Gå til innhold

Novemberjenter:)


Gjest Gullebolle

Anbefalte innlegg

 

 

Blir nok ikke noe IVF forsøk på oss, de anbefaler eggdonor til oss.. Huff.. 😥 lykke til til dere andre!

*klem* Den beskjeden må være tøff å få...

Det finnes noen som har lykkes med ivf eller lavdose-ivf/naturlig syklus, med Amh under 1, men fsh, østradiol og eggstokkenes utseende ved ultralyd gir jo også mye informasjon. Jeg ville trolig hørt med en av Oslo-klinikkene også, vet om flere på nett som fikk barn på "aller siste egget" (bokstavelig talt hatt uttak av ett eneste egg), og en av dem etter å ha fått avbrutt forsøk hos Hausken pga liten respons. Ikke sikkert de anbefaler dere forsøk heller, men for min del ville jeg likt å ha flere fagpersoner på en så viktig avgjørelse som å evt gå direkte til eggdonasjon eller andre måter å få barn på.

Vet ikke hvor mye tid og penger jeg orker å bruke på å prøve noe som mest sannsynlig ikke går, men skjønner hva du mener. Jeg har tatt masse blodprøver, så jeg antar at det er liten sjangs for å klare dette med mine egne egg. Akkurat nå vil jeg bare bli gravid! One way or the other..!

Da er det jo bare å begynne å lete etter klinikken for dere:-) Vi må få det til med egnr celler, for mannen er prinsipielt imot at vi skal bruke donor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

 

 

Blir nok ikke noe IVF forsøk på oss, de anbefaler eggdonor til oss.. Huff.. 😥 lykke til til dere andre!

*klem* Den beskjeden må være tøff å få...

Det finnes noen som har lykkes med ivf eller lavdose-ivf/naturlig syklus, med Amh under 1, men fsh, østradiol og eggstokkenes utseende ved ultralyd gir jo også mye informasjon. Jeg ville trolig hørt med en av Oslo-klinikkene også, vet om flere på nett som fikk barn på "aller siste egget" (bokstavelig talt hatt uttak av ett eneste egg), og en av dem etter å ha fått avbrutt forsøk hos Hausken pga liten respons. Ikke sikkert de anbefaler dere forsøk heller, men for min del ville jeg likt å ha flere fagpersoner på en så viktig avgjørelse som å evt gå direkte til eggdonasjon eller andre måter å få barn på.

Vet ikke hvor mye tid og penger jeg orker å bruke på å prøve noe som mest sannsynlig ikke går, men skjønner hva du mener. Jeg har tatt masse blodprøver, så jeg antar at det er liten sjangs for å klare dette med mine egne egg. Akkurat nå vil jeg bare bli gravid! One way or the other..!
Da er det jo bare å begynne å lete etter klinikken for dere:-) Vi må få det til med egnr celler, for mannen er prinsipielt imot at vi skal bruke donor.

Vi har allerede landet på Barcelona - så nå må vi bare bestemme oss for hvilken av de to de har der vi skal gå for.. 😁 håper det ordner seg for dere med egne celler - det gjør det jo for de fleste. Etter en lang samtale med min gynekolog i dag følte jeg meg trygg på at jeg har tatt det rette valget selv om jeg sannsynligvis har en sjangs med egne egg. Jeg vil heller gå for den "sikreste" løsningen med en gang - og for meg er det donor 😊 selv om han sa at det var en mulighet, men sannsynligvis kom det ikke til å skje med mine råtne egg.. 😳 masse lykke til videre alle dere novemberjenter, det ordner seg nok for oss alle på en eller annen måte...! 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det ordner/t seg for dere i Barcelona Piasawa :)

 

Startet med provera i går, så nå er vi igang, starter forhåpentlig på sprøytene om ca en og en halv uke

 

Har ferie denne uken. Deilig med litt avkobling, mm nå er bena helt gåen etter å ha trasket rundt i London noen dager. De første julegavene er kommet i hus, noe jeg er fornøyd med. Etter første forsøk ble jeg overstimulert og sykemeldt en måned - om det skjer igjen er det greit at noen julegaver er ferdige så mannen slipper å ta alt det alene. (Er sikkert han veldig fornøyd med også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiser til Barcelona om en uke, så er spent på hva de sier om muligheter og så videre 😊 lykke til til deg og, håper du slipper å bli overstimulert denne gang! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiser til Barcelona om en uke, så er spent på hva de sier om muligheter og så videre 😊 lykke til til deg og, håper du slipper å bli overstimulert denne gang! 😊

Lykke til:-) Det skal være veldig god prognose på donoregg når giveren er ung.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vi reiser til Barcelona om en uke, så er spent på hva de sier om muligheter og så videre 😊 lykke til til deg og, håper du slipper å bli overstimulert denne gang! 😊

Lykke til:-) Det skal være veldig god prognose på donoregg når giveren er ung.

Takk! Håper det 😊 vi har valgt den klinikken som har størst suksessrate og, 82%! Håper det er dette som skal til! Lykke til til deg og F*PCO! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Vi reiser til Barcelona om en uke, så er spent på hva de sier om muligheter og så videre lykke til til deg og, håper du slipper å bli overstimulert denne gang!

Lykke til:-) Det skal være veldig god prognose på donoregg når giveren er ung.

Takk! Håper det vi har valgt den klinikken som har størst suksessrate og, 82%! Håper det er dette som skal til! Lykke til til deg og F*PCO!

 

 

Tusen hjertelig :takke: 82% på ett forsøk, eller på 3-pk? Høres i hvertfall flott ut!

 

Jeg startet sprøyter denne uken, og har første UL kontroll fredag 7. november. Da blir det mest sannsynlig uttak og innsett i uke 46. Hele regimet er endret i forhold til første gang, så det blir spennende å se om det påvirker resultatet :) . Jeg er takknemlig for at nedregulering gikk så fint, har kun hatt noen få hetebyger på kveld og natt de siste dagene, og ingen psykiske symptomer. Jeg var redd for å få skikkelige humørsvinginger og slite meg ut på forhånd, og så måtte takle negativ test. Nå er jeg fit for fight :nigo:

 

Er det flere novemberjenter som er i gang med forsøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Vi reiser til Barcelona om en uke, så er spent på hva de sier om muligheter og så videre lykke til til deg og, håper du slipper å bli overstimulert denne gang!

Lykke til:-) Det skal være veldig god prognose på donoregg når giveren er ung.
Takk! Håper det vi har valgt den klinikken som har størst suksessrate og, 82%! Håper det er dette som skal til! Lykke til til deg og F*PCO!

Tusen hjertelig :takke: 82% på ett forsøk, eller på 3-pk? Høres i hvertfall flott ut!

 

Jeg startet sprøyter denne uken, og har første UL kontroll fredag 7. november. Da blir det mest sannsynlig uttak og innsett i uke 46. Hele regimet er endret i forhold til første gang, så det blir spennende å se om det påvirker resultatet :) . Jeg er takknemlig for at nedregulering gikk så fint, har kun hatt noen få hetebyger på kveld og natt de siste dagene, og ingen psykiske symptomer. Jeg var redd for å få skikkelige humørsvinginger og slite meg ut på forhånd, og så måtte takle negativ test. Nå er jeg fit for fight :nigo:

 

Er det flere novemberjenter som er i gang med forsøk?

mener det er 82 % på første "eggladning" en får donert - både de ferske og de som de (forhåpentligvis) fryser ned. I løpet av 4 runder er suksessraten deres 95 % så har håp om klaff 😊

Håper fortsettelsen din blir like bra som starten på runden for din del! Krysser fingre for deg! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starter med sprøyter i morgen og planlagt uttak er i uke 46.

Er ved Fertilitetssenteret i Oslo og det er første forsøk. Har en sønn på 1,5 år som kom på naturlig vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen hjelpe meg å forstå disse gruppene?

 

Er det den måneden vi begynner på medisiner, eller er det den måneden for uttak og innsett. Eller den måneden TR kommer?

 

For jeg skjønner ikke om jeg er i oktober eller November.

TR kom i oktober, og begynte på medisinene i oktober, men skal ha uttak og innsett i November.

 

Hvilken gruppe hører jeg da til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen hjelpe meg å forstå disse gruppene?

 

Er det den måneden vi begynner på medisiner, eller er det den måneden for uttak og innsett. Eller den måneden TR kommer?

 

For jeg skjønner ikke om jeg er i oktober eller November.

TR kom i oktober, og begynte på medisinene i oktober, men skal ha uttak og innsett i November.

 

Hvilken gruppe hører jeg da til?

Noen får rette meg viss jeg tar feil, men om uttak er i november vil jeg tro du hører til november klubben :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Jeg er vel i denne gruppen, vi skal etter planen ha uttak og innsett nå i november i porsgrunn. Jeg har tatt sprøyter i 10 dg nå, sammen med spray. Ny ultralyd på mandag, for å se hvordan det ligger an da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er vel i denne gruppen, vi skal etter planen ha uttak og innsett nå i november i porsgrunn. Jeg har tatt sprøyter i 10 dg nå, sammen med spray. Ny ultralyd på mandag, for å se hvordan det ligger an da;)

Lykke til :) Også hvert i porsgrunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susa84- kan du fortelle hvordan et egguttak foregår i Porsgrunn? Liksom alt fra du kommer til du får reise hjem?

 

Anonymous poster hash: f5e7a...31d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susa84- kan du fortelle hvordan et egguttak foregår i Porsgrunn? Liksom alt fra du kommer til du får reise hjem?

 

Anonymous poster hash: f5e7a...31d

Først av alt skal man møte fastende, det får du informasjon om på siste kontrollen du er på før egguttak.

Man melder seg først i luken, så blir mannen bedt om å gå på laberatoret for å avgi prøve. Når det er gjort blir man vist til et annen venterom som er ganske rødmalt. Jeg fikk med meg på siste kontrollen 3x500mg paracet og 1 vival som jeg skulle ta 30 min før eggutaket. Tingene låser man inn i et skap, mannen tar vare på nøkkelet, du er kanskje litt susete nå. Man tar av seg inne på et lite mellom rom og tar et hvit laken rundt seg. Man blir vist inn på et annet rom der det står noen senger, man legger seg i en av dem, få et kanyle i armen, der får man morfin preparat i armen. Blir trillet inn på selve rommet det foregår. Dem er veldig koselig å rolige de som er der. Du ser på en skjerm når dem leiter etter egg, og dem sier i fra om det er egg eller ikke egg.  Jeg syns ikke det var sånn kjemp vond og trang ikke mere smertetillende under selve prosessen. ( men du kan få det) . Når du er ferdig legger du deg tilbake på sengen og dem triller deg til rommet du var på før. Der får du på deg klærna igjen. Og du får ark og informasjon en en sykepleier der inne. Gikk til skranken og betalte og dro hjem igjen. Hadde vondt hele den dagen og blødde noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det i dag Prøverforjeves?

 

Her venter jeg på blødning, tidligere runder på provera har den kommet rundt tre dager etter kuren - som er i dag, kjenner ikke antydning til at den er på på vei engang.. Er bare å smørre seg med tålmodighet (som med alt annet når man er kommet så langt i prøvesystemet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullebolle

Hei, hopper inn her igjen. Skulle egentlig ha frys i oktober med nye medisiner, men det fungerte ikke så forsøket ble avbrutt. Nå går jeg på primolut og regner med blødning til helga. Så blir det forhåpentligvis innsett rundt den 21-25 November. Spennende:) I morgen skal jeg slutte å røyke IGJEN, dumme meg begynte påan igjen etter endel nedturer med negative forsøk, så nå må den vekk slik at jeg er godt rustet for innsett:) Håper vi får verdens beste julegave i år, og at novemberklubben blir full av positive tester:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fikk ut 5 egg. :D har vert litt dårlig etter med kvalme og svimmel anfall. Men var nok et resultat at de smertestillende jeg fikk. Får telefon i morgen hvordan det har gått med de små. Og innsett på onsdag igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fikk ut 5 egg. :D har vert litt dårlig etter med kvalme og svimmel anfall. Men var nok et resultat at de smertestillende jeg fikk. Får telefon i morgen hvordan det har gått med de små. Og innsett på onsdag igjen. :)

Ønsker deg lykke til! Vi skal ha uttak på onsdag og innsett på fredag, hvis alt går etter planen. Åhh, dette er litt for spennende syns jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...