Gå til innhold

November 2014 baby❤️

DrømmeSofie

Anbefalte innlegg

Hei:) . Har ikke vært så aktiv her inne med å skrive men har fulgt med på tråden:). Er kommet til uke 28 og har termin 26 november. Har ikke fått oppdatert terminlisten etter ordinær ul siden jeg ikke fikk det til, er det noen som vil hjelpe meg? Skal forsåvidt på ny oul om en uke siden den første ikke ble godkjent:/ håper de ikke gjør om på termin datoen min. Hvordan er det med liv i magen hos dere ? Jenta i magen min er så rolig, er så uvant fra mine to forje svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Silhouette (gutt), Sunnisol (gutt)

2. Scai

3.

4. DrømmeSofie

5. VurdererBaby (gutt), bonusmamma (gutt)

6. Makemyday.

7. micke78 (jente)

8.

9. Bifrost (gutt), Ulvemamma (gutt)

10.

11. Monson (gutt), Lillyheart

12.AKO91(jente), Optatium (jente), MammaMia:D (gutt)

13. Malv (gutt), Coccobahhia (Jente)

14. PrinsesseHengepupp (Hemmelig huleboer), Snurrballong (Hemmelig huleboer), Hildeeliaslilleputt (gutt)

15. frø-i-magen (jente)

16. Sminth (Jente)

17. prøvestadiet

18. Mabanovember (gutt eller jente)

19.

20.

21. DramaMama (gutt) Amone (gutt)

22.

23.

24.

25. Eliamali (jente)

26. Zinas79 (gutt), To små troll (jente)

27.

28.

29.

30.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini tror jeg er ganske rolig her også. Har blitt litt bekymret innimellom. Men, har funnet ut at han bare er sånn;) 

BTW.. Hva slags vognpose har dere kjøpt eller kommer dere til å kjøpe ?? 

Det er jo et hav der ute, aner ikke hvilken jeg skal velge.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter! Det blir surr med lista når det siteres. Kopier lista, og lim inn i nytt svar om noe skal legges til eller flyttes ;-) Tror det er to ulike lister her nå :-/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter! Det blir surr med lista når det siteres. Kopier lista, og lim inn i nytt svar om noe skal legges til eller flyttes ;-) Tror det er to ulike lister her nå :-/ 

Ååååh, tenkte jeg skulle hjelpe To små troll.. Men, da vet jeg ikke hvordan man gjør det :P hehe 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini tror jeg er ganske rolig her også. Har blitt litt bekymret innimellom. Men, har funnet ut at han bare er sånn;) 

Har lånt en lammeullpose, som anslagsvis er tja, 30 år? God som ny, med grønn fløyel på. Til de første mnd. Også blir det voksi classic, får en gammel som mangler trekk, det skal jeg sy nytt i løpet av høsten. Hadde det (det er den med snører) til førstemann, og den posen var gull verdt. Har hatt noen runder med jobb/praksis i barnehage, og jeg tuller ikke, det er ingen poser som når voksien til knærne engang. Men der som ellers, det er smak og behag. Men jeg er ikke i tvil, for vår del ;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2. Scai
3.
4. DrømmeSofie
6. Makemyday.
7. micke78 (jente)
8.
10.
13. Malv (gutt), Coccobahhia (jente) 
14. PrinsesseHengepupp (Hemmelig huleboer), Snurrballong (Hemmelig huleboer), Hildeeliaslilleputt (gutt)
15. frø-i-magen (jente)
16. Sminth (Jente)
17. prøvestadiet (gutt)
19.
20.
22.
23.
24.
25. Eliamali (jente)
26. Zinas79 (gutt), To små troll (jente), 
27.
28.
29.
30. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååh, tenkte jeg skulle hjelpe To små troll.. Men, da vet jeg ikke hvordan man gjør det :P hehe 

Prinsessa har fiksa. Kan mer enn å påkalle engler jeg serru ;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt Bozz vognpose med lammeskinn fra jollyroom. Veldig fin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lånt en lammeullpose, som anslagsvis er tja, 30 år? God som ny, med grønn fløyel på. Til de første mnd. Også blir det voksi classic, får en gammel som mangler trekk, det skal jeg sy nytt i løpet av høsten. Hadde det (det er den med snører) til førstemann, og den posen var gull verdt. Har hatt noen runder med jobb/praksis i barnehage, og jeg tuller ikke, det er ingen poser som når voksien til knærne engang. Men der som ellers, det er smak og behag. Men jeg er ikke i tvil, for vår del ;-) 

Jeg driver og syr på en lammeskinnspose nå, knoter fælt, men tror den blir bra. Og så driver jeg og leter etter en Voksi classic jeg kan "pusse opp" - for jeg er så fryktelig enig med deg, voksi er vognposenes Rolls Royce (eller Tesla..men det passer liksom ikke inn i ordspillet).

I tillegg har jeg sydd en egen bilstolpose av en håpløs dyne, som jeg har foret med fleece - den tror jeg kommer til å funke fint i bilen (og så går det an å snøre den sammen sånn at toppen av posen blir som en hette. Søøt ! Hehe. Så håper jeg at den er funksjonell også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også på dette med pose, for 2-åringen bruker jo sin fremdeles når han sover ute i vogna i barnehagen. Men tror jeg kjøper ny til ham og lar vesla arve lammeskinnsposen fra nøstebarn. Har vært veldig fornøyd med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er så heldige at vi kjenner ei som lager poser av elgskinn og lammeull. Den er rålekker, har trykk utenpå og kan reguleres så den kan brukes lenge, og til slutt kan den bare rettes ut som en lammeskinnsfell. Gleder meg veldig til å bruke den! :-)

Jeg er hjemme fra jobb idag for å ta det litt pent, kjenner etter forandringer og sammentrekninger hele tiden.. Regner med det slipper etterhvert :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver og syr på en lammeskinnspose nå, knoter fælt, men tror den blir bra. Og så driver jeg og leter etter en Voksi classic jeg kan "pusse opp" - for jeg er så fryktelig enig med deg, voksi er vognposenes Rolls Royce (eller Tesla..men det passer liksom ikke inn i ordspillet).

I tillegg har jeg sydd en egen bilstolpose av en håpløs dyne, som jeg har foret med fleece - den tror jeg kommer til å funke fint i bilen (og så går det an å snøre den sammen sånn at toppen av posen blir som en hette. Søøt ! Hehe. Så håper jeg at den er funksjonell også)

Jeg fikk den klassiske Voksiposen i gave av mamma da jeg fikk lillemor, den helt enkle kun med snører, og siden den er grå så funker den like godt til lillebror. :)

Er så utrolig glad jeg har spart på det meste! Tenk, for litt over et år siden så hadde jeg gitt opp hele greia, bestemt meg for at jeg ikke ville ha flere barn og at jeg skulle gi bort alt barneutstyret på loftet... Endelig lønnet det seg å være litt treig! :P

Du er så flink som syr og ordner! Blir så utrolig imponert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men, hvordan er det med lammeskinn å babyer? var det ikke så mye "styr" om at det var farlig for babyer å ligge på lammeskinn? eller var det bare langhåret? eller var det bare tull at det var farlig ? 

Jeg har også sett på en fin lammeskinspose fra nøstebarn som så veldig god ut :) Men, når det regner og snør ute, er det nok med bare et regntrekk over posen da ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 

Jeg har ikke vært aktiv her siden juni. Har flyttet fra Tromsø til Oslo, så hatt mye annet å styre med. Men nå er jeg her igjen og kommer til å være med her på siste innspurt. Kan noen føre meg på terminlisten med termin 15 november med ei lita jente:) Har to barn fra før, men de er store gutt på 11 år og jente på 9 år.

Har hatt skikkelig bekkenløsning denne gangen, så må bare holde meg litt mere iro, så går det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, hvordan er det med lammeskinn å babyer? var det ikke så mye "styr" om at det var farlig for babyer å ligge på lammeskinn? eller var det bare langhåret? eller var det bare tull at det var farlig ? 

Jeg har også sett på en fin lammeskinspose fra nøstebarn som så veldig god ut :) Men, når det regner og snør ute, er det nok med bare et regntrekk over posen da ? 

Jeg har bare positive erfaringer med lammeskinn. De skryter også i barnehagen. Skinnet er temperaturregulerende, slik at de ikke blir klamme. Mange bruker jo lammeskinn i senga av samme grunn, så jeg tror ikke det er farlig. Men dette er jo skinn som er produsert for denne bruken. Jeg hadde ikke lagt barnet mitt på et pynteskinn fra bohus ller noe slikt:)

Vi har den rimeligste fra nøstebarn og er kjempefornøyde, selv om den dyreste er litt lekrere med fløyel på utsida. Vi har den i vogna og har vogntrekket utenpå. Om det regner har jeg ekstra regntrekk som trekkes over hele vogna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har planer om å ha lammeskinn i vogn, men vet ikke helt om jeg ville hatt det i sengen.. Det er jo godt og varmt om vinteren da!

Jeg tror det blir Voksipose på oss, men har helt ærlig ikke tenkt noe særlig på det. Har gitt helt opp å prøve å kjøpe inn ting, siden samboeren min ikke er like entusiastisk som meg. Vi får vel vente til Oktober og hastehandle alt vi ikke har! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har planer om å ha lammeskinn i vogn, men vet ikke helt om jeg ville hatt det i sengen.. Det er jo godt og varmt om vinteren da!

Jeg tror det blir Voksipose på oss, men har helt ærlig ikke tenkt noe særlig på det. Har gitt helt opp å prøve å kjøpe inn ting, siden samboeren min ikke er like entusiastisk som meg. Vi får vel vente til Oktober og hastehandle alt vi ikke har! :P

Her har vi ikke fått kjøpt bil enda, og vi har nylig flyttet inn i nytt hus, og kjæresten jobber MASSE nå for å forhåpentligvis ikke ha så mye å gjøre når babyen kommer. 

Så handling av baby saker har jeg gjort selv eller sammen med mamma. Men, i uka her skal vi få kjøpt oss bil. 

Og jeg bare prøver å skrive ned alt det vi skal kjøpe inn slik at vi kan ta en dag eller et par og ta en skikkelig shopping runde og handle alt vi mangler.. 

Har bare gitt opp å ta med han på handle turer jeg også. Hehe, tror kanskje mamma tenker at vi er ganske trege, men han er vandt med deadliner så jeg satser på at han blir klar før ;) 

(Prøver også å skremme han litt med så si at babyen kan komme før osv, heheh :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare positive erfaringer med lammeskinn. De skryter også i barnehagen. Skinnet er temperaturregulerende, slik at de ikke blir klamme. Mange bruker jo lammeskinn i senga av samme grunn, så jeg tror ikke det er farlig. Men dette er jo skinn som er produsert for denne bruken. Jeg hadde ikke lagt barnet mitt på et pynteskinn fra bohus ller noe slikt:)

Vi har den rimeligste fra nøstebarn og er kjempefornøyde, selv om den dyreste er litt lekrere med fløyel på utsida. Vi har den i vogna og har vogntrekket utenpå. Om det regner har jeg ekstra regntrekk som trekkes over hele vogna.

Ja, vet mange bruker det og sier det er supert. Men, har også hørt at det er kvelningsfarer med lammeskinnet.. 

Men, jeg å tror nok vi kommer til å kjøpe å ha i vognen (og en til bilen eller bruker man den samme som man har  i vogna?) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2. Scai
3.
4. DrømmeSofie
6. Makemyday.
7. micke78 (jente)
8.
10.
13. Malv (gutt), Coccobahhia (jente) 
15. frø-i-magen (jente), Bridgeth (jente)
16. Sminth (Jente)
17. prøvestadiet (gutt)
19.
20.
22.
23.
24.
25. Eliamali (jente)
26. Zinas79 (gutt), To små troll (jente), 
27.
28.
29.
30. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skal det brukes en gammel lammeskinnspose i vognen som jeg selv har brukt,det er litt stas! Den ble kjøpt for 23år siden, den ser ut som ny og er nyrenset. Ellers har vi arvet en voksi bilstolpose som vi skal bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La deg inn jeg Bridgeth, jeg er visst i listehjørnet i dag ;-) 

Ang lamme/saueskinn: Det er supert, varmt, selvrensende og absolutt trygt. Det som sies er at man ikke bør bruke langhåret børstet skinn (slike som man kjøper på nettopp Bohus for å pynte med), fordi de ikke har helt de samme selvrensende egenskapene (pga behandling og mangel på tetthet i ulla), og fordi hårene kan dras ut og puttes i munnen. 

Denne er helt på siden, men sjekk videoen: http://www.vgtv.no/#!/video/100443/har-ikke-blitt-klippet-paa-seks-aar 

Den viser veldig godt hvordan saue/lammeskinn fungerer dersom det får forbli i sin naturlige tilstand. Ytterst samler det seg møkk, allergener og skitt. Mens det lengre ned er helt rent. I et hjemmemiljø holder det dermed å riste og lufte skinnet, selv ved arv av utstyr, fordi ingenting trenger ned i det. I motsetning til feks madrasser til sammenligning. Kommer det store mengder gulp eller avføring kan man selvsagt vaske det og sette det inn med kur, men ved normal bruk og vanlig "gris" kan man faktisk bare børste det vekk fra overflaten når det er tørt. 

Endret av PrinsesseHengepupp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La deg inn jeg Bridgeth, jeg er visst i listehjørnet i dag ;-) 

Ang lamme/saueskinn: Det er supert, varmt, selvrensende og absolutt trygt. Det som sies er at man ikke bør bruke langhåret børstet skinn (slike som man kjøper på nettopp Bohus for å pynte med), fordi de ikke har helt de samme selvrensende egenskapene (pga behandling og mangel på tetthet i ulla), og fordi hårene kan dras ut og puttes i munnen. 

Denne er helt på siden, men sjekk videoen: http://www.vgtv.no/#!/video/100443/har-ikke-blitt-klippet-paa-seks-aar 

Den viser veldig godt hvordan saue/lammeskinn fungerer dersom det får forbli i sin naturlige tilstand. Ytterst samler det seg møkk, allergener og skitt. Mens det lengre ned er helt rent. I et hjemmemiljø holder det dermed å riste og lufte skinnet, selv ved arv av utstyr, fordi ingenting trenger ned i det. I motsetning til feks madrasser til sammenligning. Kommer det store mengder gulp eller avføring kan man selvsagt vaske det og sette det inn med kur, men ved normal bruk og vanlig "gris" kan man faktisk bare børste det vekk fra overflaten når det er tørt. 

Aaaah.. 

Det hjalp veldig og var veldig oppklarende! :D  Takk,takk ! 

(Jeg føler at jeg virker litt "hysterisk" innimellom, men jeg tror igrunn ikke at jeg er så hysterisk, men heller litt mere forvirret.. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har kjøpt en brukt voksi pose i ull.  For de kalde dagene. Så har jeg kjøpt en elodie details (fordi den var så fin :fnise: ), til de litt lunere dagene :) voksiposen koster 2300 i butikk og vi fikk den for 800,-, så da unnet jeg meg selv (kremt...babyen) en annen pose som kostet 1000. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei tjejer!

Hvordan er dette med foreldrepenger? Fyller jeg og pappaen ut hvert vårt skjema og sender inn? Skal han også søke nå? Og barnebidrag, må man søke om det? 

Ja, jeg er helt grønn :P

Dere fyller ut hver deres ja. Så du kan fylle ut din nå og sende inn. Du skriver inn dato osv, og du må krysse av at far er klar over NÅR du ønsker din perm.ˆ

Så kan far fylle ut sin og  sende inn den senere (senest 4-6 uker før permstart). 

Hvis du ikke bor med far, vil Nav automatisk sende krav på barnebidrag når barnet er født og hans navn står på fødselspapirene. Bor du med far får du ikke barnebidrag. Du får barnetrygd på i underkant av 1000 kr i måneden, det også skjer automatisk etter barnet er født.

Tusen,tusen takk for godt og utfyllende svar, bonusmamma!  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...