Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #51 Skrevet 15. august 2014 Her har 10-åringen 6 timer på skolen, ringer ut 14.10. Han er da hjemme ca 14.30. Læreren hans har tvungen skoletid fra 8 til 14.30, da reiser han hjem. Han vil ikke ha telefoner fra foreldre på "fritiden" sin og leverer ikke ut mobilnummeret sitt, mailen leser han når han kommer på skolen neste morgen. Han er ingen dårlig lærer, men han er umulig å få tak i. Om noe har skjedd på skolen snakker jeg med sønnen min tidligst klokken 14.30 når han kommer hjem fra skolen, men da er det for sent å få tak i læreren den dagen. Skriver jeg en mail leser han den riktignok før det ringer inn neste dag, men er det nok om det har vært en episode på skolen den dagen. Hadde lærerne hatt tvungen kontortid til 15.30 hadde det faktisk vært mulig å få tak i de om ettermiddagen, og om ting har skjedd finner lærerne også hverandre og kan snakke om tingene. Har det f.eks skjedd noe i gymtimen kan jeg ringe læreren også kan læreren gå og finne gymlæreren også kan de snakke sammen om hvordan tingene skal håndteres. Samarbeid blir mulig. Anonymous poster hash: d1294...635 Da hadde jeg tatt det opp med læreren - men han skal ha 35 timer bundet tid på skolen i barneskolen, så det høres merkelig ut om han drar hjem halv 3 hver dag. Anonymous poster hash: db937...da6
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #52 Skrevet 15. august 2014 Til alle dere som er negative til lærere: vi har et rekrutteringsproblem i Norge. Det fører til at mange uten riktig utdannelse må jobbe i skolene. Ved Universitetet i Oslo, Norges største universitet, er det under 25% av de som starter på lektorutdannelse i realfag som fullfører. Ja, det er like hardt som andre realfagutdanninger, men belønningen etter endt utdannelse er ikke stor nok og etter alt dere skriver om lærere så er det virkelig ikke rart at nesten ingen fullfører. At dere ikke tar deres egne barns utdannelse mer seriøst er helt utrolig. Så mye unødvendig dere klarer å lire av dere her, så vil jeg tro at det beste for deres barn hadde vært å bli undervist hjemme? dere er jo tydeligvis både flinkere og vet mer om læreryrket enn lærerne selv. Anonymous poster hash: 3d884...28e
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #53 Skrevet 15. august 2014 Lærerne har hatt det altfor sløvt i altfor mange år. På tide å stramme opp! Anonymous poster hash: 3ec6c...f15
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #54 Skrevet 15. august 2014 Jeg har faktisk litt forståelse for begge sider i denne saken, men det jeg ikke skjønner er hvorfor det er så utrolig mye vanskeligere for lærere å få til en god ordning med hjemmekontor. Hjemmekontor blir da mer og mer vanlig i veldig mange bransjer, og alle får til en god ordning med loggføring av timer, hvorfor får ikke lærere til det? Jeg må innrømme at det er revnende likegyldig for meg om lærere retter matteprøver på læreværelset på skolen torsdag ettermiddag eller ved kjøkkenbordet hjemme søndag formiddag, og så lenge de "stempler" inn hvor mye tid de bruker på f.eks sin egen PC skulle det vel heller ikke være noe problem for arbeidsgiver eller? Det viktigste er jo at tingene blir gjort, og at lærerne faktisk jobber det antall timer de skal? Anonymous poster hash: d1294...635 Dessuten, den dagen man begynner å registrere arbeidstimer vil det være lettere å se hvor mange lærere som jobber mer enn normert, og evt. gjøre noe for å unngå at de sliter seg ut (går også andre veien, de som ikke jobber blir synlig). Kjenner mange lærere som jobber mye mer enn sin normert arbeidstid, men i motsetning til de som jobber i privat næring og registrerer timer blir det ikke registrert noe sted. Kunnskap er makt, og for egen del har antallet (ubetalt, selvsagt) overtidstimer registrert i systemet vært nyttig i lønnsforhandlinger. Samme for mannen, forøvrig. Anonymous poster hash: a151d...905
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #55 Skrevet 15. august 2014 De har hatt fleksibel arbeidstid å lange tider nå, og resultatene av de nasjonale prøvene viser jo at dette ikke fungerer!!! Nå får også de bli på sin arbeidsplass gjennom hele arbeidsdagen, så kanskje den norske skole blir litt bedre!! Møkka lei av å høre hvor dedikerte alle lærere er, at det er et "kall" å være lærer og slikt tull. Bli på arbeidsplassen din, og gjør jobben din som alle andre. Konfetansetimer som må taes på kveldstid, får de få avspasert for, ellers ingen avspasering!! Anonymous poster hash: 3ec6c...f15 Jeg har ikke lest noe forskning som underbygger det du skriver og jeg har tatt master i utdanningsvitenskap. Mye kan gjøres for å bedre norsk skole, men å gjennomføre bundet arbeidstid er nok ikke ett av dem. At du tilsynelatende bare tror det er EN faktor som kan bedre resultatene til norske elever er ikke mindre enn latterlig. Om det tror jeg faktisk du er helt alene. Det hadde vært fint om du satt deg litt dypere inn i skolepolitikk og undervisningskunnskap, før du uttalte deg så bombastisk. Mye forskning er gjort på hvordan man kan få en bedre skole, bli en bedre lærer og hvordan man kan lære bort bedre til elevene. Sett deg ned og les en halvtime og du vil bli uendelig mye klokere enn det utsagnet du hadde her vil tilsi. Anonymous poster hash: 1faf5...b20
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #56 Skrevet 15. august 2014 Så lenge klasserommene duger som arbeidsplass til elevene så kan de fint brukes til retting av prøver og forberedelser også. En annen ting jeg finner en smule betenkelig er all den sensitive informasjonen som dras ut av skolen og inn i private hjem. I tillegg til alle forstyrrelser som er hjemme så tror jeg i tillegg at en viss tvungen tid på arbeidsplassen fører til bedre utnyttelse av timene.Jobber selv i helsevesenet og dersom lærere tror de er alene om å ikke ha en egnet kontorplass så er de hjertelig velkommen til oss. Der flyr man rundt og leter etter en ledig pc både titt og ofte!Anonymous poster hash: 467c3...c92 Vi tror ikke vi er alene om å ikke ha en egnet kontorplass.Det er likevel forskjell på å fly rundt å leite etter ei datamaskin, for å føre logg slik frisørtimen til fru Iversen klokka 15.10 på torsdag, ikke blir bortglemt - eller hva det nå er dere gjør, og å forberede 5 x 45 minutter med differensiert undervisning daglig, føre fravær, skrive anmerkninger, skrive mail til foreldre, osv. Anonymous poster hash: db937...da6 Ok, så du tror st legene flyr rundt og leter etter en ledig pc for å få notert ned frisørtimer og annet svada??? Her er det virkelig ikke bare meg som er dårlig opplyst. Svaret ditt forteller i hvertfall meg at dere har null peiling på andres yrkesgrupper og hvordan dagene våre er. Anonymous poster hash: 467c3...c92
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #57 Skrevet 15. august 2014 De har hatt fleksibel arbeidstid å lange tider nå, og resultatene av de nasjonale prøvene viser jo at dette ikke fungerer!!! Nå får også de bli på sin arbeidsplass gjennom hele arbeidsdagen, så kanskje den norske skole blir litt bedre!! Møkka lei av å høre hvor dedikerte alle lærere er, at det er et "kall" å være lærer og slikt tull. Bli på arbeidsplassen din, og gjør jobben din som alle andre. Konfetansetimer som må taes på kveldstid, får de få avspasert for, ellers ingen avspasering!! Anonymous poster hash: 3ec6c...f15 Jeg har ikke lest noe forskning som underbygger det du skriver og jeg har tatt master i utdanningsvitenskap. Mye kan gjøres for å bedre norsk skole, men å gjennomføre bundet arbeidstid er nok ikke ett av dem. At du tilsynelatende bare tror det er EN faktor som kan bedre resultatene til norske elever er ikke mindre enn latterlig. Om det tror jeg faktisk du er helt alene. Det hadde vært fint om du satt deg litt dypere inn i skolepolitikk og undervisningskunnskap, før du uttalte deg så bombastisk. Mye forskning er gjort på hvordan man kan få en bedre skole, bli en bedre lærer og hvordan man kan lære bort bedre til elevene. Sett deg ned og les en halvtime og du vil bli uendelig mye klokere enn det utsagnet du hadde her vil tilsi. Anonymous poster hash: 1faf5...b20 Javel, hvis det er så forbaska mye kunnskap ute og går ift hvordan bedre den norske skole, hvorfor i helvete er det ingen som bruker denne kunnskapen?? Den norske skole suger max! Det er vel de fleste enig om...??!!! Anonymous poster hash: 3ec6c...f15
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #58 Skrevet 15. august 2014 Jeg skal prøve å forklare hvorfor jeg støtter streiken ved å se på alle disse påstandene som kommer om oss lærere for tiden Dette er basert på min personlige erfaring som lærer på vgs, det betyr selvfølgelig ikke at alle lærere har det akkurat slikt, eller at det ikke finnes noen late dårlige lærere, men jeg tror ikke den beste måten å bli kvitt dårlige lærere eller å tiltrekke seg nye gode lærere på, er den arbeidstidsavtalen som KS har foreslått. Påstand 1: Lærere jobber ikke og har ferie hele tiden, og har bare godt av å endelig gjøre noe. Jeg (og alle andre lærere) arbeider minimum 43 timer uken i snitt (og om du kjenner en lærer som ikke gjør dette, så ikke straff alle oss andre for det, det får være et problem for denne lærers personalansvarlig). For min del er disse 43 timer fordelt som ca. 29 timers bunden tid på skolen og de siste 14 timer disponerer jeg selv. Ferien er i stor grad tvungen avspasering av de timene jeg jobber mer enn 37 timer hver uke, lærere har bare 4,5 ukers ferie. Påstand 2: Lærene må være på skolen mer så de kan samarbeide. Jeg underviser ca. 17-18 ganger 45 minutter om uken, så da er det stadig 16 timer av de 29 tilbake som bunden tid på skolen, som kan brukes til å få tid til møter og samarbeid. Vi har avdelingsmøter, teammøter, seksjonsmøter og så videre. Vi snakker sammen, vi samarbeider om undervisning og ideer, vi diskuterer vurdering og elevsaker og alt som ellers skjer på en skole. Det er foreslått 7,5 timers bunden tid per dag. Grunnen til jeg ikke ønsker dette er overraskende nok for elevenes del Lærerjobben er ikke firkantet og lik gjennom hele året. Noen perioder (for eksempel rett før jul hos oss) er fulle av tentamener, fagsamtaler, midtveisvurderinger til elevene og så videre. I disse perioder jobber jeg gjerne mye mer enn 43 timer på en uke for å rette alle innleverte prøver (helst innen en uke), så elevene raskt kan få dem igjen mens de stadig husker og får utbytte av tilbakemeldinger og fremovermeldinger. Hvis jeg da en uke jobber 63 timer (og det skjer faktisk) har jeg 20 timer til gode og kan for eksempel gå hjem tidlig siste uken før jul når det er ro på igjen. Dette er til elevenes beste! At de får vurderinger og oppfølgning når de trenger det. Jeg jobber forresten mye på skolen, og er i snitt på skolen minst 7,5 timer per dag. Det jeg protesterer mot er mangel på fleksibilitet til å gjøre min jobb best mulig. Påstand 3: Lærene er late og jobber ikke fordi de bare gjør det samme hvert år. Jeg kan med god samvittighet si at jeg jobber mine 43 timer i snitt på et år. Jeg har jobbet som lærer i 5 år og det er ikke bare å vende bunken. Tenk deg dette. Du skal forklare om den spesielle relativitetsteori (på engelsk siden du underviser på IB, men det samme tema finnes i fysikk 2) til ca. 18-årige fysikk elever, på en måte som får dem til å forstå. Tror du ikke jeg må lese over dette ganske vanskelige stoffet, når det kanskje er et eller to år siden sist jeg forklarede det til elever? Eller regne gjennom utledninger og eksempler som jeg skal gjøre på tavlen? I tillegg må jeg velge ut oppgaver til lekser som passer til denne klassen og ikke siste års, rette lekseprøver, lage nye prøver og rette prøver, sette opp forsøk, rette rapporter, legge informasjon og planer ut på klassesiden, føre fravær og så videre. Neste time er kanskje å forklare hvordan en solcelle virker til en klasse med totalt umotiverte naturfagselever på bygg-og-anlegg. Det er ikke lett det heller. Og jeg har som oftes 4 klasser + kontaktlærer funksjon og noen andre småting. Å være lærer er helt ærlig en super jobb, men det er ikke fordi jeg ikke jobber, men fordi jeg liker jobben min, liker å planlegge morsomme, gode opplegg og timer, liker elevene og tolererer rettingen Hele forslaget til KS viser mistillit til lærene, gir dem mindre fleksibilitet til å gjøre jobben sin, tar bort overtidsbetaling hvis du er vikar for en annen lærer (og da må du jo gjøre ditt eget for-og etterarbeid senere) og gir oss flere kurs/plandager uten å gi oss mindre av noe annet i stedet. Og det var dagens utblåsning fra en lærer som bare smiler når folk sier at det må være sååå deilig å være lærer, for vi har jo så mye fri. Jeg syter aldri og jeg elsker jobben min, men det er ikke noe gøy å bli mistrodd og utskjelt. Anonymous poster hash: 639bd...4a4
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #59 Skrevet 15. august 2014 Det skulle selvfølgelig stå IKKE støtter streiken Jeg skal prøve å forklare hvorfor jeg støtter streiken ved å se på alle disse påstandene som kommer om oss lærere for tiden Dette er basert på min personlige erfaring som lærer på vgs, det betyr selvfølgelig ikke at alle lærere har det akkurat slikt, eller at det ikke finnes noen late dårlige lærere, men jeg tror ikke den beste måten å bli kvitt dårlige lærere eller å tiltrekke seg nye gode lærere på, er den arbeidstidsavtalen som KS har foreslått. Påstand 1: Lærere jobber ikke og har ferie hele tiden, og har bare godt av å endelig gjøre noe. Jeg (og alle andre lærere) arbeider minimum 43 timer uken i snitt (og om du kjenner en lærer som ikke gjør dette, så ikke straff alle oss andre for det, det får være et problem for denne lærers personalansvarlig). For min del er disse 43 timer fordelt som ca. 29 timers bunden tid på skolen og de siste 14 timer disponerer jeg selv. Ferien er i stor grad tvungen avspasering av de timene jeg jobber mer enn 37 timer hver uke, lærere har bare 4,5 ukers ferie. Påstand 2: Lærene må være på skolen mer så de kan samarbeide. Jeg underviser ca. 17-18 ganger 45 minutter om uken, så da er det stadig 16 timer av de 29 tilbake som bunden tid på skolen, som kan brukes til å få tid til møter og samarbeid. Vi har avdelingsmøter, teammøter, seksjonsmøter og så videre. Vi snakker sammen, vi samarbeider om undervisning og ideer, vi diskuterer vurdering og elevsaker og alt som ellers skjer på en skole. Det er foreslått 7,5 timers bunden tid per dag. Grunnen til jeg ikke ønsker dette er overraskende nok for elevenes del Lærerjobben er ikke firkantet og lik gjennom hele året. Noen perioder (for eksempel rett før jul hos oss) er fulle av tentamener, fagsamtaler, midtveisvurderinger til elevene og så videre. I disse perioder jobber jeg gjerne mye mer enn 43 timer på en uke for å rette alle innleverte prøver (helst innen en uke), så elevene raskt kan få dem igjen mens de stadig husker og får utbytte av tilbakemeldinger og fremovermeldinger. Hvis jeg da en uke jobber 63 timer (og det skjer faktisk) har jeg 20 timer til gode og kan for eksempel gå hjem tidlig siste uken før jul når det er ro på igjen. Dette er til elevenes beste! At de får vurderinger og oppfølgning når de trenger det. Jeg jobber forresten mye på skolen, og er i snitt på skolen minst 7,5 timer per dag. Det jeg protesterer mot er mangel på fleksibilitet til å gjøre min jobb best mulig. Påstand 3: Lærene er late og jobber ikke fordi de bare gjør det samme hvert år. Jeg kan med god samvittighet si at jeg jobber mine 43 timer i snitt på et år. Jeg har jobbet som lærer i 5 år og det er ikke bare å vende bunken. Tenk deg dette. Du skal forklare om den spesielle relativitetsteori (på engelsk siden du underviser på IB, men det samme tema finnes i fysikk 2) til ca. 18-årige fysikk elever, på en måte som får dem til å forstå. Tror du ikke jeg må lese over dette ganske vanskelige stoffet, når det kanskje er et eller to år siden sist jeg forklarede det til elever? Eller regne gjennom utledninger og eksempler som jeg skal gjøre på tavlen? I tillegg må jeg velge ut oppgaver til lekser som passer til denne klassen og ikke siste års, rette lekseprøver, lage nye prøver og rette prøver, sette opp forsøk, rette rapporter, legge informasjon og planer ut på klassesiden, føre fravær og så videre. Neste time er kanskje å forklare hvordan en solcelle virker til en klasse med totalt umotiverte naturfagselever på bygg-og-anlegg. Det er ikke lett det heller. Og jeg har som oftes 4 klasser + kontaktlærer funksjon og noen andre småting. Å være lærer er helt ærlig en super jobb, men det er ikke fordi jeg ikke jobber, men fordi jeg liker jobben min, liker å planlegge morsomme, gode opplegg og timer, liker elevene og tolererer rettingen Hele forslaget til KS viser mistillit til lærene, gir dem mindre fleksibilitet til å gjøre jobben sin, tar bort overtidsbetaling hvis du er vikar for en annen lærer (og da må du jo gjøre ditt eget for-og etterarbeid senere) og gir oss flere kurs/plandager uten å gi oss mindre av noe annet i stedet. Og det var dagens utblåsning fra en lærer som bare smiler når folk sier at det må være sååå deilig å være lærer, for vi har jo så mye fri. Jeg syter aldri og jeg elsker jobben min, men det er ikke noe gøy å bli mistrodd og utskjelt. Anonymous poster hash: 639bd...4a4 Anonymous poster hash: 639bd...4a4
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #60 Skrevet 15. august 2014 Så lenge klasserommene duger som arbeidsplass til elevene så kan de fint brukes til retting av prøver og forberedelser også. En annen ting jeg finner en smule betenkelig er all den sensitive informasjonen som dras ut av skolen og inn i private hjem. I tillegg til alle forstyrrelser som er hjemme så tror jeg i tillegg at en viss tvungen tid på arbeidsplassen fører til bedre utnyttelse av timene.Jobber selv i helsevesenet og dersom lærere tror de er alene om å ikke ha en egnet kontorplass så er de hjertelig velkommen til oss. Der flyr man rundt og leter etter en ledig pc både titt og ofte!Anonymous poster hash: 467c3...c92 Vi tror ikke vi er alene om å ikke ha en egnet kontorplass.Det er likevel forskjell på å fly rundt å leite etter ei datamaskin, for å føre logg slik frisørtimen til fru Iversen klokka 15.10 på torsdag, ikke blir bortglemt - eller hva det nå er dere gjør, og å forberede 5 x 45 minutter med differensiert undervisning daglig, føre fravær, skrive anmerkninger, skrive mail til foreldre, osv. Anonymous poster hash: db937...da6 Ok, så du tror st legene flyr rundt og leter etter en ledig pc for å få notert ned frisørtimer og annet svada??? Her er det virkelig ikke bare meg som er dårlig opplyst. Svaret ditt forteller i hvertfall meg at dere har null peiling på andres yrkesgrupper og hvordan dagene våre er. Anonymous poster hash: 467c3...c92 "jobber selv i helsevesenet", skrev du. MÅ du være en lege for å gjøre det? Anonymous poster hash: db937...da6
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #61 Skrevet 15. august 2014 De har hatt fleksibel arbeidstid å lange tider nå, og resultatene av de nasjonale prøvene viser jo at dette ikke fungerer!!! Nå får også de bli på sin arbeidsplass gjennom hele arbeidsdagen, så kanskje den norske skole blir litt bedre!! Møkka lei av å høre hvor dedikerte alle lærere er, at det er et "kall" å være lærer og slikt tull. Bli på arbeidsplassen din, og gjør jobben din som alle andre. Konfetansetimer som må taes på kveldstid, får de få avspasert for, ellers ingen avspasering!! Anonymous poster hash: 3ec6c...f15 Sett deg bedre inn i ting eller hold kjeft når du ikke vet hva du snakker om!! Anonymous poster hash: ed52c...36f Du synes åpenbart at dagens ordning fungerer? Latterlig! PS: Så ufin du er i din kommentar, håper at du ikke har barn, der du lærer dét å snakke slik til andre! Skam deg!!! Anonymous poster hash: 3ec6c...f15 Jeg håper virkelig ikke du har barn heller, som har en så nedlatende holdning til en hel yrkesgruppe ut fra resultatene på prøver som er svært diskutable. Prøv heller å se litt på rammeverket rundt skolevesenet før du mobber en hel yrkesgruppe. Fy skam deg! Anonymous poster hash: 88516...f4c
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #62 Skrevet 15. august 2014 Jeg tror ikke at det er avgjørende om lærere er fysisk på jobb eller ei. Norsk skole er dårlig fordi det er faktisk skoletapere som blir lærere. De som sliter med matte og norsk i skolen selv skal lære det senere til andres barn? Norsk skole har også behov for mer god gammeldags disiplin, arbeidsro og mindre dilldall.Anonymous poster hash: 37b7a...ae2 For at det skal kunne gjøres noe med må det jo bli mer attraktivt å bli lærer. All negativiteten rundt læreryrket får ikke folk til å velge lærerstudiet? og folk som sier at lærere bare syter, må jo se på hva dere selv skriver om lærere her inne. Hvem ønsker vel å velge en yrkesvei der det følger med så mye negativ omtale? Dere som klager mest på lærerne, hva jobber dere egentlig med? Anonymous poster hash: 3d884...28e Mange av oss er leger, og vet hva det vil si å måtte være på jobb samt jobbe overtid som hverken avspaseres eller betales. I snitt jobbes det av leger ca 3200 årsverk gratis i offentlig norsk helsevesen. Så jeg synes det er helt utrolig hvordan lærerne kan protestere som de gjør nå. Men ok, dette legges merke til, særlig hos oss som jobber betydelig mer enn den gjengse lærer. Anonymous poster hash: 1afd4...9b5 Dette er noe av det dummeste jeg har lest her inne! "Mange av oss er faktisk leger"?! Har dere laget en hemmelig dib-gruppe, da, siden du vet hvem de andre anonyme er? Og at leger ikke får betalt for overtid er noe av det største vaset jeg har hørt. Og ja, jeg har flere leger i familien..! Anonymous poster hash: 88516...f4c
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #63 Skrevet 15. august 2014 I min kommune er det halvparten av skolene som har nok og godkjente plasser til bruk for lærerne. Hvor skal disse andre lærerne sitte å gjøre arbeidet sitt mener du? På pultene til elevene? På klasserommene etter skoletid, slik lærere i blant annet Finland, Russland og andre land gjør? Land som ligger foran Norge resultatmessig? Lærere retter vel ikke prøvene mens det pågår undervisning i klasserommet? Anonymous poster hash: 31887...6ba Så lærerne skal altså ta til takke med en arbeidsplass hvor det ikke er tilrettelagt for arbeid? De skal dra med seg rettebunker, bøker, utstyr, pc etc inn i klasserommet etter skoleslutt? Jeg lurer på hvor mange andre arbeidstakere i samme situasjon som lærerne ville godtatt en slik ambulerende arbeidsplass. Mannen jobber i Bufetat, og der omorganiseres det hele tiden. Det siste nye var at de skulle dele tre pulter på det tredobbelte antall arbeidstakere. Jeg skal si det ble opprør! Når man jobber i et yrke med mye papirarbeid, trenger man sine egen faste arbeidsplass. Det gjør lærerne også! Mange som jobber i åpent landskap med mye støy, blant annet på inkassobyråer der det er høyt stressnivå og veldig viktig å ikke si/skrive feil. At de må bære på retterbunker fra et rom til et annet - det er vel bare bra for dem som har stillesittende yrke. Anonymous poster hash: 31887...6ba STILLESITTENDE YRKE??! Unnskyld ropinga, men du viser jo en TOTAL mangel på innsikt. Gå og legg deg under rota di, troll! Anonymous poster hash: 88516...f4c
Hannasbananas Skrevet 15. august 2014 #64 Skrevet 15. august 2014 Jøss. Hvordan kan du si noe om at lærerenes fleksible arbeidstid har noe som helst sammenheng med resultater på nasjonale prøver? Anonymous poster hash: be956...977 Andre land som har bundet arbeidstid på skolen, viser myyye bedre resultater enn vi gjør her i Norge! På tide med forandring!!!!!!! NÅ!!!!!! Anonymous poster hash: 3ec6c...f15 Det er nok noe du har misforstått her... Land med MINDRE bundet arbeidstid har bedre resultater. For eksempel Finland. Get your facts straight!
Gjest thricane Skrevet 15. august 2014 #65 Skrevet 15. august 2014 (endret) Jeg er vel en av de som ikke støtter streiken, og da snakker jeg om begge sider. Lærerne skal ikke ene og alene ha ansvar for at det er streik. Det sitter to parter til forhandling og begge er like steile. At ikke de kan finne en løsning som ivaretar begge parter så tilfredsstillende som mulig etter så mange uker er helt bak mål når man må kunne gå ut fra at begge parter er oppegående. De er i ferd med å ødelegge omdømmet til en hel yrkesgruppe. Endret 15. august 2014 av thricane
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #66 Skrevet 15. august 2014 Så lenge klasserommene duger som arbeidsplass til elevene så kan de fint brukes til retting av prøver og forberedelser også. En annen ting jeg finner en smule betenkelig er all den sensitive informasjonen som dras ut av skolen og inn i private hjem. I tillegg til alle forstyrrelser som er hjemme så tror jeg i tillegg at en viss tvungen tid på arbeidsplassen fører til bedre utnyttelse av timene. Jobber selv i helsevesenet og dersom lærere tror de er alene om å ikke ha en egnet kontorplass så er de hjertelig velkommen til oss. Der flyr man rundt og leter etter en ledig pc både titt og ofte! Anonymous poster hash: 467c3...c92 Vi tror ikke vi er alene om å ikke ha en egnet kontorplass.Det er likevel forskjell på å fly rundt å leite etter ei datamaskin, for å føre logg slik frisørtimen til fru Iversen klokka 15.10 på torsdag, ikke blir bortglemt - eller hva det nå er dere gjør, og å forberede 5 x 45 minutter med differensiert undervisning daglig, føre fravær, skrive anmerkninger, skrive mail til foreldre, osv. Anonymous poster hash: db937...da6 Haha, litt nedlatende lille lærer? Anonymous poster hash: e9b08...853
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #67 Skrevet 15. august 2014 Jeg tror ikke at det er avgjørende om lærere er fysisk på jobb eller ei. Norsk skole er dårlig fordi det er faktisk skoletapere som blir lærere. De som sliter med matte og norsk i skolen selv skal lære det senere til andres barn? Norsk skole har også behov for mer god gammeldags disiplin, arbeidsro og mindre dilldall.Anonymous poster hash: 37b7a...ae2 For at det skal kunne gjøres noe med må det jo bli mer attraktivt å bli lærer. All negativiteten rundt læreryrket får ikke folk til å velge lærerstudiet? og folk som sier at lærere bare syter, må jo se på hva dere selv skriver om lærere her inne. Hvem ønsker vel å velge en yrkesvei der det følger med så mye negativ omtale? Dere som klager mest på lærerne, hva jobber dere egentlig med? Anonymous poster hash: 3d884...28e Mange av oss er leger, og vet hva det vil si å måtte være på jobb samt jobbe overtid som hverken avspaseres eller betales. I snitt jobbes det av leger ca 3200 årsverk gratis i offentlig norsk helsevesen. Så jeg synes det er helt utrolig hvordan lærerne kan protestere som de gjør nå. Men ok, dette legges merke til, særlig hos oss som jobber betydelig mer enn den gjengse lærer. Anonymous poster hash: 1afd4...9b5 Da må legene kreve betaling for det de jobber ekstra, ikke forvente at enda flere arbeidsgrupper skal jobbe gratis overtid. Anonymous poster hash: d5f96...1b3 Lege er for mange et statusyrke og jeg tror ikke de vil ødelegge dette ved å oppføre seg så barnslig som lærerene nå gjør. Snakk om å ødelegge for seg selv og sin yrkesgruppe. Anonymous poster hash: e9b08...853 Dersom legene ønsker å jobbe gratis for ikke å ødelegge det fine ryktet de tror de har som statusyrke så kan de vel bare gjøre det! Ikke rakk den på andre yrkesgrupper som vil forhandle seg fram til vilkår som gjør at arbeidet blir best mulig utført! Anonymous poster hash: f3fb4...96a
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #68 Skrevet 15. august 2014 Så lenge klasserommene duger som arbeidsplass til elevene så kan de fint brukes til retting av prøver og forberedelser også. En annen ting jeg finner en smule betenkelig er all den sensitive informasjonen som dras ut av skolen og inn i private hjem. I tillegg til alle forstyrrelser som er hjemme så tror jeg i tillegg at en viss tvungen tid på arbeidsplassen fører til bedre utnyttelse av timene.Jobber selv i helsevesenet og dersom lærere tror de er alene om å ikke ha en egnet kontorplass så er de hjertelig velkommen til oss. Der flyr man rundt og leter etter en ledig pc både titt og ofte!Anonymous poster hash: 467c3...c92 Vi tror ikke vi er alene om å ikke ha en egnet kontorplass.Det er likevel forskjell på å fly rundt å leite etter ei datamaskin, for å føre logg slik frisørtimen til fru Iversen klokka 15.10 på torsdag, ikke blir bortglemt - eller hva det nå er dere gjør, og å forberede 5 x 45 minutter med differensiert undervisning daglig, føre fravær, skrive anmerkninger, skrive mail til foreldre, osv. Anonymous poster hash: db937...da6 Ok, så du tror st legene flyr rundt og leter etter en ledig pc for å få notert ned frisørtimer og annet svada??? Her er det virkelig ikke bare meg som er dårlig opplyst. Svaret ditt forteller i hvertfall meg at dere har null peiling på andres yrkesgrupper og hvordan dagene våre er. Anonymous poster hash: 467c3...c92 Øh, jeg tror kanskje du misforsto noe av substansen i det innlegget... Det er jo nettopp dét - folk som ikke innehar et yrke aner ikke hva det dreier seg om! Nettopp derfor bør sånne som deg holde kjeft! Anonymous poster hash: 88516...f4c
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #69 Skrevet 15. august 2014 Fatter ikke at noen har lyst til å bli lærer, høres jo ut som et helt forferdelig yrke!! Glad jeg er lege, og fornøyd med det aller meste Anonymous poster hash: 3ec6c...f15
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #70 Skrevet 15. august 2014 Så lenge klasserommene duger som arbeidsplass til elevene så kan de fint brukes til retting av prøver og forberedelser også. En annen ting jeg finner en smule betenkelig er all den sensitive informasjonen som dras ut av skolen og inn i private hjem. I tillegg til alle forstyrrelser som er hjemme så tror jeg i tillegg at en viss tvungen tid på arbeidsplassen fører til bedre utnyttelse av timene.Jobber selv i helsevesenet og dersom lærere tror de er alene om å ikke ha en egnet kontorplass så er de hjertelig velkommen til oss. Der flyr man rundt og leter etter en ledig pc både titt og ofte!Anonymous poster hash: 467c3...c92 Vi tror ikke vi er alene om å ikke ha en egnet kontorplass.Det er likevel forskjell på å fly rundt å leite etter ei datamaskin, for å føre logg slik frisørtimen til fru Iversen klokka 15.10 på torsdag, ikke blir bortglemt - eller hva det nå er dere gjør, og å forberede 5 x 45 minutter med differensiert undervisning daglig, føre fravær, skrive anmerkninger, skrive mail til foreldre, osv. Anonymous poster hash: db937...da6 Ok, så du tror st legene flyr rundt og leter etter en ledig pc for å få notert ned frisørtimer og annet svada??? Her er det virkelig ikke bare meg som er dårlig opplyst. Svaret ditt forteller i hvertfall meg at dere har null peiling på andres yrkesgrupper og hvordan dagene våre er. Anonymous poster hash: 467c3...c92 Øh, jeg tror kanskje du misforsto noe av substansen i det innlegget... Det er jo nettopp dét - folk som ikke innehar et yrke aner ikke hva det dreier seg om! Nettopp derfor bør sånne som deg holde kjeft! Anonymous poster hash: 88516...f4c [/ Herlig måte å svare folk på du! Håper du ikke lærer bort den folkeskikken der! Anonymous poster hash: 467c3...c92
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #71 Skrevet 15. august 2014 Jeg tror ikke at det er avgjørende om lærere er fysisk på jobb eller ei. Norsk skole er dårlig fordi det er faktisk skoletapere som blir lærere. De som sliter med matte og norsk i skolen selv skal lære det senere til andres barn? Norsk skole har også behov for mer god gammeldags disiplin, arbeidsro og mindre dilldall.Anonymous poster hash: 37b7a...ae2 For at det skal kunne gjøres noe med må det jo bli mer attraktivt å bli lærer. All negativiteten rundt læreryrket får ikke folk til å velge lærerstudiet? og folk som sier at lærere bare syter, må jo se på hva dere selv skriver om lærere her inne. Hvem ønsker vel å velge en yrkesvei der det følger med så mye negativ omtale? Dere som klager mest på lærerne, hva jobber dere egentlig med? Anonymous poster hash: 3d884...28e Mange av oss er leger, og vet hva det vil si å måtte være på jobb samt jobbe overtid som hverken avspaseres eller betales. I snitt jobbes det av leger ca 3200 årsverk gratis i offentlig norsk helsevesen. Så jeg synes det er helt utrolig hvordan lærerne kan protestere som de gjør nå. Men ok, dette legges merke til, særlig hos oss som jobber betydelig mer enn den gjengse lærer. Anonymous poster hash: 1afd4...9b5 Da må legene kreve betaling for det de jobber ekstra, ikke forvente at enda flere arbeidsgrupper skal jobbe gratis overtid. Anonymous poster hash: d5f96...1b3 Lege er for mange et statusyrke og jeg tror ikke de vil ødelegge dette ved å oppføre seg så barnslig som lærerene nå gjør. Snakk om å ødelegge for seg selv og sin yrkesgruppe. Anonymous poster hash: e9b08...853 Dersom legene ønsker å jobbe gratis for ikke å ødelegge det fine ryktet de tror de har som statusyrke så kan de vel bare gjøre det! Ikke rakk den på andre yrkesgrupper som vil forhandle seg fram til vilkår som gjør at arbeidet blir best mulig utført! Anonymous poster hash: f3fb4...96a Jeg tror ikke det er legene selv som mener de har så viktig yrke. Jeg er ikke lege selv, men nevnte denne yrkesgruppen som et eksempel på noen som jobber mye og som folk har positive assosiasjoner til. Hører jeg lærer tenker jeg bare streik og " har mye, vil ha mer " Lærerene har selv klart å ødelegge sin yrkesstolthet og sitt rykte. Anonymous poster hash: e9b08...853
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #72 Skrevet 15. august 2014 Så lenge klasserommene duger som arbeidsplass til elevene så kan de fint brukes til retting av prøver og forberedelser også. En annen ting jeg finner en smule betenkelig er all den sensitive informasjonen som dras ut av skolen og inn i private hjem. I tillegg til alle forstyrrelser som er hjemme så tror jeg i tillegg at en viss tvungen tid på arbeidsplassen fører til bedre utnyttelse av timene.Jobber selv i helsevesenet og dersom lærere tror de er alene om å ikke ha en egnet kontorplass så er de hjertelig velkommen til oss. Der flyr man rundt og leter etter en ledig pc både titt og ofte!Anonymous poster hash: 467c3...c92 Vi tror ikke vi er alene om å ikke ha en egnet kontorplass.Det er likevel forskjell på å fly rundt å leite etter ei datamaskin, for å føre logg slik frisørtimen til fru Iversen klokka 15.10 på torsdag, ikke blir bortglemt - eller hva det nå er dere gjør, og å forberede 5 x 45 minutter med differensiert undervisning daglig, føre fravær, skrive anmerkninger, skrive mail til foreldre, osv. Anonymous poster hash: db937...da6 Ok, så du tror st legene flyr rundt og leter etter en ledig pc for å få notert ned frisørtimer og annet svada??? Her er det virkelig ikke bare meg som er dårlig opplyst. Svaret ditt forteller i hvertfall meg at dere har null peiling på andres yrkesgrupper og hvordan dagene våre er. Anonymous poster hash: 467c3...c92 Øh, jeg tror kanskje du misforsto noe av substansen i det innlegget... Det er jo nettopp dét - folk som ikke innehar et yrke aner ikke hva det dreier seg om! Nettopp derfor bør sånne som deg holde kjeft! Anonymous poster hash: 88516...f4c [/ Herlig måte å svare folk på du! Håper du ikke lærer bort den folkeskikken der! Anonymous poster hash: 467c3...c92 I lige måde, må jeg vel pent få si, da. Det er ikke noe bedre å være nedlatende, sånn som du er. Jeg gidder ikke å la anonym drittprat stå uimotsagt. Anonymous poster hash: 88516...f4c
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #73 Skrevet 15. august 2014 Jeg tror ikke at det er avgjørende om lærere er fysisk på jobb eller ei. Norsk skole er dårlig fordi det er faktisk skoletapere som blir lærere. De som sliter med matte og norsk i skolen selv skal lære det senere til andres barn? Norsk skole har også behov for mer god gammeldags disiplin, arbeidsro og mindre dilldall.Anonymous poster hash: 37b7a...ae2 For at det skal kunne gjøres noe med må det jo bli mer attraktivt å bli lærer. All negativiteten rundt læreryrket får ikke folk til å velge lærerstudiet? og folk som sier at lærere bare syter, må jo se på hva dere selv skriver om lærere her inne. Hvem ønsker vel å velge en yrkesvei der det følger med så mye negativ omtale? Dere som klager mest på lærerne, hva jobber dere egentlig med? Anonymous poster hash: 3d884...28e Mange av oss er leger, og vet hva det vil si å måtte være på jobb samt jobbe overtid som hverken avspaseres eller betales. I snitt jobbes det av leger ca 3200 årsverk gratis i offentlig norsk helsevesen. Så jeg synes det er helt utrolig hvordan lærerne kan protestere som de gjør nå. Men ok, dette legges merke til, særlig hos oss som jobber betydelig mer enn den gjengse lærer. Anonymous poster hash: 1afd4...9b5 Da må legene kreve betaling for det de jobber ekstra, ikke forvente at enda flere arbeidsgrupper skal jobbe gratis overtid.Anonymous poster hash: d5f96...1b3 Lege er for mange et statusyrke og jeg tror ikke de vil ødelegge dette ved å oppføre seg så barnslig som lærerene nå gjør. Snakk om å ødelegge for seg selv og sin yrkesgruppe.Anonymous poster hash: e9b08...853 Dersom legene ønsker å jobbe gratis for ikke å ødelegge det fine ryktet de tror de har som statusyrke så kan de vel bare gjøre det! Ikke rakk den på andre yrkesgrupper som vil forhandle seg fram til vilkår som gjør at arbeidet blir best mulig utført!Anonymous poster hash: f3fb4...96a Jeg tror ikke det er legene selv som mener de har så viktig yrke. Jeg er ikke lege selv, men nevnte denne yrkesgruppen som et eksempel på noen som jobber mye og som folk har positive assosiasjoner til. Hører jeg lærer tenker jeg bare streik og " har mye, vil ha mer " Lærerene har selv klart å ødelegge sin yrkesstolthet og sitt rykte. Anonymous poster hash: e9b08...853 Jeg vet ikke hvem du tenkte på når du skrev statusyrke, jeg. For meg er statusyrke noe som var mye mer vanlig før, og jeg tenker ikke legeyrket har mer status enn f.eks læreryrket. Det blir litt feil og si at lærerene selv har ødelagt sitt rykte og yrkesstolthet. På grunn av at alle skal mene noe om yrket (politikere osv.), har læreryrket blitt fremstilt veldig negativt. Folk lar seg påvirke av dette (ikke så vanskelig å merke her inne), og mener visst å være eksperter på et yrke de egentlig vet svært lite om. Når du bare tenker "har mye, vil ha mer" når du hører lærer, så viser det at du har svært lite kunnskap om arbeidshverdagen til en lærer. Mange har prøvt å forklare i et utall tråder hva streiken går ut på og hvordan arbeidet er. Når en ser alle tåpelige og uvitende svar som er her inne, så er det rart at det er lærerene som blir sett på som sytete og klagete. Anonymous poster hash: f3fb4...96a
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #74 Skrevet 15. august 2014 Jeg tror ikke at det er avgjørende om lærere er fysisk på jobb eller ei. Norsk skole er dårlig fordi det er faktisk skoletapere som blir lærere. De som sliter med matte og norsk i skolen selv skal lære det senere til andres barn? Norsk skole har også behov for mer god gammeldags disiplin, arbeidsro og mindre dilldall.Anonymous poster hash: 37b7a...ae2 For at det skal kunne gjøres noe med må det jo bli mer attraktivt å bli lærer. All negativiteten rundt læreryrket får ikke folk til å velge lærerstudiet? og folk som sier at lærere bare syter, må jo se på hva dere selv skriver om lærere her inne. Hvem ønsker vel å velge en yrkesvei der det følger med så mye negativ omtale? Dere som klager mest på lærerne, hva jobber dere egentlig med? Anonymous poster hash: 3d884...28e Mange av oss er leger, og vet hva det vil si å måtte være på jobb samt jobbe overtid som hverken avspaseres eller betales. I snitt jobbes det av leger ca 3200 årsverk gratis i offentlig norsk helsevesen. Så jeg synes det er helt utrolig hvordan lærerne kan protestere som de gjør nå. Men ok, dette legges merke til, særlig hos oss som jobber betydelig mer enn den gjengse lærer. Anonymous poster hash: 1afd4...9b5 Da må legene kreve betaling for det de jobber ekstra, ikke forvente at enda flere arbeidsgrupper skal jobbe gratis overtid.Anonymous poster hash: d5f96...1b3 Lege er for mange et statusyrke og jeg tror ikke de vil ødelegge dette ved å oppføre seg så barnslig som lærerene nå gjør. Snakk om å ødelegge for seg selv og sin yrkesgruppe.Anonymous poster hash: e9b08...853 Dersom legene ønsker å jobbe gratis for ikke å ødelegge det fine ryktet de tror de har som statusyrke så kan de vel bare gjøre det! Ikke rakk den på andre yrkesgrupper som vil forhandle seg fram til vilkår som gjør at arbeidet blir best mulig utført!Anonymous poster hash: f3fb4...96a Jeg tror ikke det er legene selv som mener de har så viktig yrke. Jeg er ikke lege selv, men nevnte denne yrkesgruppen som et eksempel på noen som jobber mye og som folk har positive assosiasjoner til. Hører jeg lærer tenker jeg bare streik og " har mye, vil ha mer " Lærerene har selv klart å ødelegge sin yrkesstolthet og sitt rykte. Anonymous poster hash: e9b08...853 Jeg vet ikke hvem du tenkte på når du skrev statusyrke, jeg. For meg er statusyrke noe som var mye mer vanlig før, og jeg tenker ikke legeyrket har mer status enn f.eks læreryrket. Det blir litt feil og si at lærerene selv har ødelagt sitt rykte og yrkesstolthet. På grunn av at alle skal mene noe om yrket (politikere osv.), har læreryrket blitt fremstilt veldig negativt. Folk lar seg påvirke av dette (ikke så vanskelig å merke her inne), og mener visst å være eksperter på et yrke de egentlig vet svært lite om. Når du bare tenker "har mye, vil ha mer" når du hører lærer, så viser det at du har svært lite kunnskap om arbeidshverdagen til en lærer. Mange har prøvt å forklare i et utall tråder hva streiken går ut på og hvordan arbeidet er. Når en ser alle tåpelige og uvitende svar som er her inne, så er det rart at det er lærerene som blir sett på som sytete og klagete. Anonymous poster hash: f3fb4...96a Der tar du dessverre feil. Jeg har god innsikt i læreryrket. Min mor er lærer, min tante er lærer og to av naboene mine er lærere. Når jeg sier " statusyrke" mener jeg i forhold til hvilke assosiasjoner folk har til et yrke. Kanskje vanskelig å akseptere det, men de fleste har nok ikke lenger mange positive assosiasjoner til læreryrket. Anonymous poster hash: e9b08...853
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #75 Skrevet 15. august 2014 wow,-jammen glad jeg kom meg unna læreryket! Makan til mistillit og uvitenhet om en hel yrkesgruppe. Mange her burde virkelig prøve seg 100 % som lærer, så hadde de kanskje forstått hvor utrolig annerledes det er andre yrker. Hvis dere virkelig bryr dere om kvaliteten på barnas undervisning, så støtt lærerne! Anonymous poster hash: 9dfa1...422
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå