Gå til innhold

Februar-babyer 2015


Løvinna30

Anbefalte innlegg

Ultralyden her gikk også bra! Er helt fantastisk å se det lille hjerte slå, kunne se armer og bein nå! Utrolig lettet over at det så bra ut! 8+4 idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God morgen, og gratulerer til alle!

Var på Volvat i dag og så et pittelite nurk på 0.2 mm med bankende hjerte. Trodde jeg var 7+4, men ble satt tilbake til 5+5. Det betyr at termin er 1 mars, men jeg blir her likevel :-)

Alt så bra ut, så legen sa det bare var å komme gjennom de to neste ukene så burde alt gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å høre at det har gått bra med dere som har vært på ul i dag :)

 

Sniff80: Jeg var på ul i går og lille klumpen ble målt til 0,29cm med bankende hjerte :) Jeg er da 5+6, dette ble gjort på Oslo City Legesenter.

 

Siden jeg har blødd så mye siste uke har jeg også blitt sendt til Ullevål for oppfølging. På Ullevål klarte de jo nesten ikke å få fram klare bilder og jeg ble satt til 5+3. Gyn kunne heller ikke se tydelig at det var bankende hjerte der. Jeg skal tilbake til ny time på fredag da, håper virkelig at vi klarer å få sett litt mer av klumpen :) Kommer til å være nervøs fram til da, gyn på Oslo City mente dette skal gå så bra, men gyn på Ullevål mente det er altfor tidlig til å si noe.

Endret av Ming82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente selvfølgelig 0.2 CM...;)

 

God morgen, og gratulerer til alle!

Var på Volvat i dag og så et pittelite nurk på 0.2 mm med bankende hjerte. Trodde jeg var 7+4, men ble satt tilbake til 5+5. Det betyr at termin er 1 mars, men jeg blir her likevel :-)

Alt så bra ut, så legen sa det bare var å komme gjennom de to neste ukene så burde alt gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der rullet jeg meg over i uke 6, og hva traff meg midt i fjese i dag.

 

Woho, kvalme. I give up. Får dårlig samvitighet fordi jeg ikke orker alt på jobb, og drar hjem. Ringer legen og skal inn på fredag. The joy, the fun...

Håper det ikke blir like ille som sist, da var jeg 6 uker sykemeldt. Vil ha en normal sommerferie, hvor jeg kan reise på tur og kose meg og slappe av.

 

Er det noen av dere som vet hvordan det fungerer i praksis det å komme og gå på jobb, litt som man føler for selv. Orker man 7,5 time supert men orker man bare 3 så er det bra også. Får snakke med legen til fredag og høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ha en gradert sykemelding. Hvis du har en høy sykemeldingsgrad f.eks 80% kan du alltid jobbe mer men ikke mindre. Du skriver timene du jobber ekstra på D-delen på sykemeldingen. Så må du også ha avtalt der med arbeidsgiver da de betaler det du jobber mens NAV betaler resten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok. Får høre med legen på fredag. Man må lissom ha i seg mat også. Hehe

 

Dette er den delen av graviditeten jeg ikke liker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese at det har gått bra med UL for dere i dag! :-) Håper jeg får like gode nyheter i morgen tidlig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt bra på vår ultralyd også! :-D Lite nurk med bankende hjerte. Målte til 1,2 cm.

Lettet og lykkelig :-D Så bra at alle andre ultralyd også gikk bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite blondinespørsmål herfra: Hvordan kan det ha seg at gynekologen sa at jeg var 5+5 i dag, og samtidig satte termin til 1 mars? Når jeg skriver inn termindato 1 mars i en ticker og i en amerikansk app jeg har, får jeg opp at jeg er 5+2 i dag. Om jeg virkelig er 5+5 i dag, burde ikke da termin være tre dager før 1 mars, dvs 26 februar? Enlighten me! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke man regner likt i alle land. ? Fikk inntrykk av det på den ene appen jeg lastet ned.

Så lenge det er få dager som skiller mellom så har det ikke så mye å si tenker jeg.
Men i starten er det ikke så lett å fastsette termin, det blir bare sånn ca til du har fått ny ultralyd på ordinær ultralyd. Og der vil du få den "endelige" terminen.

 

Husker første svangerskap, jeg var på ultralyder og jeg og gyn var enige om hvor langt jeg var på vei. (eller jeg var enig, i det han sa).
På ordinær ultralyd ble jeg satt tilbake over en uke!
Og ungen kom halvannen uke før termin. Så alt i alt er jo egentlig termin bare "ca da kommer barnet" :-)

 

Når jeg var 4-6 uker på vei telte jeg dager, ja til og med timer. Var supernøye, men jo lenger du kommer jo mindre tenker du på dager, da tenker man mer "uker".

 

Hele veien har jeg kommet i ny uke på søndager. Gyn var enig helt til siste ul, da mente han jeg var 9 uker, da mente jeg at jeg var 8+5, Samme dag sa legen også at jeg var 9+0. Så bytter uke på fredager nå, sånn ca. Mellom fredag og søndag, hehe. Det er faktisk ikke så lett for å forholde seg til uke+dag. :-)

Jeg har alltid vært i februargruppa, sett for meg februarbarn, kan hende det blir det også, men på helsekortet er termin satt til 29/1. Men holder meg godt her til OUL. :-)Og syns også du kan holde deg til februar gruppa Sniff80 :-)

 

 

Vet ikke om du fikk noe svar du var ute etter. :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det gode nyheter for meg også etter UL. 9+5 i dag. Liten klump med armer og ben ♡ Skal tilbake om 4 uker! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jenter! Lenge mellom hver gang jeg stikker innom, men det gir en herlig lesning når jeg leser alle innleggene fortløpende :P

Ser det er mange som er like slitne som meg, det er jo litt beroliggende å høre fordi det føles ut som jeg har løpt maraton etter å ha gått 200m xP Jeg er også kvalm absolutt hele tiden og alle mat jeg spiser kommer i retur. Jeg får ikke unnegjort så mye praktisk, men det hemmer meg heldigvis ikke å møte venner og familie, så lenge jeg får slappe av, har mat og do i nærheten :P Hormonene har ikke vist seg så mye enda og lunta har faktisk nesten blitt lenger, det er jeg innmari glad for. 

Var på UL-time i går og fikk både se og høre et bankende hjerte! Det var herlig! Det viste seg at jeg var noen dager kortere enn forventet, er idag 7+4 og ikke 8+1. 

Ming82: Leit å høre at du må gjennom slik en bekymringsfull periode, men det er jo supert at spiren holder seg fast! Krysser fingre for deg og håper inderlig at du får møte lille nurket i februar. Sender positiv energi til deg og alle andre her inne :D  

 

Det blir heldigvis ferie på meg og samboeren på fredag, da skal jeg glemme alt om dårlig samvittighet for å ikke gjøre noe praktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var den dårlige formen og kvalmen/uggenheten tilbake igjen som før (oh joy!).

Ligger bare på sofaen. Mest pga lite overskudd. Greier ingenting.

Spiste to perletomat og et glass melk til frokost i halv ni tida. Gikk og la meg, våknet kl.13, tok et glass appelsinjuice. Halv tre kom jenta mi hjem og vi spiste en karbonade med egg på. Var bare kvalmende og så vidt jeg fikk det ned. Har ikke lyst på noe. Egentlig bare tørst.

 

Jeg førte dagbok her inne ved forrige svangerskap, og det er mye artig lesning :D Artig å sammenligne ukene og se likhetene. Hadde skrevet noen tips som jeg hadde glemt, og vektoppgang/nedgang, symptomer etc. Nyttig nyttig!

 

(det sitter noen og spiller trekkspill i nabolaget typ go'gammal gammeldans. Sola skinner og jeg får sånn god stemning. Kjenner det hjelper på humøret :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har fått mange symptomer, når begynte det for dere? Jeg er nå 5+5 eller 6+1, kjenner lite altså. Bitte litt ømme pupper, oppblåst på kvelden og er sulten nesten hele tida, ellers er det ikke noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har fått mange symptomer, når begynte det for dere? Jeg er nå 5+5 eller 6+1, kjenner lite altså. Bitte litt ømme pupper, oppblåst på kvelden og er sulten nesten hele tida, ellers er det ikke noe.

Hei ! Lenge siden jeg har skrevet her nå :) Jeg var trøtt og sliten før jeg testet positivt, men kvalmen kom heldigvis ikke før i uke 6, er i dag 8+4 :) kvalmen er her for fult enda, har ikke lyst på noe mat og blir kvalm av alle matlukter ! Blir også super fort sliten, var på en liten bytur et par timer i dag og har ligget på sofaen siden jeg kom hjem.. Også er jeg kjempe oppblåst :/ Håper formen blir bedre når jeg nærmer meg uke 12 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom mer nær jeg nærmet meg 6 uker :-)

 

Men formen har i grunn vært ganske stabil :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalmen kom snikende i uke 6. Ellers har jeg vært en god del trøtt. Kjente før jeg testet positivt at puppene var ømme og hadde blitt større. De vokser og vokser 😛

 

Jeg har fått en baby bump allerede og føler det er tidlig. Skal jeg skjule det nå må jeg gå med stort tøy. Svigermor er sikker på at vi får tvillinger siden det er fire sett på hennes side og siste ledd var mammaen hennes, altså min samboer sin bestemor. Kjenner er det to er begge like ønsket ♡ Men føler det er en stor overgang siden vi er første gangs foreldre.

Og det er bare en uke igjen til vi skal på UL. Gleder meg veldig !

Godt å lese at UL hadde gått bra for dere som var idag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At puppene ble ømme og små vondt i magen var det som tipset meg om at det kunne være noe. Det kom kun dager etter at hadde sex, nesten 1,5 uke før ikm.

 

Nå er jeg 6+2 og har ti tusen symptomer.

Trøtt

Irritabel

Kvalm

Sulten

Vonde pupper

Treg mage

Myyyyye lyft (føler meg som en prompe pute)

Sex lyst herfra og til månen

For å nevne noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste dagene har jeg blitt så trøtt og sliten, helt utmattet, uten at jeg har gjort store ting. Det har ikke kommet før nå, og det er like før jeg bikker over til 10 ukene.
Jeg er faktisk så trøtt og utmattet at jeg har begynt å tenke på de stakkars menneske som har ME. :-( Hvordan de har det.

Er det flere som er trøtte og veldig slitene i uke 9?

 

Hvordan er formen deres? Og hvor langt er dere på vei?

 

9+4 / 9+6
Veldig trøtt og sliten
Vond smak i munn

Kvalm av vond smak i munn, som gjør at jeg til slutt kaster opp hvis jeg ikke har noe i munn
Ekstrem god luktesans, og tåler ikke lukten av såpe, deo, parfymer, skyllemidler, vaskemidler og lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Og jeg er tungpustet. Samboer spurte meg om jeg var tungpustet. Men det kan kanskje ha en sammenheng med at jeg er så trøtt og sliten da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var kvalm 3 dager før IKM, derfor jeg testet. Har vært småkvalm hele tiden siden da, så nå er jeg rimelig lei hele kvalmegreia. (er 9+3)

Ellers er jeg oppblåst, treeeg mage, ømme og store pupper, trøtt og utmattet.

 

Utmattet ja! Har jo slitt med utmattelse siste 5 årene og var endelig begynt å bli noe bedre, men så ble jeg altså gravid og nå føles det helt likt som de siste årene har vært. Så dritlei denne sofaen at jeg spyr! Orker absolutt nada. Er stolt av meg selv om jeg setter på ei maskin med klær og rydder litt.

Begynner å få vondt i ryggen av å ligge mesteparten av dagen, så har begynt med litt ryggøvelser nå.

 

Dagens klageinnlegg, værsågod! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på nok en ul og alt ser bra ut. Har fått 40% sykemelding og skal bruke tiden til å slappe av. Begynner å få troen på at dette skal gå. 7+5 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går og i dag har vært de verste dagene til nå. 9+5 i dag. Kastet opp flere ganger i går kveld og i natt. I dag har jeg kun ligget i senga. Utrolig slapp og sliten. Konstant kvalm og en del brekninger. Tung i hodet, sikkert pga lite sammenhengende søvn...
Prøver meg nok på jobb i morgen-siste dag før ferie :-) (så lenge jeg ikke kaster opp....)
 

Var hos legen på tirsdag. Jeg fikk henvisning til tidlig UL, så venter på en telefon fra sykehuset om når.....

Har så lyst til  si det til barna, men håper å se liv på UL før vi forteller det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk meg et støkk igår da jeg sto opp og det var brunt i utfloden! Må si jeg ble skikkelig deprimert, men nå har jeg dårlig erfaring med blødning i svangerskapet, gikk jo galt sist! Varte hele dagen og midt på dagen var det to små dråper friskt blod og, men det vet jeg ikke hvor kom fra for da var jeg på do. Mistenker at den brunlige utfloden skyldtes ultralyden på tirsdag, for han rota veldig oppi der, prøvde å få 3D bilde av fosteret og måtte sjekke cysta grundig. Men må innrømme at jeg ikke likte det, har gått gravid i tilsammen 19 uker i 1.trimester siden desember, så tanken på å begynne på nytt knekte meg nesten. Men idag har det ikke kommet noe, så håper det bare var et engangstilfelle!

Endret av Lulusen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...