Badedrakt Skrevet 6. oktober 2014 #76 Skrevet 6. oktober 2014 For alt vi vet kan det være mange fler som har denne sykdommen i Norge nå. Bare de ikke har oppdaget det ennå.. Det er litt skummelt å tenke på.. Er ikke denne damen jeg er redd for å bli smittet av. Er heller at det kommer fra noen som reiser inn i landet og har smitten uten å vite det..
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #77 Skrevet 6. oktober 2014 Uanett hvor lite fare det er for at folk blir smittet, er jeg livredd. Bare en liten feil så kan hele Norge bli smittet.. Det er ganske skummelt. Vi kan jo ha mennesker her i Norge nå, som er smittet uten at de vet det ennå... Er redd dette kommer til å spre seg Anonymous poster hash: 9e92f...bfe Når det kun smitter ved direkte kontakt med en smittet persons blod eller kroppsvæsker, hvordan mener du da at "hele Norge" kan bli smittet? Bruker du å berøre andres blod eller kroppsvæsker? Ja, teoretisk så kan vi få flere smittede i Norge også. Men her får vi all informasjon vi trenger, og dermed kan hver enkelt av oss beskytte oss ved å passe på å ikke ha direkte kontakt med andres blod og kroppsvæsker. Husker du hvordan hysteriet var rundt HIV-smittede, "alle" var livredde for å være i samme rom som en HIV-smittet, bruke samme toalett, bare det å ta en HIV-smittet i hånden eller gi en klem.Dette her er omtrent i samme kategorien. Du blir ikke smittet av å gjøre slike normale dagligdagse ting. Anonymous poster hash: f51a9...4d3 Ebola er mye mer smittsomt enn HIV.Anonymous poster hash: 9be37...3f1 Poenget var at det den gang var et hysteri blant folk hvor svært mange trodde man nærmest kunne bli smittet ved å være i samme rom. Ja, ebola er mer smittsomt enn HIV, men følger man omtrent samme smitteregler så er man rimelig trygg. Ingen grunn til å lage mer hysteri enn man må....Anonymous poster hash: f51a9...4d3 Ja men med ebola kan man jo bli smittet av å være i samme rom! Tror nok det smitter lettere enn folk tror.. Anonymous poster hash: 9e92f...bfe Og hva er din kompetanse på området? Siden du tror det er mer smittsomt mener jeg. Anonymous poster hash: 5ccc6...7da
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #78 Skrevet 6. oktober 2014 Dere er jo helt hysteriske. Kan dere ikke heller være redd for trafikkulykker og selvmord? Mye større risiko for at dere eller en dere er glad i rammes av dette. Mener dere på ramme alvor at hun ikke skal hentes hjem? Hun som har hjulpet til og gjort en innsats skal vi ikke hente hjem, men alle neken som drar på ferie uten reiseforsikring, de skal vi hente i hopetall. Nei, hun får komme hjem og ullevålteamet kommer til å gjøre en god innsats. Så krysser vi fingre og tær for at det går godt med henne. Anonymous poster hash: 5ccc6...7da
Mamma`n til turbo Skrevet 6. oktober 2014 #79 Skrevet 6. oktober 2014 For alt vi vet kan det være mange fler som har denne sykdommen i Norge nå. Bare de ikke har oppdaget det ennå.. Det er litt skummelt å tenke på.. Er ikke denne damen jeg er redd for å bli smittet av. Er heller at det kommer fra noen som reiser inn i landet og har smitten uten å vite det..En kamerat av meg kom akkurat tilbake fra Nigeria og han ble testet før han dro og ved mellomlanding i England slik at jeg vil tro at de gjør det med alle som kommer fra Vest Afrikanske land nå.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 6. oktober 2014 #80 Skrevet 6. oktober 2014 Men det "er" ikke i Norge heller, vi kan kalle det et "importert tilfelle under strengt kontrollert regime" Jo i natt er den i Norge. Og tenk om det skjer en glipp slik som det gjorde i Spania... Anonymous poster hash: 9e92f...bfe Det jeg mener er at det er ikke i Norge som i at vi har ikke hatt noen utbrudd her.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #81 Skrevet 6. oktober 2014 Tipper de bitre i nord koser seg nå. Oslo fikk ikke OL, men ebola. Neida. Sjansen for å bli smittet er ekstremt liten og jeg hadde vært mer redd for eventuelle innreisende flyktninger, asylsøkere eller turister fra de stedene ebola herjer enn en stakkars dame hvor de tar alle forhåndsregler. Anonymous poster hash: 45417...576
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #82 Skrevet 6. oktober 2014 Uanett hvor lite fare det er for at folk blir smittet, er jeg livredd. Bare en liten feil så kan hele Norge bli smittet.. Det er ganske skummelt. Vi kan jo ha mennesker her i Norge nå, som er smittet uten at de vet det ennå... Er redd dette kommer til å spre seg Anonymous poster hash: 9e92f...bfe Når det blir for mye folk på kloden, finner Moder Jord en måte å regulere befolkningsveksten på. På 1800 tallet var det svartedauden, på 1980 tallet kom aids, men den lot seg temme rimelig fort. Og nå kommer Ebola. Håpet er at forskningen slår denne 'pesten' også. Anonymous poster hash: 301e2...a40 Hæ? Var Svartedauden på 80-tallet? Da lærte jeg jaggu no' nytt! Da har jo jeg drevet med vranglære i årevis, da, når jeg har sagt at byllepesten som fikk navnet Svartedauden kom til Bergen i 1349. Når det gjelder Ebola, så tror jeg nok at risken for å kjøre av veien eller bli utsatt for en annen type trafikkulykke er ekstremt mange ganger større enn å bli smittet av Ebola, gitt. Anonymous poster hash: 40752...853
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #83 Skrevet 6. oktober 2014 Uansett hvordan man vrir å vender på det spres smitte fra land til land fordi mennesker i det smittede landet reiser til andre land.! I slike tilfeller som dette bør man da unngå reisende fra smitteområder i aller høyeste grad. I dette tilfellet TAR VI INN VIRUSET helt frivillig! Det er snakk om 1, eneste feil helsepersonellet evt gjør, og da står alle i fare for å bli smittet. ! Når Norge uansett ikke har en kur for dette synes jeg di risikerer mye. Dumskap og typisk Norge. Anonymous poster hash: 87a76...644
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #84 Skrevet 7. oktober 2014 Uansett hvordan man vrir å vender på det spres smitte fra land til land fordi mennesker i det smittede landet reiser til andre land.! I slike tilfeller som dette bør man da unngå reisende fra smitteområder i aller høyeste grad. I dette tilfellet TAR VI INN VIRUSET helt frivillig! Det er snakk om 1, eneste feil helsepersonellet evt gjør, og da står alle i fare for å bli smittet. ! Når Norge uansett ikke har en kur for dette synes jeg di risikerer mye. Dumskap og typisk Norge.Anonymous poster hash: 87a76...644 Tipper pipen hadde fått en annen låt om det var en av de du er glad i som var smittet. Når jeg tenker meg om, dine venner og familie er vel like egosentrert som deg og da er det vel ikke mye sjanse for at de er ute i verden og hjelper til. De fleste land i vesten er altså dumme, for alle henter hjem sine smittede. Godt å vite at det sitter en smarting (=les deg) i et av disse vestlige landene da. Anonymous poster hash: 5ccc6...7da
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #85 Skrevet 7. oktober 2014 Til dere som mener man skal ro ned.. Når de store organisasjonene går ut og sier at dette er ut av kontroll er det vel på tide å tenke litt lenger enn rundt sin egen boble? Jeg tror ikke noen av disse "hysteriske" forventer å bli smittet i oktober, men at det er en risiko for at det sprer seg til verden over tid. Og får de ikke stagget dette, skjer jo akkurat det! Dagens svartedauen, kanskje dere "slæppåffere" er hysteriske i 2016, når dere har fått sykdommen i familien.. Anonymous poster hash: d0703...357
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #86 Skrevet 7. oktober 2014 http://www.dagbladet.no/2014/10/07/nyheter/ebola/innenriks/vest-afrika/sierra_leone/35615441/ Anonymous poster hash: c6581...4e3
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #87 Skrevet 7. oktober 2014 Har ikke fått sovet noenting i natt jeg. Bare ligget og bekymret meg for ebola. Når jeg var ute ista fikk jeg nesten helt panikk. Ser for meg at snart går alle rundt og er potensielle smittebærere.. Bare jeg som er så hysterisk? Anonymous poster hash: 9e92f...bfe
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #88 Skrevet 7. oktober 2014 Har ikke fått sovet noenting i natt jeg. Bare ligget og bekymret meg for ebola. Når jeg var ute ista fikk jeg nesten helt panikk. Ser for meg at snart går alle rundt og er potensielle smittebærere.. Bare jeg som er så hysterisk? Anonymous poster hash: 9e92f...bfe Ja, jeg håper det. Herlighet, snakk om å se spøkelser ved høylys dag. Anonymous poster hash: 40752...853
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #89 Skrevet 7. oktober 2014 Har ikke fått sovet noenting i natt jeg. Bare ligget og bekymret meg for ebola. Når jeg var ute ista fikk jeg nesten helt panikk. Ser for meg at snart går alle rundt og er potensielle smittebærere.. Bare jeg som er så hysterisk? Anonymous poster hash: 9e92f...bfe Ja, det er helt krise nå, vi kommer til å dø alle sammen. Få mannen din til å kjøpe en kasse bananer og et lass kaffe i butikken på vei hjem fra jobb. Lås alle dører. Vent. Anonymous poster hash: 40daa...989
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #90 Skrevet 7. oktober 2014 Det er ikke første gangen det er Ebola-utbrudd, det var faktisk vært ganske mange ganger før...og verden står fortsatt...De sier jo at dette her er det verste da. og de har vell ikke vært i norge før heller. ? Anonymous poster hash: 9e92f...bfe Er dette hysteri trådAnonymous poster hash: 53773...8fc Ja... ikke så rart man blir hysterisk da.. Anonymous poster hash: 9e92f...bfe Her fikk vi napp av noen hysteriske. Anonymous poster hash: 53773...8fc
Nodisc Skrevet 7. oktober 2014 #91 Skrevet 7. oktober 2014 Har ikke fått sovet noenting i natt jeg. Bare ligget og bekymret meg for ebola. Når jeg var ute ista fikk jeg nesten helt panikk. Ser for meg at snart går alle rundt og er potensielle smittebærere.. Bare jeg som er så hysterisk? Anonymous poster hash: 9e92f...bfe Haha, høres ut som meg! Akkurat ebola-panikken har jeg under kontroll for øyeblikket, men har hatt uendelig mange scenarios i hodet mitt om hva jeg skal gjør om IS kommer på døra eller om de plutselig er der jeg er på offentlig plass. Heldigvis sover jeg uansett mesteparten av natten uansett
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #92 Skrevet 7. oktober 2014 Har ikke fått sovet noenting i natt jeg. Bare ligget og bekymret meg for ebola. Når jeg var ute ista fikk jeg nesten helt panikk. Ser for meg at snart går alle rundt og er potensielle smittebærere.. Bare jeg som er så hysterisk? Anonymous poster hash: 9e92f...bfe Haha, høres ut som meg! Akkurat ebola-panikken har jeg under kontroll for øyeblikket, men har hatt uendelig mange scenarios i hodet mitt om hva jeg skal gjør om IS kommer på døra eller om de plutselig er der jeg er på offentlig plass. Heldigvis sover jeg uansett mesteparten av natten uansett Tenk om IS sin taktikk nå er å bli smittet av ebola før de kommer til Norge og kliner med fremmede på åpen gate! Anonymous poster hash: 1da22...a3a
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #93 Skrevet 7. oktober 2014 Har ikke fått sovet noenting i natt jeg. Bare ligget og bekymret meg for ebola. Når jeg var ute ista fikk jeg nesten helt panikk. Ser for meg at snart går alle rundt og er potensielle smittebærere.. Bare jeg som er så hysterisk? Anonymous poster hash: 9e92f...bfe Haha, høres ut som meg! Akkurat ebola-panikken har jeg under kontroll for øyeblikket, men har hatt uendelig mange scenarios i hodet mitt om hva jeg skal gjør om IS kommer på døra eller om de plutselig er der jeg er på offentlig plass. Heldigvis sover jeg uansett mesteparten av natten uansett Tenk om IS sin taktikk nå er å bli smittet av ebola før de kommer til Norge og kliner med fremmede på åpen gate! Anonymous poster hash: 1da22...a3a Tja... Det hadde jo vært en mulighet? Ikke kline med folk, men spre kroppsvæsker fra en smittet person? Anonymous poster hash: c6581...4e3
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #94 Skrevet 7. oktober 2014 Alt man skal bekymre seg over. Så bilder av ebola-smittede pasienter på fb istad, en eller annen kampanje som pågår. Man skal like for å støtte dem.. Og det er så grusomt ut, stakkars BARN i afrika som er rammet!!! Håper det vil gå bra med den norske dama som er rammet av viruset! Det er opptil 90% dødelighet av sykdommen, ville ikke dere foretrukket og dø hjemme blant familie og venner om dere var så syke? Verden er full av sykdommer og terrorister, men man må nesten bare leve normalt. Anonymous poster hash: 0f86b...3a4
Nodisc Skrevet 7. oktober 2014 #95 Skrevet 7. oktober 2014 Har ikke fått sovet noenting i natt jeg. Bare ligget og bekymret meg for ebola. Når jeg var ute ista fikk jeg nesten helt panikk. Ser for meg at snart går alle rundt og er potensielle smittebærere.. Bare jeg som er så hysterisk? Anonymous poster hash: 9e92f...bfe Haha, høres ut som meg! Akkurat ebola-panikken har jeg under kontroll for øyeblikket, men har hatt uendelig mange scenarios i hodet mitt om hva jeg skal gjør om IS kommer på døra eller om de plutselig er der jeg er på offentlig plass. Heldigvis sover jeg uansett mesteparten av natten uansett Tenk om IS sin taktikk nå er å bli smittet av ebola før de kommer til Norge og kliner med fremmede på åpen gate! Anonymous poster hash: 1da22...a3a Tja... Det hadde jo vært en mulighet? Ikke kline med folk, men spre kroppsvæsker fra en smittet person? Anonymous poster hash: c6581...4e3 Æsj...
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #96 Skrevet 7. oktober 2014 Og denne damen som er smittet har nok fulgt smitteprosedyren der hun var. Allikevel ble hun smittet.. Skjønner ikke poenget med å bringe smitten inn i landet, hvorfor kan ikke hun bli lagt i isolat der hun er? Vi i Norge har ikke noen kur mot ebola som gjør det nødvendig for at hun skal fraktes hit. Anonymous poster hash: fbdae...e81 Poenget er at dette er en norsk dame, en dame som når hun er syk har rett til sykehusbehandling her hjemme. Hun trenger sikkert familien sin i nærheten, hun trenger å møtes av leger og pleiepersonell som snakker hennes eget språk og hun ønsker seg helsehjelp hun føler seg trygg på. Vi har heldigvis ikke en tradisjon for å si at det skumle skal holdes et annet sted enn her og det er ingen grunn til å tro at det er riktig å lage en smittemur rundt Norge. Dessuten - hvis vi hadde sagt at hun ikke fikk komme hjem til Norge for å motta helsehjelp, tror du det ville økt eller redusert faren for at andre unnlot å fortelle om smittemistanke? Ja, men hun har selv valgt å dra ned dit og hun har vært klar over smittefaren som jobben utfører. Er det da riktig at hun skal dra smitten med seg hjem igjen? Anonymous poster hash: 579ed...137
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #97 Skrevet 7. oktober 2014 Analfabetisme er det skumleste med denne sykdommen. Dere som er så livredde burde lese dere opp på fakta så slipper dere å freake ut av oppdiktede scenarioer og teorier som ikke er eller vil bli reelle. Anonymous poster hash: e6971...1a2
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #98 Skrevet 7. oktober 2014 Analfabetisme er det skumleste med denne sykdommen. Dere som er så livredde burde lese dere opp på fakta så slipper dere å freake ut av oppdiktede scenarioer og teorier som ikke er eller vil bli reelle. Anonymous poster hash: e6971...1a2 Tenk på sykepleieren i Spania som ble smittet, og de 4 andre som ble smittet. Jeg er ikke bekymret for å bli smittet, men jeg syns synd på de som må arbeide med den syke kvinnen og de andre som omgås de som arbeider med den smittede. Anonymous poster hash: 7f764...a4e
Gustav Klitt Skrevet 7. oktober 2014 #99 Skrevet 7. oktober 2014 Har ikke fått sovet noenting i natt jeg. Bare ligget og bekymret meg for ebola. Når jeg var ute ista fikk jeg nesten helt panikk. Ser for meg at snart går alle rundt og er potensielle smittebærere.. Bare jeg som er så hysterisk? Anonymous poster hash: 9e92f...bfe Haha, høres ut som meg! Akkurat ebola-panikken har jeg under kontroll for øyeblikket, men har hatt uendelig mange scenarios i hodet mitt om hva jeg skal gjør om IS kommer på døra eller om de plutselig er der jeg er på offentlig plass. Heldigvis sover jeg uansett mesteparten av natten uansett For ikke å snakke om at vi sannsynligvis snart blir invadert av Russland, eller i det minste atombombet til helsike som ledd i Putins strategi for å ta hele Europa.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #100 Skrevet 7. oktober 2014 Analfabetisme er det skumleste med denne sykdommen. Dere som er så livredde burde lese dere opp på fakta så slipper dere å freake ut av oppdiktede scenarioer og teorier som ikke er eller vil bli reelle. Anonymous poster hash: e6971...1a2 Tenk på sykepleieren i Spania som ble smittet, og de 4 andre som ble smittet. Jeg er ikke bekymret for å bli smittet, men jeg syns synd på de som må arbeide med den syke kvinnen og de andre som omgås de som arbeider med den smittede. Anonymous poster hash: 7f764...a4e Nå er det vel ikke avklart om de fire er smittet, de er vel bare satt i karantene foreløpig? Anonymous poster hash: c6581...4e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå