LittLykkelig Skrevet 7. november 2014 #176 Skrevet 7. november 2014 Det latterligste argumentet ever er "jeg selv spilte mye verre ting". Dataspill er virkelig djevelens verk, stjeler masse tid og skaper asosiale og late barn/ungdom/voksne. Når ble det god underholdning med skyting? Nei fy, gi barna til idretten før dataspillene tar dem.. Har selv en samboer som plaffer ned på datamaskinen daglig og det påvirker både vekta, hans sosiale liv, hans rolle som far og hans rolle som partner. Så jeg VET hva jeg snakker om! Har lyst å hogge pcen hans i stykker med en øks. Så kanskje skytespillene faktisk har gjort MEG voldelig? Fordi den tiltaksløsheten som kommer med denne form for "underholdning" er så grenseløst provoserende? Og fordi disse spillene er laget så sinnsykt livaktige og spennende at det virtuelle livet er mer forlokkende enn det virkelige livet? Ønsker vi en slik tilværelse for barna våre? Nei jeg vil spy av at noen lar tiåringer, BARN, spille dataspill som formidler slike forkastelige verdier. De blir rett og slett ødelagte på en måte eller en annen.Dataspill er djevelens verk? Er du seriøs?Du er klar over at data/videospill kan være så mangt, ikke sant? Man har kunstneriske spill, fysiske spill (Som f.eks Wii eller PSMove) og spill hvor man er avhengig av kommunikasjon og samarbeid med andre. Forøvrig spiller både meg og mannen min og vi er hverken asosiale, fete eller tiltaksløse. Det er en hobby på lik linje med alt annet. At du ikke vil la barna dine spille GTA er en ting, men ikke generaliser på den måten! Og NEI, dataspill ødelegger IKKE barn! Les forskningen selv! Eller enda bedre, se til land hvor man spiller mye mer enn her i Norge! Det med djevelsens verk er et uttrykk! Hallo.. Beklager min feil, jeg tenkte ikke på alle verdens dataspill, mer skytespill og andre voldelige spill. Men hvis du ser bort ifra kreative og pedagogiske spill så er resten unødige tidstyver spør du meg.For DEG er de unødvendige tidstyver. Nettopp.Som sagt: Spill er en hobby, og det er ikke opp til andre å vurdere om det er bortkastet tid eller ei. Spill har også forandret seg med tiden og man kan finne spill i dag med dype historier som får deg til å tenke, le og gråte. Fullverdig underholdning, med andre ord. At samboeren din tydeligvis har et problem betyr ikke at alle andre har det. Han synes jo ikke han har et problem da, sier jo det samme som du nå sier. Mulig du ikke ville sett på hans spilling som et problem siden du spiller selv. Vi er vel forskjellige der. Ikke alltid man selv merker når hobbyen går ut over resten av ens liv. Du er klar over at du har en veldig hånlig holdning nå, sant? Men jada selvfølgelig, alle oss som spiller er helt like, og vi har selvfølgelig alle problemer med livet, vekten, og aggresjon. Vi er en gjeng neckbeards som bor i kjelleren alle som en. Eller ikke Var ikke hånlig ment i det hele tatt! Mente bare at du som har lik interesse som han kanskje ikke ville sett på det som om han spilte for mye. Men selvfølgelig tok jeg høyde for at du for alt jeg vet også spiller på bekostning av noe annet, uten at jeg aner noe om det. Er såpass oppegående at jeg ikke trekker alle over en kam. Min personlige mening er at hobbyen dataspill ofte blir mer altoppslukende enn andre hobbyer, særlig om man plugger i ørene og konsentrerer seg. Da er man mindre tilgjengelig for de rundt seg. Og jeg synes sosial kontakt via pc og chat er mindre virkelig enn kontakt ansikt til ansikt Om du har en annen oppfatning så er jo det din sak. Mener ikke å rakke ned på deg eller hvordan du oppfatter det.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #177 Skrevet 7. november 2014 En kan synse og mene hva man vil, jeg forholder meg til lover og regler, og forventer at barna skal gjøre det også. Så mitt eldste barn på 6 år får kun lov til å spille spill opp til 6 år alene, men kan få lov til å spille 7 år sammen med oss voksne. Jeg er en gammel gamer, jeg har sittet endeløse netter foran dataskjermen med skytespill og det som verre er! Men jeg kommer aldri til å la mine barn spille voldelige spill før de er både gamle og modne nok. Lover og regler skal følges, og hvis noen her tror at man ikke blir preget av språk og handling i spill som GTA, da har dere gått glipp av noen timer sunn fornuft! Anonymous poster hash: 5a96e...130
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #178 Skrevet 7. november 2014 HI, takk for at du informerte om aldersgrensen på pixel gun Dette har jeg faktisk klart å laste ned til 8-åringen, og siden det virket veldig barnslig i utformingen, sjekket jeg ikke aldersgrensen. Har nå prøvd spillet selv. Poenget med spillet er å skyte andre påloggede spillere og unngå å bli skutt selv. Menneskene er svært animerte, og når du treffer med et skudd blinker spilleren rødt. Ikke noe ekle scener eller noe slikt. Men våpnene og omgivelsene er mer realistiske enn personene, og når hovedmålet er å drepe andre spillere, er aldersgrensen på sin plass. Så her ble det slettet momentant. Anonymous poster hash: 75b70...447 SPILLET HAR 12 ÅRSGRENSE!!! Anonymous poster hash: b1405...503 Nei, versjonen jeg slettet har aldersgrense på 17 år. Anonymous poster hash: 75b70...447 Er det MULIG?!?! Stakkars unge! Håper du har en klokere halvdel som bistår i oppdragelsen for ellers bli jeg bekymra! Anonymous poster hash: ec38e...7d2
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #179 Skrevet 7. november 2014 HI, takk for at du informerte om aldersgrensen på pixel gun Dette har jeg faktisk klart å laste ned til 8-åringen, og siden det virket veldig barnslig i utformingen, sjekket jeg ikke aldersgrensen. Har nå prøvd spillet selv. Poenget med spillet er å skyte andre påloggede spillere og unngå å bli skutt selv. Menneskene er svært animerte, og når du treffer med et skudd blinker spilleren rødt. Ikke noe ekle scener eller noe slikt. Men våpnene og omgivelsene er mer realistiske enn personene, og når hovedmålet er å drepe andre spillere, er aldersgrensen på sin plass. Så her ble det slettet momentant. Anonymous poster hash: 75b70...447 SPILLET HAR 12 ÅRSGRENSE!!! Anonymous poster hash: b1405...503 Nei, versjonen jeg slettet har aldersgrense på 17 år. Anonymous poster hash: 75b70...447 Gud bedre i himmelen... Jeg gir opp. Anonymous poster hash: b1405...503 At du ikke har gitt opp for lenge siden skjønner jeg ikke! Noen klarer bare ikke å ta inn informasjon! Det er rett og slett helt tomt! Det viser seg mange steder i denne debatten. Når folk begynner å si at man sikkert kjøper øl og narkotika til ungene sine dersom barna får spille spill med høyere aldersgrense er det ingen vits i å diskutere lenger. Lost case. You can´t argue with stupid! Ingen av disse folka klarer å lese forskning heller, selv om du linker, så det er bare å gi opp. De får sitte der og tro at barna er skånet for alt i livet, enda de garantert spiller hos noen andre allikevel. Den største faren blandt unge i dag et IKKE spilling av GTA, det er mer hverdagslig ting som kroppspress, instagram og facebook og hva som preger de der. Men, så klart, disse unga har jo ikke verken facebook eller instagram heller de, for det vet jo foreldrene! Godtroende naut! Over og ut! Anonymous poster hash: ec38e...7d2
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #180 Skrevet 7. november 2014 HI, takk for at du informerte om aldersgrensen på pixel gun Dette har jeg faktisk klart å laste ned til 8-åringen, og siden det virket veldig barnslig i utformingen, sjekket jeg ikke aldersgrensen. Har nå prøvd spillet selv. Poenget med spillet er å skyte andre påloggede spillere og unngå å bli skutt selv. Menneskene er svært animerte, og når du treffer med et skudd blinker spilleren rødt. Ikke noe ekle scener eller noe slikt. Men våpnene og omgivelsene er mer realistiske enn personene, og når hovedmålet er å drepe andre spillere, er aldersgrensen på sin plass. Så her ble det slettet momentant. Anonymous poster hash: 75b70...447 SPILLET HAR 12 ÅRSGRENSE!!! Anonymous poster hash: b1405...503 Nei, versjonen jeg slettet har aldersgrense på 17 år. Anonymous poster hash: 75b70...447 Gud bedre i himmelen... Jeg gir opp. Anonymous poster hash: b1405...503 At du ikke har gitt opp for lenge siden skjønner jeg ikke! Noen klarer bare ikke å ta inn informasjon! Det er rett og slett helt tomt! Det viser seg mange steder i denne debatten. Når folk begynner å si at man sikkert kjøper øl og narkotika til ungene sine dersom barna får spille spill med høyere aldersgrense er det ingen vits i å diskutere lenger. Lost case. You can´t argue with stupid! Ingen av disse folka klarer å lese forskning heller, selv om du linker, så det er bare å gi opp. De får sitte der og tro at barna er skånet for alt i livet, enda de garantert spiller hos noen andre allikevel. Den største faren blandt unge i dag et IKKE spilling av GTA, det er mer hverdagslig ting som kroppspress, instagram og facebook og hva som preger de der. Men, så klart, disse unga har jo ikke verken facebook eller instagram heller de, for det vet jo foreldrene! Godtroende naut! Over og ut! Anonymous poster hash: ec38e...7d2 Dette dikter du opp i hodet ditt? Merkelige konklusjoner du trekker her gitt Men men, sånn er det når man ikke har noe gode argumenter. Da blir det gjerne fjas, som du holder på med nå Anonymous poster hash: 5c3cc...723
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #181 Skrevet 7. november 2014 HI, takk for at du informerte om aldersgrensen på pixel gun Dette har jeg faktisk klart å laste ned til 8-åringen, og siden det virket veldig barnslig i utformingen, sjekket jeg ikke aldersgrensen. Har nå prøvd spillet selv. Poenget med spillet er å skyte andre påloggede spillere og unngå å bli skutt selv. Menneskene er svært animerte, og når du treffer med et skudd blinker spilleren rødt. Ikke noe ekle scener eller noe slikt. Men våpnene og omgivelsene er mer realistiske enn personene, og når hovedmålet er å drepe andre spillere, er aldersgrensen på sin plass. Så her ble det slettet momentant. Anonymous poster hash: 75b70...447 SPILLET HAR 12 ÅRSGRENSE!!! Anonymous poster hash: b1405...503 Nei, versjonen jeg slettet har aldersgrense på 17 år. Anonymous poster hash: 75b70...447 Gud bedre i himmelen... Jeg gir opp. Anonymous poster hash: b1405...503 At du ikke har gitt opp for lenge siden skjønner jeg ikke! Noen klarer bare ikke å ta inn informasjon! Det er rett og slett helt tomt! Det viser seg mange steder i denne debatten. Når folk begynner å si at man sikkert kjøper øl og narkotika til ungene sine dersom barna får spille spill med høyere aldersgrense er det ingen vits i å diskutere lenger. Lost case. You can´t argue with stupid! Ingen av disse folka klarer å lese forskning heller, selv om du linker, så det er bare å gi opp. De får sitte der og tro at barna er skånet for alt i livet, enda de garantert spiller hos noen andre allikevel. Den største faren blandt unge i dag et IKKE spilling av GTA, det er mer hverdagslig ting som kroppspress, instagram og facebook og hva som preger de der. Men, så klart, disse unga har jo ikke verken facebook eller instagram heller de, for det vet jo foreldrene! Godtroende naut! Over og ut! Anonymous poster hash: ec38e...7d2 Du er virkelig en liten solstråle, er du ikke? Jeg har ikke lest forskningen det er linket til, men som stipendiat selv (dog på annet fagområde) tviler jeg på at jeg ville hatt problemer med å lese artiklene. Jeg vil bare ikke bruke tid på det. Barna mine skal ikke spille voldsspill når de er så små. Det er mitt og min manns valg. Dere får gjøre hva som passer dere. Men måten du argumenterer på er uspiselig. Forstår ikke hvorfor det skal være så viktig for deg at andre må la barna sine spille slike spill. Det mangler tydeligvis noe i den sosiale utviklingen her. Anonymous poster hash: d3bf7...5a8
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #182 Skrevet 7. november 2014 HI, takk for at du informerte om aldersgrensen på pixel gun Dette har jeg faktisk klart å laste ned til 8-åringen, og siden det virket veldig barnslig i utformingen, sjekket jeg ikke aldersgrensen. Har nå prøvd spillet selv. Poenget med spillet er å skyte andre påloggede spillere og unngå å bli skutt selv. Menneskene er svært animerte, og når du treffer med et skudd blinker spilleren rødt. Ikke noe ekle scener eller noe slikt. Men våpnene og omgivelsene er mer realistiske enn personene, og når hovedmålet er å drepe andre spillere, er aldersgrensen på sin plass. Så her ble det slettet momentant. Anonymous poster hash: 75b70...447 SPILLET HAR 12 ÅRSGRENSE!!! Anonymous poster hash: b1405...503 Nei, versjonen jeg slettet har aldersgrense på 17 år. Anonymous poster hash: 75b70...447 Gud bedre i himmelen... Jeg gir opp. Anonymous poster hash: b1405...503 At du ikke har gitt opp for lenge siden skjønner jeg ikke! Noen klarer bare ikke å ta inn informasjon! Det er rett og slett helt tomt! Det viser seg mange steder i denne debatten. Når folk begynner å si at man sikkert kjøper øl og narkotika til ungene sine dersom barna får spille spill med høyere aldersgrense er det ingen vits i å diskutere lenger. Lost case. You can´t argue with stupid! Ingen av disse folka klarer å lese forskning heller, selv om du linker, så det er bare å gi opp. De får sitte der og tro at barna er skånet for alt i livet, enda de garantert spiller hos noen andre allikevel. Den største faren blandt unge i dag et IKKE spilling av GTA, det er mer hverdagslig ting som kroppspress, instagram og facebook og hva som preger de der. Men, så klart, disse unga har jo ikke verken facebook eller instagram heller de, for det vet jo foreldrene! Godtroende naut! Over og ut! Anonymous poster hash: ec38e...7d2 Du fremstår mer og mer som et skikkelig naut selv. Skjønner godt at du gir deg, her får du ikke mye gehør. Du argumenterer helt vanvittig, og reagerer kraftig når noen setter spørsmålstegn ved argumentasjonen din. You can't argue with stupid? Nei, på seg sjæl kjenner man andre. Nepeskrell! Anonymous poster hash: 39c0d...948
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #183 Skrevet 7. november 2014 Min åtteåring spiller pixelgun. Her er det jeg som virderer spillene, ikke satte aldersgrenser. Jeg setter meg inn i spillene han spiller, og de fleste spillene spiller jeg selv også. Aldersgrensene er kun veiledene. Spiller selv GTA og COD selv, men det får han ikke spille enda altså Anonymous poster hash: ba034...3ca
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #184 Skrevet 7. november 2014 Min åtteåring spiller pixelgun. Her er det jeg som virderer spillene, ikke satte aldersgrenser. Jeg setter meg inn i spillene han spiller, og de fleste spillene spiller jeg selv også. Aldersgrensene er kun veiledene. Spiller selv GTA og COD selv, men det får han ikke spille enda altså Anonymous poster hash: ba034...3ca Hysj, du kan ikke si slikt. Pixel Gun er jo djevelens verk, vet du ikke det? Bør jo være minst 40 for å kunne spille det. Anonymous poster hash: be5e0...b38
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #185 Skrevet 7. november 2014 A.B. Breivik var aldeles oppegående som yngre. Antageligvis veldig reflektert! Under terroren hørte han på musikk fra spillet skytespillet Wow for å hisse seg nok opp til å skyte uskyldige........ Respekter aldersgrenser!! Drap og vold er ingen underholdning! Anonymous poster hash: c62f4...02e Å herregud! Han var aktiv i politikken også. Så dere får virkelig håpe på at barna ikke blir opptatt av politikk! Djiiiiiz (ja, så fjortizz var svaret ditt). Anonymous poster hash: ba034...3ca
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #186 Skrevet 7. november 2014 En kan synse og mene hva man vil, jeg forholder meg til lover og regler, og forventer at barna skal gjøre det også. Så mitt eldste barn på 6 år får kun lov til å spille spill opp til 6 år alene, men kan få lov til å spille 7 år sammen med oss voksne. Jeg er en gammel gamer, jeg har sittet endeløse netter foran dataskjermen med skytespill og det som verre er! Men jeg kommer aldri til å la mine barn spille voldelige spill før de er både gamle og modne nok. Lover og regler skal følges, og hvis noen her tror at man ikke blir preget av språk og handling i spill som GTA, da har dere gått glipp av noen timer sunn fornuft! Anonymous poster hash: 5a96e...130 Lover faktisk? Det står ikke i loven at en seksåring ikke kan spille spill med syvårsgrense altså Anonymous poster hash: ba034...3ca
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #187 Skrevet 7. november 2014 Huff, jeg blir ganske så oppgitt over hvordan mange her inne tillater seg å snakke/skrive til andre folk. Å kalle andre folk for dumme er virkelig unødvendig og ganske så barnslig. LittLykkelig: Selv om din mann lar spillingen gå på bekostning av familien og sin egen helse betyr ikke det at alle gjør det. Det blir det samme som å si at alle som drikker alkohol er alkoholikere, alle som trener er treningsnarkomane, alle som spiser på McDonalds er feite, alle som ser på tv er tv slaver osv... Det er helt hinsides. Det er alltid noen som få som blir avhengige av noe.også av gaming. Men det blir helt feil å si at det er spillets feil når det er ligger i naturen (genetikk/oppvekst) til den enkelte Jeg er veldig enig i at GTA er møkk. Det skal aldri i hus her. Jeg kan selvfølgelig ikke kontrollerer hva mine barn spiller når de er hos venner. Men nå er det sånn at vennene til guttene mine som regel er her. Vi har alltid hatt åpent hus og kameratene til guttene mine er alltid velkomne. Så 90 % av fritida er de her selv om jeg er så kjip at jeg ikke lar dem spille GTA. Så jeg konkluderer med at det spillet ikke er noe interessant for mine tenåringsgutter og deres kamerater, og derfor ikke verdt å krangle om. Jeg har ingenting negativt å si om mine gutters spilling. De gjør det de skal når det gjelder skole, lekser, plikter. De trener regelmessig og har aktive sosiale liv, selv om de er gamere. Anonymous poster hash: 4b1f8...a59
Novemberdama Skrevet 7. november 2014 #188 Skrevet 7. november 2014 HI, takk for at du informerte om aldersgrensen på pixel gun Dette har jeg faktisk klart å laste ned til 8-åringen, og siden det virket veldig barnslig i utformingen, sjekket jeg ikke aldersgrensen. Har nå prøvd spillet selv. Poenget med spillet er å skyte andre påloggede spillere og unngå å bli skutt selv. Menneskene er svært animerte, og når du treffer med et skudd blinker spilleren rødt. Ikke noe ekle scener eller noe slikt. Men våpnene og omgivelsene er mer realistiske enn personene, og når hovedmålet er å drepe andre spillere, er aldersgrensen på sin plass. Så her ble det slettet momentant.Anonymous poster hash: 75b70...447 SPILLET HAR 12 ÅRSGRENSE!!!Anonymous poster hash: b1405...503 Nei, versjonen jeg slettet har aldersgrense på 17 år.Anonymous poster hash: 75b70...447 Gud bedre i himmelen... Jeg gir opp.Anonymous poster hash: b1405...503 At du ikke har gitt opp for lenge siden skjønner jeg ikke! Noen klarer bare ikke å ta inn informasjon! Det er rett og slett helt tomt! Det viser seg mange steder i denne debatten. Når folk begynner å si at man sikkert kjøper øl og narkotika til ungene sine dersom barna får spille spill med høyere aldersgrense er det ingen vits i å diskutere lenger. Lost case. You can´t argue with stupid! Ingen av disse folka klarer å lese forskning heller, selv om du linker, så det er bare å gi opp. De får sitte der og tro at barna er skånet for alt i livet, enda de garantert spiller hos noen andre allikevel. Den største faren blandt unge i dag et IKKE spilling av GTA, det er mer hverdagslig ting som kroppspress, instagram og facebook og hva som preger de der. Men, så klart, disse unga har jo ikke verken facebook eller instagram heller de, for det vet jo foreldrene! Godtroende naut! Over og ut! Anonymous poster hash: ec38e...7d2 Dette dikter du opp i hodet ditt? Merkelige konklusjoner du trekker her gitt Men men, sånn er det når man ikke har noe gode argumenter. Da blir det gjerne fjas, som du holder på med nå Anonymous poster hash: 5c3cc...723 Har nå lest gjennom denne tråden og personen du mener ikke har gode argumenter er den eneste personen som har kommet med kilder (pålitelige, sådan) på sine påstander. Ganske komisk at du da trekker konklusjonen om at det er hun som ikke har gode argumenter ;-) Ungene mine har Gta, men de er større. Dere som tror det går ut på å voldta horer og slikt er helt på viddene. Jeg må også si meg enig i at dere virker som en ganske naiv gjeng som tror at dataspill er noe av det verste ungene kan holde på med. Med en voksen sønn og en ungdom som er veldig åpne i forhold til det meste er det unge jenter på sosiale medier jeg hadde vært mest bekymra for. Det ungene mine viser meg og forteller er ganske skremmende, og jeg kommer antagelig til å bli nervevrak når lille babyjenta mi kommer i 10-12 års-alderen. Les forskninga, vær åpne og interesserte i hva de vil holde på med og ikke undervurder ungene deres. Istede for å skjerme de fra alt (som er umulig om de ikke blir tvunget til å være hjemme under konstant overvåkning) så prat med de, finn ut hvordan de tenker i situasjoner, da kommer dere lenger enn om dere bare sier "NEI" . Jeg har nå fulgt klassene til begge guttene mine fra 1 til 10. og, tro meg, det er ikke gutta som spilte GTA i niende klasse som har detti av lasset! ( ....men ifølge flere her vil de antagelig ende opp som ABB når de fyller 25, og hjernen deres er ferdig utviklet ;-) I begge klassene er det jentene, som ofte har overbeskyttende foreldre som TROR de vet hva som skjer, som har kommet dårligst ut av det. Noe å tenke på?
Anonym bruker Skrevet 8. november 2014 #189 Skrevet 8. november 2014 Skytespillet wow? Hæ?hehe. Breivik lærte ingen skyting i wow nei. Anonymous poster hash: df04c...513
Anonym bruker Skrevet 8. november 2014 #190 Skrevet 8. november 2014 HI, takk for at du informerte om aldersgrensen på pixel gun Dette har jeg faktisk klart å laste ned til 8-åringen, og siden det virket veldig barnslig i utformingen, sjekket jeg ikke aldersgrensen. Har nå prøvd spillet selv. Poenget med spillet er å skyte andre påloggede spillere og unngå å bli skutt selv. Menneskene er svært animerte, og når du treffer med et skudd blinker spilleren rødt. Ikke noe ekle scener eller noe slikt. Men våpnene og omgivelsene er mer realistiske enn personene, og når hovedmålet er å drepe andre spillere, er aldersgrensen på sin plass. Så her ble det slettet momentant.Anonymous poster hash: 75b70...447 SPILLET HAR 12 ÅRSGRENSE!!!Anonymous poster hash: b1405...503 Nei, versjonen jeg slettet har aldersgrense på 17 år.Anonymous poster hash: 75b70...447 Gud bedre i himmelen... Jeg gir opp.Anonymous poster hash: b1405...503 At du ikke har gitt opp for lenge siden skjønner jeg ikke! Noen klarer bare ikke å ta inn informasjon! Det er rett og slett helt tomt! Det viser seg mange steder i denne debatten. Når folk begynner å si at man sikkert kjøper øl og narkotika til ungene sine dersom barna får spille spill med høyere aldersgrense er det ingen vits i å diskutere lenger. Lost case. You can´t argue with stupid! Ingen av disse folka klarer å lese forskning heller, selv om du linker, så det er bare å gi opp. De får sitte der og tro at barna er skånet for alt i livet, enda de garantert spiller hos noen andre allikevel. Den største faren blandt unge i dag et IKKE spilling av GTA, det er mer hverdagslig ting som kroppspress, instagram og facebook og hva som preger de der. Men, så klart, disse unga har jo ikke verken facebook eller instagram heller de, for det vet jo foreldrene! Godtroende naut! Over og ut! Anonymous poster hash: ec38e...7d2 Dette dikter du opp i hodet ditt?Merkelige konklusjoner du trekker her gitt Men men, sånn er det når man ikke har noe gode argumenter. Da blir det gjerne fjas, som du holder på med nå Anonymous poster hash: 5c3cc...723 Har nå lest gjennom denne tråden og personen du mener ikke har gode argumenter er den eneste personen som har kommet med kilder (pålitelige, sådan) på sine påstander. Ganske komisk at du da trekker konklusjonen om at det er hun som ikke har gode argumenter ;-) Ungene mine har Gta, men de er større. Dere som tror det går ut på å voldta horer og slikt er helt på viddene. Jeg må også si meg enig i at dere virker som en ganske naiv gjeng som tror at dataspill er noe av det verste ungene kan holde på med. Med en voksen sønn og en ungdom som er veldig åpne i forhold til det meste er det unge jenter på sosiale medier jeg hadde vært mest bekymra for. Det ungene mine viser meg og forteller er ganske skremmende, og jeg kommer antagelig til å bli nervevrak når lille babyjenta mi kommer i 10-12 års-alderen. Les forskninga, vær åpne og interesserte i hva de vil holde på med og ikke undervurder ungene deres. Istede for å skjerme de fra alt (som er umulig om de ikke blir tvunget til å være hjemme under konstant overvåkning) så prat med de, finn ut hvordan de tenker i situasjoner, da kommer dere lenger enn om dere bare sier "NEI" . Jeg har nå fulgt klassene til begge guttene mine fra 1 til 10. og, tro meg, det er ikke gutta som spilte GTA i niende klasse som har detti av lasset! ( ....men ifølge flere her vil de antagelig ende opp som ABB når de fyller 25, og hjernen deres er ferdig utviklet ;-) I begge klassene er det jentene, som ofte har overbeskyttende foreldre som TROR de vet hva som skjer, som har kommet dårligst ut av det. Noe å tenke på? Er så enig, så enig! Den lille erfaringen jeg har med spillmiljøer er at dette egentlig er oppvakt ungdom som kommer sammen og har det morsomt. Mine to brødre og 5 kamerater spilte pc spill i sin ungdom og de spiller fortsatt. De er nå i slutten av tretti og begynnelsen av førtiårene. De har samtlige gjort det veldig bra med høye stillinger innen IT, økonomi og ledelse. Jeg vet selvfølgelig at dette ikke trenger å være representativt for spillere... Men jeg våger å påstå at det er i gener og oppvekst (vold, misbruk, mishandling, apati fra foreldrenes side) man finner årsak til ABB og lignende monster. Absolutt ikke i spillingen eller spillene..... Anonymous poster hash: 4b1f8...a59
Gjest Antarctica Skrevet 8. november 2014 #191 Skrevet 8. november 2014 Sønnen min på snart ni har lastet ned et spill som heter pixel gun som han spiller online med kompisene sine. Da jeg gikk inn og sjekket spillet så jeg at aldersgrensen var 17+. Jeg har aldri vært inne på spillet selv, så jeg vet ikke helt hva det dreier seg om. Ser at det er skyting. Figurene er tegneseriefigurer i "dårlig oppløsning", heldigvis veldig urealistisk, men uansett. Jeg sa at han bare måtte slette spillet, og at han under ingen omstendighet fikk laste ned spill med høyere aldersgrense. Alt må avtales med oss. Han ble helt fra seg. Kom med alle-kompisene-får-lov-argumentet og ble veldig lei seg. Jeg regner med aldersgrensen er satt for en grunn. Er jeg overbeskyttende?Anonymous poster hash: d3bf7...5a8 Min er 8 1/2 og ville IKKE ha fått lov å beholde dét spillet....
Anonym bruker Skrevet 8. november 2014 #192 Skrevet 8. november 2014 HI, takk for at du informerte om aldersgrensen på pixel gun Dette har jeg faktisk klart å laste ned til 8-åringen, og siden det virket veldig barnslig i utformingen, sjekket jeg ikke aldersgrensen. Har nå prøvd spillet selv. Poenget med spillet er å skyte andre påloggede spillere og unngå å bli skutt selv. Menneskene er svært animerte, og når du treffer med et skudd blinker spilleren rødt. Ikke noe ekle scener eller noe slikt. Men våpnene og omgivelsene er mer realistiske enn personene, og når hovedmålet er å drepe andre spillere, er aldersgrensen på sin plass. Så her ble det slettet momentant.Anonymous poster hash: 75b70...447 SPILLET HAR 12 ÅRSGRENSE!!!Anonymous poster hash: b1405...503 Nei, versjonen jeg slettet har aldersgrense på 17 år.Anonymous poster hash: 75b70...447 Gud bedre i himmelen... Jeg gir opp.Anonymous poster hash: b1405...503 At du ikke har gitt opp for lenge siden skjønner jeg ikke! Noen klarer bare ikke å ta inn informasjon! Det er rett og slett helt tomt! Det viser seg mange steder i denne debatten. Når folk begynner å si at man sikkert kjøper øl og narkotika til ungene sine dersom barna får spille spill med høyere aldersgrense er det ingen vits i å diskutere lenger. Lost case. You can´t argue with stupid! Ingen av disse folka klarer å lese forskning heller, selv om du linker, så det er bare å gi opp. De får sitte der og tro at barna er skånet for alt i livet, enda de garantert spiller hos noen andre allikevel. Den største faren blandt unge i dag et IKKE spilling av GTA, det er mer hverdagslig ting som kroppspress, instagram og facebook og hva som preger de der. Men, så klart, disse unga har jo ikke verken facebook eller instagram heller de, for det vet jo foreldrene! Godtroende naut! Over og ut! Anonymous poster hash: ec38e...7d2 Dette dikter du opp i hodet ditt?Merkelige konklusjoner du trekker her gitt Men men, sånn er det når man ikke har noe gode argumenter. Da blir det gjerne fjas, som du holder på med nå Anonymous poster hash: 5c3cc...723 Har nå lest gjennom denne tråden og personen du mener ikke har gode argumenter er den eneste personen som har kommet med kilder (pålitelige, sådan) på sine påstander. Ganske komisk at du da trekker konklusjonen om at det er hun som ikke har gode argumenter ;-)Ungene mine har Gta, men de er større. Dere som tror det går ut på å voldta horer og slikt er helt på viddene. Jeg må også si meg enig i at dere virker som en ganske naiv gjeng som tror at dataspill er noe av det verste ungene kan holde på med. Med en voksen sønn og en ungdom som er veldig åpne i forhold til det meste er det unge jenter på sosiale medier jeg hadde vært mest bekymra for. Det ungene mine viser meg og forteller er ganske skremmende, og jeg kommer antagelig til å bli nervevrak når lille babyjenta mi kommer i 10-12 års-alderen. Les forskninga, vær åpne og interesserte i hva de vil holde på med og ikke undervurder ungene deres. Istede for å skjerme de fra alt (som er umulig om de ikke blir tvunget til å være hjemme under konstant overvåkning) så prat med de, finn ut hvordan de tenker i situasjoner, da kommer dere lenger enn om dere bare sier "NEI" . Jeg har nå fulgt klassene til begge guttene mine fra 1 til 10. og, tro meg, det er ikke gutta som spilte GTA i niende klasse som har detti av lasset! ( ....men ifølge flere her vil de antagelig ende opp som ABB når de fyller 25, og hjernen deres er ferdig utviklet ;-) I begge klassene er det jentene, som ofte har overbeskyttende foreldre som TROR de vet hva som skjer, som har kommet dårligst ut av det. Noe å tenke på? Jeg klarte å klusse det til...Beklager! Sånn skulle det være: Er så enig, så enig! Den lille erfaringen jeg har med spillmiljøer er at dette egentlig er oppvakt ungdom som kommer sammen og har det morsomt. Mine to brødre og 5 kamerater spilte pc spill i sin ungdom og de spiller fortsatt. De er nå i slutten av tretti og begynnelsen av førtiårene. De har samtlige gjort det veldig bra med høye stillinger innen IT, økonomi og ledelse. Jeg vet selvfølgelig at dette ikke trenger å være representativt for spillere... Men jeg våger å påstå at det er i gener og oppvekst (vold, misbruk, mishandling, apati fra foreldrenes side) man finner årsak til ABB og lignende monster. Absolutt ikke i spillingen eller spillene..... Anonymous poster hash: 4b1f8...a59 Anonymous poster hash: 4b1f8...a59
Anonym bruker Skrevet 8. november 2014 #193 Skrevet 8. november 2014 HI, takk for at du informerte om aldersgrensen på pixel gun Dette har jeg faktisk klart å laste ned til 8-åringen, og siden det virket veldig barnslig i utformingen, sjekket jeg ikke aldersgrensen. Har nå prøvd spillet selv. Poenget med spillet er å skyte andre påloggede spillere og unngå å bli skutt selv. Menneskene er svært animerte, og når du treffer med et skudd blinker spilleren rødt. Ikke noe ekle scener eller noe slikt. Men våpnene og omgivelsene er mer realistiske enn personene, og når hovedmålet er å drepe andre spillere, er aldersgrensen på sin plass. Så her ble det slettet momentant.Anonymous poster hash: 75b70...447 SPILLET HAR 12 ÅRSGRENSE!!!Anonymous poster hash: b1405...503 Nei, versjonen jeg slettet har aldersgrense på 17 år.Anonymous poster hash: 75b70...447 Gud bedre i himmelen... Jeg gir opp.Anonymous poster hash: b1405...503 At du ikke har gitt opp for lenge siden skjønner jeg ikke! Noen klarer bare ikke å ta inn informasjon! Det er rett og slett helt tomt! Det viser seg mange steder i denne debatten. Når folk begynner å si at man sikkert kjøper øl og narkotika til ungene sine dersom barna får spille spill med høyere aldersgrense er det ingen vits i å diskutere lenger. Lost case. You can´t argue with stupid! Ingen av disse folka klarer å lese forskning heller, selv om du linker, så det er bare å gi opp. De får sitte der og tro at barna er skånet for alt i livet, enda de garantert spiller hos noen andre allikevel. Den største faren blandt unge i dag et IKKE spilling av GTA, det er mer hverdagslig ting som kroppspress, instagram og facebook og hva som preger de der. Men, så klart, disse unga har jo ikke verken facebook eller instagram heller de, for det vet jo foreldrene! Godtroende naut! Over og ut! Anonymous poster hash: ec38e...7d2 Dette dikter du opp i hodet ditt?Merkelige konklusjoner du trekker her gitt Men men, sånn er det når man ikke har noe gode argumenter. Da blir det gjerne fjas, som du holder på med nå Anonymous poster hash: 5c3cc...723 Har nå lest gjennom denne tråden og personen du mener ikke har gode argumenter er den eneste personen som har kommet med kilder (pålitelige, sådan) på sine påstander. Ganske komisk at du da trekker konklusjonen om at det er hun som ikke har gode argumenter ;-)Ungene mine har Gta, men de er større. Dere som tror det går ut på å voldta horer og slikt er helt på viddene. Jeg må også si meg enig i at dere virker som en ganske naiv gjeng som tror at dataspill er noe av det verste ungene kan holde på med. Med en voksen sønn og en ungdom som er veldig åpne i forhold til det meste er det unge jenter på sosiale medier jeg hadde vært mest bekymra for. Det ungene mine viser meg og forteller er ganske skremmende, og jeg kommer antagelig til å bli nervevrak når lille babyjenta mi kommer i 10-12 års-alderen. Les forskninga, vær åpne og interesserte i hva de vil holde på med og ikke undervurder ungene deres. Istede for å skjerme de fra alt (som er umulig om de ikke blir tvunget til å være hjemme under konstant overvåkning) så prat med de, finn ut hvordan de tenker i situasjoner, da kommer dere lenger enn om dere bare sier "NEI" . Jeg har nå fulgt klassene til begge guttene mine fra 1 til 10. og, tro meg, det er ikke gutta som spilte GTA i niende klasse som har detti av lasset! ( ....men ifølge flere her vil de antagelig ende opp som ABB når de fyller 25, og hjernen deres er ferdig utviklet ;-) I begge klassene er det jentene, som ofte har overbeskyttende foreldre som TROR de vet hva som skjer, som har kommet dårligst ut av det. Noe å tenke på? Er så enig, så enig! Den lille erfaringen jeg har med spillmiljøer er at dette egentlig er oppvakt ungdom som kommer sammen og har det morsomt. Mine to brødre og 5 kamerater spilte pc spill i sin ungdom og de spiller fortsatt. De er nå i slutten av tretti og begynnelsen av førtiårene. De har samtlige gjort det veldig bra med høye stillinger innen IT, økonomi og ledelse. Jeg vet selvfølgelig at dette ikke trenger å være representativt for spillere... Men jeg våger å påstå at det er i gener og oppvekst (vold, misbruk, mishandling, apati fra foreldrenes side) man finner årsak til ABB og lignende monster. Absolutt ikke i spillingen eller spillene..... Anonymous poster hash: 4b1f8...a59 Herlighet, det er jo ikke SPILL generelt vi snakker om her! Annie 7d2 hadde et innlegg laaaangt tilbake i tråden om at hun lot sønnen sin spille Grand theft auto som 10-åring. Det er DET vi diskuterer, ikke spilling generelt. Jeg spiller masse selv, jeg, men ser ikke hvorfor barna mine skal få spille voldsforherligende spill likevel. Anonymous poster hash: 39c0d...948
Anonym bruker Skrevet 8. november 2014 #194 Skrevet 8. november 2014 Her har 14-åringen spilt spill som GTA ol. siden han var ca. 10. Han er en oppegående, skoleflink gutt som helt klart klarer å skille spill fra virkelighet. Jeg syntes det er helt greit, de grensene på spill er bare tullete. Det er et fåtall unger som "blir preget" av slike spill, og jeg er sikker på at foreldrene til disse barna vet at ungene deres burde holde seg unna slike spill. Har med vett og forståelse å gjøre. Anonymous poster hash: ec38e...7d2 Hjelpes. Nei, det har ikke bare med vett og forståelse og gjøre når det gjelder barn.Du skriver som du har peiling, men du er på bærtur dessverre. Anonymous poster hash: 5c3cc...723 Jeg er nok ikke helt på bærtur nei. Har forsket på noe lignende, og det er et fåtall barn som blir preget av spill. Anonymous poster hash: ec38e...7d2 Her DU forsket eller er det blitt forsket på? Hvis du er forsker er du kanskje klar over svakhetene ved at forskningen innenfor dette feltet, samme med forskningen som har vist at de normale grensene til svakere iht rett og galt. Pluss de andre som medfører dårlig helse og dårlige sosiale egenskaper. Hilsen kollega Anonymous poster hash: b38ef...66d
Anonym bruker Skrevet 8. november 2014 #195 Skrevet 8. november 2014 En kan synse og mene hva man vil, jeg forholder meg til lover og regler, og forventer at barna skal gjøre det også. Så mitt eldste barn på 6 år får kun lov til å spille spill opp til 6 år alene, men kan få lov til å spille 7 år sammen med oss voksne. Jeg er en gammel gamer, jeg har sittet endeløse netter foran dataskjermen med skytespill og det som verre er! Men jeg kommer aldri til å la mine barn spille voldelige spill før de er både gamle og modne nok. Lover og regler skal følges, og hvis noen her tror at man ikke blir preget av språk og handling i spill som GTA, da har dere gått glipp av noen timer sunn fornuft! Anonymous poster hash: 5a96e...130 Lover faktisk? Det står ikke i loven at en seksåring ikke kan spille spill med syvårsgrense altså Anonymous poster hash: ba034...3ca Det kommer vel under kategorien regler det. Skjønner ikke helt forskjellen på det du? Anonymous poster hash: efe95...490
Anonym bruker Skrevet 8. november 2014 #196 Skrevet 8. november 2014 Etter å ha lest denne tråden og svarene fra pro-spillerne håpet jeg av hele mitt hjerte at barna mine ikke blir spillfantaster. Makan til aggressiv og fordummende gjeng..... Anonymous poster hash: c33ee...7f7
Anonym bruker Skrevet 8. november 2014 #197 Skrevet 8. november 2014 Etter å ha lest denne tråden og svarene fra pro-spillerne håpet jeg av hele mitt hjerte at barna mine ikke blir spillfantaster. Makan til aggressiv og fordummende gjeng..... Anonymous poster hash: c33ee...7f7 Mener du virkelig at alle de som er pro-spill i denne tråden er dumme og aggressive? Anonymous poster hash: be5e0...b38
Anonym bruker Skrevet 8. november 2014 #198 Skrevet 8. november 2014 Etter å ha lest denne tråden og svarene fra pro-spillerne håpet jeg av hele mitt hjerte at barna mine ikke blir spillfantaster. Makan til aggressiv og fordummende gjeng..... Anonymous poster hash: c33ee...7f7 Mener du virkelig at alle de som er pro-spill i denne tråden er dumme og aggressive? Anonymous poster hash: be5e0...b38 Nå er det ikke meg du spurte. Jeg vil ikke si dere er dumme, men et par av dere er veldig aggressive og nedlatende. Anonymous poster hash: d3bf7...5a8
Anonym bruker Skrevet 8. november 2014 #199 Skrevet 8. november 2014 Etter å ha lest denne tråden og svarene fra pro-spillerne håpet jeg av hele mitt hjerte at barna mine ikke blir spillfantaster. Makan til aggressiv og fordummende gjeng..... Anonymous poster hash: c33ee...7f7 Mener du virkelig at alle de som er pro-spill i denne tråden er dumme og aggressive? Anonymous poster hash: be5e0...b38 Nå er det ikke meg du spurte. Jeg vil ikke si dere er dumme, men et par av dere er veldig aggressive og nedlatende. Anonymous poster hash: d3bf7...5a8 Det er vel mer fordummende å tro at alle som spiller spill er aggressive og dumme, vil jeg tro (Særlig med tanke på at rundt 90% av barn og unge i den vestlige verden spiller...) Anonymous poster hash: be5e0...b38
Anonym bruker Skrevet 8. november 2014 #200 Skrevet 8. november 2014 HI, takk for at du informerte om aldersgrensen på pixel gun Dette har jeg faktisk klart å laste ned til 8-åringen, og siden det virket veldig barnslig i utformingen, sjekket jeg ikke aldersgrensen. Har nå prøvd spillet selv. Poenget med spillet er å skyte andre påloggede spillere og unngå å bli skutt selv. Menneskene er svært animerte, og når du treffer med et skudd blinker spilleren rødt. Ikke noe ekle scener eller noe slikt. Men våpnene og omgivelsene er mer realistiske enn personene, og når hovedmålet er å drepe andre spillere, er aldersgrensen på sin plass. Så her ble det slettet momentant.Anonymous poster hash: 75b70...447 SPILLET HAR 12 ÅRSGRENSE!!!Anonymous poster hash: b1405...503 Nei, versjonen jeg slettet har aldersgrense på 17 år.Anonymous poster hash: 75b70...447 Gud bedre i himmelen... Jeg gir opp.Anonymous poster hash: b1405...503 At du ikke har gitt opp for lenge siden skjønner jeg ikke! Noen klarer bare ikke å ta inn informasjon! Det er rett og slett helt tomt! Det viser seg mange steder i denne debatten. Når folk begynner å si at man sikkert kjøper øl og narkotika til ungene sine dersom barna får spille spill med høyere aldersgrense er det ingen vits i å diskutere lenger. Lost case. You can´t argue with stupid! Ingen av disse folka klarer å lese forskning heller, selv om du linker, så det er bare å gi opp. De får sitte der og tro at barna er skånet for alt i livet, enda de garantert spiller hos noen andre allikevel. Den største faren blandt unge i dag et IKKE spilling av GTA, det er mer hverdagslig ting som kroppspress, instagram og facebook og hva som preger de der. Men, så klart, disse unga har jo ikke verken facebook eller instagram heller de, for det vet jo foreldrene! Godtroende naut! Over og ut! Anonymous poster hash: ec38e...7d2 Dette dikter du opp i hodet ditt? Merkelige konklusjoner du trekker her gitt Men men, sånn er det når man ikke har noe gode argumenter. Da blir det gjerne fjas, som du holder på med nå Anonymous poster hash: 5c3cc...723 Har nå lest gjennom denne tråden og personen du mener ikke har gode argumenter er den eneste personen som har kommet med kilder (pålitelige, sådan) på sine påstander. Ganske komisk at du da trekker konklusjonen om at det er hun som ikke har gode argumenter ;-) Ungene mine har Gta, men de er større. Dere som tror det går ut på å voldta horer og slikt er helt på viddene. Jeg må også si meg enig i at dere virker som en ganske naiv gjeng som tror at dataspill er noe av det verste ungene kan holde på med. Med en voksen sønn og en ungdom som er veldig åpne i forhold til det meste er det unge jenter på sosiale medier jeg hadde vært mest bekymra for. Det ungene mine viser meg og forteller er ganske skremmende, og jeg kommer antagelig til å bli nervevrak når lille babyjenta mi kommer i 10-12 års-alderen. Les forskninga, vær åpne og interesserte i hva de vil holde på med og ikke undervurder ungene deres. Istede for å skjerme de fra alt (som er umulig om de ikke blir tvunget til å være hjemme under konstant overvåkning) så prat med de, finn ut hvordan de tenker i situasjoner, da kommer dere lenger enn om dere bare sier "NEI" . Jeg har nå fulgt klassene til begge guttene mine fra 1 til 10. og, tro meg, det er ikke gutta som spilte GTA i niende klasse som har detti av lasset! ( ....men ifølge flere her vil de antagelig ende opp som ABB når de fyller 25, og hjernen deres er ferdig utviklet ;-) I begge klassene er det jentene, som ofte har overbeskyttende foreldre som TROR de vet hva som skjer, som har kommet dårligst ut av det. Noe å tenke på? Du trekker jo også disse merkelige konklusjonene! At man ikke kar barna underholde seg ned vold betyr da vitterlig ikke at man er overbeskyttende! Ser du ikke hvilken merkelig logikk dette liksom skal være? Jeg syns ikke argumentene deres henger på grep i det hele tatt. Dere trekker konklusjoner ut av løse tråder og lager deres egne forestillinger om hvordan barna våres er og hvordan vi er som foreldre. Anonymous poster hash: 5c3cc...723
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå