Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #76 Skrevet 7. november 2014 Du som lar ungene spille GTA fra ung alder: I ett av GTA kan man: 1. stjele en bil 2. plukke opp en hore 3. voldta hora 4. drepe hora 5. komme seg unna politiet Da får man god helse. Moralen i høysetet..passer seg for 10 åringer...mhm... Men når jeg leser det du skriver forstår jeg at moral og slikt ikke er særlig viktig hos dere. Du virker litt aggressiv Anonymous poster hash: 84488...4b4 Man kan IKKE voldta i GTA. Skal du lage et eksempel av GTA så lønner det seg kanskje å vite noe om hva man snakker om? Anonymous poster hash: b1405...503 Kanskje du skal begynne å google? http://www.theguardian.com/commentisfree/2013/dec/27/grand-theft-auto-v-prostitutes-killed Anonymous poster hash: 84488...4b4 Kanskje du bør lese hva du sender?Man kan IKKE voldta i GTA. Kjøpe sex, ja, voldta, nei. Anonymous poster hash: be5e0...b38 Drive her to a secluded place, on a beach, next to the surf and palm trees. "Go ahead, sugar. Tell me what you crave." Select your service from a drop down menu on the screen – $50 for a blow job, $70 for a half-and-half or $100 for everything. Use your joystick to move the camera on the game, to get a good angle. "Oh my god, fuck yeah, give it to me," she'll say. She'll keep talking for 20 seconds. When you're done you leave her there, run the car forward next to her, then reverse, backing over her. You can get out of the car and beat her. She'll let you. Once she's dead, you can grab your money back from the ground. This is all possible, even encouraged by tips on YouTube and chatrooms, in Grand Theft Auto V. In fact, your character's health (aka life points) goes up when you have sex with a prostitute. Ikke voldta men ha sex med før du kjører over henne og banker henne til døde. Hun gir til og med lov!! Vet jeg ville ha sett på hele opplegget som et overgrep uansett. Merkelig at du ikke ser DRAP av prostituert som verre. Og de fleste som dreper voldtar først, såpass har du vel fått med deg i media? Lite kjærlighet å spore uansett. Og tror du ikke gutter fra 10 års alder forstår? Du er et merkelig menneske jeg er glad jeg ikke kjenner personlig. Anonymous poster hash: 36a45...6ff Jeg viste akkurat innlegget ditt til 20-åringen min og han sa: "Hun vet at dette er et spill, ikke sant? Mennesker som henne som ikke klarer å skille virkeligheten og GTA skjønner jeg at må holdes borte fra kontrollene!" også kom et ..........herregud folk er gæærne! Anonymous poster hash: ec38e...7d2 Jeg klarer fint å skille spill og virkelighet, det tror jeg også personen som skrev dette innlegget kan, det var nå ikke det som var utgangspunktet for diskusjonen. Vi snakket om 10-åringer! Dessuten er det ikke nødvendigvis det å kunne skille mellom spill og virkelighet slm faktisk er problemstillingen her, jeg lurer på hvorfor det er DET som skal være underholdning; å yte vold, drepe, å ha sex med prostituerte. De som lar barn spille denne type spill er i mine øyne søppel, intet annet. Gratulerer! Anonymous poster hash: 39c0d...948 Folk som ikke kan godta at andre har en annen mening en de mener jeg er søppel. Gratulerer til deg også! Jeg er ikke bekymret for at mine sønner skal ta/har tatt skade av å spille spill i det heletatt, men jeg kan godt fortelle deg om noe som bekymrer meg veldig mye mer, og det gjelder så og si alle jentene i klassen til 14-åringen min! Noe som er mye farligere enn å spille GTA! Min sønn har vist meg instagram kontoene og facebook sidene til menge av jentene i klassen og da fikk jeg bakoversveis! Takke meg til en gutt som sitter på rommet og kjører bil i en rasende fart i GTA. (Han går ikke rundt og puler horer for morro skyld...) Jentene poserer i dyp utrigning, tar duck-face selfies og reposter bilder med hashtagger som thinspiration, pro_ana og fitness. De slanker seg, er deprimerte fordi de ikke er tynne nok, skriver "jeg er så feit "jeg er så stygg" osv. De kaster, i følge sønnen min, maten sin på skolen og trener for å få rumpe som Jen Selter og Nicki Minaj. Jeg har spurt han om hva foreldrene til dissen jentene sier om disse bildene og repostene osv. men han sier bare at "De er jo ikke venner med foreldra sine på face eller insta, da." Han er faktisk ganske bekymret for noen av disse jentene men samtidig sier han at "alle jenter er sånn..." "De klager HELE tiden på at de er stygge og feite, også er de bare bein, enda vi sier at de ikke er tjukke i det heletatt". "Dem tror faktisk at dem er tjukke også veier de kanskje 45 kilo, liksom". Dette problemer skaper mange flere psykiatriske tilfeller en GTA, det kan jeg love dere! 2 av jentene er allerede under behandling ved BUP. (Som jeg vet...) DET bekymrer meg mye mer enn at min sønn kjører som en gal på GTA! Og, ja, jeg følger min sønn på både instagram og facebook. Anonymous poster hash: ec38e...7d2
*Yuna* Skrevet 7. november 2014 #77 Skrevet 7. november 2014 Du som lar ungene spille GTA fra ung alder: I ett av GTA kan man: 1. stjele en bil 2. plukke opp en hore 3. voldta hora 4. drepe hora 5. komme seg unna politiet Da får man god helse. Moralen i høysetet..passer seg for 10 åringer...mhm... Men når jeg leser det du skriver forstår jeg at moral og slikt ikke er særlig viktig hos dere. Du virker litt aggressiv Anonymous poster hash: 84488...4b4 Man kan IKKE voldta i GTA. Skal du lage et eksempel av GTA så lønner det seg kanskje å vite noe om hva man snakker om? Anonymous poster hash: b1405...503 Kanskje du skal begynne å google? http://www.theguardian.com/commentisfree/2013/dec/27/grand-theft-auto-v-prostitutes-killed Anonymous poster hash: 84488...4b4 Kanskje du bør lese hva du sender? Man kan IKKE voldta i GTA. Kjøpe sex, ja, voldta, nei. Anonymous poster hash: be5e0...b38 Drive her to a secluded place, on a beach, next to the surf and palm trees. "Go ahead, sugar. Tell me what you crave." Select your service from a drop down menu on the screen – $50 for a blow job, $70 for a half-and-half or $100 for everything. Use your joystick to move the camera on the game, to get a good angle. "Oh my god, fuck yeah, give it to me," she'll say. She'll keep talking for 20 seconds. When you're done you leave her there, run the car forward next to her, then reverse, backing over her. You can get out of the car and beat her. She'll let you. Once she's dead, you can grab your money back from the ground. This is all possible, even encouraged by tips on YouTube and chatrooms, in Grand Theft Auto V. In fact, your character's health (aka life points) goes up when you have sex with a prostitute. Ikke voldta men ha sex med før du kjører over henne og banker henne til døde. Hun gir til og med lov!! Vet jeg ville ha sett på hele opplegget som et overgrep uansett. Merkelig at du ikke ser DRAP av prostituert som verre. Og de fleste som dreper voldtar først, såpass har du vel fått med deg i media? Lite kjærlighet å spore uansett. Og tror du ikke gutter fra 10 års alder forstår? Du er et merkelig menneske jeg er glad jeg ikke kjenner personlig. Anonymous poster hash: 36a45...6ff Jeg viste akkurat innlegget ditt til 20-åringen min og han sa: "Hun vet at dette er et spill, ikke sant? Mennesker som henne som ikke klarer å skille virkeligheten og GTA skjønner jeg at må holdes borte fra kontrollene!" også kom et ..........herregud folk er gæærne! Anonymous poster hash: ec38e...7d2 Nok en gang, HVORFOR skal dette være underholdning for barn, selv om det ikke er virkelighet?
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #78 Skrevet 7. november 2014 Du som lar ungene spille GTA fra ung alder: I ett av GTA kan man: 1. stjele en bil 2. plukke opp en hore 3. voldta hora 4. drepe hora 5. komme seg unna politiet Da får man god helse. Moralen i høysetet..passer seg for 10 åringer...mhm... Men når jeg leser det du skriver forstår jeg at moral og slikt ikke er særlig viktig hos dere. Du virker litt aggressiv Anonymous poster hash: 84488...4b4 Man kan IKKE voldta i GTA. Skal du lage et eksempel av GTA så lønner det seg kanskje å vite noe om hva man snakker om? Anonymous poster hash: b1405...503 Kanskje du skal begynne å google? http://www.theguardian.com/commentisfree/2013/dec/27/grand-theft-auto-v-prostitutes-killed Anonymous poster hash: 84488...4b4 Kanskje du bør lese hva du sender? Man kan IKKE voldta i GTA. Kjøpe sex, ja, voldta, nei. Anonymous poster hash: be5e0...b38 Drive her to a secluded place, on a beach, next to the surf and palm trees. "Go ahead, sugar. Tell me what you crave." Select your service from a drop down menu on the screen – $50 for a blow job, $70 for a half-and-half or $100 for everything. Use your joystick to move the camera on the game, to get a good angle. "Oh my god, fuck yeah, give it to me," she'll say. She'll keep talking for 20 seconds. When you're done you leave her there, run the car forward next to her, then reverse, backing over her. You can get out of the car and beat her. She'll let you. Once she's dead, you can grab your money back from the ground. This is all possible, even encouraged by tips on YouTube and chatrooms, in Grand Theft Auto V. In fact, your character's health (aka life points) goes up when you have sex with a prostitute. Ikke voldta men ha sex med før du kjører over henne og banker henne til døde. Hun gir til og med lov!! Vet jeg ville ha sett på hele opplegget som et overgrep uansett. Merkelig at du ikke ser DRAP av prostituert som verre. Og de fleste som dreper voldtar først, såpass har du vel fått med deg i media? Lite kjærlighet å spore uansett. Og tror du ikke gutter fra 10 års alder forstår? Du er et merkelig menneske jeg er glad jeg ikke kjenner personlig. Anonymous poster hash: 36a45...6ff Jeg viste akkurat innlegget ditt til 20-åringen min og han sa: "Hun vet at dette er et spill, ikke sant? Mennesker som henne som ikke klarer å skille virkeligheten og GTA skjønner jeg at må holdes borte fra kontrollene!" også kom et ..........herregud folk er gæærne! Anonymous poster hash: ec38e...7d2 Nok en gang, HVORFOR skal dette være underholdning for barn, selv om det ikke er virkelighet? Les svaret mitt rett over innlegget ditt! Ingen kan forøvrig bestemme hva andre skal underholde seg med. Jeg ser heller at min sønn underholder seg med GTA enn at han sitter og googler pro-ana og thinspiration! Det er mye farligere! Anonymous poster hash: ec38e...7d2
*Yuna* Skrevet 7. november 2014 #79 Skrevet 7. november 2014 Du som lar ungene spille GTA fra ung alder: I ett av GTA kan man: 1. stjele en bil 2. plukke opp en hore 3. voldta hora 4. drepe hora 5. komme seg unna politiet Da får man god helse. Moralen i høysetet..passer seg for 10 åringer...mhm... Men når jeg leser det du skriver forstår jeg at moral og slikt ikke er særlig viktig hos dere. Du virker litt aggressiv Anonymous poster hash: 84488...4b4 Man kan IKKE voldta i GTA. Skal du lage et eksempel av GTA så lønner det seg kanskje å vite noe om hva man snakker om? Anonymous poster hash: b1405...503 Kanskje du skal begynne å google? http://www.theguardian.com/commentisfree/2013/dec/27/grand-theft-auto-v-prostitutes-killed Anonymous poster hash: 84488...4b4 Kanskje du bør lese hva du sender? Man kan IKKE voldta i GTA. Kjøpe sex, ja, voldta, nei. Anonymous poster hash: be5e0...b38 Drive her to a secluded place, on a beach, next to the surf and palm trees. "Go ahead, sugar. Tell me what you crave." Select your service from a drop down menu on the screen – $50 for a blow job, $70 for a half-and-half or $100 for everything. Use your joystick to move the camera on the game, to get a good angle. "Oh my god, fuck yeah, give it to me," she'll say. She'll keep talking for 20 seconds. When you're done you leave her there, run the car forward next to her, then reverse, backing over her. You can get out of the car and beat her. She'll let you. Once she's dead, you can grab your money back from the ground. This is all possible, even encouraged by tips on YouTube and chatrooms, in Grand Theft Auto V. In fact, your character's health (aka life points) goes up when you have sex with a prostitute. Ikke voldta men ha sex med før du kjører over henne og banker henne til døde. Hun gir til og med lov!! Vet jeg ville ha sett på hele opplegget som et overgrep uansett. Merkelig at du ikke ser DRAP av prostituert som verre. Og de fleste som dreper voldtar først, såpass har du vel fått med deg i media? Lite kjærlighet å spore uansett. Og tror du ikke gutter fra 10 års alder forstår? Du er et merkelig menneske jeg er glad jeg ikke kjenner personlig. Anonymous poster hash: 36a45...6ff Jeg viste akkurat innlegget ditt til 20-åringen min og han sa: "Hun vet at dette er et spill, ikke sant? Mennesker som henne som ikke klarer å skille virkeligheten og GTA skjønner jeg at må holdes borte fra kontrollene!" også kom et ..........herregud folk er gæærne! Anonymous poster hash: ec38e...7d2 Nok en gang, HVORFOR skal dette være underholdning for barn, selv om det ikke er virkelighet? Les svaret mitt rett over innlegget ditt! Ingen kan forøvrig bestemme hva andre skal underholde seg med. Jeg ser heller at min sønn underholder seg med GTA enn at han sitter og googler pro-ana og thinspiration! Det er mye farligere! Anonymous poster hash: ec38e...7d2 Har lest alt jeg. Forstår fortsatt ikke hvorfor barn skal underholde seg med dette!? Jeg ser overhodet ingen gode argumenter fra din side. Ingen logikk i den sammenlignen der, det er jo ikke enten eller! Enten spiller de GTA eller så googler de pro-ana. Tull!
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #80 Skrevet 7. november 2014 Herregud for noen naut. Lar 10 åring spille GTA. Ja for argumentet om at han etterhvert vil spille hos kompis teller? Det som burde skje da er 1: at foreldrene til kompiser blir gjort oppmerksomme om aldersgrensen , sex, drap. Om de ikke fjerner spillet får ikke sønnen besøke denne kompisen med tilbakestående foreldre uten tilsyn konstant! Enkelt og greit. Naive naive folk... Anonymous poster hash: df04c...513
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #81 Skrevet 7. november 2014 Du som lar ungene spille GTA fra ung alder: I ett av GTA kan man: 1. stjele en bil 2. plukke opp en hore 3. voldta hora 4. drepe hora 5. komme seg unna politiet Da får man god helse. Moralen i høysetet..passer seg for 10 åringer...mhm... Men når jeg leser det du skriver forstår jeg at moral og slikt ikke er særlig viktig hos dere. Du virker litt aggressiv Anonymous poster hash: 84488...4b4 Man kan IKKE voldta i GTA. Skal du lage et eksempel av GTA så lønner det seg kanskje å vite noe om hva man snakker om? Anonymous poster hash: b1405...503 Kanskje du skal begynne å google? http://www.theguardian.com/commentisfree/2013/dec/27/grand-theft-auto-v-prostitutes-killed Anonymous poster hash: 84488...4b4 Kanskje du bør lese hva du sender?Man kan IKKE voldta i GTA. Kjøpe sex, ja, voldta, nei. Anonymous poster hash: be5e0...b38 Drive her to a secluded place, on a beach, next to the surf and palm trees. "Go ahead, sugar. Tell me what you crave." Select your service from a drop down menu on the screen – $50 for a blow job, $70 for a half-and-half or $100 for everything. Use your joystick to move the camera on the game, to get a good angle. "Oh my god, fuck yeah, give it to me," she'll say. She'll keep talking for 20 seconds. When you're done you leave her there, run the car forward next to her, then reverse, backing over her. You can get out of the car and beat her. She'll let you. Once she's dead, you can grab your money back from the ground. This is all possible, even encouraged by tips on YouTube and chatrooms, in Grand Theft Auto V. In fact, your character's health (aka life points) goes up when you have sex with a prostitute. Ikke voldta men ha sex med før du kjører over henne og banker henne til døde. Hun gir til og med lov!! Vet jeg ville ha sett på hele opplegget som et overgrep uansett. Merkelig at du ikke ser DRAP av prostituert som verre. Og de fleste som dreper voldtar først, såpass har du vel fått med deg i media? Lite kjærlighet å spore uansett. Og tror du ikke gutter fra 10 års alder forstår? Du er et merkelig menneske jeg er glad jeg ikke kjenner personlig. Anonymous poster hash: 36a45...6ff Jeg viste akkurat innlegget ditt til 20-åringen min og han sa: "Hun vet at dette er et spill, ikke sant? Mennesker som henne som ikke klarer å skille virkeligheten og GTA skjønner jeg at må holdes borte fra kontrollene!" også kom et ..........herregud folk er gæærne! Anonymous poster hash: ec38e...7d2 Jeg klarer fint å skille spill og virkelighet, det tror jeg også personen som skrev dette innlegget kan, det var nå ikke det som var utgangspunktet for diskusjonen. Vi snakket om 10-åringer! Dessuten er det ikke nødvendigvis det å kunne skille mellom spill og virkelighet slm faktisk er problemstillingen her, jeg lurer på hvorfor det er DET som skal være underholdning; å yte vold, drepe, å ha sex med prostituerte. De som lar barn spille denne type spill er i mine øyne søppel, intet annet. Gratulerer! Anonymous poster hash: 39c0d...948 Folk som ikke kan godta at andre har en annen mening en de mener jeg er søppel. Gratulerer til deg også! Jeg er ikke bekymret for at mine sønner skal ta/har tatt skade av å spille spill i det heletatt, men jeg kan godt fortelle deg om noe som bekymrer meg veldig mye mer, og det gjelder så og si alle jentene i klassen til 14-åringen min! Noe som er mye farligere enn å spille GTA! Min sønn har vist meg instagram kontoene og facebook sidene til menge av jentene i klassen og da fikk jeg bakoversveis! Takke meg til en gutt som sitter på rommet og kjører bil i en rasende fart i GTA. (Han går ikke rundt og puler horer for morro skyld...) Jentene poserer i dyp utrigning, tar duck-face selfies og reposter bilder med hashtagger som thinspiration, pro_ana og fitness. De slanker seg, er deprimerte fordi de ikke er tynne nok, skriver "jeg er så feit "jeg er så stygg" osv. De kaster, i følge sønnen min, maten sin på skolen og trener for å få rumpe som Jen Selter og Nicki Minaj. Jeg har spurt han om hva foreldrene til dissen jentene sier om disse bildene og repostene osv. men han sier bare at "De er jo ikke venner med foreldra sine på face eller insta, da." Han er faktisk ganske bekymret for noen av disse jentene men samtidig sier han at "alle jenter er sånn..." "De klager HELE tiden på at de er stygge og feite, også er de bare bein, enda vi sier at de ikke er tjukke i det heletatt". "Dem tror faktisk at dem er tjukke også veier de kanskje 45 kilo, liksom". Dette problemer skaper mange flere psykiatriske tilfeller en GTA, det kan jeg love dere! 2 av jentene er allerede under behandling ved BUP. (Som jeg vet...) DET bekymrer meg mye mer enn at min sønn kjører som en gal på GTA! Og, ja, jeg følger min sønn på både instagram og facebook. Anonymous poster hash: ec38e...7d2 Så fordi andre foreldre har barn som googler thinspiration og pro-ana, kan du rettferdiggjøre at du lar 10-åringen spille voldelige voksenspill? Skikkelig logisk, det! Jeg ser definitivt problemet med unge jenter og sosiale medier, men jeg lar da ikke guttungen sitte og spille voldsforherligende spill likevel. Det finnes faktisk alternativer til begge deler. Anonymous poster hash: 39c0d...948
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #82 Skrevet 7. november 2014 Du som lar ungene spille GTA fra ung alder: I ett av GTA kan man: 1. stjele en bil 2. plukke opp en hore 3. voldta hora 4. drepe hora 5. komme seg unna politiet Da får man god helse. Moralen i høysetet..passer seg for 10 åringer...mhm... Men når jeg leser det du skriver forstår jeg at moral og slikt ikke er særlig viktig hos dere. Du virker litt aggressiv Anonymous poster hash: 84488...4b4 Man kan IKKE voldta i GTA. Skal du lage et eksempel av GTA så lønner det seg kanskje å vite noe om hva man snakker om? Anonymous poster hash: b1405...503 Kanskje du skal begynne å google? http://www.theguardian.com/commentisfree/2013/dec/27/grand-theft-auto-v-prostitutes-killed Anonymous poster hash: 84488...4b4 Kanskje du bør lese hva du sender? Man kan IKKE voldta i GTA. Kjøpe sex, ja, voldta, nei. Anonymous poster hash: be5e0...b38 Drive her to a secluded place, on a beach, next to the surf and palm trees. "Go ahead, sugar. Tell me what you crave." Select your service from a drop down menu on the screen – $50 for a blow job, $70 for a half-and-half or $100 for everything. Use your joystick to move the camera on the game, to get a good angle. "Oh my god, fuck yeah, give it to me," she'll say. She'll keep talking for 20 seconds. When you're done you leave her there, run the car forward next to her, then reverse, backing over her. You can get out of the car and beat her. She'll let you. Once she's dead, you can grab your money back from the ground. This is all possible, even encouraged by tips on YouTube and chatrooms, in Grand Theft Auto V. In fact, your character's health (aka life points) goes up when you have sex with a prostitute. Ikke voldta men ha sex med før du kjører over henne og banker henne til døde. Hun gir til og med lov!! Vet jeg ville ha sett på hele opplegget som et overgrep uansett. Merkelig at du ikke ser DRAP av prostituert som verre. Og de fleste som dreper voldtar først, såpass har du vel fått med deg i media? Lite kjærlighet å spore uansett. Og tror du ikke gutter fra 10 års alder forstår? Du er et merkelig menneske jeg er glad jeg ikke kjenner personlig. Anonymous poster hash: 36a45...6ff Jeg viste akkurat innlegget ditt til 20-åringen min og han sa: "Hun vet at dette er et spill, ikke sant? Mennesker som henne som ikke klarer å skille virkeligheten og GTA skjønner jeg at må holdes borte fra kontrollene!" også kom et ..........herregud folk er gæærne! Anonymous poster hash: ec38e...7d2 Nok en gang, HVORFOR skal dette være underholdning for barn, selv om det ikke er virkelighet? Les svaret mitt rett over innlegget ditt! Ingen kan forøvrig bestemme hva andre skal underholde seg med. Jeg ser heller at min sønn underholder seg med GTA enn at han sitter og googler pro-ana og thinspiration! Det er mye farligere! Anonymous poster hash: ec38e...7d2 Har lest alt jeg. Forstår fortsatt ikke hvorfor barn skal underholde seg med dette!? Jeg ser overhodet ingen gode argumenter fra din side. Ingen logikk i den sammenlignen der, det er jo ikke enten eller! Enten spiller de GTA eller så googler de pro-ana. Tull! Jeg har sitti sammen med skinnhellige damer som deg på foreldremøte før. I 8. klasse var det noen mødre som tok "opprør" med oss grusomme mammaer som lar barna ha facebook-konto før det er lov. Og det var også snakk om dataspill. Den ene skinnhellige mammaen skulle aldri la hennes datter være verken på face eller spille spill. Datteren hadde allerede en hemmelig facebook konto og er i dag 10. klasses, for å si det rett ut...felles hull. Desverre, men sant! Det er ikke alltid like lurt å sette seg på sin høye hest og tro at man har full kontroll over avkommet sitt. Da er det bedre med oss som firer litt, men har en åpen dialog med barna våre. Det betyr ALT når de er i den alderen! Anonymous poster hash: ec38e...7d2
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #83 Skrevet 7. november 2014 Spill til barna sine(les 10 år), er noe spesielle, som hun over nevnte. Jeg er ikke gammel og har ungdom selv, og har levd hele barndommen med spill selv også. Så vet at spill er gøy og for det meste ufarlig, men en plass går faktisk grensen! HI, beklager å måtte si det, men spillkaoset for deg har akkurat begynt! GTA kommer garantert til å være et ønske fordi mange andre har det. Og han kommer garantert til å spille det hos venner. Anonymous poster hash: 36a45...6ff Nå var det ikke GTA det var snakk om i utgangspunktet (heldigvis!), og noe spillkaos har vi ikke. Han spiller veldig lite, men drev på litt i helgen da han hadde besøk av en kompis som er litt mer bevandret i spill. Sønnen min har hatt iPad et par år nå, men bruker den lite. Blir mer fotball, karate og bøker her i gården. Mulig GTA blir aktuelt i fremtiden, men den broen krysser vi hvis/når vi kommer dit. Nå er jeg i alle fall oppmerksom på spillet, og kommer til å følge nøye med. For min del er det revnende likegyldig om det dreier seg om voldtekt av eller drap på prostituerte. Begge deler er fullstendig uakseptable som underholdning, og i alle fall for barn! Og ærlig talt; om prostitusjon er lovlig eller ikke i Norge kan vel ikke være utslagsgivende for om barn skal få spille den slags spill? Vil tro at uansett hvor lovlig prostitusjon eventuelt måtte bli i fremtiden, så er ikke det noe de fleste vil at barn på ti år skal ha befatning med. HI Anonymous poster hash: d3bf7...5a8
*Yuna* Skrevet 7. november 2014 #84 Skrevet 7. november 2014 (endret) Du som lar ungene spille GTA fra ung alder: I ett av GTA kan man: 1. stjele en bil 2. plukke opp en hore 3. voldta hora 4. drepe hora 5. komme seg unna politiet Da får man god helse. Moralen i høysetet..passer seg for 10 åringer...mhm... Men når jeg leser det du skriver forstår jeg at moral og slikt ikke er særlig viktig hos dere. Du virker litt aggressiv Anonymous poster hash: 84488...4b4 Man kan IKKE voldta i GTA. Skal du lage et eksempel av GTA så lønner det seg kanskje å vite noe om hva man snakker om? Anonymous poster hash: b1405...503 Kanskje du skal begynne å google? http://www.theguardian.com/commentisfree/2013/dec/27/grand-theft-auto-v-prostitutes-killed Anonymous poster hash: 84488...4b4 Kanskje du bør lese hva du sender? Man kan IKKE voldta i GTA. Kjøpe sex, ja, voldta, nei. Anonymous poster hash: be5e0...b38 Drive her to a secluded place, on a beach, next to the surf and palm trees. "Go ahead, sugar. Tell me what you crave." Select your service from a drop down menu on the screen – $50 for a blow job, $70 for a half-and-half or $100 for everything. Use your joystick to move the camera on the game, to get a good angle. "Oh my god, fuck yeah, give it to me," she'll say. She'll keep talking for 20 seconds. When you're done you leave her there, run the car forward next to her, then reverse, backing over her. You can get out of the car and beat her. She'll let you. Once she's dead, you can grab your money back from the ground. This is all possible, even encouraged by tips on YouTube and chatrooms, in Grand Theft Auto V. In fact, your character's health (aka life points) goes up when you have sex with a prostitute. Ikke voldta men ha sex med før du kjører over henne og banker henne til døde. Hun gir til og med lov!! Vet jeg ville ha sett på hele opplegget som et overgrep uansett. Merkelig at du ikke ser DRAP av prostituert som verre. Og de fleste som dreper voldtar først, såpass har du vel fått med deg i media? Lite kjærlighet å spore uansett. Og tror du ikke gutter fra 10 års alder forstår? Du er et merkelig menneske jeg er glad jeg ikke kjenner personlig. Anonymous poster hash: 36a45...6ff Jeg viste akkurat innlegget ditt til 20-åringen min og han sa: "Hun vet at dette er et spill, ikke sant? Mennesker som henne som ikke klarer å skille virkeligheten og GTA skjønner jeg at må holdes borte fra kontrollene!" også kom et ..........herregud folk er gæærne! Anonymous poster hash: ec38e...7d2 Nok en gang, HVORFOR skal dette være underholdning for barn, selv om det ikke er virkelighet? Les svaret mitt rett over innlegget ditt! Ingen kan forøvrig bestemme hva andre skal underholde seg med. Jeg ser heller at min sønn underholder seg med GTA enn at han sitter og googler pro-ana og thinspiration! Det er mye farligere! Anonymous poster hash: ec38e...7d2 Har lest alt jeg. Forstår fortsatt ikke hvorfor barn skal underholde seg med dette!? Jeg ser overhodet ingen gode argumenter fra din side. Ingen logikk i den sammenlignen der, det er jo ikke enten eller! Enten spiller de GTA eller så googler de pro-ana. Tull! Jeg har sitti sammen med skinnhellige damer som deg på foreldremøte før. I 8. klasse var det noen mødre som tok "opprør" med oss grusomme mammaer som lar barna ha facebook-konto før det er lov. Og det var også snakk om dataspill. Den ene skinnhellige mammaen skulle aldri la hennes datter være verken på face eller spille spill. Datteren hadde allerede en hemmelig facebook konto og er i dag 10. klasses, for å si det rett ut...felles hull. Desverre, men sant! Det er ikke alltid like lurt å sette seg på sin høye hest og tro at man har full kontroll over avkommet sitt. Da er det bedre med oss som firer litt, men har en åpen dialog med barna våre. Det betyr ALT når de er i den alderen! Anonymous poster hash: ec38e...7d2 Skinnhellig dame? Skinnhellig fordi jeg ikke lar barna mine drepe andre mennesker på liksom? Herremin for en logikk.. Ser du selv hvor på jordet du er? Gjør du dette for å prøve og provosere oss? Jeg ser ikke noe poeng å prøve og få deg til å forstå hvor ulogisk og fjernt det du skriver er. Endret 7. november 2014 av *Yuna*
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #85 Skrevet 7. november 2014 Du som lar ungene spille GTA fra ung alder: I ett av GTA kan man: 1. stjele en bil 2. plukke opp en hore 3. voldta hora 4. drepe hora 5. komme seg unna politiet Da får man god helse. Moralen i høysetet..passer seg for 10 åringer...mhm... Men når jeg leser det du skriver forstår jeg at moral og slikt ikke er særlig viktig hos dere. Du virker litt aggressiv Anonymous poster hash: 84488...4b4 Man kan IKKE voldta i GTA. Skal du lage et eksempel av GTA så lønner det seg kanskje å vite noe om hva man snakker om? Anonymous poster hash: b1405...503 Kanskje du skal begynne å google? http://www.theguardian.com/commentisfree/2013/dec/27/grand-theft-auto-v-prostitutes-killed Anonymous poster hash: 84488...4b4 Kanskje du bør lese hva du sender?Man kan IKKE voldta i GTA. Kjøpe sex, ja, voldta, nei. Anonymous poster hash: be5e0...b38 Drive her to a secluded place, on a beach, next to the surf and palm trees. "Go ahead, sugar. Tell me what you crave." Select your service from a drop down menu on the screen – $50 for a blow job, $70 for a half-and-half or $100 for everything. Use your joystick to move the camera on the game, to get a good angle. "Oh my god, fuck yeah, give it to me," she'll say. She'll keep talking for 20 seconds. When you're done you leave her there, run the car forward next to her, then reverse, backing over her. You can get out of the car and beat her. She'll let you. Once she's dead, you can grab your money back from the ground. This is all possible, even encouraged by tips on YouTube and chatrooms, in Grand Theft Auto V. In fact, your character's health (aka life points) goes up when you have sex with a prostitute. Ikke voldta men ha sex med før du kjører over henne og banker henne til døde. Hun gir til og med lov!! Vet jeg ville ha sett på hele opplegget som et overgrep uansett. Merkelig at du ikke ser DRAP av prostituert som verre. Og de fleste som dreper voldtar først, såpass har du vel fått med deg i media? Lite kjærlighet å spore uansett. Og tror du ikke gutter fra 10 års alder forstår? Du er et merkelig menneske jeg er glad jeg ikke kjenner personlig. Anonymous poster hash: 36a45...6ff Jeg viste akkurat innlegget ditt til 20-åringen min og han sa: "Hun vet at dette er et spill, ikke sant? Mennesker som henne som ikke klarer å skille virkeligheten og GTA skjønner jeg at må holdes borte fra kontrollene!" også kom et ..........herregud folk er gæærne! Anonymous poster hash: ec38e...7d2 Jeg klarer fint å skille spill og virkelighet, det tror jeg også personen som skrev dette innlegget kan, det var nå ikke det som var utgangspunktet for diskusjonen. Vi snakket om 10-åringer! Dessuten er det ikke nødvendigvis det å kunne skille mellom spill og virkelighet slm faktisk er problemstillingen her, jeg lurer på hvorfor det er DET som skal være underholdning; å yte vold, drepe, å ha sex med prostituerte. De som lar barn spille denne type spill er i mine øyne søppel, intet annet. Gratulerer! Anonymous poster hash: 39c0d...948 Folk som ikke kan godta at andre har en annen mening en de mener jeg er søppel. Gratulerer til deg også! Jeg er ikke bekymret for at mine sønner skal ta/har tatt skade av å spille spill i det heletatt, men jeg kan godt fortelle deg om noe som bekymrer meg veldig mye mer, og det gjelder så og si alle jentene i klassen til 14-åringen min! Noe som er mye farligere enn å spille GTA! Min sønn har vist meg instagram kontoene og facebook sidene til menge av jentene i klassen og da fikk jeg bakoversveis! Takke meg til en gutt som sitter på rommet og kjører bil i en rasende fart i GTA. (Han går ikke rundt og puler horer for morro skyld...) Jentene poserer i dyp utrigning, tar duck-face selfies og reposter bilder med hashtagger som thinspiration, pro_ana og fitness. De slanker seg, er deprimerte fordi de ikke er tynne nok, skriver "jeg er så feit "jeg er så stygg" osv. De kaster, i følge sønnen min, maten sin på skolen og trener for å få rumpe som Jen Selter og Nicki Minaj. Jeg har spurt han om hva foreldrene til dissen jentene sier om disse bildene og repostene osv. men han sier bare at "De er jo ikke venner med foreldra sine på face eller insta, da." Han er faktisk ganske bekymret for noen av disse jentene men samtidig sier han at "alle jenter er sånn..." "De klager HELE tiden på at de er stygge og feite, også er de bare bein, enda vi sier at de ikke er tjukke i det heletatt". "Dem tror faktisk at dem er tjukke også veier de kanskje 45 kilo, liksom". Dette problemer skaper mange flere psykiatriske tilfeller en GTA, det kan jeg love dere! 2 av jentene er allerede under behandling ved BUP. (Som jeg vet...) DET bekymrer meg mye mer enn at min sønn kjører som en gal på GTA! Og, ja, jeg følger min sønn på både instagram og facebook. Anonymous poster hash: ec38e...7d2 Så fordi andre foreldre har barn som googler thinspiration og pro-ana, kan du rettferdiggjøre at du lar 10-åringen spille voldelige voksenspill? Skikkelig logisk, det! Jeg ser definitivt problemet med unge jenter og sosiale medier, men jeg lar da ikke guttungen sitte og spille voldsforherligende spill likevel. Det finnes faktisk alternativer til begge deler. Anonymous poster hash: 39c0d...948 Min sønn er 14 år. Jeg er 100 % sikker på at han ikke tar skade av å spille dataspill. Jeg sier ikke at alle barn burde spille det, noen barn kan helt sikkert ta skade av det, spesielt de barna av hysteriske foreldre! Og med mindre du overvåker sønnen din hele tiden så vet du ikke hva han gjør hos venner. Anonymous poster hash: ec38e...7d2
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #86 Skrevet 7. november 2014 Du som lar ungene spille GTA fra ung alder: I ett av GTA kan man: 1. stjele en bil 2. plukke opp en hore 3. voldta hora 4. drepe hora 5. komme seg unna politiet Da får man god helse. Moralen i høysetet..passer seg for 10 åringer...mhm... Men når jeg leser det du skriver forstår jeg at moral og slikt ikke er særlig viktig hos dere. Du virker litt aggressiv Anonymous poster hash: 84488...4b4 Man kan IKKE voldta i GTA. Skal du lage et eksempel av GTA så lønner det seg kanskje å vite noe om hva man snakker om? Anonymous poster hash: b1405...503 Kanskje du skal begynne å google? http://www.theguardian.com/commentisfree/2013/dec/27/grand-theft-auto-v-prostitutes-killed Anonymous poster hash: 84488...4b4 Kanskje du bør lese hva du sender? Man kan IKKE voldta i GTA. Kjøpe sex, ja, voldta, nei. Anonymous poster hash: be5e0...b38 Drive her to a secluded place, on a beach, next to the surf and palm trees. "Go ahead, sugar. Tell me what you crave." Select your service from a drop down menu on the screen – $50 for a blow job, $70 for a half-and-half or $100 for everything. Use your joystick to move the camera on the game, to get a good angle. "Oh my god, fuck yeah, give it to me," she'll say. She'll keep talking for 20 seconds. When you're done you leave her there, run the car forward next to her, then reverse, backing over her. You can get out of the car and beat her. She'll let you. Once she's dead, you can grab your money back from the ground. This is all possible, even encouraged by tips on YouTube and chatrooms, in Grand Theft Auto V. In fact, your character's health (aka life points) goes up when you have sex with a prostitute. Ikke voldta men ha sex med før du kjører over henne og banker henne til døde. Hun gir til og med lov!! Vet jeg ville ha sett på hele opplegget som et overgrep uansett. Merkelig at du ikke ser DRAP av prostituert som verre. Og de fleste som dreper voldtar først, såpass har du vel fått med deg i media? Lite kjærlighet å spore uansett. Og tror du ikke gutter fra 10 års alder forstår? Du er et merkelig menneske jeg er glad jeg ikke kjenner personlig. Anonymous poster hash: 36a45...6ff Jeg viste akkurat innlegget ditt til 20-åringen min og han sa: "Hun vet at dette er et spill, ikke sant? Mennesker som henne som ikke klarer å skille virkeligheten og GTA skjønner jeg at må holdes borte fra kontrollene!" også kom et ..........herregud folk er gæærne! Anonymous poster hash: ec38e...7d2 Nok en gang, HVORFOR skal dette være underholdning for barn, selv om det ikke er virkelighet? Les svaret mitt rett over innlegget ditt! Ingen kan forøvrig bestemme hva andre skal underholde seg med. Jeg ser heller at min sønn underholder seg med GTA enn at han sitter og googler pro-ana og thinspiration! Det er mye farligere! Anonymous poster hash: ec38e...7d2 Har lest alt jeg. Forstår fortsatt ikke hvorfor barn skal underholde seg med dette!? Jeg ser overhodet ingen gode argumenter fra din side. Ingen logikk i den sammenlignen der, det er jo ikke enten eller! Enten spiller de GTA eller så googler de pro-ana. Tull! Jeg har sitti sammen med skinnhellige damer som deg på foreldremøte før. I 8. klasse var det noen mødre som tok "opprør" med oss grusomme mammaer som lar barna ha facebook-konto før det er lov. Og det var også snakk om dataspill. Den ene skinnhellige mammaen skulle aldri la hennes datter være verken på face eller spille spill. Datteren hadde allerede en hemmelig facebook konto og er i dag 10. klasses, for å si det rett ut...felles hull. Desverre, men sant! Det er ikke alltid like lurt å sette seg på sin høye hest og tro at man har full kontroll over avkommet sitt. Da er det bedre med oss som firer litt, men har en åpen dialog med barna våre. Det betyr ALT når de er i den alderen! Anonymous poster hash: ec38e...7d2 Skinnhellig dame? Skinnhellig fordi jeg ikke lar barna mine drepe andre mennesker på liksom? Herremin for en logikk.. Ser du selv hvor på jordet du er? Gjør du dette for å prøve og provosere oss? Jeg ser ikke noe poeng å prøve og få deg til å forstå hvor ulogisk og fjernt det du skriver er. Nei, skinnhellig fordi du ser ned på andre som ikke har samme meninger som deg. Anonymous poster hash: ec38e...7d2
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #87 Skrevet 7. november 2014 Du som lar ungene spille GTA fra ung alder: I ett av GTA kan man: 1. stjele en bil 2. plukke opp en hore 3. voldta hora 4. drepe hora 5. komme seg unna politiet Da får man god helse. Moralen i høysetet..passer seg for 10 åringer...mhm... Men når jeg leser det du skriver forstår jeg at moral og slikt ikke er særlig viktig hos dere. Du virker litt aggressiv Anonymous poster hash: 84488...4b4 Man kan IKKE voldta i GTA. Skal du lage et eksempel av GTA så lønner det seg kanskje å vite noe om hva man snakker om? Anonymous poster hash: b1405...503 Kanskje du skal begynne å google? http://www.theguardian.com/commentisfree/2013/dec/27/grand-theft-auto-v-prostitutes-killed Anonymous poster hash: 84488...4b4 Kanskje du bør lese hva du sender?Man kan IKKE voldta i GTA. Kjøpe sex, ja, voldta, nei. Anonymous poster hash: be5e0...b38 Drive her to a secluded place, on a beach, next to the surf and palm trees. "Go ahead, sugar. Tell me what you crave." Select your service from a drop down menu on the screen – $50 for a blow job, $70 for a half-and-half or $100 for everything. Use your joystick to move the camera on the game, to get a good angle. "Oh my god, fuck yeah, give it to me," she'll say. She'll keep talking for 20 seconds. When you're done you leave her there, run the car forward next to her, then reverse, backing over her. You can get out of the car and beat her. She'll let you. Once she's dead, you can grab your money back from the ground. This is all possible, even encouraged by tips on YouTube and chatrooms, in Grand Theft Auto V. In fact, your character's health (aka life points) goes up when you have sex with a prostitute. Ikke voldta men ha sex med før du kjører over henne og banker henne til døde. Hun gir til og med lov!! Vet jeg ville ha sett på hele opplegget som et overgrep uansett. Merkelig at du ikke ser DRAP av prostituert som verre. Og de fleste som dreper voldtar først, såpass har du vel fått med deg i media? Lite kjærlighet å spore uansett. Og tror du ikke gutter fra 10 års alder forstår? Du er et merkelig menneske jeg er glad jeg ikke kjenner personlig. Anonymous poster hash: 36a45...6ff Jeg viste akkurat innlegget ditt til 20-åringen min og han sa: "Hun vet at dette er et spill, ikke sant? Mennesker som henne som ikke klarer å skille virkeligheten og GTA skjønner jeg at må holdes borte fra kontrollene!" også kom et ..........herregud folk er gæærne! Anonymous poster hash: ec38e...7d2 Nok en gang, HVORFOR skal dette være underholdning for barn, selv om det ikke er virkelighet? Les svaret mitt rett over innlegget ditt! Ingen kan forøvrig bestemme hva andre skal underholde seg med. Jeg ser heller at min sønn underholder seg med GTA enn at han sitter og googler pro-ana og thinspiration! Det er mye farligere! Anonymous poster hash: ec38e...7d2 Har lest alt jeg. Forstår fortsatt ikke hvorfor barn skal underholde seg med dette!? Jeg ser overhodet ingen gode argumenter fra din side. Ingen logikk i den sammenlignen der, det er jo ikke enten eller! Enten spiller de GTA eller så googler de pro-ana. Tull! Jeg har sitti sammen med skinnhellige damer som deg på foreldremøte før. I 8. klasse var det noen mødre som tok "opprør" med oss grusomme mammaer som lar barna ha facebook-konto før det er lov. Og det var også snakk om dataspill. Den ene skinnhellige mammaen skulle aldri la hennes datter være verken på face eller spille spill. Datteren hadde allerede en hemmelig facebook konto og er i dag 10. klasses, for å si det rett ut...felles hull. Desverre, men sant! Det er ikke alltid like lurt å sette seg på sin høye hest og tro at man har full kontroll over avkommet sitt. Da er det bedre med oss som firer litt, men har en åpen dialog med barna våre. Det betyr ALT når de er i den alderen! Anonymous poster hash: ec38e...7d2 Ja, du er nok den beste av alle, du som er så kompis med barna dine! Skal du kjøpe øl til dem når de er 16, også, så "drikker de ihvertfall bare øl"? (Noe som sjelden skjer...) Jeg klarer faktisk å ha fornuftige og likeverdige samtaler med mine barn samtidig som de vet at det finnes klare grenser for hva som er greit og ikke. De vet også at spill og filmer (og fb) har aldersgrenser for en grunn, og vi forholder oss til dem. Så enkelt kan det være, gitt. Jeg kan også velge mine kamper, men dette er ikke noe som kan forhandles om hos oss. Anonymous poster hash: 39c0d...948
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #88 Skrevet 7. november 2014 Du som lar ungene spille GTA fra ung alder: I ett av GTA kan man: 1. stjele en bil 2. plukke opp en hore 3. voldta hora 4. drepe hora 5. komme seg unna politiet Da får man god helse. Moralen i høysetet..passer seg for 10 åringer...mhm... Men når jeg leser det du skriver forstår jeg at moral og slikt ikke er særlig viktig hos dere. Du virker litt aggressiv Anonymous poster hash: 84488...4b4 Man kan IKKE voldta i GTA. Skal du lage et eksempel av GTA så lønner det seg kanskje å vite noe om hva man snakker om? Anonymous poster hash: b1405...503 Kanskje du skal begynne å google? http://www.theguardian.com/commentisfree/2013/dec/27/grand-theft-auto-v-prostitutes-killed Anonymous poster hash: 84488...4b4 Kanskje du bør lese hva du sender?Man kan IKKE voldta i GTA. Kjøpe sex, ja, voldta, nei. Anonymous poster hash: be5e0...b38 Drive her to a secluded place, on a beach, next to the surf and palm trees. "Go ahead, sugar. Tell me what you crave." Select your service from a drop down menu on the screen – $50 for a blow job, $70 for a half-and-half or $100 for everything. Use your joystick to move the camera on the game, to get a good angle. "Oh my god, fuck yeah, give it to me," she'll say. She'll keep talking for 20 seconds. When you're done you leave her there, run the car forward next to her, then reverse, backing over her. You can get out of the car and beat her. She'll let you. Once she's dead, you can grab your money back from the ground. This is all possible, even encouraged by tips on YouTube and chatrooms, in Grand Theft Auto V. In fact, your character's health (aka life points) goes up when you have sex with a prostitute. Ikke voldta men ha sex med før du kjører over henne og banker henne til døde. Hun gir til og med lov!! Vet jeg ville ha sett på hele opplegget som et overgrep uansett. Merkelig at du ikke ser DRAP av prostituert som verre. Og de fleste som dreper voldtar først, såpass har du vel fått med deg i media? Lite kjærlighet å spore uansett. Og tror du ikke gutter fra 10 års alder forstår? Du er et merkelig menneske jeg er glad jeg ikke kjenner personlig. Anonymous poster hash: 36a45...6ff Jeg viste akkurat innlegget ditt til 20-åringen min og han sa: "Hun vet at dette er et spill, ikke sant? Mennesker som henne som ikke klarer å skille virkeligheten og GTA skjønner jeg at må holdes borte fra kontrollene!" også kom et ..........herregud folk er gæærne! Anonymous poster hash: ec38e...7d2 Jeg klarer fint å skille spill og virkelighet, det tror jeg også personen som skrev dette innlegget kan, det var nå ikke det som var utgangspunktet for diskusjonen. Vi snakket om 10-åringer! Dessuten er det ikke nødvendigvis det å kunne skille mellom spill og virkelighet slm faktisk er problemstillingen her, jeg lurer på hvorfor det er DET som skal være underholdning; å yte vold, drepe, å ha sex med prostituerte. De som lar barn spille denne type spill er i mine øyne søppel, intet annet. Gratulerer! Anonymous poster hash: 39c0d...948 Folk som ikke kan godta at andre har en annen mening en de mener jeg er søppel. Gratulerer til deg også! Jeg er ikke bekymret for at mine sønner skal ta/har tatt skade av å spille spill i det heletatt, men jeg kan godt fortelle deg om noe som bekymrer meg veldig mye mer, og det gjelder så og si alle jentene i klassen til 14-åringen min! Noe som er mye farligere enn å spille GTA! Min sønn har vist meg instagram kontoene og facebook sidene til menge av jentene i klassen og da fikk jeg bakoversveis! Takke meg til en gutt som sitter på rommet og kjører bil i en rasende fart i GTA. (Han går ikke rundt og puler horer for morro skyld...) Jentene poserer i dyp utrigning, tar duck-face selfies og reposter bilder med hashtagger som thinspiration, pro_ana og fitness. De slanker seg, er deprimerte fordi de ikke er tynne nok, skriver "jeg er så feit "jeg er så stygg" osv. De kaster, i følge sønnen min, maten sin på skolen og trener for å få rumpe som Jen Selter og Nicki Minaj. Jeg har spurt han om hva foreldrene til dissen jentene sier om disse bildene og repostene osv. men han sier bare at "De er jo ikke venner med foreldra sine på face eller insta, da." Han er faktisk ganske bekymret for noen av disse jentene men samtidig sier han at "alle jenter er sånn..." "De klager HELE tiden på at de er stygge og feite, også er de bare bein, enda vi sier at de ikke er tjukke i det heletatt". "Dem tror faktisk at dem er tjukke også veier de kanskje 45 kilo, liksom". Dette problemer skaper mange flere psykiatriske tilfeller en GTA, det kan jeg love dere! 2 av jentene er allerede under behandling ved BUP. (Som jeg vet...) DET bekymrer meg mye mer enn at min sønn kjører som en gal på GTA! Og, ja, jeg følger min sønn på både instagram og facebook. Anonymous poster hash: ec38e...7d2 Så fordi andre foreldre har barn som googler thinspiration og pro-ana, kan du rettferdiggjøre at du lar 10-åringen spille voldelige voksenspill? Skikkelig logisk, det!Jeg ser definitivt problemet med unge jenter og sosiale medier, men jeg lar da ikke guttungen sitte og spille voldsforherligende spill likevel. Det finnes faktisk alternativer til begge deler. Anonymous poster hash: 39c0d...948 Min sønn er 14 år. Jeg er 100 % sikker på at han ikke tar skade av å spille dataspill. Jeg sier ikke at alle barn burde spille det, noen barn kan helt sikkert ta skade av det, spesielt de barna av hysteriske foreldre!Og med mindre du overvåker sønnen din hele tiden så vet du ikke hva han gjør hos venner. Anonymous poster hash: ec38e...7d2 Aha, så man er hysterisk når man velger at 10-åringen sin skal slippe å forholde seg til narkotika, vold, sex og drap. Den var ny! Jeg vet også at mitt barn ikke ville tatt skade av å spille voldelige spill, men han kommer ikke til å få spille det uansett. Hvorfor i huleste skal han det? Jeg ser virkelig ikke noen underholdningsverdi i noen av nevnte temaer. Anonymous poster hash: 39c0d...948
CaptainHindsight Skrevet 7. november 2014 #89 Skrevet 7. november 2014 Det som alltid forundrer meg med slike diskusjoner er at spill liksom har blitt den store stygge ulven, selv om eksperter er mer kritiske til å la 2-3 åringer se på tv/nettbrett og effekten Facebook og andre medier av den typen gjør med selvfølelsen til barn og unge. Men da er det liksom ikke så farlig?
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #90 Skrevet 7. november 2014 Du som lar ungene spille GTA fra ung alder: I ett av GTA kan man: 1. stjele en bil 2. plukke opp en hore 3. voldta hora 4. drepe hora 5. komme seg unna politiet Da får man god helse. Moralen i høysetet..passer seg for 10 åringer...mhm... Men når jeg leser det du skriver forstår jeg at moral og slikt ikke er særlig viktig hos dere. Du virker litt aggressiv Anonymous poster hash: 84488...4b4 Man kan IKKE voldta i GTA. Skal du lage et eksempel av GTA så lønner det seg kanskje å vite noe om hva man snakker om? Anonymous poster hash: b1405...503 Kanskje du skal begynne å google? http://www.theguardian.com/commentisfree/2013/dec/27/grand-theft-auto-v-prostitutes-killed Anonymous poster hash: 84488...4b4 Kanskje du bør lese hva du sender?Man kan IKKE voldta i GTA. Kjøpe sex, ja, voldta, nei. Anonymous poster hash: be5e0...b38 Drive her to a secluded place, on a beach, next to the surf and palm trees. "Go ahead, sugar. Tell me what you crave." Select your service from a drop down menu on the screen – $50 for a blow job, $70 for a half-and-half or $100 for everything. Use your joystick to move the camera on the game, to get a good angle. "Oh my god, fuck yeah, give it to me," she'll say. She'll keep talking for 20 seconds. When you're done you leave her there, run the car forward next to her, then reverse, backing over her. You can get out of the car and beat her. She'll let you. Once she's dead, you can grab your money back from the ground. This is all possible, even encouraged by tips on YouTube and chatrooms, in Grand Theft Auto V. In fact, your character's health (aka life points) goes up when you have sex with a prostitute. Ikke voldta men ha sex med før du kjører over henne og banker henne til døde. Hun gir til og med lov!! Vet jeg ville ha sett på hele opplegget som et overgrep uansett. Merkelig at du ikke ser DRAP av prostituert som verre. Og de fleste som dreper voldtar først, såpass har du vel fått med deg i media? Lite kjærlighet å spore uansett. Og tror du ikke gutter fra 10 års alder forstår? Du er et merkelig menneske jeg er glad jeg ikke kjenner personlig. Anonymous poster hash: 36a45...6ff Jeg viste akkurat innlegget ditt til 20-åringen min og han sa: "Hun vet at dette er et spill, ikke sant? Mennesker som henne som ikke klarer å skille virkeligheten og GTA skjønner jeg at må holdes borte fra kontrollene!" også kom et ..........herregud folk er gæærne! Anonymous poster hash: ec38e...7d2 Nok en gang, HVORFOR skal dette være underholdning for barn, selv om det ikke er virkelighet?Les svaret mitt rett over innlegget ditt!Ingen kan forøvrig bestemme hva andre skal underholde seg med. Jeg ser heller at min sønn underholder seg med GTA enn at han sitter og googler pro-ana og thinspiration! Det er mye farligere! Anonymous poster hash: ec38e...7d2 Har lest alt jeg. Forstår fortsatt ikke hvorfor barn skal underholde seg med dette!? Jeg ser overhodet ingen gode argumenter fra din side. Ingen logikk i den sammenlignen der, det er jo ikke enten eller! Enten spiller de GTA eller så googler de pro-ana. Tull! Jeg har sitti sammen med skinnhellige damer som deg på foreldremøte før. I 8. klasse var det noen mødre som tok "opprør" med oss grusomme mammaer som lar barna ha facebook-konto før det er lov. Og det var også snakk om dataspill. Den ene skinnhellige mammaen skulle aldri la hennes datter være verken på face eller spille spill. Datteren hadde allerede en hemmelig facebook konto og er i dag 10. klasses, for å si det rett ut...felles hull. Desverre, men sant! Det er ikke alltid like lurt å sette seg på sin høye hest og tro at man har full kontroll over avkommet sitt. Da er det bedre med oss som firer litt, men har en åpen dialog med barna våre. Det betyr ALT når de er i den alderen! Anonymous poster hash: ec38e...7d2 Ja, du er nok den beste av alle, du som er så kompis med barna dine! Skal du kjøpe øl til dem når de er 16, også, så "drikker de ihvertfall bare øl"? (Noe som sjelden skjer...) Jeg klarer faktisk å ha fornuftige og likeverdige samtaler med mine barn samtidig som de vet at det finnes klare grenser for hva som er greit og ikke. De vet også at spill og filmer (og fb) har aldersgrenser for en grunn, og vi forholder oss til dem. Så enkelt kan det være, gitt. Jeg kan også velge mine kamper, men dette er ikke noe som kan forhandles om hos oss. Anonymous poster hash: 39c0d...948 Selvfølgelig kjøper jeg ikke alkohol til barna mine! Tipper alle mødrene til jentene i sønns klasse også føler det samme som deg. De har nok også satt en grense og tror at "så enkelt kan dt være". Naiviteten lenge leve! Anonymous poster hash: ec38e...7d2
*Yuna* Skrevet 7. november 2014 #91 Skrevet 7. november 2014 Du som lar ungene spille GTA fra ung alder: I ett av GTA kan man: 1. stjele en bil 2. plukke opp en hore 3. voldta hora 4. drepe hora 5. komme seg unna politiet Da får man god helse. Moralen i høysetet..passer seg for 10 åringer...mhm... Men når jeg leser det du skriver forstår jeg at moral og slikt ikke er særlig viktig hos dere. Du virker litt aggressiv Anonymous poster hash: 84488...4b4 Man kan IKKE voldta i GTA. Skal du lage et eksempel av GTA så lønner det seg kanskje å vite noe om hva man snakker om? Anonymous poster hash: b1405...503 Kanskje du skal begynne å google? http://www.theguardian.com/commentisfree/2013/dec/27/grand-theft-auto-v-prostitutes-killed Anonymous poster hash: 84488...4b4 Kanskje du bør lese hva du sender? Man kan IKKE voldta i GTA. Kjøpe sex, ja, voldta, nei. Anonymous poster hash: be5e0...b38 Drive her to a secluded place, on a beach, next to the surf and palm trees. "Go ahead, sugar. Tell me what you crave." Select your service from a drop down menu on the screen – $50 for a blow job, $70 for a half-and-half or $100 for everything. Use your joystick to move the camera on the game, to get a good angle. "Oh my god, fuck yeah, give it to me," she'll say. She'll keep talking for 20 seconds. When you're done you leave her there, run the car forward next to her, then reverse, backing over her. You can get out of the car and beat her. She'll let you. Once she's dead, you can grab your money back from the ground. This is all possible, even encouraged by tips on YouTube and chatrooms, in Grand Theft Auto V. In fact, your character's health (aka life points) goes up when you have sex with a prostitute. Ikke voldta men ha sex med før du kjører over henne og banker henne til døde. Hun gir til og med lov!! Vet jeg ville ha sett på hele opplegget som et overgrep uansett. Merkelig at du ikke ser DRAP av prostituert som verre. Og de fleste som dreper voldtar først, såpass har du vel fått med deg i media? Lite kjærlighet å spore uansett. Og tror du ikke gutter fra 10 års alder forstår? Du er et merkelig menneske jeg er glad jeg ikke kjenner personlig. Anonymous poster hash: 36a45...6ff Jeg viste akkurat innlegget ditt til 20-åringen min og han sa: "Hun vet at dette er et spill, ikke sant? Mennesker som henne som ikke klarer å skille virkeligheten og GTA skjønner jeg at må holdes borte fra kontrollene!" også kom et ..........herregud folk er gæærne! Anonymous poster hash: ec38e...7d2 Nok en gang, HVORFOR skal dette være underholdning for barn, selv om det ikke er virkelighet? Les svaret mitt rett over innlegget ditt! Ingen kan forøvrig bestemme hva andre skal underholde seg med. Jeg ser heller at min sønn underholder seg med GTA enn at han sitter og googler pro-ana og thinspiration! Det er mye farligere! Anonymous poster hash: ec38e...7d2 Har lest alt jeg. Forstår fortsatt ikke hvorfor barn skal underholde seg med dette!? Jeg ser overhodet ingen gode argumenter fra din side. Ingen logikk i den sammenlignen der, det er jo ikke enten eller! Enten spiller de GTA eller så googler de pro-ana. Tull! Jeg har sitti sammen med skinnhellige damer som deg på foreldremøte før. I 8. klasse var det noen mødre som tok "opprør" med oss grusomme mammaer som lar barna ha facebook-konto før det er lov. Og det var også snakk om dataspill. Den ene skinnhellige mammaen skulle aldri la hennes datter være verken på face eller spille spill. Datteren hadde allerede en hemmelig facebook konto og er i dag 10. klasses, for å si det rett ut...felles hull. Desverre, men sant! Det er ikke alltid like lurt å sette seg på sin høye hest og tro at man har full kontroll over avkommet sitt. Da er det bedre med oss som firer litt, men har en åpen dialog med barna våre. Det betyr ALT når de er i den alderen! Anonymous poster hash: ec38e...7d2 Skinnhellig dame? Skinnhellig fordi jeg ikke lar barna mine drepe andre mennesker på liksom? Herremin for en logikk.. Ser du selv hvor på jordet du er? Gjør du dette for å prøve og provosere oss? Jeg ser ikke noe poeng å prøve og få deg til å forstå hvor ulogisk og fjernt det du skriver er. Nei, skinnhellig fordi du ser ned på andre som ikke har samme meninger som deg. Anonymous poster hash: ec38e...7d2 Ser ned på? Tror du det er DET dette dreier seg om? Hjelpes..
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #92 Skrevet 7. november 2014 Min sønn er 14 år. Jeg er 100 % sikker på at han ikke tar skade av å spille dataspill. Jeg sier ikke at alle barn burde spille det, noen barn kan helt sikkert ta skade av det, spesielt de barna av hysteriske foreldre! Og med mindre du overvåker sønnen din hele tiden så vet du ikke hva han gjør hos venner. Anonymous poster hash: ec38e...7d2 Du kjenner barna dine best, og som nevnt før er jeg sikker på at spillet er noe du har vurdert nøye før du lot barna dine spille det (selv om jeg ikke nødvendigvis er enig). Det jeg reagerer på er at du fremstiller det som om alle som vurderer annerledes er hysteriske, og at barna deres er nærmest tilbakestående individer som ikke kan skille fantasi fra virkelighet. Hadde det vært slik hadde ikke barna mine fått lese Harry Potter eller Percy Jackson. Det handler ikke om det, men om at min vurdering er at mine barn ikke trenger å underholde seg med å drepe prostituerte på spill. Det finnes så uendelig mye mer oppbyggende se kan drive med. Kan ikke du respektere at andre tenker annerledes enn deg, og at vi dermed ikke automatisk er hysteriske mødre med underutviklede barn? HI Anonymous poster hash: d3bf7...5a8
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #93 Skrevet 7. november 2014 Du som lar ungene spille GTA fra ung alder: I ett av GTA kan man: 1. stjele en bil 2. plukke opp en hore 3. voldta hora 4. drepe hora 5. komme seg unna politiet Da får man god helse. Moralen i høysetet..passer seg for 10 åringer...mhm... Men når jeg leser det du skriver forstår jeg at moral og slikt ikke er særlig viktig hos dere. Du virker litt aggressiv Anonymous poster hash: 84488...4b4 Man kan IKKE voldta i GTA. Skal du lage et eksempel av GTA så lønner det seg kanskje å vite noe om hva man snakker om? Anonymous poster hash: b1405...503 Kanskje du skal begynne å google? http://www.theguardian.com/commentisfree/2013/dec/27/grand-theft-auto-v-prostitutes-killed Anonymous poster hash: 84488...4b4 Kanskje du bør lese hva du sender?Man kan IKKE voldta i GTA. Kjøpe sex, ja, voldta, nei. Anonymous poster hash: be5e0...b38 Drive her to a secluded place, on a beach, next to the surf and palm trees. "Go ahead, sugar. Tell me what you crave." Select your service from a drop down menu on the screen – $50 for a blow job, $70 for a half-and-half or $100 for everything. Use your joystick to move the camera on the game, to get a good angle. "Oh my god, fuck yeah, give it to me," she'll say. She'll keep talking for 20 seconds. When you're done you leave her there, run the car forward next to her, then reverse, backing over her. You can get out of the car and beat her. She'll let you. Once she's dead, you can grab your money back from the ground. This is all possible, even encouraged by tips on YouTube and chatrooms, in Grand Theft Auto V. In fact, your character's health (aka life points) goes up when you have sex with a prostitute. Ikke voldta men ha sex med før du kjører over henne og banker henne til døde. Hun gir til og med lov!! Vet jeg ville ha sett på hele opplegget som et overgrep uansett. Merkelig at du ikke ser DRAP av prostituert som verre. Og de fleste som dreper voldtar først, såpass har du vel fått med deg i media? Lite kjærlighet å spore uansett. Og tror du ikke gutter fra 10 års alder forstår? Du er et merkelig menneske jeg er glad jeg ikke kjenner personlig. Anonymous poster hash: 36a45...6ff Jeg viste akkurat innlegget ditt til 20-åringen min og han sa: "Hun vet at dette er et spill, ikke sant? Mennesker som henne som ikke klarer å skille virkeligheten og GTA skjønner jeg at må holdes borte fra kontrollene!" også kom et ..........herregud folk er gæærne! Anonymous poster hash: ec38e...7d2 Jeg klarer fint å skille spill og virkelighet, det tror jeg også personen som skrev dette innlegget kan, det var nå ikke det som var utgangspunktet for diskusjonen. Vi snakket om 10-åringer! Dessuten er det ikke nødvendigvis det å kunne skille mellom spill og virkelighet slm faktisk er problemstillingen her, jeg lurer på hvorfor det er DET som skal være underholdning; å yte vold, drepe, å ha sex med prostituerte. De som lar barn spille denne type spill er i mine øyne søppel, intet annet. Gratulerer! Anonymous poster hash: 39c0d...948 Folk som ikke kan godta at andre har en annen mening en de mener jeg er søppel. Gratulerer til deg også! Jeg er ikke bekymret for at mine sønner skal ta/har tatt skade av å spille spill i det heletatt, men jeg kan godt fortelle deg om noe som bekymrer meg veldig mye mer, og det gjelder så og si alle jentene i klassen til 14-åringen min! Noe som er mye farligere enn å spille GTA! Min sønn har vist meg instagram kontoene og facebook sidene til menge av jentene i klassen og da fikk jeg bakoversveis! Takke meg til en gutt som sitter på rommet og kjører bil i en rasende fart i GTA. (Han går ikke rundt og puler horer for morro skyld...) Jentene poserer i dyp utrigning, tar duck-face selfies og reposter bilder med hashtagger som thinspiration, pro_ana og fitness. De slanker seg, er deprimerte fordi de ikke er tynne nok, skriver "jeg er så feit "jeg er så stygg" osv. De kaster, i følge sønnen min, maten sin på skolen og trener for å få rumpe som Jen Selter og Nicki Minaj. Jeg har spurt han om hva foreldrene til dissen jentene sier om disse bildene og repostene osv. men han sier bare at "De er jo ikke venner med foreldra sine på face eller insta, da." Han er faktisk ganske bekymret for noen av disse jentene men samtidig sier han at "alle jenter er sånn..." "De klager HELE tiden på at de er stygge og feite, også er de bare bein, enda vi sier at de ikke er tjukke i det heletatt". "Dem tror faktisk at dem er tjukke også veier de kanskje 45 kilo, liksom". Dette problemer skaper mange flere psykiatriske tilfeller en GTA, det kan jeg love dere! 2 av jentene er allerede under behandling ved BUP. (Som jeg vet...) DET bekymrer meg mye mer enn at min sønn kjører som en gal på GTA! Og, ja, jeg følger min sønn på både instagram og facebook. Anonymous poster hash: ec38e...7d2 Så fordi andre foreldre har barn som googler thinspiration og pro-ana, kan du rettferdiggjøre at du lar 10-åringen spille voldelige voksenspill? Skikkelig logisk, det!Jeg ser definitivt problemet med unge jenter og sosiale medier, men jeg lar da ikke guttungen sitte og spille voldsforherligende spill likevel. Det finnes faktisk alternativer til begge deler. Anonymous poster hash: 39c0d...948 Min sønn er 14 år. Jeg er 100 % sikker på at han ikke tar skade av å spille dataspill. Jeg sier ikke at alle barn burde spille det, noen barn kan helt sikkert ta skade av det, spesielt de barna av hysteriske foreldre!Og med mindre du overvåker sønnen din hele tiden så vet du ikke hva han gjør hos venner. Anonymous poster hash: ec38e...7d2 Aha, så man er hysterisk når man velger at 10-åringen sin skal slippe å forholde seg til narkotika, vold, sex og drap. Den var ny! Jeg vet også at mitt barn ikke ville tatt skade av å spille voldelige spill, men han kommer ikke til å få spille det uansett. Hvorfor i huleste skal han det? Jeg ser virkelig ikke noen underholdningsverdi i noen av nevnte temaer. Anonymous poster hash: 39c0d...948 Å herregud, nå tar du litt vel av! Man er ikke hysterisk, det er ikke det jeg sier i det heletatt! Ro deg heller ned og les det jeg skriver! Eller la det vær! Jeg sier da ikka at din sønn burde få spille! Anonymous poster hash: ec38e...7d2
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #94 Skrevet 7. november 2014 Det som alltid forundrer meg med slike diskusjoner er at spill liksom har blitt den store stygge ulven, selv om eksperter er mer kritiske til å la 2-3 åringer se på tv/nettbrett og effekten Facebook og andre medier av den typen gjør med selvfølelsen til barn og unge. Men da er det liksom ikke så farlig? Nå blander du vel litt ull og silke her, kaptein. Såkalte "eksperter" er veldig uenige i hva nettbrett gjør med 2-3åringer (med rette, for hvor mye data har man egentlig når nettbrett har eksistert i mindre enn ti år..) Hva fb og sosiale medier gjør med ungdom er en heeeelt annen diskusjon, da dette dreier seg om menneskelig interaksjon, og åpner for eksempelvis mobbing. Hvor får du det fra at spill er den store stygge ulven? Alt kan misbrukes, det handler om at voksne må utvise fornuft, være selektive og ansvarsfulle, og være gode rollemodeller. Anonymous poster hash: 39c0d...948
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #95 Skrevet 7. november 2014 Du som lar ungene spille GTA fra ung alder: I ett av GTA kan man: 1. stjele en bil 2. plukke opp en hore 3. voldta hora 4. drepe hora 5. komme seg unna politiet Da får man god helse. Moralen i høysetet..passer seg for 10 åringer...mhm... Men når jeg leser det du skriver forstår jeg at moral og slikt ikke er særlig viktig hos dere. Du virker litt aggressiv Anonymous poster hash: 84488...4b4 Man kan IKKE voldta i GTA. Skal du lage et eksempel av GTA så lønner det seg kanskje å vite noe om hva man snakker om? Anonymous poster hash: b1405...503 Kanskje du skal begynne å google? http://www.theguardian.com/commentisfree/2013/dec/27/grand-theft-auto-v-prostitutes-killed Anonymous poster hash: 84488...4b4 Kanskje du bør lese hva du sender?Man kan IKKE voldta i GTA. Kjøpe sex, ja, voldta, nei. Anonymous poster hash: be5e0...b38 Drive her to a secluded place, on a beach, next to the surf and palm trees. "Go ahead, sugar. Tell me what you crave." Select your service from a drop down menu on the screen – $50 for a blow job, $70 for a half-and-half or $100 for everything. Use your joystick to move the camera on the game, to get a good angle. "Oh my god, fuck yeah, give it to me," she'll say. She'll keep talking for 20 seconds. When you're done you leave her there, run the car forward next to her, then reverse, backing over her. You can get out of the car and beat her. She'll let you. Once she's dead, you can grab your money back from the ground. This is all possible, even encouraged by tips on YouTube and chatrooms, in Grand Theft Auto V. In fact, your character's health (aka life points) goes up when you have sex with a prostitute. Ikke voldta men ha sex med før du kjører over henne og banker henne til døde. Hun gir til og med lov!! Vet jeg ville ha sett på hele opplegget som et overgrep uansett. Merkelig at du ikke ser DRAP av prostituert som verre. Og de fleste som dreper voldtar først, såpass har du vel fått med deg i media? Lite kjærlighet å spore uansett. Og tror du ikke gutter fra 10 års alder forstår? Du er et merkelig menneske jeg er glad jeg ikke kjenner personlig. Anonymous poster hash: 36a45...6ff Jeg viste akkurat innlegget ditt til 20-åringen min og han sa: "Hun vet at dette er et spill, ikke sant? Mennesker som henne som ikke klarer å skille virkeligheten og GTA skjønner jeg at må holdes borte fra kontrollene!" også kom et ..........herregud folk er gæærne! Anonymous poster hash: ec38e...7d2 Jeg klarer fint å skille spill og virkelighet, det tror jeg også personen som skrev dette innlegget kan, det var nå ikke det som var utgangspunktet for diskusjonen. Vi snakket om 10-åringer! Dessuten er det ikke nødvendigvis det å kunne skille mellom spill og virkelighet slm faktisk er problemstillingen her, jeg lurer på hvorfor det er DET som skal være underholdning; å yte vold, drepe, å ha sex med prostituerte. De som lar barn spille denne type spill er i mine øyne søppel, intet annet. Gratulerer! Anonymous poster hash: 39c0d...948 Folk som ikke kan godta at andre har en annen mening en de mener jeg er søppel. Gratulerer til deg også! Jeg er ikke bekymret for at mine sønner skal ta/har tatt skade av å spille spill i det heletatt, men jeg kan godt fortelle deg om noe som bekymrer meg veldig mye mer, og det gjelder så og si alle jentene i klassen til 14-åringen min! Noe som er mye farligere enn å spille GTA! Min sønn har vist meg instagram kontoene og facebook sidene til menge av jentene i klassen og da fikk jeg bakoversveis! Takke meg til en gutt som sitter på rommet og kjører bil i en rasende fart i GTA. (Han går ikke rundt og puler horer for morro skyld...) Jentene poserer i dyp utrigning, tar duck-face selfies og reposter bilder med hashtagger som thinspiration, pro_ana og fitness. De slanker seg, er deprimerte fordi de ikke er tynne nok, skriver "jeg er så feit "jeg er så stygg" osv. De kaster, i følge sønnen min, maten sin på skolen og trener for å få rumpe som Jen Selter og Nicki Minaj. Jeg har spurt han om hva foreldrene til dissen jentene sier om disse bildene og repostene osv. men han sier bare at "De er jo ikke venner med foreldra sine på face eller insta, da." Han er faktisk ganske bekymret for noen av disse jentene men samtidig sier han at "alle jenter er sånn..." "De klager HELE tiden på at de er stygge og feite, også er de bare bein, enda vi sier at de ikke er tjukke i det heletatt". "Dem tror faktisk at dem er tjukke også veier de kanskje 45 kilo, liksom". Dette problemer skaper mange flere psykiatriske tilfeller en GTA, det kan jeg love dere! 2 av jentene er allerede under behandling ved BUP. (Som jeg vet...) DET bekymrer meg mye mer enn at min sønn kjører som en gal på GTA! Og, ja, jeg følger min sønn på både instagram og facebook. Anonymous poster hash: ec38e...7d2 Så fordi andre foreldre har barn som googler thinspiration og pro-ana, kan du rettferdiggjøre at du lar 10-åringen spille voldelige voksenspill? Skikkelig logisk, det!Jeg ser definitivt problemet med unge jenter og sosiale medier, men jeg lar da ikke guttungen sitte og spille voldsforherligende spill likevel. Det finnes faktisk alternativer til begge deler. Anonymous poster hash: 39c0d...948 Min sønn er 14 år. Jeg er 100 % sikker på at han ikke tar skade av å spille dataspill. Jeg sier ikke at alle barn burde spille det, noen barn kan helt sikkert ta skade av det, spesielt de barna av hysteriske foreldre!Og med mindre du overvåker sønnen din hele tiden så vet du ikke hva han gjør hos venner. Anonymous poster hash: ec38e...7d2 Aha, så man er hysterisk når man velger at 10-åringen sin skal slippe å forholde seg til narkotika, vold, sex og drap. Den var ny!Jeg vet også at mitt barn ikke ville tatt skade av å spille voldelige spill, men han kommer ikke til å få spille det uansett. Hvorfor i huleste skal han det? Jeg ser virkelig ikke noen underholdningsverdi i noen av nevnte temaer. Anonymous poster hash: 39c0d...948 Å herregud, nå tar du litt vel av! Man er ikke hysterisk, det er ikke det jeg sier i det heletatt! Ro deg heller ned og les det jeg skriver! Eller la det vær!Jeg sier da ikka at din sønn burde få spille! Anonymous poster hash: ec38e...7d2 Å, var det ikke det du sa? Det er mulig du bør lese svaret ditt en gang til. Anonymous poster hash: 39c0d...948
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #96 Skrevet 7. november 2014 Det som alltid forundrer meg med slike diskusjoner er at spill liksom har blitt den store stygge ulven, selv om eksperter er mer kritiske til å la 2-3 åringer se på tv/nettbrett og effekten Facebook og andre medier av den typen gjør med selvfølelsen til barn og unge. Men da er det liksom ikke så farlig? Personlig synes jeg ikke spill generelt er noen stor, stygg ulv, det finnes mange spennende og underholdende spill. Jeg ser også absolutt utfordringene med sosiale medier, det er noe vi er veldig oppmerksomme på her i gården. Når det er sagt mener jeg også at det finnes spill som ikke egner seg for barneskolebarn. HI Anonymous poster hash: d3bf7...5a8
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #97 Skrevet 7. november 2014 Min sønn er 14 år. Jeg er 100 % sikker på at han ikke tar skade av å spille dataspill. Jeg sier ikke at alle barn burde spille det, noen barn kan helt sikkert ta skade av det, spesielt de barna av hysteriske foreldre! Og med mindre du overvåker sønnen din hele tiden så vet du ikke hva han gjør hos venner. Anonymous poster hash: ec38e...7d2 Du kjenner barna dine best, og som nevnt før er jeg sikker på at spillet er noe du har vurdert nøye før du lot barna dine spille det (selv om jeg ikke nødvendigvis er enig). Det jeg reagerer på er at du fremstiller det som om alle som vurderer annerledes er hysteriske, og at barna deres er nærmest tilbakestående individer som ikke kan skille fantasi fra virkelighet. Hadde det vært slik hadde ikke barna mine fått lese Harry Potter eller Percy Jackson. Det handler ikke om det, men om at min vurdering er at mine barn ikke trenger å underholde seg med å drepe prostituerte på spill. Det finnes så uendelig mye mer oppbyggende se kan drive med. Kan ikke du respektere at andre tenker annerledes enn deg, og at vi dermed ikke automatisk er hysteriske mødre med underutviklede barn? HI Anonymous poster hash: d3bf7...5a8 Selvfølgelig respekterer jeg det! Jeg har da ikke sagt noe annet! Jeg tror faktisk at barna til alle de som svarer meg negativt i denne tråden helt klart klarer å skille spill fra virkelighet mye bedre enn det dere mødre gjør! Men slutt å bygg opp under hysteriet til "noen" da, for GTA handler ikke om å drepe prostituerte! Når dere skriver slik lyser det jo gjennom at dere ikke aner hva dere snakker om. Anonymous poster hash: ec38e...7d2
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #98 Skrevet 7. november 2014 Du som lar ungene spille GTA fra ung alder: I ett av GTA kan man: 1. stjele en bil 2. plukke opp en hore 3. voldta hora 4. drepe hora 5. komme seg unna politiet Da får man god helse. Moralen i høysetet..passer seg for 10 åringer...mhm... Men når jeg leser det du skriver forstår jeg at moral og slikt ikke er særlig viktig hos dere. Du virker litt aggressiv Anonymous poster hash: 84488...4b4 Man kan IKKE voldta i GTA. Skal du lage et eksempel av GTA så lønner det seg kanskje å vite noe om hva man snakker om? Anonymous poster hash: b1405...503 Kanskje du skal begynne å google? http://www.theguardian.com/commentisfree/2013/dec/27/grand-theft-auto-v-prostitutes-killed Anonymous poster hash: 84488...4b4 Kanskje du bør lese hva du sender?Man kan IKKE voldta i GTA. Kjøpe sex, ja, voldta, nei. Anonymous poster hash: be5e0...b38 Drive her to a secluded place, on a beach, next to the surf and palm trees. "Go ahead, sugar. Tell me what you crave." Select your service from a drop down menu on the screen – $50 for a blow job, $70 for a half-and-half or $100 for everything. Use your joystick to move the camera on the game, to get a good angle. "Oh my god, fuck yeah, give it to me," she'll say. She'll keep talking for 20 seconds. When you're done you leave her there, run the car forward next to her, then reverse, backing over her. You can get out of the car and beat her. She'll let you. Once she's dead, you can grab your money back from the ground. This is all possible, even encouraged by tips on YouTube and chatrooms, in Grand Theft Auto V. In fact, your character's health (aka life points) goes up when you have sex with a prostitute. Ikke voldta men ha sex med før du kjører over henne og banker henne til døde. Hun gir til og med lov!! Vet jeg ville ha sett på hele opplegget som et overgrep uansett. Merkelig at du ikke ser DRAP av prostituert som verre. Og de fleste som dreper voldtar først, såpass har du vel fått med deg i media? Lite kjærlighet å spore uansett. Og tror du ikke gutter fra 10 års alder forstår? Du er et merkelig menneske jeg er glad jeg ikke kjenner personlig. Anonymous poster hash: 36a45...6ff Jeg viste akkurat innlegget ditt til 20-åringen min og han sa: "Hun vet at dette er et spill, ikke sant? Mennesker som henne som ikke klarer å skille virkeligheten og GTA skjønner jeg at må holdes borte fra kontrollene!" også kom et ..........herregud folk er gæærne! Anonymous poster hash: ec38e...7d2 Jeg klarer fint å skille spill og virkelighet, det tror jeg også personen som skrev dette innlegget kan, det var nå ikke det som var utgangspunktet for diskusjonen. Vi snakket om 10-åringer! Dessuten er det ikke nødvendigvis det å kunne skille mellom spill og virkelighet slm faktisk er problemstillingen her, jeg lurer på hvorfor det er DET som skal være underholdning; å yte vold, drepe, å ha sex med prostituerte. De som lar barn spille denne type spill er i mine øyne søppel, intet annet. Gratulerer! Anonymous poster hash: 39c0d...948 Folk som ikke kan godta at andre har en annen mening en de mener jeg er søppel. Gratulerer til deg også! Jeg er ikke bekymret for at mine sønner skal ta/har tatt skade av å spille spill i det heletatt, men jeg kan godt fortelle deg om noe som bekymrer meg veldig mye mer, og det gjelder så og si alle jentene i klassen til 14-åringen min! Noe som er mye farligere enn å spille GTA! Min sønn har vist meg instagram kontoene og facebook sidene til menge av jentene i klassen og da fikk jeg bakoversveis! Takke meg til en gutt som sitter på rommet og kjører bil i en rasende fart i GTA. (Han går ikke rundt og puler horer for morro skyld...) Jentene poserer i dyp utrigning, tar duck-face selfies og reposter bilder med hashtagger som thinspiration, pro_ana og fitness. De slanker seg, er deprimerte fordi de ikke er tynne nok, skriver "jeg er så feit "jeg er så stygg" osv. De kaster, i følge sønnen min, maten sin på skolen og trener for å få rumpe som Jen Selter og Nicki Minaj. Jeg har spurt han om hva foreldrene til dissen jentene sier om disse bildene og repostene osv. men han sier bare at "De er jo ikke venner med foreldra sine på face eller insta, da." Han er faktisk ganske bekymret for noen av disse jentene men samtidig sier han at "alle jenter er sånn..." "De klager HELE tiden på at de er stygge og feite, også er de bare bein, enda vi sier at de ikke er tjukke i det heletatt". "Dem tror faktisk at dem er tjukke også veier de kanskje 45 kilo, liksom". Dette problemer skaper mange flere psykiatriske tilfeller en GTA, det kan jeg love dere! 2 av jentene er allerede under behandling ved BUP. (Som jeg vet...) DET bekymrer meg mye mer enn at min sønn kjører som en gal på GTA! Og, ja, jeg følger min sønn på både instagram og facebook. Anonymous poster hash: ec38e...7d2 Så fordi andre foreldre har barn som googler thinspiration og pro-ana, kan du rettferdiggjøre at du lar 10-åringen spille voldelige voksenspill? Skikkelig logisk, det!Jeg ser definitivt problemet med unge jenter og sosiale medier, men jeg lar da ikke guttungen sitte og spille voldsforherligende spill likevel. Det finnes faktisk alternativer til begge deler. Anonymous poster hash: 39c0d...948 Min sønn er 14 år. Jeg er 100 % sikker på at han ikke tar skade av å spille dataspill. Jeg sier ikke at alle barn burde spille det, noen barn kan helt sikkert ta skade av det, spesielt de barna av hysteriske foreldre!Og med mindre du overvåker sønnen din hele tiden så vet du ikke hva han gjør hos venner. Anonymous poster hash: ec38e...7d2 Aha, så man er hysterisk når man velger at 10-åringen sin skal slippe å forholde seg til narkotika, vold, sex og drap. Den var ny!Jeg vet også at mitt barn ikke ville tatt skade av å spille voldelige spill, men han kommer ikke til å få spille det uansett. Hvorfor i huleste skal han det? Jeg ser virkelig ikke noen underholdningsverdi i noen av nevnte temaer. Anonymous poster hash: 39c0d...948 Å herregud, nå tar du litt vel av! Man er ikke hysterisk, det er ikke det jeg sier i det heletatt! Ro deg heller ned og les det jeg skriver! Eller la det vær!Jeg sier da ikka at din sønn burde få spille! Anonymous poster hash: ec38e...7d2 Det du sier, er jo at din sønn får spille, fordi han klarer å skille fantasi og virkelighet, og fordi han ikke tar skade av det. Det hadde ikke min gjort heller, jeg lar han likevel ikke spille, for hvorfor i svarte skal han det? Det finnes ingen -INGEN- god grunn til å spille slike spill! Så ro ned høna sjæl. Herregud lizm! Anonymous poster hash: 39c0d...948
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #99 Skrevet 7. november 2014 Du som lar ungene spille GTA fra ung alder: I ett av GTA kan man: 1. stjele en bil 2. plukke opp en hore 3. voldta hora 4. drepe hora 5. komme seg unna politiet Da får man god helse. Moralen i høysetet..passer seg for 10 åringer...mhm... Men når jeg leser det du skriver forstår jeg at moral og slikt ikke er særlig viktig hos dere. Du virker litt aggressiv Anonymous poster hash: 84488...4b4 Man kan IKKE voldta i GTA. Skal du lage et eksempel av GTA så lønner det seg kanskje å vite noe om hva man snakker om? Anonymous poster hash: b1405...503 Kanskje du skal begynne å google? http://www.theguardian.com/commentisfree/2013/dec/27/grand-theft-auto-v-prostitutes-killed Anonymous poster hash: 84488...4b4 Kanskje du bør lese hva du sender?Man kan IKKE voldta i GTA. Kjøpe sex, ja, voldta, nei. Anonymous poster hash: be5e0...b38 Drive her to a secluded place, on a beach, next to the surf and palm trees. "Go ahead, sugar. Tell me what you crave." Select your service from a drop down menu on the screen – $50 for a blow job, $70 for a half-and-half or $100 for everything. Use your joystick to move the camera on the game, to get a good angle. "Oh my god, fuck yeah, give it to me," she'll say. She'll keep talking for 20 seconds. When you're done you leave her there, run the car forward next to her, then reverse, backing over her. You can get out of the car and beat her. She'll let you. Once she's dead, you can grab your money back from the ground. This is all possible, even encouraged by tips on YouTube and chatrooms, in Grand Theft Auto V. In fact, your character's health (aka life points) goes up when you have sex with a prostitute. Ikke voldta men ha sex med før du kjører over henne og banker henne til døde. Hun gir til og med lov!! Vet jeg ville ha sett på hele opplegget som et overgrep uansett. Merkelig at du ikke ser DRAP av prostituert som verre. Og de fleste som dreper voldtar først, såpass har du vel fått med deg i media? Lite kjærlighet å spore uansett. Og tror du ikke gutter fra 10 års alder forstår? Du er et merkelig menneske jeg er glad jeg ikke kjenner personlig. Anonymous poster hash: 36a45...6ff Jeg viste akkurat innlegget ditt til 20-åringen min og han sa: "Hun vet at dette er et spill, ikke sant? Mennesker som henne som ikke klarer å skille virkeligheten og GTA skjønner jeg at må holdes borte fra kontrollene!" også kom et ..........herregud folk er gæærne! Anonymous poster hash: ec38e...7d2 Jeg klarer fint å skille spill og virkelighet, det tror jeg også personen som skrev dette innlegget kan, det var nå ikke det som var utgangspunktet for diskusjonen. Vi snakket om 10-åringer! Dessuten er det ikke nødvendigvis det å kunne skille mellom spill og virkelighet slm faktisk er problemstillingen her, jeg lurer på hvorfor det er DET som skal være underholdning; å yte vold, drepe, å ha sex med prostituerte. De som lar barn spille denne type spill er i mine øyne søppel, intet annet. Gratulerer! Anonymous poster hash: 39c0d...948 Folk som ikke kan godta at andre har en annen mening en de mener jeg er søppel. Gratulerer til deg også! Jeg er ikke bekymret for at mine sønner skal ta/har tatt skade av å spille spill i det heletatt, men jeg kan godt fortelle deg om noe som bekymrer meg veldig mye mer, og det gjelder så og si alle jentene i klassen til 14-åringen min! Noe som er mye farligere enn å spille GTA! Min sønn har vist meg instagram kontoene og facebook sidene til menge av jentene i klassen og da fikk jeg bakoversveis! Takke meg til en gutt som sitter på rommet og kjører bil i en rasende fart i GTA. (Han går ikke rundt og puler horer for morro skyld...) Jentene poserer i dyp utrigning, tar duck-face selfies og reposter bilder med hashtagger som thinspiration, pro_ana og fitness. De slanker seg, er deprimerte fordi de ikke er tynne nok, skriver "jeg er så feit "jeg er så stygg" osv. De kaster, i følge sønnen min, maten sin på skolen og trener for å få rumpe som Jen Selter og Nicki Minaj. Jeg har spurt han om hva foreldrene til dissen jentene sier om disse bildene og repostene osv. men han sier bare at "De er jo ikke venner med foreldra sine på face eller insta, da." Han er faktisk ganske bekymret for noen av disse jentene men samtidig sier han at "alle jenter er sånn..." "De klager HELE tiden på at de er stygge og feite, også er de bare bein, enda vi sier at de ikke er tjukke i det heletatt". "Dem tror faktisk at dem er tjukke også veier de kanskje 45 kilo, liksom". Dette problemer skaper mange flere psykiatriske tilfeller en GTA, det kan jeg love dere! 2 av jentene er allerede under behandling ved BUP. (Som jeg vet...) DET bekymrer meg mye mer enn at min sønn kjører som en gal på GTA! Og, ja, jeg følger min sønn på både instagram og facebook. Anonymous poster hash: ec38e...7d2 Så fordi andre foreldre har barn som googler thinspiration og pro-ana, kan du rettferdiggjøre at du lar 10-åringen spille voldelige voksenspill? Skikkelig logisk, det!Jeg ser definitivt problemet med unge jenter og sosiale medier, men jeg lar da ikke guttungen sitte og spille voldsforherligende spill likevel. Det finnes faktisk alternativer til begge deler. Anonymous poster hash: 39c0d...948 Min sønn er 14 år. Jeg er 100 % sikker på at han ikke tar skade av å spille dataspill. Jeg sier ikke at alle barn burde spille det, noen barn kan helt sikkert ta skade av det, spesielt de barna av hysteriske foreldre!Og med mindre du overvåker sønnen din hele tiden så vet du ikke hva han gjør hos venner. Anonymous poster hash: ec38e...7d2 Aha, så man er hysterisk når man velger at 10-åringen sin skal slippe å forholde seg til narkotika, vold, sex og drap. Den var ny!Jeg vet også at mitt barn ikke ville tatt skade av å spille voldelige spill, men han kommer ikke til å få spille det uansett. Hvorfor i huleste skal han det? Jeg ser virkelig ikke noen underholdningsverdi i noen av nevnte temaer. Anonymous poster hash: 39c0d...948 Å herregud, nå tar du litt vel av! Man er ikke hysterisk, det er ikke det jeg sier i det heletatt! Ro deg heller ned og les det jeg skriver! Eller la det vær!Jeg sier da ikka at din sønn burde få spille! Anonymous poster hash: ec38e...7d2 Å, var det ikke det du sa? Det er mulig du bør lese svaret ditt en gang til. Anonymous poster hash: 39c0d...948 Ja, jeg skriver at barn av hysteriske foreldre nok er mer utsatt for å bli preget av slike spill fordi de blir skånet for absolutt alt. Noe som ikke er positivt, selv om hysteriske foreldre tror det! Om du tror jeg snakker om deg vil det bare si at du ser på deg selv som en hysterisk forelder.... Anonymous poster hash: ec38e...7d2
CaptainHindsight Skrevet 7. november 2014 #100 Skrevet 7. november 2014 Det som alltid forundrer meg med slike diskusjoner er at spill liksom har blitt den store stygge ulven, selv om eksperter er mer kritiske til å la 2-3 åringer se på tv/nettbrett og effekten Facebook og andre medier av den typen gjør med selvfølelsen til barn og unge. Men da er det liksom ikke så farlig? Nå blander du vel litt ull og silke her, kaptein. Såkalte "eksperter" er veldig uenige i hva nettbrett gjør med 2-3åringer (med rette, for hvor mye data har man egentlig når nettbrett har eksistert i mindre enn ti år..) Hva fb og sosiale medier gjør med ungdom er en heeeelt annen diskusjon, da dette dreier seg om menneskelig interaksjon, og åpner for eksempelvis mobbing. Hvor får du det fra at spill er den store stygge ulven? Alt kan misbrukes, det handler om at voksne må utvise fornuft, være selektive og ansvarsfulle, og være gode rollemodeller. Anonymous poster hash: 39c0d...948 Hehe Ull og silke. Jo, du har nok rett at de egentlig ikke har noe med hverandre å gjøre, men begge deler går under "underholdning" for min del. Ekspertene sier jo at tv til barn under en viss alder er svært uheldig, likevel er det få her inne så ser ut til å ha noen kvaler med å la barnet se på tv om morgenen. Sosiale medier har vist seg gang på gang å ha en svært uheldig virkning på barn og unge, likevel er det sjeldent jeg ser noen være negative til det. Som jeg har nevnt tidligere så har det alltid vært slik gjennom tidene at man legger skylden på noe utenfor når man skal forklare voldelig atferd, etc. Musikk, tegneserier, og nå spill. All forskning jeg har lest konkluderer med at det er ikke voldelige spill som kan være et problem, men den frustrasjonen enkelte barn og unge kan føle om de ikke mestrer noe. (Som ikke er begrenset til spill) Som jeg også nevnte har det landet i verden med den største spillkulturen også den laveste andel drap. Ville jeg latt en tiåring spille GTA? Mest sannsynlig ikke. Mener jeg den personen som gjør det er "korka" og all verdens personangrep? Nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå