Gå til innhold

Er så glad jeg slapp vaginal fødsel!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det er 2 år siden gutten ble forløst ved keisersnitt pågrunn av sv.forgitning.

Den gang tenkte jeg ikke så mye på det.

Men idag er jeg såå takknemlig. Det var utrolig lettvint, hadde vondt i ei uke etterpå og var like fin igjenn.

Mine venniner klager hele tiden over at sexlivet aldri ble det samme etter fødsel. De ble klippet, revnet og ble så vide der nede.

Å da sier jeg bare: heldige meg! Nydelig sex, bedre enn før.

Anonymous poster hash: 4b669...e3a

Så bra at du hadde en god opplevelse med KS :) Og så uheldig at alle venninnene dine fikk ødelagt underlivene sine fullstendig i forbindelse med vaginal forløsning, jeg må si at det høres veldig unormalt ut. Men heldigvis så finnes det enkle dagkirurgiske inngrep for å stramme opp underlivet for alle kvinner som måtte trenge det  :)

Her syns jeg at fødsel nr 1 var forferdelig smertefull, men fødsel nr 2 gikk som en drøm. Jeg er svært glad for at jeg har sluppet unna keisersnitt, det å få en varm, våt og flunkende ny baby rett opp på brystet og å gå i dusjen 30 minutter etter fødsel er så utrolig deilig :) Leser her om folk som er stolte over at de gikk 30 min tur 1 uke etter forløsning med keisersnitt, her krabbet og løp jeg Lekeland rundt med storebror 4 dager etter at jeg fødte lillebroren :fnise:

Endret av Madolyn
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er så glad for at jeg har født tre barn uten å sy et eneste sting. Sexlivet vårt blir også bedre. Føler meg som en modig, sterk og selvstendig kvinne og kjenner på en enorm mestringsfølelse.

Anonymous poster hash: 3be86...2b6

Jeg føler meg også som en modig, sterk og selvstendig kvinne! Selv om fødselen endte i hastesnitt pga. av at babyen ikke ville ut med rumpa først.

Anonymous poster hash: c909a...faa

Skrevet

Latterlig at så mange mener de er blitt strammere etter flere fødsler, når all forskning og statistikk viser det motsatte. Den yrkesgruppen som har flest keisersnitt er nettopp leger og jordmødre. Som har fått utdanning i komplikasjoner ved vaginal fødsel vs keisersnitt. Hadde keisersnitt vært så farlig og ille, så hadde leger og jordmødre kanskje hatt FÆRRE keisersnitt enn andre yrkesgrupper?? Anonymous poster hash: 5fabb...d88

Men hvorfor slikt behov for å rope at de som føder vaginalt blir slappe, de som tar ks blir ikke? Det er jo dårlig gjort rett og slett...

Anonymous poster hash: 6433d...c9f

Kanskje, men det er jo et faktum. Jeg har selv født vaginalt og aldri ønsket keisersnitt, men kan ikke krangle på forskninga og uttalelser fra gynekologer og leger om at de aller aller fleste får endret underliv, og blir alt fra litt til mye videre etter fødslene. At halve forumet påstår at de har gått tilbake til 18 år gammel jomfru-tilstand etter flere fødsler er jo bare dumt.

Anonymous poster hash: 5fabb...d88

Skrevet

Jeg skal ha flere barn med keisersnitt :)

Aldri gjennomgå det helvete hvis jeg kan velge, noe jeg kan i mitt tilfelle :)

Nå er det vel sånn at om alt er normalt, så kan du ikke velge...

Anonymous poster hash: 6045f...c40

Skrevet

Så ei jævla stram 18-årings fitte er viktigere enn babyens start på livet?

Så fint da,at mange av dere kan å prioritere

Anonymous poster hash: b137f...e1c
Skrevet

Latterlig at så mange mener de er blitt strammere etter flere fødsler, når all forskning og statistikk viser det motsatte. Den yrkesgruppen som har flest keisersnitt er nettopp leger og jordmødre. Som har fått utdanning i komplikasjoner ved vaginal fødsel vs keisersnitt. Hadde keisersnitt vært så farlig og ille, så hadde leger og jordmødre kanskje hatt FÆRRE keisersnitt enn andre yrkesgrupper?? Anonymous poster hash: 5fabb...d88

Men hvorfor slikt behov for å rope at de som føder vaginalt blir slappe, de som tar ks blir ikke? Det er jo dårlig gjort rett og slett...

Kanskje, men det er jo et faktum. Jeg har selv født vaginalt og aldri ønsket keisersnitt, men kan ikke krangle på forskninga og uttalelser fra gynekologer og leger om at de aller aller fleste får endret underliv, og blir alt fra litt til mye videre etter fødslene. At halve forumet påstår at de har gått tilbake til 18 år gammel jomfru-tilstand etter flere fødsler er jo bare dumt.

Det er mange som sys etter rifter som blir litt trangere i åpningen enn hva de var tidligere. Så det er fullt mulig å oppleve seg selv som trangere. Mer følsomme er det hvert fall svært mange som blir :)

Skrevet

Deilig med keisersnitt.

Du har full kontroll.

Inn på morgenen, lese avisen. Inn på operasjonsstuen, bedøvelse og baby på brystet etter 15 min.

Tilbake til rommet og sove og kose med bebisen.

Slipper 20 timer med rier, åpning, modning, pressing, hemeroider, revning, sying, problem med rompehull, vagina er drit svær, osv.., no thanks!Anonymous poster hash: 4b669...e3a

Tuller du?!? Hva har du kontroll på, sånn egentlig?
Alt. Har fått dato i posten på når jeg skal bli mor. Vet at det er leger og jordmødre der som passer på oss.

Jeg har 100% ro og kontroll.

Tror du ja.
Skrevet

Men hvorfor slikt behov for å rope at de som føder vaginalt blir slappe, de som tar ks blir ikke? Det er jo dårlig gjort rett og slett...Anonymous poster hash: 6433d...c9f

Kanskje, men det er jo et faktum. Jeg har selv født vaginalt og aldri ønsket keisersnitt, men kan ikke krangle på forskninga og uttalelser fra gynekologer og leger om at de aller aller fleste får endret underliv, og blir alt fra litt til mye videre etter fødslene. At halve forumet påstår at de har gått tilbake til 18 år gammel jomfru-tilstand etter flere fødsler er jo bare dumt. Anonymous poster hash: 5fabb...d88

Nei det er ikke bare dumt. Greit at forskning viser til noe, men det er da vel ikke nødvendigvis så merkbart at de som kommenterer her kjenner at de har blitt så mye videre. Kan ikke se noen påstå at de er så mye trangere? Kun ei fordi hun kniper mer, ikke så himla usannsynlig da?

Har selv født 3 vaginalt. Revnet mye med nr 1, ingenting med de to andre. Sex første gang var vondere enn som jomfru, det var stramt, de hadde sydd masse, arrvev er mindre elastisk enn friskt vev, hvorfor skulle jeg lyve om det? Selen var mye deiligere etter nr 2 og 3 hvor jeg ikke ble sydd og føltes så stram.

Mulig mannen kjenner forskjell altså, men whatever.. Ingen tvil om at han synes det er godt, så da blir den forskningen veldig lite betydningsfull kjenner jeg,

Skrevet

Har opplevd begge deler: et ukomplisert keisersnitt og en lang og tung vaginal fødsel. Herregud for en flott opplevelse å få føde vaginalt. En helt magisk opplevelse som gjør meg rørt til tårer når jeg tenker tilbake på det. Er så utrolig glad for at jeg slapp keisersnitt med nr 2 og jeg gleder meg til å oppleve de igjen. Og når det kommer til underlivet...like stram som før men litt mer følsom:-)

Skrevet

Latterlig at så mange mener de er blitt strammere etter flere fødsler, når all forskning og statistikk viser det motsatte. Den yrkesgruppen som har flest keisersnitt er nettopp leger og jordmødre. Som har fått utdanning i komplikasjoner ved vaginal fødsel vs keisersnitt. Hadde keisersnitt vært så farlig og ille, så hadde leger og jordmødre kanskje hatt FÆRRE keisersnitt enn andre yrkesgrupper??

Det er meget mulig at de sykehusansatte behandler en kollega annerledes enn andre fødende. For eksempel at at de er overforsiktige i forhold til kolleger, og at fødende helsepersonell selv har arbeidet under fødsler som har vært traumatiske. Selv om det skjer utrolig sjelden så er det jo slike ting som sitter spikret til netthinnen. På samme måte som at mange brannmenn har brannalarmer i hvert eneste rom i sine egne hus, de har rett og slett sett for mye trist selv om det går bra i 99 % av tilfellene.

Det er også en mulighet at de fødende har jobbet mye og gått i vaktturnus tett opp til fødselen, og at dette har økt risikoen for keisersnitt. Både leger og jordmødre jobber tredelt turnus. I tillegg så er høyt utdannede kvinner gjerne eldre når de føder, og jo høyere alder dess større sjanse for komplikasjoner.

Anonymous poster hash: 0475e...285

Skrevet

Til alle kjerringer som forherliger keisersnitt.

Jeg er utrolig stolt over å ha greid å føde naturlig:) :)

Kroppen min er sterk og sunn, og alt gikk naturlig for seg.

Etter å ha fått ut barnet, følte jeg meg som en ekte kvinne, som greide jobben!

Magen har ingen strekkmerker, og underlivet er som før.

Sexlivet er ingen problem:) Jeg ble bare trangere etter fødselen.

Å føde naturlig var noe jeg ønsket sterkest, for stoltheten sin skyld.

Mange mente jo at jeg ikke ville klare det, noe jeg gjorde;)

Har en haug ked bekjentskaoer som følte seg ille til mote, når jeg skrøt over å ha mestret bragden naturlig.

Jeg hadde nok fint greid å føde mitt barn, uten hjelp fra sykehuset. Dersom de ikke fantes.

Mens de som må ha hjelp til å få ut barnet sitt, ville ha strøket med i naturen om vi hadde levd slik..

Jeg vil med dette presisere at kvinner som greier å føde barnet naturlig, er fra naturens side sterkere utrustet til å overleve.

Det kalles "Survivel of the fitest".

For det er meningen at våre gener skal videreføres:)

Anonymous poster hash: 686c7...752

Skrevet

Har en haug ked bekjentskaoer som følte seg ille til mote, når jeg skrøt over å ha mestret bragden naturlig.

Jeg hadde nok fint greid å føde mitt barn, uten hjelp fra sykehuset. Dersom de ikke fantes.

Mens de som må ha hjelp til å få ut barnet sitt, ville ha strøket med i naturen om vi hadde levd slik..

Jeg vil med dette presisere at kvinner som greier å føde barnet naturlig, er fra naturens side sterkere utrustet til å overleve.

For det er meningen at våre gener skal videreføres:)Anonymous poster hash: 686c7...752

Haha du kan jo ikke stave engang! Det heter absolutt ikke "survivel of the fitest"! Verden ville vært best tjent med om dine gener døde ut umiddelbart. Barna dine kommer bare til å bli kreftsvulster på samfunnets kropp uansett.

Anonymous poster hash: d2109...308

Skrevet

Urovekkende at noen forherliger en stor (og risikofylt) operasjon fremfor en påkjenning som kvinnekroppen er konstruert for.. Veldig trist lesning som dessverre kan bidra til fødselsfrykt hos dem som ikke er trygge på kroppen sin..

Anonymous poster hash: aeafd...18c

"Konstruert for" er én ting, i virkeligheten er fødsel FARLIG for både mor og barn. Regner med du kjenner til de horrible tallene for kvinner som dør i fødsel i land med liten/ingen fødselshjelp. Altså er naturen og dens konstruksjon ingen garanti for at ting går bra.

I tillegg hadde HI svangerskapsforgiftning, en tilstand som i seg selv ville ført til døden for både mor og barn før fødsel om naturen fikk gå sin gang.

Anonymous poster hash: 53fe4...563

Du kan da ikke sammenligne i-land og u-land mtp fødselshjelp og annen helsehjelp :huh:  Og om jeg ikke er helt ute på tur, så utgjør en veldig stor gruppe av unge jenter den andelen med fødsler som ikke går bra. 

Skrevet

For det er meningen at våre gener skal videreføres:)Anonymous poster hash: 686c7...752

Kjære meg altså, har ikke tatt ks selv, men hvorfor sloss om hvem som er best?

De som tar ks er jo ikke disse fjottene som er redd for slapp mus eller vil rekke bhg opptak, de har en medisinsk grunn. Trenger ikke få de til å føle seg dårligere

Skrevet

Så du tror at grunnen til at leger og jordmødre tok oftere keisersnitt før er fordi de har mer utdanning? Hvorfor har den trenden blant leger/jordmødre snudd de siste 16 årene da?

At legekvinner tok ks bunner kanskje i opplevelser de hadde gjennom praksis, pluss det faktum at om du, som lege, går til en kollega og sier du vil ha ks er det mye vanskeligere for kollegaen å si nei, enn om det var en vanlig kvinne de ikke kjenner. Ikke vet jeg, men at keisersnitt er farligere for mor og barn er hevet over enhver tvil!

Skrevet

JEG ER SÅ GLAD FOR AT BARNA MINE KOM SEG UT JEG!

Og for meg er det likegyldig HVORDAN. Nå fødte jeg vaginalt med begge to, men om noe galt skulle skje er jeg taknemmelig for at et team med erfarne leger kunne tatt ansvar.

Anonymous poster hash: ae0ae...df3

Skrevet

Jeg er glad jeg har født vaginalt alle tre gangene og håper jeg er like heldig den fjerde gangen. Ingen problemer med underlivet...

Skrevet

Jeg er glad jeg har født vaginalt alle tre gangene og håper jeg er like heldig den fjerde gangen. Ingen problemer med underlivet...

PS....enfordel med å føde vaginalt, man kan i praksis få så mange barn man selv har lyst til uten økt risko :-)

Skrevet

"Hver fjerde mann synes partnerens underliv har forandret seg etter at hun fødte".

Dere kjepphøye damer- spør mannen hvordan musa er nå iforhold til før fødsel!?

Hahahah

Med andre ord er det tre ganger så mange menn som som synes at kvinnens underliv ikke har forandret seg. Og endel av de mennene som merket forskjell har nok koner/kjærester som ikke har gjort knipeøvelsene sine.

Du burde holde deg for god til å le av andre mennesker. Det hører ikke hjemme i en debatt og det eneste du oppnår er at folk automatisk ignorerer det du har å si fordi du fremstår som frekk og usympatisk. Følg de samme reglene som når du snakker med folk ansikt til ansikt. Ville du ledd folk rett i trynet i det virkelige liv?

Skrevet

Det er 2 år siden gutten ble forløst ved keisersnitt pågrunn av sv.forgitning.

Den gang tenkte jeg ikke så mye på det.

Men idag er jeg såå takknemlig. Det var utrolig lettvint, hadde vondt i ei uke etterpå og var like fin igjenn.

Mine venniner klager hele tiden over at sexlivet aldri ble det samme etter fødsel. De ble klippet, revnet og ble så vide der nede.

Å da sier jeg bare: heldige meg! Nydelig sex, bedre enn før.Anonymous poster hash: 4b669...e3a

Så bra at du hadde en god opplevelse med KS :) Og så uheldig at alle venninnene dine fikk ødelagt underlivene sine fullstendig i forbindelse med vaginal forløsning, jeg må si at det høres veldig unormalt ut. Men heldigvis så finnes det enkle dagkirurgiske inngrep for å stramme opp underlivet for alle kvinner som måtte trenge det  :)

Her syns jeg at fødsel nr 1 var forferdelig smertefull, men fødsel nr 2 gikk som en drøm. Jeg er svært glad for at jeg har sluppet unna keisersnitt, det å få en varm, våt og flunkende ny baby rett opp på brystet og å gå i dusjen 30 minutter etter fødsel er så utrolig deilig :) Leser her om folk som er stolte over at de gikk 30 min tur 1 uke etter forløsning med keisersnitt, her krabbet og løp jeg Lekeland rundt med storebror 4 dager etter at jeg fødte lillebroren :fnise:

Du prioriterte å dusje 30 min etter baby var født? Virkeli? Hva med å kose med og nyte baby. La den ligge på deg og få pupp osv...

Anonymous poster hash: 87bfd...1ed

Skrevet

Keisersnitt er likevell det enkleste og beste.

Elsker å se hvor mye debatt det ble rundt innlegget mitt :)

Det sier jo litt oml dere damer..

Skrevet

Herregud du er patetisk og fullstendig hjernedød.

Anonymous poster hash: 87bfd...1ed

Skrevet

Kjære meg altså, har ikke tatt ks selv, men hvorfor sloss om hvem som er best?

De som tar ks er jo ikke disse fjottene som er redd for slapp mus eller vil rekke bhg opptak, de har en medisinsk grunn. Trenger ikke få de til å føle seg dårligereAnonymous poster hash: 6433d...c9f

Hvordan i all verden skulle folk ha klart seg uten sykehus, om vi alle levde i naturen?

Jeg tenker spesielt på de av dem som er avhengi av leger og spesialister for å få ut avkommene sine.

Om du setter deg litt inn i perspektivet mitt, så forstår du hva jeg mener.

Det fødes dyr overalt, og ikke alle overlever.

For det er innordnet slik at de svakeste ikke har livets rett. Og greier mor og barn seg, ja da har de gode gener.

Anonymous poster hash: 686c7...752

Skrevet

Keisersnitt er likevell det enkleste og beste.

Elsker å se hvor mye debatt det ble rundt innlegget mitt :)

Det sier jo litt oml dere damer..

Det sier mye om deg dette...

Skrevet

Deilig med keisersnitt.

Du har full kontroll.

Inn på morgenen, lese avisen. Inn på operasjonsstuen, bedøvelse og baby på brystet etter 15 min.

Tilbake til rommet og sove og kose med bebisen.

Slipper 20 timer med rier, åpning, modning, pressing, hemeroider, revning, sying, problem med rompehull, vagina er drit svær, osv.., no thanks!

Jeh fikk babyen på brystet etter bare noen få sekunder, ingen sting, ingen hengte druer, ikke svær vagina, men heller økt følsomhet(deilig😊), ingen hemoroider, oppe å gikk etter en halvtime. Litt pressibg var det, men kjente ikke noe under modningsriene.

Ei venninne av meg, derimot, hadde keisersnitt. Full narkose, så tok naturlig nok litt tid før hun fikk se babyen, store blødninger fra livmor, måtte få blodtilførsel, etterrier herfra til helvete, stygt arr, vansker med å få i gang amming og hele barselsoppholdet var en pine av smerte og trasigheter.

Så ingen garanti for himmel eller helvete uansett om det r vaginal forklaring eller keisersnitt. Just sayin'..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...