Gå til innhold

Hvor mye gir du til innsamlingsaksjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

0 kr .Hadde det gått til dyrevern så hadde jeg helt klart støttet.

Anonymous poster hash: 6d869...df5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal gå med bøsse, i spådd regnvær så da regner jeg innsatsen vår som nok egentlig ;-) Men kommer nok til å fylle på med de småpengene vi har liggende.

Skrevet

Jeg gir ikke til kirkens nødhjelp. Kun til organisasjoner som ikke kobler hjelp til religion. Da ligger vårt bidrag på alt fra 50-500, etter hva vi har tilgjengelig. Anonymous poster hash: 06c3a...731

Måtte høre med hun jeg kjenner der.

De kobler ikke hjelpen til religion. I Afghanistan er nesten alle ansatte muslimer (fordi det er folk der). Altså null misjonering.

Anonymous poster hash: d9ff5...637

Skrevet

200. Hvis de gidder å komme, er ca 50/50 om noen kommer. Gjør de ikke det får de ikke penger, selv om de har telefoner og andre muligheter.

Anonymous poster hash: 86da0...778

Du er klar over at dette er en dugnad, slik at om "de" "gidder" å komme avhenger av din og min innsats? Om du ønsker å gi er helt opp til deg, men at du lar det avhenge av hvor mange som melder seg som bøssebærere i ditt distrikt er jo bare ulogisk.

Anonymous poster hash: c6609...9c2

Skrevet

Enig.

Vi sender allerede hauger av penger ut av landet til diverse formål, men kan ikke finne penger i statsbudsjett til dyrevern? 

Donerer jeg penger går det til nettopp dette, resten av verden får nok som det er.

Anonymous poster hash: 4ca7f...a43

Skrevet

Jeg tenker 1000kr. Får ta en prat med mannen når han kommer hjem. Mulig vi ender med å gi mer.

Skrevet

200. Hvis de gidder å komme, er ca 50/50 om noen kommer. Gjør de ikke det får de ikke penger, selv om de har telefoner og andre muligheter.

Gidder å komme? Det er mangel på bøssebærere de fleste steder. Meld deg frivillig om du kan:).

Skrevet

Du er klar over at dette er en dugnad, slik at om "de" "gidder" å komme avhenger av din og min innsats? Om du ønsker å gi er helt opp til deg, men at du lar det avhenge av hvor mange som melder seg som bøssebærere i ditt distrikt er jo bare ulogisk.

Anonymous poster hash: c6609...9c2

De gidder å komme til naboene, det er bare det at oppkjørselen er litt lang.

Skrevet

Enig.

Vi sender allerede hauger av penger ut av landet til diverse formål, men kan ikke finne penger i statsbudsjett til dyrevern? 

Donerer jeg penger går det til nettopp dette, resten av verden får nok som det er.

Jeg er også glad i dyr, og er absolutt for et godt dyrevern og at de må få et dyrepoliti i Norge. Men å sette dyr foran alle verdens fattige mennesker er noe spesielt. De kan selvfølgelig ikke ha en TV-aksjon for dyrevern. Skal hele Norge hive seg på en dugnad hvor det skal samles inn millioner av kroner til hjemløse katter....kommer aldri til å skje.

Anonymous poster hash: ab35c...b9a

Skrevet

Jeg er alene med 4 barn og har litt anstrengt økonomi, så det stopper seg litt selv for meg. Jeg gir 100kr, men skulle gjerne gitt mer :(

Ellers er jeg fast giver til leger uten grenser samt at jeg driver et veldedighetsprosjekt på 11.året. Gir også en del til frelsesarmeen. Jeg tenker ikke religion, men behov. Og syns det er spesielt viktig å støtte opp om barn.

Jeg syns det er helt fantastisk at noen bidrar med mange hundre kroner. Det vil komme kjempegodt med :)

Skulle ønske jeg kunne gjort det samme :)

Anonymous poster hash: a7542...1f0

Skrevet

Jeg er alene med 4 barn og har litt anstrengt økonomi, så det stopper seg litt selv for meg. Jeg gir 100kr, men skulle gjerne gitt mer :(

Ellers er jeg fast giver til leger uten grenser samt at jeg driver et veldedighetsprosjekt på 11.året. Gir også en del til frelsesarmeen. Jeg tenker ikke religion, men behov. Og syns det er spesielt viktig å støtte opp om barn.

Jeg syns det er helt fantastisk at noen bidrar med mange hundre kroner. Det vil komme kjempegodt med :)

Skulle ønske jeg kunne gjort det samme :)

Anonymous poster hash: a7542...1f0

Du bidrar jo masse! Man gir etter evne. Mange med lite gir mye mer enn mange med mye.

Skrevet

Enig.

Nei, for barn som tørster i hjel, dør av sykdommer pga skittent vann osv er jo kun en bagatell. De får virkelig nok som det er...!

Skrevet

0 kr

Anonymous poster hash: d75a7...dce

Skrevet

Gir ingenting til kirkens nødhjelp! Der kommer ikke halvparten frem dit det skal en gang. De som jobber som ledere i kirkens nødhjelp bygger seg palass og bor som konger i disse fattige landene. Og det har jeg fra mennesker som er der nede og virkelig hjelper de fattige der.

Nei en slik dritt organisasjon får null og niks fra meg. Hjelper også kun fattige i Norge, hjelper narkomane og fattige barn her hjemme. Kanskje dere burde bruke pengene deres på dette isteden!

Anonymous poster hash: 0190b...d7d

Skrevet

Ingenting.

Gir nok til barnehjem som barnas skole støtter

Hadde det derimot hadde vært til noe i vårt eget land hadde vi lett gitt.

Anonymous poster hash: 94c27...593

Skrevet

1000,- pleier vi å gi hvis det er et formål vi liker og det er det jo somregel:)

Skrevet

Jeg kommer til å gi 200,-.

De siste årene har de ikke kommet på døra.

Så jeg gir enten via mobil eller konto.

En god sak som jeg mer enn villig vil støtte!

Men mer støtte til Leger uten grenser.

Skrevet

Kommer til å gi 1000kr fra meg og 2barn.

Anonymous poster hash: e6766...938
Skrevet

Gir noen småkroner.. 20-50 kr., kanskje..

Skrevet

Det jeg har i lommeboka. Har sjeldent mye kontanter, så er vel ca 50 kroner.

Anonymous poster hash: c8c75...cd1
Skrevet

Gir ingenting til kirkens nødhjelp! Der kommer ikke halvparten frem dit det skal en gang. De som jobber som ledere i kirkens nødhjelp bygger seg palass og bor som konger i disse fattige landene. Og det har jeg fra mennesker som er der nede og virkelig hjelper de fattige der.

Nei en slik dritt organisasjon får null og niks fra meg. Hjelper også kun fattige i Norge, hjelper narkomane og fattige barn her hjemme. Kanskje dere burde bruke pengene deres på dette isteden! Anonymous poster hash: 0190b...d7d

For noe tull!

Merkelig at de er favoritten hos hos UDår etter år da...

Anonymous poster hash: d9ff5...637

Skrevet

Herregud så mange smålige folk. "Jeg gir ikke, jeg gidder ikke å ta ut penger, jeg betaler skatt, gir bare til norske formål, Kirkens Nødhjelp er dritt, dyrevern er viktigere" Først meg selv. Jaja.

(Det er noe annet om man ikke har råd, men de aller fleste av oss har råd til å gi mer enn 20 kr uten at det virker inn på privatøkonomien).

Har bommet litt selv på dette med å ha kontanter, men da har jeg gitt på andre måter.

Anonymous poster hash: 1529f...0c0

Skrevet

Ingenting.

Gir nok til barnehjem som barnas skole støtter

Hadde det derimot hadde vært til noe i vårt eget land hadde vi lett gitt.

Anonymous poster hash: 94c27...593

Så hvis nabogutten kommer med en bøsse sier du nei, jeg skal ikke gi noe?

Virkelig? Du gir ikke en tier engang?

Smålig!

Anonymous poster hash: 793a2...5fb

Skrevet

Verdens største dugnad er det! Se hva Hans Olav Lahlum skriver på Facebook og kjenner på en glede over å delta.

Jeg gir bæng i de sure!

I morgen skal jeg gjøre en forskjell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...