Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvordan blir det med vognbruk de første par ukene? Kommer vi til å bruke den når det er oktober/november?
i fjor kom ikke snøen før sent i desember og det var fortsatt "varmt" i november (max -10 på det kaldeste)
.. Jeg vil gjerne ut å trille hvis det lar seg gjøre såklart, MEN, vogna vi har bestilt kommer til levering i butikken i uke 44. Jeg har termin i uke 44/45, så sannsynligheten for at vi rekker å få den er jo ikke så stor skjønner jeg..

Nå har jeg endelig kjøpt seng! Men, hva slags madrass har dere kjøpt og hva burde man tenke på ? 

vi har kjøpt en madrass uten fjæring.

- Trykkavlastende kaldskum er komfortabelt for babyen.
- Slitesterk madrass som kan brukes over lang tid.
- Trekket kan vaskes i maskin, noe som bidrar til et hygienisk sovemiljø for babyen din.
- Vendbar. Begge sider kan soves på, så den varer lenger.
- Trekk i bomullsjersey som puster og er myk mot babyens hud.

Kjøpte overmadrass i tillegg. Dette er til sprinkelsengen. 

Endret av bonusmamma

Fortsetter under...

Hvordan blir det med vognbruk de første par ukene? Kommer vi til å bruke den når det er oktober/november?

i fjor kom ikke snøen før sent i desember og det var fortsatt "varmt" i november (max -10 på det kaldeste)

.. Jeg vil gjerne ut å trille hvis det lar seg gjøre såklart, MEN, vogna vi har bestilt kommer til levering i butikken i uke 44. Jeg har termin i uke 44/45, så sannsynligheten for at vi rekker å få den er jo ikke så stor skjønner jeg..

Vi har knappest tittet på vogner... Kanskje på tide å begynne snart? :P

Heh, man vet man er gravid når man alltid stopper og tisse hver gang man passerer toalettet, fordi man vet at man snart må likevel. :P

Terminliste ❤
1. Silhouette (gutt), Sunnisol (gutt)
2. Scai
3.
4. DrømmeSofie
5. VurdererBaby (gutt), bonusmamma (gutt)
6. Makemyday.
7. micke78 (jente)
8.
9. Bifrost (gutt), Ulvemamma (gutt)
10.
11. Monson (gutt)
12.AKO91(jente), Optatium (jente), MammaMia  (gutt)
13. Malv (gutt)
14. PrinsesseHengepupp (Hemmelig huleboer)
15. frø-i-magen (jente)
16. Sminth (Jente)
17. prøvestadiet
18. Mabanovember (gutt)
19.
20.
21. DramaMama (gutt) Amone (gutt)
22.
23.
24.
25. Eliamali (jente)
26.
27.
28.
29.
30. 

Ny kontroll (litt lei, hver 14.dag blir litt mye, og det er før de trapper opp oppfølgingen nærmere fødselen. Skulle vel kanskje bare fått meg en egen avdeling på sykehuset... ;-) ). Uansett, hadde utslag på nitritt så da er jeg satt på kur. Sikkert 15 år siden sist, så er spent på hvordan kroppen reagerer denne gangen. Ellers lå jeg om mulig enda litt lengre over på SF-mål, så jeg er spent på vekst- og vannkontroll om 16 dager. Og joda, jeg som hadde et liv med 6-8 UVI'er i året tidligere kjenner etthvert symptom mulig. Men ikke denne gangen, det eneste jeg kaaaanskje kan relatere er en diffus smerte i magen/livmoren og et slags nedpress mot underlivet. Hadde aldri klart å gjette meg til at det kunne skrive seg fra en UVI. Så vær litt obs jenter :) 

Unger tenker på så mye rart.. jentene til samboer satt og gjorde lekser i går (tvillinger, nettopp blitt 7 år), mens jeg lå på stua i sofaen og hvilte (som vanlig), og så hørte jeg at de plutselig begynte å snakke om måneder og årstider. Når er det vinter, og når er det varmt osv.. Og så hørte jeg plutselig "Oi! Ånei! Det må vi si!" - og så kom de begge to løpende inn til meg : "Du! Når du skal føde lillebroren vår, da er det vinter! Du MÅ IKKE føde ham ute!! Det er jo kaldt!"  "Greit", sa jeg, "jeg skal prøve å føde inne".. "BRA!"

Hehe.. alt man må passe på altså :)

Endret av _Bifrost_

Annonse

Vi har knappest tittet på vogner... Kanskje på tide å begynne snart? :P

Spørs hvilke dere skal ha og når leveringstiden er! Noen har de jo inne i butikk! :) Vi har bestilt Emmaljunga fra 2015-kolleksjonen, så den er under produksjon på fabrikken.

Vi bestilte første uka i august, og fikk leveringsuke i 40 da. (8 ukers leveringstid), men så angrer jeg på fargevalget og "ombestemte meg" for 1-2 uker siden og spurte om jeg kunne bestille i annen farge, så da ble det flyttet ytteligere 4 uker! 

Endret av bonusmamma

Nå har jeg endelig kjøpt seng! Men, hva slags madrass har dere kjøpt og hva burde man tenke på ? 

- Trykkavlastende kaldskum er komfortabelt for babyen.
- Trekket kan vaskes i maskin, noe som bidrar til et hygienisk sovemiljø for babyen din.

Ja, jeg tenkte i utgangspunktet at en madrass uten fjæring ville vært best, med tanke på at de ikke akkurat veier så mye, og at type skummadrass ville være mykere for babyen. 

Men, så leste jeg om at man kan utvikle latexallergi om man sover på slike madrasser fra man er liten. og at de kan ha noen gasser som ikke er helt bra osv. 

Hverken jeg eller samboer har noen form for allergi. Men, samboeren min hadde kraftig astma når han var liten, så jeg tenker å være føre var med det meste, sånn at barnet vårt kanskje kan ha større sjans for å slippe å få astma. 

Aaaah.. Blir så forrvirret!.. 

Er det flere enn meg som går hjemme 100% nå? Er hjemme på tredje dagen, og holder seriøst på å gå på veggen :-/ Sysler med både baking, organisering i huset osv, men synes dagene er så lange... Hva gjør dere for å få tiden til å gå? Frykter det blir lange ti uker hvis dagene skal bli så lange ... Dagens uff :P

Er det flere enn meg som går hjemme 100% nå? Er hjemme på tredje dagen, og holder seriøst på å gå på veggen :-/ Sysler med både baking, organisering i huset osv, men synes dagene er så lange... Hva gjør dere for å få tiden til å gå? Frykter det blir lange ti uker hvis dagene skal bli så lange ... Dagens uff :P

Jeg gjør.. og ja, det er lett å gå på veggen ;)  Blir en del baking her også, og så syr jeg..og strikker. Skikkelig redebygging.

Begrenser seg veldig hva man får til også, med bekkenet fra helvete. Men snart er det over!

- Trykkavlastende kaldskum er komfortabelt for babyen.

Hvor har du kjøpt madrassen, og hva heter den? Endret av Sminth

Hehe har vært sykemeldt siden uke 11. :) alt går. Har heldigvis ej venninne som er hjemme også, så har hatt god hjelp i det. Ellers så har jeg kjøpt inn DVD bokser med tv serier, strikker og baker :)

Annonse

Terminliste ❤
1. Silhouette (gutt), Sunnisol (gutt)
2. Scai
3.
4. DrømmeSofie
5. VurdererBaby (gutt), bonusmamma (gutt)
6. Makemyday.
7. micke78 (jente)
8.
9. Bifrost (gutt), Ulvemamma (gutt)
10.
11. Monson (gutt), Lillyheart
12.AKO91(jente), Optatium (jente), MammaMia  (gutt)
13. Malv (gutt)
14. PrinsesseHengepupp (Hemmelig huleboer), Snurrballong (Hemmelig huleboer)
15. frø-i-magen (jente)
16. Sminth (Jente)
17. prøvestadiet
18. Mabanovember (gutt)
19.
20.
21. DramaMama (gutt) Amone (gutt)
22.
23.
24.
25. Eliamali (jente)
26.
27.
28.
29.
30. 

Slenger meg endelig på terminlista i 3. trimester jeg også om enn litt sent (29+0 i dag) -la til deg også, Lillyheart :-)

Så morsomt at begge vi som har valgt å ikke vite kjønnet har termin samme dag, prinsesseHengepupp -veldig spent på hva for en liten tass det er som spreller rundt inni magen ;o)

Jeg synes tiden går noe innmari fort -jeg er veldig heldig og har minimalt med plager og synes det er helt vilt å tenke på at jeg bare har 2 mnd igjen å jobbe og at det virkelig begynner å nærme seg! Spennende tid fremover for oss nå altså... Lykke til med siste innspurten damer :gravid: 

Jeg gjør.. og ja, det er lett å gå på veggen ;)  Blir en del baking her også, og så syr jeg..og strikker. Skikkelig redebygging.

Begrenser seg veldig hva man får til også, med bekkenet fra helvete. Men snart er det over!

Ikke så flink å strikke eller sy, går mest i små møbelprosjekter i tillegg til bakingen. :)

Gått hjemme en stund nå...

Jeg kjenner at det er veldig fint å være tilbake i jobb. Da går jo dagene mye fortere. Dere har min medfølelse alle som må være hjemme! Det er godt å få være i miljøet en stund nå på høsten også, for jeg kommer til å ta en forlenget permisjon. Satser på å være hjemme med vesla til over jul 2015, så da blir det jo en god stund borte fra arbeidskollegaene.

På en måte tror jeg vi er i den psykisk tyngste fasen nå, for vi er begynt å bli leie, men det er for tidlig å begynne å vente...;) Jeg strikker litt og prøver å holde meg aktiv. Ellers har jeg funnet en kjekk youtube-kanal som heter "Gravid vecka för vecka". Her følger man gravides videoblogger gjennom svangerskapet. De helt nyeste er ikke så kjekke, syns jeg, men om man blar litt tilbake er det mye bra. Min favoritt er Sanna:) Elsker alt som har med graviditet å gjøre... Har sett jordmødre-programmene til NRK to ganger og Beretninger om begynnelser på Sumo er et helt nydelig program!

Idag følte jeg meg som en "dårlig gravid". Var på glukosebelastning. Var meg og tre andre gravide der. La merke til at de satt og leste mammabøker og "om graviditeten" mens vi satt og ventet. jeg hadde med macbooken og satt med helt andre ting! :P 

Da sitter jeg her da sykehuset.

Vært på sparketest og sitter å venter på ultralyd. Tar aaaaaslt for lang tid... melder på når jeg vet noe mer

Du får holde oss oppdatert. Hva inngår egentlig i en "sparketest?"

Da blir man koblet til en maskin som måler spark, hjerte og kynnerene mine i 20 min.

Idag følte jeg meg som en "dårlig gravid". Var på glukosebelastning. Var meg og tre andre gravide der. La merke til at de satt og leste mammabøker og "om graviditeten" mens vi satt og ventet. jeg hadde med macbooken og satt med helt andre ting! :P

Ikke noe å skamme seg over. Jeg gjorde det samme sist;)

Da var jeg ferdig på ultralyd :)

Og alt var i skjønneste orden men plutselig endret kjønn etter sist gang så kanskje det blir rosa her hehehehehe :P men hun kunne ikke bekrefte det. Men viktigste er at alt er iorden :)

Så bra at alt var i orden!!!! 

Er vanskelig det her med kjønn! Jeg har jo hatt veldig mange ultralyder.. Har faktisk ikke tellingen lenger. Har blitt fortalt at det mest sannsynligvis er en gutt 3 ganger, men sist gang nå på torsdag, så sa legen at jeg "ikke skulle ta det for god fisk"... Hva betyr det liksom?? Bra at jeg ikke utelukkende har handlet inn lyseblått, men jeg vil jo gjerne vite hva kjønnet er!! Finner vel ut av det om 10 uker da! :P

Og alt var i skjønneste orden men plutselig endret kjønn etter sist gang så kanskje det blir rosa her hehehehehe :P men hun kunne ikke bekrefte det. Men viktigste er at alt er iorden :)

Er det mulig! Hva baserte hun det på???? Så flott at alt var fint forresten;)

Endret av Bamsemams74

Så bra at alt var i orden!!!! 

Er vanskelig det her med kjønn! Jeg har jo hatt veldig mange ultralyder.. Har faktisk ikke tellingen lenger. Har blitt fortalt at det mest sannsynligvis er en gutt 3 ganger, men sist gang nå på torsdag, så sa legen at jeg "ikke skulle ta det for god fisk"... Hva betyr det liksom?? Bra at jeg ikke utelukkende har handlet inn lyseblått, men jeg vil jo gjerne vite hva kjønnet er!! Finner vel ut av det om 10 uker da! :P

Hmmm, veldig rar kommentar! Spurte du hva som gjorde at han kunne si noe sånt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...