Anonym bruker Skrevet 26. mai 2014 #1 Skrevet 26. mai 2014 "Hvis dere tror vi bare kan snu bunken år etter år..." Visst faen snur dere bunken! Finner dere liksom opp kruttet på nytt hvert år dere da eller? Jeg og mine eldre og yngre brødre har fått kopier av de samme stensilen fra samme lærer og det er ti år mellom yngste og eldste! Samme ser jeg med mine barn. Kan en førskole lærer sitte ved et spisebord, så kan vel dere ha et ledig klasserom dere kan holde av til retting da. Eller må dere ha ett rom hver? Man gjør det beste ut av det! Mange av dere er sikkert flinke og prøver å oppdatere dere og tilpasse dere. Men det er langt fra alle. Mange lærere sier de har ubunden tid hjemme men bruker ikke all den ubundne tiden sin på jobb. Det kan dere like greit innrømme dere også, kanskje akkurat du gjør det, men er du sikker på at alle, absolutt alle, kollegaene dine gjør det også? Neppe.. Hvorfor skal samtaler med foreldre legges til høstferien osv hvis dere er på skolen til16 og elevene går kl 14? Ja, der har en viktig jobb og vi setter pris på det. Men så vidt jeg kan se har vi andre yrker som fortjener myyye mer i lønnsstigning enn dere. Anonymous poster hash: eec63...9fb
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2014 #2 Skrevet 26. mai 2014 Når jeg retter prøver, stiler og tentamen så fortjener elevene mine at jeg gjør det skikkelig og for å kunne gjøre det skikkelig må jeg har arbeidsro. Å rette prøver på pauserommet med kollegaer som skravler og har pause er uholdbart. Det er dine barns utdannelse det gjelder og jeg mener at barna fortjener gode og riktige tilbakemeldinger på arbeidet de har levert inn. Når jeg gjør kontorarbeid ønsker jeg å sitte på en stol ved en pult og jeg ønsker arbeidsro. Er det for mye forlangt? Nei, jeg snur ikke bunken. Det kan jeg ikke gjøre. Det er ulike barn, ulikt nivå, det er tilpasset opplærin, det er nytt pensum osv. Mulig at barnehagelærere kan "snu bunken", men jeg tviler på at dere kjører samme opplegg år etter år. Anonymous poster hash: 3d74d...7ea
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2014 #3 Skrevet 26. mai 2014 Ja, du står helt fritt til å gå inn i læreryrket om du tror det er så fantastisk. Jeg gadd i hvert fall ikke mere og skiftet yrke. Har i dag mye mindre stress og langt høyere lønn i et annet yrke. De gode lærerne, som ikke "snur bunken" er de som ikke gidder mer pga dårlige vilkår og forlater yrket. Men det synes du vel er greit, siden det er så forferdelig at lærerne vil ha en bedring? Anonymous poster hash: 42f35...982
MammantilNurket Skrevet 26. mai 2014 #4 Skrevet 26. mai 2014 (endret) Lærerjobben omfatter mer en forberedelse av undervisning og retting av prøver. Hørt om tilpasset opplæring? IOP? Halvårsvurderinger? Utviklingssamtaler? Elevlogger? VFL? Vi bruker også masse tid til å svare på mailer (fra blant annet foresatte) og det er mange telefonsamtaler som må tas (til foresatte). Videre må vi delta på og forberede oss til tverrfaglige møter, ansvarsgruppemøter, teammøter, personalmøter og ikke minst foreldremøter. Endret 26. mai 2014 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2014 #6 Skrevet 26. mai 2014 Ikke en av dere svarte på de konkrete spørsmålene mine... Tror dere at alle andre yrker er uten møtevirksomhet da? Eller tror dere at dere er de enste som må bruke av fritiden sin til jobb? Etter endt 37,5 times uke? Personalmøter er forøvrig vanlig å ha etter arbeidstid de fleste steder. Anonymous poster hash: eec63...9fb
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2014 #7 Skrevet 26. mai 2014 Jaja, hva det er med lærere? Det er lønns- og arbeidstidsforhandlinger, og vi kjemper for en god avtale. Hva hadde du gjort hvis du var lærer? Ikke brydd deg? Anonymous poster hash: 163f4...44a
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2014 #8 Skrevet 26. mai 2014 Ikke en av dere svarte på de konkrete spørsmålene mine... Tror dere at alle andre yrker er uten møtevirksomhet da? Eller tror dere at dere er de enste som må bruke av fritiden sin til jobb? Etter endt 37,5 times uke? Personalmøter er forøvrig vanlig å ha etter arbeidstid de fleste steder. Anonymous poster hash: eec63...9fb Nei, jeg tror ikke andre yrker er uten møtevirksomhet. Tror de fleste ikke bruker fritiden sin til jobb. Personalmøter etter arbeidstid...høres veldig merkelig ut. Her må du komme med eksempler! Anonymous poster hash: 163f4...44a
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2014 #9 Skrevet 26. mai 2014 Ja, du står helt fritt til å gå inn i læreryrket om du tror det er så fantastisk. Jeg gadd i hvert fall ikke mere og skiftet yrke. Har i dag mye mindre stress og langt høyere lønn i et annet yrke. De gode lærerne, som ikke "snur bunken" er de som ikke gidder mer pga dårlige vilkår og forlater yrket. Men det synes du vel er greit, siden det er så forferdelig at lærerne vil ha en bedring? Anonymous poster hash: 42f35...982 Hva er det jeg synes er greit? Nei takk, lærer yrket er ikke noe for meg derfor valgte jeg noe annet. Men jeg syns dere syter... syter, syter og syter... Som om dere tror at alle andre yrker bare har late dager og fantastiske arbeids forhold. Sykepleierene hører vi ikke så mye fra eller om, ikke kan de streike skikkelig heller og de har det nok rimelig heftig på jobb de også. For å nevne noen. Anonymous poster hash: eec63...9fb
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2014 #10 Skrevet 26. mai 2014 Ja, du står helt fritt til å gå inn i læreryrket om du tror det er så fantastisk. Jeg gadd i hvert fall ikke mere og skiftet yrke. Har i dag mye mindre stress og langt høyere lønn i et annet yrke. De gode lærerne, som ikke "snur bunken" er de som ikke gidder mer pga dårlige vilkår og forlater yrket. Men det synes du vel er greit, siden det er så forferdelig at lærerne vil ha en bedring? Anonymous poster hash: 42f35...982 Hva er det jeg synes er greit? Nei takk, lærer yrket er ikke noe for meg derfor valgte jeg noe annet. Men jeg syns dere syter... syter, syter og syter... Som om dere tror at alle andre yrker bare har late dager og fantastiske arbeids forhold. Sykepleierene hører vi ikke så mye fra eller om, ikke kan de streike skikkelig heller og de har det nok rimelig heftig på jobb de også. For å nevne noen. Anonymous poster hash: eec63...9fb Her er et du som syter, syter, syter. Du virker virkelighetsfjern når du nevner at lærere tror at andre har late dager og fantastiske arbeidsforhold. Hvor tar du disse påstandene fra? Anonymous poster hash: 163f4...44a
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2014 #11 Skrevet 26. mai 2014 Sønnen min er snart ferdig med 1.klasse. Jeg er så imponert over læreren, gjør en fantastisk jobb, unner lærerne gode arbeidsvilkår og bedre lønn! Anonymous poster hash: f43a7...b9f
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2014 #12 Skrevet 26. mai 2014 Ikke en av dere svarte på de konkrete spørsmålene mine... Tror dere at alle andre yrker er uten møtevirksomhet da? Eller tror dere at dere er de enste som må bruke av fritiden sin til jobb? Etter endt 37,5 times uke? Personalmøter er forøvrig vanlig å ha etter arbeidstid de fleste steder. Anonymous poster hash: eec63...9fb Nei, jeg tror ikke andre yrker er uten møtevirksomhet. Tror de fleste ikke bruker fritiden sin til jobb. Personalmøter etter arbeidstid...høres veldig merkelig ut. Her må du komme med eksempler! Anonymous poster hash: 163f4...44a Eks førskolelærere har alle sine personalmøter på kveldstid. Og jeg sitter heller ikke ved et spisebord med kontorarbeid, jeg sitter på et kontor med ro rundt meg! For dem som lurer er det ikke kontorarbeid å klippe en krone, som gjerne kan gjøres ved et bord, men å utarbeide årsplaner/ andre planer etc er kontorarbeid. - førskolelæreren. Anonymous poster hash: 97497...277
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2014 #13 Skrevet 26. mai 2014 Og en ting til, vi snur ikke bunken som du så fint sier det i bhg heller. Anonymous poster hash: 97497...277
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2014 #14 Skrevet 26. mai 2014 Ikke en av dere svarte på de konkrete spørsmålene mine... Tror dere at alle andre yrker er uten møtevirksomhet da? Eller tror dere at dere er de enste som må bruke av fritiden sin til jobb? Etter endt 37,5 times uke? Personalmøter er forøvrig vanlig å ha etter arbeidstid de fleste steder. Anonymous poster hash: eec63...9fb Nei, jeg tror ikke andre yrker er uten møtevirksomhet. Tror de fleste ikke bruker fritiden sin til jobb. Personalmøter etter arbeidstid...høres veldig merkelig ut. Her må du komme med eksempler! Anonymous poster hash: 163f4...44a Eks førskolelærere har alle sine personalmøter på kveldstid. Og jeg sitter heller ikke ved et spisebord med kontorarbeid, jeg sitter på et kontor med ro rundt meg! For dem som lurer er det ikke kontorarbeid å klippe en krone, som gjerne kan gjøres ved et bord, men å utarbeide årsplaner/ andre planer etc er kontorarbeid. - førskolelæreren. Anonymous poster hash: 97497...277 Hvor ofte er disse personalmøtene? Anonymous poster hash: 163f4...44a
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2014 #15 Skrevet 26. mai 2014 Du aner ikke hva du snakker om..... Anonymous poster hash: 0240e...99c
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2014 #16 Skrevet 26. mai 2014 Ikke en av dere svarte på de konkrete spørsmålene mine... Tror dere at alle andre yrker er uten møtevirksomhet da? Eller tror dere at dere er de enste som må bruke av fritiden sin til jobb? Etter endt 37,5 times uke? Personalmøter er forøvrig vanlig å ha etter arbeidstid de fleste steder. Anonymous poster hash: eec63...9fb Nei, jeg tror ikke andre yrker er uten møtevirksomhet. Tror de fleste ikke bruker fritiden sin til jobb. Personalmøter etter arbeidstid...høres veldig merkelig ut. Her må du komme med eksempler! Anonymous poster hash: 163f4...44a Personal møter etter arbeidstid. Barnehager foreksempel, de har både foreldremøter og personalmøter etter jobb (hvor også assistentene har møteplikt). Frisører har det, mekanikere, annleggsarbeidere, elektikere, turnus arbeidere som sykepleiere, hjemmehjelper, vaskebyråer... Er du med? Kursing innen flere av de yrkene jeg nevnte ovenfor går på kveldstid og helger. Dette vet jeg for jeg jobber med bemanning. Har du ingen kollegaer på hele skolen som ikke skriver timer med gaffel? Syns du det er greit? Anonymous poster hash: eec63...9fb
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2014 #17 Skrevet 26. mai 2014 Ja, du står helt fritt til å gå inn i læreryrket om du tror det er så fantastisk. Jeg gadd i hvert fall ikke mere og skiftet yrke. Har i dag mye mindre stress og langt høyere lønn i et annet yrke. De gode lærerne, som ikke "snur bunken" er de som ikke gidder mer pga dårlige vilkår og forlater yrket. Men det synes du vel er greit, siden det er så forferdelig at lærerne vil ha en bedring? Anonymous poster hash: 42f35...982 Hva er det jeg synes er greit? Nei takk, lærer yrket er ikke noe for meg derfor valgte jeg noe annet. Men jeg syns dere syter... syter, syter og syter... Som om dere tror at alle andre yrker bare har late dager og fantastiske arbeids forhold. Sykepleierene hører vi ikke så mye fra eller om, ikke kan de streike skikkelig heller og de har det nok rimelig heftig på jobb de også. For å nevne noen. Anonymous poster hash: eec63...9fb Lærere syter ikke, de bare forsvarer seg hver gang amøber angriper dem med påstander om at de syter. Det er ikke lærere som tror at andre later seg på jobb, her er det jo bare du som påstår det. Lærere påstår ikke at de har det verre enn andre, de krever bare sin rett til å få gjort arbeidet sitt skikkelig. Anonymous poster hash: f55ae...c8b
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2014 #18 Skrevet 26. mai 2014 Ikke en av dere svarte på de konkrete spørsmålene mine... Tror dere at alle andre yrker er uten møtevirksomhet da? Eller tror dere at dere er de enste som må bruke av fritiden sin til jobb? Etter endt 37,5 times uke? Personalmøter er forøvrig vanlig å ha etter arbeidstid de fleste steder. Anonymous poster hash: eec63...9fb Nei, jeg tror ikke andre yrker er uten møtevirksomhet. Tror de fleste ikke bruker fritiden sin til jobb. Personalmøter etter arbeidstid...høres veldig merkelig ut. Her må du komme med eksempler! Anonymous poster hash: 163f4...44a Personal møter etter arbeidstid. Barnehager foreksempel, de har både foreldremøter og personalmøter etter jobb (hvor også assistentene har møteplikt). Frisører har det, mekanikere, annleggsarbeidere, elektikere, turnus arbeidere som sykepleiere, hjemmehjelper, vaskebyråer... Er du med? Kursing innen flere av de yrkene jeg nevnte ovenfor går på kveldstid og helger. Dette vet jeg for jeg jobber med bemanning. Har du ingen kollegaer på hele skolen som ikke skriver timer med gaffel? Syns du det er greit? Anonymous poster hash: eec63...9fb Kjenner jeg er ikke helt med. Hvor ofte er disse personalmøtene? Vi har personalmøte hver mandag og tirsdag. Ville vært utrolig ugunstig å skulle legge disse til etter arbeidstid. Da er det jo en del av arbeidstiden! Vi har jo også foreldremøter om kvelden. Kursing får vi dessverre lite av. Gaffel? Anonymous poster hash: 163f4...44a
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2014 #19 Skrevet 26. mai 2014 Ikke en av dere svarte på de konkrete spørsmålene mine... Tror dere at alle andre yrker er uten møtevirksomhet da? Eller tror dere at dere er de enste som må bruke av fritiden sin til jobb? Etter endt 37,5 times uke? Personalmøter er forøvrig vanlig å ha etter arbeidstid de fleste steder. Anonymous poster hash: eec63...9fb Nei, jeg tror ikke andre yrker er uten møtevirksomhet. Tror de fleste ikke bruker fritiden sin til jobb. Personalmøter etter arbeidstid...høres veldig merkelig ut. Her må du komme med eksempler! Anonymous poster hash: 163f4...44a Personal møter etter arbeidstid. Barnehager foreksempel, de har både foreldremøter og personalmøter etter jobb (hvor også assistentene har møteplikt). Frisører har det, mekanikere, annleggsarbeidere, elektikere, turnus arbeidere som sykepleiere, hjemmehjelper, vaskebyråer... Er du med? Kursing innen flere av de yrkene jeg nevnte ovenfor går på kveldstid og helger. Dette vet jeg for jeg jobber med bemanning. Har du ingen kollegaer på hele skolen som ikke skriver timer med gaffel? Syns du det er greit? Anonymous poster hash: eec63...9fb Lærere skriver ikke timer for personalmøter og kursing... Anonymous poster hash: f55ae...c8b
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2014 #20 Skrevet 26. mai 2014 Ikke en av dere svarte på de konkrete spørsmålene mine... Tror dere at alle andre yrker er uten møtevirksomhet da? Eller tror dere at dere er de enste som må bruke av fritiden sin til jobb? Etter endt 37,5 times uke? Personalmøter er forøvrig vanlig å ha etter arbeidstid de fleste steder. Anonymous poster hash: eec63...9fb Nei, jeg tror ikke andre yrker er uten møtevirksomhet. Tror de fleste ikke bruker fritiden sin til jobb. Personalmøter etter arbeidstid...høres veldig merkelig ut. Her må du komme med eksempler! Anonymous poster hash: 163f4...44a Eks førskolelærere har alle sine personalmøter på kveldstid. Og jeg sitter heller ikke ved et spisebord med kontorarbeid, jeg sitter på et kontor med ro rundt meg! For dem som lurer er det ikke kontorarbeid å klippe en krone, som gjerne kan gjøres ved et bord, men å utarbeide årsplaner/ andre planer etc er kontorarbeid. - førskolelæreren. Anonymous poster hash: 97497...277 Hvor ofte er disse personalmøtene? Anonymous poster hash: 163f4...44a De barnehagene jeg har jobbet opp mot har personalmøter 2-3 timer, annen hver uke. Itillegg til kursing (som oftest det også på kveldstid for assistenter iallefall) Anonymous poster hash: eec63...9fb
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2014 #21 Skrevet 26. mai 2014 Ikke en av dere svarte på de konkrete spørsmålene mine... Tror dere at alle andre yrker er uten møtevirksomhet da? Eller tror dere at dere er de enste som må bruke av fritiden sin til jobb? Etter endt 37,5 times uke? Personalmøter er forøvrig vanlig å ha etter arbeidstid de fleste steder. Anonymous poster hash: eec63...9fb Nei, jeg tror ikke andre yrker er uten møtevirksomhet. Tror de fleste ikke bruker fritiden sin til jobb. Personalmøter etter arbeidstid...høres veldig merkelig ut. Her må du komme med eksempler! Anonymous poster hash: 163f4...44a Eks førskolelærere har alle sine personalmøter på kveldstid. Og jeg sitter heller ikke ved et spisebord med kontorarbeid, jeg sitter på et kontor med ro rundt meg! For dem som lurer er det ikke kontorarbeid å klippe en krone, som gjerne kan gjøres ved et bord, men å utarbeide årsplaner/ andre planer etc er kontorarbeid. - førskolelæreren. Anonymous poster hash: 97497...277 Hvor ofte er disse personalmøtene? Anonymous poster hash: 163f4...44a De barnehagene jeg har jobbet opp mot har personalmøter 2-3 timer, annen hver uke. Itillegg til kursing (som oftest det også på kveldstid for assistenter iallefall) Anonymous poster hash: eec63...9fb Når på dagen? Anonymous poster hash: 163f4...44a
Fullrulle86 Skrevet 26. mai 2014 #22 Skrevet 26. mai 2014 Ikke en av dere svarte på de konkrete spørsmålene mine...Tror dere at alle andre yrker er uten møtevirksomhet da?Eller tror dere at dere er de enste som må bruke av fritiden sin til jobb? Etter endt 37,5 times uke?Personalmøter er forøvrig vanlig å ha etter arbeidstid de fleste steder.Anonymous poster hash: eec63...9fb Nei, jeg tror ikke andre yrker er uten møtevirksomhet.Tror de fleste ikke bruker fritiden sin til jobb.Personalmøter etter arbeidstid...høres veldig merkelig ut. Her må du komme med eksempler! Anonymous poster hash: 163f4...44a Eks førskolelærere har alle sine personalmøter på kveldstid.Og jeg sitter heller ikke ved et spisebord med kontorarbeid, jeg sitter på et kontor med ro rundt meg! For dem som lurer er det ikke kontorarbeid å klippe en krone, som gjerne kan gjøres ved et bord, men å utarbeide årsplaner/ andre planer etc er kontorarbeid. - førskolelæreren.Anonymous poster hash: 97497...277 Hvor ofte er disse personalmøtene?Anonymous poster hash: 163f4...44a De barnehagene jeg har jobbet opp mot har personalmøter 2-3 timer, annen hver uke. Itillegg til kursing (som oftest det også på kveldstid for assistenter iallefall)Anonymous poster hash: eec63...9fb Når på dagen? Anonymous poster hash: 163f4...44a På kveldstid!
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2014 #23 Skrevet 26. mai 2014 Ikke en av dere svarte på de konkrete spørsmålene mine... Tror dere at alle andre yrker er uten møtevirksomhet da? Eller tror dere at dere er de enste som må bruke av fritiden sin til jobb? Etter endt 37,5 times uke? Personalmøter er forøvrig vanlig å ha etter arbeidstid de fleste steder. Anonymous poster hash: eec63...9fb Nei, jeg tror ikke andre yrker er uten møtevirksomhet. Tror de fleste ikke bruker fritiden sin til jobb. Personalmøter etter arbeidstid...høres veldig merkelig ut. Her må du komme med eksempler! Anonymous poster hash: 163f4...44a Eks førskolelærere har alle sine personalmøter på kveldstid. Og jeg sitter heller ikke ved et spisebord med kontorarbeid, jeg sitter på et kontor med ro rundt meg! For dem som lurer er det ikke kontorarbeid å klippe en krone, som gjerne kan gjøres ved et bord, men å utarbeide årsplaner/ andre planer etc er kontorarbeid. - førskolelæreren. Anonymous poster hash: 97497...277 Hvor ofte er disse personalmøtene? Anonymous poster hash: 163f4...44a De barnehagene jeg har jobbet opp mot har personalmøter 2-3 timer, annen hver uke. Itillegg til kursing (som oftest det også på kveldstid for assistenter iallefall) Anonymous poster hash: eec63...9fb Når på dagen? Anonymous poster hash: 163f4...44a Tror du jeg lyver? Hva for rolle spiller det da? Like etter stenging av barnehagen har de som stenger en kort pause før alle ansatte har personalmøte. For å være klinkende klar med deg så får du et eksempel: 17.00 :bhg stenger 17:15 personal møte Varlighet 2 - 3 timer alt etter som hva de skal igjennom på det møtet. Anonymous poster hash: eec63...9fb
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2014 #24 Skrevet 26. mai 2014 Jeg er egentlig veldig enig med deg hi. Så lei at det er størst medieoppslag om dette. Jeg har en vanlig 8-16 jobb men må ofte jobbe på kvelden etter sønnen min hr lagt seg. Må være tilgjengelig på telefon nesten døgnet rundt siden vi har leverandører over hele verden. Det forventes at man jobber overtid noe ubetalt. En over her sa at de fleste ikke bruker fritiden sin på jobb...jeg vil si at de fleste bruker fritiden sin på jobb men får ikke 8 uker sommerferie høst/vinter/jule/ påskeferie. For all del ikke misunnelig men syns det er veldig synd at man klager hele tiden. Anonymous poster hash: ca994...dcf
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2014 #25 Skrevet 26. mai 2014 Rene personalmøter er gjerne en gang i mnd. Foreldremøter 2 ganger i året, kurs kommer an på hva vi blir pålagt av arbeidsgiver, men si snitt på 1-2 kvelder i mnd. Da kan det være perioder med en kveld i uka eller mer, og flere mnd mellom. Noe mer skeptikeren ønsker å vite? Anonymous poster hash: 97497...277
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå