Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #26 Skrevet 6. oktober 2014 Uanett hvor lite fare det er for at folk blir smittet, er jeg livredd. Bare en liten feil så kan hele Norge bli smittet.. Det er ganske skummelt. Vi kan jo ha mennesker her i Norge nå, som er smittet uten at de vet det ennå... Er redd dette kommer til å spre seg Anonymous poster hash: 9e92f...bfe Når det kun smitter ved direkte kontakt med en smittet persons blod eller kroppsvæsker, hvordan mener du da at "hele Norge" kan bli smittet? Bruker du å berøre andres blod eller kroppsvæsker? Ja, teoretisk så kan vi få flere smittede i Norge også. Men her får vi all informasjon vi trenger, og dermed kan hver enkelt av oss beskytte oss ved å passe på å ikke ha direkte kontakt med andres blod og kroppsvæsker. Husker du hvordan hysteriet var rundt HIV-smittede, "alle" var livredde for å være i samme rom som en HIV-smittet, bruke samme toalett, bare det å ta en HIV-smittet i hånden eller gi en klem.Dette her er omtrent i samme kategorien. Du blir ikke smittet av å gjøre slike normale dagligdagse ting. Anonymous poster hash: f51a9...4d3 Ebola er mye mer smittsomt enn HIV. Anonymous poster hash: 9be37...3f1 Poenget var at det den gang var et hysteri blant folk hvor svært mange trodde man nærmest kunne bli smittet ved å være i samme rom. Ja, ebola er mer smittsomt enn HIV, men følger man omtrent samme smitteregler så er man rimelig trygg. Ingen grunn til å lage mer hysteri enn man må.... Anonymous poster hash: f51a9...4d3
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #27 Skrevet 6. oktober 2014 Uanett hvor lite fare det er for at folk blir smittet, er jeg livredd. Bare en liten feil så kan hele Norge bli smittet.. Det er ganske skummelt. Vi kan jo ha mennesker her i Norge nå, som er smittet uten at de vet det ennå... Er redd dette kommer til å spre seg Anonymous poster hash: 9e92f...bfe Når det kun smitter ved direkte kontakt med en smittet persons blod eller kroppsvæsker, hvordan mener du da at "hele Norge" kan bli smittet? Bruker du å berøre andres blod eller kroppsvæsker? Ja, teoretisk så kan vi få flere smittede i Norge også. Men her får vi all informasjon vi trenger, og dermed kan hver enkelt av oss beskytte oss ved å passe på å ikke ha direkte kontakt med andres blod og kroppsvæsker. Husker du hvordan hysteriet var rundt HIV-smittede, "alle" var livredde for å være i samme rom som en HIV-smittet, bruke samme toalett, bare det å ta en HIV-smittet i hånden eller gi en klem.Dette her er omtrent i samme kategorien. Du blir ikke smittet av å gjøre slike normale dagligdagse ting. Anonymous poster hash: f51a9...4d3 Ebola er mye mer smittsomt enn HIV. Anonymous poster hash: 9be37...3f1 Poenget var at det den gang var et hysteri blant folk hvor svært mange trodde man nærmest kunne bli smittet ved å være i samme rom. Ja, ebola er mer smittsomt enn HIV, men følger man omtrent samme smitteregler så er man rimelig trygg. Ingen grunn til å lage mer hysteri enn man må.... Anonymous poster hash: f51a9...4d3 Ja men med ebola kan man jo bli smittet av å være i samme rom! Tror nok det smitter lettere enn folk tror.. Anonymous poster hash: 9e92f...bfe
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #28 Skrevet 6. oktober 2014 Men hvordan klarte da hun å bli smittet? Hun hadde jo verneutstyr på seg.. samme kan skje med de som behandler henne hjemme i norge.. Anonymous poster hash: 9e92f...bfe Jeg er viss på at det er bedre forhold i Norge med tanke på isolering. Jeg er også viss på at disse som hjelper til der nede i blant må gå litt utenom hva som er vanlig praksis, for å redde liv. Har blant annet hørt om hjelpearbeidere som har kjørt forbi åpenbart ebolasmittede liggende dødssyke i veikanten. De måtte bare kjøre forbi, men regner nesten med at man i blant risikerer endel for å redde liv. Anonymous poster hash: 40daa...989
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #29 Skrevet 6. oktober 2014 Men hvordan klarte da hun å bli smittet? Hun hadde jo verneutstyr på seg.. samme kan skje med de som behandler henne hjemme i norge.. Anonymous poster hash: 9e92f...bfe Lurer jeg og på!! Anonymous poster hash: 2bd90...5df
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #30 Skrevet 6. oktober 2014 ipad.dagbladet.no/2014/10/06/nyheter/ebola/utenriks/sykdom/epidemi/35614560/ Anonymous poster hash: 9be37...3f1
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #31 Skrevet 6. oktober 2014 ipad.dagbladet.no/2014/10/06/nyheter/ebola/utenriks/sykdom/epidemi/35614560/ Anonymous poster hash: 9be37...3f1 Ja nettopp! dette kan lett skje her å!! Anonymous poster hash: 9e92f...bfe
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #32 Skrevet 6. oktober 2014 Tror dere hun blir frisk? det gikk jo ikke bra med den spanske presten, selv om han kom seg til spania og fikk behandlig.. Anonymous poster hash: 9e92f...bfe
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #33 Skrevet 6. oktober 2014 ipad.dagbladet.no/2014/10/06/nyheter/ebola/utenriks/sykdom/epidemi/35614560/Anonymous poster hash: 9be37...3f1 Ja nettopp! dette kan lett skje her å!! Anonymous poster hash: 9e92f...bfe Det er nok på tide å pakke ned kaffe og bananer. Anonymous poster hash: 301e2...a40
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #34 Skrevet 6. oktober 2014 http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Spansk-sykepleier-smittet-med-ebola-i-Madrid-7733749.html Anonymous poster hash: fbdae...e81
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #35 Skrevet 6. oktober 2014 ipad.dagbladet.no/2014/10/06/nyheter/ebola/utenriks/sykdom/epidemi/35614560/Anonymous poster hash: 9be37...3f1 Ja nettopp! dette kan lett skje her å!! Anonymous poster hash: 9e92f...bfe Det er nok på tide å pakke ned kaffe og bananer. Anonymous poster hash: 301e2...a40 Er ikke rart folk blir redde vell? Dette må jo være en av de verste måtene å dø på.. Tenk hvor jævlig det må være å ha denne sykdommen! Og mest sannsynlig dør man jo også.. Jeg skulle heller dødd før jeg fikk sykdommen! Anonymous poster hash: 9e92f...bfe
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #36 Skrevet 6. oktober 2014 Uanett hvor lite fare det er for at folk blir smittet, er jeg livredd. Bare en liten feil så kan hele Norge bli smittet.. Det er ganske skummelt. Vi kan jo ha mennesker her i Norge nå, som er smittet uten at de vet det ennå... Er redd dette kommer til å spre seg Anonymous poster hash: 9e92f...bfe Når det kun smitter ved direkte kontakt med en smittet persons blod eller kroppsvæsker, hvordan mener du da at "hele Norge" kan bli smittet? Bruker du å berøre andres blod eller kroppsvæsker? Ja, teoretisk så kan vi få flere smittede i Norge også. Men her får vi all informasjon vi trenger, og dermed kan hver enkelt av oss beskytte oss ved å passe på å ikke ha direkte kontakt med andres blod og kroppsvæsker. Husker du hvordan hysteriet var rundt HIV-smittede, "alle" var livredde for å være i samme rom som en HIV-smittet, bruke samme toalett, bare det å ta en HIV-smittet i hånden eller gi en klem.Dette her er omtrent i samme kategorien. Du blir ikke smittet av å gjøre slike normale dagligdagse ting. Anonymous poster hash: f51a9...4d3 Ebola er mye mer smittsomt enn HIV. Anonymous poster hash: 9be37...3f1 Poenget var at det den gang var et hysteri blant folk hvor svært mange trodde man nærmest kunne bli smittet ved å være i samme rom. Ja, ebola er mer smittsomt enn HIV, men følger man omtrent samme smitteregler så er man rimelig trygg. Ingen grunn til å lage mer hysteri enn man må.... Anonymous poster hash: f51a9...4d3 Ja men med ebola kan man jo bli smittet av å være i samme rom! Tror nok det smitter lettere enn folk tror.. Anonymous poster hash: 9e92f...bfe Hvor har du dette fra? Hvilke kilder har du? Dette er hva folkehelseinstituttet sier om hvordan ebola smitter: "Under et utbrudd smitter ebola-viruset fra person til person gjennom direkte kontakt med blod og andre kroppsvæsker. Det betyr at det særlig er familiemedlemmer, helsepersonell som steller og behandler de syke, samt og personer som steller de døde som blir smittet. Det er ikke noe som tyder på at viruset smitter ved vanlig sosial kontakt, heller ikke i tiden fra smitte til sykdom (inkubasjonstiden)." http://www.fhi.no/tema/ebola/sporsmaal-og-svar#A111319 Her kan du lese hva nyeste oppdatering i dag fra WHO sier om hvordan ebola smitter mellom mennesker: http://www.who.int/mediacentre/news/ebola/06-october-2014/en/ Vil her spesielt trekke frem dette: "Speculation that Ebola virus disease might mutate into a form that could easily spread among humans through the air is just that: speculation, unsubstantiated by any evidence." Dvs, ebola smitter ikke via luften og du kan IKKE bli smittet ved å være i samme rom som noen som er smittet, heller ikke i inkubasjonstiden. Det er aldri funnet levende virus i svette. Det er kun funnet levende virus i tårer og spytt hos de som er mest alvorlig syk, ikke av de som er tidligere i sykdomsstadiet. Hovedsmittekilde er og blir blod, avføring og oppkast - noe de fleste holder seg unna ved normal hygiene. Du har et valg, velge å forholde deg til dette ut fra risikoen vi lever med her til lands (pr i dag ekstremt liten risiko for å bli smittet selv om vi skulle få flere ebolasmittede i landet) - eller du kan velge å være livredd, krisemaksimere og la kanskje-hvis-om-atte ødelegge livet ditt i tiden fremover. Hvis dette er noe som påvirker deg mye så anbefaler jeg deg å søke hjelp for det! Anonymous poster hash: f51a9...4d3
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #37 Skrevet 6. oktober 2014 Ja jeg skulle ønske jeg klarte å roe meg ned og stole på det. Men jeg får det virkelig ikke til. Jeg er en av de som blir hysterisk av dette. Jeg sliter med dødsangst fra før (og ja, jeg får hjelp for det, så det får jeg allerede ). Derfor blir jeg overhysterisk når det kommer til ebola. Jeg vet innerst inne at det er liten sjans for at vi blir smittet, men sjangen er der fortsatt.. Å det er nok til å ødelegge hverdagen min, og gjør at jeg konstant kommer til å gå rundt og være redd. Anonymous poster hash: 9e92f...bfe
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #38 Skrevet 6. oktober 2014 Men hva med influensaepidemier? Det har vi stadig her i landet, er ikke sånn at alle som smitter hverandre med i fluensa har råklinet med hverandre men smittet kan man bli. Og det er og dråpesmitte. Og omgangssyken, jeg har kun hatt den en gang som voksen men jeg kjenner de som får den hvert år. Det er og veldig smittsomt og god hygiene hjelper tydeligvis ikke alle. Siden ebola smitter like lett som de nevnte over så er det skummelt syns jeg da. Er faktisk nok å bli nyst på. Anonymous poster hash: ccfdf...56f
SuperFries Skrevet 6. oktober 2014 #39 Skrevet 6. oktober 2014 Men hva med influensaepidemier? Det har vi stadig her i landet, er ikke sånn at alle som smitter hverandre med i fluensa har råklinet med hverandre men smittet kan man bli. Og det er og dråpesmitte. Og omgangssyken, jeg har kun hatt den en gang som voksen men jeg kjenner de som får den hvert år. Det er og veldig smittsomt og god hygiene hjelper tydeligvis ikke alle. Siden ebola smitter like lett som de nevnte over så er det skummelt syns jeg da. Er faktisk nok å bli nyst på. Anonymous poster hash: ccfdf...56f Grunnen til at folk blir så raskt smittet av omgangssyke, er at de ikke er flinke nok til å opprettholde god hygiene. Man må vaske hendene med såpe i minst 30 sekunder. Minst! Og det samme gjelder alle overflater hvor viruset kan befinne seg. Sprit har ingen effekt på norovirus.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #40 Skrevet 6. oktober 2014 Men hva med influensaepidemier? Det har vi stadig her i landet, er ikke sånn at alle som smitter hverandre med i fluensa har råklinet med hverandre men smittet kan man bli. Og det er og dråpesmitte. Og omgangssyken, jeg har kun hatt den en gang som voksen men jeg kjenner de som får den hvert år. Det er og veldig smittsomt og god hygiene hjelper tydeligvis ikke alle. Siden ebola smitter like lett som de nevnte over så er det skummelt syns jeg da. Er faktisk nok å bli nyst på. Anonymous poster hash: ccfdf...56f Grunnen til at folk blir så raskt smittet av omgangssyke, er at de ikke er flinke nok til å opprettholde god hygiene. Man må vaske hendene med såpe i minst 30 sekunder. Minst! Og det samme gjelder alle overflater hvor viruset kan befinne seg. Sprit har ingen effekt på norovirus. Omgansyken smitter jo selv om man er flink til å vaske seg. Den smitter via dråpesmitte, og kan smitte før den har bryti ut.. Heldigvis er ikke ebola så smittsomt.. Håper jeg?! virker ikke sånn på alt de sier, men man vet jo aldri.. Anonymous poster hash: 9e92f...bfe
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #41 Skrevet 6. oktober 2014 Men hva med influensaepidemier? Det har vi stadig her i landet, er ikke sånn at alle som smitter hverandre med i fluensa har råklinet med hverandre men smittet kan man bli. Og det er og dråpesmitte. Og omgangssyken, jeg har kun hatt den en gang som voksen men jeg kjenner de som får den hvert år. Det er og veldig smittsomt og god hygiene hjelper tydeligvis ikke alle. Siden ebola smitter like lett som de nevnte over så er det skummelt syns jeg da. Er faktisk nok å bli nyst på. Anonymous poster hash: ccfdf...56f Men hva med influensaepidemier? Det har vi stadig her i landet, er ikke sånn at alle som smitter hverandre med i fluensa har råklinet med hverandre men smittet kan man bli. Og det er og dråpesmitte. Og omgangssyken, jeg har kun hatt den en gang som voksen men jeg kjenner de som får den hvert år. Det er og veldig smittsomt og god hygiene hjelper tydeligvis ikke alle. Siden ebola smitter like lett som de nevnte over så er det skummelt syns jeg da. Er faktisk nok å bli nyst på. Anonymous poster hash: ccfdf...56f Les linkene over her til folkehelseinstitutten og WHO som jeg la ut, der står det om dette. Ikke synse og tro - les dere opp på kjente fakta og forskning om sykdommen i steden for! Anonymous poster hash: f51a9...4d3
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #42 Skrevet 6. oktober 2014 Men hvorfor blir så mange smitter i afrika om det skal så mye til å bli smittet da? Menneskene i Afrika går vell rundt og kliner med alle og tar på hverandres blod? Anonymous poster hash: 9e92f...bfe
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #43 Skrevet 6. oktober 2014 Men hva med influensaepidemier? Det har vi stadig her i landet, er ikke sånn at alle som smitter hverandre med i fluensa har råklinet med hverandre men smittet kan man bli. Og det er og dråpesmitte. Og omgangssyken, jeg har kun hatt den en gang som voksen men jeg kjenner de som får den hvert år. Det er og veldig smittsomt og god hygiene hjelper tydeligvis ikke alle. Siden ebola smitter like lett som de nevnte over så er det skummelt syns jeg da. Er faktisk nok å bli nyst på.Anonymous poster hash: ccfdf...56f Grunnen til at folk blir så raskt smittet av omgangssyke, er at de ikke er flinke nok til å opprettholde god hygiene. Man må vaske hendene med såpe i minst 30 sekunder. Minst! Og det samme gjelder alle overflater hvor viruset kan befinne seg. Sprit har ingen effekt på norovirus. Burde og få med deg at Norovirus er ekstremt smittsomt, er ikke ku hygiene det går på. Anonymous poster hash: 9be37...3f1
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #44 Skrevet 6. oktober 2014 Kun. Anonymous poster hash: 9be37...3f1
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #45 Skrevet 6. oktober 2014 Men hvorfor blir så mange smitter i afrika om det skal så mye til å bli smittet da? Menneskene i Afrika går vell rundt og kliner med alle og tar på hverandres blod? Anonymous poster hash: 9e92f...bfe Hvis du leser linker osv. over så viser det at hovedsmittekilder er blod, avføring og oppkast. I de samfunnene som sykdommen har spredt seg mest så er de sanitære forholdene helt anderledes enn det vi er vant med. Ofte bor mange tett innpå hverandre i tillegg. Mange folk på lite område og dårlige sanitære forhold er med på å spre smitten, selv om det i utgangspunktet ikke er en sykdom som smitter så lett (såsant man ikke er i direkte kontakt med hovedsmittekildene som er den sykes kroppsvæsker). Smittekilder (avføring, blod og oppkast) blir gjerne ikke destruert eller desinfisert, hygienemessig så har de gjerne ikke nok desinfiserende midler til å desinfisere alt som må desinfiseres rundt en smittet. Det er en sykdom som kan føre til blødninger, noe som igjen gjør at man må desinfisere også alt med blod på. Problemet der nede er bl.a. at folk ikke har fått god nok opplysning, ikke alle har fått kunnskaper om sykdommen, mange har erfaringer med myndigheter som ikke gir riktig informasjon i andre saker og derfor tror de heller ikke på den informasjonen som gis nå osv. I tillegg er det kulturelle tradisjoner som har gjort at mange av de som har dødd av sykdommen ikke er gravlagt etter anbefalinger, men etter tradisjoner, og dermed er enda flere blitt smittet. Les linkene jeg la ut tidligere, så ser du mer. Søker du på ebola inne på folkehelseinstituttets sider så får du også opp enda mer. Anonymous poster hash: f51a9...4d3
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #46 Skrevet 6. oktober 2014 Men hvorfor blir så mange smitter i afrika om det skal så mye til å bli smittet da? Menneskene i Afrika går vell rundt og kliner med alle og tar på hverandres blod? Anonymous poster hash: 9e92f...bfe Hvis du leser linker osv. over så viser det at hovedsmittekilder er blod, avføring og oppkast. I de samfunnene som sykdommen har spredt seg mest så er de sanitære forholdene helt anderledes enn det vi er vant med. Ofte bor mange tett innpå hverandre i tillegg. Mange folk på lite område og dårlige sanitære forhold er med på å spre smitten, selv om det i utgangspunktet ikke er en sykdom som smitter så lett (såsant man ikke er i direkte kontakt med hovedsmittekildene som er den sykes kroppsvæsker). Smittekilder (avføring, blod og oppkast) blir gjerne ikke destruert eller desinfisert, hygienemessig så har de gjerne ikke nok desinfiserende midler til å desinfisere alt som må desinfiseres rundt en smittet. Det er en sykdom som kan føre til blødninger, noe som igjen gjør at man må desinfisere også alt med blod på. Problemet der nede er bl.a. at folk ikke har fått god nok opplysning, ikke alle har fått kunnskaper om sykdommen, mange har erfaringer med myndigheter som ikke gir riktig informasjon i andre saker og derfor tror de heller ikke på den informasjonen som gis nå osv. I tillegg er det kulturelle tradisjoner som har gjort at mange av de som har dødd av sykdommen ikke er gravlagt etter anbefalinger, men etter tradisjoner, og dermed er enda flere blitt smittet. Les linkene jeg la ut tidligere, så ser du mer. Søker du på ebola inne på folkehelseinstituttets sider så får du også opp enda mer. Anonymous poster hash: f51a9...4d3 Skulle ønske jeg klarte å slå meg til ro med det.. Så selv om vi får flere mennesker i Norge med sykdommen, så er det lite sannsynlig at den sprer seg her? Å hva med han spanske sykepleieren som fikk det, han gikk jo med verneutstyr å alt.. :/ Anonymous poster hash: 9e92f...bfe
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #47 Skrevet 6. oktober 2014 Men hva med influensaepidemier? Det har vi stadig her i landet, er ikke sånn at alle som smitter hverandre med i fluensa har råklinet med hverandre men smittet kan man bli. Og det er og dråpesmitte. Og omgangssyken, jeg har kun hatt den en gang som voksen men jeg kjenner de som får den hvert år. Det er og veldig smittsomt og god hygiene hjelper tydeligvis ikke alle. Siden ebola smitter like lett som de nevnte over så er det skummelt syns jeg da. Er faktisk nok å bli nyst på. Anonymous poster hash: ccfdf...56f Grunnen til at folk blir så raskt smittet av omgangssyke, er at de ikke er flinke nok til å opprettholde god hygiene. Man må vaske hendene med såpe i minst 30 sekunder. Minst! Og det samme gjelder alle overflater hvor viruset kan befinne seg. Sprit har ingen effekt på norovirus. Så de som slurver med hygienen vil ikke få ebola lettere enn de av oss som er nøye? Og hvem vasker alle flater hele tiden? Dørhåndtak er jo en veldig smittekilde. Men om det ikke er så smittsomt så er det vel ikke det da. Anonymous poster hash: ccfdf...56f
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #48 Skrevet 6. oktober 2014 Det er jo ikke alltid så lett å holde seg unna andres kroppsvæsker heller. Tenk på barn i barnehager og skoler, de er jo oppi hverandre hele tiden, deler gjerne spytt, er med hverandre på do og ikke særlig nøye med hygiene. . Får en i barnehage eller skole ebola, blir nok alle vennene smittet, og de smitter sin familie igjen, osv.. Anonymous poster hash: 9e92f...bfe
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #49 Skrevet 6. oktober 2014 Men hvordan klarte da hun å bli smittet? Hun hadde jo verneutstyr på seg.. samme kan skje med de som behandler henne hjemme i norge.. Anonymous poster hash: 9e92f...bfe Hun har ikke gått med verneutstyr hele tiden. Selvfølgelig når hun har vært på jobb, men hun har nok også litt fritid. Hun har nok vært i kontakt med en smittet som tilsynelatende har følt seg frisk, men som var smittsom. Det er en av risikoene med å oppholde seg i et land hvor ebolaen herjer. En kan aldri være 100% trygg "der nede". Slik er det ikke her hos oss, hvor vi til nå ikke har hatt et eneste tilfelle. Denne damen blir fraktet via bakdøren inn i Norge, og rett på isolat. De menneskene som jobber med henne, bruker topp moderne beskyttelsesutstyr. Det skal være nesten helt umulig å bli smittet. Og det som er så fantastisk her i norge, og som ikke er en selvfølge i de ebola herjede landene, er at de ikke trenger å bekymre seg for om bussjåføren smitter dem på vei hjem fra jobb. Om han skulle gjøre det, så er det ikke denne damens feil!! Anonymous poster hash: cc995...567
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #50 Skrevet 6. oktober 2014 Men hva med influensaepidemier? Det har vi stadig her i landet, er ikke sånn at alle som smitter hverandre med i fluensa har råklinet med hverandre men smittet kan man bli. Og det er og dråpesmitte. Og omgangssyken, jeg har kun hatt den en gang som voksen men jeg kjenner de som får den hvert år. Det er og veldig smittsomt og god hygiene hjelper tydeligvis ikke alle. Siden ebola smitter like lett som de nevnte over så er det skummelt syns jeg da. Er faktisk nok å bli nyst på.Anonymous poster hash: ccfdf...56f Grunnen til at folk blir så raskt smittet av omgangssyke, er at de ikke er flinke nok til å opprettholde god hygiene. Man må vaske hendene med såpe i minst 30 sekunder. Minst! Og det samme gjelder alle overflater hvor viruset kan befinne seg. Sprit har ingen effekt på norovirus. Burde og få med deg at Norovirus er ekstremt smittsomt, er ikke ku hygiene det går på. Anonymous poster hash: 9be37...3f1 Det har også med at Norovirus spres gjennom luften via aerosoler. Viruset kan sveve fra etasje til etasje i en mikroskopisk dråpe. Ebola er annerledes, og smittes ikke så lett. Husk at hjelpearbeiderne neppe har 100 % optimale forhold der nede. Og da mener jeg i forhold til absolutt alt; klima, sanitæranlegg, isolat, utstyr osv osv osv. Jeg er ikke et eneste sekund redd for å få ebolasmitte. Det er nok endel større sjanse for at jeg heller dør i bilulykke på vei til jobb i morgen. Anonymous poster hash: 40daa...989
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå