MJ<3 Skrevet 19. mai 2014 #51 Skrevet 19. mai 2014 Så vi har altså kommet dithen at man kan _forvente_ å bli voldtatt? At det er noe man bare må "regne med" hvis man oppfører seg litt dumt? Det vil si at det er fritt frem for mannfolk å ta for seg som de vil så lenge en jente er full nok eller lettkledd nok? Lærer dere virkelig sønnene deres at det er ok å tvinge seg på en drita dame? Og jentene deres at de bare må kunne forvente å bli voldtatt hvis de en gang i livet skulle få i seg litt for mye alkohol? Virkelig? Fy faen, for en jævlig verden vi lever i. Skam dere! Det er ALDRIALDRIALDRI greit å tvinge seg på noen, UANSETT! Selvsagt er det dumt å bli så drita at man ikke kan gjøre rede for seg eller ta vare på seg selv, men det gir allikevel ingen fripass til å tiltvinge seg sex med en! Hva slags verdier er det å lære dagens oppvoksende menn og kvinner? Skulle tro det var Saudi Arabia vi snakket om.. Er det virkelig sånn vi skal ha det? Er det det dere forteller deres døtre når de kommer hjem fra en fest og forteller at de ble voldtatt- at de kan skylde seg sjøl fordi de drakk for mye? *River meg i håret*. Slikt som dette gjør meg bare rasende og livredd. Kjære HI- dette var voldtekt. Og ja, du gjorde kanskje noe dumt, men dette er IKKE din skyld! Jeg har ikke sett EN person her som har sagt at det er offerets skyld. Det de derimot har påpekt er at det er mulig å ta sine forholdsregler når det gjelder å ikke bli så drita at man mister kontroll. Tipper ingen her inne lærer barna sine at det er greit å voldta dersom jentene er drita nok, eller at det er din skyld om du blir voldtatt fordi du er for full. Derimot så lærer vi jo barna (regner med også du gjør det?) til å være forsiktige i alle situasjoner som kan være potensielt farlige, enten det er å bli for drita, å sette seg inn i en bil med en fremmed person, og andre ting som man må passe seg for. I en ideell verden ville ikke dette vært noe problem, men i dagens samfunn er det dessverre det, og da kan man bare gjøre det beste man får gjort for å forhindre det (selv om det ikke alltid heller er nok).
Sint naken biltyv Skrevet 19. mai 2014 #52 Skrevet 19. mai 2014 Så vi har altså kommet dithen at man kan _forvente_ å bli voldtatt? At det er noe man bare må "regne med" hvis man oppfører seg litt dumt? Det vil si at det er fritt frem for mannfolk å ta for seg som de vil så lenge en jente er full nok eller lettkledd nok? Lærer dere virkelig sønnene deres at det er ok å tvinge seg på en drita dame? Og jentene deres at de bare må kunne forvente å bli voldtatt hvis de en gang i livet skulle få i seg litt for mye alkohol? Virkelig? Fy faen, for en jævlig verden vi lever i. Skam dere! Det er ALDRIALDRIALDRI greit å tvinge seg på noen, UANSETT! Selvsagt er det dumt å bli så drita at man ikke kan gjøre rede for seg eller ta vare på seg selv, men det gir allikevel ingen fripass til å tiltvinge seg sex med en! Hva slags verdier er det å lære dagens oppvoksende menn og kvinner? Skulle tro det var Saudi Arabia vi snakket om.. Er det virkelig sånn vi skal ha det? Er det det dere forteller deres døtre når de kommer hjem fra en fest og forteller at de ble voldtatt- at de kan skylde seg sjøl fordi de drakk for mye? *River meg i håret*. Slikt som dette gjør meg bare rasende og livredd. Kjære HI- dette var voldtekt. Og ja, du gjorde kanskje noe dumt, men dette er IKKE din skyld! Offeret her er absolutt ikke den skyldige, det er det aldri! Likevel - selv om det høres sykt ut, så MÅ man være obs på hvilke signaler og hvilken oppførsel man viser andre rundt seg. Det er aldri noens rett til å ta andre med makt, men nå er det engang slik at det finnes nok av menn som ikke respekterer kvinner og som mistolker deres signaler. Vi er veldig opplyste angående dette, og vi vet godt at det skjer så altfor ofte. Derfor skal jeg lære mine jenter at både kleskode, oppførsel og alkoholkonsum isammen kan være SVÆRT uheldig for dem! De MÅ tenke seg om både en og to ganger! Jeg skulle ønske verden ikke var så kynisk og ond, men slik er det nå engang uansett om vi liker det eller ikke. Enig. Blir kvalm av hvor naive noen er!!😳
Sint naken biltyv Skrevet 19. mai 2014 #53 Skrevet 19. mai 2014 Så vi har altså kommet dithen at man kan _forvente_ å bli voldtatt? At det er noe man bare må "regne med" hvis man oppfører seg litt dumt? Det vil si at det er fritt frem for mannfolk å ta for seg som de vil så lenge en jente er full nok eller lettkledd nok? Lærer dere virkelig sønnene deres at det er ok å tvinge seg på en drita dame? Og jentene deres at de bare må kunne forvente å bli voldtatt hvis de en gang i livet skulle få i seg litt for mye alkohol? Virkelig? Fy faen, for en jævlig verden vi lever i. Skam dere! Det er ALDRIALDRIALDRI greit å tvinge seg på noen, UANSETT! Selvsagt er det dumt å bli så drita at man ikke kan gjøre rede for seg eller ta vare på seg selv, men det gir allikevel ingen fripass til å tiltvinge seg sex med en! Hva slags verdier er det å lære dagens oppvoksende menn og kvinner? Skulle tro det var Saudi Arabia vi snakket om.. Er det virkelig sånn vi skal ha det? Er det det dere forteller deres døtre når de kommer hjem fra en fest og forteller at de ble voldtatt- at de kan skylde seg sjøl fordi de drakk for mye? *River meg i håret*. Slikt som dette gjør meg bare rasende og livredd. Kjære HI- dette var voldtekt. Og ja, du gjorde kanskje noe dumt, men dette er IKKE din skyld! Men du er jo så naiv at jeg blir kvalm. Verden er desverre slik at visse situasjoner gjør en mer sårbar for at ting skal skje. Å være drita på fest gjør at man er mer utsatt for at det skal skje en voldtekt!! Sånn er det om du liker det eller ikke!!
Todii Skrevet 19. mai 2014 #54 Skrevet 19. mai 2014 Så vi har altså kommet dithen at man kan _forvente_ å bli voldtatt? At det er noe man bare må "regne med" hvis man oppfører seg litt dumt? Det vil si at det er fritt frem for mannfolk å ta for seg som de vil så lenge en jente er full nok eller lettkledd nok? Lærer dere virkelig sønnene deres at det er ok å tvinge seg på en drita dame? Og jentene deres at de bare må kunne forvente å bli voldtatt hvis de en gang i livet skulle få i seg litt for mye alkohol? Virkelig? Fy faen, for en jævlig verden vi lever i. Skam dere! Det er ALDRIALDRIALDRI greit å tvinge seg på noen, UANSETT! Selvsagt er det dumt å bli så drita at man ikke kan gjøre rede for seg eller ta vare på seg selv, men det gir allikevel ingen fripass til å tiltvinge seg sex med en! Hva slags verdier er det å lære dagens oppvoksende menn og kvinner? Skulle tro det var Saudi Arabia vi snakket om.. Er det virkelig sånn vi skal ha det? Er det det dere forteller deres døtre når de kommer hjem fra en fest og forteller at de ble voldtatt- at de kan skylde seg sjøl fordi de drakk for mye? *River meg i håret*. Slikt som dette gjør meg bare rasende og livredd. Kjære HI- dette var voldtekt. Og ja, du gjorde kanskje noe dumt, men dette er IKKE din skyld! Men du er jo så naiv at jeg blir kvalm. Verden er desverre slik at visse situasjoner gjør en mer sårbar for at ting skal skje. Å være drita på fest gjør at man er mer utsatt for at det skal skje en voldtekt!! Sånn er det om du liker det eller ikke!! Så fordi noen er naive så er det greit å sparke noen som allerede ligger nede?
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #55 Skrevet 19. mai 2014 Poenget er ikke at noen er naive, finnes mange av dem. Men sannsynligheten for at de som er naive blir voldtatt før meg som faktisk har vurdert at det finnes en mulighet for at det kan skje, DET tror jeg på. Å sulle rundt halvnaken i byen eller på fest så drita at man ikke fungerer, det er ingen invitasjon til noen, men det er en jævlig god mulighet for noen til å få seg et billig ligg, og sannsynligheten for at man klarer å gjøre så mye motstand er liten. Det er de som voldtar som har et problem, men det kan gå ut over DEG hvis du ikke er påpasselig. Anonymous poster hash: 982e7...53e
*Miss Marple* Skrevet 19. mai 2014 #56 Skrevet 19. mai 2014 (endret) Så vi har altså kommet dithen at man kan _forvente_ å bli voldtatt? At det er noe man bare må "regne med" hvis man oppfører seg litt dumt? Det vil si at det er fritt frem for mannfolk å ta for seg som de vil så lenge en jente er full nok eller lettkledd nok? Lærer dere virkelig sønnene deres at det er ok å tvinge seg på en drita dame? Og jentene deres at de bare må kunne forvente å bli voldtatt hvis de en gang i livet skulle få i seg litt for mye alkohol? Virkelig? Fy faen, for en jævlig verden vi lever i. Skam dere! Det er ALDRIALDRIALDRI greit å tvinge seg på noen, UANSETT! Selvsagt er det dumt å bli så drita at man ikke kan gjøre rede for seg eller ta vare på seg selv, men det gir allikevel ingen fripass til å tiltvinge seg sex med en! Hva slags verdier er det å lære dagens oppvoksende menn og kvinner? Skulle tro det var Saudi Arabia vi snakket om.. Er det virkelig sånn vi skal ha det? Er det det dere forteller deres døtre når de kommer hjem fra en fest og forteller at de ble voldtatt- at de kan skylde seg sjøl fordi de drakk for mye? *River meg i håret*. Slikt som dette gjør meg bare rasende og livredd. Kjære HI- dette var voldtekt. Og ja, du gjorde kanskje noe dumt, men dette er IKKE din skyld! Men du er jo så naiv at jeg blir kvalm. Verden er desverre slik at visse situasjoner gjør en mer sårbar for at ting skal skje. Å være drita på fest gjør at man er mer utsatt for at det skal skje en voldtekt!! Sånn er det om du liker det eller ikke!!Jeg tror det er få som er mer naiv enn deg her i denne tråden. Om du tror at du ved å vektlegge at man kan ha det moro uten alkohol unngår at barna dine en eller annen gang blir så uheldig at de mister kontrollen over alkoholkonsumet og blir fullere enn de tenkte, vil du nok få en realitychek som slår deg i bakken en dag. Barn/unge må høste egne erfaringer og om de da er så uheldig å møte på noen med samme holdning som du viser her i tråden er jeg redd det går de ille! Jeg lærer guttene mine å passe på venninnene sine og respektere et nei o jeg lærer jentene at man må ta ansvar for egen sikkerhet (det gjelder forsåvidt også guttene selvsagt) og at det å bli overstadig beruset innebærer fare for å møte på farer man ellers klarer å unngå. Jeg er likevel ikke så naiv at jeg tror at de tar mitt ord for alt og jeg håper og ber om sy de erfaringene de gjør seg blir til å leve med. Og at DU snakker om å bli kvalm av andres mening...vel, det var vel dagens mest sørgelige utsagn. Endret 19. mai 2014 av *Miss Marple*
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #57 Skrevet 19. mai 2014 Uff, veldig mange naive mennesker her inne:( NEI, det er aldri offerets feil at voldtekten skjer, MEN alle vet da at det finnes mange syke mennesker ute i denne verden som bare venter på noen som dem kan forgripe seg på! Hvorfor ikke ta noen forhåndsregler?! Hvis man allerede har blitt voldtatt så drar man fra festen! Man blir ikke igjen for å pule flere og i verste fall bli voldtatt flere ganger! Det har ikke noe med å sparke noen som allerede er nede, men det er tydeligvis mange her som ikke ser noe galt i måten denne damen har handlet på og da blir jeg skremt! Anonymous poster hash: 888a9...955
Sint naken biltyv Skrevet 19. mai 2014 #58 Skrevet 19. mai 2014 Så vi har altså kommet dithen at man kan _forvente_ å bli voldtatt? At det er noe man bare må "regne med" hvis man oppfører seg litt dumt? Det vil si at det er fritt frem for mannfolk å ta for seg som de vil så lenge en jente er full nok eller lettkledd nok? Lærer dere virkelig sønnene deres at det er ok å tvinge seg på en drita dame? Og jentene deres at de bare må kunne forvente å bli voldtatt hvis de en gang i livet skulle få i seg litt for mye alkohol? Virkelig? Fy faen, for en jævlig verden vi lever i. Skam dere! Det er ALDRIALDRIALDRI greit å tvinge seg på noen, UANSETT! Selvsagt er det dumt å bli så drita at man ikke kan gjøre rede for seg eller ta vare på seg selv, men det gir allikevel ingen fripass til å tiltvinge seg sex med en! Hva slags verdier er det å lære dagens oppvoksende menn og kvinner? Skulle tro det var Saudi Arabia vi snakket om.. Er det virkelig sånn vi skal ha det? Er det det dere forteller deres døtre når de kommer hjem fra en fest og forteller at de ble voldtatt- at de kan skylde seg sjøl fordi de drakk for mye? *River meg i håret*. Slikt som dette gjør meg bare rasende og livredd. Kjære HI- dette var voldtekt. Og ja, du gjorde kanskje noe dumt, men dette er IKKE din skyld! Men du er jo så naiv at jeg blir kvalm. Verden er desverre slik at visse situasjoner gjør en mer sårbar for at ting skal skje. Å være drita på fest gjør at man er mer utsatt for at det skal skje en voldtekt!! Sånn er det om du liker det eller ikke!!Jeg tror det er få som er mer naiv enn deg her i denne tråden. Om du tror at du ved å vektlegge at man kan ha det moro uten alkohol unngår at barna dine en eller annen gang blir så uheldig at de mister kontrollen over alkoholkonsumet og blir fullere enn de tenkte, vil du nok få en realitychek som slår deg i bakken en dag. Barn/unge må høste egne erfaringer og om de da er så uheldig å møte på noen med samme holdning som du viser her i tråden er jeg redd det går de ille! Jeg lærer guttene mine å passe på venninnene sine og respektere et nei o jeg lærer jentene at man må ta ansvar for egen sikkerhet (det gjelder forsåvidt også guttene selvsagt) og at det å bli overstadig beruset innebærer fare for å møte på farer man ellers klarer å unngå. Jeg er likevel ikke så naiv at jeg tror at de tar mitt ord for alt og jeg håper og ber om sy de erfaringene de gjør seg blir til å leve med. Og at DU snakker om å bli kvalm av andre....vel, det var vel dagens mest sørgelige utsagn. Jeg har fire søsken og de har aldri drukket alkohol. Som sagt, om de skulle bli for fulle har de nok fått med seg at de kan ta taxi eller ringe oss foreldre. I min omgangskrets er det ikke mange som har drukket seg fulle. Går an å gi barn bedre holdninger enn som så
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #59 Skrevet 19. mai 2014 Moralen er: Har man gode nok holdninger og god nok moral så blir man ikke voldtatt. Den er fin. Kanskje moralen burde være: HAR MAN (N) GOD NOK HOLDNING OG GOD NOK MORAL VOLDTAR MAN IKKE! Anonymous poster hash: 43167...2c7
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #60 Skrevet 19. mai 2014 Det hjelper ikke hva man mener burde vært, man må innse hvordan ting faktisk ER. Man risikerer å bli voldtatt når man drar på fylla, enkelt og greit. Da får man gjøre sitt for å ikke gjøre risikoen større. Man reiser ikke til et krigsland og tror man slipper unna en kule bare fordi man er norsk, man dropper å dra dit i utgangspunktet fordi risikoen faktisk er stor. Anonymous poster hash: 982e7...53e
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #61 Skrevet 19. mai 2014 Det hjelper ikke hva man mener burde vært, man må innse hvordan ting faktisk ER. Man risikerer å bli voldtatt når man drar på fylla, enkelt og greit. Da får man gjøre sitt for å ikke gjøre risikoen større. Man reiser ikke til et krigsland og tror man slipper unna en kule bare fordi man er norsk, man dropper å dra dit i utgangspunktet fordi risikoen faktisk er stor. Anonymous poster hash: 982e7...53e Det er bare så merkelig at alle debatter om voldtekt handler om at jentene må begrense seg, kle seg bedre, ikke danse så mye, ikke flørte osv. Hvor er holdningene om at menn ikke må drikke seg så fulle at de voldtar, at de må la jenter som danser være i fred, at flørting ikke betyr at musa er åpen og at et nei betyr nei? Jeg savner holdningskampanjer rettet mot gutter og menn. Det burde handle om hvordan gutter og menn skal lære seg å ikke voldta, og mindre om å begrense friheten til jenter og kvinner. Tråder som dette viser i høyeste grad at det er store fordommer mot kvinner som blir voldtatt. Er det fordi man liker å tenke ar hun var tøsete, jeg er ikke tøsete og da vil det ikke skje meg? Ikke nok med å bli voldtatt, men samfunnet mener også at man skal bære skyld for å ha blitt utsatt for en kriminell handlling. De fleste klarer å passe på seg selv, men ikke gi oss ansvar for å passe på andre også. Det må gutter og menn selv ta ansvar for. Anonymous poster hash: 43167...2c7
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #62 Skrevet 19. mai 2014 Uff, veldig mange naive mennesker her inne:( NEI, det er aldri offerets feil at voldtekten skjer, MEN alle vet da at det finnes mange syke mennesker ute i denne verden som bare venter på noen som dem kan forgripe seg på! Hvorfor ikke ta noen forhåndsregler?! Hvis man allerede har blitt voldtatt så drar man fra festen! Man blir ikke igjen for å pule flere og i verste fall bli voldtatt flere ganger! Det har ikke noe med å sparke noen som allerede er nede, men det er tydeligvis mange her som ikke ser noe galt i måten denne damen har handlet på og da blir jeg skremt! Anonymous poster hash: 888a9...955 De fleste som opplever en voldtekt vil være i sjokk og derfor ikke nødvendigvis handle rasjonelt etterpå. Å forvente at man skal handle veldig rasjonelt etter voldtekt er urealistisk -dessuten var det mye alkohol inn i bildet som kanskje gjør at msn handler enda mindre rasjonelt. Vær trygg på at dette er en voldtekt, hi! Vær så snill og anmeld! Da kan du kanskje forhindre at disse overgrepsmennene gjør det samme med noen andre.... Anonymous poster hash: 50865...2f2
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #63 Skrevet 19. mai 2014 Du blir først forsøkt voldtatt, bare her burde du ringt politiet, men nei da du blir værende på samme fest hvor de som forsøkte å voldta deg er. Så har du frivillig sex med en mann, like etter du holdt på å bli voldtatt. Også blir du voldtatt, på samme fest som du først ble forsøkt voldtatt på. Unnskyld meg, men hvor er fornuften din? Blir man forsøkt voldtatt så forlater man festen og kontakter politiet. Man blir ikke værende og puler en annen mann rett etter voldtektsforsøket. Anonymous poster hash: 99272...dde
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #64 Skrevet 19. mai 2014 Det henger ikke så mye mannfolk her inne, så da blir rådene jeg gir hvertfall rettet mot at kvinnfolk bør være forsiktige med både inntak, fremstilling osv. Ellers er jeg helt enig, voldtekter skal ikke skje. Men det gjør de. Anonymous poster hash: 982e7...53e
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #65 Skrevet 19. mai 2014 Hvor står det at hi. Er utsatt for tre overgrep? Jeg leser to overgrep, forøvrig begått av samme folkene, og en frivillig økt. En annen ting er at det er dumt å drikke seg overstadig beruset, men det betyr ikke at hi. Selv er skyld i overgrepene. Dette bør anmeldes og det fort! Anonymous poster hash: e5a75...ffe
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #66 Skrevet 19. mai 2014 voldtekter skal ikke skje. og vi burde kunne gå naken dritafull gjennom sentrum uten at noe skal skje. men det gjør desverre det. det finner altfor mange idioter og derfor bør vi være forsiktig Anonymous poster hash: 24ce8...ab7
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #67 Skrevet 19. mai 2014 Er for første gangen på dette forumet på ukesvis. Skjønner at jeg ikke har gått glipp av npe. Dere er like ekle og ufordragelige enda. Skjerpings damer! Dere har barn og skal liksom være hode forbilder! Skjønner at det skipet har seilt men...so long. Anonymous poster hash: bc0af...b90
LillaGorilla♥♥ Skrevet 19. mai 2014 #68 Skrevet 19. mai 2014 Så vi har altså kommet dithen at man kan _forvente_ å bli voldtatt? At det er noe man bare må "regne med" hvis man oppfører seg litt dumt? Det vil si at det er fritt frem for mannfolk å ta for seg som de vil så lenge en jente er full nok eller lettkledd nok? Lærer dere virkelig sønnene deres at det er ok å tvinge seg på en drita dame? Og jentene deres at de bare må kunne forvente å bli voldtatt hvis de en gang i livet skulle få i seg litt for mye alkohol? Virkelig? Fy faen, for en jævlig verden vi lever i. Skam dere! Det er ALDRIALDRIALDRI greit å tvinge seg på noen, UANSETT! Selvsagt er det dumt å bli så drita at man ikke kan gjøre rede for seg eller ta vare på seg selv, men det gir allikevel ingen fripass til å tiltvinge seg sex med en! Hva slags verdier er det å lære dagens oppvoksende menn og kvinner? Skulle tro det var Saudi Arabia vi snakket om.. Er det virkelig sånn vi skal ha det? Er det det dere forteller deres døtre når de kommer hjem fra en fest og forteller at de ble voldtatt- at de kan skylde seg sjøl fordi de drakk for mye? *River meg i håret*. Slikt som dette gjør meg bare rasende og livredd. Kjære HI- dette var voldtekt. Og ja, du gjorde kanskje noe dumt, men dette er IKKE din skyld! Jeg har ikke sett EN person her som har sagt at det er offerets skyld. Det de derimot har påpekt er at det er mulig å ta sine forholdsregler når det gjelder å ikke bli så drita at man mister kontroll. Tipper ingen her inne lærer barna sine at det er greit å voldta dersom jentene er drita nok, eller at det er din skyld om du blir voldtatt fordi du er for full. Derimot så lærer vi jo barna (regner med også du gjør det?) til å være forsiktige i alle situasjoner som kan være potensielt farlige, enten det er å bli for drita, å sette seg inn i en bil med en fremmed person, og andre ting som man må passe seg for. I en ideell verden ville ikke dette vært noe problem, men i dagens samfunn er det dessverre det, og da kan man bare gjøre det beste man får gjort for å forhindre det (selv om det ikke alltid heller er nok). Det er likevel jævlig langt mellom det å lære barna sine aktsomhet og å ta vare på seg selv og det å få seg til å si at "det er ikke rart menn blir voldtektsmenn når det finnes "sånne som deg""!
LillaGorilla♥♥ Skrevet 19. mai 2014 #69 Skrevet 19. mai 2014 Jeg sier det samme som anonym over her: hvor er pekefingeren mot guttene her? Hvorfor legges ikke ansvaret på DEM, at DE ikke skal drikke seg så full at de ikke evner å ta fornuftige avgjørelser her, og IKKE voldta noen? Er det greit av disse gutta, at de ble så fulle at de sannsynligvis tråkket over egne og andres grenser? Er det bare jentene som skal ta ansvar for sin oppførsel i fylla/la være å drikke? Dette er den samme retorikken de bruker i islamistiske land/bevegelser, bare så dere er klar over det. Ansvaret legges på jentene. Det er de som oppfører seg "feil", gjør noe dumt eller har på seg "feil" klær. Det er faktisk noe av den samme begrunnelsen bak burkabruk, at menn ikke skal bli fristet til å begå usømmelige handlinger. Menn kan jo ikke styre seg, og derfor må kvinnene ta ansvar. Dette er urettferdig overfor både menn og kvinner, spør du meg. Og mødre- samtidig som dere lærer deres døtre å ta vare på seg selv, lær for guds skyld sønnene deres respekt for kvinner!
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #70 Skrevet 19. mai 2014 Voldtekt er ALDRI kvinnens feil- det er helt riktig. Alle menn må kunne kontrollere seg, og la oss kvinner gå i hva vi vil uten at de skal tenke at "der er det en jente i korte shorts- hun er det greit å voldta", eller "oi, hun var full. Hun synes nok det er greit at vi knuller henne". For nei det er faen ikke greit. Men så må jeg ærlig si at jeg ikke helt skjønner hvorfor du ikke dro etter første overgrep, og anmeldte det med en gang. For som tidligere offer for overgrep, kunne jeg aldri tenkt meg å bli på samme sted som der det skjedde. Jeg var verken full eller ruset på noe vis, og dette skjedde ute på gaten av en jeg trodde var en god kompis av meg. Det tok meg lang tid å komme over det (to år, minst), og jeg turte ikke gå den samme veien hjem på LANG TID! Men når det er sagt, så håper jeg at det går bra med deg og at du får den hjelpen du trenger. Anonymous poster hash: dec63...234
Gjest Sommerfuggel Skrevet 19. mai 2014 #71 Skrevet 19. mai 2014 Tråden er kraftig moderert for personangrep. Derfor er også mange svar som har sitert dette innlegget blitt fjernet. Jeg ser dere etterlyser at vi skal stenge tråden, hive ut brukere samt slette svar dere mener er ufine osv.. Men jeg kan ikke moderere bort svar som er krasse etc så lenge det ikke er regelbrudd. Dere har lov til å være uenige, det er derfor dette er et forum for diskusjon, men så lenge svarene ikke bryter forumsreglene så blir de stående. MEN jeg oppfordrer på det sterkeste til å vise respekt, ordlegge dere ordentlig og ikke gå til angrep på hverandre. Dette er et grusomt og sårt tema, mange har opplevd dette selv eller har klare meninger rundt dette. Men ikke bli ufine med hverandre av den grunn. Ang sletting av tråden så kan jeg ikke gjøre dette da det ikke bryter forumsreglene. Men send en PM til Admin, kanskje de kan se på det. Sommerfuggel i vinterland Brukermoderator
*Miss Marple* Skrevet 19. mai 2014 #72 Skrevet 19. mai 2014 Det hjelper ikke hva man mener burde vært, man må innse hvordan ting faktisk ER. Man risikerer å bli voldtatt når man drar på fylla, enkelt og greit. Da får man gjøre sitt for å ikke gjøre risikoen større. Man reiser ikke til et krigsland og tror man slipper unna en kule bare fordi man er norsk, man dropper å dra dit i utgangspunktet fordi risikoen faktisk er stor. Anonymous poster hash: 982e7...53e Man risikerer å bli voldtatt når man går langs veien i treningsklær også. Skal man minske risikoen ved å kle seg i sekk og aske? Sier ikke at man ikke skal ta forholdsregler, men det er ALDRI offerets feil! At man skal finne holdninger som dette på et (stort sett) mammaforum gjør meg veldig trist.
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 19. mai 2014 #73 Skrevet 19. mai 2014 (endret) Det hjelper ikke hva man mener burde vært, man må innse hvordan ting faktisk ER. Man risikerer å bli voldtatt når man drar på fylla, enkelt og greit. Da får man gjøre sitt for å ikke gjøre risikoen større. Man reiser ikke til et krigsland og tror man slipper unna en kule bare fordi man er norsk, man dropper å dra dit i utgangspunktet fordi risikoen faktisk er stor. Anonymous poster hash: 982e7...53e Man risikerer å bli voldtatt når man går langs veien i treningsklær også. Skal man minske risikoen ved å kle seg i sekk og aske? Sier ikke at man ikke skal ta forholdsregler, men det er ALDRI offerets feil! At man skal finne holdninger som dette på et (stort sett) mammaforum gjør meg veldig trist. Slik jeg leser svarene i denne tråden, mener ikke hovedgruppen at det er HI's egen feil at hun er blitt voldtatt. Det er det jo selvsagt ikke. Men man må - dessverre - tenke seg om både en-to og tre ganger når man drikker og hvordan man kler og ter seg. Det BURDE ikke være sånn, men statistikken sier noe annet.........Man må rett og slett bruke hue, noe som selvsagt gjelder gutta også! Jeg påstår ikke at HI har opptrådt feil, for det har jeg ingen grunnlag for å si. Men siden diskusjonen om skyld, årsak og oppførsel etter hvert tok seg opp, så er det den jeg, og sikkert flere her, sikter til. Endret 19. mai 2014 av Kari Mari
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #74 Skrevet 19. mai 2014 Beklager at jeg ler! Du blir forsøkt voldtatt, så voldtatt, så nyter du sex, så igjen voldtatt. Og avslutter hele historien med at du hadde det gøy på festen, se bortifta voldtektene? Er det lov å spørre om du er lettere retardert? 👼 Anonymous poster hash: d524e...048
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #75 Skrevet 19. mai 2014 Aldri offerets feil nei, aldri! Men dessverre er verden grusom, i enkelte byer i andre land kan ikke kvinner gå ut på kveldstid uten at det er kjempe stor fare for voldtekt. Noen land har mange flere drap enn Norge. Heldigvis er det ikke så ille her men voldtekter skjer og da bør man ta sine forhåndsregler. Det burde ikke vært slik, men dessverre er det slik. Selv ble jeg voldtatt hjemme av en eks, klinke edru og midt i uka. Så man kan ikke alltid hindre det heller. Men på fest og på byen er jeg veldig forsiktig. Skulle ønske jeg slapp det men tør ikke. Men absolutt så burde det være mye større fokus på voldteksforbryterne og holdningskampanjer blant gutter. Så absolutt! Det jeg ikke skjønner er at HI måtte spørre om det hun opplevde var overgrep. Er ikke det ganske tydelig? Anmeld det og lykke til! Anonymous poster hash: 98bde...bff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå