Gå til innhold

Er jeg hysterisk her (spill)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du sett wow? Ang grafikk? Ikke blod? Ikke nakenhet ol? Men det spillet hi snakker om var skytespill. Det er absolutt ikke wow.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du sett wow? Ang grafikk? Ikke blod? Ikke nakenhet ol? Men det spillet hi snakker om var skytespill. Det er absolutt ikke wow.

WoW har bedre grafikk, mer nakenhet og mer voldsom slossing enn det spillet HI snakket om...

Anonymous poster hash: b1405...503

Skrevet

Hvorfor har spillet 18-års grense da? De som setter aldersgrenser vet da uten tvil hva de driver med.

Det må vel være fordi at barn ikke skal spille det..? Eller, hva mener du som har en 10-åring som får spille dette?

Anonymous poster hash: 5c3cc...723

Jeg har ingen 10-åring, men en 14-åring som spiller det. Han får spille det fordi han er kapabel til å forstå at det er et spill. Alle andre i klassen hans spiller det også, så om han ikke hadde spilt det hjemme hadde han sikkert gjort det hos naboen. Denne debatten tyder jo på at det spillet, i visse tilfeller, burde ha 50-årsgrense, minst. Mange her inne burde ihvertfall IKKE spille det, for de tror det er virkelig og tror det går ut på å drepe prostituerte.

Sønnen min spiller det forøvrig veldig sjeldent. Han er mer opptatt av retro-spill for tiden, gamle plattform spill og minecraft.

Anonymous poster hash: ec38e...7d2

Du sa da vitterlig tidligere at han har fått spille det siden han var 10.

Så hvis alle andre i klassen hans får begynne å kjøre bil når de er 15, så får din også lov? Narkotika? Øl? Fin logikk.

Anonymous poster hash: 39c0d...948

Det har jeg også svart på! Herregud! Selvfølgelig kjøper jeg ikke øl og narkotika til barna mine! Du er jo helt syk i hodet som kommer med noe slikt! Har du spilt for mye dataspill som liten?

Når debatten kommer på et slikt nivå gider jeg ikke mer. Lavmål! Hvem kjøper narkotika til barna sine?!

Det er et engelsk sitat som sier "You can´t argue with stupid", så jeg trekker meg!

Les heller nyere forskning på temaet, så ser du at du er en smule på trynet!

Å trekke konklusjoner som at voksne heller ikke burde spille det fordi de kjøper sex fra horer og voldtar andre menn blir som å si at barn ikke får tegne fordi de kan finne på å tegne en penis! HELT PÅ TRYNET!

Skrevet

Det har jeg slettes ikke! At du tar det som en selvfølge at jeg mener deg når jeg sier hysterisk, får du ta på din egen kappe!

Sånn, jeg reduserte siteringene for deg jeg.

Men du går ganske langt i å påstå at alle som krever at barna holder seg til aldersgrensene vedr spill, selv om man tror at barnet kanskje tåler det, er hysteriske og overbeskyttende. Mener du det?

Anonymous poster hash: efe95...490

Skrevet

Hvorfor har spillet 18-års grense da? De som setter aldersgrenser vet da uten tvil hva de driver med.

Det må vel være fordi at barn ikke skal spille det..? Eller, hva mener du som har en 10-åring som får spille dette?

Jeg har ingen 10-åring, men en 14-åring som spiller det. Han får spille det fordi han er kapabel til å forstå at det er et spill. Alle andre i klassen hans spiller det også, så om han ikke hadde spilt det hjemme hadde han sikkert gjort det hos naboen. Denne debatten tyder jo på at det spillet, i visse tilfeller, burde ha 50-årsgrense, minst. Mange her inne burde ihvertfall IKKE spille det, for de tror det er virkelig og tror det går ut på å drepe prostituerte.

Sønnen min spiller det forøvrig veldig sjeldent. Han er mer opptatt av retro-spill for tiden, gamle plattform spill og minecraft.

Så hvis alle andre i klassen hans får begynne å kjøre bil når de er 15, så får din også lov? Narkotika? Øl? Fin logikk.

Det har jeg også svart på! Herregud! Selvfølgelig kjøper jeg ikke øl og narkotika til barna mine! Du er jo helt syk i hodet som kommer med noe slikt! Har du spilt for mye dataspill som liten?

Når debatten kommer på et slikt nivå gider jeg ikke mer. Lavmål! Hvem kjøper narkotika til barna sine?!

Det er et engelsk sitat som sier "You can´t argue with stupid", så jeg trekker meg!

Å trekke konklusjoner som at voksne heller ikke burde spille det fordi de kjøper sex fra horer og voldtar andre menn blir som å si at barn ikke får tegne fordi de kan finne på å tegne en penis! HELT PÅ TRYNET!

Hvorfor aksepterer du ikke aldersgrensene? Hva mener du er årsaken til at spillet har 18 års grense?

Skrevet

Vold og nakenhet i wow? Snakker vi om samme spill eller? World of warcraft? 12 års grense spill? Ingen nakenhet, ingen blod, som å spille et vanlig adventure spill....

Skrevet

Når d er sagt. Jeg hentyder til gta for det sporet av til det.

Skrevet (endret)

Hvorfor har spillet 18-års grense da? De som setter aldersgrenser vet da uten tvil hva de driver med.Det må vel være fordi at barn ikke skal spille det..? Eller, hva mener du som har en 10-åring som får spille dette?Anonymous poster hash: 5c3cc...723

Jeg har ingen 10-åring, men en 14-åring som spiller det. Han får spille det fordi han er kapabel til å forstå at det er et spill. Alle andre i klassen hans spiller det også, så om han ikke hadde spilt det hjemme hadde han sikkert gjort det hos naboen. Denne debatten tyder jo på at det spillet, i visse tilfeller, burde ha 50-årsgrense, minst. Mange her inne burde ihvertfall IKKE spille det, for de tror det er virkelig og tror det går ut på å drepe prostituerte.Sønnen min spiller det forøvrig veldig sjeldent. Han er mer opptatt av retro-spill for tiden, gamle plattform spill og minecraft.Anonymous poster hash: ec38e...7d2
Du sa da vitterlig tidligere at han har fått spille det siden han var 10.Så hvis alle andre i klassen hans får begynne å kjøre bil når de er 15, så får din også lov? Narkotika? Øl? Fin logikk.Anonymous poster hash: 39c0d...948

Det har jeg også svart på! Herregud! Selvfølgelig kjøper jeg ikke øl og narkotika til barna mine! Du er jo helt syk i hodet som kommer med noe slikt! Har du spilt for mye dataspill som liten?Når debatten kommer på et slikt nivå gider jeg ikke mer. Lavmål! Hvem kjøper narkotika til barna sine?! Det er et engelsk sitat som sier "You can´t argue with stupid", så jeg trekker meg!Les heller nyere forskning på temaet, så ser du at du er en smule på trynet! Å trekke konklusjoner som at voksne heller ikke burde spille det fordi de kjøper sex fra horer og voldtar andre menn blir som å si at barn ikke får tegne fordi de kan finne på å tegne en penis! HELT PÅ TRYNET! Anonymous poster hash: ec38e...7d2

Legger du i det hele tatt merke til hvor mye motbør du får her? Jeg tror du skal være litt forsiktig med å kalle meningsmotstandere lavmål og dumme.

Anonym over mener nok ikke at du kjøper narkotika og øl til barna dine, men logikken du presenterer ved å si at "alle i klassen til barna også får spille GTA, så derfor får ditt også", kan jo sammenlignes med logikken i å "gjøre det fordi alle andre gjør det".

Jeg mener at det er fullstendig ansvarsløst å la barn spille denne typen spill, og ville aldri latt mine barn gjøre det. Jeg er på ingen måte hysterisk eller overforsiktig, og jeg tror ikke at mitt barn ville gått ut og plaffet ned noen eller kjøpt sex, men jeg klarer ikke for mitt bare liv å se hvorfor de skulle få spille spill hvor underholdningen kommer fra å få poeng for å rane, hore og drepe.

Endret av Hannasbananas
Skrevet

Vold og nakenhet i wow? Snakker vi om samme spill eller? World of warcraft? 12 års grense spill? Ingen nakenhet, ingen blod, som å spille et vanlig adventure spill....

Jeg sier ikke at det er voldelig og har mye nakenhet, men det har mer av det enn det spiller HI snakker om.

Skrevet

Jeg blir faktisk nesten litt lei meg over hvordan tonen i denne debatten har utviklet seg. Det var aldri min intensjon å støte noen eller innvitere til usaklig navnekasting. Jeg har funnet ut at for meg var det riktig å slette spillet (Pixel Gun), og er glad for å ha fått innblikk i en spillerene jeg ikke ante eksisterte, men som jeg absolutt skal være oppmerksom på. Andre må gjøre det de synes passer for sin familie. Ha en strålende fin helg alle sammen, med eller uten spilling ;) HI

Anonymous poster hash: d3bf7...5a8

Skrevet

"All andre gjør det" er et argument barna mine lærte tidlig ikke fungerte her i huset.

Anonymous poster hash: efe95...490

Skrevet

Ser enkelte sier at Pixel Gun har 12-årsgrense, mens det på spillsiden står at det "Low maturity".

Absolutt ikke 17 (!!) års-grense. 

Så litt mye styr over ingenting ja...

Skrevet

Det latterligste argumentet ever er "jeg selv spilte mye verre ting". Dataspill er virkelig djevelens verk, stjeler masse tid og skaper asosiale og late barn/ungdom/voksne. Når ble det god underholdning med skyting? Nei fy, gi barna til idretten før dataspillene tar dem.. Har selv en samboer som plaffer ned på datamaskinen daglig og det påvirker både vekta, hans sosiale liv, hans rolle som far og hans rolle som partner. Så jeg VET hva jeg snakker om! Har lyst å hogge pcen hans i stykker med en øks. Så kanskje skytespillene faktisk har gjort MEG voldelig? Fordi den tiltaksløsheten som kommer med denne form for "underholdning" er så grenseløst provoserende? Og fordi disse spillene er laget så sinnsykt livaktige og spennende at det virtuelle livet er mer forlokkende enn det virkelige livet? Ønsker vi en slik tilværelse for barna våre? Nei jeg vil spy av at noen lar tiåringer, BARN, spille dataspill som formidler slike forkastelige verdier. De blir rett og slett ødelagte på en måte eller en annen.

Du burde ihvertfall lese forskningen som er lagt ut tidligere for det du sier er jo bare sprøyt!

Det jeg sier er utifra egne følelser og erfaringer. Og jeg har sett det både i nær familie og hos min egen samboer. Så det er min opplevelse.
Skrevet

Ok men må bare informere at wow har null nakenhet og vold. Men uanset. Minecraft er god som gull. Wow har ikke mer vold enn det. Men spillet hi snakker om er skytespill som evt call of duty med minecraft figurer? Fremdeles et drapsspill. Gta og call of duty er i samme league. Vold og aldersgrense burde følges.

Skrevet

Det latterligste argumentet ever er "jeg selv spilte mye verre ting". Dataspill er virkelig djevelens verk, stjeler masse tid og skaper asosiale og late barn/ungdom/voksne. Når ble det god underholdning med skyting? Nei fy, gi barna til idretten før dataspillene tar dem.. Har selv en samboer som plaffer ned på datamaskinen daglig og det påvirker både vekta, hans sosiale liv, hans rolle som far og hans rolle som partner. Så jeg VET hva jeg snakker om! Har lyst å hogge pcen hans i stykker med en øks. Så kanskje skytespillene faktisk har gjort MEG voldelig? Fordi den tiltaksløsheten som kommer med denne form for "underholdning" er så grenseløst provoserende? Og fordi disse spillene er laget så sinnsykt livaktige og spennende at det virtuelle livet er mer forlokkende enn det virkelige livet? Ønsker vi en slik tilværelse for barna våre? Nei jeg vil spy av at noen lar tiåringer, BARN, spille dataspill som formidler slike forkastelige verdier. De blir rett og slett ødelagte på en måte eller en annen.

Dataspill er djevelens verk? Er du seriøs?

Du er klar over at data/videospill kan være så mangt, ikke sant?

Man har kunstneriske spill, fysiske spill (Som f.eks Wii eller PSMove) og spill hvor man er avhengig av kommunikasjon og samarbeid med andre.

Forøvrig spiller både meg og mannen min og vi er hverken asosiale, fete eller tiltaksløse. Det er en hobby på lik linje med alt annet.

At du ikke vil la barna dine spille GTA er en ting, men ikke generaliser på den måten!

Og NEI, dataspill ødelegger IKKE barn! Les forskningen selv! Eller enda bedre, se til land hvor man spiller mye mer enn her i Norge!

Det med djevelsens verk er et uttrykk! Hallo.. 😂 Beklager min feil, jeg tenkte ikke på alle verdens dataspill, mer skytespill og andre voldelige spill. Men hvis du ser bort ifra kreative og pedagogiske spill så er resten unødige tidstyver spør du meg.
Skrevet

Man har kunstneriske spill, fysiske spill (Som f.eks Wii eller PSMove) og spill hvor man er avhengig av kommunikasjon og samarbeid med andre.

Forøvrig spiller både meg og mannen min og vi er hverken asosiale, fete eller tiltaksløse. Det er en hobby på lik linje med alt annet.

At du ikke vil la barna dine spille GTA er en ting, men ikke generaliser på den måten!

Og NEI, dataspill ødelegger IKKE barn! Les forskningen selv! Eller enda bedre, se til land hvor man spiller mye mer enn her i Norge!

Det med djevelsens verk er et uttrykk! Hallo.. Beklager min feil, jeg tenkte ikke på alle verdens dataspill, mer skytespill og andre voldelige spill. Men hvis du ser bort ifra kreative og pedagogiske spill så er resten unødige tidstyver spør du meg.

For DEG er de unødvendige tidstyver. Nettopp.  

Som sagt: Spill er en hobby, og det er ikke opp til andre å vurdere om det er bortkastet tid eller ei. Spill har også forandret seg med tiden og man kan finne spill i dag med dype historier som får deg til å tenke, le og gråte. Fullverdig underholdning, med andre ord.

At samboeren din tydeligvis har et problem betyr ikke at alle andre har det.

Skrevet

Det med djevelsens verk er et uttrykk! Hallo.. Beklager min feil, jeg tenkte ikke på alle verdens dataspill, mer skytespill og andre voldelige spill. Men hvis du ser bort ifra kreative og pedagogiske spill så er resten unødige tidstyver spør du meg.

Som sagt: Spill er en hobby, og det er ikke opp til andre å vurdere om det er bortkastet tid eller ei. Spill har også forandret seg med tiden og man kan finne spill i dag med dype historier som får deg til å tenke, le og gråte. Fullverdig underholdning, med andre ord.

Han synes jo ikke han har et problem da, sier jo det samme som du nå sier. Mulig du ikke ville sett på hans spilling som et problem siden du spiller selv. Vi er vel forskjellige der. Ikke alltid man selv merker når hobbyen går ut over resten av ens liv.
Skrevet

Han synes jo ikke han har et problem da, sier jo det samme som du nå sier. Mulig du ikke ville sett på hans spilling som et problem siden du spiller selv. Vi er vel forskjellige der. Ikke alltid man selv merker når hobbyen går ut over resten av ens liv.

Du er klar over at du har en veldig hånlig holdning nå, sant?

Men jada selvfølgelig, alle oss som spiller er helt like, og vi har selvfølgelig alle problemer med livet, vekten, og aggresjon. Vi er en gjeng neckbeards som bor i kjelleren alle som en.

Eller ikke ;)

Skrevet

HI, takk for at du informerte om aldersgrensen på pixel gun :) Dette har jeg faktisk klart å laste ned til 8-åringen, og siden det virket veldig barnslig i utformingen, sjekket jeg ikke aldersgrensen.

Har nå prøvd spillet selv. Poenget med spillet er å skyte andre påloggede spillere og unngå å bli skutt selv. Menneskene er svært animerte, og når du treffer med et skudd blinker spilleren rødt. Ikke noe ekle scener eller noe slikt. Men våpnene og omgivelsene er mer realistiske enn personene, og når hovedmålet er å drepe andre spillere, er aldersgrensen på sin plass. Så her ble det slettet momentant.

Anonymous poster hash: 75b70...447

Skrevet

HI, takk for at du informerte om aldersgrensen på pixel gun :) Dette har jeg faktisk klart å laste ned til 8-åringen, og siden det virket veldig barnslig i utformingen, sjekket jeg ikke aldersgrensen.

Har nå prøvd spillet selv. Poenget med spillet er å skyte andre påloggede spillere og unngå å bli skutt selv. Menneskene er svært animerte, og når du treffer med et skudd blinker spilleren rødt. Ikke noe ekle scener eller noe slikt. Men våpnene og omgivelsene er mer realistiske enn personene, og når hovedmålet er å drepe andre spillere, er aldersgrensen på sin plass. Så her ble det slettet momentant.

Anonymous poster hash: 75b70...447

SPILLET HAR 12 ÅRSGRENSE!!!

Skrevet

Her har 14-åringen spilt spill som GTA ol. siden han var ca. 10.

Han er en oppegående, skoleflink gutt som helt klart klarer å skille spill fra virkelighet. Jeg syntes det er helt greit, de grensene på spill er bare tullete. Det er et fåtall unger som "blir preget" av slike spill, og jeg er sikker på at foreldrene til disse barna vet at ungene deres burde holde seg unna slike spill. Har med vett og forståelse å gjøre.

Seriøst? Og plukke opp horer osv, helt greit..?

Milde måne..

Det handler forøvrig ikke bare om å bli preget, men en generell holdning angående hva som er greit å underholde seg med.

Dessuten er det ikke slik at oppegående barn ikke kan bli preget av spill.

Hadde du møtt barna mine hadde du nok blitt overrasket! De er begge veldig reflekterte over det meste av temaer, også spill. Han vet at det er et spill og han skjønner at i et spill kan man plukke opp horer og skyte folk, han er også fullstendig klar over at det ikke er noe man gjør i virkeligheten.

Min eldste er 20, og har gjort akkurat det samme. Mer fornuftig gutt skal du lete lenge etter.

Og å underholde seg med GTA er det veldig mange som syntes er helt greit. Det er folk som deg, som ikke klarer å se at det bare er ett spill som sliter mer med slike ting. Så du burde helt klart ikke spille!

Jeg trodde ikke barn på den alderen trengte å vite hva en hore er engang jeg.

Skrevet

HI, takk for at du informerte om aldersgrensen på pixel gun :) Dette har jeg faktisk klart å laste ned til 8-åringen, og siden det virket veldig barnslig i utformingen, sjekket jeg ikke aldersgrensen.Har nå prøvd spillet selv. Poenget med spillet er å skyte andre påloggede spillere og unngå å bli skutt selv. Menneskene er svært animerte, og når du treffer med et skudd blinker spilleren rødt. Ikke noe ekle scener eller noe slikt. Men våpnene og omgivelsene er mer realistiske enn personene, og når hovedmålet er å drepe andre spillere, er aldersgrensen på sin plass. Så her ble det slettet momentant.Anonymous poster hash: 75b70...447

SPILLET HAR 12 ÅRSGRENSE!!! Anonymous poster hash: b1405...503

Nettopp? Og da passer det ikke til en 8 åring.

Hvorfor så store bokstaver?

Skrevet

HI, takk for at du informerte om aldersgrensen på pixel gun :) Dette har jeg faktisk klart å laste ned til 8-åringen, og siden det virket veldig barnslig i utformingen, sjekket jeg ikke aldersgrensen.Har nå prøvd spillet selv. Poenget med spillet er å skyte andre påloggede spillere og unngå å bli skutt selv. Menneskene er svært animerte, og når du treffer med et skudd blinker spilleren rødt. Ikke noe ekle scener eller noe slikt. Men våpnene og omgivelsene er mer realistiske enn personene, og når hovedmålet er å drepe andre spillere, er aldersgrensen på sin plass. Så her ble det slettet momentant.Anonymous poster hash: 75b70...447

SPILLET HAR 12 ÅRSGRENSE!!! Anonymous poster hash: b1405...503

Nettopp? Og da passer det ikke til en 8 åring.

Hvorfor så store bokstaver?

Jeg tok til og med feil. Spillet har ingen aldersgrense. Dere er hysteriske!

Store bokstaver fordi jeg allerede har sagt dette. Jeg forstår ikke engang hvordan dere kan tro at et slikt spill ville hatt 17-årsgrense. Det er jo idioti.

Skrevet

Ser enkelte sier at Pixel Gun har 12-årsgrense, mens det på spillsiden står at det "Low maturity".

Absolutt ikke 17 (!!) års-grense.

Så litt mye styr over ingenting ja...

På app-store stod det 17+. HI

Anonymous poster hash: d3bf7...5a8

Skrevet

Absolutt ikke hysterisk!

Jeg er ganske nazi på de tingene der. Det er en grunn til at det er aldersgrense!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...