Gå til innhold

Februarbabyer 2015 <3

Løvinna30

Anbefalte innlegg

Neida, jeg ser overhodet ikke på smertelindring som om det skulle være et nederlag. Og det er ikke slik at jeg går ut ifra at jeg klarer meg uten heller. Men vil gjerne prøve, så lenge det går. Man vet jo ikke hvor raskt det går.

Det var jo du som var i Bodø? Kan jeg spørre hvor du gikk på lamaze?

Så bra at alt så fint ut på kontroll :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lenge siden jeg har vært innom her nå. Bekkenet sier ifra ved hver bevegelse men er ikke ulevelig ennå. Går på gravidsvømming som hjelper pluss at jeg hadde en time med svangerskapsmassasje som fjernet smertene en hel uke! Det er dessverre for dyrt til at jeg kan gjøre det hver uke.
Nå er både lillegutt og jeg syke. Forkjølelse, vond kropp og hosterier på begge to = en del mer tv bruk en vanlig på ettermiddagen nå som mannen ikke er hjemme. Jeg klarer rett og slett ikke å leke rundt med ham når jeg har mest lyst til å krype under dyna og bli der ett par dager..  :forkjola: 
Jeg får ta det igjen når formen er bedre. Lillegutt klager ihvertfall ikke på repriser av Postmann Pat og eplebiter :-)

Jeg sover faktisk veldig godt enn så lenge. Sover lettere og våkner mer, men sovner fort igjen. 

Dersom dette blir vanlig fødsel og ikke keisersnitt så kommer jeg til å takke ja til alt de tilbyr av smertestillende. Jeg gledet meg til forrige fødsel og det gjør jeg forsåvidt nå også. Men etter 5 timer etter igangsatt fødsel og riestimulering truet jeg med å hoppe ut av vinduet hvis ikke epiduralen kom snart.. Viste seg at Lillegutt satt fast i bekkenet og hver rie holdt å å dra ryggen fra hverandre kjentes det som. Så fort epiduralen kom så var det 90% bedre for da fikk jeg bare riefølelsen i magen. Jeg er nok litt for liten i bekkenet til å få så store barn. Ble hastesnitt, men føltes ikke dramatisk i det hele tatt. Jeg var bare glad for endelig å treffe ham.  :babygutt: 

Skal inn på ekstra sjekk i uke 30 for å se på størrelsen, men så langt så er denne gutten like stor som storebroren... Så blir spennende å se hva de sier :-) 

Nå har vi kommet langt jenter! Ferdig med 2/3 deler :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå har vi kommet langt ! 😊 tror jeg bomma litt sist uke med at tredje trim var en uka unna... Man er vel litt mer enn 27 uker da man er over i tredje trim 😉 28 uker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags seng har dere kjøpt / tenkt å kjøpe? Vi hadde egentlig tenkt å kjøpe en plain sprinkelseng fra Ikea, men fikk råd fra noen andre som har barn om at det måtte vi ikke finne på, og at Brio var det beste.

Skal dere ha både seng og vugge? Og har det noe å si hva slags madrass man velger? Babyutstyrsjungelen, altså! ;-)

Ellers har lille krøll og jeg vært hos legen for første gang siden august, og symfysemål ble tatt for første gang. Det var litt lavere enn røde streken, men godt innenfor normalen. Så alt er i skjønneste orden. Håper det holder seg slik, både formen til krøllen og meg! Tok også influensavaksine, har ingen lyst til å ligge strak ut samtidig som jeg er høygravid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte først den enklest sprinkelsengen hos Ikea til Lillegutt. En helt enkel seng. Men jeg syntes det var tungvint å reise meg opp fra senga 3 ganger hver natt for å løfte ham over i vår seng for amming. Så da kjøpte vi en brukt gammeldags seng der man kunne senke den ene siden. Den fungerte bra, det eneste var at vi måtte ha en spesialmadrass siden de gamle sengene tydeligvis var smalere enn 60 cm i bredden.... 
Så da endte jeg opp med å sage av halvpartene av stolpene på den første ikea sengen for å lage en stor nok åpning til at Lillegutt lå i sin seng, inntil vår seng og jeg kunne bare hente ham over når han var sulten.

Det ble mye bytting.. Kjøpte til slutt en Hensvik seng som vi er veldig fornøyd med! Om 6 måneder kan vi ta av den ene siden slik at det blir en barneseng så vi trenger ikke å kjøpe ny seng før han blir stor gutt og vil ha ordentlig seng :-)

Skal bruke den sagede enkle Ikea sengen med hull i til nye babyen også. De skulle ha laget sånne senger...  Ser at det finnes bedside cribs som er til å ha inntil sengen men de er jo svindyre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lamaze tok jeg på balansen. Men tror hun som arrangerte det het bodøgaard men er ikke sikker. Jeg fikk info på helsestasjonen.

Og når det gjelder seng hadde jeg kjøpt den sengen som man kan ta av fronten på fra IKEA. Har en brio men ikke den dyreste. Ville gjerne hatt en som kan senke kanten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26+6 idag. Rart å tenke på at det bare er en uke til 3.trimester (som starter 28+0 hvis jeg har lest rett?).

Hatt en elendig natt, våknet med værste leggkrampa, var så utrolig vondt og har hatt vondt i hele dag! Tar jo til og med magnesium daglig.. Vondt i hoftene og venstre ribbein så det er ikke behagelig å sove for tiden. Har også en liten en som som sover i senga vår hver natt og som trives ekstremt godt med det.. Tar all plassen til mor! Lurer på hvordan det skal bli med to oppi der!

Vært på 3D ultralyd idag, det var helt fantastisk og vi kunne se at lillebror var utrolig lik storebror! Ble så rørt av hele opplevelsen.. Fikk også vite at han lå helt på gjennomsnittet, 6% over faktisk! og det var godt å høre siden jeg har bekymret meg for veksten. Så håper han fortsetter å vokse godt i magen :) Fikk 15 4D filmer og, utrolig koselig å se på dem kveld. Må si jeg begynte å glede meg veldig til han skal komme!

Fikk kjøpt lekegrind brukt på finn igår og Stokke tripp trapp stol på babyshop på tilbud bare igår. Godt å få utstyr i hus! Ser dere diskuterer seng, hadde IKEA seng til første. Skal vel bruke den til lillebror og, men man kan ta av siden på den, så skal sjekke om man kan gjøre det når bunnen er hevet og. Ellers har jeg sett på bedsidecrib, men de er fryktelig dyre :( tenker han eventuelt kan sove i babynestet i midten i senga vår og. Men så var det jo dette med at storebror ligger der da.. Hm.. Den tid den sorg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke IKEA seng? Vurderer IKEA madrass til hun også ?

Vi har IKEA sprinkelseng, det er en arveseng. Lekegrind har vi heldigvis, å må kjøpe madrass / underlag til den også. Hvor gjør dere det? 

Lulusen, var du hos Dag på Lysaker? Var der med førstemann :-) Skal dit igjen på fredag :-) Han er veldig ålreit og flink altså... ! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ikeaseng til knerten (gulliver?) og var fornøyde selv om det var litt styr å flytte ham fram og tilbake (hendte jeg sovna før jeg rakk å legge ham igjen... ;)) Vi har fått en sprinkelseng til lille i magen (har ikke sett den, tror den er demontert i kjellern et sted), men siden knerten uansett insisterer på å sove på gjestesenga for tiden (sånn billig, sammenleggbar med tynn madrass), så kommer vi kanskje til å bruke hans sprinkelseng opp igjen... Hvem vet... Ny madrass blir det iallefall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KapteinSabeltann-mamma: nei, var hos Mille på Familieklinikken på Majorstua. Hun er jordmor og utrolig flink! Var på Lysaker i forrige svangerskap, det var veldig flott det og, men han er radiograf, og jeg ville gå til lege eller jordmor denne gangen som har mer medisinsk kompetanse, spesielt siden jeg var bekymret for veksten. Fikk vite på Lysaker i forrige svangerskap at babyen vokste bra (noe han ikke gjorde), så denne gangen var det like mye 2D som 3D for å måle magemål, hodeomkrets, sjekke organer osv.. Følte han på Lysaker hadde mer "show" enn en undersøkelse av fosteret.. Men leser mange som er fornøyde, ble bare skeptisk i ettertid at han ikke oppdaget vekstavviket på førstemann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man ha økedøgn når man er gravid? :P Isåfall har jeg det idag! Spiste nettopp 4 skiver til lunsj (mot 3 normalt) og er like sulten! Fant noen riskaker og nøtteblanding som jeg heiv meg over, men nå har jeg jo ikke mer mat igjen til resten av arbeidsdagen. Matvrak, altså... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også mer sulten for tiden!:-)!

Når er det man bør levere søknad om foreldrepenger til NAV? Og noen som kjenner til hva man får? Hvilkene og hvor mange av lønningene ser de på? Hvordan regnes dette egentlig ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kikker innom januargjengen for 2015, så er det skrevet masse der! :) Husker ikke om det er i 2. eller 3.trimester-tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Facebook har også en nyttig side "NAV Foreldrepenger". Jeg har samlet litt infor fra den og tar spørsmålene på chatten som Sniff80 anbefaler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos jm idag, alt vel med lille. Vi snakket endel om forrige fødsel, og det er jaggu bra hun har kleenex på kontoret! Var mye vanskeligere å snakke om enn jeg trodde. Men hun henviser meg til samtale på sykehuset, så jeg håper det blir bra. Og jeg skal slippe å møte på samme jm som sist under fødselen. :)

Noen andre som har vært til sånn samtale? Hva skjer der? Samboer skal være med, selv om han stusset litt. Men han får bare ta seg fri; jeg trenger noen på mitt lag når det står på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært på samtale på sykehuset. Er det ikke godt å få snakket ut om ting, i stedenfor å holde det inni seg? Håper det ordner seg på best mulig måte og ting blir slik du ønsker det mortilknerten.

I dag har jeg avspassert fra jobb, men vært så kvalm og sliten. Håper ikke kvalmen kommer tilbake altså! Jeg hadde igrunn tenkt til å ta julevasken selv i år også, inni skuffer og skap, vegger og tak. Gleder meg til å bli ferdig med det, og deilig å vite at alt er så si rent og ryddig da den lille kommer. Husker jeg gjorde det sist også - vasket hele huset, vegger og tak.

Gruer meg til å ordne med NAV papirer, og bla bla, og ser for meg at det kan ta litt tid å få svar med kanskje litt juleferie hos NAV i mellomtiden. Også er ikke ting i orden til permisjonen starter! :-( Nå skal jeg ikke være negativ altså, men kjenner det knyter seg litt når jeg tenker på det, og det må gjøres nå.

Tenker på å bytte nick..... Men til hva da liksom? :-/

Nå er det ikke mangene dagene til vi er i 3 trimester, tenk på det a jenter! :-) Husker jeg fikk positiv test 25 mai :-)

Tenk hele sommeren, alt jeg / vi gjorde, og jeg var gravid. Jeg klarer ikke å skjønne at det er en baby i magen min, og klarer heller ikke å forstå og se for meg hvor stor babyen er nå! Det er liksom litt uvirkelig, enda..... :-) Gleder meg ufattelig mye, og kan nesten ikke tro at ting har gått bra, og det "bare" er ca 12 uker igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MorTilKnerten: 

Jeg har vært på samtale på sykehuset her, 2 ganger hos verdens trivligste jm:) Mitt inntrykk er at jm på sykehuset som har samtaler ang fødsel er veldig forståelsesfulle og snille:) De vil ditt beste, men de vil jo og at du skal føde vaginalt.

Du må bare spørr om du lurer på noe mer.. Har nå hatt 6 slike samtaler nå, på 3 ulike sykehus spredt rundt i Norge;) 

Men som i mitt tilfelle, spes sist, så ville de jo at jeg skulle føde vaginalt og "presset" litt iforhold til det. Men ikke sånn at det var forferdelig. Det var det heller gyn. på sykehuset som skulle ta siste avgjørelse ang ks som var helt forferdelig! Sist, men ikke denne gangen, nå har jeg jo ett ks bak meg, innvilget pga fødselsangst, så da ble det dumt at gyn her skulle overprøve de to andre sykehusene som jeg hørte til under sist graviditet (vi flyttet mitt under deb graviditeten og)

Men mitt mål var å få planlagt ks denne gangen og da vi har flyttet og dermed byttet sykehus. Og det fikk jeg heldigvis:)

Så nå blir det januar baby på oss:) Men terminene er jo i februar, så jeg holder meg her med dere likevel:)

Men det er veldig rart å vite hviken dato vi får treffe lille jenta! (Hvis hun ikke kommer før, men det har vi ikke tenkt til at hun skal;) 

KapteinSabeltannMamma:

Jeg har tenkt på det samme ang nav, tror jeg bare hiver meg rundt å begynner med det så snart som mulig nå! Jeg må bare ha en terminbekreftelse, så er det å begynne med papir møljen.. Usj! Det er noe styr.. Men tvitvi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruer meg også til å begynne med NAV mølja.. Har ikke bestemt meg for 80 eller 100 % enda heller.. Er i 3.trimester på torsdag, så må vel begynne å sette meg inn i det. Terminbekreftelse ja! Det hadde jeg og glemt at man må ha.. Kjenner det knyter seg hardt i magen av hele greia, sist var det et mareritt uten like.. Siden jeg er selvstendig næringsdrivende ble det et helvete å få de foreldrepengene. Måtte sende bekreftelse på inntekt 3 ganger, de sa bare de ikke hadde fått det hver gang, så endte opp med å ikke få noen penger de første 3 mnd av permisjonen, godt jeg hadde sparekonto, ikke alle som bare kan legge ut så mye penger imens.. Huff, har egentlig bare fortrengt at jeg må forholde meg til NAV igjen, men skjønner at jeg bare må begynne snart :(

Har ordnet mye utstyr den siste tiden, lekegrind, tripp trapp stol, mye ull fra nøstebarn og lille lam, saueskinn, bedside crib (var litt billigere på lekmer.no), babynest og vognpose. Nå mangler jeg bare ny babycall (noen som kan anbefale en?) og cozyfix ammepute, og sikkert noen småting jeg har glemt, men straks er vi i mål tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, i går var bebisen veldig stille inni magen. Kjente jeg ble ganske så nervøs. Jeg VET at det er normalt men fikk noia allikevel.

Fikk heldigvis et par kraftige spark før jeg sovnet sånn at jeg klarte å slappe av og i dag er det masse romstering inni der.

Hadde igjen glemt hvordan man går og kjenner etter og hvor redd man blir :sukk:

Med Lillegutt var jeg på sykehuset i uke 38, han var HELT stille. Fikk ikke noe spark i det hele tatt uansett hvordan jeg lå, sto eller hvor mye saft og brus jeg prøvde å drikke.

Det viste seg at han hadde klart å snu seg helt rundt med ryggen ut(han var veldig stor så det er ganske så utrolig) og dermed ikke klarte å røre en finger. For ryggen er litt hardere enn magen å sparke mot :-)

Han snudde seg tilbake på kvelden, skjønte vel at det ikke var optimal liggestilling.

Men han festet seg aldri og lå høyt oppe så det var vel derfor han klarte sånne krumspring så sent i graviditeten.

14 uker igjen her. Gleder meg veldig til å få møte ham! Jeg skal også ta julevasken ganske snart, før jeg blir så stor at det blir umulig. 

Skal ha både bursdagsfest og juletreff for venninner tidlig i Desember så det er vel greit at alt er ferdig.

Har ønsket meg vaskedame av Mamma i julegave :-)

Hadde vært fantastisk å få en vaskedame som tok hele huset i januar et par uker før bebisen kom.

Hvordan er symfysemålet deres? I forrige uke, uke 25 så var det 25,5 cm. Så han ligger på øvre grense.

Skal inn på samtale på sykehuset 2 desember for å avgjøre vanlig eller keisersnitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper det er snill jm på sykehuset her også! Og jeg prøver ikke å få ks, jeg vil bare at det skal være en positiv opplevelse! (forventer smerte, altså, men at ikke første tanke når jeg får ungen på brystet er "dette skal jeg aldri mer gjøre, det var ikke verdt det engang!") Sist fødsel var jeg bundet til ryggleie senga (masse ledninger), ute av stand til å snakke pga smertene, men ved full bevissthet hele tiden, og jeg ønsker ikke noe reprise av det akkurat... Pluss at jm kun konsentrerte seg om det som foregikk i andre enden av senga, som om jeg ikke var der i det hele tatt... :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du kjøpt babynest Lulusen?😊

Bestilt av hjertenest, hvis du har instagram kan du søke henne opp der. Veldig fine babynest! Bestilte mørkegrått med stjerner og lysegrått inni :) Ikke fått det enda, men tror det blir fint! Brukte ikke babynest på førstemann, men ser da ganske lunt og koselig ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...