Gå til innhold

Er så glad jeg slapp vaginal fødsel!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er 2 år siden gutten ble forløst ved keisersnitt pågrunn av sv.forgitning.

Den gang tenkte jeg ikke så mye på det.

Men idag er jeg såå takknemlig. Det var utrolig lettvint, hadde vondt i ei uke etterpå og var like fin igjenn.

Mine venniner klager hele tiden over at sexlivet aldri ble det samme etter fødsel. De ble klippet, revnet og ble så vide der nede.

Å da sier jeg bare: heldige meg! Nydelig sex, bedre enn før.

Anonymous poster hash: 4b669...e3a

Har ks noe med at sexen er bedre?

Hadde ks selv og jeg hadde en helt annen opplevelse enn deg. Jeg forstår ikke poenget med dette innlegget utenom å fyre litt opp her forumet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mye rare uttalelser her fra de som angivelig bare har tatt ks da?

Hengende drue? Hvem sitt underliv har du titta i? Hvis du synes fødsel er ekkelt har du dessverre problemer.

Og du som sier det er et helvette, hvordan vet du om det om du har tatt ks?

Jeg synes kvinner er flotte uansett ks eller vaginal, men mange teite kommentarer her.

Anonymous poster hash: 6433d...c9f

Skrevet

Så glad for at jeg har prøvd både vaginale fødsler og ks. Da kan jeg si at kroppen kom seg etter et par timers tid etter vanlig fødsel, og jeg er så god som ny alle veier. Jeg kunne velge etter ks, og valgte selvfølgelig å føde vaginalt. Hvem velger en stor operasjon frivillig???

Skrevet

Deilig med keisersnitt.

Du har full kontroll.

Inn på morgenen, lese avisen. Inn på operasjonsstuen, bedøvelse og baby på brystet etter 15 min.

Tilbake til rommet og sove og kose med bebisen.

Slipper 20 timer med rier, åpning, modning, pressing, hemeroider, revning, sying, problem med rompehull, vagina er drit svær, osv.., no thanks!

Skrevet

Jeg har født vaginalt tre ganger og hadde gjerne gjort det igjen! (men orker ikke flere babyer da, hihi). Fantastisk følelse og jeg har vært så høy på meg selv etterpå, følt meg som en ekte urkvinne ;) Kjenner jeg får en god følelse i magen bare av å tenke på fødslene! Var oppe og dusjet og selvgående to timer etter hver fødsel og har ikke hatt noe problemer i ettertid, bare en heldig bivirkning av mer følsomhet nedentil :) :) :)

Anonymous poster hash: 3e208...3f6
Skrevet

Deilig med keisersnitt.

Du har full kontroll.

Inn på morgenen, lese avisen. Inn på operasjonsstuen, bedøvelse og baby på brystet etter 15 min.

Slipper 20 timer med rier, åpning, modning, pressing, hemeroider, revning, sying, problem med rompehull, vagina er drit svær, osv.., no thanks!

Tuller du?!? Hva har du kontroll på, sånn egentlig?

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor tallet på keisersnitt stadig øker om dere alle mener det bare er negativt.

Lukter misunnelse laaaang vei..

Skrevet

Hadde også positiv opplevelse med keisersnitt! Har et kjempefint arr som allerede har bleknet så mye at det snart ikke er synlig. Nesten litt dumt, for jeg er så stolt av det!

Anonymous poster hash: d2109...308

Skrevet

Vi er like flotte kvinner uansett om vi har født ved hjelp av keisersnitt, synes hele vaginale fødselen er ekkel og underlivet blir hengende som ei råtten drue...Anonymous poster hash: 4b669...e3a

Nei, det er  ikke sant. Dere er IKKE like flotte kvinner om dere har slik idiotisk tankegang om vaginal fødsel,da er dere bare tapere  Anonymous poster hash: b137f...e1c

Hahahah. Går du i 1.klasse igjenn!! Hahahhaha -latterkrampe-

Det er vel du som går der om dette får deg til å bryte ut i latterkrampe.sier ganske mye om deg vil jeg påstå

Anonymous poster hash: b137f...e1c

Skrevet

Deilig med keisersnitt.

Du har full kontroll.

Slipper 20 timer med rier, åpning, modning, pressing, hemeroider, revning, sying, problem med rompehull, vagina er drit svær, osv.., no thanks!Anonymous poster hash: 4b669...e3a

Alt. Har fått dato i posten på når jeg skal bli mor. Vet at det er leger og jordmødre der som passer på oss.

Jeg har 100% ro og kontroll.

Skrevet

Hadde også positiv opplevelse med keisersnitt! Har et kjempefint arr som allerede har bleknet så mye at det snart ikke er synlig. Nesten litt dumt, for jeg er så stolt av det! Anonymous poster hash: d2109...308

Jeg også!!!

Disse kvinnene aner ikke hva de prater om ;)

Skrevet

Deilig med keisersnitt.

Du har full kontroll.

Slipper 20 timer med rier, åpning, modning, pressing, hemeroider, revning, sying, problem med rompehull, vagina er drit svær, osv.., no thanks!Anonymous poster hash: 4b669...e3a

Vel, du har jo strengt tatt ingen kontroll selv.

Jeg fødte på en time, ingen revning, opp og tusle rett etterpå, ingen komplikasjoner. Deilig sex og. Problemer med rompehull? Haha

Jaja lev i uvitenhet:)

Skrevet
Deilig med keisersnitt.

Du har full kontroll.

Slipper 20 timer med rier, åpning, modning, pressing, hemeroider, revning, sying, problem med rompehull, vagina er drit svær, osv.., no thanks!Anonymous poster hash: 4b669...e3a [/

Vi er like flotte kvinner uansett om vi har født ved hjelp av keisersnitt, synes hele vaginale fødselen er ekkel og underlivet blir hengende som ei råtten drue...Anonymous poster hash: 4b669...e3a

Haha, hvor gammel er du? Har du selv født eller kjenner noen som har gjort det? Lyser uvitenhet lang vei når du synes fødsel er ekkelt og tror at underlivet blir "hengende som en råtten due"

Har aldri sett en hengende, råtten due, men mitt underliv ser ut som det gjorde før jeg fikk barn.

Jeg ler!

Les innlegget! Stavefeil: drue ikke due! JiiiisssssAnonymous poster hash: 4b669...e3a

Haha, jeg ble veldig nysgjerrig på hvorfor du strødde om deg med råtne duer ;)

Uansett, du beviser vel bare gjentatte ganger at du er a) et troll B) 14år c) ikke riktig skrudd sammen eller d) all of the above

Skrevet

Urovekkende at noen forherliger en stor (og risikofylt) operasjon fremfor en påkjenning som kvinnekroppen er konstruert for.. Veldig trist lesning som dessverre kan bidra til fødselsfrykt hos dem som ikke er trygge på kroppen sin..

Anonymous poster hash: aeafd...18c

"Konstruert for" er én ting, i virkeligheten er fødsel FARLIG for både mor og barn. Regner med du kjenner til de horrible tallene for kvinner som dør i fødsel i land med liten/ingen fødselshjelp. Altså er naturen og dens konstruksjon ingen garanti for at ting går bra.

I tillegg hadde HI svangerskapsforgiftning, en tilstand som i seg selv ville ført til døden for både mor og barn før fødsel om naturen fikk gå sin gang.

Anonymous poster hash: 53fe4...563

Skrevet

Hadde også positiv opplevelse med keisersnitt! Har et kjempefint arr som allerede har bleknet så mye at det snart ikke er synlig. Nesten litt dumt, for jeg er så stolt av det! Anonymous poster hash: d2109...308

Jeg også!!!

Disse kvinnene aner ikke hva de prater om ;)Anonymous poster hash: 4b669...e3a

Har faktisk tenkt på å skrive brev til legen for å rose ham for den gode opplevelsen og det fine arret! Var litt sårt noen dager etterpå, og vondt første gangen jeg skulle på do, men ellers var det smertefritt! Det ble hastesnitt på meg, men jeg hadde uansett fått mast meg til KS på forhånd fordi jeg ikke orket tanken på å føde vaginalt :)

Anonymous poster hash: d2109...308

Skrevet

Deilig med keisersnitt.

Du har full kontroll.

Alt. Har fått dato i posten på når jeg skal bli mor. Vet at det er leger og jordmødre der som passer på oss.

Jeg har 100% ro og kontroll.

Nei, det har du ikke! En så stor operasjon innebærer alltid en risiko. Både for deg og barnet. Er glad jeg fikk ks når det var nødvendig for å redde liv,-men frivillig?? Aldri! Dessuten kan det jo være at legen ikke for utført livreddende behandling for noen fordi du synes det er så kjekt å få skjært ut babyen...jaja. Og ja, jeg hadde et helt ukomplisert ks...

Skrevet

Urovekkende at noen forherliger en stor (og risikofylt) operasjon fremfor en påkjenning som kvinnekroppen er konstruert for.. Veldig trist lesning som dessverre kan bidra til fødselsfrykt hos dem som ikke er trygge på kroppen sin..Anonymous poster hash: aeafd...18c

"Konstruert for" er én ting, i virkeligheten er fødsel FARLIG for både mor og barn. Regner med du kjenner til de horrible tallene for kvinner som dør i fødsel i land med liten/ingen fødselshjelp. Altså er naturen og dens konstruksjon ingen garanti for at ting går bra.

I tillegg hadde HI svangerskapsforgiftning, en tilstand som i seg selv ville ført til døden for både mor og barn før fødsel om naturen fikk gå sin gang.Anonymous poster hash: 53fe4...563

Takk anonym. Det stemmer. Legen mente bebien vil dø under fødsel fordi det er en stooooor belastning for babyen. Keisersnitt var løsningen og jeg gjør det igjenn med gleeeede....

Skrevet

"Hver fjerde mann synes partnerens underliv har forandret seg etter at hun fødte".

Dere kjepphøye damer- spør mannen hvordan musa er nå iforhold til før fødsel!?

Hahahah

Skrevet

Jeg er glad jeg slapp ks! Har hatt to vaginal fødsler, ikke et eneste sting med noen av de! Og man blir jo ikke slapp hvis man kniper! ;) Så her er sexlivet blitt mye bedre etter fødslene! Og uten arr :) Jeg var redd at jeg måtte ta ks med nr 2, var så redd for å bli snytt for den fantastiske opplevelsen! Og ikke minst få babyen rett på brystet etterpå. Jeg var ute å gikk på tur 3 dager etter fødsel, og var i storform. Så det er ikke en fasit at man blir slapp og elendig etter vanlig fødsel! Kroppen vår er jo laget for det!!

Anonymous poster hash: bd4f0...c05

Skrevet

Jeg er glad jeg slapp ks! Har hatt to vaginal fødsler, ikke et eneste sting med noen av de! Og man blir jo ikke slapp hvis man kniper! ;) Så her er sexlivet blitt mye bedre etter fødslene! Og uten arr :) Jeg var redd at jeg måtte ta ks med nr 2, var så redd for å bli snytt for den fantastiske opplevelsen! Og ikke minst få babyen rett på brystet etterpå. Jeg var ute å gikk på tur 3 dager etter fødsel, og var i storform. Så det er ikke en fasit at man blir slapp og elendig etter vanlig fødsel! Kroppen vår er jo laget for det!! Anonymous poster hash: bd4f0...c05

Du får babyen rett på brystet under keisersnitt også ;)

Skrevet

Urovekkende at noen forherliger en stor (og risikofylt) operasjon fremfor en påkjenning som kvinnekroppen er konstruert for.. Veldig trist lesning som dessverre kan bidra til fødselsfrykt hos dem som ikke er trygge på kroppen sin..Anonymous poster hash: aeafd...18c

I tillegg hadde HI svangerskapsforgiftning, en tilstand som i seg selv ville ført til døden for både mor og barn før fødsel om naturen fikk gå sin gang.Anonymous poster hash: 53fe4...563

Ja, jeg er fullt klar over at i u-land dør mange kvinner i barsel, og det er jo som du selv sier, mangel på kvalifisert hjelp og informasjon som bidrar til de høye dødstallene. Men å si at kvinnekroppen ikke er konstruert for fødsel blir bare feil, i mine øre. Er det ikke hunnkjønnet som har ført rasene fremover? Det var nok ikke mye hjelp å få for urkvinnene der de lå i hula si og gryntet, men vi lever jo.. kanskje litt søkt sammenligning, det er sent på kvelden ;)

Og selvsagt trengte HI sitt keisersnitt, alle som har vært gravide vet vel hva slags utfall sv.forgiftning kan gi.

Jeg synes allikevel det er tåpelig å forherlige keisersnitt fremfor vaginal fødsel, som faktisk er det beste og tryggeste for mor og barn! Virker også som om folk lukker øra for risikoen det faktisk er å bli operert på..

Skrevet

Jeg er glad jeg slapp ks! Har hatt to vaginal fødsler, ikke et eneste sting med noen av de! Og man blir jo ikke slapp hvis man kniper! ;) Så her er sexlivet blitt mye bedre etter fødslene! Og uten arr :) Jeg var redd at jeg måtte ta ks med nr 2, var så redd for å bli snytt for den fantastiske opplevelsen! Og ikke minst få babyen rett på brystet etterpå. Jeg var ute å gikk på tur 3 dager etter fødsel, og var i storform. Så det er ikke en fasit at man blir slapp og elendig etter vanlig fødsel! Kroppen vår er jo laget for det!! Anonymous poster hash: bd4f0...c05

Du får babyen rett på brystet under keisersnitt også ;)Anonymous poster hash: 4b669...e3a

Ei lita stund ja, men du lappes sammen. Kan ikke sammenlignes.

Hurra for å ofre alt i frykt for slapp mus. Regner med dere er stramme og flotte all over

Skrevet

Latterlig at så mange mener de er blitt strammere etter flere fødsler, når all forskning og statistikk viser det motsatte. Den yrkesgruppen som har flest keisersnitt er nettopp leger og jordmødre. Som har fått utdanning i komplikasjoner ved vaginal fødsel vs keisersnitt. Hadde keisersnitt vært så farlig og ille, så hadde leger og jordmødre kanskje hatt FÆRRE keisersnitt enn andre yrkesgrupper??

Anonymous poster hash: 5fabb...d88
Skrevet

For en merkelig diskusjon. Alle føder i utgangspunktet vaginalt, de som av en eller annen grunn ikke kan gjøre det tar keisersnitt.  De fleste vaginale fødsler og keisersnitt går veldig bra. Noen vaginale fødsler gir komplikasjoner, samme som keisersnitt. Skjønner ikke hva det er å skryte av, om man har født vaginalt eller tatt ks.... Det viktigste er vel at man er fornøyd med det man har vært gjennom. Jeg ønsket i utgangspunktet keisersnitt, men har nå født to store barn vaginalt, jeg er veldig fornøyd og stolt av det. Driter i hvordan andre får ut ungene sine.

Anonymous poster hash: 71e23...853
Skrevet

Latterlig at så mange mener de er blitt strammere etter flere fødsler, når all forskning og statistikk viser det motsatte. Den yrkesgruppen som har flest keisersnitt er nettopp leger og jordmødre. Som har fått utdanning i komplikasjoner ved vaginal fødsel vs keisersnitt. Hadde keisersnitt vært så farlig og ille, så hadde leger og jordmødre kanskje hatt FÆRRE keisersnitt enn andre yrkesgrupper?? Anonymous poster hash: 5fabb...d88

Men hvorfor slikt behov for å rope at de som føder vaginalt blir slappe, de som tar ks blir ikke? Det er jo dårlig gjort rett og slett...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...