Gå til innhold

Eggløsning/prøving etter MA

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tryna langflat på jobben idag. Landa på brystet og magen, var kjempevondt med ømme pupper. Er skikkelig kvalm nå og litt bekymra for babyen. Er 10 uker på vei imorra, men babyen er da vel fortsatt så liten og beskytta nede i bekkenet at det går vel bra? Hva tenker dere? Kjenner jeg er litt smånervøs selv om jeg innerst inne håper og tror det går fint.....

Huff, så ekkelt. Skjønner at du blir litt bekymra, men tror som de andre at babyen ligger godt beskyttet så tidlig. Den er jo ganske liten enda, ligger langt nede i bekkenet og er godt beskyttet av fostervannet også. Så den har det nok som plommen i egget :) Håper det går bra med deg også! Hørtes ikke godt ut :/

Velkommen til dere nye også. Klem til dere begge to! Håper dere har god støtte rundt dere nå. Veldig trist at dere har mistet, men fint at dere fant veien hit :) Det er veldig godt å kunne dele tanker, bekymringer og gleder med noen som skjønner hva man går gjennom.

I morgen er jeg 18 uker på vei, og nå er jeg ganske sikker på at jeg kjenner liv! Ikke hver dag, og bare i korte perioder, men det er helt fantastisk når jeg kjenner den lille "tappinga" på innsiden av magen :) Vi har ordinær UL i neste uke. Gleder meg mest nå, men blir sikkert nervøs når det nærmer seg.

I dag har jeg bekymringer.. puppene er ikke ømme, bekkenet er bedre.. huff.. er 11+5, så at symptomer avtar er vel vanlig,og formen ellers kan jo svinge fra dag til dag. men bekymrer meg allikevel.. skal på ul 30.5, så håper alt er bra.. gruer meg veldig kjenner jeg..

Annonse

Hvor lenge blødde dere etter MA/utskrapning? Og hvor lenge ventet dere med å ha samleie igjen? Fikk så dårlig med info på sykehuset... :(

Jeg blødde i en uke etter min MA og hadde sex dagen etter den første blødningsfrie dagen.. Ble utrolig nok gravid før jeg fikk mensen tilbake! :)

Gjest StineTh

Hmm... i dag blør jeg en del igjen. Blødningen etter utskrapningen stoppet på mandag, 1 uke siden, hadde da blødd i 4 dager etter utskrapningen. Ikke hatt farget utflod engang, kun klar og blank. Er det rart og uvanlig å blø igjen nå? Burde jeg ringe sykehuset? Det kan vel ikke være mensen igjen allerede?

Jeg bruker lutinus og det er anbefalt å begynne når du er sikker på at eggløsning er overstått. Jeg begynte ikke før i uke 4 pga litt brun utflod. Ikke hatt mer etter jeg begynte på lutinus og abyl - e 🙏😊 er 8 +1 nå 😊

Annonse

Hmm... i dag blør jeg en del igjen. Blødningen etter utskrapningen stoppet på mandag, 1 uke siden, hadde da blødd i 4 dager etter utskrapningen. Ikke hatt farget utflod engang, kun klar og blank. Er det rart og uvanlig å blø igjen nå? Burde jeg ringe sykehuset? Det kan vel ikke være mensen igjen allerede?

Tror det kan være litt hormonforstyrrelser i etterkant og dermed ikke uvanlig å blø litt uregelmessig... :/ Jeg hadde ikke utskrapning, men medisinsk og blødde og spotta først i 16 dager, så stoppa det helt i 3-4 dager før det blødde 1 dag, stoppa, blødde 1 dag igjen, så gikk det 4-5 dager før jeg fikk første ordentlige mens. Den første mensen var lang for meg (6 dager) og jeg blødde mer enn vanlig, etter dette var jeg igang med vanlig syklus igjen. Har hørt man kan regne første blødningsdag når man mister som første syklusdag og det stemte veldig med min sykluslengde og påfølgende mens iallfall.

Hvor lenge blødde dere etter MA/utskrapning? Og hvor lenge ventet dere med å ha samleie igjen? Fikk så dårlig med info på sykehuset... :(

Blødde og spotta i 16 dager etter medisinsk i desember, så litt av og på noen dager før jeg fikk kraftig første mens 26-27 dager etterpå. Hadde tenkt til å vente 2 uker etter MAen med sex uansett pga infeksjonsfare, men tror det skal være greit så lenge man har sluttet å blø. Var jo uansett ikke noe alternativ tidligere for meg når jeg blødde så lenge, så hadde sex et par dager etter det stoppa å blø. Var nervøs for at det skulle være vondt eller ubehagelig, men gikk veldig fint og var godt å komme igang igjen. Vi ble anbefalt å vente med å prøve igjen til etter første mens, men her sier legene tydeligvis veldig forskjellig så jeg tror det er viktigere at dere gjør det som føles riktig for dere. Vi tenkte at kroppen ordner opp og at jeg ikke ville bli gravid igjen før kroppen var klar igjen, dessuten føltes det meningsløst å starte på prevensjon igjen for en mnd. For oss stemte dette veldig godt og jeg ble gravid på 2 mulige pp etter MAen og er nå 10+4. Lykke til! =)

Jeg bruker lutinus og det er anbefalt å begynne når du er sikker på at eggløsning er overstått. Jeg begynte ikke før i uke 4 pga litt brun utflod. Ikke hatt mer etter jeg begynte på lutinus og abyl - e 🙏😊 er 8 +1 nå 😊

Men er så vanskelig og vite når el er overstått...

Jeg har brukt en del kvelder på å lese gjennom denne tråden. Har fulgt deres nedturer og oppturer. Har ledd litt og grått noen tårer- for en fantastisk samling sterke damer!

Jeg er 38 år og mor til tre nydelige skatter- to (på 4 og 6) her på jorda og ei lita jente i himmelen.

Har hatt mange SA Ila mine år som prøver. Begynte å prøve igjen nå for noen mnd siden og gjennomgår nå en SA. Jeg blir lett gravid, men sliter med å beholde. Går på progesteron men selv det hjelper visst ikke nå. Regner med at alder og kanskje dårlige egg er en faktor?!

Har som sagt lest hele tråden, og måtte skrive til slutt. Ser at det går så bra med mange av dere- krysser fingrene for at vi også lykkes. Har gitt meg selv til oktober- vil ikke føde når jeg er over 40...

Takk, det har vore ei laaang veke etter blødninga eg hadde. Heldigvis er ho så grei at eg får koma att innan ei veke sidan det er på denne tida det har gått gale før. Kryssar fingrane for at det er Crinone som skal til :)

Så bra du får komme tilbake, er så godt å få titte flere ganger når ting har gått galt før. Her synes jeg tiden har gått kjempefort fra sist UL for 2 uker siden og er nå kjempeklar for ny UL nå på torsdag. Da er jeg 11+0 så håper inderlig å se en sprellende liten krabat.  :wub:  Satser på at det bare er positive nyheter fremover for oss begge! :)

Endret av pæreblomst

Så bra, Grøne!! :) 

Er det ikke deilig når ukene begynner å gå litt fortere, Pæreblomst? :) Spennende med ny UL på torsdag. Nå er det jo en ordentlig liten mini-baby der inne :)

Velkommen hit, Magi0911! Trist at du har mistet flere ganger, men fint at du har funnet veien hit :) Håper spiren sitter snart! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...