Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #76 Skrevet 19. oktober 2014 Gir alle småpengene vi har hatt liggende lenge (vi bruker bare visakort i det daglige, aldri kontanter, så fint å bli kvitt det). Tipper det er ca 60 kr totalt. Anonymous poster hash: 7059b...01f
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #77 Skrevet 19. oktober 2014 Vi ga 84kr tror jeg, hehe. Ikke store greiene, men det var det vi fant. Anonymous poster hash: bf979...ecf
Gjest Skrevet 19. oktober 2014 #79 Skrevet 19. oktober 2014 Voldsomt så folk gir da? Gir jo mere enn det folk gir i bryllup Har selv støttet med en 200 lapp og håper dette ikke er for lite? Kan til mitt forsvar si at jeg stadig bidrar til nærmiljøet med slike grupper som " Hjelp oss å hjelpe" hvor mødre / fedre ikke har råd til mat, klær, skiutstyr, adventskalendere og julegaver.
piranha Skrevet 19. oktober 2014 #80 Skrevet 19. oktober 2014 Har gitt 200,- til dette formålet, men har andre ting vi støtter i tillegg
suseduse Skrevet 19. oktober 2014 #81 Skrevet 19. oktober 2014 Har gått i noen år, men i år er det litt sykdom her så fikk ikke gått. Ga ca 300. Pleier å støtte tv aksjonen.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #82 Skrevet 19. oktober 2014 Jeg ga 150 kr Anonymous poster hash: 6c5ad...bb9
klishe89 Skrevet 19. oktober 2014 #84 Skrevet 19. oktober 2014 Jeg ga 60 og så gir jeg i kveld per mld eller konto. Har aldri kontanter hjemme for vi bruker bare kortet.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #85 Skrevet 19. oktober 2014 Voldsomt så folk gir da? Gir jo mere enn det folk gir i bryllup Har selv støttet med en 200 lapp og håper dette ikke er for lite? Kan til mitt forsvar si at jeg stadig bidrar til nærmiljøet med slike grupper som " Hjelp oss å hjelpe" hvor mødre / fedre ikke har råd til mat, klær, skiutstyr, adventskalendere og julegaver. Ja, jeg gir mer enn jeg gir i bryllup. Synes det er mye viktigere å støtte de som trenger det sårt gjennom tv-aksjonen enn å gi overdådig bryllupsgave til noen som allerede har mye. Jeg la 1000 på bøssen og kjenner jeg meg selv rett, så kommer jeg til å ringe et par ganger etter å ha sett noen innslag på tv i kveld. Synes tv-aksjonen er en flott og viktig tradisjon! Når det er sagt, så er det selvfølgelig ikke for lite med 200 som du ga. Alle velger selv hva de vil bidra med og alt er greit! Anonymous poster hash: b5545...99a
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #86 Skrevet 19. oktober 2014 300 Anonymous poster hash: a6c73...833
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #87 Skrevet 19. oktober 2014 Fant ut at det var over 100 kr i smått i småpengekoppen, og ga alt Den lille søte jenta som var bøssebærer sa "hjertelig hjertelig hjertelig tusen takk!!!" Og strålte om kapp med sola - herlig! Anonymous poster hash: 7059b...01f
Ladybird2014 Skrevet 19. oktober 2014 #88 Skrevet 19. oktober 2014 0 kr .Hadde det gått til dyrevern så hadde jeg helt klart støttet. Anonymous poster hash: 6d869...df5 Enig. Vi sender allerede hauger av penger ut av landet til diverse formål, men kan ikke finne penger i statsbudsjett til dyrevern? Donerer jeg penger går det til nettopp dette, resten av verden får nok som det er. Anonymous poster hash: 4ca7f...a43 Jeg er også glad i dyr, og er absolutt for et godt dyrevern og at de må få et dyrepoliti i Norge. Men å sette dyr foran alle verdens fattige mennesker er noe spesielt. De kan selvfølgelig ikke ha en TV-aksjon for dyrevern. Skal hele Norge hive seg på en dugnad hvor det skal samles inn millioner av kroner til hjemløse katter....kommer aldri til å skje. Anonymous poster hash: ab35c...b9a Sier jeg at jeg forventer en tv-aksjon for hjemløse katter? Nei.Det jeg sier er at jeg støtter ikke veldedige organisasjoner eller dugnader som ikke gjelder dyreveldferd. Jeg skatter, og dere andre som ønsker tar dere av de sultne og tørste i andre land, mens jeg prioriterer dyrene, som veldig få andre gjør. Og ja, sånn sett verdsetter jeg dyreveldferd høyere, for dyr kan ikke hjelpe seg selv, men det kan mennesker. Anonymous poster hash: 4ca7f...a43 Du er mindre begavet, og det er lov, men dette var virkelig lavmåls. Hvorfor er det lavmåls? Hun er da i sin fulle rett til å støtte hva hun vil. Herlighet, man er da ikke mindre begavet fordi man prioriterer annerledes enn andre.Jeg skjønner ikke hva i hennes svar som er så galt, at det eneste du kan lire av deg er drittkasting Anonymous poster hash: 17832...afc Setningen om at dyr ikke kan hjelpe seg selv, men det kan mennesker, er lavmåls. Egentlig langt forbi lavmåls. Kun flaks er grunnen til at hun bor et sted med fri tilgang på rent vann.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #89 Skrevet 19. oktober 2014 Fasinerende og trist lesning. Synes det er mange som ikke ønsker å bidra til at noen av verdens fattigste skal få dekket et så basalt behov som rent vann. Og begrunnelsene er enda tristere: " Norge" bidrar allerede (så da slipper selvsagt jeg), gir til dyrevern, gidder ikke å ta ut penger. Jeg har allerde forstått at det er svært mange som er trygdemottakere her inne, og da er det viktig å huske at det er andre som betaler for deg, så kanskje du burde kunne bidra litt til de som ikke bor i et land med et trygdesystemet. Dersom du mottar lønn så bør det være mulig å gi en liten sum. Jeg tror også man får det bedre med seg selv dersom man definerer seg som en som bidrar - enten det er i idrettslag, innsamlinger, skatt, FAU eller lignende, og ikke er den personen som bare er opptatt av hvordan man sikrer at man får like mye verdi i julegavene man mottar som det man sender fra seg! Anonymous poster hash: a8668...28a
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #90 Skrevet 19. oktober 2014 0 kr .Hadde det gått til dyrevern så hadde jeg helt klart støttet. Anonymous poster hash: 6d869...df5 Enig. Vi sender allerede hauger av penger ut av landet til diverse formål, men kan ikke finne penger i statsbudsjett til dyrevern? Donerer jeg penger går det til nettopp dette, resten av verden får nok som det er. Anonymous poster hash: 4ca7f...a43 Jeg er også glad i dyr, og er absolutt for et godt dyrevern og at de må få et dyrepoliti i Norge. Men å sette dyr foran alle verdens fattige mennesker er noe spesielt. De kan selvfølgelig ikke ha en TV-aksjon for dyrevern. Skal hele Norge hive seg på en dugnad hvor det skal samles inn millioner av kroner til hjemløse katter....kommer aldri til å skje. Anonymous poster hash: ab35c...b9a Sier jeg at jeg forventer en tv-aksjon for hjemløse katter? Nei.Det jeg sier er at jeg støtter ikke veldedige organisasjoner eller dugnader som ikke gjelder dyreveldferd. Jeg skatter, og dere andre som ønsker tar dere av de sultne og tørste i andre land, mens jeg prioriterer dyrene, som veldig få andre gjør. Og ja, sånn sett verdsetter jeg dyreveldferd høyere, for dyr kan ikke hjelpe seg selv, men det kan mennesker. Anonymous poster hash: 4ca7f...a43 Er greit nok å ikke støtte en type organisasjon fordi man heller å støtte noe annet. Men å begrunne det med "Og ja, sånn sett verdsetter jeg dyreveldferd høyere, for dyr kan ikke hjelpe seg selv, men det kan mennesker." må jeg si er sjokkerende! Da synes jeg du skal dra til fattige områder i verden og si dette direkte til ansiktene deres. Da synes jeg du skal dra til slumområder og si det til de. Be de ta seg sammen du, for de kan jo hjelpe seg selv. Jeg synes det er oppriktig synd dersom du har barn, og lar slike holdninger gå i arv. Det er ene alene flaks at det er du som er født i verdens rikeste land og ikke i et slumområde der du hver dag er bekymret over om barnet ditt overlever. Anonymous poster hash: d3ec5...1ec
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #91 Skrevet 19. oktober 2014 Ga nettopp 400,- Anonymous poster hash: a871f...3a6
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #92 Skrevet 19. oktober 2014 Fantastisk å være bøssebärer i år!! Dette med vann er et utrolig stærkt. Anonymous poster hash: d9ff5...637
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #93 Skrevet 19. oktober 2014 Nydelig å få være med i dag! Nå gleder jeg meg bare til NrK innspurten. Anonymous poster hash: d9ff5...637
Gjest Antarctica Skrevet 19. oktober 2014 #94 Skrevet 19. oktober 2014 0 kr .Hadde det gått til dyrevern så hadde jeg helt klart støttet.Anonymous poster hash: 6d869...df5 Enig.Vi sender allerede hauger av penger ut av landet til diverse formål, men kan ikke finne penger i statsbudsjett til dyrevern? Donerer jeg penger går det til nettopp dette, resten av verden får nok som det er.Anonymous poster hash: 4ca7f...a43 Jeg er også glad i dyr, og er absolutt for et godt dyrevern og at de må få et dyrepoliti i Norge. Men å sette dyr foran alle verdens fattige mennesker er noe spesielt. De kan selvfølgelig ikke ha en TV-aksjon for dyrevern. Skal hele Norge hive seg på en dugnad hvor det skal samles inn millioner av kroner til hjemløse katter....kommer aldri til å skje.Anonymous poster hash: ab35c...b9a Sier jeg at jeg forventer en tv-aksjon for hjemløse katter? Nei.Det jeg sier er at jeg støtter ikke veldedige organisasjoner eller dugnader som ikke gjelder dyreveldferd. Jeg skatter, og dere andre som ønsker tar dere av de sultne og tørste i andre land, mens jeg prioriterer dyrene, som veldig få andre gjør. Og ja, sånn sett verdsetter jeg dyreveldferd høyere, for dyr kan ikke hjelpe seg selv, men det kan mennesker.Anonymous poster hash: 4ca7f...a43 Er greit nok å ikke støtte en type organisasjon fordi man heller å støtte noe annet. Men å begrunne det med "Og ja, sånn sett verdsetter jeg dyreveldferd høyere, for dyr kan ikke hjelpe seg selv, men det kan mennesker." må jeg si er sjokkerende! Da synes jeg du skal dra til fattige områder i verden og si dette direkte til ansiktene deres. Da synes jeg du skal dra til slumområder og si det til de. Be de ta seg sammen du, for de kan jo hjelpe seg selv. Jeg synes det er oppriktig synd dersom du har barn, og lar slike holdninger gå i arv. Det er ene alene flaks at det er du som er født i verdens rikeste land og ikke i et slumområde der du hver dag er bekymret over om barnet ditt overlever.Anonymous poster hash: d3ec5...1ec Helt enig! Blir nesten kvalm. Hva blir det neste, liksom? "Jeg støtter heller fotpleiefond til de eldre, det er kjempeviktig, for mange eldre sliter med liktorner"?
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #95 Skrevet 19. oktober 2014 Vi ga 500,- gir ca. det hvert år. Hvis vi ikke er hjemme når de kommer rundt med bøssene, setter vi over penger på konto. Vi gir også fast til bl.a. leger uten grenser. Jeg må si jeg er litt sjokkert over holdningene til endel i denne tråden... Greit nok at vi kanskje har romsligere økonomi enn noen, men de aller fleste kan bla opp en 50-lapp for en slik sak, i hvert fall. Jeg betaler min skatt med glede, og gir også penger til veldedighet med glede, det er ikke slik at det første utelukker det andre! Anonymous poster hash: 8a55e...6f8
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #96 Skrevet 19. oktober 2014 Jeg håper bare at dere som velger å ikke gi når bøssebærer kommer på døren, høflig sier nei takk og ikke kjefter på de som kommer Det er opp til hver og en om man vil bidra, men husker hvor traumatisk det var å bli kjeftet huden full av sinte mennesker da jeg gikk rundt som barn. Anonymous poster hash: ec096...d7b
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #97 Skrevet 19. oktober 2014 Var morsom å gå med 6 åringen idag. Av barn og fulle folk skal man høre sandheten. Der kom kommentarer om de som sa nei som: men dyre biler har de liksom råd til; se det svære hus, mamma, og så har de ingen penger; stakkels dame som ikke har noe cash osv..... Anonymous poster hash: d031e...d2c
Himmel og hav Skrevet 19. oktober 2014 #98 Skrevet 19. oktober 2014 I år ble det 4000,- Vann er viktig, og vi tenker som så, at vi er heldige som bor i et land der det renner rent vann ut av krana, vannbårne sykdommer er nesten utenkelige og det å dø av tørst ikke er noe som streifer oss en gang. Vi trekker rent drikkevann ned i do flere ganger om dagen, mens andre drikker sølevann, fordi det er det eller ingenting. Skulle bare mangle om vi ikke bidro litt.
Optatium Skrevet 19. oktober 2014 #99 Skrevet 19. oktober 2014 550,- Lar meg (tydeligvis) fortsatt sjokkere. Gir Ikkje til fattige mennesker i resten av verda, hadde det vore dyrevern derimot...... (klasker-meg-i-panna) Jeg lurer oppriktig hva det er du klasker deg i panna for? Folk prioriterer forskjellig, hva er egentlig galt med det? Anonymous poster hash: 17832...afc Barn som tørster ihjel?! Jeg er en skikkelig dyrevenn og syns vi gjør lite for dyrevelferden i Norge, men det fjerner ikke det faktum at barn som tørster i hjel er grusomt og et formål som er verdt noen kroner.
Gulltopp med Knoll og Tott Skrevet 19. oktober 2014 #100 Skrevet 19. oktober 2014 Var mannen som åpnet i dag når de kom, hørte jeg han romsterte uti gangen med pengene jeg hadde lagt fram ( over 100 kr i mynt)... Kommer han inn og setter seg, spør jeg "hvor mye gav du?" 15 kr!! Haha, jeg ble så flau.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå