Kremtopp Skrevet 10. november 2014 #76 Skrevet 10. november 2014 Veldig mange ufyselig, liksom-voksne kvinnfolk her inne, det er lett å se utifra alle stygge skjellsord som hagler mot hi - kanskje dere skal feie for deres egen dør før dere feier for his? Ærlig talt, jeg blir nesten flau på vegne av dere "voksne" damer som holder på slik på nett. Her er det en rådvill kvinne som spør om råd i en vanskelig situasjon hun selv har satt seg i og hva får hun slengt etter seg?! Lite meningsfylte råd her inne, stort sett bare stygge bemerkninger om hvor dårlig menneske hun er osv. Det er ikke greit å være utro, men vi har absolutt ingen innsikt i his privatliv, det kan være en million årsaker til at dette skjedde. Uansett, hun har blitt gravid så det er en ny uskyldig part inni bildet; det ufødte barnet. Hi: du må selv bestemme deg for hva du vil. Ønsker du dette barnet? Kan du leve med valget om du tar abort? Synes også du skal informere elskeren din om du ikke har gjort det allerede. Vil ønske deg lykke til og samtidig si at du ikke må bry deg om alle de stygge kommentarene du har fått her inne, vi er alle mennesker og kan gjøre feil! Klem til deg Og til de av dere som LER av his kommentar om at det kan skje alle; å tro noe annet er naivt. Hva du tenker og mener idag kan endre seg om 2-3 år eller fremover i tid. Bare husk på at veldig mange som har vært utro faktisk tenkte det samme en gang i tiden, og veldig mange kvinner går rundt og innbiller seg at "mannen min kommer aldri til å være utro for han er ikke sånn" - ekstremt mange har brent seg på den tankegangen. Jo, dette er absolutt noe som kan skje de aller fleste. ONS kan kanskje skje alle, men ikke bevisst forhold på si uten prevensjon med en mann som også er gift. Det er bare ondskap. Og nei, jeg klarer ikke å ha sympati med slike damer, hun ser på seg selv som den skadelidende part og driter i alle andre. Hvis min mann innleder et forhold til en dame på si der han har sex med henne uten prevensjon, med følelser involvert, risikerer å smitte meg med kjønnssykdommer eller å gjøre elskerinnen gravid, så går jeg fra ham på flekken. Jeg er ikke så naiv at jeg tror at det aldri kommer til å skje min mann, men jeg vet hva jeg gjør hvis det skjer. Man kan imidlertid si at man selv aldri vil være utro hvis man ikke har vært det til man er 35-40 år. Sannsynligheten for at man skal hore rundt som 50-åring er vel ganske liten. Hvorfor mener du at ingen kan si at de aldri vil være utro? Folk kan si at de aldri vil stjele, slå noen i hjel med vilje (selvforsvar eller frontkollisjon der føreren i den andre bilen omkommer er ikke medregnet), drive med psykisk terror på ungene sine eller tenne på huset, og de fleste tror dem. Men med en gang det gjelder å slenge rundt med musa, så er det vel ingen som kan gardere seg mot det ifølge deg? Hvor er logikken? Mener du at vi er noen dyr som ikke har kontroll over kroppen sin, prinsipper eller moral?Hvor er logikken? Tja det kan jeg si med en gang: SEX er en stor del av den menneskelige natur, vi trenger sex. Å drepe noen, tenne på huset eller bedrive psykisk terror er IKKE en del av den menneskelige natur, da er du i så fall psykisk syk (drap i nødverge kan ikke tas med i denne sammenligning) så jeg skjønner ikke hvordan du kan sammenlikne sex og utroskap med noe som strider fullstendig imot den menneskelige natur? Vi har fri vilje og fatter våre valg, men når godt voksne kvinner sitter på et forum og spyr eder og galler blir jeg provosert. Hi vet at hun har gjort noe galt her og da trenger hun ikke en masse stygge bemerkninger om hvor dårlig menneske hun er osv. Hun har da ikke bedt om sympati, men RÅD Så du mener at ALLE har så dårlig kontroll over kjønnsorganene sine at de risikerer å være utro minst 1 gang i løpet av livet? Sex er naturlig, utroskap i et forhold er ikke naturlig. Det er mange som stjeler også, fordi de har lyst på ting som ikke er lov å ta gratis, det her blir jo det samme - du har lyst på noen som ikke er lov å ha sex med fordi du er gift. Logikken blir den samme. Å påstå at alle kan være utro er bare dumt, og vanlig forsvarsargument for utro drittsekker som prøve å få andre til å synes synd på dem: "det kan skje alle". Nei, det kan det ikke. Det sies at opptil 60% av alle i forhold er utro minst en gang i løpet av livet - det betyr at 40% ikke er det. Det har jeg ikke skrevet heller, jeg skrev at det kan skje de ALLER fleste, lær deg forskjellen før du lirer av deg spydigheter. Og det er absolutt en stor forskjell på sex og drap, stjeling osv. Og si meg HVOR i loven står det at det ikke er lov å ha sex med noen som er gift?? Siden du sammenlikner stjeling og sex utenfor ekteskapet? Det går jo på dine valg som menneske, mens du blir straffeforfulgt om du blir tatt i å stjele så får det ikke samme konsekvenser om du velger å være utro. Jeg legger meg ikke oppi hvorfor HI har vært utro, jeg valgte å vise henne at det finnes mennesker der ute som ikke er like dømmende og som ikke bedriver nettmobbing. Og til din så fine bemerkning om at det kun er utro drittsekker som mener det kan skje alle; jeg har ikke vært utro. Sammenhengen mellom stjeling og utroskap er at de begge er bevisste valg. Det er ingen som bare faller med pikken først inn i en dame. Derfor er det ikke noe som "bare skjer". Men ja, alle er vi potensielle kandidater til å være utro, men det handler om valg og styrke; styrke til å si nei, og evt gjør det slutt med den man er sammen med først, og valget om å sette familien og de man har lovet seg bort til først. Og de som er bevisste på dette har mye mindre sjanse til å være utro. Og nei, utroskap er ikke ulovlig, men det har store konsekvenser for de som står rundt, noe de som er utro er fullt klar over. Det er russisk rulett, og skremmende ofte treffer man kammeret med kula. Anonymous poster hash: 269c9...3c4 Det er jeg enig i, vi er alle potensielle kandidater, men som du skriver det handler om menneskelig vilje og styrke.
Luksusdyret Skrevet 10. november 2014 #77 Skrevet 10. november 2014 Veldig mange ufyselig, liksom-voksne kvinnfolk her inne, det er lett å se utifra alle stygge skjellsord som hagler mot hi - kanskje dere skal feie for deres egen dør før dere feier for his? Ærlig talt, jeg blir nesten flau på vegne av dere "voksne" damer som holder på slik på nett. Her er det en rådvill kvinne som spør om råd i en vanskelig situasjon hun selv har satt seg i og hva får hun slengt etter seg?! Lite meningsfylte råd her inne, stort sett bare stygge bemerkninger om hvor dårlig menneske hun er osv. Det er ikke greit å være utro, men vi har absolutt ingen innsikt i his privatliv, det kan være en million årsaker til at dette skjedde. Uansett, hun har blitt gravid så det er en ny uskyldig part inni bildet; det ufødte barnet. Hi: du må selv bestemme deg for hva du vil. Ønsker du dette barnet? Kan du leve med valget om du tar abort? Synes også du skal informere elskeren din om du ikke har gjort det allerede. Vil ønske deg lykke til og samtidig si at du ikke må bry deg om alle de stygge kommentarene du har fått her inne, vi er alle mennesker og kan gjøre feil! Klem til deg Og til de av dere som LER av his kommentar om at det kan skje alle; å tro noe annet er naivt. Hva du tenker og mener idag kan endre seg om 2-3 år eller fremover i tid. Bare husk på at veldig mange som har vært utro faktisk tenkte det samme en gang i tiden, og veldig mange kvinner går rundt og innbiller seg at "mannen min kommer aldri til å være utro for han er ikke sånn" - ekstremt mange har brent seg på den tankegangen. Jo, dette er absolutt noe som kan skje de aller fleste. ONS kan kanskje skje alle, men ikke bevisst forhold på si uten prevensjon med en mann som også er gift. Det er bare ondskap. Og nei, jeg klarer ikke å ha sympati med slike damer, hun ser på seg selv som den skadelidende part og driter i alle andre. Hvis min mann innleder et forhold til en dame på si der han har sex med henne uten prevensjon, med følelser involvert, risikerer å smitte meg med kjønnssykdommer eller å gjøre elskerinnen gravid, så går jeg fra ham på flekken. Jeg er ikke så naiv at jeg tror at det aldri kommer til å skje min mann, men jeg vet hva jeg gjør hvis det skjer. Man kan imidlertid si at man selv aldri vil være utro hvis man ikke har vært det til man er 35-40 år. Sannsynligheten for at man skal hore rundt som 50-åring er vel ganske liten. Hvorfor mener du at ingen kan si at de aldri vil være utro? Folk kan si at de aldri vil stjele, slå noen i hjel med vilje (selvforsvar eller frontkollisjon der føreren i den andre bilen omkommer er ikke medregnet), drive med psykisk terror på ungene sine eller tenne på huset, og de fleste tror dem. Men med en gang det gjelder å slenge rundt med musa, så er det vel ingen som kan gardere seg mot det ifølge deg? Hvor er logikken? Mener du at vi er noen dyr som ikke har kontroll over kroppen sin, prinsipper eller moral?Hvor er logikken? Tja det kan jeg si med en gang: SEX er en stor del av den menneskelige natur, vi trenger sex. Å drepe noen, tenne på huset eller bedrive psykisk terror er IKKE en del av den menneskelige natur, da er du i så fall psykisk syk (drap i nødverge kan ikke tas med i denne sammenligning) så jeg skjønner ikke hvordan du kan sammenlikne sex og utroskap med noe som strider fullstendig imot den menneskelige natur? Vi har fri vilje og fatter våre valg, men når godt voksne kvinner sitter på et forum og spyr eder og galler blir jeg provosert. Hi vet at hun har gjort noe galt her og da trenger hun ikke en masse stygge bemerkninger om hvor dårlig menneske hun er osv. Hun har da ikke bedt om sympati, men RÅD Så du mener at ALLE har så dårlig kontroll over kjønnsorganene sine at de risikerer å være utro minst 1 gang i løpet av livet? Sex er naturlig, utroskap i et forhold er ikke naturlig. Det er mange som stjeler også, fordi de har lyst på ting som ikke er lov å ta gratis, det her blir jo det samme - du har lyst på noen som ikke er lov å ha sex med fordi du er gift. Logikken blir den samme. Å påstå at alle kan være utro er bare dumt, og vanlig forsvarsargument for utro drittsekker som prøve å få andre til å synes synd på dem: "det kan skje alle". Nei, det kan det ikke. Det sies at opptil 60% av alle i forhold er utro minst en gang i løpet av livet - det betyr at 40% ikke er det. Det har jeg ikke skrevet heller, jeg skrev at det kan skje de ALLER fleste, lær deg forskjellen før du lirer av deg spydigheter. Og det er absolutt en stor forskjell på sex og drap, stjeling osv. Og si meg HVOR i loven står det at det ikke er lov å ha sex med noen som er gift?? Siden du sammenlikner stjeling og sex utenfor ekteskapet? Det går jo på dine valg som menneske, mens du blir straffeforfulgt om du blir tatt i å stjele så får det ikke samme konsekvenser om du velger å være utro. Jeg legger meg ikke oppi hvorfor HI har vært utro, jeg valgte å vise henne at det finnes mennesker der ute som ikke er like dømmende og som ikke bedriver nettmobbing. Og til din så fine bemerkning om at det kun er utro drittsekker som mener det kan skje alle; jeg har ikke vært utro. Sammenhengen mellom stjeling og utroskap er at de begge er bevisste valg. Det er ingen som bare faller med pikken først inn i en dame. Derfor er det ikke noe som "bare skjer". Men ja, alle er vi potensielle kandidater til å være utro, men det handler om valg og styrke; styrke til å si nei, og evt gjør det slutt med den man er sammen med først, og valget om å sette familien og de man har lovet seg bort til først. Og de som er bevisste på dette har mye mindre sjanse til å være utro. Og nei, utroskap er ikke ulovlig, men det har store konsekvenser for de som står rundt, noe de som er utro er fullt klar over. Det er russisk rulett, og skremmende ofte treffer man kammeret med kula. Anonymous poster hash: 269c9...3c4 Det er jeg enig i, vi er alle potensielle kandidater, men som du skriver det handler om menneskelig vilje og styrke. Signerer begge svarene, ved å si at det kan skje alle eller de aller fleste påstår denne anonyme at alle/de aller fleste ikke eier viljestyrke, og det er langt fra sannheten. Det finnes for eksempel mange aseksuelle eller med veldig lav libido - de har svært liten risiko for å være utro i tillegg til å ha sex i eget forhold. Det finnes mennesker med høy moral som uansett hva ikke ligger med andre. Reagerer også på unnskyldningen om at "det er ikke straffbart å være utro, men det er straffbart å stjele". Vel, hvis man skal gjøre alt som ikke er straffbart, uansett hva det er, så legitimerer det ting som mobbing, psykisk mishandling, bryte avtaler hele tiden, svikte sine venner og familie - det må jo være greit siden man verken får bot eller fengselsstraff for det?
Kremtopp Skrevet 10. november 2014 #78 Skrevet 10. november 2014 Veldig mange ufyselig, liksom-voksne kvinnfolk her inne, det er lett å se utifra alle stygge skjellsord som hagler mot hi - kanskje dere skal feie for deres egen dør før dere feier for his? Ærlig talt, jeg blir nesten flau på vegne av dere "voksne" damer som holder på slik på nett. Her er det en rådvill kvinne som spør om råd i en vanskelig situasjon hun selv har satt seg i og hva får hun slengt etter seg?! Lite meningsfylte råd her inne, stort sett bare stygge bemerkninger om hvor dårlig menneske hun er osv. Det er ikke greit å være utro, men vi har absolutt ingen innsikt i his privatliv, det kan være en million årsaker til at dette skjedde. Uansett, hun har blitt gravid så det er en ny uskyldig part inni bildet; det ufødte barnet. Hi: du må selv bestemme deg for hva du vil. Ønsker du dette barnet? Kan du leve med valget om du tar abort? Synes også du skal informere elskeren din om du ikke har gjort det allerede. Vil ønske deg lykke til og samtidig si at du ikke må bry deg om alle de stygge kommentarene du har fått her inne, vi er alle mennesker og kan gjøre feil! Klem til deg Og til de av dere som LER av his kommentar om at det kan skje alle; å tro noe annet er naivt. Hva du tenker og mener idag kan endre seg om 2-3 år eller fremover i tid. Bare husk på at veldig mange som har vært utro faktisk tenkte det samme en gang i tiden, og veldig mange kvinner går rundt og innbiller seg at "mannen min kommer aldri til å være utro for han er ikke sånn" - ekstremt mange har brent seg på den tankegangen. Jo, dette er absolutt noe som kan skje de aller fleste. ONS kan kanskje skje alle, men ikke bevisst forhold på si uten prevensjon med en mann som også er gift. Det er bare ondskap. Og nei, jeg klarer ikke å ha sympati med slike damer, hun ser på seg selv som den skadelidende part og driter i alle andre. Hvis min mann innleder et forhold til en dame på si der han har sex med henne uten prevensjon, med følelser involvert, risikerer å smitte meg med kjønnssykdommer eller å gjøre elskerinnen gravid, så går jeg fra ham på flekken. Jeg er ikke så naiv at jeg tror at det aldri kommer til å skje min mann, men jeg vet hva jeg gjør hvis det skjer. Man kan imidlertid si at man selv aldri vil være utro hvis man ikke har vært det til man er 35-40 år. Sannsynligheten for at man skal hore rundt som 50-åring er vel ganske liten. Hvorfor mener du at ingen kan si at de aldri vil være utro? Folk kan si at de aldri vil stjele, slå noen i hjel med vilje (selvforsvar eller frontkollisjon der føreren i den andre bilen omkommer er ikke medregnet), drive med psykisk terror på ungene sine eller tenne på huset, og de fleste tror dem. Men med en gang det gjelder å slenge rundt med musa, så er det vel ingen som kan gardere seg mot det ifølge deg? Hvor er logikken? Mener du at vi er noen dyr som ikke har kontroll over kroppen sin, prinsipper eller moral?Hvor er logikken? Tja det kan jeg si med en gang: SEX er en stor del av den menneskelige natur, vi trenger sex. Å drepe noen, tenne på huset eller bedrive psykisk terror er IKKE en del av den menneskelige natur, da er du i så fall psykisk syk (drap i nødverge kan ikke tas med i denne sammenligning) så jeg skjønner ikke hvordan du kan sammenlikne sex og utroskap med noe som strider fullstendig imot den menneskelige natur? Vi har fri vilje og fatter våre valg, men når godt voksne kvinner sitter på et forum og spyr eder og galler blir jeg provosert. Hi vet at hun har gjort noe galt her og da trenger hun ikke en masse stygge bemerkninger om hvor dårlig menneske hun er osv. Hun har da ikke bedt om sympati, men RÅDSå du mener at ALLE har så dårlig kontroll over kjønnsorganene sine at de risikerer å være utro minst 1 gang i løpet av livet? Sex er naturlig, utroskap i et forhold er ikke naturlig. Det er mange som stjeler også, fordi de har lyst på ting som ikke er lov å ta gratis, det her blir jo det samme - du har lyst på noen som ikke er lov å ha sex med fordi du er gift. Logikken blir den samme. Å påstå at alle kan være utro er bare dumt, og vanlig forsvarsargument for utro drittsekker som prøve å få andre til å synes synd på dem: "det kan skje alle". Nei, det kan det ikke. Det sies at opptil 60% av alle i forhold er utro minst en gang i løpet av livet - det betyr at 40% ikke er det.Det har jeg ikke skrevet heller, jeg skrev at det kan skje de ALLER fleste, lær deg forskjellen før du lirer av deg spydigheter. Og det er absolutt en stor forskjell på sex og drap, stjeling osv. Og si meg HVOR i loven står det at det ikke er lov å ha sex med noen som er gift?? Siden du sammenlikner stjeling og sex utenfor ekteskapet? Det går jo på dine valg som menneske, mens du blir straffeforfulgt om du blir tatt i å stjele så får det ikke samme konsekvenser om du velger å være utro. Jeg legger meg ikke oppi hvorfor HI har vært utro, jeg valgte å vise henne at det finnes mennesker der ute som ikke er like dømmende og som ikke bedriver nettmobbing. Og til din så fine bemerkning om at det kun er utro drittsekker som mener det kan skje alle; jeg har ikke vært utro. Sammenhengen mellom stjeling og utroskap er at de begge er bevisste valg. Det er ingen som bare faller med pikken først inn i en dame. Derfor er det ikke noe som "bare skjer". Men ja, alle er vi potensielle kandidater til å være utro, men det handler om valg og styrke; styrke til å si nei, og evt gjør det slutt med den man er sammen med først, og valget om å sette familien og de man har lovet seg bort til først. Og de som er bevisste på dette har mye mindre sjanse til å være utro.Og nei, utroskap er ikke ulovlig, men det har store konsekvenser for de som står rundt, noe de som er utro er fullt klar over. Det er russisk rulett, og skremmende ofte treffer man kammeret med kula. Anonymous poster hash: 269c9...3c4 Det er jeg enig i, vi er alle potensielle kandidater, men som du skriver det handler om menneskelig vilje og styrke. Signerer begge svarene, ved å si at det kan skje alle eller de aller fleste påstår denne anonyme at alle/de aller fleste ikke eier viljestyrke, og det er langt fra sannheten. Det finnes for eksempel mange aseksuelle eller med veldig lav libido - de har svært liten risiko for å være utro i tillegg til å ha sex i eget forhold. Det finnes mennesker med høy moral som uansett hva ikke ligger med andre. Reagerer også på unnskyldningen om at "det er ikke straffbart å være utro, men det er straffbart å stjele". Vel, hvis man skal gjøre alt som ikke er straffbart, uansett hva det er, så legitimerer det ting som mobbing, psykisk mishandling, bryte avtaler hele tiden, svikte sine venner og familie - det må jo være greit siden man verken får bot eller fengselsstraff for det? Psykisk mishandling og mobbing er straffbart. Poenget mitt er at det KAN skje de aller fleste, ikke alle som hi påstod, men de fleste. Og å sammenlikne utroskap med drap, psykisk terror og stjeling blir for dumt og useriøst. De som er utro, vel de velger å være det utifra situasjonen sin, hvem er DU til å dømme om ikke du kjenner HI?? Fokuset i innlegget har vært på hvor råtten hi er, at hun er en drittkjerring, hore osv. Synes dere at det er greit å holde på slik? Det er jo nettmobbing. Hun spurte etter råd ikke en moralpreken og da burde hun få konkrete og meningsfylte råd.
Luksusdyret Skrevet 10. november 2014 #80 Skrevet 10. november 2014 Veldig mange ufyselig, liksom-voksne kvinnfolk her inne, det er lett å se utifra alle stygge skjellsord som hagler mot hi - kanskje dere skal feie for deres egen dør før dere feier for his? Ærlig talt, jeg blir nesten flau på vegne av dere "voksne" damer som holder på slik på nett. Her er det en rådvill kvinne som spør om råd i en vanskelig situasjon hun selv har satt seg i og hva får hun slengt etter seg?! Lite meningsfylte råd her inne, stort sett bare stygge bemerkninger om hvor dårlig menneske hun er osv. Det er ikke greit å være utro, men vi har absolutt ingen innsikt i his privatliv, det kan være en million årsaker til at dette skjedde. Uansett, hun har blitt gravid så det er en ny uskyldig part inni bildet; det ufødte barnet. Hi: du må selv bestemme deg for hva du vil. Ønsker du dette barnet? Kan du leve med valget om du tar abort? Synes også du skal informere elskeren din om du ikke har gjort det allerede. Vil ønske deg lykke til og samtidig si at du ikke må bry deg om alle de stygge kommentarene du har fått her inne, vi er alle mennesker og kan gjøre feil! Klem til deg Og til de av dere som LER av his kommentar om at det kan skje alle; å tro noe annet er naivt. Hva du tenker og mener idag kan endre seg om 2-3 år eller fremover i tid. Bare husk på at veldig mange som har vært utro faktisk tenkte det samme en gang i tiden, og veldig mange kvinner går rundt og innbiller seg at "mannen min kommer aldri til å være utro for han er ikke sånn" - ekstremt mange har brent seg på den tankegangen. Jo, dette er absolutt noe som kan skje de aller fleste. ONS kan kanskje skje alle, men ikke bevisst forhold på si uten prevensjon med en mann som også er gift. Det er bare ondskap. Og nei, jeg klarer ikke å ha sympati med slike damer, hun ser på seg selv som den skadelidende part og driter i alle andre. Hvis min mann innleder et forhold til en dame på si der han har sex med henne uten prevensjon, med følelser involvert, risikerer å smitte meg med kjønnssykdommer eller å gjøre elskerinnen gravid, så går jeg fra ham på flekken. Jeg er ikke så naiv at jeg tror at det aldri kommer til å skje min mann, men jeg vet hva jeg gjør hvis det skjer. Man kan imidlertid si at man selv aldri vil være utro hvis man ikke har vært det til man er 35-40 år. Sannsynligheten for at man skal hore rundt som 50-åring er vel ganske liten. Hvorfor mener du at ingen kan si at de aldri vil være utro? Folk kan si at de aldri vil stjele, slå noen i hjel med vilje (selvforsvar eller frontkollisjon der føreren i den andre bilen omkommer er ikke medregnet), drive med psykisk terror på ungene sine eller tenne på huset, og de fleste tror dem. Men med en gang det gjelder å slenge rundt med musa, så er det vel ingen som kan gardere seg mot det ifølge deg? Hvor er logikken? Mener du at vi er noen dyr som ikke har kontroll over kroppen sin, prinsipper eller moral?Hvor er logikken? Tja det kan jeg si med en gang: SEX er en stor del av den menneskelige natur, vi trenger sex. Å drepe noen, tenne på huset eller bedrive psykisk terror er IKKE en del av den menneskelige natur, da er du i så fall psykisk syk (drap i nødverge kan ikke tas med i denne sammenligning) så jeg skjønner ikke hvordan du kan sammenlikne sex og utroskap med noe som strider fullstendig imot den menneskelige natur? Vi har fri vilje og fatter våre valg, men når godt voksne kvinner sitter på et forum og spyr eder og galler blir jeg provosert. Hi vet at hun har gjort noe galt her og da trenger hun ikke en masse stygge bemerkninger om hvor dårlig menneske hun er osv. Hun har da ikke bedt om sympati, men RÅDSå du mener at ALLE har så dårlig kontroll over kjønnsorganene sine at de risikerer å være utro minst 1 gang i løpet av livet? Sex er naturlig, utroskap i et forhold er ikke naturlig. Det er mange som stjeler også, fordi de har lyst på ting som ikke er lov å ta gratis, det her blir jo det samme - du har lyst på noen som ikke er lov å ha sex med fordi du er gift. Logikken blir den samme. Å påstå at alle kan være utro er bare dumt, og vanlig forsvarsargument for utro drittsekker som prøve å få andre til å synes synd på dem: "det kan skje alle". Nei, det kan det ikke. Det sies at opptil 60% av alle i forhold er utro minst en gang i løpet av livet - det betyr at 40% ikke er det.Det har jeg ikke skrevet heller, jeg skrev at det kan skje de ALLER fleste, lær deg forskjellen før du lirer av deg spydigheter. Og det er absolutt en stor forskjell på sex og drap, stjeling osv. Og si meg HVOR i loven står det at det ikke er lov å ha sex med noen som er gift?? Siden du sammenlikner stjeling og sex utenfor ekteskapet? Det går jo på dine valg som menneske, mens du blir straffeforfulgt om du blir tatt i å stjele så får det ikke samme konsekvenser om du velger å være utro. Jeg legger meg ikke oppi hvorfor HI har vært utro, jeg valgte å vise henne at det finnes mennesker der ute som ikke er like dømmende og som ikke bedriver nettmobbing. Og til din så fine bemerkning om at det kun er utro drittsekker som mener det kan skje alle; jeg har ikke vært utro. Sammenhengen mellom stjeling og utroskap er at de begge er bevisste valg. Det er ingen som bare faller med pikken først inn i en dame. Derfor er det ikke noe som "bare skjer". Men ja, alle er vi potensielle kandidater til å være utro, men det handler om valg og styrke; styrke til å si nei, og evt gjør det slutt med den man er sammen med først, og valget om å sette familien og de man har lovet seg bort til først. Og de som er bevisste på dette har mye mindre sjanse til å være utro.Og nei, utroskap er ikke ulovlig, men det har store konsekvenser for de som står rundt, noe de som er utro er fullt klar over. Det er russisk rulett, og skremmende ofte treffer man kammeret med kula. Anonymous poster hash: 269c9...3c4 Det er jeg enig i, vi er alle potensielle kandidater, men som du skriver det handler om menneskelig vilje og styrke. Signerer begge svarene, ved å si at det kan skje alle eller de aller fleste påstår denne anonyme at alle/de aller fleste ikke eier viljestyrke, og det er langt fra sannheten. Det finnes for eksempel mange aseksuelle eller med veldig lav libido - de har svært liten risiko for å være utro i tillegg til å ha sex i eget forhold. Det finnes mennesker med høy moral som uansett hva ikke ligger med andre. Reagerer også på unnskyldningen om at "det er ikke straffbart å være utro, men det er straffbart å stjele". Vel, hvis man skal gjøre alt som ikke er straffbart, uansett hva det er, så legitimerer det ting som mobbing, psykisk mishandling, bryte avtaler hele tiden, svikte sine venner og familie - det må jo være greit siden man verken får bot eller fengselsstraff for det? Psykisk mishandling og mobbing er straffbart. Poenget mitt er at det KAN skje de aller fleste, ikke alle som hi påstod, men de fleste. Og å sammenlikne utroskap med drap, psykisk terror og stjeling blir for dumt og useriøst. De som er utro, vel de velger å være det utifra situasjonen sin, hvem er DU til å dømme om ikke du kjenner HI?? Fokuset i innlegget har vært på hvor råtten hi er, at hun er en drittkjerring, hore osv. Synes dere at det er greit å holde på slik? Det er jo nettmobbing. Hun spurte etter råd ikke en moralpreken og da burde hun få konkrete og meningsfylte råd. Nei, mobbing er ikke belagt med fengsel eller bot, lett psykisk mishandling er heller ikke det. Jeg synes fortsatt Hi er en drittkjerring som ikke har lagt seg langflat for mannen, innrømmet forholdet og latt HAM velge om han ønsker å fortsette forholdet med ei som har ført ham bak lyset i lang tid, spilt russisk rulett med tanke på risiko for kjønnssykdommer og attpåtil presterte å bli gravid - særlig når han har sterilisert seg fordi han ikke ser for seg flere barn i familien. Hun holder ham for narr og prøver å velge for ham om forholdet skal fortsette eller ikke. Hadde hun sagt unnskyld til mannen og sluttet å lyve, så kunne jeg ha hatt sympati med henne.
Mia_73 Skrevet 10. november 2014 #81 Skrevet 10. november 2014 Enig med Mrs Riddick. Jeg også. Syns faktisk det er provoserende hva Kremtopp skriver. "De aller fleste" betyr vel 90% eller mer, ikke så vidt halvparten. Jeg er 41 år gammel og min mann er 46, så hva gjelder seksualitet og fristelser man møter i livet har vi vel opplevd en del. Likevel har jeg aldri vært utro, så vidt meg bekjent ikke mannen heller. Jeg er ikke så spesiell at jeg tror jeg tilhører et stort mindretall, så nei, planlagt utroskap er ikke noe som bare skjer de aller fleste. Forhold på siden er dårlig moral, for man velger igjen og igjen noe som er galt og de vet det. Er jo ikke uten grunn at de holder det hemmelig. HIs mann skal være glad han er sterilisert. Det finnes ganske mange kvinner som har vært enda verre en "bare" utro, nemlig ikke sagt en dritt og latt mannen tro at ungen er hans mens de vet at det er elskerens. Lurer på om HI hadde synket så dypt hvis hun hadde mulighet.
Kremtopp Skrevet 10. november 2014 #82 Skrevet 10. november 2014 Veldig mange ufyselig, liksom-voksne kvinnfolk her inne, det er lett å se utifra alle stygge skjellsord som hagler mot hi - kanskje dere skal feie for deres egen dør før dere feier for his? Ærlig talt, jeg blir nesten flau på vegne av dere "voksne" damer som holder på slik på nett. Her er det en rådvill kvinne som spør om råd i en vanskelig situasjon hun selv har satt seg i og hva får hun slengt etter seg?! Lite meningsfylte råd her inne, stort sett bare stygge bemerkninger om hvor dårlig menneske hun er osv. Det er ikke greit å være utro, men vi har absolutt ingen innsikt i his privatliv, det kan være en million årsaker til at dette skjedde. Uansett, hun har blitt gravid så det er en ny uskyldig part inni bildet; det ufødte barnet. Hi: du må selv bestemme deg for hva du vil. Ønsker du dette barnet? Kan du leve med valget om du tar abort? Synes også du skal informere elskeren din om du ikke har gjort det allerede. Vil ønske deg lykke til og samtidig si at du ikke må bry deg om alle de stygge kommentarene du har fått her inne, vi er alle mennesker og kan gjøre feil! Klem til deg Og til de av dere som LER av his kommentar om at det kan skje alle; å tro noe annet er naivt. Hva du tenker og mener idag kan endre seg om 2-3 år eller fremover i tid. Bare husk på at veldig mange som har vært utro faktisk tenkte det samme en gang i tiden, og veldig mange kvinner går rundt og innbiller seg at "mannen min kommer aldri til å være utro for han er ikke sånn" - ekstremt mange har brent seg på den tankegangen. Jo, dette er absolutt noe som kan skje de aller fleste. ONS kan kanskje skje alle, men ikke bevisst forhold på si uten prevensjon med en mann som også er gift. Det er bare ondskap. Og nei, jeg klarer ikke å ha sympati med slike damer, hun ser på seg selv som den skadelidende part og driter i alle andre. Hvis min mann innleder et forhold til en dame på si der han har sex med henne uten prevensjon, med følelser involvert, risikerer å smitte meg med kjønnssykdommer eller å gjøre elskerinnen gravid, så går jeg fra ham på flekken. Jeg er ikke så naiv at jeg tror at det aldri kommer til å skje min mann, men jeg vet hva jeg gjør hvis det skjer. Man kan imidlertid si at man selv aldri vil være utro hvis man ikke har vært det til man er 35-40 år. Sannsynligheten for at man skal hore rundt som 50-åring er vel ganske liten. Hvorfor mener du at ingen kan si at de aldri vil være utro? Folk kan si at de aldri vil stjele, slå noen i hjel med vilje (selvforsvar eller frontkollisjon der føreren i den andre bilen omkommer er ikke medregnet), drive med psykisk terror på ungene sine eller tenne på huset, og de fleste tror dem. Men med en gang det gjelder å slenge rundt med musa, så er det vel ingen som kan gardere seg mot det ifølge deg? Hvor er logikken? Mener du at vi er noen dyr som ikke har kontroll over kroppen sin, prinsipper eller moral?Hvor er logikken? Tja det kan jeg si med en gang: SEX er en stor del av den menneskelige natur, vi trenger sex. Å drepe noen, tenne på huset eller bedrive psykisk terror er IKKE en del av den menneskelige natur, da er du i så fall psykisk syk (drap i nødverge kan ikke tas med i denne sammenligning) så jeg skjønner ikke hvordan du kan sammenlikne sex og utroskap med noe som strider fullstendig imot den menneskelige natur? Vi har fri vilje og fatter våre valg, men når godt voksne kvinner sitter på et forum og spyr eder og galler blir jeg provosert. Hi vet at hun har gjort noe galt her og da trenger hun ikke en masse stygge bemerkninger om hvor dårlig menneske hun er osv. Hun har da ikke bedt om sympati, men RÅDSå du mener at ALLE har så dårlig kontroll over kjønnsorganene sine at de risikerer å være utro minst 1 gang i løpet av livet? Sex er naturlig, utroskap i et forhold er ikke naturlig. Det er mange som stjeler også, fordi de har lyst på ting som ikke er lov å ta gratis, det her blir jo det samme - du har lyst på noen som ikke er lov å ha sex med fordi du er gift. Logikken blir den samme. Å påstå at alle kan være utro er bare dumt, og vanlig forsvarsargument for utro drittsekker som prøve å få andre til å synes synd på dem: "det kan skje alle". Nei, det kan det ikke. Det sies at opptil 60% av alle i forhold er utro minst en gang i løpet av livet - det betyr at 40% ikke er det.Det har jeg ikke skrevet heller, jeg skrev at det kan skje de ALLER fleste, lær deg forskjellen før du lirer av deg spydigheter. Og det er absolutt en stor forskjell på sex og drap, stjeling osv. Og si meg HVOR i loven står det at det ikke er lov å ha sex med noen som er gift?? Siden du sammenlikner stjeling og sex utenfor ekteskapet? Det går jo på dine valg som menneske, mens du blir straffeforfulgt om du blir tatt i å stjele så får det ikke samme konsekvenser om du velger å være utro. Jeg legger meg ikke oppi hvorfor HI har vært utro, jeg valgte å vise henne at det finnes mennesker der ute som ikke er like dømmende og som ikke bedriver nettmobbing. Og til din så fine bemerkning om at det kun er utro drittsekker som mener det kan skje alle; jeg har ikke vært utro. Sammenhengen mellom stjeling og utroskap er at de begge er bevisste valg. Det er ingen som bare faller med pikken først inn i en dame. Derfor er det ikke noe som "bare skjer". Men ja, alle er vi potensielle kandidater til å være utro, men det handler om valg og styrke; styrke til å si nei, og evt gjør det slutt med den man er sammen med først, og valget om å sette familien og de man har lovet seg bort til først. Og de som er bevisste på dette har mye mindre sjanse til å være utro.Og nei, utroskap er ikke ulovlig, men det har store konsekvenser for de som står rundt, noe de som er utro er fullt klar over. Det er russisk rulett, og skremmende ofte treffer man kammeret med kula. Anonymous poster hash: 269c9...3c4 Det er jeg enig i, vi er alle potensielle kandidater, men som du skriver det handler om menneskelig vilje og styrke. Signerer begge svarene, ved å si at det kan skje alle eller de aller fleste påstår denne anonyme at alle/de aller fleste ikke eier viljestyrke, og det er langt fra sannheten. Det finnes for eksempel mange aseksuelle eller med veldig lav libido - de har svært liten risiko for å være utro i tillegg til å ha sex i eget forhold. Det finnes mennesker med høy moral som uansett hva ikke ligger med andre. Reagerer også på unnskyldningen om at "det er ikke straffbart å være utro, men det er straffbart å stjele". Vel, hvis man skal gjøre alt som ikke er straffbart, uansett hva det er, så legitimerer det ting som mobbing, psykisk mishandling, bryte avtaler hele tiden, svikte sine venner og familie - det må jo være greit siden man verken får bot eller fengselsstraff for det? Psykisk mishandling og mobbing er straffbart.Poenget mitt er at det KAN skje de aller fleste, ikke alle som hi påstod, men de fleste. Og å sammenlikne utroskap med drap, psykisk terror og stjeling blir for dumt og useriøst. De som er utro, vel de velger å være det utifra situasjonen sin, hvem er DU til å dømme om ikke du kjenner HI?? Fokuset i innlegget har vært på hvor råtten hi er, at hun er en drittkjerring, hore osv. Synes dere at det er greit å holde på slik? Det er jo nettmobbing. Hun spurte etter råd ikke en moralpreken og da burde hun få konkrete og meningsfylte råd. Nei, mobbing er ikke belagt med fengsel eller bot, lett psykisk mishandling er heller ikke det. Jeg synes fortsatt Hi er en drittkjerring som ikke har lagt seg langflat for mannen, innrømmet forholdet og latt HAM velge om han ønsker å fortsette forholdet med ei som har ført ham bak lyset i lang tid, spilt russisk rulett med tanke på risiko for kjønnssykdommer og attpåtil presterte å bli gravid - særlig når han har sterilisert seg fordi han ikke ser for seg flere barn i familien. Hun holder ham for narr og prøver å velge for ham om forholdet skal fortsette eller ikke. Hadde hun sagt unnskyld til mannen og sluttet å lyve, så kunne jeg ha hatt sympati med henne. Har du bevis på mobbing i form av fysisk eller psykisk vold så er det straffbart det samme gjelder psykisk mishandling som går innunder vold. Jeg legger meg som sagt ikke oppi hvorfor hun var utro, jeg tenker bare at hun sikkert har sitt å slite med om hun ikke skal bli lynsjet her inne også for sine lite gjennomtenkte valg.
Kremtopp Skrevet 10. november 2014 #83 Skrevet 10. november 2014 Enig med Mrs Riddick. Jeg også. Syns faktisk det er provoserende hva Kremtopp skriver. "De aller fleste" betyr vel 90% eller mer, ikke så vidt halvparten. Jeg er 41 år gammel og min mann er 46, så hva gjelder seksualitet og fristelser man møter i livet har vi vel opplevd en del. Likevel har jeg aldri vært utro, så vidt meg bekjent ikke mannen heller. Jeg er ikke så spesiell at jeg tror jeg tilhører et stort mindretall, så nei, planlagt utroskap er ikke noe som bare skjer de aller fleste. Forhold på siden er dårlig moral, for man velger igjen og igjen noe som er galt og de vet det. Er jo ikke uten grunn at de holder det hemmelig. HIs mann skal være glad han er sterilisert. Det finnes ganske mange kvinner som har vært enda verre en "bare" utro, nemlig ikke sagt en dritt og latt mannen tro at ungen er hans mens de vet at det er elskerens. Lurer på om HI hadde synket så dypt hvis hun hadde mulighet. Ja for all del, bli provosert. Jeg blir provosert av godt voksne kvinnfolk som driver med netthets. De aller fleste er ikke nødvendigvis 90% av befolkningen, nei. Jeg hentyder til at de aller fleste kan være potensielle kandidater, som annie lenger opp påpekte, å tro noe annet er naivt uavhengig om du er 20 eller over 40. Når det er sagt så går det jo igjen på valg man tar som menneske, noen har høyere moral enn andre.
Luksusdyret Skrevet 10. november 2014 #84 Skrevet 10. november 2014 Enig med Mrs Riddick. Jeg også. Syns faktisk det er provoserende hva Kremtopp skriver. "De aller fleste" betyr vel 90% eller mer, ikke så vidt halvparten. Jeg er 41 år gammel og min mann er 46, så hva gjelder seksualitet og fristelser man møter i livet har vi vel opplevd en del. Likevel har jeg aldri vært utro, så vidt meg bekjent ikke mannen heller. Jeg er ikke så spesiell at jeg tror jeg tilhører et stort mindretall, så nei, planlagt utroskap er ikke noe som bare skjer de aller fleste. Forhold på siden er dårlig moral, for man velger igjen og igjen noe som er galt og de vet det. Er jo ikke uten grunn at de holder det hemmelig. HIs mann skal være glad han er sterilisert. Det finnes ganske mange kvinner som har vært enda verre en "bare" utro, nemlig ikke sagt en dritt og latt mannen tro at ungen er hans mens de vet at det er elskerens. Lurer på om HI hadde synket så dypt hvis hun hadde mulighet. Ja for all del, bli provosert. Jeg blir provosert av godt voksne kvinnfolk som driver med netthets. De aller fleste er ikke nødvendigvis 90% av befolkningen, nei. Jeg hentyder til at de aller fleste kan være potensielle kandidater, som annie lenger opp påpekte, å tro noe annet er naivt uavhengig om du er 20 eller over 40. Når det er sagt så går det jo igjen på valg man tar som menneske, noen har høyere moral enn andre. HI brukte det som unnskyldning at "det kan skje alle". Det vitner om utrolig dårlig moral, hun sutrer for å få støtte for at stakkars henne som satset på "sikre perioder" (hvem i huleste som er over 16 år tror på sånt???) har kommet i denne situasjonen og alle skal synes synd på henne. Det er selve holdningen som er feil. Hun vurderer ikke å fortelle mannen om hva hun har gjort, forlate elskeren sin, hun tenker bare hva som blir best for HENNE. At hennes barn og elskerens barn lider driter hun i. Hadde hun vært ydmyk så ville responsen ha vært helt annerledes, tro meg.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #85 Skrevet 10. november 2014 Enig med Mrs Riddick. Jeg også. Syns faktisk det er provoserende hva Kremtopp skriver. "De aller fleste" betyr vel 90% eller mer, ikke så vidt halvparten. Jeg er 41 år gammel og min mann er 46, så hva gjelder seksualitet og fristelser man møter i livet har vi vel opplevd en del. Likevel har jeg aldri vært utro, så vidt meg bekjent ikke mannen heller. Jeg er ikke så spesiell at jeg tror jeg tilhører et stort mindretall, så nei, planlagt utroskap er ikke noe som bare skjer de aller fleste. Forhold på siden er dårlig moral, for man velger igjen og igjen noe som er galt og de vet det. Er jo ikke uten grunn at de holder det hemmelig. HIs mann skal være glad han er sterilisert. Det finnes ganske mange kvinner som har vært enda verre en "bare" utro, nemlig ikke sagt en dritt og latt mannen tro at ungen er hans mens de vet at det er elskerens. Lurer på om HI hadde synket så dypt hvis hun hadde mulighet. Ja for all del, bli provosert. Jeg blir provosert av godt voksne kvinnfolk som driver med netthets. De aller fleste er ikke nødvendigvis 90% av befolkningen, nei. Jeg hentyder til at de aller fleste kan være potensielle kandidater, som annie lenger opp påpekte, å tro noe annet er naivt uavhengig om du er 20 eller over 40. Når det er sagt så går det jo igjen på valg man tar som menneske, noen har høyere moral enn andre. Dette er ikke netthets. Det må være fullt lovlig å si sin ærlig mening til et menneske som har fucka opp andre mennesker sine liv så til de grader. Anonymous poster hash: 9d43d...46d
Kremtopp Skrevet 10. november 2014 #86 Skrevet 10. november 2014 Enig med Mrs Riddick.Jeg også. Syns faktisk det er provoserende hva Kremtopp skriver. "De aller fleste" betyr vel 90% eller mer, ikke så vidt halvparten. Jeg er 41 år gammel og min mann er 46, så hva gjelder seksualitet og fristelser man møter i livet har vi vel opplevd en del. Likevel har jeg aldri vært utro, så vidt meg bekjent ikke mannen heller. Jeg er ikke så spesiell at jeg tror jeg tilhører et stort mindretall, så nei, planlagt utroskap er ikke noe som bare skjer de aller fleste. Forhold på siden er dårlig moral, for man velger igjen og igjen noe som er galt og de vet det. Er jo ikke uten grunn at de holder det hemmelig. HIs mann skal være glad han er sterilisert. Det finnes ganske mange kvinner som har vært enda verre en "bare" utro, nemlig ikke sagt en dritt og latt mannen tro at ungen er hans mens de vet at det er elskerens. Lurer på om HI hadde synket så dypt hvis hun hadde mulighet. Ja for all del, bli provosert. Jeg blir provosert av godt voksne kvinnfolk som driver med netthets. De aller fleste er ikke nødvendigvis 90% av befolkningen, nei. Jeg hentyder til at de aller fleste kan være potensielle kandidater, som annie lenger opp påpekte, å tro noe annet er naivt uavhengig om du er 20 eller over 40. Når det er sagt så går det jo igjen på valg man tar som menneske, noen har høyere moral enn andre. Dette er ikke netthets. Det må være fullt lovlig å si sin ærlig mening til et menneske som har fucka opp andre mennesker sine liv så til de grader. Anonymous poster hash: 9d43d...46d Les tråden en gang til du så ser du hvor mye pepper og skjellsord HI får. Å si sin ærlige mening er OK ja, men da får man være saklig også og jeg er ikke den eneste i denne tråden som synes HI har fått mange stygge tilbakemeldinger.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #87 Skrevet 10. november 2014 Enig med Mrs Riddick.Jeg også. Syns faktisk det er provoserende hva Kremtopp skriver. "De aller fleste" betyr vel 90% eller mer, ikke så vidt halvparten. Jeg er 41 år gammel og min mann er 46, så hva gjelder seksualitet og fristelser man møter i livet har vi vel opplevd en del. Likevel har jeg aldri vært utro, så vidt meg bekjent ikke mannen heller. Jeg er ikke så spesiell at jeg tror jeg tilhører et stort mindretall, så nei, planlagt utroskap er ikke noe som bare skjer de aller fleste. Forhold på siden er dårlig moral, for man velger igjen og igjen noe som er galt og de vet det. Er jo ikke uten grunn at de holder det hemmelig. HIs mann skal være glad han er sterilisert. Det finnes ganske mange kvinner som har vært enda verre en "bare" utro, nemlig ikke sagt en dritt og latt mannen tro at ungen er hans mens de vet at det er elskerens. Lurer på om HI hadde synket så dypt hvis hun hadde mulighet. Ja for all del, bli provosert. Jeg blir provosert av godt voksne kvinnfolk som driver med netthets. De aller fleste er ikke nødvendigvis 90% av befolkningen, nei. Jeg hentyder til at de aller fleste kan være potensielle kandidater, som annie lenger opp påpekte, å tro noe annet er naivt uavhengig om du er 20 eller over 40. Når det er sagt så går det jo igjen på valg man tar som menneske, noen har høyere moral enn andre. Dette er ikke netthets. Det må være fullt lovlig å si sin ærlig mening til et menneske som har fucka opp andre mennesker sine liv så til de grader. Anonymous poster hash: 9d43d...46d Les tråden en gang til du så ser du hvor mye pepper og skjellsord HI får. Å si sin ærlige mening er OK ja, men da får man være saklig også og jeg er ikke den eneste i denne tråden som synes HI har fått mange stygge tilbakemeldinger. Pepper er ikke det samme som hets, og de fleste er ganske saklige i sin kritikk, selv om den er hard. HI fortjener virkelig å bli ristet litt, for maken til familie- og menneskeødeleggende oppførsel går det heldigvis en stund mellom hver gang jeg hører om. Mennesker som oppfører seg så til de grader slemt mot andre, fortjener ingen beskyttelse mot såkalt "hets" uansett. Anonymous poster hash: 9d43d...46d
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #88 Skrevet 10. november 2014 ...for øvrig er jeg ganske sikker på at HI troller, så ikke vær altfor bekymret for henne du. Anonymous poster hash: 9d43d...46d
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #89 Skrevet 10. november 2014 Hvor ble HI av? Anonymous poster hash: 27fc4...38f
Mia_73 Skrevet 10. november 2014 #90 Skrevet 10. november 2014 Netthets? I mitt første innlegg her i tråden kom jeg med mitt råd til henne, nemlig å ta abort og ti still om dette. Det er fremdeles uærlig (type det han ikke vet har han ikke vondt av), men jeg vil tro at hun ikke vil at saken kommer ut og at hun ønsker å fortsette ekteskapet og familien hennes skal ikke splittes. Resten av diskusjonen dreier seg om holdningen at alle eller de aller fleste kan havne i en slik situasjon. Og det er slett ikke sant.
Mia_73 Skrevet 10. november 2014 #91 Skrevet 10. november 2014 ...for øvrig er jeg ganske sikker på at HI troller, så ikke vær altfor bekymret for henne du. Anonymous poster hash: 9d43d...46d Ja det kan godt være. Men at kvinner blir gravid ved utroskap er gammelt nytt. Du har hørt utykket "gjøkkungen"? Det kunne ikke så godt bevises før, men med DNA-analyse ble det lett å avsløre. Og jammen går forskningen ut fra at det er faktisk så mange som 2% av alle norske barn som blir født har en annen far enn den som står på fødselsattesten. Ca 50.000 barn blir født i Norge hvert år, 2% utgjør med andre ord 1.000 barn. Du kan gå ut fra at mange av disse barn er resultat av utroskap.
Kremtopp Skrevet 10. november 2014 #92 Skrevet 10. november 2014 Netthets? I mitt første innlegg her i tråden kom jeg med mitt råd til henne, nemlig å ta abort og ti still om dette. Det er fremdeles uærlig (type det han ikke vet har han ikke vondt av), men jeg vil tro at hun ikke vil at saken kommer ut og at hun ønsker å fortsette ekteskapet og familien hennes skal ikke splittes. Resten av diskusjonen dreier seg om holdningen at alle eller de aller fleste kan havne i en slik situasjon. Og det er slett ikke sant. Jeg mente ikke nødvendigvis at du drev med netthets. Jeg reagerte, i likhet med flere andre, på hvor stygge enkelte var i sin kritikk mot HI. Jeg står fortsatt ved at de aller fleste kan være potensielle kandidater til utroskap, men jeg er ikke enig i HIs påstand om at dette kan skje ALLE. Det er en forskjell. Jeg melder meg ut av diskusjonen så kan dere fortsette å leke moralpoliti her inne.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #93 Skrevet 10. november 2014 Herlighet, damer, "det kan skje alle" er et uttrykk som ellers i samfunnet sjelden eller aldri blir tatt så bokstavelig som mange av dere har valgt å gjøre. De aller fleste forstår at "det kan skje alle" ikke er bokstavelig ment, det er et språklig uttrykk som sier at noe kan skje de fleste, også de man ikke tror noe kan skje med, ikke gjøre slikt, ikke selv tror man kan komme til å gjøre noe. Jeg har aldri noen gang vært borti noen som har tatt dette uttrykket så bokstavelig som det mange av dere selvopphøyende damer gjør! Folk flest, i hvert fall de jeg har vært rundt hittil i livet forstår uttrykket som "det kan skje de fleste". De aller fleste forstår også at det vil være individuelle forskjeller som er medvirkende til hva man gjør og ikke gjør. "Det kan skje alle" er et språklig uttrykk, det er ikke noe som nødvendigvis skal tas ordrett - eller forstår dere virkelig dette uttrykket ordrett ellers også i livet? Hvordan man tolker dette uttrykket kommer an på settingen det brukes i. Sier man at "en ulykke kan skje alle", så ja, da er det ordrett - men det betyr da ikke at man tror at alle vil utsettes for en ulykke. Har noen gjort en feil så sier vi ofte "det kan skje alle" - men vi tror da ikke nødvendigvis at det betyr at alle kommer til å gjøre samme feilen, mer at alle kan komme til å gjøre feil man ikke trodde man kunne eller ville gjøre. Snakker om - bruke side opp og side ned på fire små ord som ellers i samfunnet ikke har den snevre betydningen som mange av dere damer her inne legger i uttrykket. Jeg er enig med Kremtopp i det hun skriver. Noen sier at det ikke drives hets i denne tråden, derimot sies det at HI får "litt pepper". Hvor mener dere grensen går? Å påstå at det ikke drives hets i denne tråden er skremmende, for da er grensene forskjøvet altfor langt i feil retning. Som en skrev - ca 2 % av alle barn født i Norge har registrert feil far. Dvs. at det finnes en hel rekke kvinner som hvert år gjør det samme som HI - men forskjellen er at de ikke sier et ord om det de har gjort, ikke tar ansvar for det og lar heller barn leve opp med feil far, lar en mann leve i troen om at han er far til et barn som ikke er hans, samt å ta fra en virkelig far retten til sitt eget barn. Ca. 1.000 kvinner gjør dette hvert eneste år! I tillegg har man alle de gifte menn som gjør single damer gravide hvor riktig far blir oppgitt. Dette er altfor mange, og det bør på ingen måte forsvares. Poenget er at det kan skje langt, langt flere enn det vi liker å tro eller forholde oss til. Men å hetse og tråkke på andre når de befinner seg i en så vanskelig situasjon som det HI gjør nå, det er stygt! Og mest av alt - en slik hetsing... eller "pepper" som noen liker å kalle det forfinet.... er på ingen måte konstruktiv for noen! Anonymous poster hash: 89180...23e
januarsurprise Skrevet 10. november 2014 #94 Skrevet 10. november 2014 Milde Maria så mange dømmesyke mennesker det var her da... Orket ikke lese mer etter side 2... Ja, enig i at det er utrolig lavmål å være utro og i tillegg ikke bruke beskyttelse. Men seriøst... Den som er uten synd kan jo kaste den første steinen, er det ikke det det heter..?? Det går vel an å være LITT rause med folk selv om de har dritt seg ut..? Gi litt konstruktive tilbakemeldinger... Må være utrolig deilig å gjemme seg bak anonymknappen og fyre løs noen skikkelige kraftsalver..?! Trist.
Ster IL Skrevet 10. november 2014 #95 Skrevet 10. november 2014 Dette kan ikke skje alle. Jeg møtte min mann for 25 år siden,han var min første og eneste. Han var utro en gang mot meg, et ons. Frem til jeg var 43 var det kun han.. Så sa det pang. Jeg i forhold, han også. Vi gikk begge ut av forholdene før vi gikk over "streken" Men, enig med hi, dette kan skje alle. Følelser er sterkt.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #96 Skrevet 10. november 2014 Du hadde min sympati til du sa at dette kan skje alle. For det kan det faktisk ikke. "Alle" har vært i en situasjon der det kan skje, men mange tar valget at ikke det skal gjøre det. Så ikke be oss bære ansvaret med deg. Du har gjort dette, og bare du. Eller sagt på en annen måte: "Du hadde min sympati så lenge jeg kunne føle meg litt bedre og høyere opp enn deg, og slippe å tenke på at alle menneskelighet er feilbarlig, også min." Good move - men hun har dessverre rett likevel, selv om du liker å føle at din opphøyde moral gjør deg til et større menneske. Det er du nok ikke. Anonymous poster hash: 1c83e...2b3
Anonym bruker Skrevet 11. november 2014 #98 Skrevet 11. november 2014 Jeg skjønner at mange av dere reagerer, og det er også derfor jeg ikke har orket å svare igjen før diskusjonen hadde "lagt seg". Ja, jeg synes dere er kjipe og stygge - og lurer på hvordan dere hadde reagert om det var deres søster eller bestevenninne som hadde kommet til dere og betrodd det samme...? Hadde dere slått hånden av henne? Jeg har snakket med ham. Altså elskeren. Han har det ikke noe ok nå, men står fast ved at han støtter meg gjennom dette. Han er bestemt på at abort er eneste løsning slik han ser det men at jeg må ta avgjørelsen. Jeg har ikke tatt avgjørelsen ennå... Hi Anonymous poster hash: bcb15...02b
Anonym bruker Skrevet 11. november 2014 #99 Skrevet 11. november 2014 Tenker du noe på de barna du allerede har? Hva vil etter din mening være det beste for dem? Anonymous poster hash: 9d43d...46d
Anonym bruker Skrevet 11. november 2014 #100 Skrevet 11. november 2014 Og mens du egentlig sliter med et luksusproblem så send nå en tanke til meg og de mange med meg som ikke blir gravid selv etter årevis med prøving... klarer desverre ikke helt å ha medlidenhet med deg- du burde være overlykkelig for å ha klart å skape et vidunder. Gratulerer så mye! Anonymous poster hash: 1985d...f0a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå