Gå til innhold

<3 Oktober 2014 <3

Caliope

Anbefalte innlegg

Lillebror er født 😃det gikk sinnsykt fort og rakk ingen form for smertestillende .. Ble forløst av barnevakt kø 00.45. Kjørte til Ullevål og kom vel opp på rommet litt over 1. Kl 03.13 var lille vakre gullet født 👏

Gratulerer så mye! ♡♡♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gruppe B streptokokker. Er en del av menneskets bakterieflora, ca 25-35% er bærer av bakterien uten å merke noe av det, viser seg på utslag på urin prøve som også sendes til dyrkning! Det som er at når man har fått påvis denne under graviditet kan det smitte over til barnet under fødselen, men det er veldig sjelden! Derfor får man intravenøs antibiotika behandling under fødselen for å forebygge!

Oi det visste jeg ikke :sjokkert: 

Men må de lete spesielt etter denne bakterien for å finne dem eller vil de alltid sjekke etter dem?

Har heldigvis hatt normale urinprøver hele veien men blir jo litt bekymret uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg tatt steget og bestilt meg vogn! Eller jeg skal kun ha den om de klarer å få fatt i softbaggen/nyfødtbaggen til den da :)

Valget landet på Mountain Buggy (evolution?) Swift, 3 hjuls, superlett og litt mindre enn de vanlige Mountain Buggyene. Så nå håper jeg at de klarer å skaffe alle delene!

Om jeg får alt til vognen så mangler jeg ikke noe som helst mer til babyen og da kan jeg bare slappe av resten av tiden frem til fødsel! Gleder meg litt nå, har liksom ikke hatt tid til det før nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man har utslag på leukocytter i urinprøven så kan det være denne bakterien, men det trenger ikke være det heller! Legen min er veldig nøye og har sendt inn urinprøve til dyrkning når jeg har hatt utslag, og det er ikke alle som får denne bakterien under svangerskapet! Hvis prøvene dine har vært normale så trenger du nok ikke bekymre deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man har utslag på leukocytter i urinprøven så kan det være denne bakterien, men det trenger ikke være det heller! Legen min er veldig nøye og har sendt inn urinprøve til dyrkning når jeg har hatt utslag, og det er ikke alle som får denne bakterien under svangerskapet! Hvis prøvene dine har vært normale så trenger du nok ikke bekymre deg :)

Fjuu det var bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uffda, jeg har fått utslag på 1+ på et eller annet på urinprøven. De mente det kunne være forurensning bare, men sendte til dyrkning alikevel. Håper ikke det er noe av det nevnt ovenfor. Hmmm noen osm har hatt utslag men bare forurensning? Jeg har hatt helt fint alt sammen hele veien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får satse på at det bare er forurensning, det er jo veldig lett for når man tar urinprøver! Men er jo bra at det blir sjekket skikkelig når man får utslag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også forurensning en gang. Da tisser jeg rett i koppen rett etter at jeg sto opp. Det forsvant når jeg begynte å dusje før jeg tisset i koppen. Det kan ligge litt rester i urinrøret hvis det er lenge siden man har tisset.

Anonymous poster hash: bad51...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer cici83 :-)

Når man skal ta urinprøve er det lurt å vaske litt med en våt klut (uten såpe), evt dusje, først. Og så tisse litt i do før man tisser i koppen. På den måten blir prøven minst mulig forurenset og mest riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare fortelle at jeg ble overrasket av verdens beste venniner og familie i går! Fikk superkoselig babyshower:) Ble hentet for å gå ut og spise med ei god vennine og nabo, og så skulle vi liksom innom til kusina mi og plukke opp henne. Men hun var "ikke klar" så vi skulle bare inn å vente;) Og der var det dekket et nydelig bord med rosa servietter og hengt opp verdens søteste banner " Det er en jente!" Kjempelekkert dekorert med ugler og kjoler i gammelrosa og brunt. På bordet stod også en gigantisk bleiekake formet som ei ugle! Det har jeg aldri sett før:) De hadde vært kjempeflinke!

Jeg fikk så utrolig mye lekkert! Nydelig mintgrønn blondekjole og et lekkert gammelrosa ullsett fra memini, med nydelig sløyfe til:) ÅÅÅÅÅååååå! Helt nydelig:) Jeg ble så gira at jeg nesten ikke har sovet i natt. I tillegg slo lynet ned. Det hørtes ut som om det slo ned i huset. Til og med min rolige bamsefar spratt opp og måtte sjekke huset! Og sjokket ga meg rett og slett rier! Det var ikke kynnere, for de gjorde drittvondt og tok skikkelig i ryggen. Men de ga seg heldigvis ganske raskt.

Det var dagens oppdatering fra meg;) Ha en fin lørdag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er Knerten kommet! Vi fikk en gutt klokka 4 i natt, en skikkelig plugg på 4 kg og 50 cm. Han er frisk og fin, og har masse hår :) det var en tung fødsel, men vi har det bra nå. Kan skrive mer om fødselen om en stund, nå må vi hvile :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare fortelle at jeg ble overrasket av verdens beste venniner og familie i går! Fikk superkoselig babyshower:) Ble hentet for å gå ut og spise med ei god vennine og nabo, og så skulle vi liksom innom til kusina mi og plukke opp henne. Men hun var "ikke klar" så vi skulle bare inn å vente;) Og der var det dekket et nydelig bord med rosa servietter og hengt opp verdens søteste banner " Det er en jente!" Kjempelekkert dekorert med ugler og kjoler i gammelrosa og brunt. På bordet stod også en gigantisk bleiekake formet som ei ugle! Det har jeg aldri sett før:) De hadde vært kjempeflinke!

Jeg fikk så utrolig mye lekkert! Nydelig mintgrønn blondekjole og et lekkert gammelrosa ullsett fra memini, med nydelig sløyfe til:) ÅÅÅÅÅååååå! Helt nydelig:) Jeg ble så gira at jeg nesten ikke har sovet i natt. I tillegg slo lynet ned. Det hørtes ut som om det slo ned i huset. Til og med min rolige bamsefar spratt opp og måtte sjekke huset! Og sjokket ga meg rett og slett rier! Det var ikke kynnere, for de gjorde drittvondt og tok skikkelig i ryggen. Men de ga seg heldigvis ganske raskt.

Det var dagens oppdatering fra meg;) Ha en fin lørdag alle sammen!

Ååå så koselig da bamsemams :) Jeg kommer nok ikke til å få noen babyshower fra mine venninner, for ale har klart å spre seg rundtomkring i hele landet :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er Knerten kommet! Vi fikk en gutt klokka 4 i natt, en skikkelig plugg på 4 kg og 50 cm. Han er frisk og fin, og har masse hår :) det var en tung fødsel, men vi har det bra nå. Kan skrive mer om fødselen om en stund, nå må vi hvile :)

Gratulerer minx :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med pluggen! Han har hatt det riktig så godt inni magen:) Gleder meg til å høre mer! Kos deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillebror er født 😃det gikk sinnsykt fort og rakk ingen form for smertestillende .. Ble forløst av barnevakt kø 00.45. Kjørte til Ullevål og kom vel opp på rommet litt over 1. Kl 03.13 var lille vakre gullet født 👏

Gratulerer så mye med minien:-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og gratulere så masse med mini til deg og:-) Her detter det inn babyer nå! Gøy altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg hadde termin 12 oktober. Da er vår datter født 27.09.14 kl 23:24. Veier 2055gr og er 45 cm lang. Det var en 20 min fødsel så rakk ikke så mye bedøvelse :-) Veldig fin fødsel på Ahus (er førstegangsfødende)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg hadde termin 12 oktober. Da er vår datter født 27.09.14 kl 23:24. Veier 2055gr og er 45 cm lang. Det var en 20 min fødsel så rakk ikke så mye bedøvelse :-) Veldig fin fødsel på Ahus (er førstegangsfødende)

Gratulerer!!!! Men seriøst 20 minutter? Hvordan rakk du inn på sykehuset da? Det hørtes intenst ut! Jeg skal føde på A-hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med datteren! Står alt bra til med dere begge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med den lille :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :) Oi det gikk fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...