Gå til innhold

Var dette et overgrep?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette var helt sprøtt! Selvfølgelig er det voldtekt.

Når jeg leser innlegget ditt og noen av svarene dine, så virker du litt "flat" i måten du reagerer på? Som om det ikke går sånn inn på deg? Hadde jeg vært deg, så tror jeg at jeg ville tatt dette opp i en eller annen form for behandling. Virker som om du prøver å beskytte deg selv på en eller annen måte. Mener ikke å leke hobbypsykolog altså...

Forøvrig flott at du har fått til så mye i livet, til tross for en vanskelig barndom.

Anonymous poster hash: 9960a...96d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor i alle dager drakk du deg drita, hvorfor var du på fest med en haug du ikke kjente og hvorfor dro du ikke etter første voldtekt?! Hvordan orket du ha sex med en annen og nyte det etter å ha bli voldtatt?? Dette er bare sinnsykt og jo, du la opp til det selv. Herregud. Men for å svare på spørsmålet ditt, begge gangene var overgrep og voldtekt!! Men det er jammen meg ikke rart sånne ekle mannegriser klarer å få voldtatt jenter når det er slike som deg på fest!!

Trodde du var advokat jeg ............... ?!?!

Fy søren nå mistet jeg nesten all respekt for deg :( :( 

Anonymous poster hash: ece68...bcf

Skrevet

Og en ting til, jeg er en svært oppegående kvinne som er sikker på mitt ståsted og alt. Det har jeg blitt etter å ha vokst opp med incest og voldelige foreldre. Jeg ble voksen i tidlig alder. Overgrepene plager ikke meg mye, jeg tenker mest på andre kvinner som opplever det samme som meg. Hva om de ikke greier seg så fint som meg? Tenk litt på hvprdan den usikre 18 åringen tenker etter å ha googlet overgrep og funnet svarene her. Dere burde skamme dere, særlig biltyven. Og takk til dere som heltmodig bekjemper de styggeste av de stygge kommentarene, jeg setter pris på det.

Anonymous poster hash: 0cd6a...09d

Akkurat.

Så du blir voldtatt tre ganger på fest, i tillegg til incest hjemmefra OG voldelige foreldre.

Du fremstår som en person som foretrekker å bo i offerboksen. Det er synd på deg, men samtidig skal du beundres fordi du er så sterk. Slik føler jeg at du ser deg selv.

Og ja. Historien skurrer!

Anonymous poster hash: 386bb...821

Det er vell en kjensgjerning at incestofre og andre barn som blir seksuelt misbrukt i barndommen oftere blir voldtatt senere i livet, både som barn og voksne...

Så dette fikk meg bare til å ha mer tiltro til historien :) 

HI Det er overgrep og disse mannfolkene burde blitt hengt!

Anonymous poster hash: ece68...bcf

Skrevet

Dette er rett og slett en sinnsyk historie! 

HI, du reagerer på en måte som for meg er helt utenkelig. Du er tydeligvis mye mer preget av barndommen enn det du vil innrømme! Det virker nesten som om du vil deg selv vondt!?!

Du nevner selv at du kanskje har blitt kynisk etter tidligere opplevelser, og det kan hende. Men om du ikke tar tak i disse følelsene du har gjemt bort, kan du fort sette deg selv i en slik situasjon igjen!

Skrevet

HI, du reagerer på en måte som for meg er helt utenkelig. Du er tydeligvis mye mer preget av barndommen enn det du vil innrømme! Det virker nesten som om du vil deg selv vondt!?!

Du nevner selv at du kanskje har blitt kynisk etter tiNetto programmert areal for de generelle undervisningsarealene i hjemmeområdet utgjør 2,5 kvm pr elev. Totalt netto funksjonsareal i hjemmeområdene utgjør jf arealskjemaet i underkant av 3,6 kvm pr elev for elevene fra og med 3. årstrinn, noe mer for de yngste elevene grunnet krav om større garderober. Trafikkareal (rømningsveier) kommer i tillegg. For skoler med høyere lærertetthet grunnet mange minoritetsspråklige elever økes arealet tilsvarende øket antall lærerarbeidsplasserdligere opplevelser, og det kan hende. Men om du ikke tar tak i disse følelsene du har gjemt bort, kan du fort sette deg selv i en slik situasjon igjen!

Folk som blir voldtatt eller forsøkt voldtatt havner i sjokk og handler ikke rasjonelt!

Anonymous poster hash: 50865...2f2

Skrevet

Du nevner selv at du kanskje har blitt kynisk etter tidligere opplevelser, og det kan hende. Men om du ikke tar tak i disse følelsene du har gjemt bort, kan du fort sette deg selv i en slik situasjon igjen!

Du tok ordene ut av hodet mitt..Har ikke skjønt hva det var med meg. Jeg stenger mye ute. Har fått evnen til å glemme ting jeg ikke vil huske. Har allerede glemt mye av festen, og omtrent hele barndommen.

Og ja, jeg tror faktisk jeg ønsker meg selv vondt. Av og til er det bedre å faktisk føle seg såret eller lei seg enn å ikke føle i det hele tatt. Å være tom er det verste jeg vet om.

Om jeg skal sammenligne incesten jeg opplevde som barn og overgrepene på festen vil jeg jo si at overgrepene var 'bedre'. Jeg vil heller huske de enn å huske incesten for å si det slik.

For de som muligens lurer på om jeg kledde meg horete, her kommer svaret. Jeg hadde bukse på meg og jakke hele kvelden. Ingen utringning og ingen nakne bein. Gikk med flate sko også, for den som lurte. Det bare skjedde meg, uheldigvis.

Skrevet

Hjelp for en fest.. Det er lov å gå om man ikke liker klientellet.

Null respekt til de ekle, ekle mennene på festen. Og null respekt til stakkars hi..

Anonymous poster hash: 69668...0a3

Skrevet

Hjelp for en fest.. Det er lov å gå om man ikke liker klientellet.

Null respekt til de ekle, ekle mennene på festen. Og null respekt til stakkars hi..

Anonymous poster hash: 69668...0a3

For et svar. Har ikke ord.

Skrevet

Så vi har altså kommet dithen at man kan _forvente_ å bli voldtatt? At det er noe man bare må "regne med" hvis man oppfører seg litt dumt?

Det vil si at det er fritt frem for mannfolk å ta for seg som de vil så lenge en jente er full nok eller lettkledd nok? Lærer dere virkelig sønnene deres at det er ok å tvinge seg på en drita dame? Og jentene deres at de bare må kunne forvente å bli voldtatt hvis de en gang i livet skulle få i seg litt for mye alkohol?

Virkelig? Fy faen, for en jævlig verden vi lever i. Skam dere!

Det er ALDRIALDRIALDRI greit å tvinge seg på noen, UANSETT!

Selvsagt er det dumt å bli så drita at man ikke kan gjøre rede for seg eller ta vare på seg selv, men det gir allikevel ingen fripass til å tiltvinge seg sex med en! Hva slags verdier er det å lære dagens oppvoksende menn og kvinner? Skulle tro det var Saudi Arabia vi snakket om.. Er det virkelig sånn vi skal ha det? Er det det dere forteller deres døtre når de kommer hjem fra en fest og forteller at de ble voldtatt- at de kan skylde seg sjøl fordi de drakk for mye?

*River meg i håret*. Slikt som dette gjør meg bare rasende og livredd.

Kjære HI- dette var voldtekt. Og ja, du gjorde kanskje noe dumt, men dette er IKKE din skyld!

Jeg har ikke sett EN person her som har sagt at det er offerets skyld. Det de derimot har påpekt er at det er mulig å ta sine forholdsregler når det gjelder å ikke bli så drita at man mister kontroll. 

Tipper ingen her inne lærer barna sine at det er greit å voldta dersom jentene er drita nok, eller at det er din skyld om du blir voldtatt fordi du er for full. 

Derimot så lærer vi jo barna (regner med også du gjør det?) til å være forsiktige i alle situasjoner som kan være potensielt farlige, enten det er å bli for drita, å sette seg inn i en bil med en fremmed person, og andre ting som man må passe seg for.

I en ideell verden ville ikke dette vært noe problem, men i dagens samfunn er det dessverre det, og da kan man bare gjøre det beste man får gjort for å forhindre det (selv om det ikke alltid heller er nok).

Det er likevel jævlig langt mellom det å lære barna sine aktsomhet og å ta vare på seg selv og det å få seg til å si at "det er ikke rart menn blir voldtektsmenn når det finnes "sånne som deg""!

Det er jeg selvsagt helt enig i :)

Skrevet

Tror det faktisk er endel "menn" som har svart på denne tråden. Så feigt å tråkke på hi!!!! Vær så snill og anmeld disse overgrepene hi! Det er det beste du kan gjøre for degselv og andre. Vær klar over at det befinner seg ett eller flere forumtroll i denne tråden som bare er ute etter å rakke ned på noen -i dette tilfellet deg. Men jeg mener at de fleste her er fornuftige folk som er helt klar på at du har opplevd overgrep på den festen. Det skal ikke skje og er ene og alene disse overgrepsmennene sin feil. De fortjener fengselsstraff!!

Skrevet

Tror det faktisk er endel "menn" som har svart på denne tråden. Så feigt å tråkke på hi!!!! Vær så snill og anmeld disse overgrepene hi! Det er det beste du kan gjøre for degselv og andre. Vær klar over at det befinner seg ett eller flere forumtroll i denne tråden som bare er ute etter å rakke ned på noen -i dette tilfellet deg. Men jeg mener at de fleste her er fornuftige folk som er helt klar på at du har opplevd overgrep på den festen. Det skal ikke skje og er ene og alene disse overgrepsmennene sin feil. De fortjener fengselsstraff!!

De kommer aldri til å få det. Saken kommer til å bli henlagt. Det er dessverre slik som skjer med mange slike saker

Anonymous poster hash: 24ce8...ab7

Skrevet

Kjære deg. Dette er voldtekt og overgrep. Det er fullstendig uinteressant hvorvidt du i tillegg hadde frivillig sex. Kom deg til legevakt, de hjelper deg videre. Og du trenger ikke anmelde, de vil ikke presse eller dømme deg, men viktig at du får det registrert. Og kanskje trenger du en angrepille?

Noen folk svarer som at menn er aper med IQ under 5. Det er faen meg ikke noen invitasjon til sex når man sitter full på do. Og nei, man trenger ikke å skrive det på ett papir og signere at man ikke vil. At man gjør motstand er nok. Om man gir opp så betyr det ikke at man kan fortsette. Er man så full at man ikke kan gjøre motstand er det et overgrep. Alle menn skjønner at det er feil, det er ingen som misforstår sånt. Herregud! Og så flere menn samtidig? Med mindre de har en amøbediagnose som gjør at de er på randen til å klare å kle av seg selv så er det faen meg ingen som tar feil. 

Ikke hør på nepene som ikke skjønner sitt eget beste kjære deg. Kom deg til legen så får du hjelp.  

Skrevet

De kommer aldri til å få det. Saken kommer til å bli henlagt. Det er dessverre slik som skjer med mange slike saker

Rettssikkerheten for kvinner kommer ikke akkurat til å øke om en ikke velger å anmelde engang......

Skrevet

Rettssikkerheten for kvinner kommer ikke akkurat til å øke om en ikke velger å anmelde engang......

Dersom saken blir henlagt kan voldtektsoffer fremdeles ha rett på voldsoffererstatning. Bare så det er sagt.

Skrevet

Du nevner selv at du kanskje har blitt kynisk etter tiNetto programmert areal for de generelle undervisningsarealene i hjemmeområdet utgjør 2,5 kvm pr elev. Totalt netto funksjonsareal i hjemmeområdene utgjør jf arealskjemaet i underkant av 3,6 kvm pr elev for elevene fra og med 3. årstrinn, noe mer for de yngste elevene grunnet krav om større garderober. Trafikkareal (rømningsveier) kommer i tillegg. For skoler med høyere lærertetthet grunnet mange minoritetsspråklige elever økes arealet tilsvarende øket antall lærerarbeidsplasserdligere opplevelser, og det kan hende. Men om du ikke tar tak i disse følelsene du har gjemt bort, kan du fort sette deg selv i en slik situasjon igjen!

Folk som blir voldtatt eller forsøkt voldtatt havner i sjokk og handler ikke rasjonelt!

Svaret mitt var på ingen måte vondt ment! Det er klart at det finnes mange forskjellige måter å reagere på etter traume, men reaksjonen under selve festen, sammen med reaksjonen etter festen, virker meget spesiell! Jeg får en følelse av at HI tenkte "Ja, det er vel ingen vits å lage mer oppstyr, jeg fortjener bare dette her". Og det gjør hun selvfølgelig IKKE! Det er kjempetrist! 

Nå kjenner ikke jeg HI, eller vet mer enn hva hun skriver, men følelsen jeg sitter igjen med etter å ha lest det HI skriver, er at hun er såpass relasjonsmessig skadet, at hun ikke reagerer på en "normal" måte. Selv dager etter festen, ser hun ikke alvorlighetsgraden i det som skjedde. Det er det som gjør at jeg føler hun underbevisst ønsker å skade seg selv - vil seg selv vondt.

Skrevet

Fakta: 

- Det var voldtekt

- Det var ikke HI sin feil

- Det finnes mange menn der ute som kan komme til å voldta

- Det betyr IKKE at det er greit, men de er der for det

- Når man inntar alkohol mister man dømmekraft og er mer utsatt for voldtekt

Noen som er uenige?

Med andre ord; drikker du deg dritings er du et lett "bytte" for mannfolk (noen jævla pervo drittsekker forøvrig..) som voldtar. Det betyr ikke at du har noe som helst skyld i det som skjer, men det går an å gjøre det man kan for å beskytte seg selv. (Ikke drikke seg dritings eller ha puppene utenfor BH'en blant annet)

I en perfekt verden skulle man kunne gå naken, drita og flørte for alle penga, for så å fortsatt bli tatt på alvor når man sier nei til sex! Men det er ikke en perfekt verden!

Man sikrer barna i bilen fordi man kan komme til å bli påkjørt. Det er kanskje heller ikke din feil, men trafikken er farlig så hvorfor ta sjansen på å ikke sikre barnet?

Skrevet

Blir neppe bedre av å anmelde heller. Her ser vi jo hva våre medsøstre tenker... Det var visst greit at hun ble voldtatt flere ganger iom at hun ikke reagerte på riktig måte og andre forklaringer her på forum.

Vanvittig trist å lese så mange forklaringer på at det var hi sin egen feil.

Hun har kjempetraumatisk barndom og opplever det samme igjen med seksuelt misbruk.

Fatter og begriper ikke at dere kan slenge i trynet hennes at det er hennes egen skyld. Merker jeg blir lei meg rett og slett av hensynsløsheten og ondskapsfullheten her.

Skrevet

Tydeligvis mange her som selv har opplevd overgrep og bøitt voldtatt, siden de har fasiten på hvordan man reagerer og bør handle i situasjonen!

Jeg planlegger aldri å bli veldig drita, men det har desverre skjedd et par ganger for det. Jeg har heldigvis aldri opplevd det som HI har opplevd, men om man er overstadig beruset, så klarer man ikke å tenke rasjonelt og gjøre "de riktige" valgene hele tiden!

Og holdningen enkelte her fronter, som "sånn er verden", joda det stemmer det, men det betyr ikke at vi bare skal godta det! For å endre på ting, må holdningen endres først, ellers skjer det hvertfall ingenting..

Anonymous poster hash: 184d4...ca9

Gjest MiffaBlir3Barnsmor
Skrevet

Jeg forstår tankegangen om at man bør ta sine forhåndsregler. Men jeg føler også at det fronter ett syn om at vi kan skylde oss selv hvis vi ikke gjør det. Jeg synes det lager en holdning som sier til menn at vi er fritt vilt hvis vi ikke passer på fordi alle damer med "respekt" for seg selv holder puppene inn i kjolen og drikker bare halve vinflasken, gjør du ikke det så kan man voldta deg fordi du ikke framstod som skikkelig. Dekker du ikke til deg selv så er det forståelig at du blir voldtatt, drikker du deg for full er det forståelig. Det fronter holdninger som ikke hører hjemme noe sted. Ja vi må passe på, men er det riktig å gi de signalene vi gir når vi aksepterer at det bare er sånn? Burde vi ikke heller jobbe med menn sine holdninger?

Jeg håper å lære min sønn at uansett hvor full en jente er så skal du ha hennes klare samtykke på at hun vil, og skulle det skje at hun er så full at hun ikke kan gi det, ja da er hun for full til at han burde ha sex med henne i det heletatt. Jeg håper å lære han at da plasserer han henne i en taxi å sender henne hjem. Jeg håper å lære han at det eneste akseptable ja til sex, er det som er formet med ord, ikke bare det han evt tror er hint. Jeg håper å lære han at selv om hun kanskje frivillig blir med opp i sengen, så stopper han hvis hun plutselig endrer mening å sier nei, om han så lå klar mellom lårene hans når hun plutselig sier nei. Jeg håper å lære han at nei betyr faktisk nei, det er ikke en ertende lek såfremt han ikke kjenner henne og hun rett ut har sagt at en slik lek er noe hun tenner på.

Det er hva jeg synes alle skal lære sine sønner av holdninger. De skal ikke lære at jammen hun var full og lettkledd å sa ja fram til ett visst punkt, så hun kan faktisk skylde seg selv.

Skrevet

Dette er helt klart grove overgrep av folk som prøve å utnytte personer i en utsatt situasjon, altså en jenta som er drita full.

Jeg må innrømme at jeg også tenkte at HI i denne situasjonen viste dårlig dømmekraft i måten hun oppførte seg på. Men, da jeg leste om hva hun har opplevd i barndommen falt alt på plass. En person som er vandt til stadige overgrep og overtramp reagerer ofte ikke som andre i slike situasjoner. De er vandt til at egne grenser ikke respekteres. Dette gjør jo bare mennenes sine handlinger enda verre. En mann skal være lydhør for jenta sine ønsker. Uansett hvordan hun sier nei, så er det et nei. Ikke minst fordi vi har mange sårbare og særlig utsatte jenter blant oss. 

Anonymous poster hash: 5d24a...445
Skrevet

Jeg forstår tankegangen om at man bør ta sine forhåndsregler. Men jeg føler også at det fronter ett syn om at vi kan skylde oss selv hvis vi ikke gjør det. Jeg synes det lager en holdning som sier til menn at vi er fritt vilt hvis vi ikke passer på fordi alle damer med "respekt" for seg selv holder puppene inn i kjolen og drikker bare halve vinflasken, gjør du ikke det så kan man voldta deg fordi du ikke framstod som skikkelig. Dekker du ikke til deg selv så er det forståelig at du blir voldtatt, drikker du deg for full er det forståelig. Det fronter holdninger som ikke hører hjemme noe sted. Ja vi må passe på, men er det riktig å gi de signalene vi gir når vi aksepterer at det bare er sånn? Burde vi ikke heller jobbe med menn sine holdninger?

Jeg håper å lære min sønn at uansett hvor full en jente er så skal du ha hennes klare samtykke på at hun vil, og skulle det skje at hun er så full at hun ikke kan gi det, ja da er hun for full til at han burde ha sex med henne i det heletatt. Jeg håper å lære han at da plasserer han henne i en taxi å sender henne hjem. Jeg håper å lære han at det eneste akseptable ja til sex, er det som er formet med ord, ikke bare det han evt tror er hint. Jeg håper å lære han at selv om hun kanskje frivillig blir med opp i sengen, så stopper han hvis hun plutselig endrer mening å sier nei, om han så lå klar mellom lårene hans når hun plutselig sier nei. Jeg håper å lære han at nei betyr faktisk nei, det er ikke en ertende lek såfremt han ikke kjenner henne og hun rett ut har sagt at en slik lek er noe hun tenner på.

Det er hva jeg synes alle skal lære sine sønner av holdninger. De skal ikke lære at jammen hun var full og lettkledd å sa ja fram til ett visst punkt, så hun kan faktisk skylde seg selv.

Helt enig med deg, og det er sånn det burde være. 

Det er kun overgriperen sin skyld såklart. Men dessverre er det i dagens samfunn sånn at det finnes mange som ikke har blitt oppdratt på denne måten eller har valgt å følge sine egne meninger om dette.

Tror vi alle er enige i at det er feil at man er fritt villt dersom man er drita eller om man er utfordrende kledd. Et nei er et nei uansett og tyssnad er IKKE et samtykke.

Men igjen så ER det dumt å drikke seg så sanseløs når man er på fest med folk man ikke stoler 100 prosent på, det burde ikke være det men det er jo det!

For å si det på en annen måte da: Hva slags holdninger er det vi får en slutt på dersom vi fortsetter å drikke oss kanakas bare for at "det må vi kunne gjøre". Det er jo til syvende og sist jenta det går utover dersom det er voldtektsmenn der. Da hjelper det lite å si at det ikke burde være sånn.

ALLE er vi enige om at det ikke er offerets skyld, men man må ikke sette det i sammenheng med at man bør vise forsiktighetsregler i og med at samfunnet nå engang er som det er.

Jeg hadde aldri gått ut midt på natten i gettoen i Detroit alene heller, selv om jeg burde kunne gjøre det.

Skrevet

Det er kun overgriperen sin skyld såklart. Men dessverre er det i dagens samfunn sånn at det finnes mange som ikke har blitt oppdratt på denne måten eller har valgt å følge sine egne meninger om dette.

Tror vi alle er enige i at det er feil at man er fritt villt dersom man er drita eller om man er utfordrende kledd. Et nei er et nei uansett og tyssnad er IKKE et samtykke.

Men igjen så ER det dumt å drikke seg så sanseløs når man er på fest med folk man ikke stoler 100 prosent på, det burde ikke være det men det er jo det!

For å si det på en annen måte da: Hva slags holdninger er det vi får en slutt på dersom vi fortsetter å drikke oss kanakas bare for at "det må vi kunne gjøre". Det er jo til syvende og sist jenta det går utover dersom det er voldtektsmenn der. Da hjelper det lite å si at det ikke burde være sånn.

ALLE er vi enige om at det ikke er offerets skyld, men man må ikke sette det i sammenheng med at man bør vise forsiktighetsregler i og med at samfunnet nå engang er som det er.

Jeg hadde aldri gått ut midt på natten i gettoen i Detroit alene heller, selv om jeg burde kunne gjøre det.

Helt enig! Bra skrevet:-)
Gjest MiffaBlir3Barnsmor
Skrevet

Så sier jeg jo også at ja per i dag må vi passe på. Men det burde en holdningsendring til så vi en dag kan komme til det punktet der voldtekter er unntaket, ikke regelen (ifht stor økning siste årene).  Jeg er enig i at man må passe på, men synes det skal jobbes mot at jenter ikke er fritt vilt fordi om de drikker seg full.

Prøv å si til en mann at det er hans egen skyld fordi han var så full, hvis han blir voldtatt på fest, ganske sikker på at den mannen ville rast heftig mot en slik beskyldning, akkurat slik de fleste av oss damer gjør.

Jeg klarer ikke å si meg enig med den som skrev at slikt skjer på grunn av sånne som HI. Slikt skjer på grunn av mannfolk som enten er syke mentalt eller ikke forstår de sosiale kodene som finnes.

En nylig voldtatt kvinne bør ikke få høre at det er hennes skyld, uansett hvor mye enkelte kanskje tenker det inni seg, da bør de få foorbli kun en tanke som ikke deles med den utsatte.

Skrevet

Så sier jeg jo også at ja per i dag må vi passe på. Men det burde en holdningsendring til så vi en dag kan komme til det punktet der voldtekter er unntaket, ikke regelen (ifht stor økning siste årene).  Jeg er enig i at man må passe på, men synes det skal jobbes mot at jenter ikke er fritt vilt fordi om de drikker seg full.

Prøv å si til en mann at det er hans egen skyld fordi han var så full, hvis han blir voldtatt på fest, ganske sikker på at den mannen ville rast heftig mot en slik beskyldning, akkurat slik de fleste av oss damer gjør.

Jeg klarer ikke å si meg enig med den som skrev at slikt skjer på grunn av sånne som HI. Slikt skjer på grunn av mannfolk som enten er syke mentalt eller ikke forstår de sosiale kodene som finnes.

En nylig voldtatt kvinne bør ikke få høre at det er hennes skyld, uansett hvor mye enkelte kanskje tenker det inni seg, da bør de få foorbli kun en tanke som ikke deles med den utsatte.

Men da er vi jo egentlig enig. 

Vi synes begge det er synd at samfunnet er som det er i dag, vi synes begge det må jobbes for en holdningsendring. 

Men i mellomtiden er vi også begge forsiktige, da vi vet hvordan samfunnet er per i dag.

:)

Skrevet

Tydeligvis mange her som selv har opplevd overgrep og bøitt voldtatt, siden de har fasiten på hvordan man reagerer og bør handle i situasjonen!

Jeg planlegger aldri å bli veldig drita, men det har desverre skjedd et par ganger for det. Jeg har heldigvis aldri opplevd det som HI har opplevd, men om man er overstadig beruset, så klarer man ikke å tenke rasjonelt og gjøre "de riktige" valgene hele tiden!

Og holdningen enkelte her fronter, som "sånn er verden", joda det stemmer det, men det betyr ikke at vi bare skal godta det! For å endre på ting, må holdningen endres først, ellers skjer det hvertfall ingenting..

Anonymous poster hash: 184d4...ca9

Amen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...