Novemberdama Skrevet 2. mai 2014 #51 Skrevet 2. mai 2014 Hvorfor skal jeg se på visningsnavnet? Billie er et ganske så vanlig navn i store deler av verden, og om man ikke vet hvordan det uttales så kan man undersøke det før man kritiserer! At du er så kort at du sier Billie uttales billig i norge viser bare hvor stupid DU er, ie blir altså g i hodet ditt! Hm... Du er klar over at G'en blir stum for de aller fleste eller? Haha, ja og poenget var vel også at Billie derfor umulig kan uttales billig som den jeg siterer sier! Er det virkelig mulig? Poenget mitt var at Billie og Billi(g) derfor uttales likt siden vi oppholder oss i Norge, og ikke England... Hvilken dialekt har man dersom man påstår at uttalen av navnet Billie og billig er helt lik? Det lurer jeg veldig på! Er spent på svar på den! Jeg er født i Telemark, bor nå i Oslo, men har bodd mange steder på strekningen Telemark-Oslo. Har aldri hørt noen si hverken BiLLie eller BilliG. Men det er vel bedre for deg å bare sitte der og slenge dritt om de som syns dette er et merkelig navn i Norge. Om du snakker telemarksdialekt (uavhengig av hvor du er fra i telemark) så uttaler du ikke billig likt som navnet Billie! Hun jeg svarte da du kom inn og kritiserte meg sa at man i norge uttalte navnet Billie MED G altså 'Billig'. Det er jo bare tull, derfor lurte jeg på hvilken dialekt man prater om man får navnet Billie til å få en G på slutten! Og det er da virkelig IKKE jeg som startet å slenge dritt i denne tråden! Jeg syntes det er et flott navn jeg! Prøv å syng Michael Jackson låta Billie Jean så vil nok du og de fleste andre klare (med litt innsats) å uttalet navnet Billie riktig!
I scream for icecream! Skrevet 2. mai 2014 #52 Skrevet 2. mai 2014 Jeg elsker navnet Billie, og det hadde vært en klar kandidat dersom jeg fikk en datter, om ikke det var så likt "billig" som det er, dessverre. Likevel synes jeg det er kult at hun tør å gå for det, og jeg lurer på om folk hadde kritisert navnet på samme måte dersom de fikk en gutt og han het Billy?
Fero Skrevet 2. mai 2014 #53 Skrevet 2. mai 2014 I Norge uttaler vel folk flest Billie med tynn L, slik den lyder i navnet Lilly. Derfor kan det lett forveksles med ordet billig. Å skulle kalle et norsk barn Billie, med amerikansk uttale, det blir jo temmelig unaturlig. Det er dermed nærliggende å tro at det blir uttalt slik som Lilly. Et navn som rimer på billig, men med noe ulikt trykk. Litt sånn som bønder, bønner og bønner uttales ørlite grann forskjellig. I enkelte dialekter blir disse forskjellene sikkert visket litt ut, eller forsterket, alt ettersom. Det er vel ingen stor nyhet at navn og ord uttales ulikt i det vidstrakte landet vi bor i? Trenger vel ikke kalle hverandre dumme fordi man ser forskjellige nyanser av samme sak, vel?
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2014 #54 Skrevet 2. mai 2014 Jeg liker det jeg! Fint og kult! Anonymous poster hash: f179c...27f
catchbaby Skrevet 2. mai 2014 #55 Skrevet 2. mai 2014 Jeg er så glad Tone og mannen har valgt navn og er fornøyd jeg. Synes det var veldig stas! Og det viktigste er ikke hva vi her inne synes om det, heldigvis og takk og lov for det Jeg veit i hvert fall at jeg ikke skal ha debatt her inne om hva ungen min skal hete for det blir jo gæernt uansett
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2014 #56 Skrevet 2. mai 2014 Jeg kan ikke dy meg lenger. Jeg er også oppvokst i Telemark, bodd i Oslo, jeg skulle aldri uttalt billie og billig på samme måte. Man betoner ulike deler av ordet i tillegg til at de skrives ulikt. Av ren nysgjerrighet når det kommer til deres dialekt; hvordan uttaler dere bokhyllen BILLY på IKEA? Uttaler dere den som billig også? Anonymous poster hash: 267aa...233
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2014 #57 Skrevet 2. mai 2014 Jeg er så glad Tone og mannen har valgt navn og er fornøyd jeg. Synes det var veldig stas! Og det viktigste er ikke hva vi her inne synes om det, heldigvis og takk og lov for det Jeg veit i hvert fall at jeg ikke skal ha debatt her inne om hva ungen min skal hete for det blir jo gæernt uansett Jeg skrev hva min unge skulle hete, og fikk utelukkende positiv respons Anonymous poster hash: 3461a...544
catchbaby Skrevet 2. mai 2014 #58 Skrevet 2. mai 2014 Jeg er så glad Tone og mannen har valgt navn og er fornøyd jeg. Synes det var veldig stas! Og det viktigste er ikke hva vi her inne synes om det, heldigvis og takk og lov for det Jeg veit i hvert fall at jeg ikke skal ha debatt her inne om hva ungen min skal hete for det blir jo gæernt uansett Jeg skrev hva min unge skulle hete, og fikk utelukkende positiv respons Anonymous poster hash: 3461a...544 Haha! Risikosport! Men jeg er glad på dine vegne Ja, vi som privatpersoner stiller kanskje litt sterkere enn Tone og fotballfrue i sånne saker
A_87 Skrevet 2. mai 2014 #59 Skrevet 2. mai 2014 Stygt navn! Jeg tenker "billig", dessuten synes jeg det høres ut som ett guttenavn, men nå for tiden er det så mange rare navn at hun blir neppe mobbet
Helene Harepus Skrevet 2. mai 2014 #60 Skrevet 2. mai 2014 Gir meg assosiasjoner til Billie Holiday - en nydelig sangerinne men dessverre hadde hun et ganske tragisk liv.. <3
☆☆☆ Skrevet 2. mai 2014 #61 Skrevet 2. mai 2014 Assosierar med Billie Holiday. Synes ikkje namnet fungerar godt på norsk, men ikkje katastrofalt dårlig heller.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2014 #62 Skrevet 2. mai 2014 Tenkte også på Billie Holiday. Kult navn! Anonymous poster hash: 79021...7b5
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 2. mai 2014 #63 Skrevet 2. mai 2014 Tråden er ryddet for ryktespredning. Hold dere til tema og vis respekt for alle parter. UndrendeUllteppe Brukermoderator
Tulisa Skrevet 2. mai 2014 #64 Skrevet 2. mai 2014 Slett ikke et ille navn. Tror nesten jeg likte det
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2014 #65 Skrevet 2. mai 2014 Hvorfor skal jeg se på visningsnavnet? Billie er et ganske så vanlig navn i store deler av verden, og om man ikke vet hvordan det uttales så kan man undersøke det før man kritiserer! At du er så kort at du sier Billie uttales billig i norge viser bare hvor stupid DU er, ie blir altså g i hodet ditt! Hm... Du er klar over at G'en blir stum for de aller fleste eller? Haha, ja og poenget var vel også at Billie derfor umulig kan uttales billig som den jeg siterer sier! Er det virkelig mulig? Poenget mitt var at Billie og Billi(g) derfor uttales likt siden vi oppholder oss i Norge, og ikke England... Hvilken dialekt har man dersom man påstår at uttalen av navnet Billie og billig er helt lik? Det lurer jeg veldig på! Er spent på svar på den! Jeg er født i Telemark, bor nå i Oslo, men har bodd mange steder på strekningen Telemark-Oslo. Har aldri hørt noen si hverken BiLLie eller BilliG. Men det er vel bedre for deg å bare sitte der og slenge dritt om de som syns dette er et merkelig navn i Norge. Om du snakker telemarksdialekt (uavhengig av hvor du er fra i telemark) så uttaler du ikke billig likt som navnet Billie! Hun jeg svarte da du kom inn og kritiserte meg sa at man i norge uttalte navnet Billie MED G altså 'Billig'. Det er jo bare tull, derfor lurte jeg på hvilken dialekt man prater om man får navnet Billie til å få en G på slutten! Og det er da virkelig IKKE jeg som startet å slenge dritt i denne tråden! Jeg syntes det er et flott navn jeg! Prøv å syng Michael Jackson låta Billie Jean så vil nok du og de fleste andre klare (med litt innsats) å uttalet navnet Billie riktig! Man synger da vitterlig ikke engelske sanger med norsk aksent, eller hur? Anonymous poster hash: 28e91...3a0
Katteskinnet Skrevet 2. mai 2014 #66 Skrevet 2. mai 2014 Billie har trykk på b-en: Billie, mens billig/billi (som noen uttaler det) har trykk på i-en: billi(g) - eller en slags lang i. Ulikt tonefall på ordet billig og navnet Billie. Jeg kan ikke forestille meg at noen ville uttale Billie som billi(g). Ikke et navn jeg ville valgt, men å påstå at det ville uttales som billi(g) blir bare dumt. Da følger man ikke mye med i timen, for å si det slik. Og by the way - Tyrkisk pepper er da norsk? I alle fall født i Norge? Anonymous poster hash: 73568...a43 Hun må gjerne kalle barnet sitt for Eple Plastilina for alt jeg bryr meg. Jeg syns bare det er merkelig at man absolutt skal navngi barna med navn som overhodet ikke fungerer på norsk. Det var min tanke om navnet, ikke at det høres ut som andre ord. Navnet Billie uttales med tykk L. På norsk er navnet likt ordet billig. Ikke identisk, men likt. Helt utrolig at dere blir så provosert av dette at dere sprer om dere med skjellsord og personangrep! Men jeg har tydeligvis ikke "fulgt med i timen", så hva vet jeg? Er det slikt man skal provoseres av?
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2014 #67 Skrevet 2. mai 2014 Hvorfor skal jeg se på visningsnavnet? Billie er et ganske så vanlig navn i store deler av verden, og om man ikke vet hvordan det uttales så kan man undersøke det før man kritiserer! At du er så kort at du sier Billie uttales billig i norge viser bare hvor stupid DU er, ie blir altså g i hodet ditt! Hm... Du er klar over at G'en blir stum for de aller fleste eller? Haha, ja og poenget var vel også at Billie derfor umulig kan uttales billig som den jeg siterer sier! Er det virkelig mulig? Poenget mitt var at Billie og Billi(g) derfor uttales likt siden vi oppholder oss i Norge, og ikke England... Hvilken dialekt har man dersom man påstår at uttalen av navnet Billie og billig er helt lik? Det lurer jeg veldig på! Er spent på svar på den! Jeg er født i Telemark, bor nå i Oslo, men har bodd mange steder på strekningen Telemark-Oslo. Har aldri hørt noen si hverken BiLLie eller BilliG. Men det er vel bedre for deg å bare sitte der og slenge dritt om de som syns dette er et merkelig navn i Norge. Om du snakker telemarksdialekt (uavhengig av hvor du er fra i telemark) så uttaler du ikke billig likt som navnet Billie! Hun jeg svarte da du kom inn og kritiserte meg sa at man i norge uttalte navnet Billie MED G altså 'Billig'. Det er jo bare tull, derfor lurte jeg på hvilken dialekt man prater om man får navnet Billie til å få en G på slutten! Og det er da virkelig IKKE jeg som startet å slenge dritt i denne tråden! Jeg syntes det er et flott navn jeg! Prøv å syng Michael Jackson låta Billie Jean så vil nok du og de fleste andre klare (med litt innsats) å uttalet navnet Billie riktig! Man synger da vitterlig ikke engelske sanger med norsk aksent, eller hur? Anonymous poster hash: 28e91...3a0 Om du har SÅ store vansker med å forstå hvordan man uttaler Billie så ville jeg ringt noen og spurt! Jeg tipper 99 % av befolkningen klarer det helt fint uten å få det til å bli identisk med billig! Prøv å være en smule internasjonal så vil du se at du klarer å uttale det slik det er ment å uttales du også! Ikke alle vil kalle barna sine Geir, Gerd, Lars ol. vet du! Selv om det kanskje er de eneste navnene du syntes er enkle å uttale. Herregud så mye dumt! Anonymous poster hash: 2bbb5...3c6
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2014 #68 Skrevet 2. mai 2014 Håper bv tar kontakt med henne, med tanke på det harry navnevalget. Anonymous poster hash: 5585e...9a7
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2014 #69 Skrevet 2. mai 2014 Kult navn Anonymous poster hash: 4f588...cb7
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2014 #70 Skrevet 2. mai 2014 Billie har trykk på b-en: Billie, mens billig/billi (som noen uttaler det) har trykk på i-en: billi(g) - eller en slags lang i. Ulikt tonefall på ordet billig og navnet Billie. Jeg kan ikke forestille meg at noen ville uttale Billie som billi(g). Ikke et navn jeg ville valgt, men å påstå at det ville uttales som billi(g) blir bare dumt. Da følger man ikke mye med i timen, for å si det slik. Og by the way - Tyrkisk pepper er da norsk? I alle fall født i Norge? Anonymous poster hash: 73568...a43 Hun må gjerne kalle barnet sitt for Eple Plastilina for alt jeg bryr meg. Jeg syns bare det er merkelig at man absolutt skal navngi barna med navn som overhodet ikke fungerer på norsk. Det var min tanke om navnet, ikke at det høres ut som andre ord. Navnet Billie uttales med tykk L. På norsk er navnet likt ordet billig. Ikke identisk, men likt. Helt utrolig at dere blir så provosert av dette at dere sprer om dere med skjellsord og personangrep! Men jeg har tydeligvis ikke "fulgt med i timen", så hva vet jeg? Er det slikt man skal provoseres av? Hehe, beklager. Det var ikke meningen å provsere deg, eller noen andre. Eller å komme med personangrep. Man uttaler navnet Billie med tjukk l, ok. Men man uttaler det også med et annet tonefall enn billi(g). Også på norsk. Man uttaler det som Lilly, Tilly, silly (=tullete), ikke som billig, villig... Jeg ble ikke provosert, men må innrømme jeg ble oppgitt over at noen insisterer på at navnet uttales likt som billi(g). Norsk er et to-tonemsspråk, og betydningen av et ord er ulikt avhengig av trykk. Det er forskjell på Karen og karen. Kan man ikke kalle barnet for Karen heller, fordi det har en lignende uttale som karen, som tross alt er en benevnelse på en mannsperson? Anonymous poster hash: 73568...a43
☆☆☆ Skrevet 2. mai 2014 #71 Skrevet 2. mai 2014 Billie har trykk på b-en: Billie, mens billig/billi (som noen uttaler det) har trykk på i-en: billi(g) - eller en slags lang i. Ulikt tonefall på ordet billig og navnet Billie. Jeg kan ikke forestille meg at noen ville uttale Billie som billi(g). Ikke et navn jeg ville valgt, men å påstå at det ville uttales som billi(g) blir bare dumt. Da følger man ikke mye med i timen, for å si det slik. Og by the way - Tyrkisk pepper er da norsk? I alle fall født i Norge? Anonymous poster hash: 73568...a43 Hun må gjerne kalle barnet sitt for Eple Plastilina for alt jeg bryr meg. Jeg syns bare det er merkelig at man absolutt skal navngi barna med navn som overhodet ikke fungerer på norsk. Det var min tanke om navnet, ikke at det høres ut som andre ord. Navnet Billie uttales med tykk L. På norsk er navnet likt ordet billig. Ikke identisk, men likt. Helt utrolig at dere blir så provosert av dette at dere sprer om dere med skjellsord og personangrep! Men jeg har tydeligvis ikke "fulgt med i timen", så hva vet jeg? Er det slikt man skal provoseres av? Hehe, beklager. Det var ikke meningen å provsere deg, eller noen andre. Eller å komme med personangrep. Man uttaler navnet Billie med tjukk l, ok. Men man uttaler det også med et annet tonefall enn billi(g). Også på norsk. Man uttaler det som Lilly, Tilly, silly (=tullete), ikke som billig, villig... Jeg ble ikke provosert, men må innrømme jeg ble oppgitt over at noen insisterer på at navnet uttales likt som billi(g). Norsk er et to-tonemsspråk, og betydningen av et ord er ulikt avhengig av trykk. Det er forskjell på Karen og karen. Kan man ikke kalle barnet for Karen heller, fordi det har en lignende uttale som karen, som tross alt er en benevnelse på en mannsperson? Anonymous poster hash: 73568...a43 Berre ein liten digresjon; her blir namnet Karen uttalt akkurat som ordet karen brukt synonymt med mannen. Hugsar ein lærar på barneskulen som ikkje var herfrå og som ønskte at namnet hennar skulle uttalast annleis, så ho ikkje kunne forvekslast med ein kar, som ho sa. Ingen elevar hugsa dette lenger enn 5 minutt av gongen. Merkelig nok er Karen eit mykje brukt namn her, tilsynelatande ser ingen likheten som eit problem.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2014 #72 Skrevet 2. mai 2014 Rart hvor mye diskusjon det blir at en kjendis har valgt et "spesielt" navn til babyen sin... Anonymous poster hash: 94e80...625
Cat_Woman Skrevet 2. mai 2014 #74 Skrevet 2. mai 2014 Synes navnet er dritkult jeg. Ikke er det vanskelig å uttale heller. Skjerp dere, så slemme kommentarer dere kommer med...
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2014 #75 Skrevet 2. mai 2014 Kult som guttenavn, ikke jentenavn! Anonymous poster hash: e02ca...648
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå