Gå til innhold

November 2014 baby❤️

DrømmeSofie

Anbefalte innlegg

Var hos legen i dag pga uvi, og da sa han litt sånn tilfeldig at tutta ligger i seteleie. Legen var veldig i farta så fikk ikke spurt eller forklart mer. Er 36+2 i dag, så merker eg blei litt stressa med tanke på eventuell setefødsel/keisersnitt! For 2 uker siden låg hun med hode ned, så syns det er litt rart at hun har snudd seg.. Men men.. Har heldigvis time hos jm på tirsdag, så hun kan nok sjekke/forklare litt bedre enn han legen. Sitter igjen med mange spørsmål og et ganske forvirra gravidhode:-/

Tok legen UL, eller kjente h*n bare på magen? Av erfaring kan jeg si at man burde ta UL før man vet helt sikkert. Har skjedd meg to ganger at jordmor har kjent på magen og sagt at babyen ligger med hodet nede, og på ultralydene har det vist seg at babyen ligger i seteleie.

Nå er jeg 36+5 idag, og babyen ligger jo fremdeles i seteleie.. Er utrolig kjedelig! :(

Legen kjente bare på magen. Får se hva jm sier på tirsdag og evnt få henvisning til ul :-) Krysser fingrene for at babyene våre snur seg rett vei :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spennende Bamsemams! :)

Flere som har menn som har endra seg? Mannen her kommenterte det selv i går; han (sovedyret) har plutselig begynt å sove så sinnsykt lett. Våkner når jeg snur meg, og våkner og spør om det går bra når jeg står opp eller legger meg. Noe han sjelden har gjort før. Han selv sa at det føltes som om kroppen hans hadde begynt å fokusere på det som skjer rundt han i søvne. Når han er våken derimot har han fått et lett anslag av ammetåke tror jeg, virrete og glemsk. Så jeg må bare mobbe litt. Kommer ammetåka sigende over meg og kommer dette til å bli en utfordring :P

Min mann våkne lett? Nånei:-P

Men i ammetåka er han! I går hadde han kastet oppvaskkluten i søpla, hi hadde leteaksjon her før vi fant den :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her våknet jeg plutselig med brunlig utflod i dag, og det har vært slik hele dagen. Ikke noe frisk blod. Men veldig brunt og grumsete. Ikke mye heller og ikke noe slim. Har ingen vondter, så det er nok bare litt modning, men langt unna fødsel enda :)

Noen som har erfaring med brunlig/rødlig utflod så sent? Håper det ikke er en bakterieinfeksjon jeg har fått? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye utflod er det du har hatt bonusmamma? Jeg tror nesten jeg hadde ringt føden hvis jeg var deg.. (Er jo helt sikkert "vanlig", men jeg hadde vel freaket litt ut.. typisk meg egentlig..) 

Spennende å lese at ting er litt på gang for andre her!!! :D Merker at jeg nærmer meg slutten jeg og. Veldig psykisk vanskelig å forholde seg til noe som skal skje snart, uten å ane om det blir KS eller vaginal fødsel på meg. Føler at jeg ikke vil ta stilling til seteleiet enda, og derfor er det vanskelig å glede/grue seg til fødsel... Merkelig følelse... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke mye, så jeg kommer ikke til å ringe fødeavdelingen hvis det ikke skjer store forandringer!:) jeg har jo enda ikke hatt noen vondter, så jeg regner med at det bare er livmorhalsen som blir tynnere! Får se om det er likt i morgen eller om det har stoppet helt! :)

38+0 i dag, så det er bare fint at ting blir modent, selv om jeg ikke er klar for noe fødsel på et par uker enda!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rolig igjen her hos meg. Sov 14 timer i natt... Men det var virkelig godt! Nå føler jeg meg mer mentalt klar for fødsel. Men det kan jo ta ukesvis enda, selv om modningstegnene er der. Gikk ganske lenge med 3 cm åpning sist, uten at noe gikk i gang på skikkelig... Og hadde minst to tjuvstarter. Men ikke lenge igjen nå uansett :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rolig igjen her hos meg. Sov 14 timer i natt... Men det var virkelig godt! Nå føler jeg meg mer mentalt klar for fødsel. Men det kan jo ta ukesvis enda, selv om modningstegnene er der. Gikk ganske lenge med 3 cm åpning sist, uten at noe gikk i gang på skikkelig... Og hadde minst to tjuvstarter. Men ikke lenge igjen nå uansett :P

Jeg også har sovet helt utrolig i natt, la meg 23.30 og sto opp 10.30! Har ikke skjedd siden jeg ble gravid....👍👏👍 Var riktignok oppe 3 x på toalettet, men sovnet som en stein igjen! 😴 Jeg også føler meg mer mentalt forberedt og bekkenet er faktisk bedre i dag! Jeg har ikke så mye tegn på modning, men hodet har vært festet i flere uker og det stikker en god del der nede.... Så frøken fryd er hjertelig velkommen nå!❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg gjort klar sengen og vugga, vaska og rydda bort siste klærne, begynt å pakke en fødebag, og for første gang kjente jeg at jeg begynte å glede meg! Har selvfølgelig vært glad for graviditeten tidligere også, men nå kjenner jeg at jeg GLEDER meg til hun kommer <3

Er klar for å bli mamma, er klar for å møte frøkna, klar for å bli en familie :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner så godt igjen følelsen Optatium!  :duskedame: Her er vi ikke klare for fødsel ennå og mannen min jobber på Hamar hele uken, over 1 time unna. Heldigvis ikke termin før 24. november, men igår hadde jeg skikkelig med kynnere og idag kom en svær slimklump ut. Hvordan ser egentlig denne slimproppen ut?

Ellers kommer dagen til å gå med til å gjøre ferdig hentesettet, trening i varmtvannsbasseng med fysio og generell redebygging. Har styret og ordnet utrolig mye i det siste. Ting som jeg liksom skulle ha gjort for flere år siden er nå sortert og ryddet, bakte tre kaker i helgen, elgkjøttsuppe fra grunnen, hjemmebakt pizza og vafler til kveldsmat for guttene. Noe skjer tydeligvis :tongue:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 37 her, og fødebagen er så og si ferdig pakket. Har de siste dagene hatt nesten konstante kynnere, magen er hard store deler av døgnet, i tillegg til at jeg har hatt litt stikkninger nederst i magen. Ganske ubehagelig i grunn, men det er vell sånn det skal være mot slutten?! Prøver å slappe av og ikke stresse slik at kynnerne blir verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer det og går med modningstegn. Men i dag har det vært ganske rolig. Har litt kynnere her og der, men til og med magen er i balanse. Er uutholdelig trøtt og føler meg kvalm og uggen, men det trenger vel ikke å være et tegn på noe som helst;)

10 dager igjen til termin. Hadde dette vært min nr.2, så hadde jeg vært i full gang på sykehuset nå og født kl. 23.15 i kveld... Men det ser ikke ut til at nr. 4 har samme planen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har all modning stoppet opp. Det ble med blødning/brun utflod lørdag og litt i går, men nå er det HELT forsvunnet. Ikke så mye som et tegn, og strengt tatt ingen utflod heller. Så, det var jo bare for å lure oss ;)

16 dager til termin, så håper litt modning gjør at fødselen ikke drøyer alt for lenge over termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Här är en intressant web-sida jag funnit angående babyns position: 

http://spinningbabies.com/

Om babyn ligger med huvudet upp:

http://spinningbabies.com/more-info/for-pregnancy/what-to-do-first

http://spinningbabies.com/baby-positions/breech-bottoms-up

För att finna ut hur babyn ligger i magen och mer om olika positioner: 

http://spinningbabies.com/baby-positions/belly-mapping

http://spinningbabies.com/baby-positions

Man kan tydligen hjälpa till att få babyn i en god position inför födseln med olika metoder som de skriver om på sidan.

Mitt lilla nypon ligger i typ ROP/ROT/ROA-läge och har gjort det länge (se bild nedan):

_katie-belly-rose-wroa.jpg

Hittade den här sidan också, med tips för att undvika "back labour":

http://www.birthsource.com/scripts/article.asp?articleid=217

Bara att ta fram yoga bollen alltså... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min dag i dag, 38+1 og igangsettelse:

Klokken 10 fikk jeg satt inn ballongkateter med 50 ml saltvann og ble deretter sendt hjem (til min mor, fødsel i annen by) med beskjed om å komme tilbake hvis den falt ut. Når den faller ut vil jeg forhåpentligvis ha ca 4 cm åpning og de skal da ta vannet, uansett nårtid det skjer. Hvis den ikke faller ut av seg selv så skal jeg tilbake kl 10 i morgen og vannet tas da.

Så venter bare i spenning her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokken 10 fikk jeg satt inn ballongkateter med 50 ml saltvann og ble deretter sendt hjem (til min mor, fødsel i annen by) med beskjed om å komme tilbake hvis den falt ut. Når den faller ut vil jeg forhåpentligvis ha ca 4 cm åpning og de skal da ta vannet, uansett nårtid det skjer. Hvis den ikke faller ut av seg selv så skal jeg tilbake kl 10 i morgen og vannet tas da.

Oj! så spennende… 

Hvordan har du det nå? er det mye smerter eller klarer du deg fint ? 

Masse lykketil ! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro for å få vendingsakupunktur idag, men babyen hadde jo snudd seg i hodeleie!!!! :D :D Jordmor måtte sjekke på UL, siden det er helt umulig å kjenne noen ting som helst utenpå magen min. Med en gang noen prøver å ta på meg, får jeg så kraftige kynnere, at det er helt umulig!! :P Jeg brøt jo ut i fullstendig gråt, siden jeg ble så overrasket og glad. Her snakker vi ikke "litt-tårer", men såpass at jeg ikke klarte å slutte å hulke! :P

Ble akupunktur på meg allikevel. Fikk modningsakupunktur og noen nåler for avslapning og for bekkensmerter. Jeg har jo egentlig skikkelig sprøyteskrekk, men det gikk så fint! Tror jeg har blitt herdet i løpet av graviditeten med alle blodprøvene jeg har vært igjennom. Klarte faktisk å ligge avslappet med disse nålene inn i 20 min! 

Skal fremdeles til sykehuset imorgen. Skal ta UL og "dobbeltsjekke" leiet. Føler liksom at det er for godt til å være sant. haha. Helt tragisk. :P  I tillegg har jeg skikkelig kraftige kynnere konstant! Er utrolig ubehagelig, men de er ikke vonde heldigvis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj! så spennende… 

Har det helt fint, de første to timene var det en god del press som var litt smertefullt, men det ga seg og nå kjennes det bare ut som om jeg har ca tre overfylte tamponger inni meg som er på tur til å falle ut ;)

Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig spennende med igangsettelse VurdererBaby!!!! Masse masse lykke til!!!!!! :D

Så bra den hadde snudd seg da! Lykke til på ul i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj! så spennende… 

Har det helt fint, de første to timene var det en god del press som var litt smertefullt, men det ga seg og nå kjennes det bare ut som om jeg har ca tre overfylte tamponger inni meg som er på tur til å falle ut ;)

JA, men så bra at det ikke gjør vondt hvertfall da! :) Du må huske på å hvile, og spise nå så du er klar for marraton! Veldig spennende! hold oss oppdatert, (er veldig nyskjerrig) og masse lykketil! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig spennende med igangsettelse VurdererBaby!!!! Masse masse lykke til!!!!!! :D

Så bra den hadde snudd seg da! Lykke til på ul i morgen :)

Så spennende VurdererBaby:) Hold oss gjerne oppdatert!

Og Malv! Så fantastiske nyheter:) Nå får babyen bare holde seg i ro rett veg altså;) Syns du fortjener det :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å som jeg misunner og unner 😉dere som snart er i mål..lykke til 😊

Noen har erfaring med eller har kjøpt babycall som ikke er så himla dyre???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi fått prøvd ut utstyret på fødeavdelingen. Hadde så mye kynnere utover dagen i går og de satte seg skikkelig i ryggen. Måtte ha varmeflaske på korsryggen etterhvert. Så føden ville ha oss inn til sjekk. 

Her er det modning på gang, så det var nok slimproppen som for i går morges, slik som jeg trodde. 

Jm fikk inn en finger og det var lite igjen av tappen. Skal visst ta det med ro, men hun trodde det ville drøye 1-2 uker til før jeg føder. Satser på uke 37 og ikke 35 slik som jeg er nå  :P

Noe med at det er tredje baby og lenge siden sist, så litt rusten startmotor her. Kan trenge flere forsøk på å komme skikkelig igang. Derimot kan det gå veldig raskt når hun først kommer.

Babyen var så aktiv og flyttet så mye på seg at hun lekte fremmed ubåt i svensk fjord med oss. Nå er jeg her, ædabæda, nå er jeg her  :laugh: Stadig var det min istedenfor hennes puls som ble plukket opp.

Heier på deg, VurdererBaby! Masse lykke til!

Gratulerer Malv! Flott at babyen ligger rett vei igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...