Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #101 Skrevet 16. august 2014 Det er jo ørten klasse- og grupperom på alle skoler jo. Hva med å bruke disse som arbeidsom? Blir for dumt at lærerne skal kunne reise hjem, før elevene??Anonymous poster hash: 3ec6c...f15 Kan vi reise hjem FØR elevene??? Hvorfor har ingen fortalt meg om den muligheten før??? (Sorry at jeg tar av med utropstegn). Det gjelder hovedsakelig påvideregående og på ungdomsskolen der lærerene underviser i få fag. Der hender det ofte at lærere har fritimer på slutten av dagen. I fjor dro for eksempel min søster hjem ca 13.00 på onsdager, selv om hun hadde elever som ikke var ferdige før nærmere 15.00. På samme måte hadde hun ikke første time på tirsdager så da kunne hun komme sent. Anonymous poster hash: 80679...7f6
Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #102 Skrevet 16. august 2014 Det er jo ørten klasse- og grupperom på alle skoler jo. Hva med å bruke disse som arbeidsom? Blir for dumt at lærerne skal kunne reise hjem, før elevene?? Anonymous poster hash: 3ec6c...f15 Kan vi reise hjem FØR elevene??? Hvorfor har ingen fortalt meg om den muligheten før??? (Sorry at jeg tar av med utropstegn). Du beviser mitt poeng, dagens lærere er mangler en god del kunnskaper. Som f.eks at du ikke vet forskjellen på utropstegn og SPØRSMÅLTEGN!!! Anonymous poster hash: 3ec6c...f15
Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #103 Skrevet 16. august 2014 Det er jo ørten klasse- og grupperom på alle skoler jo. Hva med å bruke disse som arbeidsom? Blir for dumt at lærerne skal kunne reise hjem, før elevene?? Anonymous poster hash: 3ec6c...f15 Drar hjem før elevene? Nå tror jeg kanskje du roter litt.. Hos oss har vi forresten et grupperom, vi er 12 lærere. Så kan du jo tenke litt sjæl. Hvis du hadde vært bare biiiittelitt opplyst, hadde du også visst at det finnes visse krav til arbeidsplass. Skal jeg sitte i klasserommet mitt, og løpe opp og ned to etasjer hver eneste gang jeg trenger noe fra arkivet, må kopiere noe, må diskutere med kollegaer, må printe ut noe, må spørre rektor om noe? Nei, vettumeghva! Anonymous poster hash: 88516...f4c Nei, du får heller sitte HJEMME da, og løpe tilbake til skolen når du skal ha noe i arkivet, skal kopiere noe, åringen noe eller diskutere med kollegaer. Smart ass! (Skuffende lavt nivå på dere lærere. Kom dere ut av dib, og inn på mer kursing) Anonymous poster hash: 3ec6c...f15
det er berre mordi Skrevet 16. august 2014 #104 Skrevet 16. august 2014 Desse nepeskrella her kjem ikkje til å slutte å slenge drit. Det er enkle folk som har bestemt seg allereie, og som ikkje tek innover seg ny informasjon eller kunnskap sjølv om den har blitt servert på eit fat. Dei har bestemt seg. Eg avsluttar med dei kjende orda til Mark Twain. "Never argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience."
Ladybird2014 Skrevet 16. august 2014 #106 Skrevet 16. august 2014 Hahaha, spørsmålstegn ja.. Sånn er det, aldri sagt at jeg ikke kan tenke feil.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #107 Skrevet 16. august 2014 Det er jo ørten klasse- og grupperom på alle skoler jo. Hva med å bruke disse som arbeidsom? Blir for dumt at lærerne skal kunne reise hjem, før elevene?? Anonymous poster hash: 3ec6c...f15 Drar hjem før elevene? Nå tror jeg kanskje du roter litt.. Hos oss har vi forresten et grupperom, vi er 12 lærere. Så kan du jo tenke litt sjæl. Hvis du hadde vært bare biiiittelitt opplyst, hadde du også visst at det finnes visse krav til arbeidsplass. Skal jeg sitte i klasserommet mitt, og løpe opp og ned to etasjer hver eneste gang jeg trenger noe fra arkivet, må kopiere noe, må diskutere med kollegaer, må printe ut noe, må spørre rektor om noe? Nei, vettumeghva! Anonymous poster hash: 88516...f4c Nå var det jo gjort et untak i forslaget som ble nedstemt for lærere som ikke hadde god nok arbeidsplass på skolen. Det var aldri planlagt at de skulle få mer tid bundet på skolen. Anonymous poster hash: 80679...7f6
det er berre mordi Skrevet 16. august 2014 #108 Skrevet 16. august 2014 Det er jo ørten klasse- og grupperom på alle skoler jo. Hva med å bruke disse som arbeidsom? Blir for dumt at lærerne skal kunne reise hjem, før elevene?? Anonymous poster hash: 3ec6c...f15 Drar hjem før elevene? Nå tror jeg kanskje du roter litt.. Hos oss har vi forresten et grupperom, vi er 12 lærere. Så kan du jo tenke litt sjæl. Hvis du hadde vært bare biiiittelitt opplyst, hadde du også visst at det finnes visse krav til arbeidsplass. Skal jeg sitte i klasserommet mitt, og løpe opp og ned to etasjer hver eneste gang jeg trenger noe fra arkivet, må kopiere noe, må diskutere med kollegaer, må printe ut noe, må spørre rektor om noe? Nei, vettumeghva! Anonymous poster hash: 88516...f4c Nå var det jo gjort et untak i forslaget som ble nedstemt for lærere som ikke hadde god nok arbeidsplass på skolen. Det var aldri planlagt at de skulle få mer tid bundet på skolen. Anonymous poster hash: 80679...7f6 Som eg har sagt før. Er du lærar, så står du på "scena" heile dagen og gir av deg sjølv. Ein skal vere entusiastisk, skryte, passe på at alle får oppmerksemd og blir sett, halde tunga beint i munnen og ein må vere "påslått" heile tida. Når dagen er over er eg, og mange med meg, meir som ein vridd svamp. Då må eg ha litt tid på å hente meg inn att. Sjølv om min arbeidsplass er godkjend, har hjerna likevel ikkje fått kvilt seg såpass at eg klarar å gjere den jobben som eg bør gjere. Eg treng ei pause då, og tek ofte rettinga/førebuinga att seinare på dagen. Då blir ein meir kretiv og har føresetnad for å gjere ein betre jobb.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #109 Skrevet 16. august 2014 Det er jo ørten klasse- og grupperom på alle skoler jo. Hva med å bruke disse som arbeidsom? Blir for dumt at lærerne skal kunne reise hjem, før elevene?? Anonymous poster hash: 3ec6c...f15 Drar hjem før elevene? Nå tror jeg kanskje du roter litt.. Hos oss har vi forresten et grupperom, vi er 12 lærere. Så kan du jo tenke litt sjæl. Hvis du hadde vært bare biiiittelitt opplyst, hadde du også visst at det finnes visse krav til arbeidsplass. Skal jeg sitte i klasserommet mitt, og løpe opp og ned to etasjer hver eneste gang jeg trenger noe fra arkivet, må kopiere noe, må diskutere med kollegaer, må printe ut noe, må spørre rektor om noe? Nei, vettumeghva! Anonymous poster hash: 88516...f4c Nå var det jo gjort et untak i forslaget som ble nedstemt for lærere som ikke hadde god nok arbeidsplass på skolen. Det var aldri planlagt at de skulle få mer tid bundet på skolen. Anonymous poster hash: 80679...7f6 Som eg har sagt før. Er du lærar, så står du på "scena" heile dagen og gir av deg sjølv. Ein skal vere entusiastisk, skryte, passe på at alle får oppmerksemd og blir sett, halde tunga beint i munnen og ein må vere "påslått" heile tida. Når dagen er over er eg, og mange med meg, meir som ein vridd svamp. Då må eg ha litt tid på å hente meg inn att. Sjølv om min arbeidsplass er godkjend, har hjerna likevel ikkje fått kvilt seg såpass at eg klarar å gjere den jobben som eg bør gjere. Eg treng ei pause då, og tek ofte rettinga/førebuinga att seinare på dagen. Då blir ein meir kretiv og har føresetnad for å gjere ein betre jobb. Det er en helt annen sak og et godt argument for mange. Manglende arbeidsplass er derimot ikke et godt argument når det allerede er gjort untak for det i avtalen. Da virker det ikke som om vedkommende faktisk vet hva som sto i avtalen. Det samme gjelder det å dra hjem tidligere enn elevene. I dag er det en del lærere som kan det. Det er ikke nødvendigvis noe problem at de gjør det, men det blir bare dumt å benekte at det går an. Anonymous poster hash: 80679...7f6
det er berre mordi Skrevet 16. august 2014 #110 Skrevet 16. august 2014 Det er jo ørten klasse- og grupperom på alle skoler jo. Hva med å bruke disse som arbeidsom? Blir for dumt at lærerne skal kunne reise hjem, før elevene?? Anonymous poster hash: 3ec6c...f15 Drar hjem før elevene? Nå tror jeg kanskje du roter litt.. Hos oss har vi forresten et grupperom, vi er 12 lærere. Så kan du jo tenke litt sjæl. Hvis du hadde vært bare biiiittelitt opplyst, hadde du også visst at det finnes visse krav til arbeidsplass. Skal jeg sitte i klasserommet mitt, og løpe opp og ned to etasjer hver eneste gang jeg trenger noe fra arkivet, må kopiere noe, må diskutere med kollegaer, må printe ut noe, må spørre rektor om noe? Nei, vettumeghva! Anonymous poster hash: 88516...f4c Nå var det jo gjort et untak i forslaget som ble nedstemt for lærere som ikke hadde god nok arbeidsplass på skolen. Det var aldri planlagt at de skulle få mer tid bundet på skolen. Anonymous poster hash: 80679...7f6 Som eg har sagt før. Er du lærar, så står du på "scena" heile dagen og gir av deg sjølv. Ein skal vere entusiastisk, skryte, passe på at alle får oppmerksemd og blir sett, halde tunga beint i munnen og ein må vere "påslått" heile tida. Når dagen er over er eg, og mange med meg, meir som ein vridd svamp. Då må eg ha litt tid på å hente meg inn att. Sjølv om min arbeidsplass er godkjend, har hjerna likevel ikkje fått kvilt seg såpass at eg klarar å gjere den jobben som eg bør gjere. Eg treng ei pause då, og tek ofte rettinga/førebuinga att seinare på dagen. Då blir ein meir kretiv og har føresetnad for å gjere ein betre jobb. Det er en helt annen sak og et godt argument for mange. Manglende arbeidsplass er derimot ikke et godt argument når det allerede er gjort untak for det i avtalen. Da virker det ikke som om vedkommende faktisk vet hva som sto i avtalen. Det samme gjelder det å dra hjem tidligere enn elevene. I dag er det en del lærere som kan det. Det er ikke nødvendigvis noe problem at de gjør det, men det blir bare dumt å benekte at det går an. Anonymous poster hash: 80679...7f6 Nei, det er ikkje lov å dra heim før elevane. Vi har bunden arbeidstid på skulen. Den bundne arbeidstida varierar i antal timar, og kjem an på om du jobbar på barneskulen, i ungdomsskulen eller på VGS, men den varer til etter elevane har fore heim - i alle fall på grunnskulen.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #111 Skrevet 16. august 2014 Det er jo ørten klasse- og grupperom på alle skoler jo. Hva med å bruke disse som arbeidsom? Blir for dumt at lærerne skal kunne reise hjem, før elevene?? Anonymous poster hash: 3ec6c...f15 Drar hjem før elevene? Nå tror jeg kanskje du roter litt.. Hos oss har vi forresten et grupperom, vi er 12 lærere. Så kan du jo tenke litt sjæl. Hvis du hadde vært bare biiiittelitt opplyst, hadde du også visst at det finnes visse krav til arbeidsplass. Skal jeg sitte i klasserommet mitt, og løpe opp og ned to etasjer hver eneste gang jeg trenger noe fra arkivet, må kopiere noe, må diskutere med kollegaer, må printe ut noe, må spørre rektor om noe? Nei, vettumeghva! Anonymous poster hash: 88516...f4c Nå var det jo gjort et untak i forslaget som ble nedstemt for lærere som ikke hadde god nok arbeidsplass på skolen. Det var aldri planlagt at de skulle få mer tid bundet på skolen. Anonymous poster hash: 80679...7f6 Som eg har sagt før. Er du lærar, så står du på "scena" heile dagen og gir av deg sjølv. Ein skal vere entusiastisk, skryte, passe på at alle får oppmerksemd og blir sett, halde tunga beint i munnen og ein må vere "påslått" heile tida. Når dagen er over er eg, og mange med meg, meir som ein vridd svamp. Då må eg ha litt tid på å hente meg inn att. Sjølv om min arbeidsplass er godkjend, har hjerna likevel ikkje fått kvilt seg såpass at eg klarar å gjere den jobben som eg bør gjere. Eg treng ei pause då, og tek ofte rettinga/førebuinga att seinare på dagen. Då blir ein meir kretiv og har føresetnad for å gjere ein betre jobb. Det er en helt annen sak og et godt argument for mange. Manglende arbeidsplass er derimot ikke et godt argument når det allerede er gjort untak for det i avtalen. Da virker det ikke som om vedkommende faktisk vet hva som sto i avtalen. Det samme gjelder det å dra hjem tidligere enn elevene. I dag er det en del lærere som kan det. Det er ikke nødvendigvis noe problem at de gjør det, men det blir bare dumt å benekte at det går an. Anonymous poster hash: 80679...7f6 Nei, det er ikkje lov å dra heim før elevane. Vi har bunden arbeidstid på skulen. Den bundne arbeidstida varierar i antal timar, og kjem an på om du jobbar på barneskulen, i ungdomsskulen eller på VGS, men den varer til etter elevane har fore heim - i alle fall på grunnskulen. Dette varierer nok en del fra skole til skole, men spessielt på videregående er det helt vanlig at enkelte lærere avslutter dagen før elevene. Enkelte kan det på grunn av hvordan timeplanen er lagt opp. Anonymous poster hash: 80679...7f6
Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #112 Skrevet 16. august 2014 Det er jo ørten klasse- og grupperom på alle skoler jo. Hva med å bruke disse som arbeidsom? Blir for dumt at lærerne skal kunne reise hjem, før elevene?? Anonymous poster hash: 3ec6c...f15 Drar hjem før elevene? Nå tror jeg kanskje du roter litt..Hos oss har vi forresten et grupperom, vi er 12 lærere. Så kan du jo tenke litt sjæl. Hvis du hadde vært bare biiiittelitt opplyst, hadde du også visst at det finnes visse krav til arbeidsplass. Skal jeg sitte i klasserommet mitt, og løpe opp og ned to etasjer hver eneste gang jeg trenger noe fra arkivet, må kopiere noe, må diskutere med kollegaer, må printe ut noe, må spørre rektor om noe? Nei, vettumeghva! Anonymous poster hash: 88516...f4c Nå var det jo gjort et untak i forslaget som ble nedstemt for lærere som ikke hadde god nok arbeidsplass på skolen. Det var aldri planlagt at de skulle få mer tid bundet på skolen. Anonymous poster hash: 80679...7f6 Som eg har sagt før. Er du lærar, så står du på "scena" heile dagen og gir av deg sjølv. Ein skal vere entusiastisk, skryte, passe på at alle får oppmerksemd og blir sett, halde tunga beint i munnen og ein må vere "påslått" heile tida. Når dagen er over er eg, og mange med meg, meir som ein vridd svamp. Då må eg ha litt tid på å hente meg inn att.Sjølv om min arbeidsplass er godkjend, har hjerna likevel ikkje fått kvilt seg såpass at eg klarar å gjere den jobben som eg bør gjere. Eg treng ei pause då, og tek ofte rettinga/førebuinga att seinare på dagen. Då blir ein meir kretiv og har føresetnad for å gjere ein betre jobb. Det er en helt annen sak og et godt argument for mange. Manglende arbeidsplass er derimot ikke et godt argument når det allerede er gjort untak for det i avtalen. Da virker det ikke som om vedkommende faktisk vet hva som sto i avtalen. Det samme gjelder det å dra hjem tidligere enn elevene. I dag er det en del lærere som kan det. Det er ikke nødvendigvis noe problem at de gjør det, men det blir bare dumt å benekte at det går an. Anonymous poster hash: 80679...7f6 Nei, det er ikkje lov å dra heim før elevane. Vi har bunden arbeidstid på skulen. Den bundne arbeidstida varierar i antal timar, og kjem an på om du jobbar på barneskulen, i ungdomsskulen eller på VGS, men den varer til etter elevane har fore heim - i alle fall på grunnskulen. Dette varierer nok en del fra skole til skole, men spessielt på videregående er det helt vanlig at enkelte lærere avslutter dagen før elevene. Enkelte kan det på grunn av hvordan timeplanen er lagt opp. Anonymous poster hash: 80679...7f6 Ja, og det burde jo igrunnen være selvsagt! Hvor mange timer undervisning tror du en norsklærer i vgs har? Heldigvis ikke like mange timer som elevene har. Anonymous poster hash: 88516...f4c
Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #113 Skrevet 16. august 2014 Hvorfor skal vi slutte med å påpeke hva streiken handler om, når det faktisk handler om det? Jeg kan godt skjønne at mange ikke har hørt om noe slikt tidligere, for det har ikke jeg heller. Det er uvirkelig at man må streike for å kunne gjøre en god jobb- jeg følger kritikerne der, men det er dessverre realitetene. Vi jobber lengre dager enn de fleste andre, helger og helligdager. "Dealen" vår med samfunnet er at vi arbeider mer når det trengs - når elevene er på skolen, og mindre når elevene ikke er på skolen. Så avspaserer vi time for time når det ikke er behov for oss, uten en krone i overtidsbetaling. Det er, uten sidestykke i norsk arbeidsliv, en svært god avtale for arbeidsgiver. Lærerne aksepterer den avtalen fordi den fungerer, har fungert i all sin tid og fungerer likt i alle verdens land til alle tider. Hvilken annen avtale mener du vil fungere? Til slutt ber jeg deg som kritiserer oss om å besvare mine spørsmål: 1. Hvorfor vil du ha en annen måte å drive skole på? 2. Hvorfor tror du skolen blir bedre med KS sitt forslag til arbeidstid? 3. Hvem tror du kan skole best? Lærerne eller byråkratene i KS? Håper du tar deg tid tll å svare meg. Jeg savner STERKT gode argumenter som kan få meg til å forandre mening! Anonymous poster hash: 88516...f4c
Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #114 Skrevet 16. august 2014 I min kommune er det halvparten av skolene som har nok og godkjente plasser til bruk for lærerne. Hvor skal disse andre lærerne sitte å gjøre arbeidet sitt mener du? På pultene til elevene? På klasserommene etter skoletid, slik lærere i blant annet Finland, Russland og andre land gjør? Land som ligger foran Norge resultatmessig? Lærere retter vel ikke prøvene mens det pågår undervisning i klasserommet? Anonymous poster hash: 31887...6ba Så lærerne skal altså ta til takke med en arbeidsplass hvor det ikke er tilrettelagt for arbeid? De skal dra med seg rettebunker, bøker, utstyr, pc etc inn i klasserommet etter skoleslutt? Jeg lurer på hvor mange andre arbeidstakere i samme situasjon som lærerne ville godtatt en slik ambulerende arbeidsplass. Mannen jobber i Bufetat, og der omorganiseres det hele tiden. Det siste nye var at de skulle dele tre pulter på det tredobbelte antall arbeidstakere. Jeg skal si det ble opprør! Når man jobber i et yrke med mye papirarbeid, trenger man sine egen faste arbeidsplass. Det gjør lærerne også! Må være fantastisk å kunne sitte i et stille klasserom og jobbe ALENE. Det finnes bærbare pcer. Og det de skal rette er da ikke blytungt og det er ikke snakk om å bære alt frem og tilbake 10 ganger per dag heller. Syns de er heldige som kan bruke klasserommene, få andre arbeidsplasser har en slik mulighet. Anonymous poster hash: 19e25...09f
Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #115 Skrevet 16. august 2014 Hvorfor skal vi slutte med å påpeke hva streiken handler om, når det faktisk handler om det? Jeg kan godt skjønne at mange ikke har hørt om noe slikt tidligere, for det har ikke jeg heller. Det er uvirkelig at man må streike for å kunne gjøre en god jobb- jeg følger kritikerne der, men det er dessverre realitetene. Vi jobber lengre dager enn de fleste andre, helger og helligdager. "Dealen" vår med samfunnet er at vi arbeider mer når det trengs - når elevene er på skolen, og mindre når elevene ikke er på skolen. Så avspaserer vi time for time når det ikke er behov for oss, uten en krone i overtidsbetaling. Det er, uten sidestykke i norsk arbeidsliv, en svært god avtale for arbeidsgiver. Lærerne aksepterer den avtalen fordi den fungerer, har fungert i all sin tid og fungerer likt i alle verdens land til alle tider. Hvilken annen avtale mener du vil fungere? Til slutt ber jeg deg som kritiserer oss om å besvare mine spørsmål: 1. Hvorfor vil du ha en annen måte å drive skole på? 2. Hvorfor tror du skolen blir bedre med KS sitt forslag til arbeidstid? 3. Hvem tror du kan skole best? Lærerne eller byråkratene i KS? Håper du tar deg tid tll å svare meg. Jeg savner STERKT gode argumenter som kan få meg til å forandre mening!Anonymous poster hash: 88516...f4c 1: jeg oppfatter det som et problem at det er vansklig å få fatt i lærere og at det at de i liten grad befinner seg på samme sted til samme tid uten å undervise gjør samarbeid og opplæring av nyansatte vansklig. 2: jeg tror mer tid felles for lærerene på sikt vil gjøre de nye og de dårligste lærerene bedre. Jeg tror også mer felles tid vil gjøre samarbeidet med andre enklere. 3: jeg tror lærerene kan den rene undervisningen best, men at rektorene bedre ser hvordan skolen som helhet kan bli bedre. Anonymous poster hash: 80679...7f6
Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #116 Skrevet 16. august 2014 Hvorfor skal vi slutte med å påpeke hva streiken handler om, når det faktisk handler om det? Jeg kan godt skjønne at mange ikke har hørt om noe slikt tidligere, for det har ikke jeg heller. Det er uvirkelig at man må streike for å kunne gjøre en god jobb- jeg følger kritikerne der, men det er dessverre realitetene. Vi jobber lengre dager enn de fleste andre, helger og helligdager. "Dealen" vår med samfunnet er at vi arbeider mer når det trengs - når elevene er på skolen, og mindre når elevene ikke er på skolen. Så avspaserer vi time for time når det ikke er behov for oss, uten en krone i overtidsbetaling. Det er, uten sidestykke i norsk arbeidsliv, en svært god avtale for arbeidsgiver. Lærerne aksepterer den avtalen fordi den fungerer, har fungert i all sin tid og fungerer likt i alle verdens land til alle tider. Hvilken annen avtale mener du vil fungere? Til slutt ber jeg deg som kritiserer oss om å besvare mine spørsmål: 1. Hvorfor vil du ha en annen måte å drive skole på? 2. Hvorfor tror du skolen blir bedre med KS sitt forslag til arbeidstid? 3. Hvem tror du kan skole best? Lærerne eller byråkratene i KS? Håper du tar deg tid tll å svare meg. Jeg savner STERKT gode argumenter som kan få meg til å forandre mening!Anonymous poster hash: 88516...f4c 1: jeg oppfatter det som et problem at det er vansklig å få fatt i lærere og at det at de i liten grad befinner seg på samme sted til samme tid uten å undervise gjør samarbeid og opplæring av nyansatte vansklig. 2: jeg tror mer tid felles for lærerene på sikt vil gjøre de nye og de dårligste lærerene bedre. Jeg tror også mer felles tid vil gjøre samarbeidet med andre enklere. 3: jeg tror lærerene kan den rene undervisningen best, men at rektorene bedre ser hvordan skolen som helhet kan bli bedre. Anonymous poster hash: 80679...7f6 Nr 1: hovedproblemet for deg er altså at det er vanskelig å få tak i læreren? Da foreslår jeg at du bruker meldingsboka slik den er ment å brukes. De fleste skoler har mer enn nok tid til samarbeid. Også er det vel ikke akkurat sånn at skolene skal drive opplæring av nyansatte, det er derfor man har noe som heter lærerskole. På mange skoler har man fadderordninger, som tar seg av det nyutdannede måtte lure på. 2: du mener altså, virkelig, at gode lærere skal bruke tid på å løfte dårlige lærere? Hvem skal det virke motiverende for? Dårlige lærere er et ledelsesproblem, det skal ikke gå utover et helt kollegie. Vi samarbeider helt fint, og nok i massevis, slik vi gjør i dag. Vi samarbeider faktisk på kveldstid også, både på nett og telefon. Med KS sitt forslag vil mer tid gå bort i pålagte møter og dårlige kurs. Å tro at du lettere vil få tak i lærere hvis vi er mer på jobb er derfor en utopi. 3: her svarer du på ingen måte på det jeg spør om. Rektorene er ikke KS. Jeg setter pris på svarene dine, kom gjerne med motargumenter til mine. Anonymous poster hash: 88516...f4c
Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #117 Skrevet 16. august 2014 Hvorfor skal vi slutte med å påpeke hva streiken handler om, når det faktisk handler om det? Jeg kan godt skjønne at mange ikke har hørt om noe slikt tidligere, for det har ikke jeg heller. Det er uvirkelig at man må streike for å kunne gjøre en god jobb- jeg følger kritikerne der, men det er dessverre realitetene. Vi jobber lengre dager enn de fleste andre, helger og helligdager. "Dealen" vår med samfunnet er at vi arbeider mer når det trengs - når elevene er på skolen, og mindre når elevene ikke er på skolen. Så avspaserer vi time for time når det ikke er behov for oss, uten en krone i overtidsbetaling. Det er, uten sidestykke i norsk arbeidsliv, en svært god avtale for arbeidsgiver. Lærerne aksepterer den avtalen fordi den fungerer, har fungert i all sin tid og fungerer likt i alle verdens land til alle tider. Hvilken annen avtale mener du vil fungere? Til slutt ber jeg deg som kritiserer oss om å besvare mine spørsmål: 1. Hvorfor vil du ha en annen måte å drive skole på? 2. Hvorfor tror du skolen blir bedre med KS sitt forslag til arbeidstid? 3. Hvem tror du kan skole best? Lærerne eller byråkratene i KS? Håper du tar deg tid tll å svare meg. Jeg savner STERKT gode argumenter som kan få meg til å forandre mening!Anonymous poster hash: 88516...f4c 1: jeg oppfatter det som et problem at det er vansklig å få fatt i lærere og at det at de i liten grad befinner seg på samme sted til samme tid uten å undervise gjør samarbeid og opplæring av nyansatte vansklig.2: jeg tror mer tid felles for lærerene på sikt vil gjøre de nye og de dårligste lærerene bedre. Jeg tror også mer felles tid vil gjøre samarbeidet med andre enklere. 3: jeg tror lærerene kan den rene undervisningen best, men at rektorene bedre ser hvordan skolen som helhet kan bli bedre.Anonymous poster hash: 80679...7f6 Nr 1: hovedproblemet for deg er altså at det er vanskelig å få tak i læreren? Da foreslår jeg at du bruker meldingsboka slik den er ment å brukes. De fleste skoler har mer enn nok tid til samarbeid. Også er det vel ikke akkurat sånn at skolene skal drive opplæring av nyansatte, det er derfor man har noe som heter lærerskole. På mange skoler har man fadderordninger, som tar seg av det nyutdannede måtte lure på. 2: du mener altså, virkelig, at gode lærere skal bruke tid på å løfte dårlige lærere? Hvem skal det virke motiverende for? Dårlige lærere er et ledelsesproblem, det skal ikke gå utover et helt kollegie. Vi samarbeider helt fint, og nok i massevis, slik vi gjør i dag. Vi samarbeider faktisk på kveldstid også, både på nett og telefon. Med KS sitt forslag vil mer tid gå bort i pålagte møter og dårlige kurs. Å tro at du lettere vil få tak i lærere hvis vi er mer på jobb er derfor en utopi. 3: her svarer du på ingen måte på det jeg spør om. Rektorene er ikke KS. Jeg setter pris på svarene dine, kom gjerne med motargumenter til mine. Anonymous poster hash: 88516...f4c 1: kun skriftlig kontakt er veldig tidkrevende. Læreren kan heller ikke skrive ned sensetive informasjon der. Telefon er mye raskere og mer effektivt. Alle bedrifter driver opplæring av nyansatte. Om ikke skolene prioriterer det i det heletatt ser jeg det som et stort problem. Da er det ikke rart norske elever skårer dårlig på tester. 2: ja gode lærere bør få tid til og bruke tid på å løfte svakere lærere og lære opp nyansatte. 3: KS representerer skoleledelsen i denne sammenhengen på samme måte som Utdanningsforbundet representerer lærerene. Anonymous poster hash: 80679...7f6
Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #118 Skrevet 16. august 2014 Hvorfor skal vi slutte med å påpeke hva streiken handler om, når det faktisk handler om det? Jeg kan godt skjønne at mange ikke har hørt om noe slikt tidligere, for det har ikke jeg heller. Det er uvirkelig at man må streike for å kunne gjøre en god jobb- jeg følger kritikerne der, men det er dessverre realitetene. Vi jobber lengre dager enn de fleste andre, helger og helligdager. "Dealen" vår med samfunnet er at vi arbeider mer når det trengs - når elevene er på skolen, og mindre når elevene ikke er på skolen. Så avspaserer vi time for time når det ikke er behov for oss, uten en krone i overtidsbetaling. Det er, uten sidestykke i norsk arbeidsliv, en svært god avtale for arbeidsgiver. Lærerne aksepterer den avtalen fordi den fungerer, har fungert i all sin tid og fungerer likt i alle verdens land til alle tider. Hvilken annen avtale mener du vil fungere? Til slutt ber jeg deg som kritiserer oss om å besvare mine spørsmål: 1. Hvorfor vil du ha en annen måte å drive skole på? 2. Hvorfor tror du skolen blir bedre med KS sitt forslag til arbeidstid? 3. Hvem tror du kan skole best? Lærerne eller byråkratene i KS? Håper du tar deg tid tll å svare meg. Jeg savner STERKT gode argumenter som kan få meg til å forandre mening!Anonymous poster hash: 88516...f4c 1: jeg oppfatter det som et problem at det er vansklig å få fatt i lærere og at det at de i liten grad befinner seg på samme sted til samme tid uten å undervise gjør samarbeid og opplæring av nyansatte vansklig.2: jeg tror mer tid felles for lærerene på sikt vil gjøre de nye og de dårligste lærerene bedre. Jeg tror også mer felles tid vil gjøre samarbeidet med andre enklere. 3: jeg tror lærerene kan den rene undervisningen best, men at rektorene bedre ser hvordan skolen som helhet kan bli bedre.Anonymous poster hash: 80679...7f6 Nr 1: hovedproblemet for deg er altså at det er vanskelig å få tak i læreren? Da foreslår jeg at du bruker meldingsboka slik den er ment å brukes. De fleste skoler har mer enn nok tid til samarbeid. Også er det vel ikke akkurat sånn at skolene skal drive opplæring av nyansatte, det er derfor man har noe som heter lærerskole. På mange skoler har man fadderordninger, som tar seg av det nyutdannede måtte lure på. 2: du mener altså, virkelig, at gode lærere skal bruke tid på å løfte dårlige lærere? Hvem skal det virke motiverende for? Dårlige lærere er et ledelsesproblem, det skal ikke gå utover et helt kollegie. Vi samarbeider helt fint, og nok i massevis, slik vi gjør i dag. Vi samarbeider faktisk på kveldstid også, både på nett og telefon. Med KS sitt forslag vil mer tid gå bort i pålagte møter og dårlige kurs. Å tro at du lettere vil få tak i lærere hvis vi er mer på jobb er derfor en utopi. 3: her svarer du på ingen måte på det jeg spør om. Rektorene er ikke KS. Jeg setter pris på svarene dine, kom gjerne med motargumenter til mine. Anonymous poster hash: 88516...f4c 1: kun skriftlig kontakt er veldig tidkrevende. Læreren kan heller ikke skrive ned sensetive informasjon der. Telefon er mye raskere og mer effektivt. Alle bedrifter driver opplæring av nyansatte. Om ikke skolene prioriterer det i det heletatt ser jeg det som et stort problem. Da er det ikke rart norske elever skårer dårlig på tester.2: ja gode lærere bør få tid til og bruke tid på å løfte svakere lærere og lære opp nyansatte. 3: KS representerer skoleledelsen i denne sammenhengen på samme måte som Utdanningsforbundet representerer lærerene.Anonymous poster hash: 80679...7f6 Hvor står det i forslaget til avtale at tiden på skolen skal brukes til flere møter og dårligere kurs? Avtalen legger jo derimot opp til sterkere vern av planleggings og rettetid for lærerene. Anonymous poster hash: 80679...7f6
Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #119 Skrevet 16. august 2014 Hvorfor skal vi slutte med å påpeke hva streiken handler om, når det faktisk handler om det? Jeg kan godt skjønne at mange ikke har hørt om noe slikt tidligere, for det har ikke jeg heller. Det er uvirkelig at man må streike for å kunne gjøre en god jobb- jeg følger kritikerne der, men det er dessverre realitetene. Vi jobber lengre dager enn de fleste andre, helger og helligdager. "Dealen" vår med samfunnet er at vi arbeider mer når det trengs - når elevene er på skolen, og mindre når elevene ikke er på skolen. Så avspaserer vi time for time når det ikke er behov for oss, uten en krone i overtidsbetaling. Det er, uten sidestykke i norsk arbeidsliv, en svært god avtale for arbeidsgiver. Lærerne aksepterer den avtalen fordi den fungerer, har fungert i all sin tid og fungerer likt i alle verdens land til alle tider. Hvilken annen avtale mener du vil fungere? Til slutt ber jeg deg som kritiserer oss om å besvare mine spørsmål: 1. Hvorfor vil du ha en annen måte å drive skole på? 2. Hvorfor tror du skolen blir bedre med KS sitt forslag til arbeidstid? 3. Hvem tror du kan skole best? Lærerne eller byråkratene i KS? Håper du tar deg tid tll å svare meg. Jeg savner STERKT gode argumenter som kan få meg til å forandre mening!Anonymous poster hash: 88516...f4c 1: jeg oppfatter det som et problem at det er vansklig å få fatt i lærere og at det at de i liten grad befinner seg på samme sted til samme tid uten å undervise gjør samarbeid og opplæring av nyansatte vansklig.2: jeg tror mer tid felles for lærerene på sikt vil gjøre de nye og de dårligste lærerene bedre. Jeg tror også mer felles tid vil gjøre samarbeidet med andre enklere. 3: jeg tror lærerene kan den rene undervisningen best, men at rektorene bedre ser hvordan skolen som helhet kan bli bedre.Anonymous poster hash: 80679...7f6 Nr 1: hovedproblemet for deg er altså at det er vanskelig å få tak i læreren? Da foreslår jeg at du bruker meldingsboka slik den er ment å brukes. De fleste skoler har mer enn nok tid til samarbeid. Også er det vel ikke akkurat sånn at skolene skal drive opplæring av nyansatte, det er derfor man har noe som heter lærerskole. På mange skoler har man fadderordninger, som tar seg av det nyutdannede måtte lure på. 2: du mener altså, virkelig, at gode lærere skal bruke tid på å løfte dårlige lærere? Hvem skal det virke motiverende for? Dårlige lærere er et ledelsesproblem, det skal ikke gå utover et helt kollegie. Vi samarbeider helt fint, og nok i massevis, slik vi gjør i dag. Vi samarbeider faktisk på kveldstid også, både på nett og telefon. Med KS sitt forslag vil mer tid gå bort i pålagte møter og dårlige kurs. Å tro at du lettere vil få tak i lærere hvis vi er mer på jobb er derfor en utopi. 3: her svarer du på ingen måte på det jeg spør om. Rektorene er ikke KS. Jeg setter pris på svarene dine, kom gjerne med motargumenter til mine. Anonymous poster hash: 88516...f4c 1: kun skriftlig kontakt er veldig tidkrevende. Læreren kan heller ikke skrive ned sensetive informasjon der. Telefon er mye raskere og mer effektivt. Alle bedrifter driver opplæring av nyansatte. Om ikke skolene prioriterer det i det heletatt ser jeg det som et stort problem. Da er det ikke rart norske elever skårer dårlig på tester.2: ja gode lærere bør få tid til og bruke tid på å løfte svakere lærere og lære opp nyansatte. 3: KS representerer skoleledelsen i denne sammenhengen på samme måte som Utdanningsforbundet representerer lærerene.Anonymous poster hash: 80679...7f6 Hvor står det i forslaget til avtale at tiden på skolen skal brukes til flere møter og dårligere kurs? Avtalen legger jo derimot opp til sterkere vern av planleggings og rettetid for lærerene.Anonymous poster hash: 80679...7f6 Skulle gjerne svart mer, men nå må jeg gå på jobb. Anonymous poster hash: 80679...7f6
mamma_bergen Skrevet 16. august 2014 #120 Skrevet 16. august 2014 Så lenge klasserommene duger som arbeidsplass til elevene så kan de fint brukes til retting av prøver og forberedelser også. En annen ting jeg finner en smule betenkelig er all den sensitive informasjonen som dras ut av skolen og inn i private hjem. I tillegg til alle forstyrrelser som er hjemme så tror jeg i tillegg at en viss tvungen tid på arbeidsplassen fører til bedre utnyttelse av timene. Jobber selv i helsevesenet og dersom lærere tror de er alene om å ikke ha en egnet kontorplass så er de hjertelig velkommen til oss. Der flyr man rundt og leter etter en ledig pc både titt og ofte! Anonymous poster hash: 467c3...c92 Vi tror ikke vi er alene om å ikke ha en egnet kontorplass. Det er likevel forskjell på å fly rundt å leite etter ei datamaskin, for å føre logg slik frisørtimen til fru Iversen klokka 15.10 på torsdag, ikke blir bortglemt - eller hva det nå er dere gjør, og å forberede 5 x 45 minutter med differensiert undervisning daglig, føre fravær, skrive anmerkninger, skrive mail til foreldre, osv. Anonymous poster hash: db937...da6 Hehe, ja, det er det eneste vi loggfører Du skulle bare visst hvor mye tid man bruker til administrative ting. Og det er viktige ting, men det går selv om man har mennesker som sjokker rundt og maser, telefoner som ringer osv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå