a02f...6be

Skrevet

Litt lite stilig kanskje?

Forstår meg ikke på dette med sportsklær i alle anledninger. Når jeg skal å handle går jeg ikke i joggebukse. Går ikke på jobben i joggesko, og går ikke rundt i byen i skijakke!

 

Er som om folk i Norge, særlig i Bergen ikke aner når man bruker hva. Granitt Down Lady Parka Plum passer på ski og i skogen, det er ikke et plagg man går med til hverdags.

 

Anonymous poster hash: 333f7...476

Skrevet

 

Fiiiiin :D Elsker lilla! :D Dessverre er jeg en av de som ikke var tilstede når høyde ble utdelt, så jeg kan ikke bruke så lange jakker :(

 

Anonymous poster hash: dbf17...28f

Jeg er under en seksti - får man ikke lov til å bruke lang jakke når man er en bøttekott ? :o Uæææ!!

Synes den sitter kjempefint, altså, rekker meg til litt over knærne.

Jaja, kommer i alle fall ikke til å fryse på stumpen i vinter ;)

Nei det er strengt forbudt! ;) Er selv 164 lav, og føler jeg "forsvinner" i slike jakker. Har sååå lyst på, men må nok dessverre bare innfinne meg med å bruke min vanlige, korte bergans :)

 

Anonymous poster hash: dbf17...28f

Skrevet

Litt lite stilig kanskje?

Forstår meg ikke på dette med sportsklær i alle anledninger. Når jeg skal å handle går jeg ikke i joggebukse. Går ikke på jobben i joggesko, og går ikke rundt i byen i skijakke!

 

Er som om folk i Norge, særlig i Bergen ikke aner når man bruker hva. Granitt Down Lady Parka Plum passer på ski og i skogen, det er ikke et plagg man går med til hverdags.

 

Anonymous poster hash: 333f7...476

 

 

Feil! Man bruker dunjakke når det er kaldt. 

 

Anonymous poster hash: 2a02f...6be

Skrevet

 

 

 

Hvis den jakka ikke har kvalitet god nok til å holde mer enn et år er det et elendig kjøp. Den ser helt ok ut, heldig vis ikke svart, men jag har da ikke bruk for å kjøpe ny jakke hvert år. Som regel holder en jakke i over 10 år og da kjøper jeg ikke en gang de dyreste modellene.Anonymous poster hash: 26871...4d0

  Hva mener du? Anonymous poster hash: 2a02f...6be
Jeg mener det er noe helt galt når voksne mennesker snakker om ÅRETS vinterjakke som om det var en normal ting å kjøpe ny ytterjakke hvert år. Det er totalt unødvendig. "Årets" vinterjakke for meg er ca 4 år gammel og holder fortsatt i mange år.Anonymous poster hash: 26871...4d0

  Skjønner, du føler at det er viktig å ha noe å henge seg opp i?Du får kose deg med vinterjakka di, om den er 4 år eller kjøpt i går er mindre viktig.  Ellers anbefaler jeg et glass rødvin mot høyt blodtrykk, noe du trolig trenger hvis du er mye på desse sidene ;)Anonymous poster hash: 2a02f...6be
Blodtrykket er helt fint, men takk for tipset.

Jeg synes det er viktig å vise at ikke alle er enige i at en slik ekstrem trang til å kjøpe nye ting hele tiden er normalt. Hvis vi stadig blir fortalt at slik oppførsel er normalt og til og med forventet fører det til at vi blir mer tilbøyelig til å begynne å oppføre oss like lite rasjonelt selv.

 

Anonymous poster hash: 26871...4d0

Skrevet (endret)

Litt lite stilig kanskje?

Forstår meg ikke på dette med sportsklær i alle anledninger. Når jeg skal å handle går jeg ikke i joggebukse. Går ikke på jobben i joggesko, og går ikke rundt i byen i skijakke!

 

Er som om folk i Norge, særlig i Bergen ikke aner når man bruker hva. Granitt Down Lady Parka Plum passer på ski og i skogen, det er ikke et plagg man går med til hverdags.

 

Anonymous poster hash: 333f7...476

Jeg har kåpe® til pent og til bybruk.

Når jeg har inspeksjon i friminutt trenger jeg noe skikkelig varmt å ha på meg. Likeledes til og fra jobb i vinterhalvåret. Skolen hvor jeg jobber ligger høyt og det er kaldt og forblåst vinterstid - synes jeg har gjort et praktisk, godt og ganske så fint kjøp :)

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Eh, betaler ikke 3000 for en jakke ass... Uff..

 

Anonymous poster hash: 6e3c9...ac8

Skrevet

 

 

 

Fiiiiin :D Elsker lilla! :D Dessverre er jeg en av de som ikke var tilstede når høyde ble utdelt, så jeg kan ikke bruke så lange jakker :(

 

Anonymous poster hash: dbf17...28f

Jeg er under en seksti - får man ikke lov til å bruke lang jakke når man er en bøttekott ? :o Uæææ!!

Synes den sitter kjempefint, altså, rekker meg til litt over knærne.

Jaja, kommer i alle fall ikke til å fryse på stumpen i vinter ;)

Et bøttekott, det syntes jeg var grusomt sagt :P

 

Anonymous poster hash: 03b1f...836

Mente bøtteknott :D

Skrevet

 

 

 

 

Hvis den jakka ikke har kvalitet god nok til å holde mer enn et år er det et elendig kjøp. Den ser helt ok ut, heldig vis ikke svart, men jag har da ikke bruk for å kjøpe ny jakke hvert år. Som regel holder en jakke i over 10 år og da kjøper jeg ikke en gang de dyreste modellene.Anonymous poster hash: 26871...4d0

  Hva mener du? Anonymous poster hash: 2a02f...6be
Jeg mener det er noe helt galt når voksne mennesker snakker om ÅRETS vinterjakke som om det var en normal ting å kjøpe ny ytterjakke hvert år. Det er totalt unødvendig. "Årets" vinterjakke for meg er ca 4 år gammel og holder fortsatt i mange år.Anonymous poster hash: 26871...4d0
  Skjønner, du føler at det er viktig å ha noe å henge seg opp i?Du får kose deg med vinterjakka di, om den er 4 år eller kjøpt i går er mindre viktig.  Ellers anbefaler jeg et glass rødvin mot høyt blodtrykk, noe du trolig trenger hvis du er mye på desse sidene ;)Anonymous poster hash: 2a02f...6be
Blodtrykket er helt fint, men takk for tipset.

Jeg synes det er viktig å vise at ikke alle er enige i at en slik ekstrem trang til å kjøpe nye ting hele tiden er normalt. Hvis vi stadig blir fortalt at slik oppførsel er normalt og til og med forventet fører det til at vi blir mer tilbøyelig til å begynne å oppføre oss like lite rasjonelt selv.

 

Anonymous poster hash: 26871...4d0

 

 

Joda, men jeg lurer på om du hadde sagt det samme hvis du overhørte noen snakke om dette i garderoben i barnehagen ol? 

Nå kan jeg heller ikke se at HI har sagt at hun kjøper vinterjakke hvert år, eller at det antas at denne jakken kun skal holde i ett år.  

 

 

Anonymous poster hash: 2a02f...6be

Skrevet

Eh, betaler ikke 3000 for en jakke ass... Uff..

 

Anonymous poster hash: 6e3c9...ac8

3000 er da ingenting for en ordentlig vinterjakke? Den jeg ønsker meg koster over 20 000 :P

 

 

Anonymous poster hash: 5a538...e05

Skrevet

 

 

 

 

 

Hvis den jakka ikke har kvalitet god nok til å holde mer enn et år er det et elendig kjøp. Den ser helt ok ut, heldig vis ikke svart, men jag har da ikke bruk for å kjøpe ny jakke hvert år. Som regel holder en jakke i over 10 år og da kjøper jeg ikke en gang de dyreste modellene.Anonymous poster hash: 26871...4d0

  Hva mener du? Anonymous poster hash: 2a02f...6be
Jeg mener det er noe helt galt når voksne mennesker snakker om ÅRETS vinterjakke som om det var en normal ting å kjøpe ny ytterjakke hvert år. Det er totalt unødvendig. "Årets" vinterjakke for meg er ca 4 år gammel og holder fortsatt i mange år.Anonymous poster hash: 26871...4d0
  Skjønner, du føler at det er viktig å ha noe å henge seg opp i?Du får kose deg med vinterjakka di, om den er 4 år eller kjøpt i går er mindre viktig.  Ellers anbefaler jeg et glass rødvin mot høyt blodtrykk, noe du trolig trenger hvis du er mye på desse sidene ;)Anonymous poster hash: 2a02f...6be
Blodtrykket er helt fint, men takk for tipset.Jeg synes det er viktig å vise at ikke alle er enige i at en slik ekstrem trang til å kjøpe nye ting hele tiden er normalt. Hvis vi stadig blir fortalt at slik oppførsel er normalt og til og med forventet fører det til at vi blir mer tilbøyelig til å begynne å oppføre oss like lite rasjonelt selv.Anonymous poster hash: 26871...4d0

 Joda, men jeg lurer på om du hadde sagt det samme hvis du overhørte noen snakke om dette i garderoben i barnehagen ol? Nå kan jeg heller ikke se at HI har sagt at hun kjøper vinterjakke hvert år, eller at det antas at denne jakken kun skal holde i ett år.    Anonymous poster hash: 2a02f...6be
Hvis noen hadde sakt det til meg ville jeg svart på samme måten, ja. Jeg har ellers ikke for vane å blande meg inn i private samtaler jeg tilfeldig overhører.

Hi omtaler jakka som årets vinterjakke. Da regner jeg med at det er jakken hun akter å bruke dette året hun snakker om. Hadde hun snakket om en jakke hun forventet å bruke i mange år regner jeg med at hun bare hadde skrevet at hun hadde kjøpt ny jakke uten å presisere at det var årets jakke.

 

Anonymous poster hash: 26871...4d0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...