Lykkebaby♡ Skrevet 6. august 2014 Forfatter #351 Del Skrevet 6. august 2014 Må si at jeg har ikke tid til, og føde enda jeg heller. Vil ha ALT på G her hjemme først. Og kose meg med jentene, guttebassen, og Sambo litt til før jeg må til pers. Greit om det setter inn når barna har startet opp igjen med skolen etter sommerferien. Har så vitt begynt, og pakke fødebeggen. Må få gjort det i helgen. Er akurat 1mnd til termin i dag (36+0) OUL termin. Menstermin er 30 aug. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/15/#findComment-146564732 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vips77. Skrevet 6. august 2014 #352 Del Skrevet 6. august 2014 Tipptopp: nå måtte jeg le litt!! Takk for det. Kjenner meg så igjen, jeg har dog ikke kommet hjem fra ferie, men du kan tro hytta skinner fra topp til tå... Ha ha ha!! Stellebordet er på plass, seng på plass og vaskekluten får seg en sving ustanselig. På hytta.... grugleder meg til jeg kommer hjem. Er jo i uke 36 +6 og joda, det passer litt dårlig om frøkna kommer for tidlig!! NEI dette MÅ være de beryktede hormoner som heter redebyggingshormoner😀😀😀😀😅😅😅😅. Rettelse!! : 35+6!! Er jeg. Tok litt godt i der! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/15/#findComment-146564750 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mortilludde Skrevet 6. august 2014 #353 Del Skrevet 6. august 2014 Morro å lese om alle forberedelsene som gjøres:) jeg har også fått brev fra nav om mottatt søknad og 2mnd's behandlingstid, dvs etter termin. jaja, da har jeg ihvertfall gjort mitt og overlater resten til dem, pengene kommer jo før eller siden, og blir etterbetalt om det skulle drøye. Men tipptopp, hva mente han på nav med at termin var "godkjent" og at det derfor ville gå raskt å behandle søknaden?... Snodig...underkjenner de noen gang en terminbekreftelse fra leger tro? Idag har jeg følt meg enorm, og voldsom svai i ryggen! Jeg går jo helt bakoverlent! Har bare uffet og akket meg på sofan så det var bare å krype til sengs og finne en bedre liggestilling der. Ikke min dag idag:( Jeg føler jeg eser ut på kveldene og blir 10kg tyngre på bare noen timer og tenker hvor stor kan man bli??!! Så nå har jeg smurt inn den store kula med olje i håp om at huden skal holde seg hel gjennom natten. Er jo verdt et forsøk. En uke igjen på jobb før perm:) juhuu! Akkurat en mnd til termin her også Send gjerne noen overraktive ryddehormoner hit! De trengs! Kommer ikke igang. Men bare jeg blir ferdig med jobb, DA skal det skje ting! Håper det går bra med dere som har mistanke om slimpropp og mulig fødsel på gang, og at dere får hjelp og råd fra helsepersonell så man slipper å engste seg unødig. Apropos slimpropp og fuktighet "der nede" - jeg gleder meg til å få igjen mitt "gamle" underliv!! Både når det gjelder fuktighet og fasong. Haff.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/15/#findComment-146564915 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tipptopp Skrevet 6. august 2014 #354 Del Skrevet 6. august 2014 Når det gjelder ammeinnlegg som er engangs sverger jeg til natusan sine. Og jeg har prøvd de fleste. Ull er jeg ikke fan av "rett på" da melka rant rett gjennom eller bare trilla av og ned i bh'en. Men utenpå engangsinnleggene var de supre. Jeg hadde de på hver gang jeg skulle ut og det var kaldt ute. Han på nav mente nok med at den var "godkjent" at den var der og at jeg hadde sendt inn riktig. Tror ikke de undervurderer leger, men at terminbekreftelse kan mangle, være mangelfull eller ikke være skrevet av lege/jordmor. Så siden papirene mine er i orden bør det være veldig rett frem for en saksbehandler å godkjenne eller ikke (satser selvsagt på det første) . Men det som tar tid er jo at saksbehandleren må få unna de som står i "kø" før meg. Redebyggingshormoner ja Er kraftig tatt av de og jeg irriterer meg veldig over at jeg må vente med å få tak i resten av det vi har av ting og tang da vi har stuet det på loftet til mamma som er på ferie. Og at vi må vente på neste lønn for å handle ferdig det vi mangler. Vi må også vente med å re opp og sette frem ting da mini på 21 mnd er LITT pellmark. JEG VIL BLI FERDIG NÅ! Hehe. Kløøøør i fingra. Snart skal jeg kjøpe inn bleier også. Så rart det blir å få de pittesmå bleiene i hus igjen Off denne angsten er ikke artig. Jeg vil gjerne at han kommer tidlig, men bare med noen dager. Jeg har ALT for mye å gjøre frem til 14'ende. Og den 14'ende er det en stor feiring i familien som jeg gjerne vil delta på, men jeg trenger ikke få med meg hele greia Bare de legger av litt kake til meg kan jeg godt bare få med med første del. Hehe. Nei off. Han må vente til 14 september før han kommer. Termin 18 september. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/15/#findComment-146565093 Del på andre sider Flere delingsvalg…
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 6. august 2014 #355 Del Skrevet 6. august 2014 Her kan mini komme etter 12 september, da kommer mannen hjem fra sjøen. Termin 18 september. Ganske close, spør du meg.. :-( Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/15/#findComment-146565112 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkebaby♡ Skrevet 7. august 2014 Forfatter #356 Del Skrevet 7. august 2014 God Morgen I dag er jeg/vi klare for vår 8.sv.kontroll hos vikarlege. Han var fastlegen min før så det blir ikke noe problem. Gikk til han i de to første svangerskapene så når min lege sa hun hadde ferie ba jeg om time hos han. Han er enda barnelegen vår. Utrolig flink med barna. Skulle våre den 4.aug men, de ringte desperate fra legekontoret noen dager før og ønsket at jeg byttet timen. I dag skal leie av lille sjekkes, og jeg håper det at jeg kjendte bena sparke i, og under ribbena mine store deler av dagen i går betyr at ENDELIG er det slutt på tvers/seteleie og hallo rett veg resten. Og at de voldsomme bevegelsene kl:23 i går ikke betyr at lille la seg i tvers/sete igjen *hjelpes* Bevegelsene til nå i dag er for svake til å få et inntrykk av hvordan skatten vår ligger... Ønsker dere alle en god dag Her pøser det ned...Men det gjør nok bare godt for både luft, og planter Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/15/#findComment-146565352 Del på andre sider Flere delingsvalg…
A_87 Skrevet 7. august 2014 #357 Del Skrevet 7. august 2014 Pernille_: Enig i at undertøy er greit å ha nytt! Barnepleieren på ammeveiledninga anbefalte ammeinnlegg av bomull. Hehe, jeg har også ryddedilla året rundt, i likehet med samboeren min. Rot gjør meg stresset. Tipptopp: Har ikke vært kvalm siden januar, var da kvalm noen timer om dagen i ei uke. På kveldene føles det ut som magen skal sprenges, så det er dårlig plass der inne. Gleder meg til hodet fester seg og lurer på når det blir å skje med meg, satser på at det blir snarlig. Redebyggingen din er gjennomført, hører jeg Vi har ikke en gang tenkt på å kjøpe bleier, bare sjekket at Kiwi har bleieavtale. Hvor mye koster en pakke med bleier? Artig at det er flere som har bestilt augustbaby. Jeg tenker intenst på det hver dag at det skal bli en augustbaby og når vi kommer hjem den 10.august, skal jeg pakke sykehussakene så fort som mulig. Alt må være klart. Vi skal også dra og se på en brukt vogn fra emmaljunga. Holder det å ha med seg en ammebh på sykehuset eller bør man ha flere? Ingen leggkramper på meg i natt og det er bra Eneste plage jeg har hatt er leggkramper av og til. Matlysten er på topp og jeg føler meg sulten nesten hele tiden, men klarer og styre meg. Gleder meg til å gå på vekta når jeg kommer hjem, veldig nysgjerrig på hva den viser nå, krysser fingrene for at vektoppgangen er den samme som før vi dro. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/15/#findComment-146565445 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkebaby♡ Skrevet 7. august 2014 Forfatter #358 Del Skrevet 7. august 2014 Da tror legen som meg at hodet ligger ned, men høyt oppe, og bevegelig. (Ikke festet). Legen var usikker men, det kunne stemmme med hvor han fant hjertelyden. Ny kontroll om ei uke for å sjekkes av han, og fastlegen. Og for å finne ut av videre kontroller nå som det nermer seg termin Ellers var urin som vanlig fin, blodtrykk var fint, og ingen hevelser *kry* Nå ligger jeg på sofaen med sterke kynnere som har kommet i et bankende kjør den siste timen... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/15/#findComment-146565626 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tipptopp Skrevet 7. august 2014 #359 Del Skrevet 7. august 2014 Uff kontroll ja. Skulle ha vært i uke 32, men måtte avlyse den.. Nå har jeg ikke fått bestilt ny time og jeg vet ikke når sambo kan kjøre meg heller slik at jeg får bestillt. Men nå skal jeg til jordmor den nittende, så jeg tror jeg kanskje bare skal droppe legen, da det er håpløst å få time hos han og sambo har ikke mulighet til å kjøremrg hele neste uke... Jeg var på legevakt dagen etter jeg egentlig skulle vært på legekontroll og da ble alt utenom blodet sjekket. Så i teori har jeg vært på "kontroll". Håper bare jordmor ikke er i "syklub"humør og at det går ann å få den informasjonen jeg ønsker ut av henne... Hehehe. Redebyggingen min er IKKE ferdig! Fortsatt mye jeg ser som må skrubbes, men kroppen orker ikke. Skal sette gubben på noen av de store oppgavene nå før helgen og så skal jeg ta noen småting selv. Når vi får resten, både nytt og gammelt, i hus skal redet bygges ferdig Bare ta med en ammebh på sykehuset og vent med å kjøpe fler. Puppene dine blir store når melka kommer og når den stabiliserer seg etter noen dager blir de litt mindre igjen. Størelsen din er umulig å vite på forhånd, men noen er heldige og klarer å gjette ca. Jeg klarte ikke det og kjøpte bh til pupper og ikke til JUR. Jeg fikk gigapupper! Bleier kjøpte vi bare på rema det første året. Da brukte vi bare pampers. De er billigst på pampers. Str. 1 og str. 2 koster 9kr og 11kr pr pakke der. De har ikke bleiekort da de alikevel er så billige. Coop har -10kr avslag pr. Bleiepakke om du har Coop-kort. Men jeg syntes ikke de er noe billige. Rimi har hver 4 pakke gratis, men litt høye priser. Kiwi har også hver 4 pakke gratis og er billigst på libero. Innimellom har de esketilbud fra libero. Kjøp stor boks med over 100 bleier, registrer koder og få gave. De går ikke på bleiekortet, men er uansett ett kupp. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/15/#findComment-146565675 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atanih Skrevet 7. august 2014 #360 Del Skrevet 7. august 2014 Her var det kommet mange nye innlegg det siste døgnet Det som er litt kjipt for meg er at jeg kan ikke fordra rot og bøss på gulvene og overflater, så jeg sitter for det meste og ser meg grønn på det, fordi jeg har hatt så vondt med bekkenløsning de siste dagene. Ingen støvsuging/tørking her på leeenge... I tillegg er alt av barneutstyr rundt forbi i stua også (seng, stellebord, vogn..) fordi vi enda ikke er ferdig med å male babyrommet, og har ikke noen annen mer praktisk plass å sette det. Så kan vi jo slenge på et par klesstativ, og dermed er det ganske kaos! Har som mål å få det ryddig og fint til helga, for jeg orker ikke sitte i rot mer. Arg! Jeg er litt småslem og håper på augustbaby selv (pga. barnehageplass ) men jeg vet jo innerst inne at jeg bare kan glemme det så sent jeg har termin i september. Men har uansett et ønske om at han kommer om en 4-5 ukers tid. Så er det selvfølgelig noen som kommer og sier "Jeg og alle andre trodde også at min skulle komme tidligere, men han kom i midten av uke 39." Javel, men det var du, la nå meg ha mitt håp! (Litt på krigsstien i det siste merker jeg, kremtkremt). Igår hadde jeg en ganske ille dag, med vondt de fleste plasser og dermed ganske sliten. Så kommer svigermor med barnebarn på 3 og 7 år til oss, og sier "Jeg kjøper noe middagsmat så vi kan spise sammen, så kan dere lage". Jeg var alt annet enn klar for å stelle istand til middagsbesøk sånn på rappen, for å si det sånn! Veldig koselig, men skulle ønske sånne beskjeder og forslag kom litt tidligere... Var ganske sliten etterpå med hypre "tante"barn i tillegg. Puh! Det var min klage for dagen! Får komme meg opp av sofaen og prøve å gjøre litt av det jeg hadde tenkt idag Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/15/#findComment-146565712 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. august 2014 #361 Del Skrevet 7. august 2014 Hæ? Jeg kjøper middagsmat til oss, så kan dere lage?! I min familie/vennekrets er d sånn at hvis noen tar med seg middag til noen så er den ferdig, eller man lager den selv når man kommer! Frekkeste jeg har hørt på lenge! Anonymous poster hash: f28fa...807 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/15/#findComment-146565897 Del på andre sider Flere delingsvalg…
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 7. august 2014 #362 Del Skrevet 7. august 2014 Har vært på legekontroll idag, skal inn igjen om 2 uker til 36 ukers kontroll. Men alt så fint ut, og babyen ligger visst med hodet ned, så det er bra! :-) Ble sykmeldt resten av arbeidsperioden, så da er det ikke mer jobb på meg på en god stund.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/15/#findComment-146565986 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atanih Skrevet 7. august 2014 #363 Del Skrevet 7. august 2014 Hæ? Jeg kjøper middagsmat til oss, så kan dere lage?! I min familie/vennekrets er d sånn at hvis noen tar med seg middag til noen så er den ferdig, eller man lager den selv når man kommer! Frekkeste jeg har hørt på lenge! Anonymous poster hash: f28fa...807 Ja, det er jo som regel sånn det er, men men! Jeg bare håper vi får være litt mer i fred rett før og når ungen er kommet. Er litt sliten av å stadig ha uanmeldt besøk. Det er igrunnen bare uanmeldt det går i, med mindre det er vi selv som ber bort... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/15/#findComment-146566245 Del på andre sider Flere delingsvalg…
A_87 Skrevet 7. august 2014 #364 Del Skrevet 7. august 2014 Atanih: Vi har også garanti om barnehageplass som hovedgrunn for å ønske oss augustbaby Synes heller svigermoren din kunne laget middagen. Du har nok å tenke på i denne tiden. Uanmeldt besøk høres slitsomt ut. Jeg hadde selv blitt stresset av det. Vaskedama: Så bra at baby ligger med hodet ned Svigermor sa til meg her om dagen "Det er vanlig at førstegangsgravide går over tida". Jeg blir også irritert over slike kommentarer, synes folk kan spare seg slike kommentarer. Hva er vitsen med å gå å forberede seg på det "verste"? Selv om noen foretrekker det, betyr det ikke at det passer for meg. Jeg velger å forberede meg på det beste Jeg bruker og si at hun sparker så mye at hun prøver å bore seg ut og at hun dermed garantert kommer i august I dag var jeg og spurte på lindex, to ulike apotek og på en barnebutikk, men ingen av de hadde ammeinnlegg i bomull, kun ull. Hva tror dere om ammeinnlegg i ull? Jeg og samboer har bestemt oss for navnet på jenta, men det er det kun vi som vet inntil hun blir født. Mamma og lillesøsteren min er skikkelig nysgjerrig og de har en mistanke om hva navnet kan være, men det vil de ikke si for å "ta hevn" på den nysgjerrigheten de føler Tviler på at det de gjetter er rett, da det er ett sjeldent navn vi blir og velge. Samboer foreslo for noen dager siden at vi kunne ta ut de tre jentenavnene vi likte best og få familien til å stemme og at navnet med flest stemmer blir det avgjorte navnet, men det sa jeg at det ikke ble aktuelt, pga det er VI som skal like navnet, ikke familien. Om andre ikke liker navnet vi velger, bryr jeg meg ikke om. Dessuten har jeg en veldig god magefølelse på det navnet vi har valgt! Noen andre som har bestemt seg for navn eller er dere i tenkeboksen? Dessuten kan man aldri vite, kanskje er det sånn at når vi ser jenta, kommer vi på ett annet navn vi heller synes hun kler Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/15/#findComment-146566348 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pernille_ Skrevet 7. august 2014 #365 Del Skrevet 7. august 2014 TippTopp: så lurt med engangsammeinnlegg utenpå ullinnleggene! Jeg tror ullinnlegg er superbra, kommer til å prøve å få tak i selv. Ellers skal jeg nok få meg flere i bomull :-) Vi har neeeesten bestemt oss for navn, står egentlig mellom 3 ulike, men heller kanskje mest mot det ene. Det er litt spesielt, men veldig fint, og heller ikke et navn noen kommer til å "stusse" på. Jeg er HELT enig med deg, A_87, det er vi som skal like navnet og føle at det passer for vårt navn! Jeg har igrunnen følt litt på dette med navn siden veldig mange i familien og slekta (dvs nesten alle) har valgt å kalle opp barna sine. Og vi har ingen planer om dette, da er det i såfall pga at navnet tilfeldigvis er i slekten (tipp-oldefar eller noe slikt). Jeg har faktisk vært litt redd for å virkelig velge et navn som vi liker pga press fra familien (som jeg sikkert bare kjenner på selv, det er jo ingen som har sagt noe spesielt!) ---men jeg vet at oppkalling er en viktig "verdi" eller "kultur" i slekta, så det er jo litt ubehagelig å bare hoppe over dette elementet... Men på den annen side; de fleste navn er tatt eller oppbrukt, så da spiller det kanskje ikke så mye rolle hva vi velger Jeg tenker også at vi ser på lillegutt, og ser om han passer til det navnet vi heller i mot, ellers så tar vi et av de andre, hvis vi føler det passer bedre! Gleder meg så til å møte lillegull nå! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/15/#findComment-146566486 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkebaby♡ Skrevet 7. august 2014 Forfatter #366 Del Skrevet 7. august 2014 Her var det kommet mange nye innlegg det siste døgnet Det som er litt kjipt for meg er at jeg kan ikke fordra rot og bøss på gulvene og overflater, så jeg sitter for det meste og ser meg grønn på det, fordi jeg har hatt så vondt med bekkenløsning de siste dagene. Ingen støvsuging/tørking her på leeenge... I tillegg er alt av barneutstyr rundt forbi i stua også (seng, stellebord, vogn..) fordi vi enda ikke er ferdig med å male babyrommet, og har ikke noen annen mer praktisk plass å sette det. Så kan vi jo slenge på et par klesstativ, og dermed er det ganske kaos! Har som mål å få det ryddig og fint til helga, for jeg orker ikke sitte i rot mer. Arg! Jeg er litt småslem og håper på augustbaby selv (pga. barnehageplass ) men jeg vet jo innerst inne at jeg bare kan glemme det så sent jeg har termin i september. Men har uansett et ønske om at han kommer om en 4-5 ukers tid. Så er det selvfølgelig noen som kommer og sier "Jeg og alle andre trodde også at min skulle komme tidligere, men han kom i midten av uke 39." Javel, men det var du, la nå meg ha mitt håp! (Litt på krigsstien i det siste merker jeg, kremtkremt). Igår hadde jeg en ganske ille dag, med vondt de fleste plasser og dermed ganske sliten. Så kommer svigermor med barnebarn på 3 og 7 år til oss, og sier "Jeg kjøper noe middagsmat så vi kan spise sammen, så kan dere lage". Jeg var alt annet enn klar for å stelle istand til middagsbesøk sånn på rappen, for å si det sånn! Veldig koselig, men skulle ønske sånne beskjeder og forslag kom litt tidligere... Var ganske sliten etterpå med hypre "tante"barn i tillegg. Puh! Det var min klage for dagen! Får komme meg opp av sofaen og prøve å gjøre litt av det jeg hadde tenkt idag Det var jo rent lite gjennomtenkt *dåne* Snakk om idioti ! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/15/#findComment-146566733 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atanih Skrevet 7. august 2014 #367 Del Skrevet 7. august 2014 Nå var heldigvis samboer så flink og tok seg av matlagingen, så jeg slapp å styre med akkurat det. Er selve opplegget jeg ble frustrert over! Vi hadde bestemt oss for navn for kjempelenge siden, men et annet par innenfor vennegjengen tok det før vi rakk! Veldig kjedelig siden vi ikke hadde sagt det til noen, og det er ikke kjempevanlig... Men nå tror jeg vi har bestemt oss på nytt, et navn samboer har snakka om siden han var liten, som er etter oldefaren hans. Selv om det er oppkalling, er det fortsatt noe moderne over det og ikke mange som heter det idag. Jeg har mange rundt meg som gjetter på navn ved hver anledning vi møtes. Er kjempeslitsomt, men ingen får vite noe før han er født. Kanskje jeg skal pine dem enda lenger og holde meg til dåpen! Haha. Hvordan er det med dere og strekkmerker? Jeg har fått noen små på ene sida, og på den ene sida av navlen. Synes jeg spotta noen på innsida av låret når jeg kikka det jeg kunne over magen! Haha. Og litt på puppene, noe som er unødvendig for jeg synes ikke de har vokst så mye foreløpig -___- Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/15/#findComment-146566744 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anastazia Skrevet 7. august 2014 #368 Del Skrevet 7. august 2014 I dag har jeg omsider kommet i gang med litt vasking av babyutstyr. Får litt sånn ekstra spark bak når jeg leser om så mange av dere andre som styrer på. Er ellers sliten og har halsbrann + mye press i magen. Skal til legen i morgen å få en vurdering på om jeg bør begynne på jobb igjen etter sommerferie på mandag. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/15/#findComment-146566768 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkebaby♡ Skrevet 7. august 2014 Forfatter #369 Del Skrevet 7. august 2014 Hæ? Jeg kjøper middagsmat til oss, så kan dere lage?! I min familie/vennekrets er d sånn at hvis noen tar med seg middag til noen så er den ferdig, eller man lager den selv når man kommer! Frekkeste jeg har hørt på lenge! Anonymous poster hash: f28fa...807 Ja, det er jo som regel sånn det er, men men! Jeg bare håper vi får være litt mer i fred rett før og når ungen er kommet. Er litt sliten av å stadig ha uanmeldt besøk. Det er igrunnen bare uanmeldt det går i, med mindre det er vi selv som ber bort... Få mannen din til, og si i fra! Her kommer ikke folk inn dørene uanmelt. De vet jeg hater det! Er helt ok når jeg er opplagt, og ikke høygravid men, nå aldrig. Regner med at Mor i alle fall vil inn når de kommer fra Tyrkia om litt over ei uke. Hun er spendt på, og se hvordan ting kommer på plass i oppussingen vår. Bror til Sambo hadde planene klar, for å komme ned her straks han fikk nyheten om at jeg hadde født. Jeg måtte be Sambo ta en alvårsprat med han. Jeg vil at først skal jeg, og Sambo være på hotellet 2-3 dager, så skal vi hjem, og de store barna skal få nyte baby, og oss i fred. Såååå kan vi se om JEG orker Overnattingsgjest, og annet besøk Jeg vil ha full kontroll på hva jeg orker, også må ALLE andre føye seg etter det. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/15/#findComment-146566772 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkebaby♡ Skrevet 7. august 2014 Forfatter #370 Del Skrevet 7. august 2014 Har malt pipe fra mursteinsbrunrød til hvit i dag jeg. Med kynnere hagglende, og full konsentrasjon på pusten hehe Føler så sterkt behov for å komme i orden, og bli ferdig her. Vi får knallgod hjelp av mellomste, og det hjelper på. Men uff jeg er lei av å bo i kaos nå. Vil ha ALT på plass, og senke skuldrene. Alt til Lille er i boks, men ting flyter pga vi kan ikke sette ting på plass før vi er ferdige på kjøkken, stua, og soverommet vår.... *stressa* og *oppgitt* Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/15/#findComment-146566787 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vips77. Skrevet 7. august 2014 #371 Del Skrevet 7. august 2014 Å hu og hei her var det masse lesing! Gøy at så mange er inne. Uanmeldt middagsbesøk... Isj ikke bra! Her i sommer har vi hatt masse besøk, og de fleste gangene har de hatt med mat selv, jeg har dog stellt istand, men aldri uanmeldt. Det er i overkant litt frekt! Ullinnlegg skal jeg bruke også. Har kjøpt ett par, men som det sies over her må man nok ha papir innlegg på innsiden, da ullet både lekker og melken triller av! Klok av "skade" men ull er gull for å forhindre kalde bryst og evt bet i vinterhalvåret! Sitter i skrivende stund og ser svigermor strikke "prinseteppet" i pudderrosa!!! Gleder meg til å ta det i bruk. Kynnerene her er ikke lenger så vonde som de har vært, nå klarer jeg å gå samtidig😀. Bekkenet er litt vrient, men tøyer ut litt hver dag og det hjelper litt, så det er nok en låsning. I tillegg til at bekkenet gjør seg naturlig klart til fødsel! Kjenner heller ikke pustebesvær lenger så frøkna ligger nok lenger ned enn tidl, jeg kan klemme magen godt ned fra toppen før jeg kommer til baken. Krysser alt for en uke før termin! A87: jeg hørte også alltid at "første barnet kommer som regel over tiden" MEN jeg fødte en uke før med første😀😀😀! Så krysser fingre for deg. God kveld💗 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/15/#findComment-146567013 Del på andre sider Flere delingsvalg…
girasol Skrevet 7. august 2014 #372 Del Skrevet 7. august 2014 Mye redebygging på gang rundt omkring nå! Fikk også plutselig litt panikk for at fødsel kan skje tidlig, så skal i gang og vaske tøy til helga og sjekke hvordan vi monterer bilsete og hvor babysenga skal stå Og begynne å finne fram til fødebagen. Jobber fortsatt, så der har jeg begynt å rydde for fullt denne uka i stedet for å ta det innimellom. Så får det andre vente litt Men er bare kommet til uke 33 så håper hun venter noen uker til! Vi har bestemt oss for navn og holder det ikke hemmelig for de som spør. Men kanskje finner vi plutselig et annet når hun kommer ut? Har hørt om andre som har gjort det. Mye meninger om det meste når det gjelder "en gravid", gode råd og ikke fullt så gode råd. Prøver å ikke la meg irritere av de som mener alt for mye, men det er jammen ikke så lett alltid! Ang besøk håper jeg folk skjønner at de ikke skal komme første dagen etter vi har kommet hjem etter fødsel, bortsett fra den aller nærmeste familien. Overnattingsbesøk får hvertfall vente en stund. Jeg har kjøpt noen ammeinnlegg i ull, men syns det høres lurt ut å ha noe innenfor. Hva var så bra med de engangsinnleggene fra Natusan ifht andre? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/15/#findComment-146567037 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tipptopp Skrevet 7. august 2014 #373 Del Skrevet 7. august 2014 Pernille_ du bør ha ullet utenpå, ikke engangsinnleggene. Girasol det som jeg syntes var bra med natusan var at passformen var veldig god. Den har ikke logo eller mønster i farger som syntes igjennom både bh eller topp. Du føler deg ikke våt før den er FULL og den sitter ikke fast i vorta som de fleste andre gjorde. Men smaken er som baken. Skjønner godt at det kan være irriterende med uanmeldt besøk, men jeg kunne faktisk tenkt meg det... Vi får så å si ALDRI besøk og da vi fikk første kom bare min far og søstre på sykehuset. Etter det kom ingen. Om vi ville vise frem babyen måtte faktisk vi DRA på besøk til familie. Svigers presterte faktisk å bli sure, fornærmet og skjelte oss ut fordi vi ikke orket eller ville komme direkte hjem til dem fra sykehuset. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/15/#findComment-146567226 Del på andre sider Flere delingsvalg…
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 8. august 2014 #374 Del Skrevet 8. august 2014 Atanih: Vi har også garanti om barnehageplass som hovedgrunn for å ønske oss augustbaby Synes heller svigermoren din kunne laget middagen. Du har nok å tenke på i denne tiden. Uanmeldt besøk høres slitsomt ut. Jeg hadde selv blitt stresset av det. Vaskedama: Så bra at baby ligger med hodet ned Svigermor sa til meg her om dagen "Det er vanlig at førstegangsgravide går over tida". Jeg blir også irritert over slike kommentarer, synes folk kan spare seg slike kommentarer. Hva er vitsen med å gå å forberede seg på det "verste"? Selv om noen foretrekker det, betyr det ikke at det passer for meg. Jeg velger å forberede meg på det beste Jeg bruker og si at hun sparker så mye at hun prøver å bore seg ut og at hun dermed garantert kommer i august I dag var jeg og spurte på lindex, to ulike apotek og på en barnebutikk, men ingen av de hadde ammeinnlegg i bomull, kun ull. Hva tror dere om ammeinnlegg i ull? Jeg og samboer har bestemt oss for navnet på jenta, men det er det kun vi som vet inntil hun blir født. Mamma og lillesøsteren min er skikkelig nysgjerrig og de har en mistanke om hva navnet kan være, men det vil de ikke si for å "ta hevn" på den nysgjerrigheten de føler Tviler på at det de gjetter er rett, da det er ett sjeldent navn vi blir og velge. Samboer foreslo for noen dager siden at vi kunne ta ut de tre jentenavnene vi likte best og få familien til å stemme og at navnet med flest stemmer blir det avgjorte navnet, men det sa jeg at det ikke ble aktuelt, pga det er VI som skal like navnet, ikke familien. Om andre ikke liker navnet vi velger, bryr jeg meg ikke om. Dessuten har jeg en veldig god magefølelse på det navnet vi har valgt! Noen andre som har bestemt seg for navn eller er dere i tenkeboksen? Dessuten kan man aldri vite, kanskje er det sånn at når vi ser jenta, kommer vi på ett annet navn vi heller synes hun kler Vel, jeg har ikke gått over tiden med noen av de andre, selv om det bare var noen dager før! Er i tenkeboksen med navn selv, har en klar favoritt, så er det bare å få mannen til å bli enig! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/15/#findComment-146568051 Del på andre sider Flere delingsvalg…
A_87 Skrevet 9. august 2014 #375 Del Skrevet 9. august 2014 Tipptopp: Synes det var dårlig gjort av svigers å bli sure for at dere ikke dro direkte hjem til de etter sykehuset. girasol: Går ut fra at folk flest skjønner at de ikke skal komme i dagene etter dere er kommet hjem fra sykehuset. Vips77: Takk for fingerkryssing! Vi krysser alt vi har for å få en augustbaby Atanih: Jeg har ikke fått strekkmerker og når jeg ikke har fått det til nå blir det og gå fint, uke 35+3 i dag. Magen er liten, men det føles som den skal sprenges og å bøye seg er mer utfordrende enn vanlig. Lykkebaby: Skjønner godt at du vil komme i orden Fint at dere får hjelp fra den mellomste! Pernille_: Synes ikke dere skal bry dere om tradisjon innenfor familien mtp å oppkalle baby etter familiemedlem. Det viktigste er at det føles rett for dere og hva er vitsen med å kalle opp hvis man ikke har noen navn innenfor familien man liker. I min familie er det ingen navn jeg synes er så fin at jeg kunne brukt de som "oppkallingsnavn". Vaskedama: Krysser fingrene for at du får mannen med på favorittnavnet ditt Er spent på hva nurkene deres skal hete når den tid kommer I går da vi var på kirkegården, så jeg mange navn jeg aldri hadde hørt før, så også navn som jeg synes var fine, hadde jo navn på lilletøtta litt i bakhodet, selv om vi egentlig har bestemt oss Mamma hadde en jakke i str. S som hun ikke brukte. Jeg prøvde den og den passet meg faktisk. Har prøvd noen av de andre overdelene mine i str. S som tidligere satt helt stramt på meg og nå er de magetopper, haha. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149332-september-2014-rugeres-skravletr%C3%A5d/page/15/#findComment-146571110 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå