Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #1 Skrevet 15. august 2014 De har hatt fleksibel arbeidstid å lange tider nå, og resultatene av de nasjonale prøvene viser jo at dette ikke fungerer!!! Nå får også de bli på sin arbeidsplass gjennom hele arbeidsdagen, så kanskje den norske skole blir litt bedre!! Møkka lei av å høre hvor dedikerte alle lærere er, at det er et "kall" å være lærer og slikt tull. Bli på arbeidsplassen din, og gjør jobben din som alle andre. Konfetansetimer som må taes på kveldstid, får de få avspasert for, ellers ingen avspasering!! Anonymous poster hash: 3ec6c...f15
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #2 Skrevet 15. august 2014 Helt enig!! Fader meg for en sytete arbeidsgruppe. Null sympati herfra. Har en ungdomskole elev her som har gledet seg hele sommeren til å begynne i åttende klasse. Nå er skolen stengt. Anonymous poster hash: 57723...251
Ladybird2014 Skrevet 15. august 2014 #4 Skrevet 15. august 2014 Jaaa!!! For i Finland, som alltid kommer bra ut på PISA, er de bundet til jobben hele tiden, og det funker så braaaa!!!!
Pippitussa Skrevet 15. august 2014 #5 Skrevet 15. august 2014 Les tråden: "lærere se hit (ang streiken)". Meget gode og reflekterte innlegg der.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #6 Skrevet 15. august 2014 De har hatt fleksibel arbeidstid å lange tider nå, og resultatene av de nasjonale prøvene viser jo at dette ikke fungerer!!! Nå får også de bli på sin arbeidsplass gjennom hele arbeidsdagen, så kanskje den norske skole blir litt bedre!! Møkka lei av å høre hvor dedikerte alle lærere er, at det er et "kall" å være lærer og slikt tull. Bli på arbeidsplassen din, og gjør jobben din som alle andre. Konfetansetimer som må taes på kveldstid, får de få avspasert for, ellers ingen avspasering!! Anonymous poster hash: 3ec6c...f15 Sett deg bedre inn i ting eller hold kjeft når du ikke vet hva du snakker om!! Anonymous poster hash: ed52c...36f
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #7 Skrevet 15. august 2014 De har hatt fleksibel arbeidstid å lange tider nå, og resultatene av de nasjonale prøvene viser jo at dette ikke fungerer!!! Nå får også de bli på sin arbeidsplass gjennom hele arbeidsdagen, så kanskje den norske skole blir litt bedre!! Møkka lei av å høre hvor dedikerte alle lærere er, at det er et "kall" å være lærer og slikt tull. Bli på arbeidsplassen din, og gjør jobben din som alle andre. Konfetansetimer som må taes på kveldstid, får de få avspasert for, ellers ingen avspasering!! Anonymous poster hash: 3ec6c...f15 Wow... Du har peiling! Anonymous poster hash: 03501...7db
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #8 Skrevet 15. august 2014 Jeg tror ikke at det er avgjørende om lærere er fysisk på jobb eller ei. Norsk skole er dårlig fordi det er faktisk skoletapere som blir lærere. De som sliter med matte og norsk i skolen selv skal lære det senere til andres barn? Norsk skole har også behov for mer god gammeldags disiplin, arbeidsro og mindre dilldall. Anonymous poster hash: 37b7a...ae2
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #9 Skrevet 15. august 2014 De har hatt fleksibel arbeidstid å lange tider nå, og resultatene av de nasjonale prøvene viser jo at dette ikke fungerer!!! Nå får også de bli på sin arbeidsplass gjennom hele arbeidsdagen, så kanskje den norske skole blir litt bedre!! Møkka lei av å høre hvor dedikerte alle lærere er, at det er et "kall" å være lærer og slikt tull. Bli på arbeidsplassen din, og gjør jobben din som alle andre. Konfetansetimer som må taes på kveldstid, får de få avspasert for, ellers ingen avspasering!! Anonymous poster hash: 3ec6c...f15 Sett deg bedre inn i ting eller hold kjeft når du ikke vet hva du snakker om!! Anonymous poster hash: ed52c...36f Du synes åpenbart at dagens ordning fungerer? Latterlig! PS: Så ufin du er i din kommentar, håper at du ikke har barn, der du lærer dét å snakke slik til andre! Skam deg!!! Anonymous poster hash: 3ec6c...f15
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #10 Skrevet 15. august 2014 Jaaa!!! For i Finland, som alltid kommer bra ut på PISA, er de bundet til jobben hele tiden, og det funker så braaaa!!!! Helt enig!! Anonymous poster hash: 3ec6c...f15
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #11 Skrevet 15. august 2014 Jeg tror ikke at det er avgjørende om lærere er fysisk på jobb eller ei. Norsk skole er dårlig fordi det er faktisk skoletapere som blir lærere. De som sliter med matte og norsk i skolen selv skal lære det senere til andres barn? Norsk skole har også behov for mer god gammeldags disiplin, arbeidsro og mindre dilldall. Anonymous poster hash: 37b7a...ae2 For at det skal kunne gjøres noe med må det jo bli mer attraktivt å bli lærer. All negativiteten rundt læreryrket får ikke folk til å velge lærerstudiet? og folk som sier at lærere bare syter, må jo se på hva dere selv skriver om lærere her inne. Hvem ønsker vel å velge en yrkesvei der det følger med så mye negativ omtale? Dere som klager mest på lærerne, hva jobber dere egentlig med? Anonymous poster hash: 3d884...28e
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #12 Skrevet 15. august 2014 Jeg har faktisk litt forståelse for begge sider i denne saken, men det jeg ikke skjønner er hvorfor det er så utrolig mye vanskeligere for lærere å få til en god ordning med hjemmekontor. Hjemmekontor blir da mer og mer vanlig i veldig mange bransjer, og alle får til en god ordning med loggføring av timer, hvorfor får ikke lærere til det? Jeg må innrømme at det er revnende likegyldig for meg om lærere retter matteprøver på læreværelset på skolen torsdag ettermiddag eller ved kjøkkenbordet hjemme søndag formiddag, og så lenge de "stempler" inn hvor mye tid de bruker på f.eks sin egen PC skulle det vel heller ikke være noe problem for arbeidsgiver eller? Det viktigste er jo at tingene blir gjort, og at lærerne faktisk jobber det antall timer de skal? Anonymous poster hash: d1294...635
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #13 Skrevet 15. august 2014 Det aller viktigste er at barna våre lærer det de skal! Og akkurat nå gjør de ikke det!!! Anonymous poster hash: 3ec6c...f15
Pippitussa Skrevet 15. august 2014 #14 Skrevet 15. august 2014 Nei, men de lærer heller ikke alt de skal hvis alle lærere med utdannelse slutter pga for dårlige vilkår!
HvittHus Skrevet 15. august 2014 #15 Skrevet 15. august 2014 I min kommune er det halvparten av skolene som har nok og godkjente plasser til bruk for lærerne. Hvor skal disse andre lærerne sitte å gjøre arbeidet sitt mener du? På pultene til elevene?
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #16 Skrevet 15. august 2014 Jeg tror ikke at det er avgjørende om lærere er fysisk på jobb eller ei. Norsk skole er dårlig fordi det er faktisk skoletapere som blir lærere. De som sliter med matte og norsk i skolen selv skal lære det senere til andres barn? Norsk skole har også behov for mer god gammeldags disiplin, arbeidsro og mindre dilldall. Anonymous poster hash: 37b7a...ae2 For at det skal kunne gjøres noe med må det jo bli mer attraktivt å bli lærer. All negativiteten rundt læreryrket får ikke folk til å velge lærerstudiet? og folk som sier at lærere bare syter, må jo se på hva dere selv skriver om lærere her inne. Hvem ønsker vel å velge en yrkesvei der det følger med så mye negativ omtale? Dere som klager mest på lærerne, hva jobber dere egentlig med? Anonymous poster hash: 3d884...28e Hvis man skal gjøre det mer attraktivt å bli lærer så må først lærerne selv slutte å syte over hvro forferdelig de har det! Slik jeg ser det er det lærerne selv som skaper det emste av negativiteten rundt sitt eget yrke! Anonymous poster hash: 481d4...34a
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #17 Skrevet 15. august 2014 I min kommune er det halvparten av skolene som har nok og godkjente plasser til bruk for lærerne. Hvor skal disse andre lærerne sitte å gjøre arbeidet sitt mener du? På pultene til elevene? På skolen her er det faktisk helt vanlig at lærerne sitter i sitt tomme klasserom og jobbet etter at elevene har gått hjem ja. I alle klasserommene har læreren en arbeidsplass (i gamle dager het det kateter, nå har arbeidsplassen blitt flyttet inn i hjørnet, men den er der fremdeles) Er vel heller ingen som har forlangt at lærerne skal jobbe 43,5 time i uka på skolen heller, så de får brukt arbeidsplassen sin hjemme også. KS sier jo i alle intervjuer nå også at det ikke er noe krav fra dem at lærerne skal ha bundet arbeidstid i 7,5 time på skolen, bare at de må være litt mer på skolen så det blir lettere å samarbeide med andre lærere, foreldre å få tak i lærerne osv. Resten av tiden åpner de for hjemmekontor.... Anonymous poster hash: d1294...635
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #18 Skrevet 15. august 2014 Jeg kjenner ganske mange lærere og har aldri hørt syting. Media hauser det opp noe helt vilt. Anonymous poster hash: 29953...b7c
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #19 Skrevet 15. august 2014 Jeg tror ikke at det er avgjørende om lærere er fysisk på jobb eller ei. Norsk skole er dårlig fordi det er faktisk skoletapere som blir lærere. De som sliter med matte og norsk i skolen selv skal lære det senere til andres barn? Norsk skole har også behov for mer god gammeldags disiplin, arbeidsro og mindre dilldall.Anonymous poster hash: 37b7a...ae2 For at det skal kunne gjøres noe med må det jo bli mer attraktivt å bli lærer. All negativiteten rundt læreryrket får ikke folk til å velge lærerstudiet? og folk som sier at lærere bare syter, må jo se på hva dere selv skriver om lærere her inne. Hvem ønsker vel å velge en yrkesvei der det følger med så mye negativ omtale? Dere som klager mest på lærerne, hva jobber dere egentlig med? Anonymous poster hash: 3d884...28e Mange av oss er leger, og vet hva det vil si å måtte være på jobb samt jobbe overtid som hverken avspaseres eller betales. I snitt jobbes det av leger ca 3200 årsverk gratis i offentlig norsk helsevesen. Så jeg synes det er helt utrolig hvordan lærerne kan protestere som de gjør nå. Men ok, dette legges merke til, særlig hos oss som jobber betydelig mer enn den gjengse lærer. Anonymous poster hash: 1afd4...9b5
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #20 Skrevet 15. august 2014 De har hatt fleksibel arbeidstid å lange tider nå, og resultatene av de nasjonale prøvene viser jo at dette ikke fungerer!!! Nå får også de bli på sin arbeidsplass gjennom hele arbeidsdagen, så kanskje den norske skole blir litt bedre!! Møkka lei av å høre hvor dedikerte alle lærere er, at det er et "kall" å være lærer og slikt tull. Bli på arbeidsplassen din, og gjør jobben din som alle andre. Konfetansetimer som må taes på kveldstid, får de få avspasert for, ellers ingen avspasering!! Anonymous poster hash: 3ec6c...f15 Sett deg bedre inn i ting eller hold kjeft når du ikke vet hva du snakker om!! Anonymous poster hash: ed52c...36f Du synes åpenbart at dagens ordning fungerer? Latterlig! PS: Så ufin du er i din kommentar, håper at du ikke har barn, der du lærer dét å snakke slik til andre! Skam deg!!! Anonymous poster hash: 3ec6c...f15 Nei, alle skal på død og liv ha noe å si om lærerstanden uten at de har peiling på hvordan en lærers hverdag er. Alle tror de bare har ferie og går hjem tidlig hver dag. Er det noen som skal skamme seg så er det de..Hvorfor skal alle spy ut så mye drit og ha så mange meninger om dette yrket? Lærerne tenker mer på elevene her og hva slags vurderinger, tilbakemeldinger osv. som vil komme elevene bedre til gode om de får sitte i ro og fred hjemme å arbeide. Er vel ikke så vanskelig å få inn i hode det vel? Hvorfor skal alle bry seg om hvor og når en lærer arbeider? Hovedsaken er at så lenge arbeidet blir gjort så spiller det vel ingen rolle. Kvaliteten kan fort bli verre om KS får vilja si. De har heller ikke så bra innsyn i en lærers hverdag, de sitter som kontorrotter og synser om hva som er bra eller ikke. De vil følge de landene der ting har gått dårligere, jippi!! Så folk kan passe sine egne saker, for de fleste har ikke peil på hva en lærer gjør i løpet av en dag. Jeg hadde ikke det før jeg heller, men nå vet jeg bedre. Anonymous poster hash: ed52c...36f
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #21 Skrevet 15. august 2014 Jeg tror ikke at det er avgjørende om lærere er fysisk på jobb eller ei. Norsk skole er dårlig fordi det er faktisk skoletapere som blir lærere. De som sliter med matte og norsk i skolen selv skal lære det senere til andres barn? Norsk skole har også behov for mer god gammeldags disiplin, arbeidsro og mindre dilldall. Anonymous poster hash: 37b7a...ae2 For at det skal kunne gjøres noe med må det jo bli mer attraktivt å bli lærer. All negativiteten rundt læreryrket får ikke folk til å velge lærerstudiet? og folk som sier at lærere bare syter, må jo se på hva dere selv skriver om lærere her inne. Hvem ønsker vel å velge en yrkesvei der det følger med så mye negativ omtale? Dere som klager mest på lærerne, hva jobber dere egentlig med? Anonymous poster hash: 3d884...28e Men det er lærerene selv som legger opp til dette. Jeg hadde i utgangspunktet respekt for yrket og jeg er ikke en person som ofte rakker ned på en hel yrkesgruppe. Mener f.eks at barnehageansatte og sykepleiere gjør en kjempe jobb og burde hatt bedre betingelser. Når det gjelder lærerene har jeg rett og slett sett meg lei på all klagingen og jeg tror den bunner i at de aldri har sett hvordan normale menneskers arbeidsdag ser ut. Jeg mener de selv har bidratt til at yrket mister respekten og ikke tiltrekker seg kvalifiserte søkere på studiet. Videre er det mange yrkesgrupper som gjør en viktig jobb, men lærerene ser ut til å mene at de er i en særstilling. Hva med leger, ambulansepersonell og politi? Det er misforstått at alle andre yrkesgrupper får overtidsbetalt og mange sitter i møter langt utover kvelden. Kanskje tjener de noe mer enn lærerene, men dette visste lærerene om da de valgte yrket og de har ferie de fleste bare kan drømme om. Synes også at de burde se om de har overveldende støtte i befolkningen, hvis målet da er å ikke bli mer upopulære. Anonymous poster hash: e9b08...853
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #22 Skrevet 15. august 2014 I min kommune er det halvparten av skolene som har nok og godkjente plasser til bruk for lærerne. Hvor skal disse andre lærerne sitte å gjøre arbeidet sitt mener du? På pultene til elevene? På klasserommene etter skoletid, slik lærere i blant annet Finland, Russland og andre land gjør? Land som ligger foran Norge resultatmessig? Lærere retter vel ikke prøvene mens det pågår undervisning i klasserommet? Anonymous poster hash: 31887...6ba
HvittHus Skrevet 15. august 2014 #23 Skrevet 15. august 2014 I min kommune er det halvparten av skolene som har nok og godkjente plasser til bruk for lærerne. Hvor skal disse andre lærerne sitte å gjøre arbeidet sitt mener du? På pultene til elevene? På klasserommene etter skoletid, slik lærere i blant annet Finland, Russland og andre land gjør? Land som ligger foran Norge resultatmessig? Lærere retter vel ikke prøvene mens det pågår undervisning i klasserommet? Anonymous poster hash: 31887...6ba Så lærerne skal altså ta til takke med en arbeidsplass hvor det ikke er tilrettelagt for arbeid? De skal dra med seg rettebunker, bøker, utstyr, pc etc inn i klasserommet etter skoleslutt? Jeg lurer på hvor mange andre arbeidstakere i samme situasjon som lærerne ville godtatt en slik ambulerende arbeidsplass. Mannen jobber i Bufetat, og der omorganiseres det hele tiden. Det siste nye var at de skulle dele tre pulter på det tredobbelte antall arbeidstakere. Jeg skal si det ble opprør! Når man jobber i et yrke med mye papirarbeid, trenger man sine egen faste arbeidsplass. Det gjør lærerne også!
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #24 Skrevet 15. august 2014 I min kommune er det halvparten av skolene som har nok og godkjente plasser til bruk for lærerne. Hvor skal disse andre lærerne sitte å gjøre arbeidet sitt mener du? På pultene til elevene? På klasserommene etter skoletid, slik lærere i blant annet Finland, Russland og andre land gjør? Land som ligger foran Norge resultatmessig? Lærere retter vel ikke prøvene mens det pågår undervisning i klasserommet? Anonymous poster hash: 31887...6ba Så lærerne skal altså ta til takke med en arbeidsplass hvor det ikke er tilrettelagt for arbeid? De skal dra med seg rettebunker, bøker, utstyr, pc etc inn i klasserommet etter skoleslutt? Jeg lurer på hvor mange andre arbeidstakere i samme situasjon som lærerne ville godtatt en slik ambulerende arbeidsplass. Mannen jobber i Bufetat, og der omorganiseres det hele tiden. Det siste nye var at de skulle dele tre pulter på det tredobbelte antall arbeidstakere. Jeg skal si det ble opprør! Når man jobber i et yrke med mye papirarbeid, trenger man sine egen faste arbeidsplass. Det gjør lærerne også! Mange som jobber i åpent landskap med mye støy, blant annet på inkassobyråer der det er høyt stressnivå og veldig viktig å ikke si/skrive feil. At de må bære på retterbunker fra et rom til et annet - det er vel bare bra for dem som har stillesittende yrke. Anonymous poster hash: 31887...6ba
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #25 Skrevet 15. august 2014 I min kommune er det halvparten av skolene som har nok og godkjente plasser til bruk for lærerne. Hvor skal disse andre lærerne sitte å gjøre arbeidet sitt mener du? På pultene til elevene? På klasserommene etter skoletid, slik lærere i blant annet Finland, Russland og andre land gjør? Land som ligger foran Norge resultatmessig? Lærere retter vel ikke prøvene mens det pågår undervisning i klasserommet? Anonymous poster hash: 31887...6ba Så lærerne skal altså ta til takke med en arbeidsplass hvor det ikke er tilrettelagt for arbeid? De skal dra med seg rettebunker, bøker, utstyr, pc etc inn i klasserommet etter skoleslutt? Jeg lurer på hvor mange andre arbeidstakere i samme situasjon som lærerne ville godtatt en slik ambulerende arbeidsplass. Mannen jobber i Bufetat, og der omorganiseres det hele tiden. Det siste nye var at de skulle dele tre pulter på det tredobbelte antall arbeidstakere. Jeg skal si det ble opprør! Når man jobber i et yrke med mye papirarbeid, trenger man sine egen faste arbeidsplass. Det gjør lærerne også! Akkurat det at de må dra med seg rettebunken blir vell ikke noe argument. Det blir kortere vei å bære den til klasserommet (eller bare å la den ligge der til rettingen starter) enn å dra den med seg hjem. Ellers har lærerene her et kontor for hvert trinn der hver lærer har sin pult, det er hyller til bøker ol og døra kan låses. Anonymous poster hash: 80679...7f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå