Gå til innhold

sommerkroppen 2015! :-)


Ennai

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Igår natt kjørte vi og hentet den søteste valpen.

Foreløpig er den eneste trimmen og løpe ut med han før/under/etter han driter løst inne og noen ganger tissing.

 

I bakhånd hadde jeg 2 dårlige og korte netter med søvn. Så sto jeg opp på torsdag og sov ikke natt til fredag. I natt har jeg sovet max 2 timer i strekk for å passe på valpen. Det er knallhardt. Jeg kan godt gå ut med han om natten, men håper jeg slipper diareen nokså fort.. :/

 

Ble ingenting mat utenom det jeg skal ha på turen. Men tok 2 små pizzastk hos svigers igår etter turen og 1 øiten firkantet havrekake nesten under press. Gadd ikke å lage middag igår etter 17 1/2 time i bilen så sånn er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår natt kjørte vi og hentet den søteste valpen.

Foreløpig er den eneste trimmen og løpe ut med han før/under/etter han driter løst inne og noen ganger tissing.

 

I bakhånd hadde jeg 2 dårlige og korte netter med søvn. Så sto jeg opp på torsdag og sov ikke natt til fredag. I natt har jeg sovet max 2 timer i strekk for å passe på valpen. Det er knallhardt. Jeg kan godt gå ut med han om natten, men håper jeg slipper diareen nokså fort.. :/

 

Ble ingenting mat utenom det jeg skal ha på turen. Men tok 2 små pizzastk hos svigers igår etter turen og 1 øiten firkantet havrekake nesten under press. Gadd ikke å lage middag igår etter 17 1/2 time i bilen så sånn er det.

Gratulerer med hund!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk :)

Navn har den fått. Barna ble så ivrige på et navn vi har brukt før så da gikk vi for det. Barna husker ikke den andre hunden, men likte navnet.

Han skal hete Siko :)

 

Jeg har tenkt i det siste om jeg kan gjøre endringer i kosten/dietten for å gå ned. Men synes det er vanskelig når jeg vet at jeg ikke tåler vanlig mat, men samtidig ikke vet hva jeg reagerer på.

 

Nei nå får jeg prøve å lukke øynene før hunden skal ut. Eller må ut for den har drete på gulvet :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for velkomsten! Åh, det er koselig med hund, siko var et fint navn! :)

 

Her har helga gått så som så, ikke spist særlig sunt egentlig, men ikke fått i meg for mye kcal heller, håper jeg. For jeg har ikke registrert noe heller. Sukk.. Så skal vi i 50årsdag i ettermiddag, der må jeg være litt streng så jeg ikke mistet helt taket.

 

Har veiedag på torsdager.

 

Har ikke lest igjennom hele tråden, følger dere noe spesiell diett?

Å har dere noen gode tips for å få vekk småspising og søtsug? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd mange ting. Har gått på noka og telt kalorier. Det funket begge deler, men så har jeg blitt syk og måtte legge om kosten.

Startet på lavkarbo og sto i ro lenge. Så raste jeg ned i vekt en stund. Bla. pga. at jeg ikke fikk i meg mat. Etter sommerferien har jeg hatt problemer med å gå ned. Men helsa har blitt bedre, smertene har blitt mindre og jeg føler meg bedre. Så nå har jeg valget mellom å fortsette med en kost som er bra for helsa, men ikke for vekta. Eller å prøve å finne noe annet, som kanskje eller kanskje ikke fungerer for begge deler.

Har sånn kanskje bestemt meg for å se om den ekstra aktiviteten med hunden gjør noen forskjell på vekta. Ellers må jeg ta grep. Vil ikke være over 80 kilo og bare godta det. Men hva jeg skal gjøre vet jeg ikke enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for velkomsten! Åh, det er koselig med hund, siko var et fint navn! :)

 

Her har helga gått så som så, ikke spist særlig sunt egentlig, men ikke fått i meg for mye kcal heller, håper jeg. For jeg har ikke registrert noe heller. Sukk.. Så skal vi i 50årsdag i ettermiddag, der må jeg være litt streng så jeg ikke mistet helt taket.

 

Har veiedag på torsdager.

 

Har ikke lest igjennom hele tråden, følger dere noe spesiell diett?

Å har dere noen gode tips for å få vekk småspising og søtsug? :)

Teller kalorier, prøver å gå over til lavkarbo eller paleo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser karbo redusert og tenker over mengder og kalorier. I perioder fører jeg i Lifesum appen for å ha full oversikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere jenter, og hvordan er det å ha valp i hus Moota?

 

Jeg våknet på mandag og hadde en skikkelig møkkadag, vekta hadde svingt opp (3 kg men den var på hundre blank igjen i dag, ny vekt snart kanskje), det regna og var surt. Kom meg etterhvert ut og i stallen, så kom sola, en ridetur i skogen og humøret var på topp. Kjenner jeg er mye trøtt og sliten om dagen, så i kveld skal jeg legge meg tidlig slik at jeg er klar for en ny arbeidsdag med hestemøkk og dyr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja han sover og driter. Begge deler inne.. hehe..

 

Han er nokså rolig. Sover masse. Koser litt. Spiser litt. Driter mer enn jeg noen gang kunne forestilt meg.

 

Han har (hatt) løs mage siden vi henta han. Håper det skal hjelpe med ris i knottene. Det ser i alle fall litt bedre ut :)

 

Spent på om jeg får sove noe mellom lufteturene i natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Tullsjura!

 

Jeg følger Grete Roede, som jo ikke er en diett men mer en varig kostholdsendring. Det funker - kremt- sånn delvis. Det er flaut å skrive det men altså, nå har jeg gumlet kake til den store gullmedaljen i siden søndag. Ikke noe måtehold her nei! Mannen bakte og skulle egentlig ta med på jobben men det ble ikke noe av likevel. Og hva gjør man med en langpannekake? Vel...SPISER! Til det er tomt såklart. Heldigvis ble det tomt igår, da hadde jeg spist 6 kakestykker (den dagen altså, spiste 8 dagen før). Det er så typisk meg, selv om jeg er mett og kvalm så spiser jeg videre. En slags tvangsspising, noe jeg har holdt på med i åresvis. Det er akkurat som om jeg MÅ spise, selv om jeg er mett. Konklusjonen er at måteholdet som jeg lærte på roedekurs bare funker sånn delvis. Men nå er kakefatet tomt, heldigvis!!! 

 

Uansett, jeg veide meg på mandag og veide da 67,5, tror det er 0.2 kilo ned siden sist. Dette var jo da før all kakemumsinga...Tilsammen over 20 kilo ned siden topppunktet:)

 

Har fått syklet en god del, allefall tre dager tur retur jobb noe som blir 3 timer.

 

Og nå, ingen mer fråtsing denne uka!!! NOK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gått dritt de 2 siste ukene, sikkert på grunn av konstant regnvær som er skikkelig demotiverende mtp trening + 3-4 utskeielser!

Skikkelig PMS smerter 2 uker i strekk før all vondten med mensen gjør ikke saken bedre.

 

Får gå opp på vekta i morgen og ta straffa som en kvinne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål: synes dere det er mest motiverende med en vekt som viser gram i tillegg, eller bare kiloene? Tenker på å kjøpe meg en ny vekt, skjønner dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det er best med en som viser kilo og gram. Nedgang er nedgang :) Om det bare er gram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må komme med en liten erkjennelse... føler jeg kjenner dere så godt nå, og jeg må bare få dette ut.

Det begynner å nærme seg et år siden jeg fikk meg en aha-opplevelse. Jeg så hvordan jeg behandlet kroppen min, hva den gjorde med meg og hvilke følelser jeg fikk av den. Jeg veide oppimot 83kg (eller 88, vekten viste muligens 5kg for lite), jeg er nå nede på ca. 67kg, og bryr meg, for aller første gang, om meg selv. I det siste har jeg pleid meg selv på en måte som jeg aldri hadde tenkt på før. Jeg hadde rett og slett ikke ork. Hvorfor skulle jeg? Hvem brydde seg vel om meg uansett? Jeg som tross alt er hovedpersonen i mitt liv (vær så snill, ikke misforstå meg - for vi er jo faktisk selv hovedpersonen i vårt liv, om vi ikke har det bra, hvordan kan vi da gi kjærlighet?)  skulle ha brydd meg. Og vi er jo nå inne i en periode på året som var spesielt tøff for meg - høsten. Jeg kjenner jo til litt av høstdepresjonen nå også, men ikke i like stor grad. Trening, god mat og egenpleie gjør så mye! Og i tillegg så gjør treningen meg bedre når jeg blir litt eldre, det forhindrer jo beinskjørhet til en viss grad - noe som ligger i familien, og som jeg allerede har merket noe til.

Jeg elsker (ok, kanskje litt for sterkt ord...), jeg er veldig glad i å kjøpe med meg økologisk mat, forsøke å holde meg til et sunt kosthold og finne frem til flere produkter som kan gjøre noe for helsen. Jeg hadde aldri trodd at jeg, av alle, ville bli så avhengig av kosthold og trening. Om jeg hadde sett meg selv for ett år siden, hadde jeg bare ledd av det hele - for det kunne jo ikke være meg, kanskje en klone? Hadde jeg en tvilling? Jeg hadde rett og slett ikke trodd det. Jeg liker faktisk meg selv nå, og kan også synes at jeg er pen (og vær så snill, ikke tro at jeg er en bimbo - for alle fortjener å få føle seg pene, for det er jo egentlig alle uansett).

Tusen takk for at dere er her. Sammen er vi sterke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et flott innlegg. Jeg har vært der. Når jeg er nærmere 75 enn 80 kilo.

Stå på! :) Kjempe kjekt å lese.

 

Jeg er på en plass hvor jeg er usikker på hvilken vei jeg skal ta. Men jeg vet hvilken vei jeg bør velge. Jeg kjenner kroppen såpass etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, moota! Det beste er alltid å lytte til kroppen. Synes du er sterk, jeg.:)
--------------------------
Det ble bare en trening forrige uke, og det ble dessverre litt for mye godteri. Endte opp som oppblåst som faderrullan. Men dette skal være en nokså godterifri uke (med unntak av i dag, da det er bursdag - skal holde meg til et glass brus og et kakestykke. Har derfor valgt ekstra magert pålegg i dag).

Skal prøve å holde meg til denne planen:

Mandag: Bursdagsfeiring til Tina. Prøv å hold deg til bare ett kakestykke og et glass brus.
Tirsdag: Soling i en fritime. Cardiotrening med FitnessBlender.
Onsdag: Joggetur/gåtur(gåtur om jeg synes løypa er litt vanskelig. Må bli kjent med den) i Lysløypa – bedre sent enn aldri.
Torsdag: Tur til Falstad, hjemme ca. 16:00 – leksedag. Soling mens jeg venter på at Jan skal komme. Evt. Handling av pålegg?
Fredag: Opp til hjembygda etter skolen. Støpning av gulv.
Lørdag: evt. En tur på treningssenteret, hvis det går greit for karene.
Søndag: Fridag, hjem. Evt. Kanskje litt småstøvsuging og tørking av støv. Om jeg finner tid: litt styrketrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en plan, wow! Håper du lykkes med å holde den:)

 

Jeg skal ikke skryte av forrige ukes matinntak. Forspiste meg på gulrotkake fra søndag til onsdag 8på det meste 8 stykker på en kveld) og helgas inntak av smågodter var gedigent. Uff, nå ødelegger jeg for meg selv. Det er så jævla typisk!

 

Veide 68 blank idag, altså opp fra 67,5. Kjipt men dette SKAL gå riktig vei igjen. Må ikke sulle meg inn i noe å-så-synd-på-meg-greier.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta hopper rundt 100 blank ennå, men magen har blitt noen cm mindre, hurra! Planen for uka er å en gang for alle slå opp med iskaffen, det er så godt men alt for mye sukker i den (vi snakker 20%sukker i den lille koppen). Så får jeg holde meg til en mokka frappe på fredager på vei til ridetimen.

 

Ellers blir det hest hest hest hele uka *lykke*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, SagflisIHåret, det håper jeg også!
-------
Edit: Jeg må bare komme med en liten morsomhet.... Jeg skrev et blogginnlegg av det jeg skrev her i forumet. Og det er 20 eller noen som har delt det... hadde 74 lesere i går pga det. Og jeg skrev det der egentlig bare for min egen del (bloggen er jo blitt dagboken min). Høhøhøh...

-----------------------

Synes btw alle i dette forumet er fantastisk flinke! Stå på videre, og vis dere som de jernkvinnene dere er!:D

Endret av Lunaria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok i dag er jeg tilbake på lavkarbo. Det er det beste for kroppen min og selv om jeg ofte får vondt i magen også når jeg spiser rett så er det mindre og sjeldnere + at jeg slipper alt det andre.

 

Go me eller noe sånt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...