Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #101 Skrevet 19. oktober 2014 3 timer som bøssebærer, ca 600 kr og to kaker til lotteri. Anonymous poster hash: 23766...880
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #102 Skrevet 19. oktober 2014 "Har du penger?" Var spørsmålet jeg fikk da de kom. Ga 20 kr. Anonymous poster hash: b6045...b7f
BellaSuz Skrevet 19. oktober 2014 #103 Skrevet 19. oktober 2014 Var ikke hjemme da bøssebærerne var her så jeg ringte 820-nummeret og gav 200kr. Det hadde jeg tenkt uansett😊
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #104 Skrevet 19. oktober 2014 "Har du penger?" Var spørsmålet jeg fikk da de kom. Ga 20 kr. Anonymous poster hash: b6045...b7f Haha det sa han som kom her også, men det var nabogutten på 6 år, så det lot jeg glatt passere. Deretter leste han opp en tekst som stod på et kort han hadde med seg. Syntes han var flink jeg. Anonymous poster hash: a0d2a...467
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #105 Skrevet 19. oktober 2014 Vi sender allerede hauger av penger ut av landet til diverse formål, men kan ikke finne penger i statsbudsjett til dyrevern? Donerer jeg penger går det til nettopp dette, resten av verden får nok som det er. Den siste setningen der fikk meg faktisk til å miste pusten litt... Noen mennesker burde virkelig fått smake litt på den hverdagen det store flertallet i verden lever med! Jeg blir så matt... Hva er det med deg som gjør at du fortjener rent vann, mat og medisiner så mye mer enn mennesker i andre deler av verden? Jeg leser videre og har nesten lyst til å grine litt. At det er så mange mennesker, som stort sett er småbarnsforeldre, som er så egoistiske som det kommer frem av denne tråden er rett og slett tragisk! Jeg ser at folk skriver at tigging er en uting, at de ikke gir fordi de blir spurt på feil måte eller at bøssebærerne ikke finner inngangen deres. Noen skatter så mye at de føler at de bidrar mer enn nok, noen syns vi bør hjelpe "våre egne" før vi hjelper andre. Si meg; er ikke vi alle mennesker? Hvorfor fortjener nordmenn så mye mer enn afrikanere? Hvorfor utelukker det ene det andre? Hjelpe meg så late vi nordmenn er! Jeg skjønner at det jeg skriver her ikke endrer holdningene til dere som jeg (dessverre) anser som litt enkle mennesker, men jeg får blåst ut litt, og det hjelper meg (Neida, jeg sikter ikke til de som ikke har råd eller er syke eller har andre grunner til å ikke kunne gi, bare for å ha sagt det også) For øvrig har vi gitt til tv-aksjonen både i dag og tidligere, samtidig som vi støtter andre formål. Noen av de innenlands, men flest utenlands fordi jeg mener at behovet er større i verdens u-land. Anonymous poster hash: 1d83e...e05
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #106 Skrevet 20. oktober 2014 240 millioner! Alle surpomper kan ta seg en bolle. Anonymous poster hash: d9ff5...637
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #107 Skrevet 20. oktober 2014 Til dere som synes det var så hårreisende at jeg skrev "dyr kan ikke hjelpe seg selv, men det kan mennesker": Tror dere Norge, og andre i-land ble bygget av seg selv? Tror dere ikke det var harde kår også her? Hvor mange millioner ble vi sendt for å hjelpe med å få fersk vann, forebygge sykdommer eller bygge opp landet? Akkuratt... men vi klarte det alikevel. De har de samme forutsetninger som alle som har bygd opp et land. Fordi de er mennesker. De har kapasitet til å gjøre noe for å forbedre sin situasjon. Det har ikke dyr. De er totalt avhengig av menneskets godvilje. Derfor velger jeg å gi det jeg kan til dyrene, som blir oversett år etter år etter år. Hadde dyrevelferd også vært en del av statsbudsjettet, så hadde jeg nok delt mine penger litt mer rundt, men per idag så er dyreveldferd helt og holdent basert på donasjoner. U-land får allerede støtte, så jeg har ikke behov for å sende mer av mine penger ut av landet, når dyrene som blir oversett her også trenger hjelp. Om det er "lavmåls" av meg, so be it. Det kan jeg leve med. “The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated.” - GhandiForøvrig så støtter jeg også "Hjelp oss og hjelpe" innimellom med klær, og noen ganger matvarer, og kjøper julegaver hver jul til barn av fattige, og de som er ensomme og feirer jul på f.eks Røde Kors. Anonymous poster hash: 4ca7f...a43
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #108 Skrevet 20. oktober 2014 Til dere som synes det var så hårreisende at jeg skrev "dyr kan ikke hjelpe seg selv, men det kan mennesker": Tror dere Norge, og andre i-land ble bygget av seg selv? Tror dere ikke det var harde kår også her? Hvor mange millioner ble vi sendt for å hjelpe med å få fersk vann, forebygge sykdommer eller bygge opp landet? Akkuratt... men vi klarte det alikevel. De har de samme forutsetninger som alle som har bygd opp et land. Fordi de er mennesker. De har kapasitet til å gjøre noe for å forbedre sin situasjon. Det har ikke dyr. De er totalt avhengig av menneskets godvilje. Derfor velger jeg å gi det jeg kan til dyrene, som blir oversett år etter år etter år. Hadde dyrevelferd også vært en del av statsbudsjettet, så hadde jeg nok delt mine penger litt mer rundt, men per idag så er dyreveldferd helt og holdent basert på donasjoner. U-land får allerede støtte, så jeg har ikke behov for å sende mer av mine penger ut av landet, når dyrene som blir oversett her også trenger hjelp. Om det er "lavmåls" av meg, so be it. Det kan jeg leve med. “The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated.” - Ghandi Forøvrig så støtter jeg også "Hjelp oss og hjelpe" innimellom med klær, og noen ganger matvarer, og kjøper julegaver hver jul til barn av fattige, og de som er ensomme og feirer jul på f.eks Røde Kors. Anonymous poster hash: 4ca7f...a43 Hvor tror du Norge hadde vært uten oljefondet? Anonymous poster hash: a7542...1f0
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #109 Skrevet 20. oktober 2014 Hvor tror du Norge hadde vært uten oljefondet? Hvordan tror du vi fant den olja? Den hoppet sannelig ikke opp av seg selv. Anonymous poster hash: 4ca7f...a43
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #110 Skrevet 20. oktober 2014 Hvor tror du Norge hadde vært uten oljefondet? Hvordan tror du vi fant den olja? Den hoppet sannelig ikke opp av seg selv. Anonymous poster hash: 4ca7f...a43 Hvem tror du fant olje da? Tips; det var ikke nordmenn... Heldigvis hadde vi en regjering som satte krav, og gjorde olje til norsk eiendom og ikke salgbar ut av norske hender. Anonymous poster hash: d3ec5...1ec
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #111 Skrevet 20. oktober 2014 Hvor tror du Norge hadde vært uten oljefondet? Hvordan tror du vi fant den olja? Den hoppet sannelig ikke opp av seg selv. Anonymous poster hash: 4ca7f...a43 Og du er så lavmåls at det er helt sjokkerende! I tidligere innlegg sa jeg at det var synd holdninger som dine gikk i arv. Nå vil jeg faktisk dra det så langt å si at det er synd på barna dine som har en så lite opplyst og reflektert mor. Anonymous poster hash: d3ec5...1ec
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #112 Skrevet 20. oktober 2014 Jeg hadde ikke en eneste krone hjemme, har det aldri, bruker kun kort hele tiden. Så jeg fikk en lapp med nr. På den lappen sto det " ringer du dette nr så donerer du 200 kr til kirkens nødhjelp ". Ringte ikke det nr og kommer ikke til å gjøre det heller, ikke intr i å hjelpe kirken. Anonymous poster hash: ba168...60c
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #113 Skrevet 20. oktober 2014 200. Hvis de gidder å komme, er ca 50/50 om noen kommer. Gjør de ikke det får de ikke penger, selv om de har telefoner og andre muligheter. Anonymous poster hash: 86da0...778 hvem er 'de'?? For tv-aksjonen klarer jo bare å banke på alle dører i norges lands hvis nok frivillige (som deg og meg..) stiller opp som bøssebærere.. så hvis de ikke kommer innom deg så er det vel fordi det ikke er nok folk som stiller opp i din kommune da?? Anonymous poster hash: 2ff72...de1
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #114 Skrevet 20. oktober 2014 Til dere som synes det var så hårreisende at jeg skrev "dyr kan ikke hjelpe seg selv, men det kan mennesker": Tror dere Norge, og andre i-land ble bygget av seg selv? Tror dere ikke det var harde kår også her? Hvor mange millioner ble vi sendt for å hjelpe med å få fersk vann, forebygge sykdommer eller bygge opp landet? Akkuratt... men vi klarte det alikevel. De har de samme forutsetninger som alle som har bygd opp et land. Fordi de er mennesker. De har kapasitet til å gjøre noe for å forbedre sin situasjon. Det har ikke dyr. De er totalt avhengig av menneskets godvilje. Derfor velger jeg å gi det jeg kan til dyrene, som blir oversett år etter år etter år. Hadde dyrevelferd også vært en del av statsbudsjettet, så hadde jeg nok delt mine penger litt mer rundt, men per idag så er dyreveldferd helt og holdent basert på donasjoner. U-land får allerede støtte, så jeg har ikke behov for å sende mer av mine penger ut av landet, når dyrene som blir oversett her også trenger hjelp. Om det er "lavmåls" av meg, so be it. Det kan jeg leve med. “The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated.” - GhandiForøvrig så støtter jeg også "Hjelp oss og hjelpe" innimellom med klær, og noen ganger matvarer, og kjøper julegaver hver jul til barn av fattige, og de som er ensomme og feirer jul på f.eks Røde Kors. Anonymous poster hash: 4ca7f...a43 Jeg tror det er et par ting du ikke fikk med deg i historieundervisningen. Har du hørt om utvandringen til Amerila? Ca 800.000 nordmenn utvandret til Amerika og ble tatt imot der i løpet av en 100 årsperiode. Tatt i betraktning at vi hadde et folketall på ca en million tidlig på attenhundretallet og omtrent 2 millioner rundt 1870, var dette en enorm del av befolkningen. Det var viktig hjelp for nordmenn det. Har du hørt om Marshalhjelpen etter 2. verdenskrig? Den gangen støttet USA de europeiske landene med ca 13 milliarder dollar. Norge fikk sin del for å få landet og økonomien på fote igjen etter krigen. Norge har fått hjelp i andre peroder også, men disse to er nok de viktigste. Tro i hvertfall ikke at vi har klart alt selv. Anonymous poster hash: 23766...880
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #115 Skrevet 20. oktober 2014 Til dere som synes det var så hårreisende at jeg skrev "dyr kan ikke hjelpe seg selv, men det kan mennesker": Tror dere Norge, og andre i-land ble bygget av seg selv? Tror dere ikke det var harde kår også her? Hvor mange millioner ble vi sendt for å hjelpe med å få fersk vann, forebygge sykdommer eller bygge opp landet? Akkuratt... men vi klarte det alikevel. De har de samme forutsetninger som alle som har bygd opp et land. Fordi de er mennesker. De har kapasitet til å gjøre noe for å forbedre sin situasjon. Det har ikke dyr. De er totalt avhengig av menneskets godvilje. Derfor velger jeg å gi det jeg kan til dyrene, som blir oversett år etter år etter år. Hadde dyrevelferd også vært en del av statsbudsjettet, så hadde jeg nok delt mine penger litt mer rundt, men per idag så er dyreveldferd helt og holdent basert på donasjoner. U-land får allerede støtte, så jeg har ikke behov for å sende mer av mine penger ut av landet, når dyrene som blir oversett her også trenger hjelp. Om det er "lavmåls" av meg, so be it. Det kan jeg leve med. “The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated.” - GhandiForøvrig så støtter jeg også "Hjelp oss og hjelpe" innimellom med klær, og noen ganger matvarer, og kjøper julegaver hver jul til barn av fattige, og de som er ensomme og feirer jul på f.eks Røde Kors. Anonymous poster hash: 4ca7f...a43 Jeg tror det er et par ting du ikke fikk med deg i historieundervisningen. Har du hørt om utvandringen til Amerila? Ca 800.000 nordmenn utvandret til Amerika og ble tatt imot der i løpet av en 100 årsperiode. Tatt i betraktning at vi hadde et folketall på ca en million tidlig på attenhundretallet og omtrent 2 millioner rundt 1870, var dette en enorm del av befolkningen. Det var viktig hjelp for nordmenn det. Har du hørt om Marshalhjelpen etter 2. verdenskrig? Den gangen støttet USA de europeiske landene med ca 13 milliarder dollar. Norge fikk sin del for å få landet og økonomien på fote igjen etter krigen. Norge har fått hjelp i andre peroder også, men disse to er nok de viktigste. Tro i hvertfall ikke at vi har klart alt selv. Anonymous poster hash: 23766...880 Omregnet til dagens kroneverdi fikk foresten Norge ca 58 miliarder kroner i hjelp via Marsalhjelpen. Anonymous poster hash: 23766...880
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #116 Skrevet 20. oktober 2014 Tror dere Norge, og andre i-land ble bygget av seg selv? Tror dere ikke det var harde kår også her? Hvor mange millioner ble vi sendt for å hjelpe med å få fersk vann, forebygge sykdommer eller bygge opp landet? Akkuratt... men vi klarte det alikevel. De har de samme forutsetninger som alle som har bygd opp et land. Fordi de er mennesker. De har kapasitet til å gjøre noe for å forbedre sin situasjon. Du tuller nå??? Vet du noe om klimatiske forskjeller? At vi har olje, fisk og mengder av regn som gjør det til en lek å dyrke det vi trenger å spise er ikke noe du har tatt med i betraktningen her skjønner jeg. Anonymous poster hash: 1d83e...e05
Bustetroll Skrevet 20. oktober 2014 #117 Skrevet 20. oktober 2014 Har ikke møtt på noen med bøsse, så jeg har ikke gitt noe.Jeg gav derimot en 100-lapp til en =Oslo-selger i går, og i dag gav jeg en 50'lapp til en sigøyner som sitter å spiller trekkspill i togundergangen.Gir egentlig aldri til sigøynere, men han er ålreit. Hjulpet meg med barnavogna opp trappa til sporet, slutter å spille når det går sovende barn forbi, og smiler og er blid og spør aldri om en krone.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #118 Skrevet 20. oktober 2014 Vi sender allerede hauger av penger ut av landet til diverse formål, men kan ikke finne penger i statsbudsjett til dyrevern? Donerer jeg penger går det til nettopp dette, resten av verden får nok som det er. Den siste setningen der fikk meg faktisk til å miste pusten litt... Noen mennesker burde virkelig fått smake litt på den hverdagen det store flertallet i verden lever med! Jeg blir så matt... Hva er det med deg som gjør at du fortjener rent vann, mat og medisiner så mye mer enn mennesker i andre deler av verden? Jeg leser videre og har nesten lyst til å grine litt. At det er så mange mennesker, som stort sett er småbarnsforeldre, som er så egoistiske som det kommer frem av denne tråden er rett og slett tragisk! Jeg ser at folk skriver at tigging er en uting, at de ikke gir fordi de blir spurt på feil måte eller at bøssebærerne ikke finner inngangen deres. Noen skatter så mye at de føler at de bidrar mer enn nok, noen syns vi bør hjelpe "våre egne" før vi hjelper andre. Si meg; er ikke vi alle mennesker? Hvorfor fortjener nordmenn så mye mer enn afrikanere? Hvorfor utelukker det ene det andre? Hjelpe meg så late vi nordmenn er! Jeg skjønner at det jeg skriver her ikke endrer holdningene til dere som jeg (dessverre) anser som litt enkle mennesker, men jeg får blåst ut litt, og det hjelper meg (Neida, jeg sikter ikke til de som ikke har råd eller er syke eller har andre grunner til å ikke kunne gi, bare for å ha sagt det også) For øvrig har vi gitt til tv-aksjonen både i dag og tidligere, samtidig som vi støtter andre formål. Noen av de innenlands, men flest utenlands fordi jeg mener at behovet er større i verdens u-land. Anonymous poster hash: 1d83e...e05 Og jeg blir matt av sånne innlegg som dette. Hvorfor blir jeg dømt som et enkelt og egoistisk menneske, fordi jeg skrev at jeg ikke kom til å gi, siden jeg regnet med at de ikke fant inngangen min? At jeg ikke gir til tv-aksjonen betyr jo ikke at jeg ikke støtter andre ting. Jeg gir til kreftforeningen, leger uten grenser, røde kors og har to fadderbarn. Mange av dere her inne er så altfor kjappe til å dømme. Anonymous poster hash: 17832...afc
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #120 Skrevet 20. oktober 2014 Til dere som synes det var så hårreisende at jeg skrev "dyr kan ikke hjelpe seg selv, men det kan mennesker": Tror dere Norge, og andre i-land ble bygget av seg selv? Tror dere ikke det var harde kår også her? Hvor mange millioner ble vi sendt for å hjelpe med å få fersk vann, forebygge sykdommer eller bygge opp landet?Akkuratt... men vi klarte det alikevel. De har de samme forutsetninger som alle som har bygd opp et land. Fordi de er mennesker. De har kapasitet til å gjøre noe for å forbedre sin situasjon.Det har ikke dyr. De er totalt avhengig av menneskets godvilje. Derfor velger jeg å gi det jeg kan til dyrene, som blir oversett år etter år etter år. Hadde dyrevelferd også vært en del av statsbudsjettet, så hadde jeg nok delt mine penger litt mer rundt, men per idag så er dyreveldferd helt og holdent basert på donasjoner. U-land får allerede støtte, så jeg har ikke behov for å sende mer av mine penger ut av landet, når dyrene som blir oversett her også trenger hjelp. Om det er "lavmåls" av meg, so be it. Det kan jeg leve med. “The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated.” - GhandiForøvrig så støtter jeg også "Hjelp oss og hjelpe" innimellom med klær, og noen ganger matvarer, og kjøper julegaver hver jul til barn av fattige, og de som er ensomme og feirer jul på f.eks Røde Kors. Anonymous poster hash: 4ca7f...a43 Oi, nå ble jeg faktisk sjokkert her.... Du kan seriøst ikke mene det du skriver? Alle har samme forutsetninger? Snakk om å ikke se utenfor sin egen lille verden... Anonymous poster hash: 0cf67...bd8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå