Optatium Skrevet 18. oktober 2014 #51 Skrevet 18. oktober 2014 Gir ingenting til kirkens nødhjelp! Der kommer ikke halvparten frem dit det skal en gang. De som jobber som ledere i kirkens nødhjelp bygger seg palass og bor som konger i disse fattige landene. Og det har jeg fra mennesker som er der nede og virkelig hjelper de fattige der. Nei en slik dritt organisasjon får null og niks fra meg. Hjelper også kun fattige i Norge, hjelper narkomane og fattige barn her hjemme. Kanskje dere burde bruke pengene deres på dette isteden! Anonymous poster hash: 0190b...d7d Må du ta deg sammen! Kirkens nødhjelp er en av de organisasjonene som får mest ut av giverkronene! Gir hvis noen gidder å komme? Norge gir nok? Innsamlingsaksjonen er frivillig, det er særlig barn som går bøssebærere, og det er alltid for få som går. Her kunne menig mann gjerne bidratt litt mer. Norge gir knappe 0,9% av BNP til andre land, det er så lite! Og vann er en av de viktigste faktorene for å overleve! Men tilbake til spørsmålet, jeg har allerede gitt og pleier dessuten å gi over telefon. Er dessverre ofte ute på søndager, men det hindrer meg ikke å gi! Generelt har nordmenn god råd og mulighet til P avse noen kroner. Personlig legger jeg meg på 300 kroner ca.
Havhesten Skrevet 18. oktober 2014 #52 Skrevet 18. oktober 2014 ca 600 Jeg synes mange her er veldig smålige. Vi bor i verdens rikeste land og støtter med dette folk som ikke har tilgang til vann - den mest grunnleggende ressursen menneskene trenger. Folk som sier Norge støtter nok og jeg betaler skatt osv: har dere i det hele tat empati og medfølelse og innsikt at det er flaks, kun flaks, flaks og atter flaks at vi, i Norge, lever i overflod mens andre sulter ihjel?
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2014 #53 Skrevet 18. oktober 2014 100 Selv om vi lever i overflod i Norge er det mye vi burde gripe fatt i her også. Skulle ønske TV aksjonen gikk til å støtte norsk forskning på sykdommer. Da det gikk til kreftforskning satte vi rekord. Anonymous poster hash: df02c...3e6
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2014 #54 Skrevet 18. oktober 2014 Varierer utifra formålet, men i år synes jeg det er veldig viktig og ønsker å gi litt mer enn vanligvis, så tipper det blir en 200-rings. Anonymous poster hash: 94ce8...542
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2014 #55 Skrevet 18. oktober 2014 Når jeg ser så mange kjipe svar her gruer jeg meg litt til å gå som bøssebærer i morgen -ikke på egne vegne men for min 1. klassing. Han har insistert på vi skal gå slik de får vann i Afrika og barna får lov/tid til å gå i skole. Han er veldig engasjert så jeg håper ikke vi møter mange som dere som ikke gidder gi bare noen kroner slik hans iver og engasjement for å hjelpe de som er vanskeligstilt forsvinner. Der er mange formål å støtte opp om, men tenk dere om i morgen når et barn ringer på: for de barn som går i morgen er denne saken viktigst akkurat nå. Det er de som er fremtidens bøssebærer om det er for katters ve og vel, Kreftforeningen eller andre formål. Hilsen en stolt mamma Anonymous poster hash: d031e...d2c
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2014 #56 Skrevet 18. oktober 2014 Jeg har allerede gitt endel via P3 aksjonen, men kommer det folk på døren i morgen gir vi 2-300kr. Kommer de ikke blir det via tlf/ nett god sak og stødig organisasjon. Jeg gir også til formål her i landet, kjøper julegave som deles ut via slumsøstrene og har et fadderbarn i utlandet. Det ene utelukker ikke det andre, og selv om jeg ikke lever i overflod har jeg heldigvis økonomi som er såpass at jeg kan avse noen kroner. Anonymous poster hash: d6284...17a
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2014 #57 Skrevet 18. oktober 2014 200. Hvis de gidder å komme, er ca 50/50 om noen kommer. Gjør de ikke det får de ikke penger, selv om de har telefoner og andre muligheter. Anonymous poster hash: 86da0...778 Du er klar over at dette er en dugnad, slik at om "de" "gidder" å komme avhenger av din og min innsats? Om du ønsker å gi er helt opp til deg, men at du lar det avhenge av hvor mange som melder seg som bøssebærere i ditt distrikt er jo bare ulogisk. Anonymous poster hash: c6609...9c2 De gidder å komme til naboene, det er bare det at oppkjørselen er litt lang. Anonymous poster hash: 86da0...778 😳 hva i all verden har det med saken å gjøre? Om fru Hansen kreker seg opp innkjørselen din eller ei skal avgjøre om du vil bidra til en god sak? Anonymous poster hash: c6609...9c2
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2014 #58 Skrevet 18. oktober 2014 Ingenting. De kommer aldri på døra her, ingen som skjønner at det er to leiligheter i huset. Men om noen skulle finne frem så får de det jeg har i lommeboka Anonymous poster hash: 17832...afc
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #59 Skrevet 19. oktober 2014 0 kr .Hadde det gått til dyrevern så hadde jeg helt klart støttet. Anonymous poster hash: 6d869...df5 Enig. Vi sender allerede hauger av penger ut av landet til diverse formål, men kan ikke finne penger i statsbudsjett til dyrevern? Donerer jeg penger går det til nettopp dette, resten av verden får nok som det er. Anonymous poster hash: 4ca7f...a43 Jeg er også glad i dyr, og er absolutt for et godt dyrevern og at de må få et dyrepoliti i Norge. Men å sette dyr foran alle verdens fattige mennesker er noe spesielt. De kan selvfølgelig ikke ha en TV-aksjon for dyrevern. Skal hele Norge hive seg på en dugnad hvor det skal samles inn millioner av kroner til hjemløse katter....kommer aldri til å skje. Anonymous poster hash: ab35c...b9a Sier jeg at jeg forventer en tv-aksjon for hjemløse katter? Nei. Det jeg sier er at jeg støtter ikke veldedige organisasjoner eller dugnader som ikke gjelder dyreveldferd. Jeg skatter, og dere andre som ønsker tar dere av de sultne og tørste i andre land, mens jeg prioriterer dyrene, som veldig få andre gjør. Og ja, sånn sett verdsetter jeg dyreveldferd høyere, for dyr kan ikke hjelpe seg selv, men det kan mennesker. Anonymous poster hash: 4ca7f...a43
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #60 Skrevet 19. oktober 2014 Når jeg ser så mange kjipe svar her gruer jeg meg litt til å gå som bøssebærer i morgen -ikke på egne vegne men for min 1. klassing. Han har insistert på vi skal gå slik de får vann i Afrika og barna får lov/tid til å gå i skole. Han er veldig engasjert så jeg håper ikke vi møter mange som dere som ikke gidder gi bare noen kroner slik hans iver og engasjement for å hjelpe de som er vanskeligstilt forsvinner. Der er mange formål å støtte opp om, men tenk dere om i morgen når et barn ringer på: for de barn som går i morgen er denne saken viktigst akkurat nå. Det er de som er fremtidens bøssebærer om det er for katters ve og vel, Kreftforeningen eller andre formål. Hilsen en stolt mamma Anonymous poster hash: d031e...d2c Som en av de med et "kjipt" svar, kan jeg bare si det at jeg iallefall ikke åpner døren til bøssebærere, og det tror jeg de fleste som ikke ønsker å gi også gjør. Så da slipper dere sure svar Anonymous poster hash: 4ca7f...a43
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #61 Skrevet 19. oktober 2014 Sikter du til meg som ikke "gidder" å ta ut penger fordi jeg er sykemeldt og ikke har vært ute av døren? Jeg er faktisk sengeliggende og har ikke lov å gå ut mer enn nødvendig. Har ikke bil og det er ca 30 min til nærmeste butikk. Det ofrer jeg ikke for en tv-aksjon. Det finnes heldigvis andre måter å gi på. Jeg støtter også kun med penger når jeg syns det går til et godt formål og gjør det ikke det så gir jeg til et annet formål. Det er ganske sprøtt hvordan folk her inne skal fortelle andre hva de skal bruke penger på og fortelle at de at de er gjerrige som gir 20 kr. Norge gir allerede enormt med penger uten at jeg kan si å ha sett.merkbare resultater og jeg mener det er opptil hver enkelt om de bruker 20-1000 kr for at noen på andre siden av jorden kanskje får rent vann dersom pengene blir brukt på det de skal. Jeg støtter en del formål her hjemme og leger uten grenser, men har følelsen og inntrykket av at mye går bort til administrative oppgaver i andre organisasjoner. Anonymous poster hash: 63786...cbf
Ladybird2014 Skrevet 19. oktober 2014 #62 Skrevet 19. oktober 2014 0 kr .Hadde det gått til dyrevern så hadde jeg helt klart støttet. Anonymous poster hash: 6d869...df5 Enig. Vi sender allerede hauger av penger ut av landet til diverse formål, men kan ikke finne penger i statsbudsjett til dyrevern? Donerer jeg penger går det til nettopp dette, resten av verden får nok som det er. Anonymous poster hash: 4ca7f...a43 Jeg er også glad i dyr, og er absolutt for et godt dyrevern og at de må få et dyrepoliti i Norge. Men å sette dyr foran alle verdens fattige mennesker er noe spesielt. De kan selvfølgelig ikke ha en TV-aksjon for dyrevern. Skal hele Norge hive seg på en dugnad hvor det skal samles inn millioner av kroner til hjemløse katter....kommer aldri til å skje. Anonymous poster hash: ab35c...b9a Sier jeg at jeg forventer en tv-aksjon for hjemløse katter? Nei.Det jeg sier er at jeg støtter ikke veldedige organisasjoner eller dugnader som ikke gjelder dyreveldferd. Jeg skatter, og dere andre som ønsker tar dere av de sultne og tørste i andre land, mens jeg prioriterer dyrene, som veldig få andre gjør. Og ja, sånn sett verdsetter jeg dyreveldferd høyere, for dyr kan ikke hjelpe seg selv, men det kan mennesker. Anonymous poster hash: 4ca7f...a43 Du er mindre begavet, og det er lov, men dette var virkelig lavmåls.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #63 Skrevet 19. oktober 2014 0 kr. Åpner ikke døra når de kommer heller Anonymous poster hash: d3000...eae
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #64 Skrevet 19. oktober 2014 0 kr .Hadde det gått til dyrevern så hadde jeg helt klart støttet. Anonymous poster hash: 6d869...df5 Enig. Vi sender allerede hauger av penger ut av landet til diverse formål, men kan ikke finne penger i statsbudsjett til dyrevern? Donerer jeg penger går det til nettopp dette, resten av verden får nok som det er. Anonymous poster hash: 4ca7f...a43 Jeg er også glad i dyr, og er absolutt for et godt dyrevern og at de må få et dyrepoliti i Norge. Men å sette dyr foran alle verdens fattige mennesker er noe spesielt. De kan selvfølgelig ikke ha en TV-aksjon for dyrevern. Skal hele Norge hive seg på en dugnad hvor det skal samles inn millioner av kroner til hjemløse katter....kommer aldri til å skje. Anonymous poster hash: ab35c...b9a Sier jeg at jeg forventer en tv-aksjon for hjemløse katter? Nei.Det jeg sier er at jeg støtter ikke veldedige organisasjoner eller dugnader som ikke gjelder dyreveldferd. Jeg skatter, og dere andre som ønsker tar dere av de sultne og tørste i andre land, mens jeg prioriterer dyrene, som veldig få andre gjør. Og ja, sånn sett verdsetter jeg dyreveldferd høyere, for dyr kan ikke hjelpe seg selv, men det kan mennesker. Anonymous poster hash: 4ca7f...a43 Du er mindre begavet, og det er lov, men dette var virkelig lavmåls. Hvorfor er det lavmåls? Hun er da i sin fulle rett til å støtte hva hun vil. Herlighet, man er da ikke mindre begavet fordi man prioriterer annerledes enn andre. Jeg skjønner ikke hva i hennes svar som er så galt, at det eneste du kan lire av deg er drittkasting Anonymous poster hash: 17832...afc
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #65 Skrevet 19. oktober 2014 Vi gir minst 1000. Anonymous poster hash: b5545...99a
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #66 Skrevet 19. oktober 2014 Her pratet jeg med guttungen på 6 om han ville gi noe av sparepengene sine (han sparer seg til en leke, og er veldig optatt av tall og penger for tiden) Lot det være helt opp til ham om og hvor mye han ville gi. Og han puttet hånda nedi og fylte begge hendene med mynter som han ønsket å gi. Da ble morshjertet glad. Sparebøssa hans består stortsett av 1 og 5 kroninger. (79 kr ble det tilsammen) Han kunne latt være å gi noe som helst, så det gledet meg å se hans glede over å gi til andre. Nå sitter han spent på å få lov å legge disse i bøssa når de kommer. Anonymous poster hash: e0db5...041
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #67 Skrevet 19. oktober 2014 Mottoet mitt var at jeg synes det er fint å lære barna verdien av å hjelpe andre av sitt eget. Tror det er en bra ting å ta med seg opp i voksenalderen. Men jeg vil også at det skal være gitt av et frivillig hjerte og ikke fordi de må.. Anonymous poster hash: e0db5...041
Kathrine. Skrevet 19. oktober 2014 #68 Skrevet 19. oktober 2014 550,- Lar meg (tydeligvis) fortsatt sjokkere. Gir Ikkje til fattige mennesker i resten av verda, hadde det vore dyrevern derimot...... (klasker-meg-i-panna)
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #69 Skrevet 19. oktober 2014 Ingenting. Har allerede 3 faste formål jeg støtter, alle kan ikke støtte absolutt alt. Mannen har vært arbeidsledig i en lang periode og på grunn av surr hos NAV har vi levd på min lønn i snart et halvt år, med de samme regningene som før. Så nei, har ingen penger å avse dessverre, men har ikke dårlig samvittighet for det. Sender blant annet diverse barneklær og utstyr til et barnehjem i mitt hjemland sammen med søsteren min (der hun VET at det kommer frem og blir brukt). Mange her til lands gir til TV-aksjonen og føler seg veldig stolt og snill. Anonymous poster hash: 8f1e4...99c
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #70 Skrevet 19. oktober 2014 Gav 50 kr Anonymous poster hash: 6c5c9...96b
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #71 Skrevet 19. oktober 2014 550,- Lar meg (tydeligvis) fortsatt sjokkere. Gir Ikkje til fattige mennesker i resten av verda, hadde det vore dyrevern derimot...... (klasker-meg-i-panna) Jeg lurer oppriktig hva det er du klasker deg i panna for? Folk prioriterer forskjellig, hva er egentlig galt med det? Anonymous poster hash: 17832...afc
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #72 Skrevet 19. oktober 2014 Ga vel fra meg 75-80 kroner i dag. Selv om jeg VET det er aksjon kommer det like brått på om en bøssebærer ringer på. Hadde ikke mer i dag, annet enn 500- og 1000-lapper, og det blir litt for mye for min økonomi. Flott tiltak, og jeg forstår absolutt hvorfor bøssebærerne er så viktig for aksjonen, selv om de har TV-sending og andre tiltak i tillegg. Bøssebærerne står jo alene for veldig høye summer, som hjelper mye der behovet er størst. Anonymous poster hash: 4d92c...25d
Cat_Woman Skrevet 19. oktober 2014 #73 Skrevet 19. oktober 2014 150 kr blir det i år. Skulle gjerne gitt mer, men har ikke så mye ekstra for tiden.
aanonym Skrevet 19. oktober 2014 #74 Skrevet 19. oktober 2014 60 kr, det var det jeg fant av kontanter. Foreningen som jeg sitter i styret for gav imidlertid 5000 kr. Er Plan-fadder, det er liksom der jeg bidrar mest.
Gemini77 Skrevet 19. oktober 2014 #75 Skrevet 19. oktober 2014 Jeg ga 200 kr.. Sjeldent jeg har kontanter så tok ut penger i går for å ha til i dag. Burde egentlig gitt mer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå