Gå til innhold

Hvor mye gir du til innsamlingsaksjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi gir 200 kr hver år uansett hva formålet er.

Syns kanskje det er litt lite og vurderer å øke beløpet.

Spent på hva snittet ligger på her inne :)

Anonymous poster hash: 793a2...5fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

10 kr holde lenge

Anonymous poster hash: 3ab80...bc1

Skrevet

10-20 kr.. er som regel det vi har liggende, jeg går ikke og tar ut penger for dette.

Anonymous poster hash: f4c14...e3f
Skrevet

Det jeg måtte ha av småpenger i lommeboken, mellom 30 og 100 kr blir jeg som regel liggende på.

Jeg velger heller å legge mer penger i prosjektene de har rundt ungene mine i barnehagen og skolen. I barnehagen vi bruker går pengene de samler inn på FN dagen til en SOS barneby og pengene de samler inn på kveldsskolen i november på skolen går til et bestemt barnehjem i Kambodja hvor barna i løpet av desember får se lysbilder og referat fra barnehjemmet så de ser konkret hva pengene de har samlet inn har gått til.

http://birkenlund.skole.arendal.no/files/2013/10/hva_gjor_vi_i_kambodsja_jun13.pdf

Anonymous poster hash: ab35c...b9a
Skrevet

Ca 150... vi har noe liggende, så gir nok det vi har i "pengeskåla". 

Anonymous poster hash: 35fb5...c57
Skrevet

0 kr. Støtter alt mulig ved å betale skatt jeg å det holder i massevis. Regjeringen sender milliarder av penger ut av landet å der er mitt bidrag. Støtter imidlertid brystkreftforeningen, Sykehusbarn og luftambulansen. Norske foreninger og formål.

Anonymous poster hash: 0b88d...a3f

Skrevet

Tror vi kommer til å gi 500 kr i år.

Anonymous poster hash: 02be2...2a3

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Som regel 150 - 200 kroner.

Skrevet

25 kr til P3 Aksjonen og har tatt ut 100 kr til å gi til bøssebærerne på søndag.

Anonymous poster hash: 1c51c...ace

Skrevet

Vi gir 200 kr hver år uansett hva formålet er.

Syns kanskje det er litt lite og vurderer å øke beløpet.

Spent på hva snittet ligger på her inne :)Anonymous poster hash: 793a2...5fb

Pleier ikke gi...

Anonymous poster hash: 71185...184

Skrevet

Variabelt utfra formål, men stort sett mest mulig utfra hva vi har tilgjengelig. Har enkelte år ringt støttetelefonen dersom vi ikke har hatt noe særlig med kontanter liggende hjemme, evt om vi har vært ute av huset og ikke møtt noen bøssebærere. 

Skrevet

Har gitt nå 200 kr. Usikker på om jeg legger på bøssa i morgen. Har jo allerede gitt.

Anonymous poster hash: 59ed6...594

Skrevet

0

Har andre prosjekter jeg støtter bla en skole i Kambodsja, et barnehjem i Thailand og fattige barn i New York.

Skrevet

Noen kronestykker eller en tier om jeg har i jakkelomma. Synes det er en uting å fly rundt på dører å tigge penger uansett formål. Om folk ønsker å gi så klarer de nok det fint selv om ikke noen skal ringe på hos dem. 

Gir til både leger uten grenser og SOS barnebyer. 

Anonymous poster hash: 29dca...221
Skrevet

Ingenting i dag for jeg hadde helt glemt det og er sykemeldt så har ikke tatt ut penger. Pleier å gi ca 150-200 avhengig av formålet.

Hender jeg gir 0 og så støtter et annet formål med 200 samme dag.

Anonymous poster hash: 63786...cbf

Skrevet

300-500, ikke helt sikre enda

Skrevet

I fjor hadde jeg ikke penger å gi, så da ble jeg bøssebærer i stedet, så fikk jeg bidratt litt ihvertfall. I år blir det vel en 200-lapp.

Anonymous poster hash: 6c950...061

Skrevet

Varierer veldig fra hvert år til år. Ikke alle aksjoner jeg syns er en god sak, og da gir jeg ikke penger, eller en 20 kroning hvis de ringer på døra. Men i år skal jeg gi 200 kr tenkte jeg. I år synes jeg pengene går til en god sak.

Jeg støtter leger uten grenser hver mnd. (autogiro) og er plan fadder. I tilegg betaler jeg mye i skatt, så syns jeg bidrar bra. 

Anonymous poster hash: 1511c...01a
Skrevet

Jeg elsker den dugnaden som tvaksjonen er.

Går nesten alltid med bøsse og barna har ofte basar.

I år går det til vann og Kirkens Nødhjelp som jeg har enorm respekt for. De jobber med og blant de fattige.

Gir 1000 kr selv og barna sine ukepenger denne Uka.

De får bli med på noe som er større enn dem selv og det fellesskapet tror jeg er viktig.

Anonymous poster hash: d9ff5...637

Skrevet

Det jeg har liggende i jakkelomma. Tror det er ca 50 kroner.

Anonymous poster hash: a0d2a...467
Skrevet

200. Hvis de gidder å komme, er ca 50/50 om noen kommer. Gjør de ikke det får de ikke penger, selv om de har telefoner og andre muligheter.

Anonymous poster hash: 86da0...778

Skrevet

Det vi har i lommeboka, ca. 100 kr. Nå er vi for første gang i full jobb begge to også, så kanskje vi sender sms og gir litt ekstra også :)

Skrevet

Tok ut 500 i dag og så har noen av barna sendt p3a til 1987 og gitt noen tiere via P3. Har også enorm respekt for Kirkens Nødhjelp. De soper til seg de beste folka sier ei venninne i bransjen. Var 400 søkere på en kommunikasjonsrådgiverstilling.

Har du dårlig råd, kan du vel vurdere å gå med bøsse? Det er gratis.

Skrevet

Jeg gir ikke til kirkens nødhjelp. Kun til organisasjoner som ikke kobler hjelp til religion. Da ligger vårt bidrag på alt fra 50-500, etter hva vi har tilgjengelig.

Anonymous poster hash: 06c3a...731

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...