Gå til innhold

Februar-babyer 2015


Løvinna30

Anbefalte innlegg

Termin 28 februar her. Har allerede fått en del symptomer som kvalme, trøtthet og ømme bryster.
Førstegangsfødende her, så gjerne kom med litt div tips dere som allerede har vært igjennom en fødsel eller to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen til nye :) nå begynner vi å bli ganske mange i den gruppa her! :D

 

Var på første svangerskapskontroll idag, søkte fødeplass til Ahus, hvem skal føde der? Fødte der sist og var utrolig fornøyd så gleder meg til å føde der igjen.

 

Hadde lagt på meg 4 kg, føler meg som en bolle om dagen. Og veldig lekker i bikini, nei! :P men må jo på stranda om dagen i denne varmen! Må jobbe med å styre unna usunne ting på kvelden, det er da sulten er værst og jeg får lyst på junk-food.. Håper sulten roer seg i 2.trimester.

Endret av Lulusen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på Ahus! :-)
(Jobbet litt der litt, så vet ikke om jeg egentlig er så komfortabel med å være der, men tenker at det går greit).
Gikk det bra hos legen? Nesten litt lyst til å spørre hvilken legekontor du bruker, siden du skal til Ahus :-) 
 

 

Jeg er så tørst om dagen, leste et sted at det er "vanlig". Men jeg syns vann smaker pyton, jeg elsket vann før jeg ble gravid. Nå heller jeg innpå med saft, iskald brus og melk. :-O

 

Når tusler dere over på 2 trim? når dere er 12+0?



 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

I morgen er jeg 2 mnd på vei, 8 uker. Oi.

Tiden går både fort og saaaakte.

 

Symptomer: trøtt, amper, ømepupper og kvalme. Ikke kastet opp enda men har det liggende i halsen hele dagen.

 

Har vært hos legen, var i uke 5 og uke 6. Har 50% sykemelding på grunn av kvalmen da. Men å sitte på jobb og så får jeg dårlig samvitighet, for jeg ikke orker like mye som før eller at jeg brått klikker i vinkel for jeg synes kunden er super teit. Hehe

 

Jobber med kundeservice, så med humør som en jojo, er det ikke like lett å være like blid.

 

Håper alt går bra med alle og at vi følger hverandre inn i 2 trimester.

 

Btw, noen fra østfold her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du også skal føde der kaptein-sabeltannmamma! :) Kanskje vi møtes? Hihi!

 

Gikk fint hos legen, var der inne i en time! Snakket om alt fra folat, tidligere svangerskap, symptomer, da jeg mistet, kosthold, og bekymringer. Tok blodtrykk og blodprøver og fylte ut skjema for gravide. Hadde glemt å ta med morgenurin så den må jeg levere de neste dagene. Nå skal ikke neste kontroll være før i uke 24, det er lenge til! Bortsett fra oul i uke 18 da.

 

Jeg bor i Follo forresten :) Hvor i Akershus bor du?

 

Jeg syns også tiden går fort og sakte mamma til to gutter! Husker ikke om det bare er 1.trimester som går så treigt på en måte :P Håper formen blir bedre snart så det går bedre P jobbe. Ikke lett å jobbe med mennesker når formen er dårlig :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor på andre siden av Ahus 😊

Altså ikke nabo til Ahus men ca 25 min fra Ahus men motsatt vei liksom. Moro om vi møtes altså 😉 men du må ikke glemme jordmor i uke 15/16 sa Lulusen 😊

 

Jeg har legetime igjen den 8/8, legen syns det var litt langt i mellom så satt meg opp, det syns jeg var ålreit gjort 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm.. Min lege sa ingenting om kontroll i uke 15/16, hun sa 24 var neste og at man kunne velge mellom jordmor og lege da. Hun sa at før uke 24 var det ikke noe de fikk gjort om det gikk galt uansett.. Så hardt og brutalt som det høres ut.. Syns det var vel lenge til. Jeg får ringe helsestasjonen å høre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekket helseskjemaet mitt fra Lillegutt for jeg lurte på om jeg ikke snart skulle inn til legen. Synes tiden går så sakte.. :-|

Men jeg var inne hos legen første gang uke 12 da også. Og så gikk jeg annenhver gang til lege og jordmor. Og da gikk jeg med en måneds mellomrom fram til måned 7, da ble det annenhver uke.
Siste 4 ukene(gikk 2 uker på overtid) var det ennå hyppigere for Lillegutt vokste så innmari.
Jeg ble sendt på ekstra kontroller på sykehuset. Tror jeg hadde totalt 6 ultralyder. 

Èn i Porsgrunn i uke 7, èn privat i uke 12, OUL i uke 18 og tre stykker de siste 4 ukene på sykehuset.

 

Jeg har ikke gått opp noenting :-|, nesten så jeg hadde blitt litt bekymret hvis jeg ikke hadde merket at magen er hardere nederst og at jeg ikke klarer å lukke buksene lenger.
Men jeg veide 6 kg mer før jeg ble gravid nå enn når jeg ble gravid med Lillegutt så det gjør absolutt ingenting. Med ham gikk jeg opp 3 kg første 3 månedene. Jeg veier 72 kg nå og er ikke høy så jeg er ingen nett liten sak :-)


Denne gangen er matlysten minimal, sjokolade er det mest frastøtende jeg kan tenke meg (beste jeg visste før) og alt av kaffe, inkludert mocca, latte og andre kaloribomber har også blitt strøket av listen. Så det er kanskje derfor. :-)

 

Jeg lurer også på om vi skal flytte oss over på 2 trimester etter hvert. Og da har jeg et lite forslag. Den siste av oss(termin 28 februar) går over til 2 trimester 13 august. Hva om vi flytter dit alle sammen da? Så holder vi oss samlet og ingen blir etterlatt? :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer nok til å gå over i 2 trim gruppa men "forlater" ikke dere her altså, kommer til å være like mye her med februarmammaene til alle er over😊 jeg blir jo en av de første og sannsynlig litt ensom i februargruppa på 2 trim den første tiden :)

Har egentlig skjønt at man skal over i 2trim når man er 12 uker, men her er det 13 uker eller noe?

 

Jordmor og lege prøver ikke å finne hjertelyd før uke 16, altså på første jordmor kontroll.

Ring helsestasjonen og prat med jordmor du :-) jeg gjorde det da jeg var i 8 uker eller noe og da sa hun at det er vanlig å komme til jordmor i uke 16. Var det med førstemann også 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så utålmodig over å komme meg over i 2.trimester at jeg holder på å sprekke! Så kommer nok til å hoppe over så fort jeg er 12+0, men kommer også til å være mye her :) Er her det fortsatt vil være liv en god stund til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Er ny her, og 10+5 på vei. Førstegangsfødende (forhåpentligvis!) og ivf-kunde. Har vært innlagt på grunn av overstimulering etter behandlingen så vi har hatt noen kontroller allerede, både på sykehuset og hos gynekologen. Så sånn sett har vi vært heldige og sett den lille to ganger allerede. Med bankende hjerte og bevegelser og alt :D Termin blir foreløpig 5. februar.

 

Skal både til fastlegen (11+6) og sykehuset (12+0) til uka, fertilitetsklinikken mellom uke 12-14, og har time hos jordmor i slutten av august (uke 16+4). Gud så gøy alt dette er!!

 

Håper jo veldig at dette går bra, men kjenner at det er vanskelig å slippe løs jubelen helt enda.

 

Jeg har lest litt i denne tråden, men ikke alt ennå. Vet ikke om det er noe jeg bør fortelle ellers? :)
Både mannen og jeg er i 30-årene, vi bor i nord, har ingen barn fra før... det var vel det sånn foreløpig? Da fortsetter jeg å lese meg opp i denne tråden :) Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når 2.trimester starter er litt forvirrende. Det står øverst på forumet for 2. trimester at det starter i uke 14.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt moderate stikkinger nederst i magen siden før helgen og har fått litt blødninger i dag. Er liv redd for at det går mot en SA. 😥 9+

Har ikke nevnt noe til mannen enda.

 

Men burde jeg ringe lege uansett?

 

-Da har jeg fått det svaret som jeg fryktet. Jeg har hatt SA 😩😥

Men jeg og en ny spire kommer sterkt tilbake. Men da i en helt annen mnd.

 

Lykke til videre til dere alle 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å høre JustLittleMe, veldig trist, men kom tilbake med en ny spire ganske snart.

 

 

Fy fader rulland, trøttheten tar knekken på meg. Sta som jeg er så drøyer jeg lengst mulig for jeg har ikke lyst til å sove iløpet av dagen, men hver dag så sover jeg 2-3 timer på sofaen. Lurer på hvor lenge til jeg skal holde ut.

 

Men hvor mange av dere merkelige drømmer?

En jeg hadde her om dagen, drømte at jeg lå på ryggen og skulle trykke på magen for å erte babyen. Og så når jeg trykket helt øverst på magen så kjenner jeg kun tarmer og kan klemme rundt de. Hahaha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei, JustLittleMe! Det var skikkelig kjipt! Neste gang er det din tur, helt sikkert! Lykke til!

 

mamma_til_2gutter: jeg hadde det sånn helt inntil for bare et par uker siden. Nå er det mye bedre (uke 11). Har rare drømmer ja! Skal ikke gå i detalj om hva jeg drømte i natt, for å si det sånn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var trist JustLittleMe! :-(  Lykke til med neste spire! Håper jeg ser deg igjen inne på forumet veldig snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå Bambi-Bolla, mye rare drømmer? Her har jeg vært innom alt, sex drømmer fra enkel deilig het sex til rå hardcore. Gubben har fått merke det her, eller så har vi rare drømmer som beskrevet over. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å høre Justlittleme! Føler virkelig med deg. Ønsker deg en fin sommer, og lykke til med prøvingen når den starter igjen! Kanskje blir det en vakker, liten vår/sommer baby♡

 

Haha, drømmer ja! Håper jeg ikke snakker i søvne for å si det sånn! 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å se deg her Babel80! Vi fulgte jo hverandre i Mai-jentene på assistert befruktning:-)

Jeg er en knapp uke etter deg. 9+3 idag. 83jenta var også her men hun mistet dessverre i en SA :-(

Veien til ønskebarnet er ufattelig lang.... men alt blir glemt når vi sitter med dem i armene =) 

Delmålet nå er ultralyd i uke 13! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det er flere med disse rare drømmene, var flau da jeg våknet opp imorges over nattens fablinger :P

 

Jeg har fått påvist bakteriell vaginose. Jeg hadde det kraftig sist da jeg mistet. Det kan gi spontanabort, for tidlig fødsel og lav fødselsvekt. Jeg har hatt alt av dette og bekymrer meg nå for at det blir for tidlig fødsel igjen pga bv. Har fått resept på dalacin stikkpiller, men det kan ikke tas før 2.trimester. Og det kommer igjen og igjen.. Håper spira mi er sterk nok til å klamre seg fast til jeg får tatt kuren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist Justme. Jeg vet hva du går igjennom. Jeg har hatt 4 sa/ma men har også en fin unge og håper dette blir gangen det lykkes med nr 2. Selv om det er tøft når det står på så ordner det seg for de fleste til slutt.

 

Jeg har vært på trening. Formen er jevnt over bedriten og jeg kommer meg ikke på 2treninger i uken men må få med en i alle fall. Og det er så tungt å dra men jeg føler meg så mye bedre etterpå. Så det er et tips som er verdt å forsøke.

 

Det er forresten ganske hard styrketrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har rare drømmer, drømmer mye mer enn før, og husker de mye klarere, nesten som at det har skjedd i virkeligheten... 
 

Huff så trist med SA :-( Klem til deg JustLittleMe

Lulusen det visste jeg ikke! Trodde jeg hadde det tidligere, i uke fem eller seks siden det luktet så sterkt. Men så fikk jeg streptokokker og pencillin, kanskje den tok det hvis det var det? Hvordan vet man at man har det egentlig ? God bedring, håper ting ordner seg og blir som det skal :-)


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ingen symptomer denne gangen, men siden jeg har hatt det nylig ba jeg om å bli sjekket for det og da ble det påvist.. Man kan ha det uten å merke noe som helst, men vanligste symptomer er økt utflod, og vond lukt av utfloden, noen kan ha svak kløe eller svie. Jeg har bare mye utflod nå. Kan nok være du ble kvitt det da. Er antibiotika som tar knekken på det, f.eks dalacin eller flagyl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...