Gå til innhold

Bonusbarn!? Vil nok heller si bagasjebarn ja!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Orket ikke følge eller lese hele tråden. Men jeg har det vel ganske likt som deg.. Vi har mannens barn annenhver uke.. pluss. Pluss.pluss.. moren spør oss hele tiden om å passe de når hun skal noe. Så vi har de vel 75 % av tiden.. jeg sitter pris på all alene tid vi får med våre 2 små.. og når vi da aldri vet når vi blir 4 barn her blir jeg rimelig frustrert. Er veldig glad i hans barn og vi sier aldri nei så lenge vi kan.. Men kjenner litt på frustrasjon din Hi..

 

Anonymous poster hash: 34758...af6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min samboer har en sønn fra før. Pga utfordringer har vi valgt å gå til familieterapeut. Vi har også vært på samtaler med psykolog da min stesønn har div problemer.

Alle har de sagt en ting, det er så viktig med forutsigbarhet!! Det gjelder min stesønn og alle rundt han. Far og mor har fått beskjed om å følge en samværsavtale!

 

HI jeg ville anbefalt deg og gå til familievernkontoret eller privat rådgivning.

Kan umulig skjønne at det kan være bra for barn å bli flyttet på så mye. Det kan jo være derfor hans 4-åring ikke føler seg trygg til å ligge i egen seng...

 

 

 

Anonymous poster hash: 62898...de5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Og det samme vil din nye kjæreste kalle ditt søte, lille nurk etter at din nåværende mann har forlatt deg pga holdningen til hans flotte, førstefødte barn.Anonymous poster hash: 00de6...81b

Les innlegget til HI 1 gong til før du glefser. Eller er du ho som jobber kun nattevakter ?Anonymous poster hash: c70ea...e14

Her er det vel du som ikke har lest hele tråden. Det er gjennomgripende dårlige holdninger til barna her. Anonymous poster hash: 4e16e...694
Og når svarte ho over meg? Før du uttaler deg.

 

Anonymous poster hash: c70ea...e14

Hæh? Hva er det du mener?

 

Anonymous poster hash: ce3ad...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut ifra hva jeg leser her så blir jeg kvalm av dere som mener dette er rettet mot barna. Det kommer tydelig frem at det er MOREN som er problemet her. I forholdet til HI og faren så er det de. Hi må også få planlegge hvilke netter hun skal dele sengen med mannen og hans 4 åring fra et tidligere forhold, mannen ønsker mer samvær og hi er også for mer samvær for bedre planlegging! Det er MOR som motsetter seg dette.

 

Anonymous poster hash: 13510...d35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om du stemor skal forsvinne ut av livet deres jeg? Bli alenemor, og at mannan din får seg en ny som behandler din unge som dritt?? Neppe intr kan jeg tenke meg. Men tenk litt over den problemstillingen der. For den kan fort komme.

Hvis denne pappaen kaster ut samboern fordi hun er en elendig stemor, er det vel heller tvilsomt at han lar en ny dame holde på på samme måte? Så da vil jo ikke HI's barb oppleve dette der ihvertfall.

Men en evt stefar kunne jo gjort det, og da bør jo HI virkelig forstå at hennes barn er i veien for stefar og ta hensyn til det også. Så da blir det i virkeligheten henne selv som ødelegger for sitt eget barn.

 

Anonymous poster hash: 39273...f5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orket ikke følge eller lese hele tråden. Men jeg har det vel ganske likt som deg.. Vi har mannens barn annenhver uke.. pluss. Pluss.pluss.. moren spør oss hele tiden om å passe de når hun skal noe. Så vi har de vel 75 % av tiden.. jeg sitter pris på all alene tid vi får med våre 2 små.. og når vi da aldri vet når vi blir 4 barn her blir jeg rimelig frustrert. Er veldig glad i hans barn og vi sier aldri nei så lenge vi kan.. Men kjenner litt på frustrasjon din Hi..

 

Anonymous poster hash: 34758...af6

 

Jeg vil ikke kalle det å "PASSE" barna når det er snakk om egne barn. Litt av en holdning!

 

Anonymous poster hash: 19dd9...66c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har en dag kansje hver 3. Uke med mindre noe kommer i veien, der det klaffer med samværet at vi er helt alene. Herregud om den dagen er hellig for meg!! Jeg kan faktisk bli dritt sur hvis den dagen blir ødelagt. Når man går inn i et forhold der det er barn fra før har man nok litt ekstra behov for alenetid tror jeg. Man fikk aldri tiden før barna kom til å bli kjent, for barna var der fra før. Det er ofte en stopper i å gjøre hva man egentlig kunne ønske.

Misforstå meg rett, her har begge barn fra før. Men den tiden man har barnefri blir så hellig.

 

Anonymous poster hash: ab382...adc

Utrolig rar holdning. Vi har våre barn hos oss hver dag hele måneden, selvsagt. "barnefri" er noe som tilhører årene før det (på ulike måter) kommer barn inn i bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars barn sier jeg bare. Og det gjelder alle barn sin lider med avisende steforeldre. Blir bare lei meg av å lese om holdninger som mange har.

'Barnefri' 'hellig tid'

Man har barn, eller går inn i et forhold med barn, da har man et ansvar. Tror dere ikke barna merker avvisning og dårlige følelser ovenfor dem?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser nå at det er flere som forstår meg. Jeg tror at man må være i min situasjon, for å kunne svare... Veldig frustrerende!!

 

Hii

 

Anonymous poster hash: f1232...81f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser nå at det er flere som forstår meg. Jeg tror at man må være i min situasjon, for å kunne svare... Veldig frustrerende!!

 

Hii

 

Anonymous poster hash: f1232...81f

Ja, klamre deg til svar fra likesinnede og rettferdiggjør det.

 

Karma is a bitch er det noe som heter og jeg håper den biter deg raskt i ræva.

 

 

Anonymous poster hash: b5355...8e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut ifra hva jeg leser her så blir jeg kvalm av dere som mener dette er rettet mot barna. Det kommer tydelig frem at det er MOREN som er problemet her. I forholdet til HI og faren så er det de. Hi må også få planlegge hvilke netter hun skal dele sengen med mannen og hans 4 åring fra et tidligere forhold, mannen ønsker mer samvær og hi er også for mer samvær for bedre planlegging! Det er MOR som motsetter seg dette.

 

Anonymous poster hash: 13510...d35

Hi skriver at hun ikke klarer skjule irritasjonen når de kommer så det angår barna i aller høyeste grad.

 

Anonymous poster hash: b5355...8e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ut ifra hva jeg leser her så blir jeg kvalm av dere som mener dette er rettet mot barna. Det kommer tydelig frem at det er MOREN som er problemet her. I forholdet til HI og faren så er det de. Hi må også få planlegge hvilke netter hun skal dele sengen med mannen og hans 4 åring fra et tidligere forhold, mannen ønsker mer samvær og hi er også for mer samvær for bedre planlegging! Det er MOR som motsetter seg dette.

 

Anonymous poster hash: 13510...d35

Hi skriver at hun ikke klarer skjule irritasjonen når de kommer så det angår barna i aller høyeste grad.

 

Anonymous poster hash: b5355...8e2

Når jeg ikke klarer å skjule min frustrasjon, så bør far ta det som et hint, og ta en alvotsprat med sin eks!

 

Anonymous poster hash: f1232...81f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliggift_

Det jeg reagerer på at de som svarer at HI er en heks ikke tenker på barnet oppi dette. Alle barn trenger forutsigbarhet. Barn gjør avtaler med vennene sine, de planlegger at i dag skal jeg bygge den legoen, eller skal dra i skogen og plukke bær, se en bestemt tegnefilm osv. Plutselig dagen før får de beskjed om at neida, du skal overnatte et annet sted - hos pappaen. Da må avtalen med vennen avlyses, tur i skogen utsettes, kanskje trening som må droppes den og den dagen fordi man ikke rekker det. Barn som har trygge rammer og forutsigbarhet har det mye lettere til tross for skilsmissen, enn de som blir flyttet uten mål og mening fram og tilbake.

 

Tenk hvis dere hadde en jobb der dere dagen før plutselig fikk beskjed om at i morgen tidlig må du fly til London og være der i 2 dager. Hva medfører det? Jo, stress med planlegging av barnevakt, avlysning av aktiviteter og annet tilrettelegging. Hadde man fått beskjed 1 måned i forveien så hadde man unngått stress. Hvorfor tror dere at barna synes det er greit med stress?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Ut ifra hva jeg leser her så blir jeg kvalm av dere som mener dette er rettet mot barna. Det kommer tydelig frem at det er MOREN som er problemet her. I forholdet til HI og faren så er det de. Hi må også få planlegge hvilke netter hun skal dele sengen med mannen og hans 4 åring fra et tidligere forhold, mannen ønsker mer samvær og hi er også for mer samvær for bedre planlegging! Det er MOR som motsetter seg dette.

 

Anonymous poster hash: 13510...d35

Hi skriver at hun ikke klarer skjule irritasjonen når de kommer så det angår barna i aller høyeste grad.

 

Anonymous poster hash: b5355...8e2

Når jeg ikke klarer å skjule min frustrasjon, så bør far ta det som et hint, og ta en alvotsprat med sin eks!

 

Anonymous poster hash: f1232...81f

Du må jo snakkes han!! Og ikke bare vise frustrasjonen når de kommer. Og uansett må du passe på deg selv og ikke oppføre deg sånn- og bare skylde på andre.

 

Om han hadde bare en overnatting i mnd før og nå får ha de tilogmed gjennom påsken er han nok veldig glad ser jeg for meg. Tenk deg da- og plutselig få ha barna masse. Og du- det er barn, minste på 4 år. Om du er skilt når ditt barn er 4 år og din evt nye partner ikke liker at barnet ditt kommer ekstra på samvær; syns du det hadde vært greit?

 

Anonymous poster hash: b5355...8e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg reagerer på at de som svarer at HI er en heks ikke tenker på barnet oppi dette. Alle barn trenger forutsigbarhet. Barn gjør avtaler med vennene sine, de planlegger at i dag skal jeg bygge den legoen, eller skal dra i skogen og plukke bær, se en bestemt tegnefilm osv. Plutselig dagen før får de beskjed om at neida, du skal overnatte et annet sted - hos pappaen. Da må avtalen med vennen avlyses, tur i skogen utsettes, kanskje trening som må droppes den og den dagen fordi man ikke rekker det. Barn som har trygge rammer og forutsigbarhet har det mye lettere til tross for skilsmissen, enn de som blir flyttet uten mål og mening fram og tilbake.

 

Tenk hvis dere hadde en jobb der dere dagen før plutselig fikk beskjed om at i morgen tidlig må du fly til London og være der i 2 dager. Hva medfører det? Jo, stress med planlegging av barnevakt, avlysning av aktiviteter og annet tilrettelegging. Hadde man fått beskjed 1 måned i forveien så hadde man unngått stress. Hvorfor tror dere at barna synes det er greit med stress?

Ingen som sier at barn ikke trenger forutsigbarhet. Derimot er dette noe mellom de voksne og ikke noe HI bør ta ut over barna.

 

Anonymous poster hash: b5355...8e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Ut ifra hva jeg leser her så blir jeg kvalm av dere som mener dette er rettet mot barna. Det kommer tydelig frem at det er MOREN som er problemet her. I forholdet til HI og faren så er det de. Hi må også få planlegge hvilke netter hun skal dele sengen med mannen og hans 4 åring fra et tidligere forhold, mannen ønsker mer samvær og hi er også for mer samvær for bedre planlegging! Det er MOR som motsetter seg dette. Anonymous poster hash: 13510...d35

Hi skriver at hun ikke klarer skjule irritasjonen når de kommer så det angår barna i aller høyeste grad.Anonymous poster hash: b5355...8e2

Når jeg ikke klarer å skjule min frustrasjon, så bør far ta det som et hint, og ta en alvotsprat med sin eks!Anonymous poster hash: f1232...81f

Men du selv har ikke forbedringspotensiale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg reagerer på at de som svarer at HI er en heks ikke tenker på barnet oppi dette. Alle barn trenger forutsigbarhet. Barn gjør avtaler med vennene sine, de planlegger at i dag skal jeg bygge den legoen, eller skal dra i skogen og plukke bær, se en bestemt tegnefilm osv. Plutselig dagen før får de beskjed om at neida, du skal overnatte et annet sted - hos pappaen. Da må avtalen med vennen avlyses, tur i skogen utsettes, kanskje trening som må droppes den og den dagen fordi man ikke rekker det. Barn som har trygge rammer og forutsigbarhet har det mye lettere til tross for skilsmissen, enn de som blir flyttet uten mål og mening fram og tilbake.

 

Tenk hvis dere hadde en jobb der dere dagen før plutselig fikk beskjed om at i morgen tidlig må du fly til London og være der i 2 dager. Hva medfører det? Jo, stress med planlegging av barnevakt, avlysning av aktiviteter og annet tilrettelegging. Hadde man fått beskjed 1 måned i forveien så hadde man unngått stress. Hvorfor tror dere at barna synes det er greit med stress?

Og dette mener du helt uten å ane hvordan foreldrene til barna bor i forhold til hverandre?

 

Det er greit at barn trenger forutsigbarhet til en viss grad, men de bør også lære at ting skjer og at verden ikke faller i grus selv om planer må gjøres om på. Siden barna er såpass mye hos sin far kan man kanskje tenke at han ikke bor så langt borte.

 

Hi nevner ikke dette med planer og avstand med et ord, det er kun sin egen situasjon hun fokuserer på. Barnas beste er ikke fokus i det hele. Her er det hi det er synd på som må drasse på så mye bagasje. Et grusomt begrep på små, uskyldige barn!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, dette er jo en trolletråd!!! Hi svarer på måter hun vet kommer til å provosere, med blinkefjes osv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, dette er jo en trolletråd!!! Hi svarer på måter hun vet kommer til å provosere, med blinkefjes osv!

Kan du kutte ut og spamme tråder med påstander om trolling!?!?

 

Det er sånne som deg som ødelegger forumet. Delta i diskusjonen eller ikke, men hold kjeft om konspirasjonsteoriene dine!

 

Anonymous poster hash: ce3ad...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ikke klarer å skjule min frustrasjon, så bør far ta det som et hint, og ta en alvotsprat med sin eks!

 

Anonymous poster hash: f1232...81f

 

 

Synes du virkelig at det er modent og voksent å la din frustrasjon gå ut over små barn - for at pappaen kanskje skal ta et hint og snakke med barnas mor?

Synes du det er ansvarlig av en såkalt voksen å bruke uskyldige barn, skyve dem fremfor deg fordi du ikke tør ta et oppgjør med din samboer?

 

Ja, barnas far bør ta saken med sin eks, ingen tvil!

 

Men DU har et ansvar og det er å la ditt og samboers hjem være et godt hjem også for hans barn fra tidligere forhold. De to små barna har like stor rett til å kalle det sitt hjem som det du har!

 

Du er frustrert - men du burde være den voksne og ikke ta ut frustrasjonen din over to små, uskyldige barn på 4 og 7 år!

 

Du er feig og samboeren din er feig og hans eks er feig - ingen av dere tar tak i dette på en konstruktiv måte. I steden for ødelegger dere tryggheten i disse to barna - og du kanskje mest fordi du skaper et hjem for disse barna hvor de forstår at de er totalt uønsket. Siden pappa velger å bo sammen med deg som behandler dem slik så blir det for dem et aksept på at de ikke fortjener å være der.

 

Du burde skamme deg i dypet av din sjel når du lar din frustrasjon gå ut over de to små i håp om at faren skal "ta et hint" - du forsvarer med det at du skal ha rett til å ødelegge to barns liv.

 

Fy flate så forbanna jeg blir over at personer med slike holdninger som du viser her får fortsette i slike forhold og ødelegge små barn!

 

 

Anonymous poster hash: 12db5...662

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom dere til familievernkontoret og snakk sammen! Kommunikasjon er en fin ting!

 

Og ang barnevakt. Man er ikke barnevakt for egne barn. Mener du barna hadde tjent på å ha nok en person, en betalt barnevakt i sine liv? Er det ikke bedre å være hos far som ønsker det?

 

Anonymous poster hash: 05da8...96f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klart de kan ringe arbeidsplassen for å få tak i barnas mor.

jeg ringer både min far, søster, og venninne på jobben.

kan vel ringe mor til stebarna på jobben som alle mulige andre. både for å gi beskjeder eller annet?

er vel helt uproblenatisk?

om dere tror hun lyver, så er det jo greit å finne ut av det. da blir det lettere å få til en samværsordning man selv ønsker.

 

 

Anonymous poster hash: 0f753...294

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helpes for en gjeng med uempatiske besserwissere. Tror dere virkelig at dere hjelper noen (feks barna) med denne verbale steiningen?

Dessuten, rekk opp hånda de som har erfaring som stemor? Alltid sjarmerende med de som skriker ut i bastante ordelag om ting de har null erfaring med.

Skriking (om enn skriftlig) og blank fordömmelse er i det hele tatt veldig konstruktivt og virkningsfullt.

 

HI, jeg foreslår som et par stk för i tråden, å ta kontakt med familievernkontor ellet parterapi hos noen som har spesiell kompetanse på nyfamilier.

Der vil dere kunne få konstruktive råd för hvordan dere på best mulig måte kan löse dette som familie.

Lykke til, synes det er flott at du tar tak i situasjonen, og ikke bare lar det skure og gå til familien revner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...