Gå til innhold

Novemberjenter:)


Gjest Gullebolle

Anbefalte innlegg

Heihei! Vi fikk satt inn et tredelt egg i går som var "godt nok", og er vel i grunnen litt skeptiske til at dette skal gå. Er det noen som har erfaring med tredelte egg?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heihei! Vi fikk satt inn et tredelt egg i går som var "godt nok", og er vel i grunnen litt skeptiske til at dette skal gå. Er det noen som har erfaring med tredelte egg?:)

Har ikke noe erfaring med tredele egg, men ønsker deg lykke til og velkommen som ruger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele min erfaring baserer seg på ett 4-delt, men har sett at andre har lykkes med 3-delt.

 

Testdato tirsdag her, ingen symptomer, og er i helt vanlig pms-form. Har lovet meg selv å ikke teste før mandag.

 

Noen som vet om jeg kan sette morgenurin i kjøleskap og teste etter jobb? Tror det blir tøft å gå på jobb rett etter negativ test. Embryokvaliteten her tyder på mye kromosomfeil. Er derfor redd det aldri vil gå, selv om det er "bare" 2. IVF nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går på kvelden begynte jeg å lure på om jeg kjente knapt merkbart ubehag over eggstokkene. Brøt derfor alle gode forsetter og tok en test i dag for å realitetsorientere meg. Den er POSITIV... Min første ever. Vi har ekstra høy risiko for SA av mange grunner, men jeg jubler litt forsiktig likevel:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Blir nok ikke noe IVF forsøk på oss, de anbefaler eggdonor til oss.. Huff.. 😥 lykke til til dere andre!

*klem* Den beskjeden må være tøff å få...

Det finnes noen som har lykkes med ivf eller lavdose-ivf/naturlig syklus, med Amh under 1, men fsh, østradiol og eggstokkenes utseende ved ultralyd gir jo også mye informasjon. Jeg ville trolig hørt med en av Oslo-klinikkene også, vet om flere på nett som fikk barn på "aller siste egget" (bokstavelig talt hatt uttak av ett eneste egg), og en av dem etter å ha fått avbrutt forsøk hos Hausken pga liten respons. Ikke sikkert de anbefaler dere forsøk heller, men for min del ville jeg likt å ha flere fagpersoner på en så viktig avgjørelse som å evt gå direkte til eggdonasjon eller andre måter å få barn på.

Vet ikke hvor mye tid og penger jeg orker å bruke på å prøve noe som mest sannsynlig ikke går, men skjønner hva du mener. Jeg har tatt masse blodprøver, så jeg antar at det er liten sjangs for å klare dette med mine egne egg. Akkurat nå vil jeg bare bli gravid! One way or the other..!

 

Jeg har amh under 1 og skal nå i gang med mitt 5 forsøk . Fikk ut 3 egg i nov i fjor og et ble befruktet og satt tilbake . Ble gravid men det endte i ma når fosteret var 12 uker . Etter det har jeg hatt 3 forsøk hvor vi har fått ut 0, 3 og 1 egg. Desverre har ingen av disse eggene ført til graviditet , men selv om man har amh så lav som vi har betyr ikke det at man ikke kan bli gravid med egne egg :) Jeg ville hørt med en annen klinikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Atter en gang novemberjente:) Hadde mitt første forsøk i fjor på nøyaktig samme tid og skal ha mitt siste forsøk nå. Mitt første endte i ma i uke 13 og de andre har bare vært kjemiske . Privat denne gangen. Vi bestemte oss for å prøve ett privat forsøk etter de tre offentlige og nå er vi i gang . Er på sprøytedag 6 i dag og har ul på onsdag . Amh under 1 så håper det finnes egg igjen .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går på kvelden begynte jeg å lure på om jeg kjente knapt merkbart ubehag over eggstokkene. Brøt derfor alle gode forsetter og tok en test i dag for å realitetsorientere meg. Den er POSITIV... Min første ever. Vi har ekstra høy risiko for SA av mange grunner, men jeg jubler litt forsiktig likevel:-)

 

Ååååå Så hærlig. jeg fikk også min første positive test EVER. Det  var magisk. Jeg håper og krysser alt jeg har for at du slipper SA. Egentlig at vi alle slipper SA. Jeg er komt meg til Uke 5 og skal til legen om 20 min. kanskje greit å få eg bekreftelse fra de.

 

Masse lykke til F*PCO når blir det da evt. termin på deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vert hos fastlegen i dag å fått sykemelding. Har et hode som ikke fungerer, er super trøtt, kvalmen kom snikende før helgen og i dag våknet jeg og var så svimmel at jeg gikk rett å la meg igjen.. Rekner med at det meste er bivirkninger av lutinusen.. Satser på en uke halvsovende på sofaen bare gjør godt :)

Ble overstimulert første forsøket, så er litt ekstra på vakt, er en uke igjen til jeg er like langt som da overstimuleringen ble oppdaget sist med innleggelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

I går på kvelden begynte jeg å lure på om jeg kjente knapt merkbart ubehag over eggstokkene. Brøt derfor alle gode forsetter og tok en test i dag for å realitetsorientere meg. Den er POSITIV... Min første ever. Vi har ekstra høy risiko for SA av mange grunner, men jeg jubler litt forsiktig likevel:-)

Ååååå Så hærlig. jeg fikk også min første positive test EVER. Det var magisk. Jeg håper og krysser alt jeg har for at du slipper SA. Egentlig at vi alle slipper SA. Jeg er komt meg til Uke 5 og skal til legen om 20 min. kanskje greit å få eg bekreftelse fra de.

 

Masse lykke til F*PCO når blir det da evt. termin på deg?

Gratulerer med 5 uker!:-)

Tok ny test i dag og den var sterkere enn gårsdagen:-). Men IKM er i morgen og jeg har mange grunner til ekstra høy abortrisiko. Så jeg tar en dag av gangen, og har ikke beregnet termindato enda. Gjør det nok hvis jeg kommer forbi tidlig ul:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Blir nok ikke noe IVF forsøk på oss, de anbefaler eggdonor til oss.. Huff.. 😥 lykke til til dere andre!

*klem* Den beskjeden må være tøff å få...

Det finnes noen som har lykkes med ivf eller lavdose-ivf/naturlig syklus, med Amh under 1, men fsh, østradiol og eggstokkenes utseende ved ultralyd gir jo også mye informasjon. Jeg ville trolig hørt med en av Oslo-klinikkene også, vet om flere på nett som fikk barn på "aller siste egget" (bokstavelig talt hatt uttak av ett eneste egg), og en av dem etter å ha fått avbrutt forsøk hos Hausken pga liten respons. Ikke sikkert de anbefaler dere forsøk heller, men for min del ville jeg likt å ha flere fagpersoner på en så viktig avgjørelse som å evt gå direkte til eggdonasjon eller andre måter å få barn på.

Vet ikke hvor mye tid og penger jeg orker å bruke på å prøve noe som mest sannsynlig ikke går, men skjønner hva du mener. Jeg har tatt masse blodprøver, så jeg antar at det er liten sjangs for å klare dette med mine egne egg. Akkurat nå vil jeg bare bli gravid! One way or the other..!

Jeg har amh under 1 og skal nå i gang med mitt 5 forsøk . Fikk ut 3 egg i nov i fjor og et ble befruktet og satt tilbake . Ble gravid men det endte i ma når fosteret var 12 uker . Etter det har jeg hatt 3 forsøk hvor vi har fått ut 0, 3 og 1 egg. Desverre har ingen av disse eggene ført til graviditet , men selv om man har amh så lav som vi har betyr ikke det at man ikke kan bli gravid med egne egg :) Jeg ville hørt med en annen klinikk :)

Vi var i kontakt med hausken og fikk anbefalt eggdonasjon der også. Har allerede vært på første time hos en privatklinikk i Barcelona som skal være verdensledende på fertilitetsbehandling.

 

Der gjør de også vanlig IVF, og de anbefalte oss også å gå for eggdonasjon. Så det gjør vi! Skal få satt inn en blastocyst i januar! 😍

 

Etter å ha snakket med legen der nede er jeg helt klar for dette! Han var kjempeflink å berolige og forklare 😊 Han sa at dette ble mitt barn uansett, det er kun snakk om en liten celle, som igjen er avhengig av meg for å bli et menneske. Det er jeg (vi) som lærer barnet å smile å snakke, så barnet vil uansett ligne på meg på en måte mente han 💞 han finner en donor som har samme hud-, hår-og øyenfarge som meg, noenlunde på min høyde og samme vekt som meg. Han sa at vi kunne stole på han og at han hadde god smak! 😜 Vi gjør det 😊 😍

 

Håper det blir mange positive tester i gruppa deres! Lykke til den ene eller andre veien! 😃👍 Om noen av dere må prøve igjen i januar så snakkes vi sikkert 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt ekstra hormoner krydrer hverdagen.. Sitter og ser på tv og tårene triller for den minste ting. Kanskje greit jeg er alene hjemme en liten stund. Snart kommer mannen og bror min,hadde det bare vært mannen hadde det ikke gjort så mye, men vi er ikke helt klar til å sivil familie at vi er i gang igjen. Svigermor spurte i helgen og mannen svarte at ting tar tid og vi ikke viste når det var noe mer å fortelle.. Kan bli en interessant jul hos svigers om dette går bra og jeg blir dårlig..

Endret av 83jenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir forhåpentlig vis ruger i morgen, de tok ut 12 egg i går, men jeg vet ikke enda hvordan det har gått med dem. Det ideelle er vel et til innsett og mange til frys.. Hvordan beregnes ikm etter ivf? Fra uttak eller fra insett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullebolle

Jeg blir forhåpentlig vis ruger i morgen, de tok ut 12 egg i går, men jeg vet ikke enda hvordan det har gått med dem. Det ideelle er vel et til innsett og mange til frys.. Hvordan beregnes ikm etter ivf? Fra uttak eller fra insett?

Da ligger vi nesten likt i løypa, åssen gikk det med eggene dine i dag? 

I mine tidligere graviditeter er termin regnet fra uttak, altså at du er 2 uker på vei den dagen egget befruktes. Så mine egg var 3 dagers embryo og ble satt inn på tirsdag. Dvs jeg er 2+4 i dag dersom jeg er gravid:) Har stemt med legens beregninger og UL hver gang iallefall:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg blir forhåpentlig vis ruger i morgen, de tok ut 12 egg i går, men jeg vet ikke enda hvordan det har gått med dem. Det ideelle er vel et til innsett og mange til frys.. Hvordan beregnes ikm etter ivf? Fra uttak eller fra insett?

Da ligger vi nesten likt i løypa, åssen gikk det med eggene dine i dag? 

I mine tidligere graviditeter er termin regnet fra uttak, altså at du er 2 uker på vei den dagen egget befruktes. Så mine egg var 3 dagers embryo og ble satt inn på tirsdag. Dvs jeg er 2+4 i dag dersom jeg er gravid:) Har stemt med legens beregninger og UL hver gang iallefall:) 

 

Så moro! Fikk satt inn egg i dag, bare 5 som ble befruktet, og de som ikke ble brukt i dag var ikke riktig gode nok for frysing, så de skulle få ligge en dag til. har fått beskjed om at testdagen er torsdag 11, hvis ikke TR kommer. så spent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble inseminert lør 15 nov, i naturlig syklus. Eneste støttebehandling jeg har fått er ovitrelle el-sprøyte, og gått på crinone (en dose daglig) i snart 14 dager. Har kun testet en gang hjemme selv, og det var på søndagen, mest for å sjekke om el-sprøyten var ut av kroppen tilfelle jeg velger å teste i løpet av uken her. Den var blendahvit, så sprøyta er i hvert fall ut av kroppen. Huff. Dette er min første runde, og følelsene går i berg og dalbane daglig. Nå kommer det store spørsmålet. Skal jeg ta blodprøve i morgen og få svar samme dag, eller skal jeg vente til mandagen og få svar på tirsdagen? Hva hadde dere gjort? På en side så vil jo en negativ blodprøve være like negativ på fredagen som på tirsdagen, så hvorfor utsette? På den andre siden så vil jo en positiv blodprøve bare bli mer positiv (i forhold til hcg tall) på tirsdagen enn på fredagen, men positiv er jo også positiv uansett. Huff. Er så usikker. En del av meg vil vite det, en annen del av meg liker å ikke vite. Blir litt som Schrödingers katt dette, gravid til det mottsatte er bevist =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er IKM, og den har ikke kommet. Valgte å ikke ta blodprøve i dag, men tok en billigtest. Den var negativ. Så da er vel alt håp ute? Er det crinonen som utsetter mensen? Noen som vet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sannsynlig ikke gravid, dessverre. Kommer ikke mens i løpet av helgen ville jeg tatt ny test søndag eller mandag. Det er ikke satte sjanse for positiv med inseminasjon, vi fikk 20%, 45-50% på 3 forsøk. Vi valgte å gå raskt videre til ivf, men det er jo hyggelig hvis dere kan komme i mål uten. Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Har vel innstilt meg selv (gjennom mange tårer i dag) på at det ikke gikk denne gangen. Tror nok vi hopper rett på IVF neste gang. Men det blir ikke før etter jul, vil ha en trivelig jul uten tårer. Masse lykke til til dere andre som venter på svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RD11 i dag, tok en billigtest i dag tidlig som var negativ :( Prøver å fortelle meg selv at det fortsatt er mulighet for positiv blodprøve på onsdag, men er ikke helt lett. Første forsøk ble jeg overstimulert og innlagt på rd11, og fikk da beskjed om at jeg var gravid. Nå et halvt år senere håpte jeg testen ville lyse positiv hjemme på samme rd, noe den ikke gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender en liten håpeklem, 83jenta:-)

 

Min er fortsatt positiv (kveldsprøve), men ikke sterkere enn den var på tirsdag. Og jeg har normal mage, jeg som så ut som 6 mnd etter hcg-sprøyta. Lurer på å ta blodprøve, men det murrer litt av og til, jeg har ikke blødd, og mannen er i utlandet. Så kanskje lurest å bare håpe det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremdeles ingen mensen her. Har ikke testet flere ganger, skal ta blodprøve i morgen. Vet at den kommer til å være negativ, men må vel bare ta den. Kanskje mensen kommer da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom mensen i natt. Over for denne gang og over for i år. Tar en prøvefri måned i desember. I jula skal jeg drikke vin med god samvittighet😃 lykke til alle sammen😃

Endret av MsMcDream
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var synd, MrsMcDream. Men 2015 er året likevel, du har god tid til å bli gravid i januar og være mamma på denne tiden neste år:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...